156 v6 käyntihäiriön arvailu ketju
Valvoja: Moderators
- Pasi
- Viestit: 6787
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): --- [ EX ] ---
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
156 v6 käyntihäiriön arvailu ketju
Eli siis...
Pesin tuossa toissapäivänä tuon meitin 156 V6 koneen.
Kone kuivui yön yli ennen käynnistystä.
Noh, tallilta kottiin ajaessa alkoi nykiminen... yksi tai useampi pytty pois pelistä. Ajelin tallille ja aloin ihmettelemään tilannetta ja muistin kuulleeni huhua että tulpan reikiin kun menee vettä niin näin voi käydä.
Oli jo myöhä niin kerkesin putsaamaan vain etumaisten pyttyjen tulpan kolot paineilmalla, joissa oli kaikissa vettä ja ruostemujua.
Ajelin kotiin ja kone kävi vieläkin nytkyttäen, mutta jotenkin tuntui että tilanne parani matkan myötä. Olisiko kolot alkaneet sitten kuivumaan kuumuudessa? Aina kun nykimistä esiintyi niin MCSF ilmoitus pamahti ruutuun piippauksen kera... rekisteröi ilmeisesti jokaisen "missfiren" omana tapahtumana(?)
Noh, tänään sitten purin sen takimmaisen sylinterisarjan ja kaksi reijistä oli kuivia, mutta yhden pohjalla oli runsaasti vettä ja mujua.
Puhaltelin nämäkin kaikki paineilmalla läpi.
Nyt auto käy tyhjäkäynnillä ja pienillä (alle 2000 kierroksilla) nykien, mutta yli 2000 ei tunnu olevan mitään ongelmaa. Myös MCSF ilmoitus tulee ruutuun vain käynnistettäessä, mutta ei vilkuttele sitä sen enempää.
Voisiko siellä vielä olla kosteutta sen verran että aiheuttaa tälläistä? Voiko tulppa hajota tällaisessa touhussa?
Muuta vikaa en nyt osaa epäillä, kun koneesta kuulee selvästi että yksi pytty on satunaisesti poissa kuvioista...
Olisiko kenelläkään muulla ehdotuksia?
Pesin tuossa toissapäivänä tuon meitin 156 V6 koneen.
Kone kuivui yön yli ennen käynnistystä.
Noh, tallilta kottiin ajaessa alkoi nykiminen... yksi tai useampi pytty pois pelistä. Ajelin tallille ja aloin ihmettelemään tilannetta ja muistin kuulleeni huhua että tulpan reikiin kun menee vettä niin näin voi käydä.
Oli jo myöhä niin kerkesin putsaamaan vain etumaisten pyttyjen tulpan kolot paineilmalla, joissa oli kaikissa vettä ja ruostemujua.
Ajelin kotiin ja kone kävi vieläkin nytkyttäen, mutta jotenkin tuntui että tilanne parani matkan myötä. Olisiko kolot alkaneet sitten kuivumaan kuumuudessa? Aina kun nykimistä esiintyi niin MCSF ilmoitus pamahti ruutuun piippauksen kera... rekisteröi ilmeisesti jokaisen "missfiren" omana tapahtumana(?)
Noh, tänään sitten purin sen takimmaisen sylinterisarjan ja kaksi reijistä oli kuivia, mutta yhden pohjalla oli runsaasti vettä ja mujua.
Puhaltelin nämäkin kaikki paineilmalla läpi.
Nyt auto käy tyhjäkäynnillä ja pienillä (alle 2000 kierroksilla) nykien, mutta yli 2000 ei tunnu olevan mitään ongelmaa. Myös MCSF ilmoitus tulee ruutuun vain käynnistettäessä, mutta ei vilkuttele sitä sen enempää.
Voisiko siellä vielä olla kosteutta sen verran että aiheuttaa tälläistä? Voiko tulppa hajota tällaisessa touhussa?
Muuta vikaa en nyt osaa epäillä, kun koneesta kuulee selvästi että yksi pytty on satunaisesti poissa kuvioista...
Olisiko kenelläkään muulla ehdotuksia?
Ei alfat enää maistu 

- Pasi
- Viestit: 6787
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): --- [ EX ] ---
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Tossa jo funtsin tulpanvaihtoa... Mutta viimekerran jälkeen jätän sen korjaamon vastuulle... ettei tartte taas konetta vaihtaaMandeprkl kirjoitti:Omassa oli sama ongelma pesun jälkeen. Loppujen lopuksi tarkistettiin vastukset joka puolasta ja vaihdettiin tulpat(jotka todellakin oli jo vaihtokunnossa) jonka jälkeen alkoi toimimaan taas moitteettomasti.

Multa onneks löytyy 6kpl ehjiä puolia vanhasta motista jos niissä on feelua

Ei alfat enää maistu 

- Pasi
- Viestit: 6787
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): --- [ EX ] ---
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
No nyt meni mielenkiintoiseksi...
Kävin luettamassa viat... Sytytyshäiriöitä ollut 3 pytyssä.
Viat nollattiin ja nyt niitä ei tule enää lisää. Silti kone käy alakierroksilla vajaalla...
Voisiko ruiskuissa olla vikaa? Suutin tukossa ja yksi pytty käy laihalla (ei syty) ... tulisiko tästä vikailmoitusta?
Kävin luettamassa viat... Sytytyshäiriöitä ollut 3 pytyssä.
Viat nollattiin ja nyt niitä ei tule enää lisää. Silti kone käy alakierroksilla vajaalla...
Voisiko ruiskuissa olla vikaa? Suutin tukossa ja yksi pytty käy laihalla (ei syty) ... tulisiko tästä vikailmoitusta?
Ei alfat enää maistu 

Missä pytyissä niitä katkoja oli? Lähtisin putsailemaan niiden pyttyjen johtosarjojen liittimiä (ruiskut, puolat), ja myös kaasuläppä/ilmi? Veikkaan että joku liitin on tykännyt huonoa vedestä. Puolaa/tulppaa vois myös koittaa vaihtaa ja katsoa häipyykö/siirtyykö vika toiseen pyttyyn (jos vaihtaa päikseen siis)Pasi kirjoitti:No nyt meni mielenkiintoiseksi...
Kävin luettamassa viat... Sytytyshäiriöitä ollut 3 pytyssä.
Viat nollattiin ja nyt niitä ei tule enää lisää. Silti kone käy alakierroksilla vajaalla...
Voisiko ruiskuissa olla vikaa? Suutin tukossa ja yksi pytty käy laihalla (ei syty) ... tulisiko tästä vikailmoitusta?
- Pasi
- Viestit: 6787
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): --- [ EX ] ---
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Muistaakseni 3,5 ja 6 oli ne joista virheet tuli.
Samalla kun puhalsin tulpankolot puhtaaksi niin putsasin "contact cleanerilla" ruiskujen ja puolien liittimet ja kaasuläpän. Ilmille en tehnyt mitään.
Ongelma on siinä ettei virhettä enää tule vaikka kone käy huonosti, joten viallisen pytyn paikallistaminen on vaikeaa.
Samalla kun puhalsin tulpankolot puhtaaksi niin putsasin "contact cleanerilla" ruiskujen ja puolien liittimet ja kaasuläpän. Ilmille en tehnyt mitään.
Ongelma on siinä ettei virhettä enää tule vaikka kone käy huonosti, joten viallisen pytyn paikallistaminen on vaikeaa.
Ei alfat enää maistu 
