Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juu, uutta on nekin. Ei jäänyt etupäähän muuta vanhaa kuin vakaajan runkopuslat.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^^^^^Voin katsastaa mitä merkkiä ovat kun ehdin.
Ei noi radomit narisseet ja olivat napat. Sisäholkit sai moskan kanssa naputella pois.
Voi olla että toi merivaseliini vähän turvottaa kumia->pysyy jämäkkänä.
Itse puslat lähtivät irti paljon helpommin kuin TRW:stä.
Alatukivarsi piti pientä ääntä kun käsin vatkasi. Ajossa tai muuten ei vielä kuulu. Varmaan nekin pitää laittaa tilaukseen tai pelkät puslat.
Ei noi radomit narisseet ja olivat napat. Sisäholkit sai moskan kanssa naputella pois.
Voi olla että toi merivaseliini vähän turvottaa kumia->pysyy jämäkkänä.
Itse puslat lähtivät irti paljon helpommin kuin TRW:stä.
Alatukivarsi piti pientä ääntä kun käsin vatkasi. Ajossa tai muuten ei vielä kuulu. Varmaan nekin pitää laittaa tilaukseen tai pelkät puslat.
-
- Viestit: 1474
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT
Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä. - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mistähän mahtais löytyä GTA:n motin termarikotelon O-renkaiden tarkat (ja mielellään) oikeat mitat..?
- SaLexi
- Viestit: 550
- Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuohon listaan voidaan siis lisätä vielä ne uudet/kunnostetut jarrusatulat/männät.SaLexi kirjoitti:Nyt siis vaihdettu nämä, kaikkia ei toki pelkästään tämän vian takia:
- Jarrupalat
- Jarrulevyt
- Käsijarruvaijerit
- Jarruletkut
- Jarrunesteet
Luulin jo koeajojen perusteella, että nyt päästiin laahaamisista sitten vihdoin eroon. Ja paskat! Äsken kotiin ajaessani huomasin taas kulutuslukeman nousevan hieman normaalista ja kotipihassa kokeiltuna kuskinpuolen etupyörä ja ristikkäisen kulman takapyörä olivat lämpimämmät kuin kaksi muuta. Alussahan tuo esiintyi pelkästään tuon takapyörän lämpenemisenä.
Onko tässä nyt enää mitään muuta vaihtoehtoa kuin se pääsylinteri? Haluaisin hiljalleen tämän ongelman pois päiväjärjestyksestä
Ei ollut siitäkään apua, eli edelleen jää kaksi ristikkäistä kulmaa laahaamaan ajoittain. Näin lämpimällä tuntuu tekevän sitä vielä useammin! Kaikki muut vaihtoehdot taitavat olla läpikäytynä paitsi abs-yksikkö ja pääsylinteri. Mutta kumpi siellä kanittaa? Jakautuvatko jarrut ristikkäisiin piireihin pääsylinterillä vai abs-yksiköllä?
Alkaahan tämä jo olemaan aika surullista. Ja jos joku ehdottaa vielä jarrujen puhdistusta
- masaboy
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
- Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01
Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tarvitseeko öljypohjan vaihdossa irrottaa etupyörät?
Seison paraikaa huollossa kun pyörän lukkopulttia jyrsitään irti. Siihen on nyt kokeiltu vastakierrettä, voimahylsyjä, jopa migillä hitsausta mutta ei aukene.
Epäilen vahvasti öljypohjan vaihtaneen puljun vääntäneen pyörän nyt näin piukkaan
Ainakin oikeasta etupyörästä oli kadonnut lukkopultti joka korvattu normi 17mm kartiopultilla. Reklamaation ajattelin tehdä huollon suorittaneeseen paikkaan koska siellä ollut viimeksi ja Kesäkuussa vielä minun vaihtaessa oli lukkopultti joka nurkassa ja pyörätkin irtosivat käsipelillä.
Seison paraikaa huollossa kun pyörän lukkopulttia jyrsitään irti. Siihen on nyt kokeiltu vastakierrettä, voimahylsyjä, jopa migillä hitsausta mutta ei aukene.
Epäilen vahvasti öljypohjan vaihtaneen puljun vääntäneen pyörän nyt näin piukkaan
Ainakin oikeasta etupyörästä oli kadonnut lukkopultti joka korvattu normi 17mm kartiopultilla. Reklamaation ajattelin tehdä huollon suorittaneeseen paikkaan koska siellä ollut viimeksi ja Kesäkuussa vielä minun vaihtaessa oli lukkopultti joka nurkassa ja pyörätkin irtosivat käsipelillä.
- Aquatica
- Viestit: 15116
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valaiskaapa tyhmää, mutta eikös lukkopultin idea nimenomaa ole se, että siihen on jokin avain jolla sen saa aukeamaan, ettei esim. vannevarkaat pääse viemään palloja alta...
