Eli mitähän joutuu purkamaan?? alapallosta ainakin on ripustus pudotettava ja napamutteri auki, mutta onko vetoakseli ja nivel erillisenä vai yhtenäisenä könttinä niinkuin jossain pösöissä/tojolootissa??
156 ja vetonivelen suojakumi.
Valvoja: Moderators
- alfa 156 v6
 - Viestit: 5480
 - Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
 - Car(s): Käyttis: Ampera, M3, 500c
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA, Integrale 16v, 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
 
156 ja vetonivelen suojakumi.
Kukaan joutunut vielä vetonivelen suojakumeja vaihteleen?? omasta näkyny eilispäivän aikaan pesun jälkeen rasvottuneen vanne (valkosessa onneks näkyy hyvin  
 ) ja vetarin kumissa reikä...
Eli mitähän joutuu purkamaan?? alapallosta ainakin on ripustus pudotettava ja napamutteri auki, mutta onko vetoakseli ja nivel erillisenä vai yhtenäisenä könttinä niinkuin jossain pösöissä/tojolootissa??
			
			
									
									
						Eli mitähän joutuu purkamaan?? alapallosta ainakin on ripustus pudotettava ja napamutteri auki, mutta onko vetoakseli ja nivel erillisenä vai yhtenäisenä könttinä niinkuin jossain pösöissä/tojolootissa??
Pitää olla sitten kunnon ruuvipenkki ja liukuvasara sopivalla päällä varustettuna niin saa kätevästi vetoakselista ulomman nivelen irti. Kesällä oli kinkkinen tapaus, kun vetoakseli (tai siis -nivel) oli katkennut napamutterin juuresta, jolloin liukuvasaraa ei saanut vetoniveleen kiinni. Joutui moukaroimaan nivelen irti samalla yrittäen pitää lukkorengasta auki toisessa kädessä olevilla pihdeillä. Yllättävän kovassa oli.
			
			
									
									Alfaton ainakin hetkellisesti...
						- alfa 156 v6
 - Viestit: 5480
 - Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
 - Car(s): Käyttis: Ampera, M3, 500c
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA, Integrale 16v, 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
 
Nostetaas vanhaa topiccia ylöspäin.BSTR kirjoitti:Pitää olla sitten kunnon ruuvipenkki ja liukuvasara sopivalla päällä varustettuna niin saa kätevästi vetoakselista ulomman nivelen irti. Joutui moukaroimaan nivelen irti samalla yrittäen pitää lukkorengasta auki toisessa kädessä olevilla pihdeillä.
Siis miten tuo ulompi vetari oikeen irtoaa? Mikä sokka siellä on ja missä?
Tällä kertaa kyseessä TS.
Viime kerralla en jaksanut alkaa moukaroimaan vaan laitoin "ylivedettävän mallin" silloiseen V6:een.
- alfa 156 v6
 - Viestit: 5480
 - Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
 - Car(s): Käyttis: Ampera, M3, 500c
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA, Integrale 16v, 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu