Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Täältä löydät tapaamiset, kebabillalliset, kerhojen tapahtumat, ratapäivät jne. Osallistu tai ehdota uutta!
Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja Suba »

^^ ja ^^^ Eipä kestä kiitellä. Keväällä sitten uudestaan.
One life, live it!

Avatar
Savo
Viestit: 2130
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja Giulia 2.0
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja Savo »

Oleino kirjoitti:
Raimo Miettinen kirjoitti: Kuva
Näyttää menneen ihan yhtä kovaa miltä se tuntukin! :mrgreen:

Melko nopeasti kulki pikkutessu kun oikein yritti.
Munkin pitäs hankii vissiin 1.8. Pääsis radan ympäri sentään kolme sadasosaa nopeammin.
Viimeksi muokannut Savo, 17 Syys 2012, 17:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

buctu kirjoitti:
JaRoDD kirjoitti:Onko carfin sivuilla laskettu romeo-luokan pisteet yhteensä sarakkeeseen väärin? Itse sain Rossille 20, jolloin Tamminen menisi kahdella pisteellä ohi..?
Olet ilmeisesti laskenut 3:n viimeisimmän (tai ensimmäisten) summan ;) ? kun...
3:n parhaan osakilpailun yhteistulos lasketaan - 3 best counts total
Totta. Olen puusilmä. Laskin nuo lihavoidut yhteen.

Otan takkini ja poistun pätemästä :silly:

Avatar
silverine
Viestit: 2476
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja silverine »

JaRoDD kirjoitti:Omaan silmään (korvaan) osui tykimmin silverinen varttikutonen. Vaikkei pakomöyhkä ollutkaan erityisen luja, niin kyllä sitäkin reteempi.
Äänet on hyvät ja onneksi niitä ei ollut liikaa, 92dB:tä tällä kertaa.
Vielä kun tuo rieska kulkisi jotenkin, kompressorit ja turpot ne vaan rulettaa.. :P
Onnittelut Tomille ja Pekalle, huonoille en hävinnyt.
Mieltä lämmittää uusi oma ennätysaika ja nopeimman etuvetoisella Alfalla Apparalla
ajetun ajan "tittelin" riistäminen Aittolammelta(GTA - lukko - slicksit).
0.4 sekunnin sisään tuli ajettua 5 nopeaa treenikierrosta ja cup-kierros,
onneksi tällä kertaa se nopein oli cup-kierros.
Racechronon optimiaika(kaikkien kierrosten parhaat sektoriajat) olisi ollut 1.35.1, cup-kierros 1.36.2.
Tuolla setup:lla ei kyllä enää kovempaa pääse paitsi tuoreemmilla renkailla.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

J
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja J »

Cup-kierros klassikolla.

http://youtu.be/3XdhMsmO-Fs" onclick="window.open(this.href);return false;

-J

J
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja J »

[quote="Juhako]
Ensi kerralla Klassikot radalla tapahtumaan enemmän kameroita. Saat sitten minun kauva materiaalinki jos jaksat editoida niitä.
Itse ole sillä saralla laiskistynyt ja taitamatonkin.[/quote]

Itse olen vasta taitamaton.. Täytyy saada autosta autoon kuvaa ja agressiivisempia riggauksia. Tuon kuvakulman perusteella n. puoli metriä ulompana oleva kamera olisi saanut eturenkaan ja ratin samaan kuvaan..

-J

Avatar
GreenThing
Viestit: 835
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Jokos nyt osui linssiin tuo rytölansia?
Fiat 128 Panorama with touch of Maserati :roll:

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

GreenThing kirjoitti:Jokos nyt osui linssiin tuo rytölansia?
V6:sen kuvissa oli yks

edit: ei ollu ku yks kuva, muistin aluks että kaks

Avatar
GreenThing
Viestit: 835
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Joo, kyllä nuo veekuutosen kuvat tuli syynättyä. Mutta varsinkin ulkokurvan kuvat kiinnostaa ja etukuva mutkassa. Näkis vähän että kuinka paljon nuo renkaat harottaa päin mäntyjä. :mrgreen:
Fiat 128 Panorama with touch of Maserati :roll:

Avatar
Poksu
Viestit: 161
Liittynyt: 13 Touko 2008, 22:34
Car(s): Alfa Romeo Giulietta MultiAir ex. 147 2.0 TS
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja Poksu »

Maasto-osaston joukossa käyty räpsimässä kuvia. Jokunen nimimerkki sai kasvot ja aika meni nopsaan. Muutama kierros radallakin istuttiin auton kyydissä. Kiitokset nimimerkeille Stilo ja Hillhouse!