- masaboy
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
- Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01
Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
On. Mutta mulla ihan aluksi korkkasikin sen hylsyn sisäpinnan tiheä hammastus..Aquatica kirjoitti:Valaiskaapa tyhmää, mutta eikös lukkopultin idea nimenomaa ole se, että siihen on jokin avain jolla sen saa aukeamaan, ettei esim. vannevarkaat pääse viemään palloja alta...
Tuo Alfan oma viritys on jostain niin ********
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lukkopultti kiristetty liian tiukkaan, jos momenttivarrella kiristää, menee silti liian tiukalle, pitäisi käyttää vartta ja silti laittaa pyssyn pienimmällä teholla kiinni. Vielä parempi kun jättää kokonaan pois.
Öljypohja pitäisi kyllä irrota ilman renkaiden irrotusta, ellei verati ole jossain määrin tiellä? varmana joku kuka 156:en öljypohjan on vaihtannut osaa kertoa tarkemmin
Öljypohja pitäisi kyllä irrota ilman renkaiden irrotusta, ellei verati ole jossain määrin tiellä? varmana joku kuka 156:en öljypohjan on vaihtannut osaa kertoa tarkemmin
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- masaboy
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
- Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01
Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Saatiinhan se sieltä tavalla jossei toisella..
- Liitteet
-
- 1012018_10200954670422096_1129921529_n.jpg (54.71 KiB) Katsottu 6371 kertaa
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hyvähyvä.. Mulle kävi kerran vastaavasti, tosin olin itse hukannut adapterin ensin. Kyllä otti aivoon. Sen jälkeen en ole lukkopultteja käyttänyt, eikä vieläkään vanteita ole varastettu. Meneehän ne vakuutuksesta..
Abarth 500 Esseesse
- palkus
- Viestit: 5529
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olen jo pariin oteeseen ehdottanut pääsylinteriä, eikä mielipiteeni ole muuttunut. Se pystyy tekemään juuri tuollaisen efektin.SaLexi kirjoitti:Ei ollut siitäkään apua, eli edelleen jää kaksi ristikkäistä kulmaa laahaamaan ajoittain. Näin lämpimällä tuntuu tekevän sitä vielä useammin! Kaikki muut vaihtoehdot taitavat olla läpikäytynä paitsi abs-yksikkö ja pääsylinteri. Mutta kumpi siellä kanittaa? Jakautuvatko jarrut ristikkäisiin piireihin pääsylinterillä vai abs-yksiköllä?
Alkaahan tämä jo olemaan aika surullista. Ja jos joku ehdottaa vielä jarrujen puhdistusta
- SaLexi
- Viestit: 550
- Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
stoichiometric kirjoitti:Olen jo pariin oteeseen ehdottanut pääsylinteriä, eikä mielipiteeni ole muuttunut. Se pystyy tekemään juuri tuollaisen efektin.SaLexi kirjoitti:Ei ollut siitäkään apua, eli edelleen jää kaksi ristikkäistä kulmaa laahaamaan ajoittain. Näin lämpimällä tuntuu tekevän sitä vielä useammin! Kaikki muut vaihtoehdot taitavat olla läpikäytynä paitsi abs-yksikkö ja pääsylinteri. Mutta kumpi siellä kanittaa? Jakautuvatko jarrut ristikkäisiin piireihin pääsylinterillä vai abs-yksiköllä?
Alkaahan tämä jo olemaan aika surullista. Ja jos joku ehdottaa vielä jarrujen puhdistusta
Olen tässä viestitellyt käyttäjän atti kanssa. Hänellä on ollut täysin vastaavaa ongelmaa, joka on koko ajan pahentunut. Sillä erotuksella, että hänen kaaraansa vaihdettiin jo pääsylinterikin, eikä sekään auttanut...
Lähetin tuon viestin vahingossa ensin yv:llä
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11298
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Lago d'Erba
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
ABS-purkki säätää jokaisen pyörän jarrupainetta erikseen, joten jako kahteen täytyy olla pääsylinterin päässä.
- Epäkelpokeräilijä -
- Aquatica
- Viestit: 15116
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olen miettinyt, josko ulkomaiden ihmemaailmasta tilaisi pohjapanssarin... Mutta sitten menin ja katsoin puskurin alaosaa ja näyttäisi siltä, että siitä on rikottu klipsit/tapit tmv. mihin etuosa tulisi kiinni: onko kellään kunnon kuvaa siitä, MITEN tuo pohjapanssari pultataan kiinni puskurin alaosaan? Nimittäin kaksi ruuvia siellä kyllä on, mutta niiden alla selvästi jonkin sortin klipsit tai kiinnikkeet pitäisi olla...
- SaLexi
- Viestit: 550
- Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Okei, hyvä tietää. Tämä siis viittaisi sinne pääsylinteriin.Rasvis kirjoitti:ABS-purkki säätää jokaisen pyörän jarrupainetta erikseen, joten jako kahteen täytyy olla pääsylinterin päässä.
