Kyseessä 156 V6.. Kampiakselin päästä tiputtaa öljyä ja nyt on yritetty tutkia mikä meni vikaan. Jakopään uusimisen yhteydessä vaihdettiin tuo kampiakselin stefakin varuuksi, mutta siitä seurauksena vain öljyvuoto.. Nyt on paikkoja purettu esille eikä stefassakaan näyttänyt vikaa olevan. Paitsi nyt kun se irroitettiin. Onko asentamisessa voinut käydä joku kömmähdys? Voideltiin kyllä sisä ja ulkopinta, mutta olisiko stefan alle tai hihnapyörän alle pitänyt laittaa joku silikooni tai vaseliini?
Keskiviikoksi pitäisi tulla uusi stefa joten muutama vinkki ei olisi pahitteeksi jolla saisi tuon asennettua pysyvästi.
V6 kampiakselin stefan asennuksesta?
Valvoja: Moderators
- Jalamari
- Viestit: 3089
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: V6 kampiakselin stefan asennuksesta?
Ei tavallisen stefan asentamisessa mitään erikoista ole. Ihan oikein olette tehnyt. Onko Stefa ollut oikeankokoinen? Mutta esimerkiksi TSn kampiakselin laatikon puoleinen stefa on mahdollista asentaa väärin. Siinä stefa on kiinteästi asennuslaipassa ja stefan ympärillä kiertää keskitysrengas. Tämä rengas kuuluu irroittaa vasta kun laippa on kiristetty paikoilleen. Tuli ylimääräinen laatikko jumppa kun irrotin tuon renkaan ennen kiristystä. Stefa jäi vuotamaan enemmän kuin vanha.
(luulin sen olevan vain suoja)

- Mandeprkl
- Viestit: 1541
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, Alfa Giulietta 1.4 MultiAir 170hv -11, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
- Paikkakunta: Espoo
Re: V6 kampiakselin stefan asennuksesta?
Mistä vuoto sitten voi johtua? Stefan ja akselin välistä taisi tulla öljy. Tai eikös tuossa ole öljypumpun ratas kampiakselin ympärillä jonka "huulille" stefa tulee? Mikä tuossa olisi oikea optimaalinen asennustapa? En ymmärrä miksi jäi vuotamaan.. Kaikki näytti olevan OK.
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1223
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: V6 kampiakselin stefan asennuksesta?
oliko akseliin kulunut ura stefasta? joskus käynyt sillai et akseliin kulunut ura ja uus stefa asennettu samaan kohtaan kun vanha,jolloin jäänyt vuotaan sen uran takia. Monesti oon yrittäny karhun kielellä "tasoittaa" sitä uraa ja jossain laatikko/perä hommissa on pitäny se akseli (laippa) vaihtaa että on tullut tiiviiksi. Ja eihän ulkokehällä ollut mitään pärsää joka olisi rikkonut stefan ulkopinnan? Olihan stefa varmasti oikean kokoinen? Tuossa jonkun aikaa sitten vaihdoin hiaceen etustefan uusiksi kun edellinen oli 3mm liian iso siihen akseliin 

Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- Epezi
- Viestit: 7544
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: V6 kampiakselin stefan asennuksesta?
Varmaan siinä asennuksessa käynyt joka kömmähdys niin että on vähän stefa vaurioitunut. Itse oon välttänyt ehjien osien vaihtoa, ihan vaan tuon riskin välttämiseksi.
- Mandeprkl
- Viestit: 1541
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, Alfa Giulietta 1.4 MultiAir 170hv -11, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
- Paikkakunta: Espoo
Re: V6 kampiakselin stefan asennuksesta?
Oikean kokoinen pitäisi olla. Olikohan stefassa numerot numerot 48 65 8.. No toivottavasti saa pitämään seuraavan. Turhaa työtä on turha tehdä. 
