Löylyä lissää, ei tunnu missää...Cuore Sportivo kirjoitti:Älä muuta sano.Abarth kirjoitti:Linnaan pitäis mun mielestä tollaset liikenneterroristit pistää.![]()
Lähti kortti
Valvoja: Moderators
Tyhmyyskö vaivaa, mutta itse en ainakaan löydä/keksi miten sinne saisi laitettua vapaavalintaisen ajonopeuden. Tuskinpa se ajotietokone kauheasti on muuttunut faceliftin myötä. Onko joku saanut siihen myös esim äänen aikaiseksi? Ei meinaan kauheesti tuu esim 140:n nopeudessa tuijoteltua ajotietokenetta ja se näytön tekstihän ei ketään herätä päiväsaikaan. Yöllä varmaan on eri asia. Ideana hyvä, mutta toimivuutena hipoo nollaa. Eihän se ees rajoita nopeutta. Ilmottaa vaan jotta nyt mennään liian lujaa. Meikäläisellä ainakaan kaasujalkaa kevennä mikään muu kuin pakko ja vaimo.motorhead kirjoitti:Täytyy pistää ajotietokoneeseen hälytys päälle vaikka 110km/h
itselläni tuo facelift ainakin päästää sellaisen 'kiinnittäkää istuinvyöt' tyylisen pimpauksen.
nyt viileimpinä aamuina oon pelästynyt sitä kun se uhkailee että tie on mahdollisesti jäässä. Se kun sattuu aina jonnekin vaihteen vaihtamiseen tai kiihdyttelyyn ja jostain syystä eka ajatus on että mikä nyt hajos
nyt viileimpinä aamuina oon pelästynyt sitä kun se uhkailee että tie on mahdollisesti jäässä. Se kun sattuu aina jonnekin vaihteen vaihtamiseen tai kiihdyttelyyn ja jostain syystä eka ajatus on että mikä nyt hajos
-
gYdEbUh
- Car(s): M-B Clk 200 -05. Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Minulta lähti kortti kesällä 3vko ja silloin meni niin että kun nopeus <36km/h yli = vakava piittaamattomuus ja kortti kuivuu 2-4vko. nopeus <50km/h yli = erittäin vakava piittaamattomuus kortti kuivuu väh. 2kk normaalisti. Sinulla lieventävien seikkojen takia luultavasti vakava piittaamatomuus En ole varma termeistä ketä edes kiinnostaa :o veikkaisin että kuivuu kuukauden cuore
jos ei niin taas sain olla syrjinnän kohteena oli minullekkin eka sakko, olin silloin 18v ja tuntuu että se olisi vaikuttanut
(väittää vielä että joutuisin uusimaan inssin koska se on laki ensimmäisen vaiheen kortin omaaville yli 36km/h yläristä..) sen näkee sitten kun koitan suorittaa kakkosvaihetta kohta.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 
- Alfissimo
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Jos väliaikaisen ajokortin aikana käy kortti kuivumassa, menee kortti vanhaksi sinä päivämääränä kun kortissa lukee.gYdEbUh kirjoitti: (väittää vielä että joutuisin uusimaan inssin koska se on laki ensimmäisen vaiheen kortin omaaville yli 36km/h yläristä..) sen näkee sitten kun koitan suorittaa kakkosvaihetta kohta.
Kirjalliset ja inssi uusittava ja sitten on taas tuo 2 vuoden väliaikainen kortti, ihan kuin aloittaisi alusta.
Kakkosvaiheen ilmeisesti saat ajaa, mutta sitä oikeaa korttia et saa
Nim. kokemusta kyseisestä pykälästä on. Marraskuun loppuun mennessä ajettava kirjalliset/inssi (toistamiseen)
Korttihan mulla on ollu jo neljä vuotta, mutta sitä lopullista en ole vielä nähnyt
Edit: itse olin jo ehtinyt ajamaan 2. vaiheen mutta ei auttanut, kun oli vielä väliaikainen kortti.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Cuore Sportivo
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
Tänään halkesi sitten fillaristakin takakumi. Kyllä nyt Scuorea koetellaan. 