Missä se pääsylinteri oikein sijaitsee LHD-autossa? Löysin tällaisen ohjeen RHD-autoa varten, mutta näyttää vähän erilaiselta kuin muistin mukaan oman konepellin alla. Ei kuitenkaan ihan täydelliseltä peilikuvalta: http://greenserpent.site90.com/MasterCylinder.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En nyt pääse kurkkimaan konepellin alle tähän hätään, auto kun on tällä hetkellä jo valmiiksi pajalla - toisesta syystä. Ihan mukavaa tämä alfistin arki: omistan Alfan, ajan mutsin Opelilla
- Ape
- Viestit: 124
- Liittynyt: 01 Huhti 2012, 10:21
- Car(s): ex 156 2,0 JTS SW -03
ex;156 1.8TS -00 RE85
159 2.4JTDm - 07
Kerran Alffa aina Alffa?
Alfisti luulee tietävänsä autoista kaiken ja yrittää ensimmäiseksi itse korjata autonsa. Tämän vuoksi näillä on huono maine 😁 - Paikkakunta: Oulainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
katoin encudiagilla lambdojen voltit niin post cat bank 2 näytti 0.1v eli oli poissa pelistä.
nappasin viis pinnisen liittimen irti eikä voltit muuttunu miksikään eikös tuo 5 pinninen ylempi lambda ole oikeasti pre-cat lambda
E mistä ootte jts lambdoja hommannu
nappasin viis pinnisen liittimen irti eikä voltit muuttunu miksikään eikös tuo 5 pinninen ylempi lambda ole oikeasti pre-cat lambda
E mistä ootte jts lambdoja hommannu
Kerran Alfa aina alfa?
- Aquatica
- Viestit: 15116
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mites mahtaa lambdat ylipäänsä olla pelissä JTSssä tyhjäkäynnillä? Eikös ne heräile vasta tasakaasulla jossain 1500rpm jälkeen? Tessussa voltit heittelee missä milloinkin, MESillä kun katseli niin joskus vanhalla versiolla oli "Lambda sensor integrator", joka kertoi toiminnan - jos oli ongelmia, oli vikavalo.
Jos ei vikavalo pala, niin tuskin on edes lambdassa vikaa, vai senkö takia katselit noita?
Ja ylemmät lambdat (eikös ne ole katissa kiinni JTSsäkin? Itsellä tuo euro3 twinsparkki ja siinä on ainakin) on laajakaistoja, ilmeisesti juuri 5-pinniset liittimet. Post-catit on sitten kapeakaistalambdoja, 2 (vai 3?) pinnisellä liitännällä.
Viime kepappikerhon kokoontumisessa katseltiin yhden 156 JTSn lambdojen arvoja ja ne hämäs pahasti, kun taisi väittää pyörivänsä jossain 0,94 tienoilla tyhjäkäynnillä (jos muistan edes leikisti oikein), muta eipä tuolla hetkellä tajunnut et on JTS kyseessä, ko tyhjäkäynti laihaseoksella ymv...
Jos ei vikavalo pala, niin tuskin on edes lambdassa vikaa, vai senkö takia katselit noita?
Ja ylemmät lambdat (eikös ne ole katissa kiinni JTSsäkin? Itsellä tuo euro3 twinsparkki ja siinä on ainakin) on laajakaistoja, ilmeisesti juuri 5-pinniset liittimet. Post-catit on sitten kapeakaistalambdoja, 2 (vai 3?) pinnisellä liitännällä.
Viime kepappikerhon kokoontumisessa katseltiin yhden 156 JTSn lambdojen arvoja ja ne hämäs pahasti, kun taisi väittää pyörivänsä jossain 0,94 tienoilla tyhjäkäynnillä (jos muistan edes leikisti oikein), muta eipä tuolla hetkellä tajunnut et on JTS kyseessä, ko tyhjäkäynti laihaseoksella ymv...
- Ape
- Viestit: 124
- Liittynyt: 01 Huhti 2012, 10:21
- Car(s): ex 156 2,0 JTS SW -03
ex;156 1.8TS -00 RE85
159 2.4JTDm - 07
Kerran Alffa aina Alffa?
Alfisti luulee tietävänsä autoista kaiken ja yrittää ensimmäiseksi itse korjata autonsa. Tämän vuoksi näillä on huono maine 😁 - Paikkakunta: Oulainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
en kerenn viestiä poistaa kun jo vastausta tuliAquatica kirjoitti:Mites mahtaa lambdat ylipäänsä olla pelissä JTSssä tyhjäkäynnillä? Eikös ne heräile vasta tasakaasulla jossain 1500rpm jälkeen? Tessussa voltit heittelee missä milloinkin, MESillä kun katseli niin joskus vanhalla versiolla oli "Lambda sensor integrator", joka kertoi toiminnan - jos oli ongelmia, oli vikavalo.
Jos ei vikavalo pala, niin tuskin on edes lambdassa vikaa, vai senkö takia katselit noita?
Ja ylemmät lambdat (eikös ne ole katissa kiinni JTSsäkin? Itsellä tuo euro3 twinsparkki ja siinä on ainakin) on laajakaistoja, ilmeisesti juuri 5-pinniset liittimet. Post-catit on sitten kapeakaistalambdoja, 2 (vai 3?) pinnisellä liitännällä.
