einari kirjoitti:vaihtoa Lahden Mega-autossa näkyneeseen vm 2009 Chrysler 300 C sedaniin. Tänään sitten joku "myyjä" yritti kovasti kaupata sitä minulle ja lupasi niin kovin hyvän hinnan vaihdossa, että ei mitään rajaa... Monenlaista yrittäjää näkyy "kauppiaana" silläkin suunnalla olevan. Minulta ainakin meni into tehdä enää ylipäänsä mitään kauppaa tuon firman kanssa.
Nyt kun Mega-autossa on Lahden Alfa-edustus, en voi sanoa etten tee siellä koskaan "mitään" kauppaa.
Vuosien varrella on tosin omista kokemuksia, ja parin tutun puheista, tullut Megan toiminnasta mielikuva: Kuseta tai tule kusetetuksi!
Toivottavasti saisivat pidettyä Alfojen kanssa homman nipussa!
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Noiden Megalta saamieni tarjousten erotus olisi ollut 3700 € luokkaa. Melkoinen pudotus kuitenkin hinnassa vajaan kahden kuukauden kuluessa. Tosin kyseessä oli eri "kauppias" - eikä se saamani eka tarjous sitten niin heikko ollutkaan.
Raision Autokeskus tarjosi 166:sta Giuliettaan vaihdossa 2500 euroa.
Jää kyllä kaupat tuolla vaihtotarjouksella toistaiseksi tekemättä
Mainittakoon, että ko. 166 on vm. 01 ja 220tkm ajettu, lähes kaikilla varusteilla mitä on saanut, hyvillä renkailla ja poikkeuksellisen siisti yksilö. Juuri tehty jakopää ja muutenkin huollettu asianmukaisesti... Millään näillä asioilla ei ilmeisesti ole vaikutusta nykypäivänä, kun vaihtotarjousta lasketaan.
Seatin kyllä olisivat mielellään ottaneet vaihdossa ja siitä olisivat hyvittäneet 6000 euroa, joka on mielestäni jopa paljon ko. autosta.
kumimuumi kirjoitti:Alfa onkin lähes poikkeuksetta hankala myytävä, tarvitessaan ihan "omanlaisensa" ostajan. Pertti Perusisä kun tuohon ei haksahda.
Tuotahan ne autoliikkeet aina valittelevat, että "kun on niin erikoinen..myy itse suoraan ja osta sitten tämä toinen.." jne. Mutta kumminkin kun itse olen saanut kaupat tehtyä autoliikkeessä vaihtoautosta, ja oma ns. erikoinen auto mennyt vaihdossa niin eipä ole montaa viikkoa ollut yksikään auto liikkeessä myynnissä vaan on mennyt nopeasti. Tästä hyvä case: Nykyisen Alfan vaihdoin autoliikkeestä ja vaihdossa meni erikoisempi Renault Megane Coupe F7R. Kauppias valitteli että on sen verran erikoisempi ettei mene kaupaksi jne. No tein kaupat ja oma ex-rellu meni kyseisestä liikkeestä samana päivänä.
Itsellä ei ole ollut kertaakaan ns. "perus" autoa, ja osa kavereisa kuittailee aina että "on hankala saada myytyä jne.." Mutta ainakin itse olen huomannut että erikoisemmilla autoilla on yleensä erillainen ostajakunta jotka tietävät mitä hakevat - ja menee kaupaksi jos auto on hyväkuntoinen jne.
Ihan sillä tässä intouduin runoilemaan, sillä just noin tunti sitten laitoin tuon mun toisen erikoisemman jenkkimaasturin myyntiin - ja nyt jo puhelin soi ja kauppoja tulossa...
niki kirjoitti:Raision Autokeskus tarjosi 166:sta Giuliettaan vaihdossa 2500 euroa.
Jää kyllä kaupat tuolla vaihtotarjouksella toistaiseksi tekemättä
Mainittakoon, että ko. 166 on vm. 01 ja 220tkm ajettu, lähes kaikilla varusteilla mitä on saanut, hyvillä renkailla ja poikkeuksellisen siisti yksilö. Juuri tehty jakopää ja muutenkin huollettu asianmukaisesti... Millään näillä asioilla ei ilmeisesti ole vaikutusta nykypäivänä, kun vaihtotarjousta lasketaan.
Seatin kyllä olisivat mielellään ottaneet vaihdossa ja siitä olisivat hyvittäneet 6000 euroa, joka on mielestäni jopa paljon ko. autosta.
2007 kävin katsomassa uutta 323 mazdaa ja koeajon jälkeen myyjä kirjoitteli siinä sitten tarjouksen. Koeajon aikana oli tutkinut mun vanhan alfan sillä hetkellä 7v. 170tkm ja ihan ok huollettu. Koiraani tosin olin kuljettanut takapenkillä joten osasin odottaa kohtuu alhaista summaa.
Kaveri löi eka vaihtoauton kanssa tarjouksen, vaihtoautohyvitys 1200 euroa suositushinnasta. Noh olin osannut varautua alhaiseen summaan mutta odotin kyllä 3 tai 4 alkavaa kunnes sitten ilman vaihtoautoa antoi tarjouksen jossa suositushinnasta antoi suoraan 1500 euron käteisalennuksen. Hetken kun epäuskoisena olin katsonut papereita niin kysyin myyjältä että pitääkö mun oikeasti maksaa teille että otatte tuon vanhan vaihdossa... hetken kaveri tutki papereita ja totesi ihan pokalle että näin on. Nousin sen jälkeen ylös ja totesin että yhtään autoa en tule ostamaan koskaan inchcapelta ja lähdin pois.
Kaksi vuotta myöhemmin if lunasti auton 5000 e + lunastusturva 1500...
Itse olen aina tehnyt autokauppaa nettohinnoin. Ensin kysyn, mihin hintaan tämä yksilö vaihtaa omistajaa. Lähes aina kysymykseen vastataan kysymyksellä? Tulisiko jotain vaihdossa... riippuu siitä ja tästä... .
Siihen minä, että kai tällä autolla hinta on?
Joskus saatan kysyä, minkähän arvoinen autoni olisi vaihdon välineenä?
- riippuu niin siitä, mihin olisit vaihtamassa..
Eihän se siitä riipu. Uudella autolla on jokin arvo, vaihtoautolla on jokin arvo eivätkä ne riipu toisistaan. Erotus suoritetaan sitten rahalla.
Joskus tämän asian selvittäminen onnistuu helpommin, joskus vaikeammin. Silloin, kun helpommin, olemme lähempänä kaupankäyntiä.
Vuonna 2007 oli vähän hankalaa Mega-autossa Lahdessa. Valtakunnallinen tarjous: Citroen C4 Hdi Exclusive BMP nyt 24 000 (nomaali silloin 28 000). Onko tämä nyt tiukka hinta?
- juu on se. Tästä ei tulla enään vastaan.
Okei, mitäs Xarasta saa vaihdossa?
- jaa tähänkö?
No mihin nyt vaan.
- tähän voimme hyvittää vain 12 000 euroa, kun tuo hinta on jo pudotettu, mutta esim. C5:een saatte 14 000 euroa.
Hä! Eikös tuon C4:n pitänyt olla tarkouksessa? Mikäs tarjous se on, jos toisella kädellä otetaan ja toisella annetaan.
- no se nyt vain on... on se nyt kuitenkin 2000 euroa alle...
Ok. Otetaan sitten C4. 24 000 - 12 0000, sehän on 12 000 väliä?
- joo, + toimituskulut 500 + metalliväri 600, lohkolämmitin ja sisäpistoke + talvirenkaat....
Ei, kun pelkkä C4. Ei lisävarusteita. Ei yhtään. Ehkä myöhemmin, mutta ei nyt.
- no se on sitten 13 100.
???????
- toimituskulut ja metalliväri!
Ei mitään metallivärejä eikä toimituskuluja. Jos auton hinta on 24 000 se on 24 000. Minä maksan osan rahalla ja osan Xsaralla, jonka arvoksi juuri sanoitte 12 000!
- kyllä tuossa ilmoituksessa lukee näkymättömällä musteella takaperin islanniksi kyyriläisin kirjaimin, että + toimituskulut.
Entä, jos haen itse satamasta, pesen itse ja haen kilvet katsastuskonttorilta?
- ei käy. Toimituskulut tulevat. Eikä tätä autoa saa ilman metallinhohtoväriä. Ei ole maassa muita.
Ei se mitään, jaksan odottaa, menkööt tehdastilaukseen.
- ei käy, kun tarjous koskee vain maassa olevia malleja ja niissä on metallinhohtoväri.
