Valkoinen Porsche 356 parkissa Satakunnankadulla äsken. Ovi oli eriparia muun maalauksen kanssa ja ehkä muutenkin nuhjuinen, mutta on se upea laite. Vanhan kuplamiehen "unelma-auto"
Eipä tainut aito olla, en ainakaan usko. Noita klooneja kun on ollut niin GT3:sissa kuin näissä GT2 RS:ssien kohdalla...
Mutta eihän sitä koskaan tiedä....
No joo, kun kuvia katsoo niin ei kyllä ollut samannäkönen. Vaikkakin iso takaspoileri, mut kylkien isot ilmanottoaukot puuttuvat... Oli kuitenkin 2. uusinta korimallia...
Torstaina Tuusulanväylältä Korsoa kohti käännyttäessä bongasin yhden unelmieni-auton. Nimittäin Nissan Skyline GT-R 33:n. Tai 34:n? Niiden perät on aika samannäköset, tuotakin oli vähän tuunattu... Kivat saundit. Ei ehkä mitenkään todellinen harvinaisuus, muttei noita sentään ihan joka nurkalla (vielä) ole.
Tänään bongasin sitten jonkun oikeasti harvinaisen asian - harmi, etten kameraa saanut kouraan nopeasti (en siis tajunnut reagoida kuin ihmettelemäläl): Avo-bemari, ehkä joku 90-luvun loppupuolelta, vetokoukku ja iso peräkärry perässä O_O
S_A kirjoitti:Eipä tainut aito olla, en ainakaan usko. Noita klooneja kun on ollut niin GT3:sissa kuin näissä GT2 RS:ssien kohdalla...
Mutta eihän sitä koskaan tiedä....
Taitaapi niitä muutama olla Suomessakin, mutta "lookeja" näkyypi niinku ämm3 aikanaan.
PRO kirjoitti:No joo, kun kuvia katsoo niin ei kyllä ollut samannäkönen. Vaikkakin iso takaspoileri, mut kylkien isot ilmanottoaukot puuttuvat... Oli kuitenkin 2. uusinta korimallia...
Mutta takana luki siis tuo gt2rs
En kyllä ymmärrä tätä uusien tai lähes uusien 911:sten klooni buumia. No eipä tuo mulle kuulu.
Onneksi sen aidon GT3 ym. laitoksen tunnistaa aika helposti turvakaarista ja takapenkin puutteesta.
Sitten jos kloonissa on nämäki muutokset tehty, niin no....
Viimeksi muokannut S_A, 01 Syys 2012, 04:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S_A kirjoitti:Eipä tainut aito olla, en ainakaan usko. Noita klooneja kun on ollut niin GT3:sissa kuin näissä GT2 RS:ssien kohdalla...
Mutta eihän sitä koskaan tiedä....
Taitaapi niitä muutama olla Suomessakin, mutta "lookeja" näkyypi niinku ämm3 aikanaan.
On ainakin, GT3/GT2/GT3 RS versioita on useita, GT3:sia olen ainaki 3 eri versiota muistaakseni nähnytkin. Mutta sitten on näitä rakennelmia ilmestynyt useita samalla, ainakin tänne PK-seudulle.
No ei se mulle kuulu, on vaan oppinut suhtautumaan varauksella ainakin kun "näin GT2 RS:n" viestin luen.
eilen 19.30 aikaan kehä 1 länteen hieman ennen itäkeskusta bussipysäkillä Vanha amerikkalainen poliisiauto, ovessa isot sheriffin tähti ja törkeen kokoset vilkut katolla. oli kyllä just sellanen kun esim beverly hills ja poliisiopisto leffois!
Eilen tuli Ulvilassa 2-tiellä vastaan kerman värinen vanha klassinen E-Type jagge (kovakattoinen), pitkältä jo erotti, että vastaan tulee jotain speciaalia, hieno ilmestys! Total respect!
Harmittaa, kun en tunnista vanhoja autoja. Siis oikeasti vanhoja. Eilen nähtiin mökkimatkalla Kuortin ABC:lta kohti Mansikkamäkeä kuljeskelevan jonkun n. 1920-lukuisen vekottimen. Ekana tuli mieleen T-Ford, mutta oli katto ja kaikki. Hieno myrkynvihreä missä vieläpä vanhanaikaiset "vilkut", eli jonkin sortin valotetut kepit Hieno vehje oli ja tietysti museorekisterissä.
Aquatica kirjoitti:Harmittaa, kun en tunnista vanhoja autoja. Siis oikeasti vanhoja. Eilen nähtiin mökkimatkalla Kuortin ABC:lta kohti Mansikkamäkeä kuljeskelevan jonkun n. 1920-lukuisen vekottimen. Ekana tuli mieleen T-Ford, mutta oli katto ja kaikki. Hieno myrkynvihreä missä vieläpä vanhanaikaiset "vilkut", eli jonkin sortin valotetut kepit Hieno vehje oli ja tietysti museorekisterissä.