Viime kepappikerhon kokoontumisessa katseltiin yhden 156 JTSn lambdojen arvoja ja ne hämäs pahasti, kun taisi väittää pyörivänsä jossain 0,94 tienoilla tyhjäkäynnillä (jos muistan edes leikisti oikein), muta eipä tuolla hetkellä tajunnut et on JTS kyseessä, ko tyhjäkäynti laihaseoksella ymv...
Eli vikaa on kun ei sgnaalia tule tuo auto on ollu aivan mahton siittä asti kun ostin sen ja vikaa ei oo tienny kun nytkin löi 16 eri vikakoodia kehiin niin ota siittä sitte selvää
kyllä nuo lambdat pelaa tyhjäkäynnilläkin muutenhan niillä sais heittää vesilintua
täyskaasulla sitten ovat pois pelistä
Kerran Alfa aina alfa?
- Aquatica
- Viestit: 15116
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos vikakoodeja on liuta, voi vika olla jossain ihan muuallakin - akku, esim.
Yksi "hauska" on myös ilmamassamittari, minkä sekoilu voi aiheuttaa järkyttävän kasan virheitä lambdoista mihin tahansa. Huono maapistekin sotkee kaiken hyvin herkästi, jos yhdenkin ns. tärkeän sensorin virransaati on hiukankin epämääräisempää...
Yksi "hauska" on myös ilmamassamittari, minkä sekoilu voi aiheuttaa järkyttävän kasan virheitä lambdoista mihin tahansa. Huono maapistekin sotkee kaiken hyvin herkästi, jos yhdenkin ns. tärkeän sensorin virransaati on hiukankin epämääräisempää...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Muistanko mä nyt vaan että tuon jts:sän käppyröitä joskus katselin, ja todellakin heräävät vasta kierroksilla.
Nyt siis on kyse jälkimmäisistä, ei ennen kattia olevista lamdoista.
Nyt siis on kyse jälkimmäisistä, ei ennen kattia olevista lamdoista.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kattien jälkeiset lambdat eivät reagoi joutokäynnillä ollenkaan 156 JTS:ssä. Mulla ne alkaa touhuumaan jossain 1200rpm huitteilla.
Tuon takia olen saanut mm. kerran hylsyn/kehotuksen konttorilla. Nykyään katsastuksessa annan rekisteriotteen lisäksi tuon lapun katsurille: http://www.trafi.fi/filebank/a/13224785 ... ttorit.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuon takia olen saanut mm. kerran hylsyn/kehotuksen konttorilla. Nykyään katsastuksessa annan rekisteriotteen lisäksi tuon lapun katsurille: http://www.trafi.fi/filebank/a/13224785 ... ttorit.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!
- palkus
- Viestit: 5529
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
jtässässä on ne 5 johtoset kehittyneemmät laajakaistat ja ne osallistuu säätöön koko kierrosalueen, käppyrät on ihan erilaiset kuin kapeakaistojen. Takalambdat on tyhjäkäynnillä/pienillä
kierroksilla hiljaiset mutta laajakaistat huhkii aina. Kapeakaistojen säätöalue on mitätön ja ne periaatteessa väijyy vain sitä 14,7:1 ilma/bensa suhdetta.
^tuli vähän toistoa.
kierroksilla hiljaiset mutta laajakaistat huhkii aina. Kapeakaistojen säätöalue on mitätön ja ne periaatteessa väijyy vain sitä 14,7:1 ilma/bensa suhdetta.
^tuli vähän toistoa.
- Ape
- Viestit: 124
- Liittynyt: 01 Huhti 2012, 10:21
- Car(s): ex 156 2,0 JTS SW -03
ex;156 1.8TS -00 RE85
159 2.4JTDm - 07
Kerran Alffa aina Alffa?
Alfisti luulee tietävänsä autoista kaiken ja yrittää ensimmäiseksi itse korjata autonsa. Tämän vuoksi näillä on huono maine 😁 - Paikkakunta: Oulainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla on nyt irti se viallinen lambda ja näyttää koko ajan 0.4v tms ja pelaa ihan normaalisti, eikä laajakaistojen toiminnassa juuri eroa ole.stoichiometric kirjoitti:jtässässä on ne 5 johtoset kehittyneemmät laajakaistat ja ne osallistuu säätöön koko kierrosalueen, käppyrät on ihan erilaiset kuin kapeakaistojen. Takalambdat on tyhjäkäynnillä/pienillä
kierroksilla hiljaiset mutta laajakaistat huhkii aina. Kapeakaistojen säätöalue on mitätön ja ne periaatteessa väijyy vain sitä 14,7:1 ilma/bensa suhdetta.
^tuli vähän toistoa.
Kerran Alfa aina alfa?
- palkus
- Viestit: 5529
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^nyt en jummartanut No jokatapauksessa laajakaistaa ei voi/kannata mitata yleismittarilla ollenkaan, saa myös helposti paskaksi. Jopa lämmittimen mittaaminen tais olla konstikasta.
