Sulla taisi olla USB-tökkelillä varustettu interface? Sarjaporttiasetuksista kun ei näytä pystyvän rusikoimaan oikein muita juttuja kuin puskurin kokoa, eikä se ainakaan omassa koneessa näyttänyt auttavan yhteyden saamiseen.toolman kirjoitti:Fiatecuscan(2.3.1): saa yhteyden mutta vain hetkeksi, softa vilkuttaa tuota "Latency too high"
Vaatis varmaan säätöä porttiasetusten kanssa?
"fiat ecu scanner" ja ABS / Airbag -koodien luku j
Valvoja: Moderators
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11298
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Lago d'Erba
- Epäkelpokeräilijä -
joo, USB. En ole ehtinyt kokeilemaan uudelleen vielä.Rasvis kirjoitti:Sulla taisi olla USB-tökkelillä varustettu interface? Sarjaporttiasetuksista kun ei näytä pystyvän rusikoimaan oikein muita juttuja kuin puskurin kokoa, eikä se ainakaan omassa koneessa näyttänyt auttavan yhteyden saamiseen.toolman kirjoitti:Fiatecuscan(2.3.1): saa yhteyden mutta vain hetkeksi, softa vilkuttaa tuota "Latency too high"
Vaatis varmaan säätöä porttiasetusten kanssa?
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Onhan piuhan ajurit varmasti haettu http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm
Windowsin omat ei vaan toimi kunnolla.
Windowsin omat ei vaan toimi kunnolla.
En tyytynyt tavanomaiseen.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11298
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Lago d'Erba
Alfadiagista näkyy tulleen uusi versio 3.4.0.1, nyt on myös Bosch ABS 5.3 tuettuna.
Minen kyllä edelleenkään saa yhteyttä omaan, ilmeisesti 5.7-version pönikkään eikä kyllä saanut paikallinen monimerkkikorjaamokaan. En kuitenkaan välittäisi uskoa että koko roska olisi pimentynyt, ABS-valot nimittäin sammuvat hetkeksi kun autolla lähtee liikkeelle ja parin sekunnin päästä syttyvät uudestaan. Jos anturijohtoja nyppii irti ei tuo enää käy ollenkaan normaalitilassa, eli jotain elämää siellä vielä on.
ABS-antureita mittailemalla ei jostain syystä tahdo löytyvän järkeviä resistansseja. Kuskin puolen etu- ja taka-antureista sain kovalla ronklaamisella vajaat pari megaoomia (!) mutta apparin etuanturista en millään mitään. Pistin sitten uuden tilalle mutta ei tuokaan auttanut. Kuskin etuanturia kokeiltiin pajalla oskilloskoopin kanssa ja itse kokeilin kuskin taka-anturia kotona omalla skoopilla, kummastakaan ei näyttänyt tulevan mitään ulos. Tosin en tiedä onko tuo oma skooppi enää järjissäänkään, saati sitten käyttäjä.
Meinaa mennä nyt homma harmituksen puolelle. Rottelosta on leima vanha ja mulla alkaa olla konstit syöty
Minen kyllä edelleenkään saa yhteyttä omaan, ilmeisesti 5.7-version pönikkään eikä kyllä saanut paikallinen monimerkkikorjaamokaan. En kuitenkaan välittäisi uskoa että koko roska olisi pimentynyt, ABS-valot nimittäin sammuvat hetkeksi kun autolla lähtee liikkeelle ja parin sekunnin päästä syttyvät uudestaan. Jos anturijohtoja nyppii irti ei tuo enää käy ollenkaan normaalitilassa, eli jotain elämää siellä vielä on.
ABS-antureita mittailemalla ei jostain syystä tahdo löytyvän järkeviä resistansseja. Kuskin puolen etu- ja taka-antureista sain kovalla ronklaamisella vajaat pari megaoomia (!) mutta apparin etuanturista en millään mitään. Pistin sitten uuden tilalle mutta ei tuokaan auttanut. Kuskin etuanturia kokeiltiin pajalla oskilloskoopin kanssa ja itse kokeilin kuskin taka-anturia kotona omalla skoopilla, kummastakaan ei näyttänyt tulevan mitään ulos. Tosin en tiedä onko tuo oma skooppi enää järjissäänkään, saati sitten käyttäjä.
Meinaa mennä nyt homma harmituksen puolelle. Rottelosta on leima vanha ja mulla alkaa olla konstit syöty
- Epäkelpokeräilijä -
- mutt
- Viestit: 5654
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Tuossa ketju omasta taistelusta ABS:n kanssa:
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t=25627
Tosin kyseessä oli jeesuksenvanha analoginen systeemi, mutta esim. anturithan pelaa samalla periaatteella.
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t=25627
Tosin kyseessä oli jeesuksenvanha analoginen systeemi, mutta esim. anturithan pelaa samalla periaatteella.
Tuu käymään, ni katotaan jos mun koneella ja fiatecuscanilla sais jotain eloa siihen? 147:ssa sain pelaamaan, tosin valitti sitä latenssia, mutta eiköhän senkin saa säädettyä.Rasvis kirjoitti:Alfadiagista näkyy tulleen uusi versio 3.4.0.1, nyt on myös Bosch ABS 5.3 tuettuna.
Minen kyllä edelleenkään saa yhteyttä omaan, ilmeisesti 5.7-version pönikkään eikä kyllä saanut paikallinen monimerkkikorjaamokaan. En kuitenkaan välittäisi uskoa että koko roska olisi pimentynyt, ABS-valot nimittäin sammuvat hetkeksi kun autolla lähtee liikkeelle ja parin sekunnin päästä syttyvät uudestaan. Jos anturijohtoja nyppii irti ei tuo enää käy ollenkaan normaalitilassa, eli jotain elämää siellä vielä on.
ABS-antureita mittailemalla ei jostain syystä tahdo löytyvän järkeviä resistansseja. Kuskin puolen etu- ja taka-antureista sain kovalla ronklaamisella vajaat pari megaoomia (!) mutta apparin etuanturista en millään mitään. Pistin sitten uuden tilalle mutta ei tuokaan auttanut. Kuskin etuanturia kokeiltiin pajalla oskilloskoopin kanssa ja itse kokeilin kuskin taka-anturia kotona omalla skoopilla, kummastakaan ei näyttänyt tulevan mitään ulos. Tosin en tiedä onko tuo oma skooppi enää järjissäänkään, saati sitten käyttäjä.
Meinaa mennä nyt homma harmituksen puolelle. Rottelosta on leima vanha ja mulla alkaa olla konstit syöty
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11298
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Lago d'Erba
Kiitoksia mutta kävin jo Autokeskuksessa luetuttamassa koodit. Siellä kyllä testeri jutskasi vaikka AD-korjaamon vermestä jostain syystä ujostutti.
Näyttää syylliseksi oikean etupyörän anturia, jota osasin vähän arvella sokkonakin ja vaihdoin uuden eilen illalla Tuossa ei tainnut olla erillistä hammaskehää vaan luenta etupyörän laakerista? Pahasti siellä ei kakkaakaan pitäisi olla kun puhaltelin sitä eilen paineilmalla, mikähän nyt vielä voi kiusia?
AlfaDiagin Derek muuten lupasi jeesiä tuon yhteyden saamisen kanssa, katsotaan josko saataisiin vielä homma pelaamaan.
Mitäs toolman teit vehkeille että yhteys lähti tulille?
Näyttää syylliseksi oikean etupyörän anturia, jota osasin vähän arvella sokkonakin ja vaihdoin uuden eilen illalla Tuossa ei tainnut olla erillistä hammaskehää vaan luenta etupyörän laakerista? Pahasti siellä ei kakkaakaan pitäisi olla kun puhaltelin sitä eilen paineilmalla, mikähän nyt vielä voi kiusia?
AlfaDiagin Derek muuten lupasi jeesiä tuon yhteyden saamisen kanssa, katsotaan josko saataisiin vielä homma pelaamaan.
Mitäs toolman teit vehkeille että yhteys lähti tulille?
- Epäkelpokeräilijä -
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Juu, laakerista se tiedon ottaa.
Laakerissa kuulemma mangneetti kehä.
No, vaihdoin kuukausi sitten laakerin, mut en kajonnut anturiin, vaikka se siinä olikin.
Koitas vaihtaa etupyörien anturit keskenään.
Josko sais vian siirrettyä.
Voisko se anturi olla liian kaukana laakerista?
Laakerissa kuulemma mangneetti kehä.
No, vaihdoin kuukausi sitten laakerin, mut en kajonnut anturiin, vaikka se siinä olikin.
Koitas vaihtaa etupyörien anturit keskenään.
Josko sais vian siirrettyä.
Voisko se anturi olla liian kaukana laakerista?
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11298
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Lago d'Erba
Antureita ei oikein saa irti kuin väkivalloin joten en välittäisi koskea toimivaan tökkeliin. Apparin anturi piti porata pois kun oli sen verran tanakasti istahtanut kiinni olka-akseliin.
Tuossa etäisyydessäkään ei varsinaisesti ole säätöä, anturissa on laippa joka määrää kuinka syvälle se uppoaa. Mutta täytyy vielä koittaa rusnata nyt kun on tieto että sorkin sentään oikeaa anturia.
Tuossa etäisyydessäkään ei varsinaisesti ole säätöä, anturissa on laippa joka määrää kuinka syvälle se uppoaa. Mutta täytyy vielä koittaa rusnata nyt kun on tieto että sorkin sentään oikeaa anturia.
- Epäkelpokeräilijä -
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Jos sä uuden sinne laitoit, niin kai se sit toimii.
Säätäminen laakeriin pääin ei siis syvyys suunnassa,
en tiedä onnistuuko,ehkä laippaa vääntämällä.
