Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Valvoja: Moderators
- mutt
- Viestit: 5548
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Avautumistopicissa tästä onkin jo virinnyt keskustelua:
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... 09/1799133" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... jan-kuluja" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyse olisi siis uudesta upeasta verotusmallista, jossa maksettaisiin oikeudenmukaisesti auton käytöstä omistamisen sijaan. Tai oikeastaan maksettaisiin käytöstä, vaikka olisit jo maksanut omistamisestakin. Veroa perittäisiin 6.8c/km ns. ruuhka-alueilla, joissa auton käyttö olisi mahdollista korvata vaikkapa joukkoliikenteen käytöllä. Harvaan asutuilla alueilla vero olisi vain 3.4c/km. Ensimmäinen kysymys voisikin olla, mitkä ovat näitä liikenteeseen ja päästöihin tukehtuvia alueita, itsestäänselvien Mannerheimintien ja Sturenkadun lisäksi? Tässä HS:n kartta:
http://www.hs.fi/kotimaa/Verkkokartta+n ... 5713180291" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuten kartasta näkee, liikenteen rajoittamista kaipaavia ruuhkakuntia ovat mm.
- Leppävirta
- Kaavi
- Varpaisjärvi
- Sonkajärvi
- Vieremä
- Sotkamo
- Valtimo
- Polvijärvi
- Rääkkylä
- Kitee
- Kerimäki
- Luumäki
- Savitaipale
- Jaala
- Mäntyharju
- Pertunmaa
- Sysmä
- Pälkäne
- Punkalaidun
- Ruovesi
Paljonko Suomessa on tavattu ajaa autoilla niiden elinkaaren aikana? Jos oletetaan, että 200tkm, niin jollain ihmeen tuurilla pelkästään halvemman veron alueella ajaen verokertymää tulisi 6800€. Todellisuudessa melkein kaikki ajot olisivat kuitenkin kalliimmalla alueella, ja verokertymä 13600€. Mikäli autolla ajettaisiin normaalit 300-500tkm ennen romutusta, tämäkin vielä kasvaisi reilusti. Golf-luokan autoissa autovero lienee luokkaa 3000-4500€, eli todellisuudessa valtio moninkertaistaisi autoilun verotuksen kertaheitolla. VARSINKIN niillä (kuten meillä), ketkä on ajaneet käytetyillä autoilla suhteellisen paljon, n. 20tkm/v.
Sähkö- ja biokaasuautojen yleistymistä ei olisi mikään pakko nähdä minään mörkönä, ellei tarkoitus ole rajoittaa esim. kotimaisia innovaatioita ja uusien työpaikkojen syntyä. Väitän, että mikäli vaihtoehtoisilta voimanlähteiltä poistettaisiin rankaisuverotus, olisi siinä hyvät mahdollisuudet poikia uusia yrityksiä ja työpaikkoja alalle. Mutta ei, mielummin rankaistaan kaikkia yhdessä ja tasapuolisesti.
Tai ei, tietysti joitakin hieman enemmän. Systeemissähän on kuulemma suunnitelmat porrastukseen päästöjen perusteella. Siinä voi mennä valtion tulo- ja menoarvio uusiksi sillä hetkellä, kun Pitkämies pistää Busso-Thesiksen tulille.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... 09/1799133" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... jan-kuluja" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyse olisi siis uudesta upeasta verotusmallista, jossa maksettaisiin oikeudenmukaisesti auton käytöstä omistamisen sijaan. Tai oikeastaan maksettaisiin käytöstä, vaikka olisit jo maksanut omistamisestakin. Veroa perittäisiin 6.8c/km ns. ruuhka-alueilla, joissa auton käyttö olisi mahdollista korvata vaikkapa joukkoliikenteen käytöllä. Harvaan asutuilla alueilla vero olisi vain 3.4c/km. Ensimmäinen kysymys voisikin olla, mitkä ovat näitä liikenteeseen ja päästöihin tukehtuvia alueita, itsestäänselvien Mannerheimintien ja Sturenkadun lisäksi? Tässä HS:n kartta:
http://www.hs.fi/kotimaa/Verkkokartta+n ... 5713180291" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuten kartasta näkee, liikenteen rajoittamista kaipaavia ruuhkakuntia ovat mm.
- Leppävirta
- Kaavi
- Varpaisjärvi
- Sonkajärvi
- Vieremä
- Sotkamo
- Valtimo
- Polvijärvi
- Rääkkylä
- Kitee
- Kerimäki
- Luumäki
- Savitaipale
- Jaala
- Mäntyharju
- Pertunmaa
- Sysmä
- Pälkäne
- Punkalaidun
- Ruovesi
Paljonko Suomessa on tavattu ajaa autoilla niiden elinkaaren aikana? Jos oletetaan, että 200tkm, niin jollain ihmeen tuurilla pelkästään halvemman veron alueella ajaen verokertymää tulisi 6800€. Todellisuudessa melkein kaikki ajot olisivat kuitenkin kalliimmalla alueella, ja verokertymä 13600€. Mikäli autolla ajettaisiin normaalit 300-500tkm ennen romutusta, tämäkin vielä kasvaisi reilusti. Golf-luokan autoissa autovero lienee luokkaa 3000-4500€, eli todellisuudessa valtio moninkertaistaisi autoilun verotuksen kertaheitolla. VARSINKIN niillä (kuten meillä), ketkä on ajaneet käytetyillä autoilla suhteellisen paljon, n. 20tkm/v.
Sähkö- ja biokaasuautojen yleistymistä ei olisi mikään pakko nähdä minään mörkönä, ellei tarkoitus ole rajoittaa esim. kotimaisia innovaatioita ja uusien työpaikkojen syntyä. Väitän, että mikäli vaihtoehtoisilta voimanlähteiltä poistettaisiin rankaisuverotus, olisi siinä hyvät mahdollisuudet poikia uusia yrityksiä ja työpaikkoja alalle. Mutta ei, mielummin rankaistaan kaikkia yhdessä ja tasapuolisesti.
Tai ei, tietysti joitakin hieman enemmän. Systeemissähän on kuulemma suunnitelmat porrastukseen päästöjen perusteella. Siinä voi mennä valtion tulo- ja menoarvio uusiksi sillä hetkellä, kun Pitkämies pistää Busso-Thesiksen tulille.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Aquatica
- Viestit: 15095
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '12
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Hyvä keskustelunavaus muutamalla hyvällä linkillä.
Käsittämätöntä kuitenkin. Miksi tehdä näin, kun olisi se helpompikin tapa, josta mainitsin:
Pois ajoneuvo,- ja autovero. Tilalle kallistakin kalliimpi polttoainevero. Tätä kiertäisi edelleen ulkomailta tulevat tai rajan lähellä asuvat (Venäjäbensa, Virobensa). Tämähän olisi kaikkein rehellisin tapa kaikkien kannalta, mietitäänpäs hetki:
- Jos haluat maksaa vähän, hankit auton joka kuluttaa vähän (esim. hybridi)
- Kaupungissa tyhjäkäynti kuluttaa ja saastuttaa (paitsi se hybridi ymv. viherpiiperrysteknologiat) - maksat siis saasteistasi
- Jenkkiletukoilla ajaminen harrastemielessä edelleen mahdollista, selvästi kovemmalla tankkauslaskulla
- ns. peräkylässä ajaminen olisi edullisempaa, koska pitkät matkat ja tasainen ajo kuluttaa polttoainetta vähän - myös pitkällä matkalla dieseli on hyvä vaihtoehto, jonka kulutus laskee edelleen
Tottakai ne, kenellä on rahaa ja on varaa ajaa millä lystää ja miten lystää, edelleen tekisi näin samalla tukien valtion täyttymätöntä kassaa. Toki kuljetusyrittäjät avautuu, kuten aina - mutta tukia voidaan maksaa.
En tiedä, paljonko polttoaineen myynnistä nyt kerätään verotuloja, kuinka paljon ajoneuvo,- ja autoveroilla niitä kerätään, eli en osaa sanoa paljonko polttoaineverotuksen pitäisi senttimääräisesti per litra nousta, jotta päästäisiin edes samalle tasolle. Olettaisin, että paljon - olisiko todellisuus sitten E10:n kohdalla jossain 2,2euron litrahinnassa, E5:llä 2,5eur/l ja RE85 1,8eur/l? Vai onko tuo vielä kaukana siitä, mitä sen pitäisi olla?
