Ja sitten vika diaknooseja heittelemään, eli otsikon mukainen värkki ja esim. tasaisella 60kmh ajolla 3 pesässä, hyppää vaihde vapaalle.
Mistäs johtuu ?
ja laatikkoakin saa tarjota !!
164 2.0TS -90 3 vaihde putoaa pois ajossa
Valvoja: Moderators
- gtvaj
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
164 2.0TS -90 3 vaihde putoaa pois ajossa
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- Tiige
- Viestit: 2993
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2 - Paikkakunta: Turenki
Re: 164 2.0TS -90 3 vaihde putoaa pois ajossa
Katso ensin onko laatikossa tarpeeksi öljyä. Mittatikku löytyy tasauspyörästöstä. Pääsee ylakauttakin käsiksi, vaikka vähän ahdasta on. Itsellä oli aikoinaan vetarien stefat riekaleina kuusnepassa ja vitonen hyppi itsekseen pois päältä. Ihme kyllä laatikko ei hajonnut vaikka jonkun aikaa pyöri aika vähillä öljyillä.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Aquatica
- Viestit: 15177
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Legacy 2.5 STW Boxer '12
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 164 2.0TS -90 3 vaihde putoaa pois ajossa
Ihmeen kestäviä noi laatikot on... 156 2.0 TS '99 ja (vieläkään ei tiedetä varmana) mut kuivana ajettu mahollisesti jopa 24tkm, ennen kuin tuli lämpövaurio. Tsekkaa eka öljyt, kuten ehdotettiin - jos vähissä, vaihtoon ja selvitä missä vuoto. Täällä tosiaan öljyt sitten tuon lämpövaurion jälkeen vuotivat pihalle jo muutamassa tuhannessa kilometrissä 

Re: 164 2.0TS -90 3 vaihde putoaa pois ajossa
Multa löytyy toimiva aski Kangasalla, ajosta purettu, täytyy vaan vaihtaa ainakin vetarin stefat uudet..
Ainakin jos on sellanen aski, missä vaihdekepissä ei ole pakkilukkoa. Tai en toisaalta tiedä haittaako mitään kun pakki kumminkin on oikealla alhaalla. Myös käyttämätön vaihteensiirtäjän tanko, kepiltä-askille löytyy.
Vika nykysessä varmaan on 3. vaihteen kytkentähampaissa, hammaspyöräparissa, kanittavassa vaihteensiirtäjässä, viallisessa vaihteenlukitsijassa tai kytkinakselin laakerissa
P 040-7202838

Ainakin jos on sellanen aski, missä vaihdekepissä ei ole pakkilukkoa. Tai en toisaalta tiedä haittaako mitään kun pakki kumminkin on oikealla alhaalla. Myös käyttämätön vaihteensiirtäjän tanko, kepiltä-askille löytyy.
Vika nykysessä varmaan on 3. vaihteen kytkentähampaissa, hammaspyöräparissa, kanittavassa vaihteensiirtäjässä, viallisessa vaihteenlukitsijassa tai kytkinakselin laakerissa
P 040-7202838
- gtvaj
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 164 2.0TS -90 3 vaihde putoaa pois ajossa
Tää on pikkusen vaikee taas, auto on mun mutta äijällä ajossa, 120 km väliä ja soittelee aina väliin että mikäs nyt ja mikäs tänään. Koittanut tekohengitellä että pysyis ajossa --> olis edes joku jolla liikkua.
Nyt kompura jumissa ja hihnat poikii, ohituksen jos tekee niin hihnankiristyksen joutuu muuttamaan, no osat on mutta auto toisaalla. Sit toi loora, voi olla ettei ole öljyjä ollut vuoteen , tiedä häntä. Pitää koittaa kysellä.
Ei ole tarvinnut 164 remppaa tehdä juurikaan, mitenkäs toi loora vaihtuu ? meneekö nätisti vai pitääkö alottaa purkaa takaluukun kautta
Nyt kompura jumissa ja hihnat poikii, ohituksen jos tekee niin hihnankiristyksen joutuu muuttamaan, no osat on mutta auto toisaalla. Sit toi loora, voi olla ettei ole öljyjä ollut vuoteen , tiedä häntä. Pitää koittaa kysellä.
Ei ole tarvinnut 164 remppaa tehdä juurikaan, mitenkäs toi loora vaihtuu ? meneekö nätisti vai pitääkö alottaa purkaa takaluukun kautta

Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
Re: 164 2.0TS -90 3 vaihde putoaa pois ajossa
Ei se laatikko kauhean paha ole ottaa pois.
Startti ja sen takana oleva yksi laatikon kiinnikepultti on hankalin, vasen sisälokari ja koko iskaritolppa pois niin laatikko mahtuu tulemaan siitä pyöräkotelon puolelle.
Moottorinkannatin tanko olisi hyvä mutta ilmankin pärjää, tunkki pehmikkeen kanssa öljypohjan alle.
Ne vetoakselien stefat ja ns "pikariholkki stefa" laatikkoon, jossa painelaakeri liikkuu kannattaa uusia kun kerran on irti..
Startti ja sen takana oleva yksi laatikon kiinnikepultti on hankalin, vasen sisälokari ja koko iskaritolppa pois niin laatikko mahtuu tulemaan siitä pyöräkotelon puolelle.
Moottorinkannatin tanko olisi hyvä mutta ilmankin pärjää, tunkki pehmikkeen kanssa öljypohjan alle.
Ne vetoakselien stefat ja ns "pikariholkki stefa" laatikkoon, jossa painelaakeri liikkuu kannattaa uusia kun kerran on irti..