Se on poliisipäällikön ja syyttäjän käsissä, kuinka kauan kortti kuivuu, ja millainen tuomio tulee.
Tuo +50 on törkeä liikenteen vaarantaminen.
Turha noita on spekuloida.gYdEbUh kirjoitti:... <36km/h yli = vakava piittaamattomuus ja kortti kuivuu 2-4vko. nopeus <50km/h yli = erittäin vakava piittaamattomuus kortti kuivuu väh. 2kk normaalisti. Sinulla lieventävien seikkojen takia luultavasti vakava piittaamatomuus En ole varma termeistä ketä edes kiinnostaa veikkaisin että kuivuu kuukauden cuore..
Se on poliisipäällikön ja syyttäjän käsissä, kuinka kauan kortti kuivuu, ja millainen tuomio tulee.
Tuo +50 on törkeä liikenteen vaarantaminen.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä
- Cuore Sportivo
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
VarmastiCuore Sportivo kirjoitti:No nyt on vasta 25. päivä, kerkeet vielä hajoamaan pariin kertaan.
Tässä on vähän ohjeistusta ajokiellon pituudesta
- Rolle
- Site Admin

- Car(s): 45e + Explorer EV
Jos/kun saa ajaa niin se on melkein kuin laittaisi rahaa pankkiin. Mullakin tuli toi pari vuotta lisäaikaa ykkösvaiheen kortilla. Jos olisin ehtinyt suorittaa olisi II-vaihe maksanut vanhan tonnin, kahden ylimääräisen vuoden jälkeen kun suoritin olikin hinta vaivaiset 250e..Alfissimo kirjoitti:Kakkosvaiheen ilmeisesti saat ajaa, mutta sitä oikeaa korttia et saa!
- Alfissimo
Itse ajoin tuon II-vaiheen jo joskus syksyllä -01
, mutta en vaan ollut ehtinyt hakea sitä "oikeaa" korttia ennenkuin tuli kutsu haastatteluun.
Näin olen ymmärtänyt, ettei sitä enää tarvitse suorittaa uudestaan, toivottavasti olen ymmärtänyt oikein.
Näin olen ymmärtänyt, ettei sitä enää tarvitse suorittaa uudestaan, toivottavasti olen ymmärtänyt oikein.
-
gYdEbUh
- Car(s): M-B Clk 200 -05. Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Ei se tollein voi mennä mulle sanottiin että pelkkä inssi. kuinka pitkää on aikaa maksaa sakot mulla menny yli 4 kk eikä muistutusta kuulunu. kerran ajoin valvonta kameraan ylinopeutta ja tunnustin kun tuli kotiin lappu kun olin ajanu mutsin autolla mutta siitä on nyt yli vuosi eikä siitä ole vielä tullut maksua eikä muistutusta eikä varmaan enää tulekkaan.Alfissimo kirjoitti:Jos väliaikaisen ajokortin aikana käy kortti kuivumassa, menee kortti vanhaksi sinä päivämääränä kun kortissa lukee.gYdEbUh kirjoitti: (väittää vielä että joutuisin uusimaan inssin koska se on laki ensimmäisen vaiheen kortin omaaville yli 36km/h yläristä..) sen näkee sitten kun koitan suorittaa kakkosvaihetta kohta.
Kirjalliset ja inssi uusittava ja sitten on taas tuo 2 vuoden väliaikainen kortti, ihan kuin aloittaisi alusta.
Kakkosvaiheen ilmeisesti saat ajaa, mutta sitä oikeaa korttia et saa!
Nim. kokemusta kyseisestä pykälästä on. Marraskuun loppuun mennessä ajettava kirjalliset/inssi (toistamiseen).
