Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
^^ ja ^^^ Eipä kestä kiitellä. Keväällä sitten uudestaan.
One life, live it!
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
Munkin pitäs hankii vissiin 1.8. Pääsis radan ympäri sentään kolme sadasosaa nopeammin.Oleino kirjoitti:Näyttää menneen ihan yhtä kovaa miltä se tuntukin!Raimo Miettinen kirjoitti:
Melko nopeasti kulki pikkutessu kun oikein yritti.
Viimeksi muokannut Savo, 17 Syys 2012, 17:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1474
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT
Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä. - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
Totta. Olen puusilmä. Laskin nuo lihavoidut yhteen.buctu kirjoitti:Olet ilmeisesti laskenut 3:n viimeisimmän (tai ensimmäisten) summan ? kun...JaRoDD kirjoitti:Onko carfin sivuilla laskettu romeo-luokan pisteet yhteensä sarakkeeseen väärin? Itse sain Rossille 20, jolloin Tamminen menisi kahdella pisteellä ohi..?3:n parhaan osakilpailun yhteistulos lasketaan - 3 best counts total
Otan takkini ja poistun pätemästä
- silverine
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
Äänet on hyvät ja onneksi niitä ei ollut liikaa, 92dB:tä tällä kertaa.JaRoDD kirjoitti:Omaan silmään (korvaan) osui tykimmin silverinen varttikutonen. Vaikkei pakomöyhkä ollutkaan erityisen luja, niin kyllä sitäkin reteempi.
Vielä kun tuo rieska kulkisi jotenkin, kompressorit ja turpot ne vaan rulettaa..
Onnittelut Tomille ja Pekalle, huonoille en hävinnyt.
Mieltä lämmittää uusi oma ennätysaika ja nopeimman etuvetoisella Alfalla Apparalla
ajetun ajan "tittelin" riistäminen Aittolammelta(GTA - lukko - slicksit).
0.4 sekunnin sisään tuli ajettua 5 nopeaa treenikierrosta ja cup-kierros,
onneksi tällä kertaa se nopein oli cup-kierros.
Racechronon optimiaika(kaikkien kierrosten parhaat sektoriajat) olisi ollut 1.35.1, cup-kierros 1.36.2.
Tuolla setup:lla ei kyllä enää kovempaa pääse paitsi tuoreemmilla renkailla.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
-
- Viestit: 955
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
Cup-kierros klassikolla.
http://youtu.be/3XdhMsmO-Fs" onclick="window.open(this.href);return false;
-J
http://youtu.be/3XdhMsmO-Fs" onclick="window.open(this.href);return false;
-J
-
- Viestit: 955
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
[quote="Juhako]
Ensi kerralla Klassikot radalla tapahtumaan enemmän kameroita. Saat sitten minun kauva materiaalinki jos jaksat editoida niitä.
Itse ole sillä saralla laiskistynyt ja taitamatonkin.[/quote]
Itse olen vasta taitamaton.. Täytyy saada autosta autoon kuvaa ja agressiivisempia riggauksia. Tuon kuvakulman perusteella n. puoli metriä ulompana oleva kamera olisi saanut eturenkaan ja ratin samaan kuvaan..
-J
Ensi kerralla Klassikot radalla tapahtumaan enemmän kameroita. Saat sitten minun kauva materiaalinki jos jaksat editoida niitä.
Itse ole sillä saralla laiskistynyt ja taitamatonkin.[/quote]
Itse olen vasta taitamaton.. Täytyy saada autosta autoon kuvaa ja agressiivisempia riggauksia. Tuon kuvakulman perusteella n. puoli metriä ulompana oleva kamera olisi saanut eturenkaan ja ratin samaan kuvaan..
-J
- GreenThing
- Viestit: 835
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
Jokos nyt osui linssiin tuo rytölansia?