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
On nyt ihan viimeaikoina alkanut oma JTS nykimään. Vähän jo aiemmin on ollut oiretta, mutta tänään töistä tullessa meni jo aika ikäväksi. Moottoritieltä kun pääsin pienemmälle tielle, niin 60 km/h pintakaasulla ei halua vetää tasaisesti. Vetää, ei vedä, vetää, ei vedä, vetää. Painaa enemmän kaasua niin vetää, mutta pintakaasulla nyhtää edestakaisin. Moottoritiellä ilmeisesti oli riittävästi kaasua niin ei nyhtänyt. Ei ole kovin terävää se nykiminen niin ei liene puolavika tai muu kipinän puuttuminen kyseessä.
Valistuneita arvauksia syystä kellään, tai jopa tietoa siitä mikä tuollaista aiheuttaa?
Valistuneita arvauksia syystä kellään, tai jopa tietoa siitä mikä tuollaista aiheuttaa?
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Puola -> Lambda -> Polttoaine -> Suuttimet.
Voi olla vikamuistissa jo jotain suuntaa antavaa, vaikka valo ei ole syttynnyt. Noi oireet käy aika moneen vaivaan, paha lähteä mitään tekemään, ellei saa edes pientä vinkkiä oikeasta suunnasta
Voi olla vikamuistissa jo jotain suuntaa antavaa, vaikka valo ei ole syttynnyt. Noi oireet käy aika moneen vaivaan, paha lähteä mitään tekemään, ellei saa edes pientä vinkkiä oikeasta suunnasta
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Öljypohjasta..
Apurunkoa kannattaa laskea hieman. Menee kikkailemalla paikalleen muutenkin, mutta tuubi tiiviste sotkee kaikki paikat ja näin ollen pyyhkiytyy lohkoon ja käsiin ja ihan kaikkialle.
Lisäksi imuputki täytyi olla muistaakseni hieman löysällä, että sujahtaa paikoilleen. Näin ollen öljypohjan ja lohkon välissä on n. 10 mm tilaa kiristää imuputken pultit ennen pohjan paikoilleen nostoa. Ja kiintoavain on tiivistemössössä. Näiden toimenpiteiden jälkeen tiivistekuraa ei ole tarpeeksi tiivistepinnassa.
Eli tiivistys: Laske apurunkoa.
Apurunkoa kannattaa laskea hieman. Menee kikkailemalla paikalleen muutenkin, mutta tuubi tiiviste sotkee kaikki paikat ja näin ollen pyyhkiytyy lohkoon ja käsiin ja ihan kaikkialle.
Lisäksi imuputki täytyi olla muistaakseni hieman löysällä, että sujahtaa paikoilleen. Näin ollen öljypohjan ja lohkon välissä on n. 10 mm tilaa kiristää imuputken pultit ennen pohjan paikoilleen nostoa. Ja kiintoavain on tiivistemössössä. Näiden toimenpiteiden jälkeen tiivistekuraa ei ole tarpeeksi tiivistepinnassa.
Eli tiivistys: Laske apurunkoa.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Katsastuksesta tuli sitten hylky
"Oikeanpuolen ylätukivarren pallonivelessä väljää" oli syy.
Joten ylätukivarsi vaihtoon. Mitäs siinä kannattaisi samalla vaihtaa (että sais samalla kolinat ja narinat pois)? Kallistuksenvaimennin? Jotain muuta myös?
Mister-autosta ajattelin osat laittaa tilaukseen, niin nämähän ne ilmeisesti on:
http://www.mister-auto.fi/fi/tukivarret ... TC920.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; ja
http://www.mister-auto.fi/fi/tukivarret ... TC919.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli molemmat ylätukivarret vaihtuu samalla
"Oikeanpuolen ylätukivarren pallonivelessä väljää" oli syy.
Joten ylätukivarsi vaihtoon. Mitäs siinä kannattaisi samalla vaihtaa (että sais samalla kolinat ja narinat pois)? Kallistuksenvaimennin? Jotain muuta myös?
Mister-autosta ajattelin osat laittaa tilaukseen, niin nämähän ne ilmeisesti on:
http://www.mister-auto.fi/fi/tukivarret ... TC920.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; ja
http://www.mister-auto.fi/fi/tukivarret ... TC919.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli molemmat ylätukivarret vaihtuu samalla
- Aquatica
- Viestit: 15116
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Yleisesti: Kolinat on ylätukivarren syytä, narinat alatukivarren. Itselläni tosin oli juuri toisinpäin (?!) nykyisessä. TRW:tä ja ei pitäisi olla ongelmia. Jos tulee rasvanipallisia versioita, ei kannata unohtaa rasvausta - sopivaa rasvaa en osaa sanoa, mutta ilmeisesti TRW:n paketissa on joku lappu joka kertoo rasvan tyypin (en ole nähnyt moista paketista vedettynä niin en tiedä varmaksi sanoa).