EDIT:
Unohdin vielä mainita sen, miksi tuohon ei uskalleta lähteä (kuitenkaan): Raha.
Koska jos ihmiset ihan OIKEASTI voisivat valinnoillaan vaikuttaa ratkaisevasti (8l/100km maantiellä kuluttava bensiini vs. 4l/100 kuluttava ekodiisseli, esimerkiksi), äkkiä tarkottaisi sitä, että saataisiin haluttuja (mukamas) tuloksia - eli vähemmän saasteita. Sehän on selvää, että nykyisillä polttoainekierrätyksillä, katalysaattoreilla ymv. vermeillä saasteita voidaan hyvinkin mitata lähes suoraan kulutuksen määrällä. Mitä vähemmän kuluttaa ajossa polttoainetta, sen vähemmän saasteita. Tämä on valtiovallalle iso ongelma, koska saisivat sitä puhtaampaa ilmaa, mitä halutaan - mutta kun polttoainemyynti laskisi, ei tulisi verotuloja. Mikäli todellakin ilmaston takia ollaan näitä tekemässä, aikuisten oikeasti ja aidosti, menetetyt polttoaineverotulot eivät ole ongelma, enkä näe mitään muuta syytä siihen, ettei tähän ole todella jo ryhdytty. Sen sijaan nysvätään pikkujuttujen kanssa vuodesta toiseen ja autoileva kansa on täysin hukassa tulevaisuuden osalta, kun kukaan ei koskaan tiedä mihin kannattaa "sijoittaa" - ensin se oli ekodiesel, sitten olikin pikkubensat, sitten hybridit ja kohta taas... niin mikä? Häkäpönttöautot? Sähköä verotetaan jo, joten sähköauton "polttoainetta" on jo verotettu, mutta koska se on kuulemma vihreätä ja halpaa...
Eli lyhyesti:
- Jos rahalla ei olisi väliä, nousisi PA-vero pilviin ja sitämyöten "pakotettaisiin" normaaliajoon vähäkulutuksisia autoja, jotta saasteet saataisiin "kuriin"
- Samalla polttoaineen myynti putoaisi, kun ns. hupiajelu loppuisi (tätähän moni päättäjä on tuputtanut syynä?), mutta valtio menettäisi verotuloja kun olemassaolevista, ei-ajossa (mutta liikennekäytössä) olevista autoista ymv. moottorivehkeistä ei saisi kiinteätä vuosituloa
- Kansan viha. Kuinka moni, ihan oikeasti haluaisi maksaa esim. 2,5euroa litralta polttoaineesta harrastepelissä? Kuinka monella olisi VARAA siihen, vaikka olisi tarvetta työmatkaa varten?
Käsittämätöntä kuitenkin. Miksi tehdä näin, kun olisi se helpompikin tapa, josta mainitsin:
Pois ajoneuvo,- ja autovero. Tilalle kallistakin kalliimpi polttoainevero. Tätä kiertäisi edelleen ulkomailta tulevat tai rajan lähellä asuvat (Venäjäbensa, Virobensa). Tämähän olisi kaikkein rehellisin tapa kaikkien kannalta, mietitäänpäs hetki:
- Jos haluat maksaa vähän, hankit auton joka kuluttaa vähän (esim. hybridi)
- Kaupungissa tyhjäkäynti kuluttaa ja saastuttaa (paitsi se hybridi ymv. viherpiiperrysteknologiat) - maksat siis saasteistasi
- Jenkkiletukoilla ajaminen harrastemielessä edelleen mahdollista, selvästi kovemmalla tankkauslaskulla
- ns. peräkylässä ajaminen olisi edullisempaa, koska pitkät matkat ja tasainen ajo kuluttaa polttoainetta vähän - myös pitkällä matkalla dieseli on hyvä vaihtoehto, jonka kulutus laskee edelleen
Tottakai ne, kenellä on rahaa ja on varaa ajaa millä lystää ja miten lystää, edelleen tekisi näin samalla tukien valtion täyttymätöntä kassaa. Toki kuljetusyrittäjät avautuu, kuten aina - mutta tukia voidaan maksaa.
En tiedä, paljonko polttoaineen myynnistä nyt kerätään verotuloja, kuinka paljon ajoneuvo,- ja autoveroilla niitä kerätään, eli en osaa sanoa paljonko polttoaineverotuksen pitäisi senttimääräisesti per litra nousta, jotta päästäisiin edes samalle tasolle. Olettaisin, että paljon - olisiko todellisuus sitten E10:n kohdalla jossain 2,2euron litrahinnassa, E5:llä 2,5eur/l ja RE85 1,8eur/l? Vai onko tuo vielä kaukana siitä, mitä sen pitäisi olla?
EDIT:
Unohdin vielä mainita sen, miksi tuohon ei uskalleta lähteä (kuitenkaan): Raha.
Koska jos ihmiset ihan OIKEASTI voisivat valinnoillaan vaikuttaa ratkaisevasti (8l/100km maantiellä kuluttava bensiini vs. 4l/100 kuluttava ekodiisseli, esimerkiksi), äkkiä tarkottaisi sitä, että saataisiin haluttuja (mukamas) tuloksia - eli vähemmän saasteita. Sehän on selvää, että nykyisillä polttoainekierrätyksillä, katalysaattoreilla ymv. vermeillä saasteita voidaan hyvinkin mitata lähes suoraan kulutuksen määrällä. Mitä vähemmän kuluttaa ajossa polttoainetta, sen vähemmän saasteita. Tämä on valtiovallalle iso ongelma, koska saisivat sitä puhtaampaa ilmaa, mitä halutaan - mutta kun polttoainemyynti laskisi, ei tulisi verotuloja. Mikäli todellakin ilmaston takia ollaan näitä tekemässä, aikuisten oikeasti ja aidosti, menetetyt polttoaineverotulot eivät ole ongelma, enkä näe mitään muuta syytä siihen, ettei tähän ole todella jo ryhdytty. Sen sijaan nysvätään pikkujuttujen kanssa vuodesta toiseen ja autoileva kansa on täysin hukassa tulevaisuuden osalta, kun kukaan ei koskaan tiedä mihin kannattaa "sijoittaa" - ensin se oli ekodiesel, sitten olikin pikkubensat, sitten hybridit ja kohta taas... niin mikä? Häkäpönttöautot? Sähköä verotetaan jo, joten sähköauton "polttoainetta" on jo verotettu, mutta koska se on kuulemma vihreätä ja halpaa...
Eli lyhyesti:
- Jos rahalla ei olisi väliä, nousisi PA-vero pilviin ja sitämyöten "pakotettaisiin" normaaliajoon vähäkulutuksisia autoja, jotta saasteet saataisiin "kuriin"
- Samalla polttoaineen myynti putoaisi, kun ns. hupiajelu loppuisi (tätähän moni päättäjä on tuputtanut syynä?), mutta valtio menettäisi verotuloja kun olemassaolevista, ei-ajossa (mutta liikennekäytössä) olevista autoista ymv. moottorivehkeistä ei saisi kiinteätä vuosituloa
- Kansan viha. Kuinka moni, ihan oikeasti haluaisi maksaa esim. 2,5euroa litralta polttoaineesta harrastepelissä? Kuinka monella olisi VARAA siihen, vaikka olisi tarvetta työmatkaa varten?
Viimeksi muokannut Aquatica, 02 Syys 2013, 21:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Kerätään kansalaisten keskuudesta kolehti ja ostetaan sekä bingoemäntä Kyllöselle että GPS-visionääri Ollilalle hännysmiehineen menoliput marssiin visioimaan vihreätä infrastruktuuria sinne. Mars on oiva planeetta pienille vihreille miehillä ja naisille muutenkin.
- Isola
- Viestit: 2039
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Entä autot, jotka kulkevat muulla käyttövoimalla kuin kontrolloidusti jaeltavilla polttonesteillä? Sähkö, biokaasu, vety tai jokin muu on todennäköisesti lähempänä kuin nyt voisi kuvitellakaan.Aquatica kirjoitti:Hyvä keskustelunavaus muutamalla hyvällä linkillä.
