Vinkki: Pitkät linkit saa lyhyeksi kätsysti https://bitly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei veny viesti kilometrin levyiseksi
![grin :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Valvoja: Moderators
Uran pohjalla ei taida täristää yhtä paljon kuin pakkautuneella lumella. Sitten se uran pohja syvenee ja saadaankin urat asfalttiin, mikä sitten taas jyrisyttää. Pito on vaan valtavasti parempi lumella.S_A kirjoitti:Ajourat; ilmeisesti niitä seurataan vaikka mereen jos ne ajourat sinne vie?
Joo ei, varmaan aika moni sen oppii sillon kun keula lyhenee metrin.Albertolli kirjoitti:^Ja siinä vaiheessa kun sitä massan vauhtia ryhdytään pysäyttämään kovasta vauhdista niin saadaan katkerasti huomata, ettei neliveto kumoakaan luonnonlakeja. Mistähän syystä AVK:n quatrot on usein keulasta mällätty?
Niinpäh, ja sen mitä oon nyt tässä muutamana kunnon talvena nähnyt ja kokenut; että jengi ei yksinkertasesti ajattele.WWWVespa kirjoitti:Uran pohjalla ei taida täristää yhtä paljon kuin pakkautuneella lumella. Sitten se uran pohja syvenee ja saadaankin urat asfalttiin, mikä sitten taas jyrisyttää. Pito on vaan valtavasti parempi lumella.S_A kirjoitti:Ajourat; ilmeisesti niitä seurataan vaikka mereen jos ne ajourat sinne vie?
Liikenteen tarkoitus on se, että kaikkia v*tuttaisi mahdollisimman paljonRauta kirjoitti:Ei voi taas käsittää mitä joidenkin ihmisten päässä oikein liikkuu.
Ei GTA:lla, helkkarin roikkuva pohjamuovi aiheuttaa sen, että pienistäkin urista pitää pyrkiä pois. Pitäisi tilata se alumiininen panssari näille keleille, kun saisi aikaiseksi..S_A kirjoitti:Ajourat; ilmeisesti niitä seurataan vaikka mereen jos ne ajourat sinne vie?
Sattuuhan näitä. Tänään tosin normaaliakin enemmänSaLexi kirjoitti:Tulipahan taas muistutus kuolevaisuudesta. Minulla oli aivan liian suuri tilannenopeus, kun ajelin tuossa keskustan laitamilla 90 asteen mutkaan. Jäinen tihku oli tehnyt tehtävänsä, jarrutus muuttikin auton suoraan liukuvaksi kelkaksi. Ennen rotvallia ja suojatietä sain autoa kuitenkin kääntymään, mutta en tarpeeksi nopeaan, vaan apukuskin puolen rengas osui siihen lumivalliin, jonka alka rotvalli löytyy. Auto pomppasi tuosta takaisin tielle hieman sivuttain, josta sainkin sitten oikaistua ja jatkettua matkaa. Ensimmäiseksi tietenkin tarkistettiin, että näkikö kukaan. No näki. Sitten alkaa hävettämään. Sitten tarkistamaan rengas ja aurauskulma, näytti olevan molemmat ihan kunnossa, isku oli aika lempeä.
Ehkä olisi pitänyt uusia talvirenkaat jo täksi talveksi...
Hävettää
Kuvasit täysin, kuinka levottomasti minunkin autoni käyttäytyy käännöksissä. Pienestä ohjausliikkeestä alkaa perä irtoamaan, jos on tarpeeksi liukasta. Kun siihen tottui niin osaa jo ennakoida. Ja itsekin olen laittanut tuon surkeiden talvirenkaiden piikkiin, koska pyöränkulmat on säädätetty juuri ennen kuin ostin tuon auton. Ja joo, siitä on kuitti ja paperiAquatica kirjoitti: Lisäksi tuntuu, että ei ole pyöränkulmat ihan kohillaan (paperi on edessä, mistä näkyy säädetyt kulmat ja ovat kyllä erittäin hyvin ohjearvojen sisällä...) kun nappaa niin perhanan herkästi huollon jälkeen.