Kallistuksenvakaajat on sitten vähän mystisempi kaveri, eli onko väljää vai onko alkavaa väljää? Jos on, vaihtoon. Eipähän tarvitse heti niitä sitten repiä irti...
Kallistuksenvakaajat on sitten vähän mystisempi kaveri, eli onko väljää vai onko alkavaa väljää? Jos on, vaihtoon. Eipähän tarvitse heti niitä sitten repiä irti...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juniori on valitellut tuon 156 TS:n alakierrosten vaisuutta.
Tutkailin sitä äsken, ja ainoastaan pakoputkesta löytyi reikä.
Ei vikakoodeja, kaikki resetoitu, 3000 jälkeen selvästi piristyy mutta sen alapuolella jotenkin voimaton.
Varsinkin kun vertaa tuohon jts:n, joka taasen puutuu siellä ylhäällä.
Saattaakos tuo takaputki tehdä ko. homman?
Tutkailin sitä äsken, ja ainoastaan pakoputkesta löytyi reikä.
Ei vikakoodeja, kaikki resetoitu, 3000 jälkeen selvästi piristyy mutta sen alapuolella jotenkin voimaton.
Varsinkin kun vertaa tuohon jts:n, joka taasen puutuu siellä ylhäällä.
Saattaakos tuo takaputki tehdä ko. homman?
- Aquatica
- Viestit: 15116
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vuoto "jossakin" voi aiheuttaa tuota. Edellisessä 2.0TS:ssä oli pakonokat (muistaakseni) jaoltaan hieman väärässä, hihnajumpan jälkeen parani selvästi. Sitten imuvuodot jo lähes diagnosoitiin kepappikerholla, koskaan ei tutkittu asiaa sen enempiä - ei vikakoodeja. Myös väsymään alkanut lambda ja varsinkin ilmamassamittari tekee ihan mitä lystää; itsellä oli rikkinäinen ilmi ja kierrokset pysähtyi kuin seinään 3000rpm kohdalla. ilmanputsarinvaihtokin helpotti alapäätä kummasti; nykyisessä 1.8:ssa on tasan sama ongelma kuin kuvailemasi, alavääntöä ei ole edes leikisti yhtään ja kone kuulostaa siltä, että röpöttää kaasua painettaessa. Mahdollisesti pieni reikä pakoputkessa, joka voipi sotkea Euro3-koneessa ainakin lambdojen asianymmärrystä, muusta en osaa sanoa.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla oli joskus 2.0ts ja siinä oli samoja oireita. Korjaantui kun vaihtoi venttilinmuuntimen imunokkaan. Kun sehän "poistuu pelistä" 3000rpm jälkeen. Kuulostaa lisäksi hieman dieseliltä tyhjäkäynnillä.A Bart kirjoitti:Juniori on valitellut tuon 156 TS:n alakierrosten vaisuutta.
Tutkailin sitä äsken, ja ainoastaan pakoputkesta löytyi reikä.
Ei vikakoodeja, kaikki resetoitu, 3000 jälkeen selvästi piristyy mutta sen alapuolella jotenkin voimaton.
Varsinkin kun vertaa tuohon jts:n, joka taasen puutuu siellä ylhäällä.
Saattaakos tuo takaputki tehdä ko. homman?
Abarth 500 Esseesse
- Aquatica
- Viestit: 15116
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Ajoituksenmuunnin taitaa olla virallinen nimi. Tosiaan sekin oli yksi oire edellisessä 2.0:ssa - ja nykyisessä 1.8:ssa... En ennen seuraavaa jakopääjumppaa aio vaihtaa, jos ei pakko ole. Nokat kun on esillä sen vaihtaminen on "triviaalia", taisi firma velottaa 0,25tuntia vaihtotyöstä jakopäärempan yhteydessä.
Ajoituksenmuunnin taitaa olla virallinen nimi. Tosiaan sekin oli yksi oire edellisessä 2.0:ssa - ja nykyisessä 1.8:ssa... En ennen seuraavaa jakopääjumppaa aio vaihtaa, jos ei pakko ole. Nokat kun on esillä sen vaihtaminen on "triviaalia", taisi firma velottaa 0,25tuntia vaihtotyöstä jakopäärempan yhteydessä.
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
kaikki nivelet kolisee kun ovat väljiä. "koiranluut" olenitse vaihtanut, eli kallistuksen vakaajan yhdystanko samalla.Aquatica kirjoitti:Yleisesti: Kolinat on ylätukivarren syytä, narinat alatukivarren. Itselläni tosin oli juuri toisinpäin (?!) nykyisessä. TRW:tä ja ei pitäisi olla ongelmia. Jos tulee rasvanipallisia versioita, ei kannata unohtaa rasvausta - sopivaa rasvaa en osaa sanoa, mutta ilmeisesti TRW:n paketissa on joku lappu joka kertoo rasvan tyypin (en ole nähnyt moista paketista vedettynä niin en tiedä varmaksi sanoa).
Kallistuksenvakaajat on sitten vähän mystisempi kaveri, eli onko väljää vai onko alkavaa väljää? Jos on, vaihtoon. Eipähän tarvitse heti niitä sitten repiä irti...
