Kytkin läks tänään irti. Levy oli ihan loppu, niitinkannat ei vielä ollut ottaneet vauhtipyörään mutta 0,1 mm päästä olis. Heikalta löytyi uusi donitsi, vetarin kumi ja vaihteiston pääakselin stefa.
Kytkimen irroitus oli suht helppo homma. koitampa muistella:
Pakoputki pois pakosarjasta taaksepäin, takapätkää ei ole pakko ottaa. Vaihdekeppi irti siirtotangosta, vaihdekeppi irti kardaanitunnelin kyljestä. Kardaani pois. Autosta perä ilmaan viimeistään tässä vaiheessa, tosin taitaa olla tarpeellista jo kardaanin irroituksessa. Työsylinterin letku irti putkesta. Itse onnistuin katkaisemaan putken, elikkäs lisää hommia tiedossa

Jostain pitäis haalia pätkä putkea ja kartiotyökalu. Vaihteiston etukannatinpalkki irti autosta. Työsylinteri irti laatikosta, samoin vaihteiston vipuhässäkkä ja vaihteiston kannatinkumit. Vaihteensiirtimen päästä pitää irroittaa "kynkkä" johon vipuhässäkkä kiinnittyy, vaatii sopivan tuurnan että saa lyötyä sokan pois. Nyt laatikko pitäis tukea alapuolelta normaaliin asentoonsa, ja nostaa taka-akselia laatikon takapuolelta ylöspäin. Mä tein montussa, laitoin puupalkin poikittain laatikon alle, nostin lootaa etupäästä ja laitoin puupaloja väliin. Sitten nostin akselia tunkilla. 4 kpl pultteja kytkinkopasta auki ja pientä koputtelua ja vääntelyä, ja homma oli valmis.
Jotenkin noin se meni, huomenna kenties kasaanpäin.
Uudet kannatinkumit olis kyllä tarpeen...