Fiat 128 Panorama with touch of Maserati
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
V6:sen kuvissa oli yksGreenThing kirjoitti:Jokos nyt osui linssiin tuo rytölansia?
edit: ei ollu ku yks kuva, muistin aluks että kaks
- GreenThing
- Viestit: 835
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
Joo, kyllä nuo veekuutosen kuvat tuli syynättyä. Mutta varsinkin ulkokurvan kuvat kiinnostaa ja etukuva mutkassa. Näkis vähän että kuinka paljon nuo renkaat harottaa päin mäntyjä.
Fiat 128 Panorama with touch of Maserati
- Poksu
- Viestit: 161
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 22:34
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta MultiAir ex. 147 2.0 TS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
Maasto-osaston joukossa käyty räpsimässä kuvia. Jokunen nimimerkki sai kasvot ja aika meni nopsaan. Muutama kierros radallakin istuttiin auton kyydissä. Kiitokset nimimerkeille Stilo ja Hillhouse!
Päivän räpsyt...
Päivän räpsyt...
- Liitteet
-
- DSC_5432.jpg (144.86 KiB) Katsottu 7247 kertaa
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
vesamaan kirjoitti:V6:sen kuvissa oli yksGreenThing kirjoitti:Jokos nyt osui linssiin tuo rytölansia?
edit: ei ollu ku yks kuva, muistin aluks että kaks
2 niitä on ollut kokoajan.. laitoin loput huonommat privana GTlle-- lisäsin tonne kansioo eilen muutamia kuvia lisääkin
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
Joo, katsoin sitten jälkeenpäin uusiks ja löysin taas molemmat. Puusilmä mikä puusilmäV6 kirjoitti:vesamaan kirjoitti:V6:sen kuvissa oli yksGreenThing kirjoitti:Jokos nyt osui linssiin tuo rytölansia?
edit: ei ollu ku yks kuva, muistin aluks että kaks
2 niitä on ollut kokoajan.. laitoin loput huonommat privana GTlle-- lisäsin tonne kansioo eilen muutamia kuvia lisääkin
- alamajy
- Viestit: 2050
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
- Paikkakunta: Imatra
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
Tässä kännyllä otetut sekalaiset kuvat apparalta 16.9.2012
https://plus.google.com/photos/10352749 ... 8547327393" onclick="window.open(this.href);return false;
https://plus.google.com/photos/10352749 ... 8547327393" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
Tavoitteena ollut sekunnin parannus jäi vain puoleen sekuntiin, oli se kevään "rento varmanpäälle" kierros ollutkin yllättävän hyvä. Keli oli kyllä hieno, paljon porukkaa paikalla ja muutenkin mukavaa. Alfacuppi kokonaisuutena jäi vähän harmittamaan kun voitto jäi ekan kisan 0,09s päähän, mutta se on motorsporttia. Kiitokset myös taas OBD lukijan lainasta kun vähän prinsessamaisesti radalla käyttäytyvä Mito ei sitten tykännytkään yhtäkkisestä polkaisusta cuppi kierroksen lämppärillä vauhtia nostaessa. Pääsi sitten vielä ajamaan Dynamic moodi päällä kierroksen.
Cuppikierros Incar
Cuppikierros Incar
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
- Tärjätom
- Viestit: 230
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 22:28
- Car(s): Alfa Romeo Alfetta GTV-85 ->Supercharged GTV6
- Paikkakunta: Terjärv
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
Kiitos onnitteluista!
Kiitos valokuvaajille myös!
Täällä on minun video: http://www.youtube.com/watch?v=1qX7BactQCA" onclick="window.open(this.href);return false;
Videon huono äänenlaatu johtuu siitä että go pro kamera oli vesitiivis kotelon sisällä. Olin unohtanut toinen kotelo kotona. Mutta ne häiritseviä ääniä on yhtä voimakkaasti mukana kuitenkin. Että ne täytyy sitten johtua jotain sähköistä häiriöistä. Voiko ne häiriöt johtua moottorin vakio metallisia sytytyskaapeleja?
Kiitos valokuvaajille myös!