Kappas vain, mutta kun kuluttajansuojalaissa lukee, että jos tarjoustavaraa mainostetaan hinnalla A, niin sitä on löydyttävä hinnalla A, ellei ilmoituksessa lue, että kseessä on rajoitettu erä. Tässä ei lue, lukee vain, että rajoitetun ajan, ja nyt on se aika. Ostan siis sellaisen 24 000 maksavan C4 Hdi Exclusive BMP:n ja maksan siitä puolet rahalla ja puolet Xaralla ja jos se ei teille käy, niin jatkamme keskustelua kuluttajavirainomaisten välityksellä.
Riippuu siitä mistä roikkuu. Jos ostattelet autoliikkeestä vajaan vuoden ja 10tkm ajettua esittelyautoa, hinta saattaa olla just lohkiksen, renkaiden, mattojen jne verran alle uuden vastaavan. Ja tinkimisvaraa ei juurikaan ole. Eli uuden saa about 2ke lisäsijoituksella. Jos taas yrität tarjota vaihdossa tuollaista 1v/10tkm ajettua vaihdokkia, arvo yllättäen onkin vajaat puolet uuden auton arvosta. Tutkimattomat ovat autokauppiaan tiet...
Kysäisin Autokeskuksesta vaihtotarhousta Giulietta QV:hen; GT:stäni olisivat hyvittäneet 12 te. Morjens. Syynä alhaiseen hyvityshintaan oli mm. se, "kun talvirenkaissa on vain 5 mm pintaa jäljellä"
Mun kippa on siis vm. 2006, aj. 88 tkm, täyd.hk., katsastettu 10.3.-11 ja jakopäähuolto tehty 3.10.-11. sekä kahdet 17" aluvanteet. Ja auto on erittäin siistissä kunnossa.
Vuonna 2000 olin vaihtamassa vähän ajetun mondeon uuteen citroen5 Vaasassa,olisivat hyvittäneet 11000,kun ihmettelin summan pienuutta sanoivat näitä saa etelä suomesta kuinka paljon vaan,no kauppoja ei tullut vasta 2003 vaihdoin noin sama hintaiseen Hondaan ja hyvitys oli 13800
En nyt voi sanoa loukkaantuneeni, kun 2006 vuosimallin 300 tonnia ajettu dieselpösö arvostettiin 3400€ arvoiseksi, jos sitä olisi vaihtanut 15900€:n autoon. Toiseen 19900€:n autoon olisi irronnut jo 4400€. Halvinta tuolla on vain ajaa itse, eipä sillä "arvoa" ole, yksityisenäkään en kehtaa myydä, omatunto ei sallisi ennen parin pikkujutun fiksaamista. Liikkeeseen voisin kipata ilman omantunnontuskia, kun menisi kuitenkin liikkeen piikkiin niiden korjaus, eikä käyttäjälle. Tietenkään en "vikojen" olemassa oloa tiedä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Jönsson kirjoitti:
- Okei, okei, mutta ne toimituskulut tulevat.
Joskus lehdestä luin,kun asiakas ei ymmärtänyt toimituskulujen suuruutta,ja vaati myyjältä,että saa itse hoitaa ne.
En tiedä tarkkaan mitä kaikkea toimituskuluihin todellisuudessa sisältyy, mutta fiksauksella (teippien poisto, mahdollisen suojavahan poisto, päällipesu + moottori ja ikkunat, imurointi, pölyjen pyyhintä jne.) yrittävät tätä usein selittää. Se maksaa autoliikkeelle ~ 45 euroa, jos liikkeellä ei ole omaa fiksaria. Vaihtoautoon fiksi maksaa keskimäärin 150 euroa.
Jönsson kirjoitti:
- Okei, okei, mutta ne toimituskulut tulevat.
Joskus lehdestä luin,kun asiakas ei ymmärtänyt toimituskulujen suuruutta,ja vaati myyjältä,että saa itse hoitaa ne.
En tiedä tarkkaan mitä kaikkea toimituskuluihin todellisuudessa sisältyy, mutta fiksauksella (teippien poisto, mahdollisen suojavahan poisto, päällipesu + moottori ja ikkunat, imurointi, pölyjen pyyhintä jne.) yrittävät tätä usein selittää. Se maksaa autoliikkeelle ~ 45 euroa, jos liikkeellä ei ole omaa fiksaria. Vaihtoautoon fiksi maksaa keskimäärin 150 euroa.
Mun käsittääkseni tuo kattaa auton kuljetus- ja varastointikulut, luovutushuollon (menee noin 0,5-1h tarkastuksineen yms) ja nesteiden lisäykset maksimiin. Varmaan vaihtelee liikkeittäin ja merkeittäin myös nuo toimenpiteet. Mut kyllä sille siis ihan oikeastikin tehdään muutakin kuin pelkästään kilvet ruuvataan kiinni. Tai ainakin silloin tehtiin kun minä tein luovutushuoltoja.
Oleino kirjoitti:
Mut kyllä sille siis ihan oikeastikin tehdään muutakin kuin pelkästään kilvet ruuvataan kiinni. Tai ainakin silloin tehtiin kun minä tein luovutushuoltoja.
Kyllä siihen kuuluu muutakin kuin kilpien kiinnittäminen. Uusissa autoissa yleisimpänä veloituksena näyttäisi olevan joku ~600 € luovutus/toimitusmaksu. Jossain hieman vähemmän, jossain enemmän. Nesteet pitää laittaa, öljy siellä kai on jo tehtaalta tullessa. Tuskin sitä autoa ihan kuivana tehtaalla koekäytetään tai kontista ulos/sisään ajeta. Samoin kai rekisteröinti pitää hoitaa ja ne kilvet hakea.
Oleino kirjoitti:
Mut kyllä sille siis ihan oikeastikin tehdään muutakin kuin pelkästään kilvet ruuvataan kiinni. Tai ainakin silloin tehtiin kun minä tein luovutushuoltoja.
Kyllä siihen kuuluu muutakin kuin kilpien kiinnittäminen. Uusissa autoissa yleisimpänä veloituksena näyttäisi olevan joku ~600 € luovutus/toimitusmaksu. Jossain hieman vähemmän, jossain enemmän. Nesteet pitää laittaa, öljy siellä kai on jo tehtaalta tullessa. Tuskin sitä autoa ihan kuivana tehtaalla koekäytetään tai kontista ulos/sisään ajeta. Samoin kai rekisteröinti pitää hoitaa ja ne kilvet hakea.
Yksi puolituttu Volkkari-myyjä väitti, että nykyään tehtaalta uudet autot tulee aina öljy mittatikun alarajassa. Eli liike joutuu aina lisäämään muutamasta desistä vajaaseen litraan öljyä, koneesta riippuen. Syynä on autotehtaiden säästökuurit, ja tällä siirretään osa kustannuksista autoliikkeille. Kuulostaa toki todella pieneltä säästöltä, mutta esim. VW-konsernin mittapuun mukaan, saattaapi jotain jäädä sukanvarteen.
Ciancarlo kirjoitti:Kysäisin Autokeskuksesta vaihtotarhousta Giulietta QV:hen; GT:stäni olisivat hyvittäneet 12 te. Morjens. Syynä alhaiseen hyvityshintaan oli mm. se, "kun talvirenkaissa on vain 5 mm pintaa jäljellä"
Mun kippa on siis vm. 2006, aj. 88 tkm, täyd.hk., katsastettu 10.3.-11 ja jakopäähuolto tehty 3.10.-11. sekä kahdet 17" aluvanteet. Ja auto on erittäin siistissä kunnossa.
Pitäköön tunkkinsa.
No onhan tuo aika törkesti tarjottu suhteessa Suomen hintatasoon vastaavissa. Lappuun kun olisi liikkeen miehet taikoneet varmaan lukeman 19.990 tai ehkä jopa enemmän. Ei autokauppa hyväntekeväisyyttä ole tietenkään, mutta tuossa mentiin minusta hyvän maun rajan tuolle puolen.
Ulkomaillahan hinnat on tuota saamasi tarjouksen luokkaa mutta se on toinen juttu se.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
^Kai niitäkin löytyy, mutta tässä melkein veikkaisin että autokauppiasta pelottaa GT:n 297 g/km olevat CO2 päästöt.
Ne yhdistettynä median pelotteluun kasvavista käyttömaksuista luo herkästi uskoa siihen, että GT jää ikävän pitkäksi aikaa varastoon = ei haluttava vaihdokki = törkeä hyvitys.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
Minulle on syntynyt mielikuva, että samaan merkkiin vaihdettaessa mitään hyötyä ei tule merkkiuskollisuudesta. Parhaimman vaihtohyvityksen saa vaihtamalla aivan toiseen merkkiin, minun tapauksessani erotus oli karkeasti ottaen n. 3000 €. Eikä se vaihdossa antamani alfa siellä ollut kuin vajaan viikon tyrkyllä, kunnes löysi uuden kodin. Tosin siitä entisestäni ei liike pyytänytkään mitään ihan sikamaista hintaa, tonnin siivu siihen oli tullut vaihtohyvitykseen lisää.
mml kirjoitti:^Kai niitäkin löytyy, mutta tässä melkein veikkaisin että autokauppiasta pelottaa GT:n 297 g/km olevat CO2 päästöt.
Ne yhdistettynä median pelotteluun kasvavista käyttömaksuista luo herkästi uskoa siihen, että GT jää ikävän pitkäksi aikaa varastoon = ei haluttava vaihdokki = törkeä hyvitys.
Tuntuu pitävän niin paikkaansa. Samanlainen vastaanotto oli, kun 2010 keväällä yritin tarjota GT 3.2V6:sta Autokeskuksessa vaihdossa uuteen Alfaan. Hyvitystarjous oli suorastaan naurettava. Kaupaksi se kuitenkin meni itse myymällä viikossa, tosin liian halvalla silloinkin.
Toinen asia, mikä vaikuttaa ainakin Autokeskuksen kohdalla, on kuulopuheiden perusteella uusien Alfojen huonot pelivarat katteissa, jonka vuoksi vaihtoauton hyvityshintoihin ei vaihtoautopuolen "ostotarjouksen" jälkeen ole juuri pelivaraa. Eräs Autofennican edustaja oli sitä mieltä, että itse pitäisi mieluummin suurempaa katetta pyyntihinnassa jolloin myös vaihtohyvitykset olisivat myös paremmin neuvoteltavissa. Vaikuttaa myös vähän siltä, ettei Autokeskuksen vaihtopuoli ole innoissaan vaihdossa tulevista Alfoista.. Niissä on kuulemma aina vikaa, isot korjauslaskut ja pitkä kiertoaika.
niki kirjoitti:Vaikuttaa myös vähän siltä, ettei Autokeskuksen vaihtopuoli ole innoissaan vaihdossa tulevista Alfoista.. Niissä on kuulemma aina vikaa, isot korjauslaskut ja pitkä kiertoaika.
No sehän on päivänselvä juttu se.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
Tämä ei nyt ole omakohtainen kokemus mutta minäkin siinä osallisena olin. Vuosia sitten, kun isälläni oli 180tkm rullattu Peugeot 406 Grandwagon 2.0 Hdi ja jos oikein muistan niin niitä ensimmäisiä facelift-malleja ja hänen kanssaan käytiin koeajamassa Nissan x-trailia, josta sitten hän pyysi tarjouksen. Automyyjä laittoi tiskiin noin 6000 euroa ja perusteli sitä sillä, että diesel-farmariautot eivät mene kaupaksi. Muutaman viikon päästä sain kuulla, että pösö oli mennyt volvoon vaihdossa ja siitä hän oli saanut 10 000 euroa ja vieläpä alennusta auton hinnasta noin 2000 euroa. Pösö oli viikon tai kaksi liikkeen pihassa, ennen kuin se tultiin keskisuomesta hakemaan. Samasta syystä en käy huoltamassa alfaa ripatilla. Ja toki volvo oli kalliimpi, josta hyvitys osittain selvinnee, mutta silti tuntuu että se ripatin tyyppi koitti kusta silmään.
^Kuten tuolla aiemmin totesinkin, ei se vaihdossa antamani dieselfarmari ollut siellä autoliikkeen valikoimissa täyttä viikkoakaan. Kai ne kaikki autot saa jäämään pihan koristeeksi, jos niistä pyytää jotain aivan posketonta hintaa. Tässä tapauksessa taitaa olla kysymys juuri siitä tai myyjän haluttomuudesta / osaamattomuudesta myydä.
Sain järkyttävän tarjouksen äsken uuteen Polo GTI:hin...se oli siis syvältä. Moista hinnan tippumista en ole autoiluhistoriani aikana nähnyt missään autossani. Ja liike sentään sijaitsee Stadissa jossa sentään Alfalle vielä ostajia riittää verrattuna jonnekin Perä-Hikiälle.
En viitsi edes alkaa kyselemään muualta kun allergia merkille on varmasti vielä suurempi. Tämä merkki on todella sitouttava; siihen on sitouduttava määräämättömäksi ajaksi eli ajettava ns. loppuun. Ilmaiseksi en sitä anna ja käyttöarvo suurempi kuin hyvityshinta.
^ Ei kait tuo yllätyksenä tule? Nopea arvonlaskuhan on perinteisesti ollut yksi syy, miksi moni Alfalla ajaa: vähän ajetun, hyvin varustellun ja erinomaiset ajo-ominaisuudet omaavan auton on saanut pilkkahintaan verrattuna esim. saksalaismerkkeihin. Valitettavaa toki uuden ostajan kannalta, mutta ei hassumpaa käytettynä autonsa ostavalle.
Enpä ole aiemmin viitsinyt kommentoida näitä itkuvirsiä mutta...
Tuliko oikeasti yllätyksenä että juuri kaupasta ulos ajettuun autoon ei pädekkään "normaali" arvonalenema?
Ei mitään henkilökohtaista, mutta ei näitä itkemisiä jaksa lukea ja vahingossa muiden viestien seasta ne pomppaa silmille.
Mitä jos perustat uuden aiheen tyyliin: Autoni istuimesta kaatuu nukka kun istun siihen .
Olisi valitusvirret saman aiheen alla ja jokainen voisi päättää haluaako niitä lukea.
Peeveli kirjoitti:Sain järkyttävän tarjouksen äsken uuteen Polo GTI:hin...se oli siis syvältä. Moista hinnan tippumista en ole autoiluhistoriani aikana nähnyt missään autossani. Ja liike sentään sijaitsee Stadissa jossa sentään Alfalle vielä ostajia riittää verrattuna jonnekin Perä-Hikiälle.
En viitsi edes alkaa kyselemään muualta kun allergia merkille on varmasti vielä suurempi. Tämä merkki on todella sitouttava; siihen on sitouduttava määräämättömäksi ajaksi eli ajettava ns. loppuun. Ilmaiseksi en sitä anna ja käyttöarvo suurempi kuin hyvityshinta.
Alfaa on vaikea myydä luotettavan ja edullisen käyttöauton tarvitsijalle ilmiselvistä syistä:
a) se ei ole luotettavimpia merkkejä kansan syvissä riveissa - näinhän se keskimäärin on myös
katsastustilastojen mukaan, mutta mallikohtaisiakin eroja varmaan on
--> ei 159 esim. ihan huonossa seurassa toisaalta ole
( Alfa Romeo 159 2.2 16V JTS -08, käytetyn pyyntihinta 19 798 € -11 , arvoa jäljellä 48,6 %
Lexus LS 460 President Package -08, käytetyn pyyntihinta 94 508 € -11 , arvoa jäjellä 50,2 % )
c) Alfojen mahtava muotoilu ja ajettavuus sekä yksilöllisyys merkkinä on
käytettyjen autojen myyjän näkökulmasta vaikea muuttaa rahaksi-
potentiaalisia asiakkaita vähän kuten myös em. Lexuksella >> on erikoisauto
Peeveli kirjoitti:Sain järkyttävän tarjouksen äsken uuteen Polo GTI:hin...se oli siis syvältä. Moista hinnan tippumista en ole autoiluhistoriani aikana nähnyt missään autossani. Ja liike sentään sijaitsee Stadissa jossa sentään Alfalle vielä ostajia riittää verrattuna jonnekin Perä-Hikiälle.
En viitsi edes alkaa kyselemään muualta kun allergia merkille on varmasti vielä suurempi. Tämä merkki on todella sitouttava; siihen on sitouduttava määräämättömäksi ajaksi eli ajettava ns. loppuun. Ilmaiseksi en sitä anna ja käyttöarvo suurempi kuin hyvityshinta.
Oman kokemukseni mukaan pääkaupunkiseudulla on lähes aina huonoimmat hyvitykset. Nykyisen F10-bemarini hain Kouvolasta (vaikka asun Vantaalla). Välirahassa oli eroa 3.000,-.
Herttoniemen VW:llä ainakin saa aivan järjettömän huonoja hyvitystarjouksia.
