916 GTV kattoverhoilun irroitus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Enzo
Car(s): GTV V6 Turbo
GTV6
GT
75 x 2
Giulietta

916 GTV kattoverhoilun irroitus

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Osaisiko joku neuvoa miten verhous lähtee hyvin irti.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut

Wile E. Coyote
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"

Re: 916 GTV kattoverhoilun irroitus

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

- kattovalo parilla ruuvilla kiinni
- "kauhukahva" parilla ruuvilla kiinni
- kuljettajan puolen peitinkannet lähtee vääntämälläpohjaosan välistä. Ovat aika tiukat. Omassa oli valmiina yksi kynsi poikki, ja itse katkaisin yhden avatessa. Molemmista reunoista yhtä aikaa vääntämällä voi lähteä ehjänäkin.
- häikäisysuojat myöskin 2 ruuvilla per suoja
- A-pilareiden muovit lähtee "varovasti" yläreunasta vetämällä. Eli voimaa jonkin verran tarvitaan, mutta rauhallisesti.
-verhoilunastat kattoverhoilussa ovat aika pitkät ja paksut koska pahvissa on toisella puolella holkit. Jos ei omista haarukka-työkalua millä ne kai kuuluisi avata, niin voi tehdä niin kuin minä. Sivuleikkurit hieman avattuna kannan alle, ja sitten vääntämällä.

Muistaakseni muuta ei tarvita. Pahvin ulos saaminen on myös aika haastavaa. Oviaukko on juuri riittävä. En tiedä onko muuta keinoa, mutta itse laitoin etupenkit takimmaiseen asentoon, ja selkänojat makuu asentoon jotta pahvi tuli ulos.

Nurkissa oli murtumia jotka korjasin 2-komponentti liimalla joka lämmittämällä imeytyi vaurio kohtiin.

Itse vinyyli lähtee (jos uudelleen verhoilusta on kyse) vetämällä, ja foamin jäänteet hiertämällä sormin. Ja pohjatyöt kannattaa tehdä hyvin että mahdolliset vauriot ei näy läpi.

Good luck Jim :)
Ayrton Senna da Silva forever

Enzo
Car(s): GTV V6 Turbo
GTV6
GT
75 x 2
Giulietta

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Kiitokset selventävästä prosessinkuvauksesta! tökkäsin roikkuvan vinyylin hakaneulalla keskeltä kiinni ettei roiku päässä kiinni kunnes löytyy intoa askarrella.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut

Wile E. Coyote
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Jaa, se unohtui sanoa että kun kaikki ruuvit ja kiinnikkeet on irti niin pahvin keskellä on vielä tarranauhaa. Ihan sillä vaan jos ihmettelee että mikä vielä hannaa :)
Ayrton Senna da Silva forever

Vastaa Viestiin