Täällä on minun video: http://www.youtube.com/watch?v=1qX7BactQCA" onclick="window.open(this.href);return false;
Videon huono äänenlaatu johtuu siitä että go pro kamera oli vesitiivis kotelon sisällä. Olin unohtanut toinen kotelo kotona. Mutta ne häiritseviä ääniä on yhtä voimakkaasti mukana kuitenkin. Että ne täytyy sitten johtua jotain sähköistä häiriöistä. Voiko ne häiriöt johtua moottorin vakio metallisia sytytyskaapeleja?
- KJS
- Viestit: 4705
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
- Paikkakunta: Nokia
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
^Onnittelut täältäkin cup-voittajalle. Nöyrästi se taipuu mutkiin ja todella hienosti kone puhuu.
Alfaholismia vuodesta 2001
- Epezi
- Viestit: 7526
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
1 Sami Asujamaa Giulietta QV 1.40.09
No ei ihmekään että joutu tekeen boxterilla ihan töitä pysyäkseen perässä. Meneekö se nyt tähän että nää mitot ja giulietat alkaa viemään kärkisijat?
No ei ihmekään että joutu tekeen boxterilla ihan töitä pysyäkseen perässä. Meneekö se nyt tähän että nää mitot ja giulietat alkaa viemään kärkisijat?
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1821
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
Oishan se toki kummallista jos viimeisin evoluutio ei pärjäisi saman tehtaan vanhemmille tuotoksille. Vaikka taitaa sillä kuskillakin olla vaikutusta asiaan.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
Hienosti kyllä taittuu ja kulkee - maukasta katsoa tälläistä menoa!Tärjätom kirjoitti:Kiitos onnitteluista!
Kiitos valokuvaajille myös!
Täällä on minun video: http://www.youtube.com/watch?v=1qX7BactQCA" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Videon huono äänenlaatu johtuu siitä että go pro kamera oli vesitiivis kotelon sisällä. Olin unohtanut toinen kotelo kotona. Mutta ne häiritseviä ääniä on yhtä voimakkaasti mukana kuitenkin. Että ne täytyy sitten johtua jotain sähköistä häiriöistä. Voiko ne häiriöt johtua moottorin vakio metallisia sytytyskaapeleja?
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
Onhan tuo melkoisen vikkelää kyytiä Giuliettalla, olkoonkin vaikka QV. Eikös tuota Ahvenistoa pitänyt melkoisen pitkään tahkota esim. 156GTA:lla ennenkuin meni alle 1.40? Nyt samaan aikaan painetaan vakioilla QV-versoilla sekä Giuliettalla, että Mitolla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- silverine
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
^
Ei 156 GTA:lla ole ajettu Cupissa kertaakaan virallisesti alle 1.40 (ilman Torsenia ja semislicksejä). GT:llä sitten kyllä näköjään kerkee.
Ei 156 GTA:lla ole ajettu Cupissa kertaakaan virallisesti alle 1.40 (ilman Torsenia ja semislicksejä). GT:llä sitten kyllä näköjään kerkee.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
Siksi siellä olikin kysymysmerkki, kun ei tarkkaa tietoa aiheesta ole ja muistelin tuon 1.40 olleen jonkinlainen tavoiteraja, tehojen puolesta vaan tuli GTA verrokiksi Giulietta QV:lle mieleen. Tosin 170hv:kin tuntuu Miton keulilla riittävän mainiosti.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
Kyllä tonne Ahvenistolle tuntuisi kaipaavan Mitoon lisää tehoa. Alusta ja jarrut kyllä riittäisi vielä suuremmillakin tehoilla hienosti, mutta varsinkin pääsuoralle kiihdytyksessä ja suolenkin ylämäissä lisäteho ei olisi pahasta. Giulietta QV:lle antaa kuitenkin sen n. 70hv/90nm tasotusta ja painoeroa ei kuitenkaan ole kuin n.100kg. Sinänsä erikoista, että Alastarolla kuivallakin kelillä tuntui ongelmana olevan mutkista ulostuloissa sutiminen ja sitäkautta aina aktiivisen eQ2 menon jarruttelu, mutta Ahvenistolla samaa ongelmaa en ole huomannut.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
- silverine
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
Nyt kun ensimmäistä kertaa sain Racechronon toimimaan Apparalla,
kiinnostaisi tietää muilta käyttäjiltä, mikä oli nopeus pääsuoran päässä..?
