alfa 156 2.0ts vm98 kolisee
Valvoja: Moderators
alfa 156 2.0ts vm98 kolisee
Kun käännän ratin vasemmalle loppuun saakka ajaessa kuuluu klonk klonk klonk klonk about 2krt sekunnissa hieman alle parinkympin vauhdissa. ääni tuntuu selvästi kuuluvan kuskin puolen eturenkaan kohdalta. jos löysään rattia hieman keskiasentoon, ääni katoaa.
rengas käytetty irti mutta vikaa ei löytynyt, eikä näkynyt, ainoastaan kuuluu.
mitäs veikkaatte?
rengas käytetty irti mutta vikaa ei löytynyt, eikä näkynyt, ainoastaan kuuluu.
mitäs veikkaatte?
- silverine
- Viestit: 2475
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Tuntuuko lonksunta myös ratin kautta vai onko kyseessä vain ääni?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Aquatica
- Viestit: 15095
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '12
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Murroshan se siellä. Kannattaa tutkia kumpi, ulompi vai sisempi.
Aikoinaan tojota kaarinassa luulin sen olevan ulompi mutta olikin sisempi
Aika outoa kyllä, tai eihän se mikään ameriikan ihme ole, mutta itseltäni ei ole yhdestäkään Alfonsosta mennyt ainuttakaan murrosta vaikka neljä autoa on jo ollut.
Aikoinaan tojota kaarinassa luulin sen olevan ulompi mutta olikin sisempi
Aika outoa kyllä, tai eihän se mikään ameriikan ihme ole, mutta itseltäni ei ole yhdestäkään Alfonsosta mennyt ainuttakaan murrosta vaikka neljä autoa on jo ollut.
Life is too short to drive boring cars.
- silverine
- Viestit: 2475
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Jos vetari niin aika varmasti ulompi nivel.
Sisempi ääntelee paikalta lähdettäessä, pyörät suorassa.
Sisempi ääntelee paikalta lähdettäessä, pyörät suorassa.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Re: alfa 156 2.0ts vm98 kolisee
jatkoa tälle vanhalle vialle.
en siis tehnyt asialle mtn koska ääni kuului ainoastaan kun ratin käänsi aivan ääriasentoon oikealle ja harvemmin on pakko niin jyrkästi kääntyä.
nyt ku vaihdoin autoon uuden alustasarjan niin heti tämän vaihdon jälkeen ääni pahentui, voimistui ja nyt se kuuluu kun rattia käännetty n. puoleenväliin asti. tulihan sitä vetaria siinä väänneltyä jotta sain ujutettua iskari jousi paketin ulos auton sisältä mutta en kyllä tajua miten sen oisin voinu rikkoa... liikkuahan sen pitää muutenkin koko ajan.
nimenomaan kuskin puolen ulomman vetarin suojakumi oli vaihettu vajaa pari vuotta sitten entisen omistajan toimesta. tämähän myös viittaa siihen että suojakumi on ollut rikki ja varmaankin sinne on sillon päässy paskaa ja nyt siellä haulet on herneen kokoisia.. paskamainen homma mutta taispa tulla vetonivelen purku operaatio.. taas!! ilmoittelen sitte oliko kumpi puoli vai kumpikaan.
mistä kannattais uus nivel tilata? ei näyttäny heikalla olevan.
en siis tehnyt asialle mtn koska ääni kuului ainoastaan kun ratin käänsi aivan ääriasentoon oikealle ja harvemmin on pakko niin jyrkästi kääntyä.
nyt ku vaihdoin autoon uuden alustasarjan niin heti tämän vaihdon jälkeen ääni pahentui, voimistui ja nyt se kuuluu kun rattia käännetty n. puoleenväliin asti. tulihan sitä vetaria siinä väänneltyä jotta sain ujutettua iskari jousi paketin ulos auton sisältä mutta en kyllä tajua miten sen oisin voinu rikkoa... liikkuahan sen pitää muutenkin koko ajan.
nimenomaan kuskin puolen ulomman vetarin suojakumi oli vaihettu vajaa pari vuotta sitten entisen omistajan toimesta. tämähän myös viittaa siihen että suojakumi on ollut rikki ja varmaankin sinne on sillon päässy paskaa ja nyt siellä haulet on herneen kokoisia.. paskamainen homma mutta taispa tulla vetonivelen purku operaatio.. taas!! ilmoittelen sitte oliko kumpi puoli vai kumpikaan.
mistä kannattais uus nivel tilata? ei näyttäny heikalla olevan.
- Aquatica
- Viestit: 15095
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '12
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: alfa 156 2.0ts vm98 kolisee
^
Kai soitit Heikalle, etkä vaan kattonut out-of-date-olevaa verkkokauppaa? Soittaminenhan on käytännösäs ainoa keino tietää, mitä siellä oikeasti on... Ja kuinka paljon.
Kai soitit Heikalle, etkä vaan kattonut out-of-date-olevaa verkkokauppaa? Soittaminenhan on käytännösäs ainoa keino tietää, mitä siellä oikeasti on... Ja kuinka paljon.
Re: alfa 156 2.0ts vm98 kolisee
enpä tullu ajatelleeksi. aina sattunu olemaan osat listoilla mitä on ollu hakusessa. pitääpä kilauttaa ja kysästä. ensin vois tietty avata sen nivelen ja vähän tutkia.
oli mulla kyllä tuolta vänkärin puoleltakin nivelen haulet vähän kulunu, pesässä ei ollu pahempaa kulumaa. laitoin vain uudet vaseliinit ja putsasin kunnolla, hyvin on nyt pelittäny melkein vuoden eikä mtn ääniä sieltä kuulu että jos nyt tämä kuskinpuoleinen vetari on paremmassa jamassa niin sit alan etsiä vikaa jostain muualta. mietityttää nyt vähän tuo vetari teoria kun heti sen alusta rempan jälkeen kolina paheni.. mutta tuskimpa se ylätukivarsikaan tuommosta kolinaa pitää.. sekin on lähes uusi ja alatukivartta ei avattu. myös koiranluut vaihdettiin ja kaikki on kunnolla kiinni.
oli mulla kyllä tuolta vänkärin puoleltakin nivelen haulet vähän kulunu, pesässä ei ollu pahempaa kulumaa. laitoin vain uudet vaseliinit ja putsasin kunnolla, hyvin on nyt pelittäny melkein vuoden eikä mtn ääniä sieltä kuulu että jos nyt tämä kuskinpuoleinen vetari on paremmassa jamassa niin sit alan etsiä vikaa jostain muualta. mietityttää nyt vähän tuo vetari teoria kun heti sen alusta rempan jälkeen kolina paheni.. mutta tuskimpa se ylätukivarsikaan tuommosta kolinaa pitää.. sekin on lähes uusi ja alatukivartta ei avattu. myös koiranluut vaihdettiin ja kaikki on kunnolla kiinni.