75 kytkinkopan laakerit

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1223
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

75 kytkinkopan laakerit

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Tohon turbon kytkinkoppaan vaihtelin uusia laakereita ja jotenkin tuntuis että tuolta välistä puuttuu jotain. Eli sinnehän menee 2 laakeria,isompi kytkimen puolelle ja pienempi kardaanin puolelle. Isompaa ei väärin saa kun se pysähtyy olakkeeseen,mutta toi pienempi menee prässillä kytkinkopan "läpi" asti. Kytkin kopassa on ura ton pikkulaakerin kohdilla ja mulla siinä oli O-rengas,mutta eperin kuvasta katottuna siinä kuuluis ehkä olla jotain muuta?Mietin vaan et mikä estää ton pienemmän laakerin liikkeelle lähdön,tuntu muutenkin olevan aika kevyellä sovitteella tossa kopassa. Vai painetaanko isompi laakeri ensin paikalleen,sitten holkki väliin ja pienempi laakeri painetaan sit sitä holkkia vasten? Isompi laakeri lukitaan erikoismutterilla kytkinkoppaan,mutta ei kai sen o-renkaan kitka sitä laakeria paikoillaan pidä? Ulkomaan foorumeilla oli vaan juttua et jollain olis just toi pienempi laakeri lähtenyt liikkuun ja sitä myötä kuoret hajonneet.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

ristojärvelä
Viestit: 569
Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
Car(s): Alfa Romeo GTV6

Re: 75 kytkinkopan laakerit

Viesti Kirjoittaja ristojärvelä »

Ainakin GTV 6:ssa on holkki laakereiden välissä pitämässä etummaista laakeria paikoillaan.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1223
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: 75 kytkinkopan laakerit

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

No joo,taas kun olis hetken pidempään miettinyt niin olis tajunnu tänkin. Eli se "haarukka" mihin kardaani tulee painaa sitä pientä laakeria vasten sitä holkkia,mikä taas painaa sitä isompaa laakeria,joka on lukittu mutterilla koppaan. Eli ei siä mikään pääse enää liikkuun pois paikoiltaan myöhemmin. Jos holkki puuttuu niin sit voi päästäkin. Kasasin ton vaan väärinpäin eli eka olis pitäny painaa iso laakeri paikoilleen sit pieni niin pitkälle kunnes holkki on jämptisti laakerien välissä. Sillon laakerit osuu "kytkinakseliin" oikein (koneistetut pinnat).
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Vastaa Viestiin