Tai tornin mutkaan taitettaessa suurinpiirtein?
Itsellä suoran päässä 167km/h ja mutkaan käännettäessä n. 145km/h, Cup-kierroksella.
kiinnostaisi tietää muilta käyttäjiltä, mikä oli nopeus pääsuoran päässä..?
Tai tornin mutkaan taitettaessa suurinpiirtein?
Itsellä suoran päässä 167km/h ja mutkaan käännettäessä n. 145km/h, Cup-kierroksella.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Hillhouse
- Viestit: 367
- Liittynyt: 23 Maalis 2011, 18:43
- Car(s): 147 GTA Q2, -03
Fiat 128 3P tbo, -78
MB ML300 (W164), -11 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
^ Ei Racechrona, mutta mittarista lukien GTA:lla sain suoran päähän surkealla tornin mutkan linjalla 180km/h. Tuli ajettua ekat 5 kierrosta GTA:lla radalla ja tarkoituksena ajaa vain jarrut kuumiksi - tais onnistua
3P:lla sain reilut 160km/h ja Keltsi samalla autolla parhaimmillaan 170km/h.
3P:lla sain reilut 160km/h ja Keltsi samalla autolla parhaimmillaan 170km/h.
Viimeksi muokannut Hillhouse, 20 Syys 2012, 12:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
Vaikka toi Race Chrono ei kauheen nättiä linjaa piirtänyt, niin silti tuo nopeustieto on jokaisella mitatulla kerralla niin lähellä toisiaan että uskoisin pitävän paikkaansa. 140-145 km/h taittaessa ja 157 km/h jarrupaikkaan.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
- silverine
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
Nykyalustalla ja renkailla + perän pidolla toi 145km/h vauhdista lappu lattiassa
mutkaan kääntö on ihan lasten leikkiä, ei minkäänlaista svaijjausta.
Varmaan 5-10 km/h kovempaa vois tulla, jos tulis.
Suoran päässä nelosvaihteella on nyt rajoittaja todella lähellä.
mutkaan kääntö on ihan lasten leikkiä, ei minkäänlaista svaijjausta.
Varmaan 5-10 km/h kovempaa vois tulla, jos tulis.
Suoran päässä nelosvaihteella on nyt rajoittaja todella lähellä.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Ghost
- Viestit: 465
- Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
- Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S - Paikkakunta: Tampere
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
Cup-kierroksella mutkaan sisään 147, suoran päässä 166. Merkkiuskolliset lukematsilverine kirjoitti: Itsellä suoran päässä 167km/h ja mutkaan käännettäessä n. 145km/h, Cup-kierroksella.
Pitikin tuota dataa alkaa seulomaan; Cup-kierroksella kolmas sektori 2,5 sekuntia hitaampi kuin päivän paras ja kolme kymmenystä lämmittelykierrosta hitaampi. Eikä siihen tarvittu kuin yksi pitkäksi mennyt jarrutus. Armoton on Ahvenisto amatöörille.
- Sape
- Viestit: 1398
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
Melkolailla samat nopeudet GTV:llä. Mutkaan ~145 km/h ja suoran päässä 160 km/h.Stilo kirjoitti:Vaikka toi Race Chrono ei kauheen nättiä linjaa piirtänyt, niin silti tuo nopeustieto on jokaisella mitatulla kerralla niin lähellä toisiaan että uskoisin pitävän paikkaansa. 140-145 km/h taittaessa ja 157 km/h jarrupaikkaan.
Kovin tarkkoja kierrosaikoja tuolla XCoverilla ei näytä saavan ilman ulkoista gepsiä, kun nyt näytti cup-kierrosajaksi 1.40.26 ja todellinen aika oli 1.41.08. Alastarossa ja Jurvassa toimii paremmin.