- Aquatica
- Viestit: 15116
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alatukivarressa on kuitenkin ne ihanat puslat, jotka narisee väsyessään - välystä ei tarvitse olla. Kolina tarkoittaa aina vaihtoa, narina sitten enemmänkin sielunrauhan takia vaihtoon...
- palkus
- Viestit: 5529
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^kyllä ne alatuvarsien puslat on sitten p*skana jos narisevat, vulkanoinnit irronnu. Ihan alkuvaiheessa ei vain tunnu kauhiasti välystä.
- willez
- Viestit: 5247
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nimenomaan ! Se "lenkki" missä hela on pyörii ympyrää yleensä kun ottaa varren pöydälle jos on korkannu...stoichiometric kirjoitti:^kyllä ne alatuvarsien puslat on sitten p*skana jos narisevat, vulkanoinnit irronnu. Ihan alkuvaiheessa ei vain tunnu kauhiasti välystä.
- masaboy
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
- Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01
Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Keskuslukituksen/hälyttimen kanssa ongelmaa ollut, nyt ilmeni toisenkinlainen.
Esimerkki #1 (yleisempi)
Laitan avaimen kaukosäädöstä ovet lukkoon, lukitusnapit eivät reagoi mutta vilkut toimivat (avatessa vilkuttavat, lukitessa palaa hetken ja sammuu). Sama toisinpäin. Korjaantui kun käynnistin moottorin, sammutin sen ja kokeilin avainta uudelleen. Toimi.
Nyt ilmeni esimerkki 2#
Autolle saapuessani availin ovia kaukosäädöstä. Lukitusnapit aukeavat ja taas painaessa menevät lukkoon mutta vilkut eivät reagoi.
Tietysti menin ja avasin oven jolloin alkoi mielipuolinen sireenin ääni joka ei välittänyt vaikka kuinka rämpytin avaimen painiketta. Tämä vaiva korjaantui kun otin akun + navan irti ja laitoin uudelleen kiinni.
???
Esimerkki #1 (yleisempi)
Laitan avaimen kaukosäädöstä ovet lukkoon, lukitusnapit eivät reagoi mutta vilkut toimivat (avatessa vilkuttavat, lukitessa palaa hetken ja sammuu). Sama toisinpäin. Korjaantui kun käynnistin moottorin, sammutin sen ja kokeilin avainta uudelleen. Toimi.
Nyt ilmeni esimerkki 2#
Autolle saapuessani availin ovia kaukosäädöstä. Lukitusnapit aukeavat ja taas painaessa menevät lukkoon mutta vilkut eivät reagoi.
Tietysti menin ja avasin oven jolloin alkoi mielipuolinen sireenin ääni joka ei välittänyt vaikka kuinka rämpytin avaimen painiketta. Tämä vaiva korjaantui kun otin akun + navan irti ja laitoin uudelleen kiinni.
???
- willez
- Viestit: 5247
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Olisko maavaivaa ? Onko cobran häly ?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ajoitusten PITÄISI olla kohdillaan, ne on paloilla laitettu kohdilleen.Aquatica kirjoitti:Vuoto "jossakin" voi aiheuttaa tuota. Edellisessä 2.0TS:ssä oli pakonokat (muistaakseni) jaoltaan hieman väärässä, hihnajumpan jälkeen parani selvästi. Sitten imuvuodot jo lähes diagnosoitiin kepappikerholla, koskaan ei tutkittu asiaa sen enempiä - ei vikakoodeja. Myös väsymään alkanut lambda ja varsinkin ilmamassamittari tekee ihan mitä lystää; itsellä oli rikkinäinen ilmi ja kierrokset pysähtyi kuin seinään 3000rpm kohdalla. ilmanputsarinvaihtokin helpotti alapäätä kummasti; nykyisessä 1.8:ssa on tasan sama ongelma kuin kuvailemasi, alavääntöä ei ole edes leikisti yhtään ja kone kuulostaa siltä, että röpöttää kaasua painettaessa. Mahdollisesti pieni reikä pakoputkessa, joka voipi sotkea Euro3-koneessa ainakin lambdojen asianymmärrystä, muusta en osaa sanoa.
Voihan hihna tietenkin olla hypännyt hampaanverran ajossa, onhan siitä vaihdosta jo 3,5 vuotta?
Myöskin tuo ajoituksenmuunnin sai korjaussarjan kun kone oli palasina.
Ilmikin tuli vaihdettua uuteen bossilaiseen kun puhdistushommat meni vihkoon harjoitellessa.
Mutta ilmanputsari pitää tarkastaa, sen vaihdosta taitaa olla aikaa....
Lambada on kyllä alkuperäinen 135 tuhatta ajettu siis.
Nytkun muistelee, niin kappa teki samaa kun siitä laukesi putki ennen viimeistä pönttöä.
Siinä on tosin 350 tuhatta ajettu lambda/ilmi.
- masaboy
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
- Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01
Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mistä ton tietää?willez kirjoitti:^ Onko cobran häly ?