Eli pieni ohjausliike -> perä alkaa irrota -> perä irti parissa sekunnissa -> keula irti -> nelipyöräluisu. Toki nuo ikivanhat nastarenkaat (valmistuskoodi sanoo 0404) varmasti osasyyllisiä. Varovainen pitää olla :o
Toi on yllättävän paha kohta jopa ihan kesällä. Ei aina niinkään oman luiston, vaan sen vasemmalta kaistalta vasemmalle kääntyvän toverin takia. Jostain syystä tuo kaarre on ilmeisesti yllättävänkin kiva paikka vaihtaa kaistaa, vaikka siinä viereisellä kaistalla joku rinnalla olisikin. Nimim. pari kertaa väistäneenä, kertaakaan onneksi osumatta.SaLexi kirjoitti:Oma törttöilypaikkani oli tämä. Käännyin keskimmäiseltä kaistalta vasemmalle: http://g.co/maps/wdkd8" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;"
Oli muuten seuraavana päivänä tästä sun tapauksesta vetäny joku samassa kohtaa isommalla kädellä ja tuo Kuusankoski/Helsinki kyltti oli mennyt solomuunDaViega kirjoitti:^^Sua ei tarvinnu sentään työntää liikkeelle... saman kuuloinen tilanne kävi itselläkin 80 rajotus, vieras tie ja väärä oletus...
Tapahtu viikko sitten, ei näkynny mitään nosturilla tutkaillessa, kulmat pitää vielä kattoa, vaikka ratti on suorassa eikä vetele.
Hävetti vielä enemmän
Rouvan autossa, joka haettiin merkkiliikkeestä pari viikkoa sitten, on alla 41/03 koodilla varustetut nastat. Näillä keleillä sutii kaikilla vaihteilla vaikka onkin pikkulohko. Vaarallisethan nuo ovat, mutta ei raaskisi kevättä vasten ostaa uusia. Toisaalta alkukevään jääkelit voivat olla todella paskamaisia ajaa noilla renkailla.Aquatica kirjoitti:Toki nuo ikivanhat nastarenkaat (valmistuskoodi sanoo 0404) varmasti osasyyllisiä.
Samaa katsoin aamulla, kun Lappeenrantaan ajelin. Siihen joku kiskaissut "riittävän" lujaa.gYdEbUh kirjoitti:Oli muuten seuraavana päivänä tästä sun tapauksesta vetäny joku samassa kohtaa isommalla kädellä ja tuo Kuusankoski/Helsinki kyltti oli mennyt solomuunDaViega kirjoitti:^^Sua ei tarvinnu sentään työntää liikkeelle... saman kuuloinen tilanne kävi itselläkin 80 rajotus, vieras tie ja väärä oletus...
Tapahtu viikko sitten, ei näkynny mitään nosturilla tutkaillessa, kulmat pitää vielä kattoa, vaikka ratti on suorassa eikä vetele.
Hävetti vielä enemmän
Täällä on sama efekti. Vitosella 60kmh vauhdissa sutii, jos polkasee kaasua kunnolla... Hyvin meni alkutalvi ja loppusyksyn jäät, ei hätää - ihan yhtä huono pito, kuin nytkin =P Kun tuon tietää, niin ei hätiä. Omalla kohdalla renkaat on myös viimeistä ajoa alla, eli jos joku haluais 4kpl hyväpintaisia, mutta vähän kovettuneita Hakkapeliitta nelosia setin, niin täällä olis tarjolla. Peltoautoon varmasti loistavat!Albertolli kirjoitti:Rouvan autossa, joka haettiin merkkiliikkeestä pari viikkoa sitten, on alla 41/03 koodilla varustetut nastat. Näillä keleillä sutii kaikilla vaihteilla vaikka onkin pikkulohko. Vaarallisethan nuo ovat, mutta ei raaskisi kevättä vasten ostaa uusia. Toisaalta alkukevään jääkelit voivat olla todella paskamaisia ajaa noilla renkailla.Aquatica kirjoitti:Toki nuo ikivanhat nastarenkaat (valmistuskoodi sanoo 0404) varmasti osasyyllisiä.
Eikös toi oo satku? Mut eipä tolla oo juuri väliämaybetomorrow kirjoitti:^ ASB-jarrut ja ajovakausjärjestelmä Audi 80:ssä
Vai olisiko ollut jopa HongQi?vesamaan kirjoitti:Eikös toi oo satku? Mut eipä tolla oo juuri väliämaybetomorrow kirjoitti:^ ASB-jarrut ja ajovakausjärjestelmä Audi 80:ssä