- silverine
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
Mikäs on Hurja-Tärjatomin raketin nopeus kyseisissä paikoissa..?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- silverine
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
Racechrono 1.36.31, virallinen 1.36.26. Optimikierros 1.35.1. Cup-kierroksella vain yksi päivän paras sektoriJuhako kirjoitti: Lähtö viivalla 142 km/h / 151
Lähtösuoran huippu oli 154 km/h / 167.5
Lähtö- ja varikkosuoran välinen hevosenkenkä alussa 94km/h ja lopussa noin 100 km/h / 95.6 -> 103.8
Varikkosuoran suurin nopeus 138 km/h. / 137.7
Varikko suoralta mäki ylös noin 100 km/h. / alhaalla 109.4
Nyppylällä 108 km/h / 117.2
Nyppylän jälkeinen kurvi 92 km/h / jarrutuksen jälkeen 90.4, kurvissa 113
Ennen Tarun mutkan jarrutusta maksimi vauhti 127 km/h / 134.6
Tarunmutka alin noin 68 km/h. / 72.1
Seuraava suora 122 km/h / 123.3
Suolenkin kurvin alin 80 km/h / 94.2
Suoran ylin 111 km/h / 118.1
Suolenkiltä lähtevä ensimäinen mutka(vas) 71 km/h / 74.8
Lyhyt suora 90 km/h / 90.3
Tunnelin (silta) alle tuleva mutka (oik) 65 km/h / 67.3
Tunnelin (silta) alla oleva suora 98 km/h / 104.8
Tunneli (silta) suoran jälkeinen vasen mutka 63 km/h / 59.2
Lyhyt suora ennen pääsuoralle menoa 81 km/h / 89.3
Pääsuoralle tuleva kurvi (oik) 60 km/h / 59.7
Ko. kierros oli 1.38.2 RaceChronon mukaan. Virallinen mittaus 1.38.35. Optimi (haamu) kierros olisi ollut 1.35.7
mutta muut niin lähellä parasta että tasaisuus ratkaisi ja 0.3 sekunnilla päivän paras aika. Oikeastaan ainoa
paikka josta jäi vähän hampaankoloon oli tuo viimeinen mutka ennen pääsuoralle tuloa, siinä jarrutus meni vähän pitkäksi,
sen näkee tuosta nopeudestakin. Saattoi hieman kertautua suorallekin ja loppuaikaan.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Tärjätom
- Viestit: 230
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 22:28
- Car(s): Alfa Romeo Alfetta GTV-85 ->Supercharged GTV6
- Paikkakunta: Terjärv
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
silverine kirjoitti:Mikäs on Hurja-Tärjatomin raketin nopeus kyseisissä paikoissa..?
Minun racechrono ei toiminut hienosti siellä niin kuin aina. Minä käytän vain puhelin sisäänrakennettu GPS. Mutta jos katson kaikki kierrokset ja otan jotain keskiarvo sitten nopeus mutkassa on 154 ja huippunopeus on 170. Videolla näkee myös että racechrono näyttää lian hyvä kierrosaikaa tuo kierroksella. Kadun että ajoin kolmosella nyppylän yli sunnuntaina. En ole tehnyt niin ennen!
Auto meni tänään katsastuksen läpi ilman ongelmia. Ilman muutoksia Ahveniston jälkeen. Päästöt oli erittäin matalia.
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
Navigaattorin mukaan mun kovin nopeus radalla oli 154. Harmi ettet kokeillu mun lullaa, olis kiva tietää mitä sä sillä saisit aikaan. Tosin ennen cup-kierrosta tuskin kannattaakaan sotkea tuntumaa.silverine kirjoitti:Nyt kun ensimmäistä kertaa sain Racechronon toimimaan Apparalla,
kiinnostaisi tietää muilta käyttäjiltä, mikä oli nopeus pääsuoran päässä..?
Tai tornin mutkaan taitettaessa suurinpiirtein?
Itsellä suoran päässä 167km/h ja mutkaan käännettäessä n. 145km/h, Cup-kierroksella.