Käsittämätöntä kuitenkin. Miksi tehdä näin, kun olisi se helpompikin tapa, josta mainitsin: Pois ajoneuvo,- ja autovero. Tilalle kallistakin kalliimpi polttoainevero.
Toiseksi, MIKSI liikkumista pitäisi vähentää? Hesarin ja Ylen uutisissa (muita en ole tänään joutanut juuri seuraamaan) kerrottiin molemmissa uudistuksessa olevan "paljon hyviä puolia". Näistä hyvistä tosin mainittiin vain yksi eli onnettomuuksien vähentyminen. Se varmasti pitää paikkansa, mutta on ihan sama asia kuin vanha virkamiesviisaus, jonka mukaan ainoa tapa välttää virheet on olla tekemättä mitään.
Millään ilmastopiperryksellä ei ole tämän kanssa mitään tekemistä, koska verouudistuksen tavoitteeksi on mainittu nimenomaan liikenteen vähentäminen. Tämä ajettuun matkaan (eikä kulutukseen) perustuva vero on luonnosteltu nimenomaan siksi, että polttoaineenkulutus ei jonakin päivänä ole enää mahdollinen verotusperuste, koska liikkuminen muuttuu väistämättä päästöttömämmäksi. Nyt kun vain ymmärtäisi, miksi se liikkuminen eli ihmisten aktiivisuus ja yhteiskunnan toiminta on niin paha asia. Tuo verotusmalli nimittäin ensinnäkin nostaa aivan kaiken taloudellisen toimeliaisuuden hintaa ja toisaalta vähentää työvoiman tarjontaa. Seurauksena on aivan karmea talouden syöksykierre - miksi?
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
^ Heh , mulle tippuu kokoajan mainoksia sähköpostiin Norwegianilta, tyyliin lennä 20 eurolla osloon tai 40 eurolla pariisiin. Mikäs siinä, halvempaahan toi jo on kuin matkustaa maata pitkin vaikka kuopiosta joensuuhun.
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Jos tommonen paska joskus tulee, niin ois kohtuullista jos kilometriverotus menis tulojen mukaan. Eli kilometrilta maksettava maksu määräytyis tulojen mukaan. Tyyliin 2500€\kk 3senttiä ja 5000€\kk 6senttiä kilometriä kohden. Sillon siitä maksais eniten just ne jotka siitä hyötyvät eniten, eli ne joilla on varaa ostaa uusia autoja.
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Niin kieltämättä vähän hassultahan se kuulostaa kun tätä esitystä ajaa nimenomaan vasemmistoliittolainen ministeri. Vasemmistoliittohan tunnetusti vastustaa tasaveroja kaikkein ponnekkaimmin. Maitolitrakin pitäisi hinnoitella tulojen mukaan Ihme muuten onkin kun vasemmistopuolueet ei oo vielä ajaneet sitä lakialoitetta joka vaatisi huoltoasemilla esittämään voimassaolevan todistuksen tuloista, että kassaneiti osaa naputella bensalitran hintaan oikeat korjauskertoimet..
Perisuomalainen kateus kyllä taas nostaa keskusteluissa kivasti päätään. Yksi suurimmista huolenaiheista tuntuu nettikeskusteluissa olevan se, että suurimmat veronalennukset uusissa autoissa kohdistuisikin niihin 400 000€ maksaviin ferrareihin eikä suinkaan niihin karvalakkitojotoihin . Voi ziisus sentään Ehkä tämä kansa ansaitseekin just sellaiset bingoemännät johtamaan maata mitkä siellä nyt on. Prioriteetit on samalla bingokoneella arvottu sekä kansalla että johtajilla.
Perisuomalainen kateus kyllä taas nostaa keskusteluissa kivasti päätään. Yksi suurimmista huolenaiheista tuntuu nettikeskusteluissa olevan se, että suurimmat veronalennukset uusissa autoissa kohdistuisikin niihin 400 000€ maksaviin ferrareihin eikä suinkaan niihin karvalakkitojotoihin . Voi ziisus sentään Ehkä tämä kansa ansaitseekin just sellaiset bingoemännät johtamaan maata mitkä siellä nyt on. Prioriteetit on samalla bingokoneella arvottu sekä kansalla että johtajilla.
- Jakke
- Viestit: 3373
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Meillä on aina ollut bensan hintaan upotettuna kilometreihin ja päästöihin perustuva verotus, joka kohtelee kaikkia varsin tasapuolisesti. Jopa niin, että kaupungissa ajaminen tuottaa verotuloja enemmän kuin maantiellä ajaminen. En ymmärrä, mihin tätä uutta veroa veron päälle enää tarvitaan. Järjestelmä GPS-seurantoineen tulisi vieläpä maksamaan aivan tolkuttomasti ja olisi melko helposti kierrettävissä. Muutenkin verotusta pitäisi yksinkertaistaa, eikä monimutkaistaa.
Sitäpaitsi jos tällä uudella maksulla on tarkoitus korvata uuden auton hinnassa maksettava vero, niin siinä tapauksessa tähän päivään mennessä ostetuilla autoilla ajavat pitää vapauttaa kilometreihin perustuvasta maksusta. Muutenhan käy niin, että kansalaiset joutuvat eriarvoiseen asemaan. Tai sitten pitää palauttaa kaikille autosta uutena maksettu vero
Sitäpaitsi jos tällä uudella maksulla on tarkoitus korvata uuden auton hinnassa maksettava vero, niin siinä tapauksessa tähän päivään mennessä ostetuilla autoilla ajavat pitää vapauttaa kilometreihin perustuvasta maksusta. Muutenhan käy niin, että kansalaiset joutuvat eriarvoiseen asemaan. Tai sitten pitää palauttaa kaikille autosta uutena maksettu vero
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo
ooo--v--ooo
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Tässä nyt ole kateuden kanssa taas mitään tekemistä. Satun tuntemaan muutamia metsäkonetyöntekijöitä pohjoissuomesta jotka kitkuttelevat 12€\tunti palkalla ja kilometrejä saattaa vuodessa kertyä yli 70000 arki-ajoineen. He ajavat vanhoilla 1000-2000€ autoilla koska varaa parempiin ei ole. He eivät koskaan tule ostamaan uutta autoa. On vaan väärin, että kun rahat just ja just riittävät lasten ruokkimiseen, niin vielä pitäis, yli 2000-4000€ vuodessa maksaa jotain vitun kilometriveroa. Jos tienaat 4000-5000€\kk, tommonen pari tonnia vuodessa ei tietenkään ihan niin paljoa tunnu. Eli juurikin niillä ketkä tätäkin ideaa on ollu kehittelemässä.Giallo Pozzuoli kirjoitti:Niin kieltämättä vähän hassultahan se kuulostaa kun tätä esitystä ajaa nimenomaan vasemmistoliittolainen ministeri. Vasemmistoliittohan tunnetusti vastustaa tasaveroja kaikkein ponnekkaimmin. Maitolitrakin pitäisi hinnoitella tulojen mukaan Ihme muuten onkin kun vasemmistopuolueet ei oo vielä ajaneet sitä lakialoitetta joka vaatisi huoltoasemilla esittämään voimassaolevan todistuksen tuloista, että kassaneiti osaa naputella bensalitran hintaan oikeat korjauskertoimet..
Perisuomalainen kateus kyllä taas nostaa keskusteluissa kivasti päätään. Yksi suurimmista huolenaiheista tuntuu nettikeskusteluissa olevan se, että suurimmat veronalennukset uusissa autoissa kohdistuisikin niihin 400 000€ maksaviin ferrareihin eikä suinkaan niihin karvalakkitojotoihin . Voi ziisus sentään Ehkä tämä kansa ansaitseekin just sellaiset bingoemännät johtamaan maata mitkä siellä nyt on. Prioriteetit on samalla bingokoneella arvottu sekä kansalla että johtajilla.