- willez
- Viestit: 5247
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko avain tällainen ?masaboy kirjoitti:Mistä ton tietää?willez kirjoitti:^ Onko cobran häly ?
- masaboy
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
- Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01
Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei, vaan tällainen punainen.willez kirjoitti:Onko avain tällainen ?masaboy kirjoitti:Mistä ton tietää?willez kirjoitti:^ Onko cobran häly ?
- Liitteet
-
- mnDY0Y_xeSS19tLGM4SYWHg.jpg (4.83 KiB) Katsottu 5735 kertaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko kenelläkään kokemusta bensamittarin sekoilusta?
Emäntä valitti että bensaa menee luvattoman paljon, tänään kävin 60€ tankkaamassa. Näytti että tankki lähes täysi, mutta 10km ajon jälkeen oli mittarin mukaan reilu puoli tankkia
Mistään ei vuoda polttoainetta ja käynti on normaalia.
Emäntä valitti että bensaa menee luvattoman paljon, tänään kävin 60€ tankkaamassa. Näytti että tankki lähes täysi, mutta 10km ajon jälkeen oli mittarin mukaan reilu puoli tankkia
Mistään ei vuoda polttoainetta ja käynti on normaalia.
-Jere-
Alfa Romeo 156 Sportwagon JTS -04
Mitsubishi Colt Gti -92
Alfa Romeo 156 Sportwagon JTS -04
Mitsubishi Colt Gti -92
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ah niin tuttu 156:sten tyyppivika. Tuon pystyy kyllä korjaamaankin, vaatii tosin bensapumpun irroittamisen ja pientä korjausta.Fiiu kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta bensamittarin sekoilusta?
Emäntä valitti että bensaa menee luvattoman paljon, tänään kävin 60€ tankkaamassa. Näytti että tankki lähes täysi, mutta 10km ajon jälkeen oli mittarin mukaan reilu puoli tankkia
Mistään ei vuoda polttoainetta ja käynti on normaalia.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vähän myöhäinen vastaus ja varmaan tietokin jo on:SaLexi kirjoitti:Okei, hyvä tietää. Tämä siis viittaisi sinne pääsylinteriin.Rasvis kirjoitti:ABS-purkki säätää jokaisen pyörän jarrupainetta erikseen, joten jako kahteen täytyy olla pääsylinterin päässä.
Missä se pääsylinteri oikein sijaitsee LHD-autossa? Löysin tällaisen ohjeen RHD-autoa varten, mutta näyttää vähän erilaiselta kuin muistin mukaan oman konepellin alla. Ei kuitenkaan ihan täydelliseltä peilikuvalta: http://greenserpent.site90.com/MasterCylinder.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
En nyt pääse kurkkimaan konepellin alle tähän hätään, auto kun on tällä hetkellä jo valmiiksi pajalla - toisesta syystä. Ihan mukavaa tämä alfistin arki: omistan Alfan, ajan mutsin Opelilla
Se on jarrunestesäiliön alla.
Ei kovin iso töinen vaihtaa, ilmaukseen menee enemmän aikaa. Siinä pääsylinterissä ei taida olla ilmausmahdollisuutta. Eli ilmaukset satuloiden kautta.
Voihan se ilmaantua itsestään kun täyttää systeemin, en kyllä luottaisi siihen.
Putket ja säiliön letkut irti, sylinteri on kahdella mutterilla kiinni.
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
samasta mäkin kärsin pari päivää viime talvena, korjaantu ittestään sillon. mutta joillakin voi riittää liittimen puhdistuski, joillain sitten pitää irrottaa kokonaan ja putsata... eli olikos se niin että takapenkin istuinosa irti ja sit se musta suojakansi/levy irti ja sit pääsee siihen käsiksSmacket kirjoitti:Ah niin tuttu 156:sten tyyppivika. Tuon pystyy kyllä korjaamaankin, vaatii tosin bensapumpun irroittamisen ja pientä korjausta.Fiiu kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta bensamittarin sekoilusta?
Emäntä valitti että bensaa menee luvattoman paljon, tänään kävin 60€ tankkaamassa. Näytti että tankki lähes täysi, mutta 10km ajon jälkeen oli mittarin mukaan reilu puoli tankkia
Mistään ei vuoda polttoainetta ja käynti on normaalia.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
PSS heitti taannoin korjauslinkkiä tuonne 156 bensamittari/näyttää mitä sattuu -ketjuun.
-
- Viestit: 220
- Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
- Car(s): Ranskalainen sähköauto
ex: Alfa Romeo 159 2.4JTD, Alfa Romeo 156 SW - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko tietoa mikä piuha tämä on? Joku ABS-anturi piuha? Roikkuu vasemman eturenkaan takana irrallaan. Jarrut kyllä tuntuu pelaavan, niin mikähän se ois.
- Liitteet
-
- Piuhat läysällä.jpg (58.45 KiB) Katsottu 5570 kertaa
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
jarrupalojen kulumisvaroitin?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean