Alfoista
Valvoja: Moderators
Wiltsu
Viestit: 170 Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41
Viesti
Kirjoittaja Wiltsu » 14 Syys 2013, 14:04
Käytin hakua, mutten löytänyt mitään konkreettista kysymyksiini liittyen.
Eli minulla lojuu tossa sängyn alla Novitecin helmat 156:seen. Millä nuo maalataan, spraylla?
Jos saisin nuo itse maalattua, niin paljonkohan pelkkä asennus maksaisi jossain liikkeessä? Omiin käsitaitoihini en luota niin paljoa että uskaltaisin alkaa poraamaan noita kiinni
jkk
Viestit: 6037 Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22 ex-Tesla Model 3 LR -21 ex-Tesla Model 3 SR+ -20 ex-VW ID3 Pro Performance ex-VW Golf GTE PLUG-IN ex-MB A180 business premium FL ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT ex-Jeep Renegade 1.4 MA ex-Scirocco 1.4 TSI ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2 ex-Alfa 159 2,2 jts ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik
Viesti
Kirjoittaja jkk » 14 Syys 2013, 15:07
^saa ne hyväl spraylla maalattua, hakee vaikka automaaliliikkestä maalin. ja niitä levikkeitä ei tarvii porata kiinni, vaan ihan sikaliimalla liimaa ja jättää puristuksiin vaikka yön yli.
Wiltsu
Viestit: 170 Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41
Viesti
Kirjoittaja Wiltsu » 14 Syys 2013, 15:17
Kiitosta!
http://www.decovari.fi/articles/290/ " onclick="window.open(this.href);return false; löytyi googlettamalla tommonen liike, onkohan mistään kotosin? Ajan auton sinne, nappaa värisävyn helmoista ja sekottaa sprayn?
Onkohan tuo liimaaminen hankalaa? En kuitenkaan halua että autosta tulee jonkun bensalenkkarin tuning-virityksen näköinen huonoine saumoineen jne. Jos on noin pieni homma, niin eihän se voi paljoa jossaan liikkeessä kustantaa?
Finest
Viestit: 3237 Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2 Bravo -08 jtd 156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja Finest » 14 Syys 2013, 17:03
^Muovitartuntamaalit pohjalle
jkk
Viestit: 6037 Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22 ex-Tesla Model 3 LR -21 ex-Tesla Model 3 SR+ -20 ex-VW ID3 Pro Performance ex-VW Golf GTE PLUG-IN ex-MB A180 business premium FL ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT ex-Jeep Renegade 1.4 MA ex-Scirocco 1.4 TSI ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2 ex-Alfa 159 2,2 jts ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik
Viesti
Kirjoittaja jkk » 14 Syys 2013, 18:25
jep ja kun panostaa pohjiin niin pinnat onnistuu paremmin!
Pasi
Viestit: 6787 Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): --- [ EX ] --- Crosswagon Q4 '05 156 2.5 V6 '98 159 2.4 JTDm '07 156 1.8 TS SW '02 33 1.7 IE '91 155 2.0 '92 33 1.7 IE '91 156 2.5 V6 SW '03 Bravo 1.4 Tjet '08 156 2.0 JTS '02 Sprint 1.5 QV '86 156 1.6 TS '98 33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Pasi » 14 Syys 2013, 21:40
kerran yhdet helmat töhertänyt paukkupullolla...... suosittelen hankkimaan kompuran, ruiskun ja maalit.... tai viemään "ammattilaiselle" ... ihan oikeesti
p.s. sillon hain maalit ja niksit nimenomaan tuolta decoväristä
Ei alfat enää maistu
Epezi
Viestit: 7544 Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Epezi » 15 Syys 2013, 10:03
Mun oli helmat maalannut joku millälie paukkumaalilla, näitä on sen jälkeen maalattu automaalilla neljään kertaan eikä vieläkään pysy maali kiinni. Olisi heti aluksi pitänyt hioa puhtaaksi, mutta nyt se on jo aika myöhäistä kun päällä on jos jonkinlainen kerros maalia.
Jalamari
Viestit: 3089 Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla GTV 2.0V6TB 75 V6 Lancia Thesis Triumph speedfour ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD, 156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela
Viesti
Kirjoittaja Jalamari » 15 Syys 2013, 10:19
Paukkumaalit ei tahdo kestää kivisuihkua, eikä liuotinpesuja. Lisäksi pinta jää niin huokoiseksi. Eli ei paras vaihtoehto helmaan.
Wiltsu
Viestit: 170 Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41
Viesti
Kirjoittaja Wiltsu » 15 Syys 2013, 10:38
Pasi kirjoitti: kerran yhdet helmat töhertänyt paukkupullolla...... suosittelen hankkimaan kompuran, ruiskun ja maalit.... tai viemään "ammattilaiselle" ... ihan oikeesti
p.s. sillon hain maalit ja niksit nimenomaan tuolta decoväristä
Eikös noiden hankkimisesta tule jo kalliimpaa kun jos annan vaan jonkun pron tehdä homman? Decovärihän esimerkiksi tarjoaa pieniä maalaustöitä.
puuha
Viestit: 1888 Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja puuha » 15 Syys 2013, 11:00
Kyllä se vaan tuppaa liki 300€ maksamaan jos ammattimies ne suihkii.