- mattijus
- Viestit: 5278
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Kalukylä
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Jonzan kirjoitti: Tässä nyt ole kateuden kanssa taas mitään tekemistä. Satun tuntemaan muutamia metsäkonetyöntekijöitä pohjoissuomesta jotka kitkuttelevat 12€\tunti palkalla ja kilometrejä saattaa vuodessa kertyä yli 70000 arki-ajoineen. He ajavat vanhoilla 1000-2000€ autoilla koska varaa parempiin ei ole. He eivät koskaan tule ostamaan uutta autoa. On vaan väärin, että kun rahat just ja just riittävät lasten ruokkimiseen, niin vielä pitäis, yli 2000-4000€ vuodessa maksaa jotain vitun kilometriveroa. Jos tienaat 4000-5000€\kk, tommonen pari tonnia vuodessa ei tietenkään ihan niin paljoa tunnu. Eli juurikin niillä ketkä tätäkin ideaa on ollu kehittelemässä.
"Ammatinvalintakysymys"
Vakavemmalla naamalla: Tuo tilanne ei korjaudu rakentamalla kyttä.net mahtigps jolla verotetaan vain 0.034eur/km alle kymppitonnin kuussa tienaavilta ja sen yli tienaavilta satanen / km. Jostain syystä tämä maa halutaan ajaa alas.
No, kansa valitsee ansaitsemansa päättäjät.
VMP
- Jakke
- Viestit: 3373
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Joko laitetaan kimppatilaus menemään tupakansytkäriin liitettävistä GPS-signaalin sotkevista härpäkkeistä?
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo
ooo--v--ooo
- mutt
- Viestit: 5548
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Helsingin jollain sisääntuloväylällä on kuulemma jonain aamuna ollut ruuhkaa.Isola kirjoitti:Tavoitehan on liikenteen vähentäminen (kukaan ei tosin ole kertonut miksi - se on vain poliittinen tavoite)
Tässä taas yksi hyvä kommentti asiaan:
http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/tol ... maksu-7743" onclick="window.open(this.href);return false;
Poliisi-kansanedustaja tiemaksuaikeista: Eihän edes rikollisten auton liikkeitä saa seurata
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Vainio
- Viestit: 704
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Lähtökohtaisesti tuo uusien autojen hankintaan kannustava veromalli on jotenkin outo jos sillä perustellaan vihreitä arvoja.
Eihän ne uudet autot haise ja savuta niin kuin vanhemalla tekniikalla olevat, mutta uuden auton tekemiseen kyllä tarvitaan melkoinen määrä
luonnonvaroja ja energiaa.
Katalysaattorien ja muiden saasteenestosysteemien jalometallit sekä sähköautojen akut vaatii melkoisia kaivoksia, että
saadaan kaikki tarvittava platina ja litiumi yms. materiaalit haalittua autoteollisuuden käyttöön.
Tietysti tähän saa vastineena perustelun, että suurin osa materiaaleista voidaan kierrättää. Mutta mistäs tuo kaikki kierrätysmateriaali tulee
kun vanhoissa autoissa ei ole samoja materiaaleja saatavilla mitä uusiin autoihin tarvitaan?
Siinä vaiheessa kun kansanedustajan mökkimaisemiin aletaan puuhamaan talvivaaran kaltaista kaivosta sähköautojen akkujen tarpeisiin niin saattaa
mielipide muuttua niiden tarpeellisuudesta.
Muutenkin tuo on omituinen ehdotus vihreän ajattelun kannalta... Autoihin tulisi taas kerran lisää tekniikkaa, että saadaan ajokilometrit laskettua ja saasteet vähenemään.
Jotenkin koko hommasta tulee mieleen se mainos jossa jenkit esittelevät kuinka he ovat onnnistuneet kehittämään astronauteille kuulakärkikynän joka toimii kylmässä avaruuden olosuhteissa.
Takarivin toimittaja kysyy sitten venäläisellä aksentilla "miksi ette käytä lyijykynää?"
Tässäkin voi kysyä, että miksi sitä veroa ei kerätä polttoaineessa ja jätetä autoteollisuuden tukeminen väliin...
Voisi poliitikot enneminkin yrittää kannustaa autoteollisuutta pidentämään tuotteidensa elinkaarta.
Eihän ne uudet autot haise ja savuta niin kuin vanhemalla tekniikalla olevat, mutta uuden auton tekemiseen kyllä tarvitaan melkoinen määrä
luonnonvaroja ja energiaa.
Katalysaattorien ja muiden saasteenestosysteemien jalometallit sekä sähköautojen akut vaatii melkoisia kaivoksia, että
saadaan kaikki tarvittava platina ja litiumi yms. materiaalit haalittua autoteollisuuden käyttöön.
Tietysti tähän saa vastineena perustelun, että suurin osa materiaaleista voidaan kierrättää. Mutta mistäs tuo kaikki kierrätysmateriaali tulee
kun vanhoissa autoissa ei ole samoja materiaaleja saatavilla mitä uusiin autoihin tarvitaan?
Siinä vaiheessa kun kansanedustajan mökkimaisemiin aletaan puuhamaan talvivaaran kaltaista kaivosta sähköautojen akkujen tarpeisiin niin saattaa
mielipide muuttua niiden tarpeellisuudesta.
Muutenkin tuo on omituinen ehdotus vihreän ajattelun kannalta... Autoihin tulisi taas kerran lisää tekniikkaa, että saadaan ajokilometrit laskettua ja saasteet vähenemään.
Jotenkin koko hommasta tulee mieleen se mainos jossa jenkit esittelevät kuinka he ovat onnnistuneet kehittämään astronauteille kuulakärkikynän joka toimii kylmässä avaruuden olosuhteissa.
Takarivin toimittaja kysyy sitten venäläisellä aksentilla "miksi ette käytä lyijykynää?"
Tässäkin voi kysyä, että miksi sitä veroa ei kerätä polttoaineessa ja jätetä autoteollisuuden tukeminen väliin...
Voisi poliitikot enneminkin yrittää kannustaa autoteollisuutta pidentämään tuotteidensa elinkaarta.
- mattijus
- Viestit: 5278
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Kalukylä
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Koska työryhmän vetäjä istuu öljy-yhtiön hallituksessa.Vainio kirjoitti: Tässäkin voi kysyä, että miksi sitä veroa ei kerätä polttoaineessa
VMP
- AlfaTom
- Viestit: 2864
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Lentoliikenteelle pitääkin laittaa huomattavasti raskaampi lasku ilmaston kuormittamisesta.Giallo Pozzuoli kirjoitti:^ Heh , mulle tippuu kokoajan mainoksia sähköpostiin Norwegianilta, tyyliin lennä 20 eurolla osloon tai 40 eurolla pariisiin. Mikäs siinä, halvempaahan toi jo on kuin matkustaa maata pitkin vaikka kuopiosta joensuuhun.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S
La vita è
La vita è
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Jep, ja sama työryhmän vetäjä, (joka nostaa meidän verorahoilla päätähuimaavat massit näistä neronleimauksistaan) petaa paikannuspalveluita kehittävälle Nokialle koko suomen kyttäämiseen suunnatun mega-järjestelmän. Ihan varmaa sattumaa.mattijus kirjoitti:Koska työryhmän vetäjä istuu öljy-yhtiön hallituksessa.Vainio kirjoitti: Tässäkin voi kysyä, että miksi sitä veroa ei kerätä polttoaineessa
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Tuulilasi teki laskelmia:
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/ollilan ... verotuksen" onclick="window.open(this.href);return false;
Ensimmäinen mielikuva Nokian tämänpäiväisessä tiedotustilaisuudessa Steve Ballmerin heittoon että Suomesta tulisi Microsoftin Euroopan napa oli se, että näinkös tässä puuhataan kaikessa rauhassa suomesta microsoftin ja NSA:n koelaboratoriota ja kansalaisista koekaniineja
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/ollilan ... verotuksen" onclick="window.open(this.href);return false;
Ensimmäinen mielikuva Nokian tämänpäiväisessä tiedotustilaisuudessa Steve Ballmerin heittoon että Suomesta tulisi Microsoftin Euroopan napa oli se, että näinkös tässä puuhataan kaikessa rauhassa suomesta microsoftin ja NSA:n koelaboratoriota ja kansalaisista koekaniineja
- willez
- Viestit: 5247
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Jos tämmönen menee läpi , pitää tilailla ebaysta joku "hämäys" laite parilla dollarilla että ajokilometrit täsmäävät nykyisen veron verran. Ehkä hiukan vähemmänkin
- Pasi
- Viestit: 6786
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Näkisin että tämä järjestelmä tulisi toimimaan näin:
GPS yksikkö lähettää dataa realiajassa verottajan tietokantaan (Jos auto esim palaa tms. niin dataa ei menetetä).