Korttihan mulla on ollu jo neljä vuotta, mutta sitä lopullista en ole vielä nähnyt, kaksi kertaa 2 vuoden tilapäinen kortti.
Edit: itse olin jo ehtinyt ajamaan 2. vaiheen mutta ei auttanut, kun oli vielä väliaikainen kortti.
tuurilla ei oo mitään tekemistä kortin menettämiselle vaan ajotavalla....
esim itte menettäisin korttini 10krt päivässä mut en koe olevani vaaraks liikenteelle vaan olen ennakoiva vieteri... jos nään et punaset vaihtuu eiku pykälää pienemmälle ja kaasua,jos auto on valoissa menossa samaan suuntaan ja on silminnähden(silmä kehittyy) hitaampi lähtijä eiku viereen ja siitä ohi... ajelen jalkakäytäviä pitkin huomioiden muun liikenteen(jalankulkijat,vaunut ymym..) ajan n.200km päivässä pelkästään kaupungissa (vaasassa) ja 100+ maantiellä ja ei oo kuunaan "kop kop" tapahtunu mitään...muutaku noita kortin menetyksiä ja tolleen
esim itte menettäisin korttini 10krt päivässä mut en koe olevani vaaraks liikenteelle vaan olen ennakoiva vieteri... jos nään et punaset vaihtuu eiku pykälää pienemmälle ja kaasua,jos auto on valoissa menossa samaan suuntaan ja on silminnähden(silmä kehittyy) hitaampi lähtijä eiku viereen ja siitä ohi... ajelen jalkakäytäviä pitkin huomioiden muun liikenteen(jalankulkijat,vaunut ymym..) ajan n.200km päivässä pelkästään kaupungissa (vaasassa) ja 100+ maantiellä ja ei oo kuunaan "kop kop" tapahtunu mitään...muutaku noita kortin menetyksiä ja tolleen
- Cuore Sportivo
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
jarski kirjoitti:..jos auto on valoissa menossa samaan suuntaan ja on silminnähden(silmä kehittyy) hitaampi lähtijä eiku viereen ja siitä ohi... ajelen jalkakäytäviä pitkin huomioiden muun liikenteen..
Ei muuta kuin lisää viinaa, jarski.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä
ei täs oo mitään viinankaa tekemistäCuore Sportivo kirjoitti:jarski kirjoitti:..jos auto on valoissa menossa samaan suuntaan ja on silminnähden(silmä kehittyy) hitaampi lähtijä eiku viereen ja siitä ohi... ajelen jalkakäytäviä pitkin huomioiden muun liikenteen..![]()
![]()
![]()
Ei muuta kuin lisää viinaa, jarski.
ei tommosta juovuksis uskalla tehä enkä kännis hyppää rattiin ...vaikka on siitäkin kortti menny...tosin 0,52promillea krapulassa aamulla norm ratsiassa
liikenteessä. pitäis olla jokku promillekortit,uskon et vaikka ajaisin n.1,5prom jurris niin olisin turvallisempi kuski ku moni muu (mummut,vaarit,amisjannut,mersukuskit...)
- Alfissimo
Mutta kun vaan meneegYdEbUh kirjoitti:Ei se tollein voi mennä mulle sanottiin että pelkkä inssi.
Ne on ilmeisesti sanoneet sulle, että pitää ajaa kortti uudestaan, siihen kuuluu myös kirjalliset. Autokoulussa ei tartte käydä.
-
gYdEbUh
Mäpä ajoinki viime talvena parkkipaikal ensiliukkailla uuden mazda kutosen perää ja bonukset piti pysyy nollilla sen normaalin 3 vuoden ajaksi ennenkuin alkaa nousee mut mulleppa tuliki tän vuoden vakuutuspaperii +10 prossan bonukset niinku normaalisti imeppä siitäAlfissimo kirjoitti:Mutta kun vaan meneegYdEbUh kirjoitti:Ei se tollein voi mennä mulle sanottiin että pelkkä inssi., olen sen kertaalleen harjoitellut itsekin ja marraskuun 17. (kirj.) ja 18. (inssi) harjoittelen taas
, kun inssiin ei pääse jos ei ole kirjalliset pohjalla.
Ne on ilmeisesti sanoneet sulle, että pitää ajaa kortti uudestaan, siihen kuuluu myös kirjalliset. Autokoulussa ei tartte käydä.
- Alfissimo
En mä nyt viitsi lähteä imemään mitään
, mutta asiallapa ei liene mitään tekemistä vakuutusten kanssa.
Jos kirjallisia ei tarvitse suorittaa, niin ilmoita siitä minullekin, siinä vaiheessa tunnustan joutuneeni valtiovallan kusetuksen kohteeksi. Kunnes oikeasti toisin todistat, niin kirjalliset pitää suorittaa.
Tiedä sitten miten siellä Vääksyssä menetellään
. Pistäpä paikkakunta tuonne omiin tietoihin niin on näkyvissä
.
PS. Vesku on ilmeisesti koulupoika, jota nakitan työmaalla
.
Jos kirjallisia ei tarvitse suorittaa, niin ilmoita siitä minullekin, siinä vaiheessa tunnustan joutuneeni valtiovallan kusetuksen kohteeksi. Kunnes oikeasti toisin todistat, niin kirjalliset pitää suorittaa.
Tiedä sitten miten siellä Vääksyssä menetellään
PS. Vesku on ilmeisesti koulupoika, jota nakitan työmaalla
-
gYdEbUh
En ensinnäkää asu vääksyssä vaan lahdessaAlfissimo kirjoitti:En mä nyt viitsi lähteä imemään mitään, mutta asiallapa ei liene mitään tekemistä vakuutusten kanssa.
Tiedä sitten miten siellä Vääksyssä menetellään. Pistäpä paikkakunta tuonne omiin tietoihin niin on näkyvissä
.
PS. Vesku on ilmeisesti koulupoika, jota nakitan työmaalla.
Moderaattori TV whinettää: chillatkaa kundit vähän noiden hymiöiden kanssa
- Cuore Sportivo
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Tänään tuli kävästyä ajo-oikeuskäsittelyssä. Venailin siellä noin pari tuntia, koska muita rikollisia oli paikalla runsaasti, ja itse tietenkin pääsin puhutteluun viimeisenä. Siellä minulle sitten kerrottiin, että LP oli laittanut väärän rikosnimikkeen, ja se muuttui vakavasta piittaamattomuudesta törkeäksi liikenteen vaarantamiseksi (kuten epäilinkin). Korvaukseksi turhasta odottelusta pääsin samantien kuulusteluihin, ja kuulustelupöytäkirja menee ensi viikolla syyttäjälle.
Innolla odotan tuomiota. Vittu.
Innolla odotan tuomiota. Vittu.
- Cuore Sportivo
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Joo ite ajoin 100:sen alueella 141kmh, ohituskaistalla, kesä,keskellä päivää ja helvetillinen ruuhka. Väliaikainen kortti , kirjalliset ja inssi piti suorittaa uusiks ennen kuin pääs kakosvaihetta käymään. Silloinen työnantaja oli kuitenkin ymmärtäväinen ja kirjoitti lapun että tarvin korttia töissä,1500 mummoa sakkoa kaks viikkoa ajokieltoa.Rolle kirjoitti:Saa olla jo vähän parempia kavereita viranomaisilla jos ei tarvitse kirjallisia suorittaa jos ajokortin haluaa.
Ei värillä väliä, kunhan se on .........
- Cuore Sportivo
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
No niin. Oikeudenkäynti oli eilen. Syyte törkeästä liikenteen vaarantamisesta hylättiin, eli lopputulos oli liikenteen vaarantaminen. Päiväsakkoja tuli 35 kappaletta ja kortin sain samantien hakea laitokselta.
Puolustus hoiti homman kotiin.
Puolustus hoiti homman kotiin.