Tyhjäkäynnin kierrosten nousu. Boxin uudelleen ohjelmointi.
Valvoja: Moderators
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 5069
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tyhjäkäynnin kierrosten nousu. Boxin uudelleen ohjelmointi.
Työkaverin 156 t.s vm.98 teki AlfaDiag kokeilussa että kiekkamittari alkoi näyttämään 3000rpm vaikka kone ei käynnissä. Ja tuon jälkeen tyhjäkäynti ollut n.2000rpm. Akun irroittaminen, AlfaDiag uudelleen tyhjentäminen, pitkä tyhjäkäyttäminen ei laske tyhjäkäyntiä normaaliksi. Kiekkamittari toimii nyt normaalisti. Onko ko.ongelmasta kokemuksia? Ja mitä voisi yrittää? Toista kaasuläppä/tyhjäkäyntimoottoria kokeiltu ja ei muuttunut.
Toisena ongelmana on että avain ei tule tunnistetuksi kuin 1/10 yrityksistä. Code valo ei pala. Mikä on minimivaihdettavat komponentit jos vaihtaa boxia tai varkaudenestoa? Ja onko kenelläkään boxin uudelleen ohjelmoinnista kokemuksia?
Toisena ongelmana on että avain ei tule tunnistetuksi kuin 1/10 yrityksistä. Code valo ei pala. Mikä on minimivaihdettavat komponentit jos vaihtaa boxia tai varkaudenestoa? Ja onko kenelläkään boxin uudelleen ohjelmoinnista kokemuksia?
Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Re: Tyhjäkäynnin kierrosten nousu. Boxin uudelleen ohjelmoin
Tuossa taitaa olla vaijerikaasullisesta autosta vielä? Onko varma että ongelma tuli nimenomaan Alfadiagilla sörkkimisestä. Ei vain käynyt niin että läppäkoteloon, kaasuvaijenriin, tyhjäkäynnin säätömoottoriin tms. koskettiin samalla kertaa. On nimittäin niin että moottori ei oikein voi pyöriä isoilla kierroksilla pyöriä jos kaasuläppä on kokonaan kiinni. Eli ECUn väärä toiminta ei pitäisi pystyä noita liiallisia kierroksia aikaan saamaan vaijerikaasullisessa kun sen toimivalta ei ulotu tuohon kaasulpäppään. Tuohon tietysti poikkeuksena se, että jos tyhjäkäynnin säätömoottori pukkaa läppää auki liian isosti.
Ekana tarkistaisin tuon läpän kiinnimenon ihan silmällä katsomalla. Imuputken joutuu tuota varten irroittamaan. Tyhjäkäyntiimoottorin kalibroinnin voisi tehdä myös. Voisi myös kokeilla kaasuläppää kääntää kiinni käsin siitä osasta johon kaasuvaijeri kiinnittyy ja katsoa laskevatko kierrokset.
Ekana tarkistaisin tuon läpän kiinnimenon ihan silmällä katsomalla. Imuputken joutuu tuota varten irroittamaan. Tyhjäkäyntiimoottorin kalibroinnin voisi tehdä myös. Voisi myös kokeilla kaasuläppää kääntää kiinni käsin siitä osasta johon kaasuvaijeri kiinnittyy ja katsoa laskevatko kierrokset.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 5069
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Tyhjäkäynnin kierrosten nousu. Boxin uudelleen ohjelmoin
Pistettiin se pysäytin ruuvikin ihan pohjaan. Kiekat eivät laskeneet. Sitten katsottiin tuon kurkkuun niin kaasuläppä täysin kiinni mutta heti virtojen kytkeydyttyä kääntää tyhjäkäyntisäädin läppää auki. Käydessähän tuota ei sitten näekkään.
Kaasuvaijerillinen auto kyseessä. Mihinkään ei koskettu oltiin vain AlfaDiagilla autossa kiinni.
Kaasuvaijerillinen auto kyseessä. Mihinkään ei koskettu oltiin vain AlfaDiagilla autossa kiinni.
Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Re: Tyhjäkäynnin kierrosten nousu. Boxin uudelleen ohjelmoin
Ajoitteko sen tyhjäkäyntimoottorin kalibroinnin?
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Re: Tyhjäkäynnin kierrosten nousu. Boxin uudelleen ohjelmoin
ECU ja ajonesto ovat pari sen jälkeen kun ne kerran on kytketty yhteen. Eli molemmat pitänee vaihtaa ja juurikin aitoon pariin. Kannattaisiko kokeilla vaihtaa ensiksi se ajoneston antenni siitä avaimen ympäriltä? Ilmeneekö sama ongelma useammalla kuin yhdellä antennilla?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 5069
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Tyhjäkäynnin kierrosten nousu. Boxin uudelleen ohjelmoin
Vika taisi tulla juurikin siinä tyhjäkäynnin kalibroinnissa AlfaDiagilla. Kokeiltiin myös sitä 90s+90s+25min tyhjäkäyntiä.
Auton mukana tullut 3 avainta. Vain yhdellä sammuu Code valo mutta tuollakin on tuo käyntiinlähtö 1/10. Joko ei lähde lainkaan tai käynnistyy heti.
Auton mukana tullut 3 avainta. Vain yhdellä sammuu Code valo mutta tuollakin on tuo käyntiinlähtö 1/10. Joko ei lähde lainkaan tai käynnistyy heti.
Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Re: Tyhjäkäynnin kierrosten nousu. Boxin uudelleen ohjelmoin
Villi arvaus: viallinen tyhjäkänyntimoottori jonka vika on ollut onnistuneesti piilossa väärän kalibroinnin takia. Vika tuli nyt esiin kalibroinnin sivuvaikutuksena.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 5069
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Tyhjäkäynnin kierrosten nousu. Boxin uudelleen ohjelmoin
Kaverilla on kaksi säädintä. Kokeiltu molemmilla. Tyhjäkäynti heilui jonka vuoksi ko. osa+operaatio tehtiin. Kiekat oli alhaalla molemmilla ennen ko.tapaturmaa ja nyt korkealla molemmilla osilla.
Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)