156 V6:n vetoakselin irroitus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

156 V6:n vetoakselin irroitus

Viesti Kirjoittaja michael »

Voisiko joku nyt vääntää rautalangasta, miten tuo vetoakseli tuosta otetaan pois kokonaisena, vai pitääkö se saada ensin irti vetonivelistä?

Kuten kuvastakin ehkä näkyy, irroitettu on:
-Napamutteri
-Raidetangon pää
-Joustintuen alahaarukan pitkä pultti alatukivarresta
-Koiranluu
-Ylätukivarren pallonivel
-Vetoakselin pultit vaihdelaatikon puolelta

Pitääkö alahaarukka irroittaa iskaristakin? Siinä näyttää vaan olevan tosi hieno NELIÖMÄINEN mutteri, joka kaiken päälle on törkeän tiukassa. Millä tuon avaa, muulla kuin rälläkällä?
Liitteet
03092011889b.jpg
03092011889b.jpg (85.31 KiB) Katsottu 1016 kertaa

Avatar
Epezi
Viestit: 7544
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

En muista ulkoa lähtikö toi irroittamatta tuota iskarin haarukkaa. Tuon kuusikolopultin irroitus ei ole kyllä koskaan ollut mikään kummonen homma. Se neliömutteri on vasten sitä haarukkaa, joten sen ei ole tarkoituskaan liikkua.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

eikö vetari mahdu tulemaan haarukan ja alatukivarren välistä jos väännät alatukivarren niin alas kuin saa esim. rautakangella

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

Epezi kirjoitti:En muista ulkoa lähtikö toi irroittamatta tuota iskarin haarukkaa. Tuon kuusikolopultin irroitus ei ole kyllä koskaan ollut mikään kummonen homma. Se neliömutteri on vasten sitä haarukkaa, joten sen ei ole tarkoituskaan liikkua.
Jaa kiitos tiedosta. Pitää vaan sitten kokeilla uudestaan kuusiokolon puolelta. Väänsin sitä jo puolimetrisellä hylsyn vääntimellä varovasti mutta tiukassa tuntui olevan. Joko kuusiokolo menee pilalle tai se aukeaa, saapa nähdä.

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

willez kirjoitti:eikö vetari mahdu tulemaan haarukan ja alatukivarren välistä jos väännät alatukivarren niin alas kuin saa esim. rautakangella
En tosiaan isolla voimalla vielä sitä tukivartta alaspäin tohtinut väännellä. Käsittääkseni sen pitäisi pudota reilusti jos haluaa tuon akselin siitä välistä pois.

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

CRC:n öljy, butaaniliekki ja vasara auttoi ja sain sen kuusiokolon auki ja haarukan pois. Nyt on vetoakseli vain kunnostamista vaille valmis takaisin laitettavaksi. :-D

Vastaa Viestiin