Päivän räpsyt...
Liitteet
DSC_5432.jpg
DSC_5432.jpg (144.86 KiB) Katsottu 7247 kertaa

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja V6 »

vesamaan kirjoitti:
GreenThing kirjoitti:Jokos nyt osui linssiin tuo rytölansia?
V6:sen kuvissa oli yks

edit: ei ollu ku yks kuva, muistin aluks että kaks

2 niitä on ollut kokoajan.. laitoin loput huonommat privana GTlle-- lisäsin tonne kansioo eilen muutamia kuvia lisääkin
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

V6 kirjoitti:
vesamaan kirjoitti:
GreenThing kirjoitti:Jokos nyt osui linssiin tuo rytölansia?
V6:sen kuvissa oli yks

edit: ei ollu ku yks kuva, muistin aluks että kaks

2 niitä on ollut kokoajan.. laitoin loput huonommat privana GTlle-- lisäsin tonne kansioo eilen muutamia kuvia lisääkin
Joo, katsoin sitten jälkeenpäin uusiks ja löysin taas molemmat. Puusilmä mikä puusilmä :oops:

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Tässä kännyllä otetut sekalaiset kuvat apparalta 16.9.2012

https://plus.google.com/photos/10352749 ... 8547327393" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Tavoitteena ollut sekunnin parannus jäi vain puoleen sekuntiin, oli se kevään "rento varmanpäälle" kierros ollutkin yllättävän hyvä. :) Keli oli kyllä hieno, paljon porukkaa paikalla ja muutenkin mukavaa. Alfacuppi kokonaisuutena jäi vähän harmittamaan kun voitto jäi ekan kisan 0,09s päähän, mutta se on motorsporttia. Kiitokset myös taas OBD lukijan lainasta kun vähän prinsessamaisesti radalla käyttäytyvä Mito ei sitten tykännytkään yhtäkkisestä polkaisusta cuppi kierroksen lämppärillä vauhtia nostaessa. Pääsi sitten vielä ajamaan Dynamic moodi päällä kierroksen.

Cuppikierros Incar
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
Tärjätom
Viestit: 230
Liittynyt: 01 Loka 2008, 22:28
Car(s): Alfa Romeo Alfetta GTV-85 ->Supercharged GTV6
Paikkakunta: Terjärv

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja Tärjätom »

Kiitos onnitteluista! :-D
Kiitos valokuvaajille myös!

Täällä on minun video: http://www.youtube.com/watch?v=1qX7BactQCA" onclick="window.open(this.href);return false;

Videon huono äänenlaatu johtuu siitä että go pro kamera oli vesitiivis kotelon sisällä. Olin unohtanut toinen kotelo kotona. Mutta ne häiritseviä ääniä on yhtä voimakkaasti mukana kuitenkin. Että ne täytyy sitten johtua jotain sähköistä häiriöistä. Voiko ne häiriöt johtua moottorin vakio metallisia sytytyskaapeleja?

Avatar
KJS
Viestit: 4705
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja KJS »

^Onnittelut täältäkin cup-voittajalle. Nöyrästi se taipuu mutkiin ja todella hienosti kone puhuu.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Epezi
Viestit: 7526
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja Epezi »

1 Sami Asujamaa Giulietta QV 1.40.09

No ei ihmekään että joutu tekeen boxterilla ihan töitä pysyäkseen perässä. Meneekö se nyt tähän että nää mitot ja giulietat alkaa viemään kärkisijat?

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1821
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Oishan se toki kummallista jos viimeisin evoluutio ei pärjäisi saman tehtaan vanhemmille tuotoksille. Vaikka taitaa sillä kuskillakin olla vaikutusta asiaan.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Tärjätom kirjoitti:Kiitos onnitteluista! :-D
Kiitos valokuvaajille myös!

