Nyt alkaa mennä hermot totaalisesti alfan pyyhkijöihin joten kysytään onko kenelläkään ollut vastaavaa ongelmaa.
Ongelma on hieman erikoisempi eli pyyhkijänvivuston kuskinpuolen akselin boorit johon pyyhkijänvarsi tulee kiinni on väljistynyt niin paljon, että akseli pyörii tyhjää ja varsi jäsähtää alas eikä varsi liiku liikeradalla. Mutteria kiristämällä toimii hetken aikaa kunnes mutteri löystyy ja varsi jäsähtää alas jälleen.
Mitenkähän moisen vian pystyisi korjata? Voisikohan kyseisen akselin askarrella itse jostain valmiista palasta? Booreja ei ilmeisesti pysty tekemään itse millään laitteella vaan pitäisi käyttää jossain sorvaamolla?
Voisihan siihen porata reiän läpi kun mutteri on kiristetty tiukaksi, sitten putkisokka paikoilleen. Hankalampi irroitta jos tulee tarvetta. Löytyy kait noita purkuosanakin, jolloin ei tarvitse virityksiä.
Uutta vivustoa olen etsinytkin, mutta en ole mistään löytänyt edes käytettyä. Tuo putkisokka ratkaisu voisi olla yksi vaihtoehto, jos uutta vivustoa ei löydy.
Olen koittanut vääntää mutterin niin kireälle kuin mahdollista, silloin toimii hetken aikaa, kunnes varsi löystyy. Liikaa kun vääntää niin mutterista menee kierteet.
Yleensä nuo vivuston boorit on terästä ja itse pyyhkijän varsi alumiinia. Osta uusi tai ehjä käytetty pyyhkijän varsi ja puhdista akselin(johon varsi tulee kiinni) boorit terävällä ruuvarilla, ovat täynnä alumiinia. Luultavasti akselin boorit ovat ihan ok.