Makaroonia jo vuodesta -98
Pasi
Viestit: 6787 Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): --- [ EX ] --- Crosswagon Q4 '05 156 2.5 V6 '98 159 2.4 JTDm '07 156 1.8 TS SW '02 33 1.7 IE '91 155 2.0 '92 33 1.7 IE '91 156 2.5 V6 SW '03 Bravo 1.4 Tjet '08 156 2.0 JTS '02 Sprint 1.5 QV '86 156 1.6 TS '98 33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Pasi » 15 Syys 2013, 11:09
^^ niin siis tarkotinkin että hommaa kunnon vehkeet TAI vie ammattilaiselle jolla on vehkeet.
Viimeksi makso 280€ kun maalautin helmat pikkupajalla (iso vakuutusyhtiön luottofirma antoi arvion 400€ sillon)
niin ja maksohan ne paukkupullotkin (värit+lakka) melkoisesti kun hain tuolta. (ja sävykään ei kyllä ihan mätsännyt, vaikka katottiin värikoodilla ja vertailtiin lastuja)
Ei alfat enää maistu
jkk
Viestit: 6037 Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22 ex-Tesla Model 3 LR -21 ex-Tesla Model 3 SR+ -20 ex-VW ID3 Pro Performance ex-VW Golf GTE PLUG-IN ex-MB A180 business premium FL ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT ex-Jeep Renegade 1.4 MA ex-Scirocco 1.4 TSI ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2 ex-Alfa 159 2,2 jts ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik
Viesti
Kirjoittaja jkk » 15 Syys 2013, 12:55
voihan sitä tehdä pohjat ite ja viedä jonnekin maalarille sit että ruiskuttavat pintavärin ja lakan?
Wiltsu
Viestit: 170 Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41
Viesti
Kirjoittaja Wiltsu » 15 Syys 2013, 13:13
Hmm, millähän konstilla sitä nyt pääsisi halvimmalla. Paljonkohan jossaan Auto Milanossa olisi maalaus+asennus? Pitänee vissiin soittaa. Vai tekevätköhän he edes ton homman kun helmat löytyy jo omasta takaa, enkä osta niitä
puuha
Viestit: 1888 Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja puuha » 15 Syys 2013, 13:35
Auto Milanon voit heti unohtaa jos haluat halvalla.
Sit pitää vaan ostaa omat paukut ja viikonloppuaikaa.
Makaroonia jo vuodesta -98
jkk
Viestit: 6037 Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22 ex-Tesla Model 3 LR -21 ex-Tesla Model 3 SR+ -20 ex-VW ID3 Pro Performance ex-VW Golf GTE PLUG-IN ex-MB A180 business premium FL ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT ex-Jeep Renegade 1.4 MA ex-Scirocco 1.4 TSI ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2 ex-Alfa 159 2,2 jts ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik
Viesti
Kirjoittaja jkk » 15 Syys 2013, 13:52
siis jos haluut päästä halval, niin käy hakemassa automaalikaupasta oikeaa automaalia spraypullos, pohjamaalit ja lakka. helmoissa on kumminki aika vähän näkyvää alaa et kyl pitäs onnistua jos tekee maltilla. et kuitenkaan koko autoa ole maalaamassa.
puuha
Viestit: 1888 Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja puuha » 15 Syys 2013, 14:13
Novitecit on muovia.
Tarviit:
Rasvanpoisto ainetta , 7€
Muovipohjustetta 10€
(Ruiskukittiä) 10€
Pohjamaali 10€
Maali sävytetty 25€
Kirkaslakkaa, mieluummin 2K 25€
Kiinnitykseen korikittiä tms 10-15€
Eli tossa se satku palaa.
Viimeksi muokannut
puuha , 15 Syys 2013, 16:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Makaroonia jo vuodesta -98
Wiltsu
Viestit: 170 Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41
Viesti
Kirjoittaja Wiltsu » 15 Syys 2013, 14:30
puuha kirjoitti: Novitecit on muovia.
Tarviit:
Rasvanpoisto ainetta , 7€
Muovipohjustetta 10€
(Ruiskukittiä) 10€
Pohjamaali 10€
Maali sävytetty 25€
Kirkaslakkaa, mieluummin 2K 25€
Kiinnitykseen korikittiä tms 10-15€
Eli tossa se satka palaa.
Kiitos paljon! Onko siis esim. tuon Decovärin spraysta mihinkään, vai?