T-Fordeja ei kai saanut alunperin muun värisenä kuin mustana (joka onkin ainoa oikea väri ). Vaikea niitä tosiaan on tunnistaa. Itsekin pitää miettiä päässään aikakauteen sopivia merkkejä ja sitten etsiä Googlen kuvahaulla oikea malli. Siis jos ei pääse niin lähelle, että näkee logon. Tällä iällä se alkaa liikenteessä ollessa tarkoittaa jo lähes auton perään ajamista.
Aquatica kirjoitti:Harmittaa, kun en tunnista vanhoja autoja. Siis oikeasti vanhoja. Eilen nähtiin mökkimatkalla Kuortin ABC:lta kohti Mansikkamäkeä kuljeskelevan jonkun n. 1920-lukuisen vekottimen. Ekana tuli mieleen T-Ford, mutta oli katto ja kaikki. Hieno myrkynvihreä missä vieläpä vanhanaikaiset "vilkut", eli jonkin sortin valotetut kepit Hieno vehje oli ja tietysti museorekisterissä.
T-Fordeja ei kai saanut alunperin muun värisenä kuin mustana (joka onkin ainoa oikea väri ). Vaikea niitä tosiaan on tunnistaa. Itsekin pitää miettiä päässään aikakauteen sopivia merkkejä ja sitten etsiä Googlen kuvahaulla oikea malli. Siis jos ei pääse niin lähelle, että näkee logon. Tällä iällä se alkaa liikenteessä ollessa tarkoittaa jo lähes auton perään ajamista.
Ensimmäisten T-Fordien väri oli musta, koska se oli ainoa väri, joka kuivui riittävän nopeasti tuotantolinjalla.
Tämä auto on oikeasti olemassa, tuli nähtyä täällä Jyväskylässä. Luulin että tää olis ollu joku huono trolli koko auto, MUTTA EI. Harmi, kun en ehtinyt hyppäämään eteen, siinä valahti jotenkin ihan hervottomaksi, kun tuo ilmestyi näköpiiriin.
E: Kuulin=>Luulin
Viimeksi muokannut raktori112, 02 Syys 2012, 13:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tämä auto on oikeasti olemassa, tuli nähtyä täällä Jyväskylässä.Kuulin että tää olis ollu joku huono trolli koko auto, MUTTA EI. Harmi, kun en ehtinyt hyppäämään eteen, siinä valahti jotenkin ihan hervottomaksi, kun tuo ilmestyi näköpiiriin.
Pääsin eilen pällistelemään ja koeistumaan yhtä ensimmäisistä Suomeen saapuneista Toyota Prius +:sta. Varsin mielenkiintoisia ja toimivia ratkaisuja pullollaan mm. lapsiperheitä ajatellen.
Aquatica kirjoitti:Harmittaa, kun en tunnista vanhoja autoja. Siis oikeasti vanhoja. Eilen nähtiin mökkimatkalla Kuortin ABC:lta kohti Mansikkamäkeä kuljeskelevan jonkun n. 1920-lukuisen vekottimen. Ekana tuli mieleen T-Ford, mutta oli katto ja kaikki. Hieno myrkynvihreä missä vieläpä vanhanaikaiset "vilkut", eli jonkin sortin valotetut kepit Hieno vehje oli ja tietysti museorekisterissä.
T-Fordeja ei kai saanut alunperin muun värisenä kuin mustana (joka onkin ainoa oikea väri ). Vaikea niitä tosiaan on tunnistaa. Itsekin pitää miettiä päässään aikakauteen sopivia merkkejä ja sitten etsiä Googlen kuvahaulla oikea malli. Siis jos ei pääse niin lähelle, että näkee logon. Tällä iällä se alkaa liikenteessä ollessa tarkoittaa jo lähes auton perään ajamista.
Ensimmäisten T-Fordien väri oli musta, koska se oli ainoa väri, joka kuivui riittävän nopeasti tuotantolinjalla.
Väärin. Aluksi T-Fordeja sai usealla värivaihtoehdolla. Mutta liukuhihnatuotantoon siirryttäessä värivalikoima supistui mustaan juurikin tuon kuivumisajan takia.
^
Öh, (Trail)blazer jänkkisiskoineen näyttää kun se olisi suunniteltu näköisekseen. Tuo Trollblazer näyttää siltä mitä se onkin, Blazer Saabin nenällä, sisustakin on aika mielenkiintoinen sotku.
Ihan kelpo peli tekniikallaan omassa sarjassaan, mutta Saabina ja brand extension harjoituksensa sitä karkeinta sarjaa (muiden x-sarjan Saabien ja psa-konsernin vastaavien hirvitysten kera). Jaa, olihan tässä sentään Saabille uusia teknisiä innovaatioita kuten V8 ja neliveto .
Ainoa kyynisempi mieleentuleva on harjoitus jossa vanha käytöstäpoistuva Audin linja muutetaan Auto Emocioniksi.