Olen käynyt siellä muutaman kerran kysymässä vaihtoa, niin tarjoukset ovat olleet aivan käsittämättömän huonoja. Eikä ole edes merkistä aina kyse: Passatiani -90-luvulla tarjosin vaihdossa uuteen VW:hen, niin tarjosivat alle 40 000 markkaa, kun kaikissa muissa H:gin seudun kaupoissa tarjosivat liikuttavan yksimielisesti 50 tmk jokainen (kartelli?). Vaihdoin sitten Huittisissa 3 tkm ajettuun Bravaan ja sain 58 tmk vaihdossa. Ja Bravan hinta oli valmiiksi kohdillaan!
Ilmeisesti pääkaupunkiseudulla riittää typeryksiä..anteeksi; siis hyviä asiakkaita.., joille riittää huonokin hyvitys. Ei muuten voi ymmärtää, että joillakin kaupoilla on vuodesta toiseen varaa aliarvioida asiakas ja hänen autonsa mutta silti pysyvät pystyssä...
peksu kirjoitti:Ilmeisesti pääkaupunkiseudulla riittää typeryksiä..anteeksi; siis hyviä asiakkaita.., joille riittää huonokin hyvitys. Ei muuten voi ymmärtää, että joillakin kaupoilla on vuodesta toiseen varaa aliarvioida asiakas ja hänen autonsa mutta silti pysyvät pystyssä...
Joskus teku-aikoina luokkakaveri kävi tarjoamassa vaariltaan ylimääräiseksi jäänyttä Poloa merkkiliikkeeseen. Vaari oli luopunut ajokortistaan ja auto oli todellinen helmi, ikää n. 3 vuotta ja ajettu jotain 10tkm. Autokauppiaan tarjous oli muistaaksen jotain 3000 euroa Kaverini ihmetellessä tätä oli koijari vaan tuumannut: Meille tulee joka päivä pari-kolme vastaavaa autoa ja aina joku niiden omistajista on sellaisessa rahapulassa, että kaupat tulee...
Kyllähän alfastakin kohtuullisen hyvityksen saa, kunhan jaksaa tarpeeksi monesta paikkaa kysellä. Etenkin jos olet vaihtamassa johonkin kohtuu yleiseen autoon, joita paljon tarjolla niin kyllä jostakin hyväkin tarjous tulee. Vaatii vaan itseltä vaivaa kun käy nuita liikkeitä läpi. Itse reilu 1,5v sitten pyysin tajouksen about paristakymmenestä liikkeestä...
peksu kirjoitti:Ilmeisesti pääkaupunkiseudulla riittää typeryksiä..anteeksi; siis hyviä asiakkaita.., joille riittää huonokin hyvitys. Ei muuten voi ymmärtää, että joillakin kaupoilla on vuodesta toiseen varaa aliarvioida asiakas ja hänen autonsa mutta silti pysyvät pystyssä...
Joskus teku-aikoina luokkakaveri kävi tarjoamassa vaariltaan ylimääräiseksi jäänyttä Poloa merkkiliikkeeseen. Vaari oli luopunut ajokortistaan ja auto oli todellinen helmi, ikää n. 3 vuotta ja ajettu jotain 10tkm. Autokauppiaan tarjous oli muistaaksen jotain 3000 euroa Kaverini ihmetellessä tätä oli koijari vaan tuumannut: Meille tulee joka päivä pari-kolme vastaavaa autoa ja aina joku niiden omistajista on sellaisessa rahapulassa, että kaupat tulee...
Pääkaupunki seudulla on porukkaa kuin pipoa, jos antaa jollekin huonomman hyvityksen ja tämä hylkää sen, niin siinä kohtaa kun loukkaantunnut asiakas lämpsii pihalle, kävelee ovesta uusi sisään... sama asia huoltohinnoissa, kerran kauhisteltiin työpaikalla kuinka paljon kalliimaksi tulee tehdä remppaa helsingin kuin lahden suunalla, vaan sen takia, että siellä on enemmän väkeä - parin asiakkaan menetys ei tunnu isossa kaupassa missään.
Eilen muuten tuli 2006 C4 (3-ovinen, iskee minun kieroutuneeseen automakuun hyvin), mittarissa 2700km, siinä oli ollut kallis auto jollekulle.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
savijo-r kirjoitti:Enpä ole aiemmin viitsinyt kommentoida näitä itkuvirsiä mutta...
Tuliko oikeasti yllätyksenä että juuri kaupasta ulos ajettuun autoon ei pädekkään "normaali" arvonalenema?
Ei mitään henkilökohtaista, mutta ei näitä itkemisiä jaksa lukea ja vahingossa muiden viestien seasta ne pomppaa silmille.
Mitä jos perustat uuden aiheen tyyliin: Autoni istuimesta kaatuu nukka kun istun siihen .
Olisi valitusvirret saman aiheen alla ja jokainen voisi päättää haluaako niitä lukea.
Ei herneitä nenään. Kunhan avauduin.
Edit. Anteeksipyyntö käyttäytymisestäni.
Pakkokos se on lukea ja avautua? Pitäis varmaan vain kirjoittaa ylistyslauluja ettet pahastuisi?
Peeveli kirjoitti:Sain järkyttävän tarjouksen äsken uuteen Polo GTI:hin...se oli siis syvältä. Moista hinnan tippumista en ole autoiluhistoriani aikana nähnyt missään autossani.
Sen verran on pakko todeta ja hämmästellä, että päikseenkö olisi pitänyt vaihtua?
Varusteista riippuen autojen lähtöhinnassa uutena useiden tonnien hintaero, joka loppupeleissä siltikin kovin pieni Alfan eduksi, kun vertaa mitä rahalla saa.
Jos 28k€:n volkkariin työntää vaihdossa vuoden ikäistä Giuliettaa, niin helposti haluavat ainakin sen 8k€ väliä. Sen jälkeen Giulietta menisi myyntiin n. 25 tonnilla, että menisi kaupaksi.
Mitä ihmeellistä tuossa on? Bisnestä, sanoo autokauppias...
En väitä, että yo. esimerkki olisi todellakaan mikään taloudellisesti kannattava vaihtokauppa näin persaukisen näkökulmasta, mutta luulisin ettei kaukaa hae. Jos jää alle tuon esimerkin, niin sitten ne ei oikeasti ole edes halunneet G:tä vaihtoriviin. Turha siitä on alkaa vinkumaan, mutta toiset meistä vaan ottaa asiat henkilökohtaisemmin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
kyllä tuo vaihtoauton hyvitys riippuu niin monesta asiasta,että hiukan turhaa edes liikkeitä keskenään verrata,että kuka hyvittää parhaiten.
-myytävän auton "ylihinta" nostaa vaihtoarvoa.Esim:jos vien ooppelini liikkeeseen ja vaihdan sen uuteen fefeen,niin varmasti saan kovemman vaihto hyvityksen,kuin vastaavasti toyota kaupasta,vaikka kuinka suu vaahdossa sanon,että fefe puljussa luvattiin tämän ja tämän verran.Ja kun päädyn kauppaan fefestä,niin hehkutan koko kylälle,että fefe pulju maksoi tonnin ooppelista kaks tonnia,olipas pöljiä.
-vaihdokin helppo eteenpäin myyminen.Vaikka tojota vs mb S.Tarkoittaa siis,että tojosta saat totuuden mukaisemman arvon kuin kalliista mesestä,jota saattaa joutua myymään tosi pitkään.
routasydän kirjoitti:Kyllähän alfastakin kohtuullisen hyvityksen saa, kunhan jaksaa tarpeeksi monesta paikkaa kysellä. Etenkin jos olet vaihtamassa johonkin kohtuu yleiseen autoon, joita paljon tarjolla niin kyllä jostakin hyväkin tarjous tulee. Vaatii vaan itseltä vaivaa kun käy nuita liikkeitä läpi. Itse reilu 1,5v sitten pyysin tajouksen about paristakymmenestä liikkeestä...
Kova neuvottelija ottaa sen minkä haluaa, kunhan muistaa huomioida, että myös autoliike haluaa oman siivun
Jos on liikeellä tarpeeksi tosissaan ja tietää oman auton arvon ja sen minkä verran liike tarvitsee katetta, turha mitään nollakauppuja tai parin sadan välirahoja edes odottaa, ellei sitten aja kallimmalla autolla kuin mihin on vaihtamassa. minun mielestä tuo on vielä voimakkampi ilmio kuin uuden karheaa yritetään vaihtaa uuteen, ellei sitten ole autokjauppias hyvä tuttu
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean