166 taka-akselisto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1223
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

166 taka-akselisto

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Nyt olis taakse vaihdettu napojen unibalit seka alatukivarsiin uretaanipuslat. Ajettavuus parani,perä ei enää mulju töyssyjen jälkeen. unibalit oli aika loppu vaikkei niissä välystä paikallaan ollessa tuntenutkaan,auraus muuttui reilun asteen kun vaihto pelkät unibalit. Alatukivarsien puslissa sama homma, unibalit tohjona ja vulkanoinnin pitkälti irronneet. Ongelma onkin takacamber mikä on edelleen vas.puolella -3 astetta ja oik.puolella reilu -2 astetta. Säätöä ei näyttäisi olevan,joten ainoa vaihtoehto lienee ylätukivarren sisemmän kiinnityspisteen modaus. Siellähän on sellanen peltinen "U" rauta johon ylätukivarsi tulee pultilla kiinni. Tämä rauta on neljällä pultilla apurungossa kiinni,joten jos näiden neljän pultin reistä tekis "urat" niin sais jonkun verran säädettyä tota camberia. Silti eniten ihmetyttää että mikä tua voi kulua niin paljon että kulmat on näin pielessä. Tehtaan arvo takacamberille oli joko n.-0,50 tai -1,45 (tais koneelta löytyä ainakin viisi eri variaatiota kulmille). Vai onko näissä ollut kulmat edes tehtaan jäljiltä kohdillaan? Ylätukivarsia en oo taakse viä vaihtanut eikä niissä pallonivelissä tuntunut väljää,joskin aika lopussa ne tuntuu olevan.kuitenkin tollanen parin asteen heitto taitaa olla jo muutaman millin. Niin ja autoa ei ole madallettu,korkeudesta päätellen on orkkisjouset paikoillaan ja ilmeisesti jouset ainakin kerran vaihdettu (jäljistä päätellen on menny takaa poikki joskus).
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

AAW
Viestit: 1046
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS Berliina & Tbi TI SW
QP V8 Evo

ex.75 2.0 TC, 159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Re: 166 taka-akselisto

Viesti Kirjoittaja AAW »

Takapäässä on säätömahdollisuus, ylätukivarren kiinnityksessä on soikeat reiät eli pultit vain löysälle, säätö ja sitten takaisin kiinni. Vaatii kyllä apurungon tiputtamisen että pääsee niitä löysäämään.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1223
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: 166 taka-akselisto

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

No siltä se näytti tossa eperin kuvassakin,mutta paikallaan olessa näytti että olis tasan pulttien kokoiset reiät.No perhana,pitänee sit viä kerran purkaa se. Eperissä kyllä mainitaan että tohon olis joku muutos tullut..
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: 166 taka-akselisto

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Mistä hommasit takapuslat ja balssit?

AAW
Viestit: 1046
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS Berliina & Tbi TI SW
QP V8 Evo

ex.75 2.0 TC, 159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Re: 166 taka-akselisto

Viesti Kirjoittaja AAW »

PU puslat saa USpartsilta. Alatukivarren ulomman holkin saa varaosaliikkeestä, mersun pusla. Varaosanumero löytynee täältäkin jos jaksaa käyttää hakua.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1223
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: 166 taka-akselisto

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Unibalit Heikalta,löyty hyllystä. Uretaanipuslat Puolasta Strongflexiltä. Voin vaan sanoa et jos ajossa peräpää tuntuu vähän löysältä niin vika on noissa. Raudalla vääntelin puslat läpi eikä leimallakaan löydetty väljää,mutta kun noi sai painettua pois niin kyllä ne oli aivan tohjona kaikki. Osat ei paljoo maksa mutta työtä on aika paljon.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1223
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: 166 taka-akselisto

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Tiputin taka-apurungon tänään alas ja olihan siellä tosiaan säätöurat. Pultitkin aukes ilman ongelmia. Silmämääräsesti näyttäis et säätövara jopa riittää ainakin oikealla,vasemmalla taitaa olla vähän enemmän camberia ku oikealla, mut uskoisin et nyt ollaan jo lähellä tehtaan specsejä. Täytyy kattoo kulmat ens viikolla niin eiköhän se siitä.Kiitokset neuvosta AAW!
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

AAW
Viestit: 1046
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS Berliina & Tbi TI SW
QP V8 Evo

ex.75 2.0 TC, 159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Re: 166 taka-akselisto

Viesti Kirjoittaja AAW »

Eipä kestä :)

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: 166 taka-akselisto

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Ovatko nämä ne "Mersun puslat"?

EDIT: Sehän se, ja tässä varaosanumero Koivusen luettelosta: 802-3524



Eilen pitkästä aikaa ajelin motarilla ja kyllähän toi aivan hirveä oli. Koko ajan sai ohjata ihan kuin olis kauheat urat tiessä.

AAW
Viestit: 1046
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS Berliina & Tbi TI SW
QP V8 Evo

ex.75 2.0 TC, 159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Re: 166 taka-akselisto

Viesti Kirjoittaja AAW »

Asva MBAB-027
Tuopu TP-201 352 00 27
Mapco 33870,59864
AD AD15 33870
Ruville 985120; 915184
Jp Group 2013520027
Febi 02354
NK 5103303
Optimal F8-5297; G9-700
SWAG 10 78 0006
AD 33870
Delphi TD213W
NK 5103303
Hebel Kraft 05104001
Flennor FL4186-J
Meyle 016 010 6313
Quinton Hazell QSK 227 S
Rts 93-00827
Febi 21174
AD 59864
Vemo V30-7154; V30-7218
Moog ME-BJ-6313
Boge 87-721-A
SWAG 10 92 1174
Lemforder 10747
TRW JBU167
HL Group Oy 825-2165
Mercedes 220 352 02 27
Ocap 0404800
Triscan 8500 2309
TRW JBJ758
Mercedes 201 352 00 27, 201 352 02 27
Mercedes 220 352 00 27
Mercedes 230 352 00 27

Kopioitu alfaowner forumilta. Pitäisi olla suht kattava lista, Lemforder 10747 numeroa käytin itse kun tilasin. Hintaa tuli muistaakseni noin 40 kahdelle puslalle paikalliselta fixus liikkeeltä.

Vastaa Viestiin