No V8 oli 80-90 luvun taitteessa tonnarissa, mutta ei tullut tuotantoon, kun merkki meni GM:lle.
Sisustaa en ole katsellut, mutta toivottavasti laadukkaampi kuin esikuvansa. Jenkkeissähän ruuvinkannat sojottavat ilman peitetulppaa kojelaudassa ja sovitukset ovat tuumatasolla, kun ne sentään eurooppalaisissa on millitasolla.
Jenkkien V8 moottoreista naapuri, jonka kanssa laatoitettiin rappusia totesi aidan takana hörpöttävää jenkkirassia, että kuulostaa ihan viemäriltä ja pitempään kun se kävi niin kyllähän siinä jotain yhteneväisyyttä asiaan on.
Linnavuoressa valettu lohko, tavallaan 2kpl B202:ia "yhteistyössä". 300hv, 400Nm, vapari.
Tonnarista (ja NG900:sta) oli muuten 90 -luvun alkupuoliskolla se nelivetoprotokin, mutta vissiin omistaja ei antanut lupaa viedä projektia edemmäs.
Edit: Niin joo, koeajolla tehtaan edustaja sai aikoinaan veekasilla sakot ylinopeudesta sekä virkavallan vastustamisesta, kun ei suostunut avaamaan konepeltiä (papereissa auto oli muistaakseni perus 2-litrainen vapari). Lohkoja on kait valettu 5-6 kpl - yksi on Uudenkaupungin automuseossa, yksi vissiin jossain Saabin rauniokätköissä ja huhun mukaan 3-4kpl on "kadonnut mystisesti".
^^^
Mielenkiintoista!
Ne Saabinkin inssit sitten juuri ennen GM:n syliin kaatumista tajusivat, että vajaasylinteriset hiustenkuivaajilla eivät ole edustusautojen voimanlähteitä
Sääli, että projekti kuoli. Tosin ainoa järkevä ratkaisuhan olisi ollut oman väkertämisen sijaan sovittaa pellin alle 350:nen.
Tazio kirjoitti:^^^
Mielenkiintoista!
Ne Saabinkin inssit sitten juuri ennen GM:n syliin kaatumista tajusivat, että vajaasylinteriset hiustenkuivaajilla eivät ole edustusautojen voimanlähteitä
Sääli, että projekti kuoli. Tosin ainoa järkevä ratkaisuhan olisi ollut oman väkertämisen sijaan sovittaa pellin alle 350:nen.
-Tazio
Jenkkien markkinoille kait tuota suunniteltiin, ne kun ovat sen verran hömeleitä sielä rapakon takana.
Jenkkikoneiden kestosta tosiaan ei ole omakohtaista kokemusta ja tuskin tulee, mutta niitä sovituksia on tullut katseltua ja surkeata on jälki.
Puimuriin tuli jenkkien tekemä ruumentenlevitin muutama vuosi sitten ja siinä sitä naureskeltiin, sama tuleeko idästä vai lännestä, laatu ainakin samalla tasolla.
Viimeksi muokannut VMTD, 02 Syys 2012, 21:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rasvis kirjoitti:Onko tuo Esprit J:n auto vai onko noita Series 1:siä muitakin Suomessa? Hieno!
Bingo! Tosin se on S2. S1:ssä on erilainen etuspoikka, takavalot, vanteet ja mittaristo + pikkudetaleja tekniikan suhteen. Minun yksilöni on vielä keskeneräinen. Kylkilistat ovat Etolasta, sisustus viisvuotiaan uudelleen verhoilema, ja takajousituksen korkeus on dragster tasolla. Jousituksen yritän laittaa kuntoon ratapäiville, muut saa odottaa talvea..
P.s. Onko kellään ajatuksia minkä väriseksi pistäisin uuden verhoilun. Unknownin Countachissa oli aika mielenkiintoinen sävy..
Ja välillä tämäkin oli keritty tärvätä.. 80-luvulta viimevuoteen se oli tuunattuna S3 Turboksi. Ei sillään että S3 Turbossa olisi mitään vikaa, mutta huono tuunaus on aina huono tuunaus. Ja luonnollisesti minä pidän eniten S2:sta...
J:
Noniin kerkesit juuri ja juuri ennen kahvilan sulkemista paikalle! Ajotus täydellinen, Countach ja Esprit on aika eksoottinen lataus tohon tapahtumaan, kun kyseessä ei ollut urheiluaamiainenkaan.
Onneksi tosta sun Lotuksesta sai sopivasti kuvia Vanajanlinnasta, mutta lisääkin pitää taas jossain vaiheessa ottaa. Jäi pari kuvakulmaa ottamatta, jotka keksin vasta kotona.
Ja tuo Countach, joo messuilla ison masennuksen saaneena arvostan nyt vieläkin enemmän sitä, että tällänen aito Suomessa on. Arvostin kyllä jo ennen, mutta sen lasikuituvekottimen nähtyäni hieman lisää.....