- Xehpuk
- Viestit: 799
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
Pari tylsää videota: http://youtu.be/lfpyXLbRuME ja http://www.youtube.com/watch?v=9sYM7RTt5dI
Pari kuvaa
Kamera oli jossain oudossa moodissa ja (suurin) osa epäonnistui
Alfasta kului takajarrupalat loppuun. Muutenkin oli vähän vaisu päivä, rata tuntui vähän liukkaammalta kuin aiemmin. Renkaat taitavat olla aika ploppu.
Pari kuvaa
Kamera oli jossain oudossa moodissa ja (suurin) osa epäonnistui
Alfasta kului takajarrupalat loppuun. Muutenkin oli vähän vaisu päivä, rata tuntui vähän liukkaammalta kuin aiemmin. Renkaat taitavat olla aika ploppu.
- Tommo
- Viestit: 182
- Liittynyt: 29 Huhti 2005, 20:45
- Car(s): Ex; 156 2.5,
Nyk; rikkuri R56
Tuleva; Giulia Q4 - Paikkakunta: Laukaa
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
Mistä löytyy ko. ajohanskoja??
- silverine
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
Joo, Ahvenisto on vähän turhan vaarallinen rata kokeilla rajoja toisen omistamalla vakio-156:lla kun ajotuntuma on rakentunut hieman erilaisen pelin mukaan.Savo kirjoitti:Navigaattorin mukaan mun kovin nopeus radalla oli 154. Harmi ettet kokeillu mun lullaa, olis kiva tietää mitä sä sillä saisit aikaan. Tosin ennen cup-kierrosta tuskin kannattaakaan sotkea tuntumaa.silverine kirjoitti:Nyt kun ensimmäistä kertaa sain Racechronon toimimaan Apparalla,
kiinnostaisi tietää muilta käyttäjiltä, mikä oli nopeus pääsuoran päässä..?
Tai tornin mutkaan taitettaessa suurinpiirtein?
Itsellä suoran päässä 167km/h ja mutkaan käännettäessä n. 145km/h, Cup-kierroksella.
^
^^
Ei puuratti kaipaa ajohanskoja.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Tazio
- Viestit: 3399
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
^
Höm, juuri tuollainen kerettiläinen ajattelu ja tapojenturmellus on kitkettävä näistä harrastustapahtumista. Seuraavaksihan ollaan luopumassa kuljettajien solmiopakosta :=0
-Tazio
Höm, juuri tuollainen kerettiläinen ajattelu ja tapojenturmellus on kitkettävä näistä harrastustapahtumista. Seuraavaksihan ollaan luopumassa kuljettajien solmiopakosta :=0
-Tazio
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
No, esim. täältä. Outlet osiossa myös edullisempia hanskoja.Tommo kirjoitti:Mistä löytyy ko. ajohanskoja??
Olen täältä tilannut mm. kypärän ja muutakin, aina on pelittänyt hienosti.
Rallyshop.it
One life, live it!
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
^^ Joissakin piireissä harkitaan jopa piipunpolttoa rajoittavia toimia ajon aikana.
Ride on!
-
- Viestit: 189
- Liittynyt: 20 Elo 2011, 08:37
- Car(s): 916 Spider 3.0 V6
Lada 1200L 1.6
ex GTV6, 33 1.7QV 8V - Paikkakunta: Kotka
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
Puuratti ei hanskoja kaipaa, mutta hikiset kämmenet kylläkin...
Mikään ei ole niin turhaa kuin hyvät neuvot - niitä ei viisat kaipaa eikä tyhmät kuuntele.
- Xehpuk
- Viestit: 799
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
Tais olla Stockmannin hanskaosastolta
+1 solmiolle ja piipulle. Alfacuppiin myös juoksulähtö!
+1 solmiolle ja piipulle. Alfacuppiin myös juoksulähtö!
- GreenThing
- Viestit: 835
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Cuore Sportivo IV 16.9 Ahvenisto
Tuli tuossa tuubissa fiilistellessä mieleen, notta ei kenenkään videolle tallentunut Y10:n ajelua Ahvenistolta?
Fiat 128 Panorama with touch of Maserati