Asennukseen en vieläkään oikeen tiedä uskallanko itse ruveta, pelottaa että ryssin sen homman ja auto näyttää sen jälkeen joltaan bensalenkkariviritykseltä
Paljonkohan pelkkä asennus olisi jossakin liikkeessä...
jkk
Viestit: 6037 Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22 ex-Tesla Model 3 LR -21 ex-Tesla Model 3 SR+ -20 ex-VW ID3 Pro Performance ex-VW Golf GTE PLUG-IN ex-MB A180 business premium FL ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT ex-Jeep Renegade 1.4 MA ex-Scirocco 1.4 TSI ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2 ex-Alfa 159 2,2 jts ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik
Viesti
Kirjoittaja jkk » 15 Syys 2013, 18:15
^eisitä koriliimaa tarvii laittaa niin että auto muuttuu liimapesäkkeeks, nätit raidat pari kolme senttiä helmalevikkeen rajasta. ja kun laitat puristuksiin niin liima levii sopivasti.
ja osta vaikka pullo väriä per levike.
Wiltsu
Viestit: 170 Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41
Viesti
Kirjoittaja Wiltsu » 15 Syys 2013, 20:01
Lähinnä epäilen miten siististi saan ne kiinni
Onko ihan normikäytäntö ainoastaan liimata nuo helmat kiinni? Niissähän on ruuveille/pulteille paikat.
Pasi
Viestit: 6787 Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): --- [ EX ] --- Crosswagon Q4 '05 156 2.5 V6 '98 159 2.4 JTDm '07 156 1.8 TS SW '02 33 1.7 IE '91 155 2.0 '92 33 1.7 IE '91 156 2.5 V6 SW '03 Bravo 1.4 Tjet '08 156 2.0 JTS '02 Sprint 1.5 QV '86 156 1.6 TS '98 33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Pasi » 15 Syys 2013, 20:06
Ylhäältä liimalla, alhaalta ruuveilla....
Ei alfat enää maistu
jkk
Viestit: 6037 Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22 ex-Tesla Model 3 LR -21 ex-Tesla Model 3 SR+ -20 ex-VW ID3 Pro Performance ex-VW Golf GTE PLUG-IN ex-MB A180 business premium FL ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT ex-Jeep Renegade 1.4 MA ex-Scirocco 1.4 TSI ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2 ex-Alfa 159 2,2 jts ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik
Viesti
Kirjoittaja jkk » 15 Syys 2013, 21:29
^niin ju kyllä, ruuveillehan on omat paikat helmakotelossa!
Epezi
Viestit: 7544 Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Epezi » 15 Syys 2013, 21:32
Millään teipillä niitä ei saa sitten kuivumisaikaa pysymään paikallaan, itse ajoin auton seinäävasten niin että sain pönkkiä seinän ja helman väliin.
Wiltsu
Viestit: 170 Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41
Viesti
Kirjoittaja Wiltsu » 15 Syys 2013, 21:58
Laittaisiko suurin osa jengistä siis helmat kiinni pelkästään liimalla?
jkk
Viestit: 6037 Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22 ex-Tesla Model 3 LR -21 ex-Tesla Model 3 SR+ -20 ex-VW ID3 Pro Performance ex-VW Golf GTE PLUG-IN ex-MB A180 business premium FL ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT ex-Jeep Renegade 1.4 MA ex-Scirocco 1.4 TSI ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2 ex-Alfa 159 2,2 jts ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik
Viesti
Kirjoittaja jkk » 15 Syys 2013, 22:06
^ei vaan niinkuin pasi sanoi eli alhaalta ruuveilla ja ylhäältä liimalla
Wiltsu
Viestit: 170 Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41
Viesti
Kirjoittaja Wiltsu » 15 Syys 2013, 22:09
Jepulis. Mitkähän ruuvit noihin pitäisi lyödä... Paketissa kaiketi tullut mukana jotkut, mutta niitä ei ole jäljellä.
Epezi
Viestit: 7544 Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Epezi » 16 Syys 2013, 07:48
Itselläni oli lesterin helmat joten en tiedä miten kiinnitys novitecissä on, mutta alustassa on muovitulppia joiden kohdalle kiinnikkeet tuli. nypin tulpat pois ja kiinnitin alaosastaan niillä. En siis käyttänyt ruuveja.
Wiltsu
Viestit: 170 Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41
Viesti
Kirjoittaja Wiltsu » 16 Syys 2013, 21:37
2013-09-16 21.24.59.jpg (46.11 KiB) Katsottu 3632 kertaa
Tuossa vielä kulma helmoista. Pitääkö noihin upotuksiin siis porata reijät, ja siitä sitten nuo alustan muovitulpat läpi vai?
Liitteet
2013-09-16 21.24.59.jpg (46.11 KiB) Katsottu 3632 kertaa
Epezi
Viestit: 7544 Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Epezi » 16 Syys 2013, 21:44
^Siltä vaikuttaa, lesterissä oli reiät valmiina (tosin ei nekään ihan oikeissa kohdissa). Kannattaa sovitella vähän paikalleen että osuisko niiden tulppien kohdalle.
Wiltsu
Viestit: 170 Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41
Viesti
Kirjoittaja Wiltsu » 16 Syys 2013, 21:48
Jees. Ja jos sopii, niin tulpat nimenomaan nypitään ulos, ja työnnetään sitten noihin tehdyistä reijistä sisään?
Epezi
Viestit: 7544 Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Epezi » 17 Syys 2013, 13:16
No, itsen en saanut kuin ehkä puolet tulpista ehjänä irti. Mallin kanssa varaosaliikkeestä lisää.