Juolahti mieleeni avata uusi threadi kuville, jossa kaveeraa hinausauto & Alfa Romeo - niitä kuvia tuntuu riittävän! Oiva tapa rekrytoida uusia alfisteja. Köysikuvatkin toki kelpaavat. Tästä lähtee:
Tämä työtään tekevä kaveri on muuten alfisti itsekin; viimenäkemän jälkeen hänen 147:sa hinattiin edellisen kerran kuulemma jakohihnavaurion takia.
Harmi,kun ei tullut kuvaa,kun aikoinaan 164 vedettiin 8tiellä kyytin.
Omatoiminen köysihinaus on silkkaa tyhmyyttä tiellä jättämisen vuoksi,hinaus vakuutus ei kenenkään taloutta kaada.
Kuva ensimmäiseltä talvelta Alfan kanssa. Kaasupolkimen asentotunnistin/potikka oireili ja auto jäi kaverin pihalle.
Huomatkaa myös oikeaoppinen lasien putsaus, niin ja spoilerikin on jo saanut kyytiä.
Kesti yllättävän kauan. Carlos alkaa vanhemmiten hidastumaan!
Kuva omasta narun jatkona olevasta 164:stä taisi jäädä vanhan foorumisoftan galleriaan. Muita tötteröitä ei juuri hajoamisen vuoksi ole tarvinnut hinailla.
Oli pikku kiire, ja tarkoituksena koukata nokka hiukan asfaltin ulkopuolelta jotta saisin takapyörät oikeaan linjaan ja pääsisin peruuttamaan suoraan takana olevaan ruutuun. Heti asfaltin reunasta vaan alkoikin aika jyrkkä oja johon etufillari istahti, ja vähän aikaa autoa kytkimellä ylös härnättyäni pirssi olikin jo aika kuvauksellisessa kulmassa.
Kunnia on jo mennyt, ja maine voi vain kasvaa. Vai miten se menikään
about 20 sekkaa aiemmin sanoin ääneen että "Pitää yrittää itseään muistuttaa ettei innostu liikaa ja aja liian kovaa
Siitä kerrasta ei ole kuvaa kun vaimo talvipakkasella survoi 156 kepin pois paikoiltaan kun ei pykälää tahtonut kuulemma löytyä. Silti se väittää että sillä on huonot käsivoimat Tosin ajoi ykkösellä takaisin kotipihaan ja hinuri nouti siitä, mutta kyyti kuin kyyti.
Rasvis kirjoitti:Kesti yllättävän kauan. Carlos alkaa vanhemmiten hidastumaan!
Kuva omasta narun jatkona olevasta 164:stä taisi jäädä vanhan foorumisoftan galleriaan. Muita tötteröitä ei juuri hajoamisen vuoksi ole tarvinnut hinailla.
Vittoorio: Ei oo niin väliä. Me ollaan Rasviksen kaa kuitenkin molemmat astuttu ulos kaapista jo vuosia sitten. Ensimmäisessä yhteisessä saunaillassa...
Pistetään nyt kevennyksenä tämäkin ettei kaikki autot hinurin kyydissä ole italialaisia.
On muuten ainoa kerta kun omaa ajokkia on tarvinnut noin kuljetella. Siis toistaiseksi.
Liitteet
Valokuva0052.jpg (134.43 KiB) Katsottu 36011 kertaa
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.
DSC00286_800x600.jpg (171.65 KiB) Katsottu 35981 kertaa
Elokuussa 2011 Alfan vaihteisto sanoi KABOOM, sellaisella 155mm tykin losautuksella. Meinas tulla vellit housuun pelkästä äänestä - eikä yksikään kävelijä kadulla jättänyt huomaamatta... Ja ajamalla töihin, siitä sitten kotia ja myöhemmin hinuri nouti auton huoltoon.
Täytysköhän mennä kaverilta utelemaan olisko tallella vuodelta -99 kuva kun 156:sta vedettiin hinurin kyytiin. Voishan siitä yrittää skannata kuvan tänne.
Riippuu vähän, tai aika paljonkin autosta. Esim. oman Chrysler Grand Voyager 3.8 AWD jarruton paino 450kg ja jarrullinen jotain 900kg. Näissä Voikkujen perävaunupainoissakin on eroja vaikka olisi samaa vuosikertaa ja samalla koneella. Syytä en tiedä.
Edellisen pätkä-Voikun(myös neliveto) jarrullinen massa oli sentään 1500kg. Etuvetoversioissa ilmeisesti aika usein tuo 1500kg. jarrullista.
mutt kirjoitti:Tuossa alfa 156 V6:n kuvassa voisi epäillä olevan jopa hieman laiton yhdistelmä.
VMTD kirjoitti:Ennen taisi saada nelivedolla vetää suurempaa kuormaa kuin vetoauton paino, miten lie nykyisin?
sama se on monesti nykyäänkin (niinkuin crossin tapauksessa) ja painava mörköhän tuo crossi kyllä on. Mutta ei varoja kokonaismassaan kyllä juuri jäänyt jos ollenkaan
On tuolla painavampaakin lastia vedetty rantasaunatyömaalle, siis ihan maastossa. Loistava veturi
abarth kirjoitti:Riippuu vähän, tai aika paljonkin autosta. Esim. oman Chrysler Grand Voyager 3.8 AWD jarruton paino 450kg ja jarrullinen jotain 900kg. Näissä Voikkujen perävaunupainoissakin on eroja vaikka olisi samaa vuosikertaa ja samalla koneella. Syytä en tiedä.
Edellisen pätkä-Voikun(myös neliveto) jarrullinen massa oli sentään 1500kg. Etuvetoversioissa ilmeisesti aika usein tuo 1500kg. jarrullista.
Muinainen kakkosautoni viimeisellä matkallaan :-\ Tuosta autosta tykkäsin kovasti, kuten myös niistä kolmesta muusta Tipottimesta, jotka olen omistanut.
Liitteet
5520_114287268375_1149149_n.jpg (54.33 KiB) Katsottu 35751 kertaa
VMTD kirjoitti:Ennen taisi saada nelivedolla vetää suurempaa kuormaa kuin vetoauton paino, miten lie nykyisin?
Jos on M1G- tai N1G-luokan ajoneuvo (eli maastoajoneuvo), tai rekisteröinnissä on näin hyväksytty, niin kyllä. Pelkkä neliveto ei tee maastoajoneuvoa. http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19921257" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;, 32 a § (25.9.2003/821)
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Noita kuvia kun katselee niin ei voi välttyä ajatukselta, että kyllähän hinausauton kyydissä matkustaminen on ihan helvetin tyylikäs tapa siirtyä paikasta toiseen.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Kyllä minä olen niin paljon menettänyt, kun roskiskatoksen polttamisen vuoksi kärsinyt automme siirrettiin Maantiekylään minun näkemättä silloin aikoinaan.