Täällä on minun video: http://www.youtube.com/watch?v=1qX7BactQCA" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Videon huono äänenlaatu johtuu siitä että go pro kamera oli vesitiivis kotelon sisällä. Olin unohtanut toinen kotelo kotona. Mutta ne häiritseviä ääniä on yhtä voimakkaasti mukana kuitenkin. Että ne täytyy sitten johtua jotain sähköistä häiriöistä. Voiko ne häiriöt johtua moottorin vakio metallisia sytytyskaapeleja?
Hienosti kyllä taittuu ja kulkee - maukasta katsoa tälläistä menoa!
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8717
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Onhan tuo melkoisen vikkelää kyytiä Giuliettalla, olkoonkin vaikka QV. Eikös tuota Ahvenistoa pitänyt melkoisen pitkään tahkota esim. 156GTA:lla ennenkuin meni alle 1.40? Nyt samaan aikaan painetaan vakioilla QV-versoilla sekä Giuliettalla, että Mitolla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
silverine
Viestit: 2476
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja silverine »

^
Ei 156 GTA:lla ole ajettu Cupissa kertaakaan virallisesti alle 1.40 (ilman Torsenia ja semislicksejä). GT:llä sitten kyllä näköjään kerkee.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8717
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Siksi siellä olikin kysymysmerkki, kun ei tarkkaa tietoa aiheesta ole ja muistelin tuon 1.40 olleen jonkinlainen tavoiteraja, tehojen puolesta vaan tuli GTA verrokiksi Giulietta QV:lle mieleen. Tosin 170hv:kin tuntuu Miton keulilla riittävän mainiosti.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Kyllä tonne Ahvenistolle tuntuisi kaipaavan Mitoon lisää tehoa. Alusta ja jarrut kyllä riittäisi vielä suuremmillakin tehoilla hienosti, mutta varsinkin pääsuoralle kiihdytyksessä ja suolenkin ylämäissä lisäteho ei olisi pahasta. Giulietta QV:lle antaa kuitenkin sen n. 70hv/90nm tasotusta ja painoeroa ei kuitenkaan ole kuin n.100kg. Sinänsä erikoista, että Alastarolla kuivallakin kelillä tuntui ongelmana olevan mutkista ulostuloissa sutiminen ja sitäkautta aina aktiivisen eQ2 menon jarruttelu, mutta Ahvenistolla samaa ongelmaa en ole huomannut.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
silverine
Viestit: 2476
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja silverine »

Nyt kun ensimmäistä kertaa sain Racechronon toimimaan Apparalla,
kiinnostaisi tietää muilta käyttäjiltä, mikä oli nopeus pääsuoran päässä..?
Tai tornin mutkaan taitettaessa suurinpiirtein?
Itsellä suoran päässä 167km/h ja mutkaan käännettäessä n. 145km/h, Cup-kierroksella.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Hillhouse
Viestit: 367
Liittynyt: 23 Maalis 2011, 18:43
Car(s): 147 GTA Q2, -03
Fiat 128 3P tbo, -78
MB ML300 (W164), -11
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja Hillhouse »

^ Ei Racechrona, mutta mittarista lukien GTA:lla sain suoran päähän surkealla tornin mutkan linjalla 180km/h. Tuli ajettua ekat 5 kierrosta GTA:lla radalla ja tarkoituksena ajaa vain jarrut kuumiksi - tais onnistua :wink:

3P:lla sain reilut 160km/h ja Keltsi samalla autolla parhaimmillaan 170km/h.
Viimeksi muokannut Hillhouse, 20 Syys 2012, 12:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Vaikka toi Race Chrono ei kauheen nättiä linjaa piirtänyt, niin silti tuo nopeustieto on jokaisella mitatulla kerralla niin lähellä toisiaan että uskoisin pitävän paikkaansa. 140-145 km/h taittaessa ja 157 km/h jarrupaikkaan.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
silverine
Viestit: 2476
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja silverine »

Nykyalustalla ja renkailla + perän pidolla toi 145km/h vauhdista lappu lattiassa
mutkaan kääntö on ihan lasten leikkiä, ei minkäänlaista svaijjausta.
Varmaan 5-10 km/h kovempaa vois tulla, jos tulis.
Suoran päässä nelosvaihteella on nyt rajoittaja todella lähellä.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Ghost
Viestit: 465
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja Ghost »

silverine kirjoitti: Itsellä suoran päässä 167km/h ja mutkaan käännettäessä n. 145km/h, Cup-kierroksella.
Cup-kierroksella mutkaan sisään 147, suoran päässä 166. Merkkiuskolliset lukemat :mrgreen:

Pitikin tuota dataa alkaa seulomaan; Cup-kierroksella kolmas sektori 2,5 sekuntia hitaampi kuin päivän paras ja kolme kymmenystä lämmittelykierrosta hitaampi. Eikä siihen tarvittu kuin yksi pitkäksi mennyt jarrutus. Armoton on Ahvenisto amatöörille.

Avatar
Sape
Viestit: 1398
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja Sape »

Stilo kirjoitti:Vaikka toi Race Chrono ei kauheen nättiä linjaa piirtänyt, niin silti tuo nopeustieto on jokaisella mitatulla kerralla niin lähellä toisiaan että uskoisin pitävän paikkaansa. 140-145 km/h taittaessa ja 157 km/h jarrupaikkaan.
Melkolailla samat nopeudet GTV:llä. Mutkaan ~145 km/h ja suoran päässä 160 km/h.

Kovin tarkkoja kierrosaikoja tuolla XCoverilla ei näytä saavan ilman ulkoista gepsiä, kun nyt näytti cup-kierrosajaksi 1.40.26 ja todellinen aika oli 1.41.08. Alastarossa ja Jurvassa toimii paremmin.

Avatar
silverine
Viestit: 2476
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja silverine »

Mikäs on Hurja-Tärjatomin raketin nopeus kyseisissä paikoissa..?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
silverine
Viestit: 2476
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja silverine »

Juhako kirjoitti: Lähtö viivalla 142 km/h / 151
Lähtösuoran huippu oli 154 km/h / 167.5
Lähtö- ja varikkosuoran välinen hevosenkenkä alussa 94km/h ja lopussa noin 100 km/h / 95.6 -> 103.8
Varikkosuoran suurin nopeus 138 km/h. / 137.7
Varikko suoralta mäki ylös noin 100 km/h. / alhaalla 109.4
Nyppylällä 108 km/h / 117.2
Nyppylän jälkeinen kurvi 92 km/h / jarrutuksen jälkeen 90.4, kurvissa 113
Ennen Tarun mutkan jarrutusta maksimi vauhti 127 km/h / 134.6
Tarunmutka alin noin 68 km/h. / 72.1
Seuraava suora 122 km/h / 123.3
Suolenkin kurvin alin 80 km/h / 94.2
Suoran ylin 111 km/h / 118.1
Suolenkiltä lähtevä ensimäinen mutka(vas) 71 km/h / 74.8
Lyhyt suora 90 km/h / 90.3
Tunnelin (silta) alle tuleva mutka (oik) 65 km/h / 67.3
Tunnelin (silta) alla oleva suora 98 km/h / 104.8
Tunneli (silta) suoran jälkeinen vasen mutka 63 km/h / 59.2
Lyhyt suora ennen pääsuoralle menoa 81 km/h / 89.3
Pääsuoralle tuleva kurvi (oik) 60 km/h / 59.7

Ko. kierros oli 1.38.2 RaceChronon mukaan. Virallinen mittaus 1.38.35. Optimi (haamu) kierros olisi ollut 1.35.7
Racechrono 1.36.31, virallinen 1.36.26. Optimikierros 1.35.1. Cup-kierroksella vain yksi päivän paras sektori
mutta muut niin lähellä parasta että tasaisuus ratkaisi ja 0.3 sekunnilla päivän paras aika. Oikeastaan ainoa
paikka josta jäi vähän hampaankoloon oli tuo viimeinen mutka ennen pääsuoralle tuloa, siinä jarrutus meni vähän pitkäksi,
sen näkee tuosta nopeudestakin. Saattoi hieman kertautua suorallekin ja loppuaikaan.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Tärjätom
Viestit: 230
Liittynyt: 01 Loka 2008, 22:28
Car(s): Alfa Romeo Alfetta GTV-85 ->Supercharged GTV6
Paikkakunta: Terjärv

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja Tärjätom »

silverine kirjoitti:Mikäs on Hurja-Tärjatomin raketin nopeus kyseisissä paikoissa..?
:-D

Minun racechrono ei toiminut hienosti siellä niin kuin aina. Minä käytän vain puhelin sisäänrakennettu GPS. Mutta jos katson kaikki kierrokset ja otan jotain keskiarvo sitten nopeus mutkassa on 154 ja huippunopeus on 170. Videolla näkee myös että racechrono näyttää lian hyvä kierrosaikaa tuo kierroksella. Kadun että ajoin kolmosella nyppylän yli sunnuntaina. En ole tehnyt niin ennen!

Auto meni tänään katsastuksen läpi ilman ongelmia. Ilman muutoksia Ahveniston jälkeen. Päästöt oli erittäin matalia. :-D

Avatar
Savo
Viestit: 2130
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja Giulia 2.0
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja Savo »

silverine kirjoitti:Nyt kun ensimmäistä kertaa sain Racechronon toimimaan Apparalla,
kiinnostaisi tietää muilta käyttäjiltä, mikä oli nopeus pääsuoran päässä..?
Tai tornin mutkaan taitettaessa suurinpiirtein?
Itsellä suoran päässä 167km/h ja mutkaan käännettäessä n. 145km/h, Cup-kierroksella.
Navigaattorin mukaan mun kovin nopeus radalla oli 154. Harmi ettet kokeillu mun lullaa, olis kiva tietää mitä sä sillä saisit aikaan. Tosin ennen cup-kierrosta tuskin kannattaakaan sotkea tuntumaa.

Avatar
Xehpuk
Viestit: 799
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Pari tylsää videota: http://youtu.be/lfpyXLbRuME ja http://www.youtube.com/watch?v=9sYM7RTt5dI

Pari kuvaa

Kamera oli jossain oudossa moodissa ja (suurin) osa epäonnistui :(

Alfasta kului takajarrupalat loppuun. Muutenkin oli vähän vaisu päivä, rata tuntui vähän liukkaammalta kuin aiemmin. Renkaat taitavat olla aika ploppu.

Avatar
Tommo
Viestit: 182
Liittynyt: 29 Huhti 2005, 20:45
Car(s): Ex; 156 2.5,
Nyk; rikkuri R56
Tuleva; Giulia Q4
Paikkakunta: Laukaa

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja Tommo »

Mistä löytyy ko. ajohanskoja??

Avatar
silverine
Viestit: 2476
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja silverine »

Savo kirjoitti:
silverine kirjoitti:Nyt kun ensimmäistä kertaa sain Racechronon toimimaan Apparalla,
kiinnostaisi tietää muilta käyttäjiltä, mikä oli nopeus pääsuoran päässä..?
Tai tornin mutkaan taitettaessa suurinpiirtein?
Itsellä suoran päässä 167km/h ja mutkaan käännettäessä n. 145km/h, Cup-kierroksella.
Navigaattorin mukaan mun kovin nopeus radalla oli 154. Harmi ettet kokeillu mun lullaa, olis kiva tietää mitä sä sillä saisit aikaan. Tosin ennen cup-kierrosta tuskin kannattaakaan sotkea tuntumaa.
Joo, Ahvenisto on vähän turhan vaarallinen rata kokeilla rajoja toisen omistamalla vakio-156:lla kun ajotuntuma on rakentunut hieman erilaisen pelin mukaan.

^
^^
Ei puuratti kaipaa ajohanskoja.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Tazio
Viestit: 3399
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Höm, juuri tuollainen kerettiläinen ajattelu ja tapojenturmellus on kitkettävä näistä harrastustapahtumista. Seuraavaksihan ollaan luopumassa kuljettajien solmiopakosta :=0

:)
-Tazio

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja Suba »

Tommo kirjoitti:Mistä löytyy ko. ajohanskoja??
No, esim. täältä. Outlet osiossa myös edullisempia hanskoja.
Olen täältä tilannut mm. kypärän ja muutakin, aina on pelittänyt hienosti.

Rallyshop.it
One life, live it!

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja doublesix »

^^ Joissakin piireissä harkitaan jopa piipunpolttoa rajoittavia toimia ajon aikana. :shock:
Ride on!

Käkisalmen Carrera
Viestit: 189
Liittynyt: 20 Elo 2011, 08:37
Car(s): 916 Spider 3.0 V6
Lada 1200L 1.6
ex GTV6, 33 1.7QV 8V
Paikkakunta: Kotka

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja Käkisalmen Carrera »

Puuratti ei hanskoja kaipaa, mutta hikiset kämmenet kylläkin...
Mikään ei ole niin turhaa kuin hyvät neuvot - niitä ei viisat kaipaa eikä tyhmät kuuntele.

Avatar
Xehpuk
Viestit: 799
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Tais olla Stockmannin hanskaosastolta :)

+1 solmiolle ja piipulle. Alfacuppiin myös juoksulähtö!

Avatar
GreenThing
Viestit: 835
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Tuli tuossa tuubissa fiilistellessä mieleen, notta ei kenenkään videolle tallentunut Y10:n ajelua Ahvenistolta?
Fiat 128 Panorama with touch of Maserati :roll:

Vastaa Viestiin