Mistä mittasit, abs pumpun päästä vai renkaasta.
Aikoinaan painin 75 nopeusmittarin anturin kanssa,
sain sen testattua.
Sähkökynä liittimen ulostulo johtoon ja kynän -johto runkoon,
kun rengasta pyöritti, valo vilkkui.
En tiedä onnistuisko tuossa.
Eikö se kummunkin niin toimi, et sinne tulee jatkuva sähkö jonka anturi
pätkii. (näin siis luulen)
Säätäminen laakeriin pääin ei siis syvyys suunnassa,
en tiedä onnistuuko,ehkä laippaa vääntämällä.
Mistä mittasit, abs pumpun päästä vai renkaasta.
Aikoinaan painin 75 nopeusmittarin anturin kanssa,
sain sen testattua.
Sähkökynä liittimen ulostulo johtoon ja kynän -johto runkoon,
kun rengasta pyöritti, valo vilkkui.
En tiedä onnistuisko tuossa.
Eikö se kummunkin niin toimi, et sinne tulee jatkuva sähkö jonka anturi
pätkii. (näin siis luulen)
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11298
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Lago d'Erba
Laippa on muovia eli sitä ei pahemmin väännellä, se joko palautuu takaisin entiseen malliin tai sitten menee poikki.
En oikein meinaa uskoa itsekään mutta sain tuon korjattua Otin tökkelin irti ja pällistelin, ei näkynyt mitään erityistä. Takaisin saaminen oli sen verran nahkeassa että päätin pyyhkäistä Dremelillä vähän ruostetta pois asennusreiästä ja siitä pinnasta johon laippa tulee. Ja varoitusvalo hävisi. Mölperö on läheltä laippaa paksumpi ja ahdisti siitä, ehkä puikko jäi vähän vinoon kun ei mennyt suosiolla paikalleen?
Mutta se siitä kun ei enää varsinaisesti liity otsikon aiheeseen.
En oikein meinaa uskoa itsekään mutta sain tuon korjattua Otin tökkelin irti ja pällistelin, ei näkynyt mitään erityistä. Takaisin saaminen oli sen verran nahkeassa että päätin pyyhkäistä Dremelillä vähän ruostetta pois asennusreiästä ja siitä pinnasta johon laippa tulee. Ja varoitusvalo hävisi. Mölperö on läheltä laippaa paksumpi ja ahdisti siitä, ehkä puikko jäi vähän vinoon kun ei mennyt suosiolla paikalleen?
Mutta se siitä kun ei enää varsinaisesti liity otsikon aiheeseen.
- Epäkelpokeräilijä -
Vaikka ei ABSeihin tai bägeihin liitykään, niin kysellääs silti.
Eli ostin tuommosen USB-OBD2-kaapelin. Aikani touhuttua sain yhteyden ecuun, ja sain jopa yhteyden pysymäänkin hetken. Pisimmillään sain muutaman minuutin piirrettyä lambdakäyrää. Kohta samoilla asetuksilla potkikin pellolle heti kun yritti jotain anturia lukea.
Ajurit on uusimmat, mitä netistä sai.
Tämmösiä asetuksia sinne heittelin hatusta (monien kokeilujen jälkeen):
Vastaanotto 1024bt
lähetys 1024bt
viiveajastin 1ms
lukutimeout 2000ms
kirjoitustimeout 2000ms
Ja nehän tiesti on päin honkia. Osaiskohan joku heittää arvot, joilla yhteys vois hiukan paremmin pelittää? Vai kannattaiskohan kipata satamalaiturilta mereen läppäri, kaapeli ja Alfa, ja lähtiä AUTOkauppaan?
Vikakoodeja se huuteli lambdalta päin, taitaa putki vuotaa. Pihinä viittaa samaan. Tiivisteet ja joustopala just vaihdettu, mitäkö seuraavaks...
EDITTIÄ: Ja autohan oli 156 1,8TS -00.
Eli ostin tuommosen USB-OBD2-kaapelin. Aikani touhuttua sain yhteyden ecuun, ja sain jopa yhteyden pysymäänkin hetken. Pisimmillään sain muutaman minuutin piirrettyä lambdakäyrää. Kohta samoilla asetuksilla potkikin pellolle heti kun yritti jotain anturia lukea.
Ajurit on uusimmat, mitä netistä sai.
Tämmösiä asetuksia sinne heittelin hatusta (monien kokeilujen jälkeen):
Vastaanotto 1024bt
lähetys 1024bt
viiveajastin 1ms
lukutimeout 2000ms
kirjoitustimeout 2000ms
Ja nehän tiesti on päin honkia. Osaiskohan joku heittää arvot, joilla yhteys vois hiukan paremmin pelittää? Vai kannattaiskohan kipata satamalaiturilta mereen läppäri, kaapeli ja Alfa, ja lähtiä AUTOkauppaan?
Vikakoodeja se huuteli lambdalta päin, taitaa putki vuotaa. Pihinä viittaa samaan. Tiivisteet ja joustopala just vaihdettu, mitäkö seuraavaks...
EDITTIÄ: Ja autohan oli 156 1,8TS -00.
On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....
Internal erroria pukkaa. Taitaa olla uuden Airbag-ECU:n paikka. Kukaan ei vielä ole tainnut tuohon korjausta keksiä, muuta kuin lähetys britteinsaarille korjuuksille?
ECU:n ISO-koodi: A7 86 0D 19 A8
Fiat drawing nro(?): 00 60 66 92 50
Ja autohan oli 156 1.8TS SW -00
Eli jos tommosta löytyy, niin yv:tä tänne päin. Katsastus 31.12. mennessä, joten kiirekin olis...
ECU:n ISO-koodi: A7 86 0D 19 A8
Fiat drawing nro(?): 00 60 66 92 50
Ja autohan oli 156 1.8TS SW -00
Eli jos tommosta löytyy, niin yv:tä tänne päin. Katsastus 31.12. mennessä, joten kiirekin olis...
On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....
Ostin elekmalta tuon USB/OBD-kaapelin:
http://www.elekma.com/index.php?main_pa ... cts_id=857
Vikakoodien lukuun löytyisi sekä alfadiag että fiatecuscanner jotka molemmat hoitaisivat homman. Harmi vaan kun fiat ecu scanner sanoo "latency too high", ja alfadiag ei vikakoodeja ko. eculle demo-versiossa näytä. "latency too high"-virheestä pääsisi varmasti eroon com-asetuksia muuttamalla.
No onneksi mitään vikoja ei ole päälle, mutta olisi silti mielenkiintoista tarkistaa mahdollinen vikahistoria.
Molemmat softat ovat suurinpiirtein samanhintaisia, kumman valitsen? Vai löytyykö kolmas, edullisempi, haastaja?
http://www.elekma.com/index.php?main_pa ... cts_id=857
Vikakoodien lukuun löytyisi sekä alfadiag että fiatecuscanner jotka molemmat hoitaisivat homman. Harmi vaan kun fiat ecu scanner sanoo "latency too high", ja alfadiag ei vikakoodeja ko. eculle demo-versiossa näytä. "latency too high"-virheestä pääsisi varmasti eroon com-asetuksia muuttamalla.
No onneksi mitään vikoja ei ole päälle, mutta olisi silti mielenkiintoista tarkistaa mahdollinen vikahistoria.
Molemmat softat ovat suurinpiirtein samanhintaisia, kumman valitsen? Vai löytyykö kolmas, edullisempi, haastaja?
Viimeksi muokannut Ebuli, 22 Joulu 2010, 01:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 828
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Fiat ecuscanin sivuilla on rautalangasta väännetty ohjeet tuohon "latency too high" ongelmaan, korjautuu alle minuutin...Ebuli kirjoitti:Ostin elekmalta tuon USB/OBD-kaapelin:
http://www.elekma.com/index.php?main_pa ... cts_id=857
Vikakoodien lukuun löytyisi sekä alfadiag että fiatecuscanner jotka molemmat hoitaisivat homman. Harmi vaan kun fiat ecu scanner sanoo "latency too high", ja alfadiag ei vikakoodeja ko. eculle demo-versiossa näytä. "latency too high"-virheestä pääsisi varmasti eroon com-asetuksia muuttamalla.
No onneksi mitään vikoja ei ole päälle, mutta olisi silti mielenkiintoista tarkistaa mahdollinen vikahistoria.
Molemmat softat ovat suurinpiirtein samanhintaisia, kumman valitsen? Vai löytyykö kolmas, edullisempi, haastaja?
Ei ne mulla ainaskaan ongelmaa poistanu, hiukan helpotti vain.pjotrthegreat kirjoitti:Fiat ecuscanin sivuilla on rautalangasta väännetty ohjeet tuohon "latency too high" ongelmaan, korjautuu alle minuutin...Ebuli kirjoitti:Ostin elekmalta tuon USB/OBD-kaapelin:
http://www.elekma.com/index.php?main_pa ... cts_id=857
Vikakoodien lukuun löytyisi sekä alfadiag että fiatecuscanner jotka molemmat hoitaisivat homman. Harmi vaan kun fiat ecu scanner sanoo "latency too high", ja alfadiag ei vikakoodeja ko. eculle demo-versiossa näytä. "latency too high"-virheestä pääsisi varmasti eroon com-asetuksia muuttamalla.
No onneksi mitään vikoja ei ole päälle, mutta olisi silti mielenkiintoista tarkistaa mahdollinen vikahistoria.
Molemmat softat ovat suurinpiirtein samanhintaisia, kumman valitsen? Vai löytyykö kolmas, edullisempi, haastaja?
On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Onkohan kukaan tilannut moista:
http://www.diagnostics4u.com/prod/24/fi ... ndtofriend
http://www.scantool-direct.co.uk/produc ... dware_it-1
http://www.diagnostics4u.com/prod/24/fi ... ndtofriend
http://www.scantool-direct.co.uk/produc ... dware_it-1
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Maunu
- Viestit: 3548
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Eikös noi ole pelkkiä kaapeleita ja adaptereita. Ohjelmistoja tuossa ei ole mukana eli FiatEcuscan pitää ostaa joka tapauksessa.
Erittäin kalliita paketteja näyttäisi olevan kun oma ELM 327 1.4A johto maksoi about 20e postikuluineen ja siihen kun kolvaa muutaman hyppylangan niin saa samalla piuhalla yhteyden kaikkiin laitteisiin.
Tietty jos tarvii vanhempaa Fiatin 3 pin liitintä niin sitten joutuu hankkimaan adapterin obd piuhaan.
Erittäin kalliita paketteja näyttäisi olevan kun oma ELM 327 1.4A johto maksoi about 20e postikuluineen ja siihen kun kolvaa muutaman hyppylangan niin saa samalla piuhalla yhteyden kaikkiin laitteisiin.
Tietty jos tarvii vanhempaa Fiatin 3 pin liitintä niin sitten joutuu hankkimaan adapterin obd piuhaan.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
147:sta pitäs kuitata bagin valo - näin jossakin piuhasarjan (3 kpl) ja sitten vaihtokytkimellä olevan johdonkin kaupan...
http://www.alibaba.com/product-gs/42673 ... _Scan.html
http://shop.ebay.co.uk/sis.html?_nkw=AL ... iatECUScan
http://www.alibaba.com/product-gs/42673 ... _Scan.html
http://shop.ebay.co.uk/sis.html?_nkw=AL ... iatECUScan
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Maunu
- Viestit: 3548
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Mulla on tuollainen sininen piuha airbagejä varten, tosin itse olen lisännyt vaihtokytkimen 3/7 pinnien väliin.
Elm johto ei taida toimia bagien kanssa, joten tarvii olla tuo K-line johto.
http://cgi.ebay.co.uk/FIATECUSCAN-2-6-F ... 2562e9509e
Elm johto ei taida toimia bagien kanssa, joten tarvii olla tuo K-line johto.
http://cgi.ebay.co.uk/FIATECUSCAN-2-6-F ... 2562e9509e
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
onko tietoa jo toimiiko tuo piuha ilman noita lisä kolvauksia.. ??Kirkinen kirjoitti:147:sta pitäs kuitata bagin valo - näin jossakin piuhasarjan (3 kpl) ja sitten vaihtokytkimellä olevan johdonkin kaupan...
http://www.alibaba.com/product-gs/42673 ... _Scan.html
http://shop.ebay.co.uk/sis.html?_nkw=AL ... iatECUScan
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Re: "fiat ecu scanner" ja ABS / Airbag -koodien luku j
Lukasin tuossa vikakoodit 159:stä elm 1.4. Kuinka ollakkaan, niin en pääse muihin piireihin käsiksi kuin moottorinohjauksen. FESn lisenssiversio ja tosiaan tuo elm 1.4. Missä lienee vika, kun herjaa, että yhteysvika ecun ja elm:n välillä. Testissä pelittää hyvin olevinaan.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Aquatica
- Viestit: 15116
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: "fiat ecu scanner" ja ABS / Airbag -koodien luku j
Ja sulla on se katkasin siinä? Sehän vaatii sen ymmärtääkseni noissa uudemmissakin - siis fyysinen lärpäke siinä OBD-piuhassa tahi sitten Fiatecuscannin versio, jossa tulee lukulaite mukana...
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Re: "fiat ecu scanner" ja ABS / Airbag -koodien luku j
Kaverin langaton elm toimi hienosti FESn taulukon mukaisesti. Taisi jäädä vain jarrut tsekkaamatta...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: "fiat ecu scanner" ja ABS / Airbag -koodien luku j
Pitäisikö Fes:in tai Ad:n saada yhteys airbag ecuun nro. 60656767?
Googlella en löytänyt valmistajaa tai protokollaa. Ecun päällä ei myöskään lukenut. Liittimet ovat Siemensin.
Olen toki yrittänyt molemmilla ohjelmilla. Ecu tuskin on hajalla, kun Autokeskus sai valon kuitattua.
Googlella en löytänyt valmistajaa tai protokollaa. Ecun päällä ei myöskään lukenut. Liittimet ovat Siemensin.
Olen toki yrittänyt molemmilla ohjelmilla. Ecu tuskin on hajalla, kun Autokeskus sai valon kuitattua.
- hjpp
- Viestit: 1967
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
- Paikkakunta: Espoo
Re: "fiat ecu scanner" ja ABS / Airbag -koodien luku j
Pitäisi ja on saatukin.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: "fiat ecu scanner" ja ABS / Airbag -koodien luku j
^mikähän tuossa mättää kun moottorin ecun ja absit kyllä saa luettua?
edit:Kummalla ohjelmalla on toiminut?
Ad on ostettu ja Fes ilmainen..
edit:Kummalla ohjelmalla on toiminut?
Ad on ostettu ja Fes ilmainen..
- Albertolli
- Viestit: 4205
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: "fiat ecu scanner" ja ABS / Airbag -koodien luku j
Ellen aivan väärin muista niin 156 V6 vaatii koko version MES:stä.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: "fiat ecu scanner" ja ABS / Airbag -koodien luku j
^mielestäni vain moottorin ecu on rajattu pois käytöstä. Ainakin omassa pari vuotta vanhassa versiossa.
- Albertolli
- Viestit: 4205
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: "fiat ecu scanner" ja ABS / Airbag -koodien luku j
Voipi tosiaan olla. Kokeilitko useampaa vaihtoehtoa listasta?
Aquatican 156:ssa ei päässyt sisään 1 säkin vaihtoehdolla, vaan piti olla valittuna tuplasäkkinen listasta. Autossa siis oli 1 bagi.
Niin ja eikös MES:ssä ole se vaihtoehto, että voi scannata mitkä yhteydet pelaa? Muistaakseni tuolla tavalla löydettiin yhteys Aqun boxiin.
Ja päivitä nyt ihmeessä tuoreimpaan versioon se ohjelma, vika voi olla pelkästään siinäkin.
Aquatican 156:ssa ei päässyt sisään 1 säkin vaihtoehdolla, vaan piti olla valittuna tuplasäkkinen listasta. Autossa siis oli 1 bagi.
Niin ja eikös MES:ssä ole se vaihtoehto, että voi scannata mitkä yhteydet pelaa? Muistaakseni tuolla tavalla löydettiin yhteys Aqun boxiin.
Ja päivitä nyt ihmeessä tuoreimpaan versioon se ohjelma, vika voi olla pelkästään siinäkin.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: "fiat ecu scanner" ja ABS / Airbag -koodien luku j
Täytyy ladata uusin versio.
Scannasin ja kävin kaikki listassa olevat vaihtoehdot( myös muiden mallien kuin 156:n alta osittain) läpi.
Tuossa on 2 tyynyä.
Scannasin ja kävin kaikki listassa olevat vaihtoehdot( myös muiden mallien kuin 156:n alta osittain) läpi.
Tuossa on 2 tyynyä.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: "fiat ecu scanner" ja ABS / Airbag -koodien luku j
Kokeilin eilen uusinta free multiecuscannia.
Scannaamalla ei löytänyt mitään (johtuuko siitä, että ehkä oikea signaali on punaisella?).
Uusimmassa versiossa on Allied Signal airbageille.
Simuloimalla sen ilmeisesti sai toimimaan, vaikka oli punaisella.
Muilla vaihtoehdoilla herjasi Invalid ISO codea. Tosin sitä se teki moottorin ecun kanssa, vaikka siellä on vain 1 vaihtoehto. Oli mm. boost, jarrusignaali vikaa..
Näyttääkö se simuloimalla oikeat koodit ja voiko ne poistaa?
5 vikakoodia antoi, niistä 2 on present ja 3 intermittent. 3 viimeistä lähti, tosin tuli heti takaisin kun otti uudestaan yhteyden.
Scannaamalla ei löytänyt mitään (johtuuko siitä, että ehkä oikea signaali on punaisella?).
Uusimmassa versiossa on Allied Signal airbageille.
Simuloimalla sen ilmeisesti sai toimimaan, vaikka oli punaisella.
Muilla vaihtoehdoilla herjasi Invalid ISO codea. Tosin sitä se teki moottorin ecun kanssa, vaikka siellä on vain 1 vaihtoehto. Oli mm. boost, jarrusignaali vikaa..
Näyttääkö se simuloimalla oikeat koodit ja voiko ne poistaa?
5 vikakoodia antoi, niistä 2 on present ja 3 intermittent. 3 viimeistä lähti, tosin tuli heti takaisin kun otti uudestaan yhteyden.
- palkus
- Viestit: 5529
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: "fiat ecu scanner" ja ABS / Airbag -koodien luku j
se simulointi on vain ohjelmaan tutustumiseksi ja siellä on tekaistuja vikakoodeja esimerkiksi. Lisenssi on hommattava jos meinaa oikein jotain puuhastella.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: "fiat ecu scanner" ja ABS / Airbag -koodien luku j
^Näin tulkitsin englannin foorumilta.
Mutta jos ei herjaa mistään ISO koodeista, niin pitäisi toimia?
Täytyy varmaan hommata lisenssi tuohonkin ohjelmaan..
Mutta jos ei herjaa mistään ISO koodeista, niin pitäisi toimia?
Täytyy varmaan hommata lisenssi tuohonkin ohjelmaan..
- Albertolli
- Viestit: 4205
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: "fiat ecu scanner" ja ABS / Airbag -koodien luku j
Onhan sulla oikeanlaiset johdot?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: "fiat ecu scanner" ja ABS / Airbag -koodien luku j
Pitäisi olla, ainakin alfadiagilla toimii muut toiminnot paitsi ei airbagit.
En ole itse johtoa modannut.
Edit: Kokeiltiin joskus Keltsin kaapelilla ja oli se minulla lainassakin, eikä saanut yhteyttä.
Oma kaapeli oli foorumilaisella lainassa ja käsittääkseni kuittasi 147 airbagin valon.
En ole itse johtoa modannut.
Edit: Kokeiltiin joskus Keltsin kaapelilla ja oli se minulla lainassakin, eikä saanut yhteyttä.
Oma kaapeli oli foorumilaisella lainassa ja käsittääkseni kuittasi 147 airbagin valon.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4143
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: "fiat ecu scanner" ja ABS / Airbag -koodien luku j
Joo, huomasin kans että 156 V6 vaatii lisensoidun version moottorin ecuun. Outoa että Tommin dieselin kyllä luki ilman lisenssiä.
Ayrton Senna da Silva forever
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: "fiat ecu scanner" ja ABS / Airbag -koodien luku j
^Osa toiminnoista vaatii lisenssin ja osa ei.
Nyt ilmeisesti toimii. Scannaamalla ei löytänyt signaalia.
Allied Signal näyttää oikeaa ecunumeroa.
Driver's squib:issa presentti vika
^Pääsen myös kellojousen kanssa puuhastelemaan
Edit:
Tarkemmin katsoin niin lukee ratin bägin teipissä Allied Signal.
Vikavalo myös hävisi
Nyt ilmeisesti toimii. Scannaamalla ei löytänyt signaalia.
Allied Signal näyttää oikeaa ecunumeroa.
Driver's squib:issa presentti vika
^Pääsen myös kellojousen kanssa puuhastelemaan
Edit:
Tarkemmin katsoin niin lukee ratin bägin teipissä Allied Signal.
Vikavalo myös hävisi
Re: "fiat ecu scanner" ja ABS / Airbag -koodien luku j
Eli tolla ecuscanin ilmaisversiolla ei pysty lukemaan moottorin vikakoodeja, pääsekö sillä sitten johonkin muuhun käsiksi? Mulla herjas kanssa tota "too high latency", mitä sille voi tehdä? Ja jos joku viittis vielä neuvoa noiden ajureiden kanssa, ftdichip.com- sivulta ne latasin ja kun lataus on valmis se aukasee WinRARin, joka ilmoittaa että kokeiluversion aikarajoitus on täynnä. Mun pitäis olla sitä ikäluokkaa, joka on hyvä näitten kanssa mutta ei multa onnistu...
Käytännössä kannattais kuitenki varmaan hankkia toi maksullinen versio?
Käytännössä kannattais kuitenki varmaan hankkia toi maksullinen versio?
- Aquatica
- Viestit: 15116
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: "fiat ecu scanner" ja ABS / Airbag -koodien luku j
^
Ilmeisesti Winrar asennettuna omalle koneelle, mielikuva on että se ei koskaan lopeta toimintaansa. Pitää odottaa hetki ja painaa "Close" siitä ilmoituksesta, niin saa olla vaikka satavuotta vanha lisenssi. Joo, on kokeiltu joskus vahingossa, kun 2012 muuttui 2112 :ksi kelloa säädettäessä sen sijaan virheilmoitus "too high latency" kertoo joko siitä, ettei ohjelma-testeri-ECU-välillä ole riittävän toimivaa linjaa (ne portin asetukset pitää olla oikein, esim. 112000baudia) tai joku paketin osa ei juttele riittävän vikkelästi jostain toisesta syystä.
Ilmaisversiolla näkee kyllä ECUn vikakoodit muista, kuin V6-koneista. Muutoin se on jonkin verran rajoitettu. Ymmärtääkseni myös ABS/Airbag onnistuu joissakin tapauksissa lukemaan (ei-onnistuvat on listalla punaisena).
Itse tappelin aikanani sen ELM327-kloonin kanssa pitkään ja hartaasti, kunnes selvisi ongelma: baudrate oli väärä. Oletuksena oli 28800, kun piti olla 38400. Sen kun laittoi kohdilleen, niin johan alkoi yhdistämään - viivettä napin painalluksesta yhdistämiseen n. pari sekuntia
Ilmeisesti Winrar asennettuna omalle koneelle, mielikuva on että se ei koskaan lopeta toimintaansa. Pitää odottaa hetki ja painaa "Close" siitä ilmoituksesta, niin saa olla vaikka satavuotta vanha lisenssi. Joo, on kokeiltu joskus vahingossa, kun 2012 muuttui 2112 :ksi kelloa säädettäessä sen sijaan virheilmoitus "too high latency" kertoo joko siitä, ettei ohjelma-testeri-ECU-välillä ole riittävän toimivaa linjaa (ne portin asetukset pitää olla oikein, esim. 112000baudia) tai joku paketin osa ei juttele riittävän vikkelästi jostain toisesta syystä.
Ilmaisversiolla näkee kyllä ECUn vikakoodit muista, kuin V6-koneista. Muutoin se on jonkin verran rajoitettu. Ymmärtääkseni myös ABS/Airbag onnistuu joissakin tapauksissa lukemaan (ei-onnistuvat on listalla punaisena).
Itse tappelin aikanani sen ELM327-kloonin kanssa pitkään ja hartaasti, kunnes selvisi ongelma: baudrate oli väärä. Oletuksena oli 28800, kun piti olla 38400. Sen kun laittoi kohdilleen, niin johan alkoi yhdistämään - viivettä napin painalluksesta yhdistämiseen n. pari sekuntia
Re: "fiat ecu scanner" ja ABS / Airbag -koodien luku j
Joo, sitä ihmettelin itsekin kun paino tossa winrarissa sen ilmotuksen pois niin tuntu toimivan ihan normaalisti. Täytyy sitten koittaa räplätä noiden asetusten kanssa ja mahdollisesti hommata maksullinen ohjelma.
Re: "fiat ecu scanner" ja ABS / Airbag -koodien luku j
1997 156v6 yhdellä bägillä / allied signal. Vikakoodi: 0B driver's squib on O.C.Finest kirjoitti:^Osa toiminnoista vaatii lisenssin ja osa ei.
Nyt ilmeisesti toimii. Scannaamalla ei löytänyt signaalia.
Allied Signal näyttää oikeaa ecunumeroa.
Driver's squib:issa presentti vika
^Pääsen myös kellojousen kanssa puuhastelemaan
Edit:
Tarkemmin katsoin niin lukee ratin bägin teipissä Allied Signal.
Vikavalo myös hävisi
Eli olisko kellojousi sökö?
Re: "fiat ecu scanner" ja ABS / Airbag -koodien luku j
Siltähän tuo vahvasti vaikuttaisi. Saahan sen vielä mittaamalla varmistettuakin, jos ottaa kellojousen irralleen.toolman kirjoitti:1997 156v6 yhdellä bägillä / allied signal. Vikakoodi: 0B driver's squib on O.C.
Eli olisko kellojousi sökö?
- Aquatica
- Viestit: 15116
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: "fiat ecu scanner" ja ABS / Airbag -koodien luku j
^
Kellojousi lienee voi hajota myös niin, että pelkkä airbagi ei toimi ja töötti toimis? Jos töötti(kään) ei toimi, voisi olla aika varma kellojousesta.
Eipä tuo nyt kauheasti vaihtoehtoja jätä, mutta kai se itse johtollitin airbagiinkin voi olla huono - ainakin omasta ex-tessusta sen kerran avanneena on todettava, että se on tiukka - mutta hutera.
Kellojousi lienee voi hajota myös niin, että pelkkä airbagi ei toimi ja töötti toimis? Jos töötti(kään) ei toimi, voisi olla aika varma kellojousesta.
Eipä tuo nyt kauheasti vaihtoehtoja jätä, mutta kai se itse johtollitin airbagiinkin voi olla huono - ainakin omasta ex-tessusta sen kerran avanneena on todettava, että se on tiukka - mutta hutera.
Re: "fiat ecu scanner" ja ABS / Airbag -koodien luku j
^Voi toki hajota vain pelkän airbag-piirin osalta. En muista, että olis kertaakaan ollut vika missään muualla kuin kellojousessa, kun antaa tuon "koodin". Teoriassa tietty kaikki järjestelmään liittyvät osat mahdollisia syyllisiä.
- Aquatica
- Viestit: 15116
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: "fiat ecu scanner" ja ABS / Airbag -koodien luku j
^
Tietenkin. Eihän mikään tarpeeks helppoa voi normaalisti olla.
Tietenkin. Eihän mikään tarpeeks helppoa voi normaalisti olla.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: "fiat ecu scanner" ja ABS / Airbag -koodien luku j
Vanha case (muistin kannalta), mutta kellojousta en ole joutunut vaihtamaan.toolman kirjoitti:1997 156v6 yhdellä bägillä / allied signal. Vikakoodi: 0B driver's squib on O.C.Finest kirjoitti:^Osa toiminnoista vaatii lisenssin ja osa ei.
Nyt ilmeisesti toimii. Scannaamalla ei löytänyt signaalia.
Allied Signal näyttää oikeaa ecunumeroa.
Driver's squib:issa presentti vika
^Pääsen myös kellojousen kanssa puuhastelemaan
Edit:
Tarkemmin katsoin niin lukee ratin bägin teipissä Allied Signal.
Vikavalo myös hävisi
Eli olisko kellojousi sökö?
Kannattaa mitata siitä vastus, (kontakti)vika voi olla myös liittimissä.
Ja olikohan niin, että häiriköivä liitin oli hanskaslokeron takana ja vaati lokeron irroittamisen