155 Kolina
Valvoja: Moderators
- Häntsy
- Viestit: 188
- Liittynyt: 17 Kesä 2011, 19:47
- Car(s): 155 2.0 T.Spark 8v & 166 2.0 T.Spark & Fiat Scudo 2.0 JTD
Alfa romeo 166 2.4JTD 100kw
-EX 166 2.0 twinspark & 156 JTS - Paikkakunta: Tampere
155 Kolina
Eli 155:ssa kolisee jokin kuskinpuolella edessä, toki saattaa se takaakin tulla, mutta edestä se mielestäni kuuluu. Ääni on perinteinen kolahdus ja tuntuu kuuluvan kun rattia kääntää paljon esim. Peruutan parkkiruudusta ratti ääriasennossa taaksepäin ja toinen esimerkki kun ajan liikenneympyrään hieman rivakammin ja käännän rattia nopeammin molempiin suuntiin alustasta kuuluu kolahdus. Autoon on vaihdettu juuri molemmat etutukivarret, kallistuksenvakaajat ja oikealle puolelle iskarin yläpäänlaakeri ja tuki. Olenkin miettinyt voiko vasemman puolen iskarin tuki+laakeri aiheuttaa vastaavan kolinan? Auto oli juuri katsastuksessa eikä katsuri löytänyt mistään väljää mikä tekee vian etsimisestä vieläkin mysteerisemmän.
- Jalamari
- Viestit: 3089
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: 155 Kolina
Ääni iskarin yläpään laakerille. Paukahtaa just nopeissa käännöksissä ja joskus muutenkin, kun jousi jää jännitykseen.
- Häntsy
- Viestit: 188
- Liittynyt: 17 Kesä 2011, 19:47
- Car(s): 155 2.0 T.Spark 8v & 166 2.0 T.Spark & Fiat Scudo 2.0 JTD
Alfa romeo 166 2.4JTD 100kw
-EX 166 2.0 twinspark & 156 JTS - Paikkakunta: Tampere
Re: 155 Kolina
Vaihdettiin tuossa iskarin yläpäänlaakeri vasemmalle puolelle ja kolisee yhä. Mikähän perkele sielä voisi pitää kolahduksen. Edessä on kaikki uutta vetareita ja iskareita lukuunottamatta. Mielestäni ääni tulee etupäästä ja kuuluu joskus tiukissa kaarroksissa ja pienessä tilassa käännellessä ja peruuttaessa, mutta mikä sielä voisi enään ääntä pitää? Iskarit kenties? 

- Ricambi
- Viestit: 1435
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: 155 Kolina
Kytkimen vaihdon tiimoilta jäi kiristämättä kallistuksenvakaajan tangon puslien pultit, siitä lähti aika ikävä kolina, olisiko nuo puslat väljät? Kirjoitelmastasi jäi mielikuva että pelkästään koiranluut ovat vaihdetut?
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Häntsy
- Viestit: 188
- Liittynyt: 17 Kesä 2011, 19:47
- Car(s): 155 2.0 T.Spark 8v & 166 2.0 T.Spark & Fiat Scudo 2.0 JTD
Alfa romeo 166 2.4JTD 100kw
-EX 166 2.0 twinspark & 156 JTS - Paikkakunta: Tampere
Re: 155 Kolina
Siis etupäähän on vaihdettu nyt viimeisen alle vuoden sisällä molemmat raidetangonpäät, kallistuksenvakaajan pystytangot molemmille puolille, molemmat etutukivarret ja iskarin yläpäät. Eli pelkästään tuo vakaajan pystytanko on vaihdettu. En ole kiinnittänyt edes huomiota siellä oleviin pusliin täytyypä tarkastaa niiden kunto 