Katsastaja tai mahdollisesti jopa poliisi tarkkailee, että auton mittarilukema on kasvanut samassa suhteessa GPS yksikön ilmoittaman kanssa. (Muutenhan hankin samantien paksun lyijylaatikon jonka asennan GPS laitteen päälle ja kierrän verot ja seurannan.)
Mites sitten kun alfred nussi varastaa autosi ja kurvailee sillä hangosta ivaloon? Saatko varastetuksi ilmoitetuilta päiviltä verovapautuksen ja joutuuko alfred nussi maksamaan verosi?
GPS yksikkö lähettää dataa realiajassa verottajan tietokantaan (Jos auto esim palaa tms. niin dataa ei menetetä).
Katsastaja tai mahdollisesti jopa poliisi tarkkailee, että auton mittarilukema on kasvanut samassa suhteessa GPS yksikön ilmoittaman kanssa. (Muutenhan hankin samantien paksun lyijylaatikon jonka asennan GPS laitteen päälle ja kierrän verot ja seurannan.)
Mites sitten kun alfred nussi varastaa autosi ja kurvailee sillä hangosta ivaloon? Saatko varastetuksi ilmoitetuilta päiviltä verovapautuksen ja joutuuko alfred nussi maksamaan verosi?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Kova on luotto siihen 2 vuotta maksimissaan kestämään tehtyyn elektroniikkaan mitä noi GPS-paikantimetkin edustaa. Mulla ei lumia 820 kestänyt edes viikkoa kun oli jo tietoturvayksikkö ja joku toinen yksikkö paskana siitä tsekkiläisen nokian huoltomekaanikon vikarapsan mukaan. Käräjäoikeuksien henkilökuntaa varmaan pitää lisätä vai missä ne kuluttajansuojatapaukset on visioitu käsiteltäviksi. Kellä lienee näyttövastuu kun gepsit on tallentaneet haamukilometreja järjestelmään.
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Pasi kirjoitti:Näkisin että tämä järjestelmä tulisi toimimaan näin:
GPS yksikkö lähettää dataa realiajassa verottajan tietokantaan (Jos auto esim palaa tms. niin dataa ei menetetä).
Katsastaja tai mahdollisesti jopa poliisi tarkkailee, että auton mittarilukema on kasvanut samassa suhteessa GPS yksikön ilmoittaman kanssa. (Muutenhan hankin samantien paksun lyijylaatikon jonka asennan GPS laitteen päälle ja kierrän verot ja seurannan.)
Mites sitten kun alfred nussi varastaa autosi ja kurvailee sillä hangosta ivaloon? Saatko varastetuksi ilmoitetuilta päiviltä verovapautuksen ja joutuuko alfred nussi maksamaan verosi?
Eipä sitä mittaria ole ennenkään ollut vaikea huijata ja gps mokkulakin on helposti kusetettavissa, näin työelämästä esimerkkinä tiettyjen firmojen tuotantoautot missä on GPS-seuranta siltä varalta ettet vaan käy firman autolla kaupassa kotimatkalla, ei ole kovin vaikea huijata tuotakaan signaalia. En pysty sanoin kuvailemaan sitä vitutuksen määrää mitä viherstalinistit aiheuttavat työtä tekevälle ihmiselle kun kaikella tapaa pitää tehdä duunin tekemisestä kannattamatonta. Päätökset yksityisautoilun vaikeuttamiseksi tehdään siltä pohjalta kun itse viherstalinisti liikkuu kolmosratikalla tai poliitikon tapauksessa taxilla siitä kallion neukkukuutiosta työpaikalleen pelkkä ipadi kainalossa jukkapoika soiden korvanapeissa. Eivät ota huomioon sitä että ei tartte lähteä kun omassa tapauksessani kalliosta noin 30 kilometrin päähän niin täällä liikkuu bussi kerran tunnissa ja on pakko pitää kahta autoa kun toinen käy noin tunnin ajomatkan päässä töissä ja julkisilla sinne menisi kolmisen tuntia, ja tätä työtä ei löydy kovin helposti lähempää. Itse taas on pakko liikkua omalla autolla että kyytiin mahtuu mittalaitteet ja työkalut sekä myös mahdolliset tukusta haetut materiaalit ja työnantaja ei vaan tarjoa tällä hetkellä tuotantoautoa, ja jos tarjoaa niin sillä et sitten saa tosiaan käydä edes kaupassa tai tulee sanomista.. Jos tuo paska menee lävitse niin omat autoilukustannukseni nousevat 2-3k vuodessa ja vaimolla vielä reippaasti enemmän, siinä vaiheessa harkitsen kyllä ammatin ja/tai maan vaihtoa taikka elelen sillä saman porukan suunnittelemalla kansalaispalkalla, upottakoot sitten tämän "suomalian" rauhassa. Muutenkaan tuo laskupää ei tunnu tolla porukalla olevan kondiksessa vaan ajattelutapa on puhtaasti "raha tulee seinästä ja sähkö tulee töpselistä" ja tämänkään kohdalla ei taida olevan ihan selvillä mitä tuon systeemin pystyttäminen maksaa, kunhan nyt viherkiimassaan hytisevät uudesta rahasamposta. Jos uuden auton hinta tippuu "jopa 7000 e" ja autoilun kustannukset nousevat vuodessa useita tuhansia euroja niin millähän logiikalla uuden auton ostointo kasvaa, tietysti tuo toimii impulsiivisemmalle kuluttajalle kiihokkeena ostaa viuhkalla uusi auto sillä perheen autoilubudjetti ei ainakaan säästöjen osalta tule nousemaan tuolla mallilla.
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Ensinnäkin, mikä on viherstalinisti, ja toisekseen miten ihmeessä Jorma Ollilasta tulee kenelläkään edes kaukaisesti yhtään vihermikään mieleen?MarcusV kirjoitti: sitä vitutuksen määrää mitä viherstalinistit aiheuttavat työtä tekevälle ihmiselle
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Sanomattakin selvää etten tarkoittanut Ollilaa puhuessani yksityisautoilua hankaloittavasta ja työnteon kannattavuutta laskevasta ryhmittymästä vaan yleistämällä porukasta ketkä jatkuvasti yrittävät niistää autoilijoita tajuamatta että joidenkin on vaan pakko ajella autolla. Tietty "Jore"lla on omat näppinsä pelissä ihan puhtaasti omista syistään mutta hauskoja lisäverotuksia autoilijoille kiihkoissaan keksivät lienee ihan eri porukkaa..evilpet kirjoitti:Ensinnäkin, mikä on viherstalinisti, ja toisekseen miten ihmeessä Jorma Ollilasta tulee kenelläkään edes kaukaisesti yhtään vihermikään mieleen?MarcusV kirjoitti: sitä vitutuksen määrää mitä viherstalinistit aiheuttavat työtä tekevälle ihmiselle
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Kiitos kutsusta!
Onko pakko osallistua jos on just muuta kiirettä?
Mutua: Aika monta vuotta menee ennen kuin esim. 50% autoista on gps, jos niitä aletaan nyt asentamaan uusiin autoihin.
Eli pitkään olisi kahden verokannan autoja.
Vai ajattelevatko idean kehittäjät, että joku asentaa niitä kansalaisten autoihin? Samalla varmaan pitää päivittää koko autokanta nykynormeihin (co2, euro4/5, cat, abs, ajonvakautus, turvavyöt, mitä näitä nyt on päivittynyt ajan saatossa).
Järkevin ja tasapuolisin olisi verottaa autoa liikuttavaa energianlähdettä esim. bensa, diesel, kaasut, sähkö (taloussähkö ei kuulu tähän, problem?), koivuhalot jne.
Sitten voisi heittää eu-kulutusmittaukset ja dieselin haittaverot sinne minne kuuluvat.
Säästääkö joku uuden auton ostaja todella sen summan, minkä auton hinta alenee veron poistolla?
Voisi kuvitella, että väliraha ei kovasti muutu jos on vaihtoauto mukana.
Onko pakko osallistua jos on just muuta kiirettä?
Mutua: Aika monta vuotta menee ennen kuin esim. 50% autoista on gps, jos niitä aletaan nyt asentamaan uusiin autoihin.
Eli pitkään olisi kahden verokannan autoja.
Vai ajattelevatko idean kehittäjät, että joku asentaa niitä kansalaisten autoihin? Samalla varmaan pitää päivittää koko autokanta nykynormeihin (co2, euro4/5, cat, abs, ajonvakautus, turvavyöt, mitä näitä nyt on päivittynyt ajan saatossa).
Järkevin ja tasapuolisin olisi verottaa autoa liikuttavaa energianlähdettä esim. bensa, diesel, kaasut, sähkö (taloussähkö ei kuulu tähän, problem?), koivuhalot jne.
Sitten voisi heittää eu-kulutusmittaukset ja dieselin haittaverot sinne minne kuuluvat.
Säästääkö joku uuden auton ostaja todella sen summan, minkä auton hinta alenee veron poistolla?
Voisi kuvitella, että väliraha ei kovasti muutu jos on vaihtoauto mukana.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11273
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Jollei kauppiaan kate suurene niin kai sen välirahan täytyy pienentyä. Tai sitten joku onnellinen saa sen vaihtoauton uuden auton autoveron verran halvemmalla, mihin en ainakaan usko.
Olisikohan noissa senttiä/kilometri-arvauksissa kokeiltu sitä perinteistä vedätystä, eli heitetään ensin hurjat luvut julkisuuteen ja sitten toteutetaan homma vaikka puolitetuilla summilla niin kaikki ovat tyytyväisiä siitä ettei alkuperäinen ehdotus toteutunut? Muuten verokertymä ei kyllä ole missään suhteessa siihen mikä määrä autoverolla on tähän asti kerätty.
Olisikohan noissa senttiä/kilometri-arvauksissa kokeiltu sitä perinteistä vedätystä, eli heitetään ensin hurjat luvut julkisuuteen ja sitten toteutetaan homma vaikka puolitetuilla summilla niin kaikki ovat tyytyväisiä siitä ettei alkuperäinen ehdotus toteutunut? Muuten verokertymä ei kyllä ole missään suhteessa siihen mikä määrä autoverolla on tähän asti kerätty.
- Epäkelpokeräilijä -
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
"Microsoft voi tehdä vaikka mitä, mutta yksi jota todella toivon ettei se tee on syynää ja kyttää autojenliikkeitä" vapaasti lainattu Timo Soinilta Nokia keskustelusta Huomenta suomesta.
- Vito
- Viestit: 754
- Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
- Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05x2,156 SW 2.0 JTS-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
- Paikkakunta: Loch Troll
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Jep,elikkä ollaan tyytyväisiä siihen kun ammuttiin vaan jalkaan eikä mahaanRasvis kirjoitti: Olisikohan noissa senttiä/kilometri-arvauksissa kokeiltu sitä perinteistä vedätystä, eli heitetään ensin hurjat luvut julkisuuteen ja sitten toteutetaan homma vaikka puolitetuilla summilla niin kaikki ovat tyytyväisiä siitä ettei alkuperäinen ehdotus toteutunut? Muuten verokertymä ei kyllä ole missään suhteessa siihen mikä määrä autoverolla on tähän asti kerätty.
- mutt
- Viestit: 5548
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Kyse on tarjouksesta, josta ei voi kieltäytyä.Finest kirjoitti:Kiitos kutsusta!
Onko pakko osallistua jos on just muuta kiirettä?
Tai sitten kyse onkin Nokian tuotekehitystalkoista:
http://www.uusisuomi.fi/raha/62040-anal ... -autojuoni" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.talouselama.fi/uutiset/autoj ... a/a2202088" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Onhan Ollilalla aiempaakin kokemusta lainsäädännön lobbaamisesta. Suomen valtiomuoto ei taidakaan olla tasavalta, vaan oligarkia.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Eilisessä Aamulehdessä oli hyvä vertailu. Nykyinen autovero muutamalle automallille ja mahdollisella tulevalla mallilla ajettavien kilometrien määrä, jotta nykyinen ylittyy. Audi A4:lla piti ajaa yli 200tkm kun taas Fiestalla vain 50 tkm. Hillitään päästöjä verotuksen keinoin in my ass.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Ciancarlo
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
http://www.talouselama.fi/uutiset/autoj ... a/a2202088" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11273
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Vittu. Mitä. Paskaa.Laitetoimittajan toimari kirjoitti:Valtakunnallisiin tiemaksuihin kaavailtu tekniikka mahdollistaa monien autoilun helpottamista, turvallisuutta, ajamisen kustannustaloudellisuutta ja päästöjen vähentämistä edistävien palvelujen käyttöönoton. Tämä antaisikin perustan sille, että autoilija huomaisi uudistusten kokonaisvaikutuksen olevan reilusti plussan puolella.
Onneksi homma on jo niin älytön, ettei se voi mennä läpi edes Suomessa.
- Epäkelpokeräilijä -
- Aquatica
- Viestit: 15095
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '12
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
^
Ei vai? Katos, kun öljypomot lobbaa öljyfirman rahoilla, sehän menee läpi. Koska se minun ehdottamani 2,50eur/litra polttoainehinta (verotuksella korotettu) olisi pois suoraan öljypomojen myynnistä ja sitämyöten öljypomojen pohjattomista taskuista, pitää keksiä jotain muuta ja jotain, josta voidaan pistää iso lasku valtiolle. Satelliittiseurantajärjestelmähän sen tekisi... Eikä olisi suoraan (mukamas) pois öljy-yhtiöiden pomojen taskustakaan, eivät ainakaan sijoittajille voi sanoa, että "koska ajettiin kallista hintaa, sen takia myynti laskee"
Ei vai? Katos, kun öljypomot lobbaa öljyfirman rahoilla, sehän menee läpi. Koska se minun ehdottamani 2,50eur/litra polttoainehinta (verotuksella korotettu) olisi pois suoraan öljypomojen myynnistä ja sitämyöten öljypomojen pohjattomista taskuista, pitää keksiä jotain muuta ja jotain, josta voidaan pistää iso lasku valtiolle. Satelliittiseurantajärjestelmähän sen tekisi... Eikä olisi suoraan (mukamas) pois öljy-yhtiöiden pomojen taskustakaan, eivät ainakaan sijoittajille voi sanoa, että "koska ajettiin kallista hintaa, sen takia myynti laskee"
- Pasi
- Viestit: 6786
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Rasvis kirjoitti:Vittu. Mitä. Paskaa.Laitetoimittajan toimari kirjoitti:Valtakunnallisiin tiemaksuihin kaavailtu tekniikka mahdollistaa monien autoilun helpottamista, turvallisuutta, ajamisen kustannustaloudellisuutta ja päästöjen vähentämistä edistävien palvelujen käyttöönoton. Tämä antaisikin perustan sille, että autoilija huomaisi uudistusten kokonaisvaikutuksen olevan reilusti plussan puolella.
Onneksi homma on jo niin älytön, ettei se voi mennä läpi edes Suomessa.
Paksusuoli meinasi puhjeta otsassa kun hihittelin tolle jutulle
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6786
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Tuleeko tuosta sitten avoin vai suljettu järjestelmä? Siis siinä mielessä, että voiko noita laitteita valmistaa valtion hyväksymästi VAIN tuo kyseinen yhtiö? Kuulostaisi ainakin aika mielipuoliselta?
Itse vaatisin avointa järjestelmää, jotta kuka tahansa voisi rakentaa ja saada valtion hyväksynnän laitteilleen.
Ja mitä tuon kehittämiseen tulee....
Joku pieni startuppi yritys tekisi vastaavan järjestelmän 10 miljoonalla... ja järjestelmä luultavasti toimisikin.
Kun taas tälläinen suuryritys onnistuu hassaamaan siihen miljardeja (sitä en käsitä miten rahaa saadaan palamaan niin paljon?), ja tietäen millaisia laitteita ja ohjelmistoja suomessa syntyy isoilta firmoilta (kuten Tieto), niin seurauksena olisi varmasti täysi floppi.
Tämä on kuin pahaa unta
Itse vaatisin avointa järjestelmää, jotta kuka tahansa voisi rakentaa ja saada valtion hyväksynnän laitteilleen.
Ja mitä tuon kehittämiseen tulee....
Joku pieni startuppi yritys tekisi vastaavan järjestelmän 10 miljoonalla... ja järjestelmä luultavasti toimisikin.
Kun taas tälläinen suuryritys onnistuu hassaamaan siihen miljardeja (sitä en käsitä miten rahaa saadaan palamaan niin paljon?), ja tietäen millaisia laitteita ja ohjelmistoja suomessa syntyy isoilta firmoilta (kuten Tieto), niin seurauksena olisi varmasti täysi floppi.
Tämä on kuin pahaa unta
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- mutt
- Viestit: 5548
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Äläs nyt ihan. Oikein mielelläni näkisin, miten tuo selittelisi - ehdottomasti kameran edessä - näiden verkon kautta tapahtuvien etähuoltojen ja etäkatsastusten toimintaa käytännössä.Rasvis kirjoitti:Vittu. Mitä. Paskaa.Laitetoimittajan toimari kirjoitti:Valtakunnallisiin tiemaksuihin kaavailtu tekniikka mahdollistaa monien autoilun helpottamista, turvallisuutta, ajamisen kustannustaloudellisuutta ja päästöjen vähentämistä edistävien palvelujen käyttöönoton. Tämä antaisikin perustan sille, että autoilija huomaisi uudistusten kokonaisvaikutuksen olevan reilusti plussan puolella.
http://helkkula.fi/liikenne/uudenlaisen ... skustelua/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://helkkula.fi/liikenne/rakennemuut ... n-ajoissa/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämän takana on kovia nimiä, ja asia on kuitenkin edennyt niin pitkälle, että pahasti näyttäisi siltä, että kylläpä vain voi. Jo ensi vuonna alkavat käytännön kokeilut isolla joukolla. Meillä voi olla lakiesitys hyväksyttynä jo parin vuoden sisään, jos ei osata torpata tätä ajoissa.Onneksi homma on jo niin älytön, ettei se voi mennä läpi edes Suomessa.
Muistellaanpa Lex Nokiaa ja digi-tv:tä...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Paitsi että suomalaiset on kuuluisia siitä että lampaat marssii siistissä parijonossa teuraalle eikä koskaan pane vastaan missään.. Jossain toisessa euroopan(kin) maassa lentäis jo polttopullot ja kansa nousis barrikadeille.Rasvis kirjoitti:Vittu. Mitä. Paskaa.Laitetoimittajan toimari kirjoitti:Valtakunnallisiin tiemaksuihin kaavailtu tekniikka mahdollistaa monien autoilun helpottamista, turvallisuutta, ajamisen kustannustaloudellisuutta ja päästöjen vähentämistä edistävien palvelujen käyttöönoton. Tämä antaisikin perustan sille, että autoilija huomaisi uudistusten kokonaisvaikutuksen olevan reilusti plussan puolella.
Onneksi homma on jo niin älytön, ettei se voi mennä läpi edes Suomessa.
No autoliitto nyt lienee ainoa sopivan aktiivinen vastustaja mutta noin kansalaistasolla homma on toinen.
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Aika jargonia nuo helkkula-linkit... Koitin lukea ja ymmärtää sanomaa, mutta ei oikein saanut otetta mistään.
"Myös autovakuutusmaksut voitaisiin samalla toteuttaa ajoperusteisesti, jolloin vakuutushinnoittelun avulla liikenneonnettomuuksia voitaisiin vähentää."
Siis miten vakuutushinnoittelulla liikenneonnettomuuksia vähennetään???
"Myös autovakuutusmaksut voitaisiin samalla toteuttaa ajoperusteisesti, jolloin vakuutushinnoittelun avulla liikenneonnettomuuksia voitaisiin vähentää."
Siis miten vakuutushinnoittelulla liikenneonnettomuuksia vähennetään???
200 baria vaparissa..
- jeQQ
- Viestit: 4388
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): 1750 Berlina, Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Haha Vittu tää on hieno maa.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11273
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
^^ Voidaan kytätä ajotapaa ja sen perusteella mätkäistä kunnon lasku sille joka kiihdyttää kaartuvaan ramppiin?
Jostain syystä ensimmäinen GPS:n avulla mahdollistettava "palvelu" joka itselle tuli mieleen on ajonopeuksien valvonta ja automaattinen sakotus. Toinen on automaattinen nopeudenrajoitin. Jipi-kai-jee.
Jostain syystä ensimmäinen GPS:n avulla mahdollistettava "palvelu" joka itselle tuli mieleen on ajonopeuksien valvonta ja automaattinen sakotus. Toinen on automaattinen nopeudenrajoitin. Jipi-kai-jee.
- Epäkelpokeräilijä -
- Pasi
- Viestit: 6786
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
^Siinä laitteessa voisi olla tulostin samassa, joka printaa maksukuitin samantien... voidaan antaa muutamalle poliisille taas kenkää eikä tartte kalliita nopeuskameroitakaan enää ylläpitää
Näätkös... minäkin osasin innovoida uusia hienoja asioita tähän liittyen
Näätkös... minäkin osasin innovoida uusia hienoja asioita tähän liittyen
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
^ Mä innovoin vielä pykälän pidemmälle. Siihen käyttäjän stasi-päätteeseen vois integroida myös maksupäätteen ja kytkeä sen ajonestolaitteisiin. Autoa ei saisi edes liikkeelle ennenkuin siihen on syötetty katteellinen pankki- tai luottokortti. Samalla se vois siirtää ne rahat kortilta reaaliajassa valtionvarainministeriöön sekä Ollilan ja muiden pandapoikien tileille. Samalla tilitettäis NSA:lle ylläpitomaksut. Ei se salakuuntelukaan ilmaista ole.
Ja tietenkin sakotkin hoituis reaaliajassa kun rahat siirtyis heti kun viisari värähtää mittarissa yli sallitun nopeuden.
Ja tietenkin sakotkin hoituis reaaliajassa kun rahat siirtyis heti kun viisari värähtää mittarissa yli sallitun nopeuden.
- Farina
- Viestit: 1498
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Jos tämä työryhmän älytön ehdotus menee eteenpäin ministeriössä ja kaikkien rakastama Kyllönen jatkaa asian lobbaamista, niin jokaisella meistä on mahdollisuus vaikuttaa omaan kansanedustajaan, esimerkiksi lähettämällä kriittisiä meilejä tai tapaamalla kyseistä henkilöä/puolueen edustajia. Ilman eduskunnan hyväksyntää lakeja ei muuteta. Harva se viikko puolueet järjestävät kansalaistapaamisia, joissa saa käydä kertomassa mielipiteitään vapaasti. Palstoilla mutiseminen tuskin vaikuttaa mihinkään, suoralla kontaktilla voi jotain vaikutusta olla. Jos kansanedustaja alkaa pelkäämään oman paikkansa puolesta, niin ollaan jo lähellä tavoitetta.MarcusV kirjoitti:Paitsi että suomalaiset on kuuluisia siitä että lampaat marssii siistissä parijonossa teuraalle eikä koskaan pane vastaan missään.. Jossain toisessa euroopan(kin) maassa lentäis jo polttopullot ja kansa nousis barrikadeille.Rasvis kirjoitti:Vittu. Mitä. Paskaa.Laitetoimittajan toimari kirjoitti:Valtakunnallisiin tiemaksuihin kaavailtu tekniikka mahdollistaa monien autoilun helpottamista, turvallisuutta, ajamisen kustannustaloudellisuutta ja päästöjen vähentämistä edistävien palvelujen käyttöönoton. Tämä antaisikin perustan sille, että autoilija huomaisi uudistusten kokonaisvaikutuksen olevan reilusti plussan puolella.
Onneksi homma on jo niin älytön, ettei se voi mennä läpi edes Suomessa.
No autoliitto nyt lienee ainoa sopivan aktiivinen vastustaja mutta noin kansalaistasolla homma on toinen.
Ja jos se ei riitä, niin sitten voi haastaa kaikki Suomen harrasteautokerhot tempaukseen, jossa blokataan autoilla eduskuntatalo täysistunnon jälkeen, niin johan saa asia näkyvyyttä. Kuka lähtee vetämään haastetta?
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Täyttä totta. Niin järjetöntä kuraa kuin tämä onkin, ainoat edes jossain määrin toimivat tavat vaikuttaa on juurikin edellä mainitut. Lupaan olla mukana tempauksessa.Farina kirjoitti:Jos tämä työryhmän älytön ehdotus menee eteenpäin ministeriössä ja kaikkien rakastama Kyllönen jatkaa asian lobbaamista, niin jokaisella meistä on mahdollisuus vaikuttaa omaan kansanedustajaan, esimerkiksi lähettämällä kriittisiä meilejä tai tapaamalla kyseistä henkilöä/puolueen edustajia. Ilman eduskunnan hyväksyntää lakeja ei muuteta. Harva se viikko puolueet järjestävät kansalaistapaamisia, joissa saa käydä kertomassa mielipiteitään vapaasti. Palstoilla mutiseminen tuskin vaikuttaa mihinkään, suoralla kontaktilla voi jotain vaikutusta olla. Jos kansanedustaja alkaa pelkäämään oman paikkansa puolesta, niin ollaan jo lähellä tavoitetta.
Ja jos se ei riitä, niin sitten voi haastaa kaikki Suomen harrasteautokerhot tempaukseen, jossa blokataan autoilla eduskuntatalo täysistunnon jälkeen, niin johan saa asia näkyvyyttä. Kuka lähtee vetämään haastetta?
- Ciancarlo
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
^itse olen jo omalla tahollani vaikuttamassa, ettei tämä kerrassaan järjetön aivopieru mene ikinä läpi eduskunnassa. Lähden ilman muuta mukaan muihinkin vastaaviin hankkeisiin.
Silti harmittaa, että pelkästään tämmöisen paskan suunnitteluun tuhlataan miljoonia veroeuroja. Miljoonia tälläisen paskan suunnitteluun, ikäänkuin muita tarpeellisempia menoja ei olisikaan. Ja ihmettelen suuresti, ettei siinä työryhmässä ole ketään, jonka kellot alkaisivat soimaan. No eipä tietenkään, kun heillä on oma lehmä ojassa (mahdollinen tuleva bisnes).
Virkamiehet puolestaan ovat niin yössä ja vieraantuneet tavallisen ihmisen elämästä niin, että he eivät huomaa tässä mitään terven järjen vastaista.
Silti harmittaa, että pelkästään tämmöisen paskan suunnitteluun tuhlataan miljoonia veroeuroja. Miljoonia tälläisen paskan suunnitteluun, ikäänkuin muita tarpeellisempia menoja ei olisikaan. Ja ihmettelen suuresti, ettei siinä työryhmässä ole ketään, jonka kellot alkaisivat soimaan. No eipä tietenkään, kun heillä on oma lehmä ojassa (mahdollinen tuleva bisnes).
Virkamiehet puolestaan ovat niin yössä ja vieraantuneet tavallisen ihmisen elämästä niin, että he eivät huomaa tässä mitään terven järjen vastaista.
Viimeksi muokannut Ciancarlo, 05 Syys 2013, 10:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Vito
- Viestit: 754
- Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
- Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05x2,156 SW 2.0 JTS-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
- Paikkakunta: Loch Troll
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Miksi pelkäisi,kun järjestelmä turvaa tippuvalle edustajalle paremmat tulot loppuelämäksi kuin useimmilla palkannauttijoillaFarina kirjoitti:Jos kansanedustaja alkaa pelkäämään oman paikkansa puolesta, niin ollaan jo lähellä tavoitetta.
- Farina
- Viestit: 1498
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Eläkeläisellä ei ole valtaa. Kukaan ei ole kiinnostunut kommenteista. Et ole enää "tärkeä ihminen".Vito kirjoitti:Miksi pelkäisi,kun järjestelmä turvaa tippuvalle edustajalle paremmat tulot loppuelämäksi kuin useimmilla palkannauttijoillaFarina kirjoitti:Jos kansanedustaja alkaa pelkäämään oman paikkansa puolesta, niin ollaan jo lähellä tavoitetta.
Eduskunnasta tippuminen on lähes kaikille järkytys. Vaalikampanjaan on laitettu useita tonneja, jopa kymmeniä tuhansia euroja ja sitten yht´äkkiä ollaankin tyhjän päällä (tosin hyvällä kompensaatiolla). Harvalla on työpaikkaa odottamassa, joten jotain pitäisi keksiä. Jos on seurannut esimerkiksi Marja Tiuran pyristelyjä tippumisen jälkeen, niin vaikeatahan tuo on ollut löytää paikkaansa yhteiskunnassa.
- Pasi
- Viestit: 6786
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Giallo Pozzuoli kirjoitti:^ Mä innovoin vielä pykälän pidemmälle. Siihen käyttäjän stasi-päätteeseen vois integroida myös maksupäätteen ja kytkeä sen ajonestolaitteisiin. Autoa ei saisi edes liikkeelle ennenkuin siihen on syötetty katteellinen pankki- tai luottokortti. Samalla se vois siirtää ne rahat kortilta reaaliajassa valtionvarainministeriöön sekä Ollilan ja muiden pandapoikien tileille. Samalla tilitettäis NSA:lle ylläpitomaksut. Ei se salakuuntelukaan ilmaista ole.
Ja tietenkin sakotkin hoituis reaaliajassa kun rahat siirtyis heti kun viisari värähtää mittarissa yli sallitun nopeuden.
Joo, Plussa sekä S-kortilla saa 5min ilmasta kyytiä kuukaudessa .... unohtamatta tietenkään boooonuksia ja pisteitä jotka se kerryttää
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6786
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Tulipa muuten mieleen sellainenkin haittapuoli tässä....
Autojen lainaaminen on hankalampaa.
Kaveri on muuttamassa hangosta ivaloon. Lainaat hänlle pakettiauton. Kaveri hakee pakun, ajaa hankoon, ajaa ivaloon ja ajaa takaisin palauttamaan autoa. Kilometrejä 2535km
Kun vero on polttoaineessa, kaveri palauttaa pakun tankattuna takaisin ja heittää muutaman kympin mahdollisesti vaivan palkkaa.
Mutta mites mahdollinen korvaus, kun pitää maksaa kilometreiltä? 6c taksalla se on 152,1€ + tietty ne bensat
HUH HUH!
Autojen lainaaminen on hankalampaa.
Kaveri on muuttamassa hangosta ivaloon. Lainaat hänlle pakettiauton. Kaveri hakee pakun, ajaa hankoon, ajaa ivaloon ja ajaa takaisin palauttamaan autoa. Kilometrejä 2535km
Kun vero on polttoaineessa, kaveri palauttaa pakun tankattuna takaisin ja heittää muutaman kympin mahdollisesti vaivan palkkaa.
Mutta mites mahdollinen korvaus, kun pitää maksaa kilometreiltä? 6c taksalla se on 152,1€ + tietty ne bensat
HUH HUH!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Loistavia ideoitaFarina kirjoitti: Jos tämä työryhmän älytön ehdotus menee eteenpäin ministeriössä ja kaikkien rakastama Kyllönen jatkaa asian lobbaamista, niin jokaisella meistä on mahdollisuus vaikuttaa omaan kansanedustajaan, esimerkiksi lähettämällä kriittisiä meilejä tai tapaamalla kyseistä henkilöä/puolueen edustajia. Ilman eduskunnan hyväksyntää lakeja ei muuteta. Harva se viikko puolueet järjestävät kansalaistapaamisia, joissa saa käydä kertomassa mielipiteitään vapaasti. Palstoilla mutiseminen tuskin vaikuttaa mihinkään, suoralla kontaktilla voi jotain vaikutusta olla. Jos kansanedustaja alkaa pelkäämään oman paikkansa puolesta, niin ollaan jo lähellä tavoitetta.
Ja jos se ei riitä, niin sitten voi haastaa kaikki Suomen harrasteautokerhot tempaukseen, jossa blokataan autoilla eduskuntatalo täysistunnon jälkeen, niin johan saa asia näkyvyyttä. Kuka lähtee vetämään haastetta?
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Tervetuloa ilmastotalkoisiin!
Jos löisimme vetoa asiasta, minä puolesta sinä vastaan...minkä suuruisesta summasta puhuisimme ?Rasvis kirjoitti:Onneksi homma on jo niin älytön, ettei se voi mennä läpi edes Suomessa.
Mietin tässä voisinko mahdollisesti tienata elämäni helpoimmat eurot, tuhannet eurot.