No niin,hyviä neuvoja kaivataan alfan (156) kytkimen ilmaukseen ,
jäi naapurikuntaan,kytkimestä tuli tunnoton/löysä,(nyt toiveena saada alffa kotio)
Kytkimen työsylinteri on kait polkimenpäässä vai?,onko ilmaruuvia jossain?
Tuskinpa ilmauksesta on mitään hyötyä jos yhtäkkiä hajos, eli eiköhän siellä ole jotain rikki.
Polkimen päässä on pääsylinteri, työsylinteri on askin yläpuolella tai painelaakerin yhteydessä riippuen mikä 156:nen sulla on (laita omiin tietoihin tarkemmat tiedot). Ilmauskin riippuu siitä mikä malli kyseessä.
Jarsan toisessa ketjussa kirjoitti:^Kytkinkopan päällä on kytkimen työsylinteri ja siinä tavan nippa. Joutuu ehkä akun tms. ottaa edestä, että yltää nipalle.
Kuvallista ohjetta ei google heti löytänyt, mutta tässä kuva työsylinteristä. KLIK! Nippa on sylinterin päädyssä mustalla tulpalla suojattuna. Pitääkö itse ilmausproseduurikin selventää?
dilledong kirjoitti:Kyllähän se auttais, eipä oo tullu tehtyä kun kerran yhteen vectraan, ja sillonkin ....
Tapoja on niin paljon kuin tekijöitäkin:
1. Perinteinen ilmausmenetelmä, kuten jarrujen kanssa (polkimen kanssa paine->pohja->kiinni->alusta)
2. Ilmaustyökalun ja kompuran kanssa
3. Vedät letkun etujarrusatulan nipasta sinne kytkinsylinterin nippaan, molemmat nipat auki ja painelet jarrua niin kauan että säiliöön tulee ainoastaan jarrunestettä
4. Isolla injektioruiskulla + letkunpätkällä ruuttaat uutta nestettä nipasta sisään
Injektioruiskun sijaan myös tippakannu on aika näppärä väline. Eli täyttää järjestelmän väärinpäin tippakannulla.
Lisäksi itselläni on myös työkalu, joka koostuu jarrunestesäiliön korkista, letkusta ja rengasventtiilistä. Sillä saa paineistettua järjestelmän renkaan paineella ja ilmaus käy kuin tanssi. Eikä tarvtse kaveria vaivata
1.Jarrunestesäiliö täyteen
2.Jarruneste jätepurkki (jossa letku) työsylinterin ilmaruuviin
3.Ilmaruuvi auki
4.Kytkinpoljinta kädellä painaen rauhallisesti alas - ylös - alas (kuulee lorinan konehuoneesta)
5.Rauhallisesti jättää kytkinpolkimen ylös ja ilmaruuvi kiinni. Samalla tarkastaen, että kipossa on riittävästi tavaraa.
Tälleen vedin n.0,5-0,8l kirkasta nestettä läpi, ja on toiminut sen jälkeen erinomaisesti !
Tippakannun kanssa täytyy sitten olla varma että ei ole öljyä yhtään. Vaikka se tuntuisi vaarattomalta voitelulta on suuri vaara että kumiosat turpoavat ja alkavat jumittamaan.