Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Aquatica
Viestit: 15114
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Pujazuba kirjoitti:Voi nenä. 7kk vanha Puolasta tilattu käsijarruvaijeri taitaa jumittaa. Ainakin v puoleinen. Tyhmä olin kun en rasvannut niitä ennen kuin vein pajalle asennettavaksi. :x
Ei kai siinä muu voi olla kun jarrut on just huollettu ja takavasen levy käy lämpimäks sekä kahva on välillä löysä ihan kuin vetäis vain yhden puolen vaijeria. Yritän vielä päästä alle katsomaan.
No se vaihtaminenkin on oikeasti helppo tehdä, jos edes öljymontulle pääsee. Itsehän vähän aikaa sitten vaihdoin ja ostin halvat Coflen (alkuperäiset, ehkä) vaijerit. Kahvan alta ruuvia reilusti löysälle, vanhat vaijerit pois ja uudet tilalle kunnon silikonimyrkytyksen jälkeen. Sitten vaan kahvan alta ruuvia kunnes "löysät" on pois ja vetelin kahvasta muutamankymmentä kertaa, välillä poljin jarrua ja toistin kahvakiskonnat. Sitten hiekkaparkkiin kokeilemaan kässärin toimivuutta ja hyvin toimi.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

EdotL kirjoitti:Tuollahan se, akun vieressä termarin alla.
Epäilen, että se on vielä eri anturi.. Nyppäsin liittimen irti ja katsoin mitä lämpötilaa MultiEcuScan näyttää. Näytti olevan sama lämpötila koneen mukaan, oli piuha kiinni tai irti. Kiitoksia kuitenkin.
Saa laittaa lisää veikkauksia! :mrgreen:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
EdotL
Viestit: 909
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV
ex: 156 V6 -03 & 156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EdotL »

^ No suateri. Aina ei voi voittaa. :)

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2366
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^ Kuulostaa kivalta. Taidanpa tehdä siitä vklopun miniprojektin.
Kuva

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 378
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

Onkohan tuossa JTS:ssä menossa ilmi kun veto on vähän kadoksissa 3000-4000rpm alueella? Vaiko jokin muu kökkö?

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^JTS ei ole niin tuttu, mutta eiköhän tuossa päde samat seikat. Mikäli imuputkessa ei näy repeämiä tai ole muitakaan imuvuotoja, niin ilmihän se todennäköisesti on.
hagger16 kirjoitti:Nyt askel vielä vähän lähemmäs ongelmassani. Mistäs seuraava löytyy -02 vuoden 156 2.5 V6:sta:

water temp sensor which is attached to the heater hose near to the bulkhead

Eli veden lämpötila-anturi, joka on liitetty vesiletkuun... missä?

Ja bulkhead on ilmeisesti tulipelti. Pitänee huomenna tutkia mitä näkyy moottorin takaosissa..
Senza cuore saremmo solo macchine

Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

Tässä HD-videota tuosta mun tessin käynnistymisestä mikä oli tuossa aikaisemmin puheena: http://youtu.be/0blRfpM2Itk" onclick="window.open(this.href);return false;

Osaisiko joku viisaampi nyt sanoa mistä tuo pieni köhä käynnistyessä johtuu? Ensimmäisenä tuleva käynnistys on 48h seisonnan jälkeen ensimmäinen.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15114
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Wiltsu kirjoitti:Tässä HD-videota tuosta mun tessin käynnistymisestä mikä oli tuossa aikaisemmin puheena: http://youtu.be/0blRfpM2Itk" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Osaisiko joku viisaampi nyt sanoa mistä tuo pieni köhä käynnistyessä johtuu? Ensimmäisenä tuleva käynnistys on 48h seisonnan jälkeen ensimmäinen.
Aikaisempaa ääntähän tuosta en kuule, mutta aivan selvästi ajoituksenmuuntimen rallatus tuossa on taustalla käynnistyksessä - tuntuu jatkuvan (kuulostaa dieseliltä) myös tehokkaasti. Tästäkin on paljon puhetta ja mm. paksummat öljyt on monella auttaneet ensihätään, mutta kuitenkin osa vaihtokunnossa. Olettaen, että ei ole muuta kuin tuo rallatus, joka kuuluu ekalla startillam uutaman seksunnin ajan erittäin selvästi ja vaimenee suht nopeasti, mutta ei kuitenkaan poistu tuossa tapauksessa...

Haittaahan tuosta ei käytännössä ole juuri lainkaan, paitsi aavistuksen kadonneet tehot ja hieman noussut polttoaineenkulutus. Edellisessä 156:ssa oli sama vika pitkälle toista vuotta, eikä se hajottanut edes kattia sinä aikana, joten mistään kriittisestä ei voi puhua. Tietty, jos ne olisikin ne venttiilit jotka naputtaa... ;)

Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

Käynnistäessä tulee aina semmoinen pieni bensanhaju. Voiko tuon osan vaihtaa itse, ja onko kallis remppa? :?

Avatar
toolman
Viestit: 1488
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja toolman »

hagger16 kirjoitti:
EdotL kirjoitti:Tuollahan se, akun vieressä termarin alla.
Epäilen, että se on vielä eri anturi.. Nyppäsin liittimen irti ja katsoin mitä lämpötilaa MultiEcuScan näyttää. Näytti olevan sama lämpötila koneen mukaan, oli piuha kiinni tai irti. Kiitoksia kuitenkin.
Saa laittaa lisää veikkauksia! :mrgreen:
Tota noin, en haluais viisastella, mutta mitä tuo vois tarkoittaa? :roll:

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Viisastele vaan. Sinulta voisi löytyä tietoa.. :wink:

Oman ymmärryksen mukaan anturi ei näyttäisi asteita, mikäli siltä on yhteys poikki. Nyt asialla ei tuntunut olevan mitään eroa. Moottori on antanut ihan järkeviä lämpötiloja, vaikka ilmastointi onkin lukenut jostain väärin moottorin lämpötilan.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Aquatica
Viestit: 15114
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

hagger16 kirjoitti:Viisastele vaan. Sinulta voisi löytyä tietoa.. :wink:

Oman ymmärryksen mukaan anturi ei näyttäisi asteita, mikäli siltä on yhteys poikki. Nyt asialla ei tuntunut olevan mitään eroa. Moottori on antanut ihan järkeviä lämpötiloja, vaikka ilmastointi onkin lukenut jostain väärin moottorin lämpötilan.
Mutta mihin se ilmastointi tarvitsee moottorin lämpötilaa, en vieläkään ole tajunnut? Ulkolämpötilaa ja sisälämpötilaahan se haluaa tietää - ulkona kun on +30 ja sisällä +40 ja mittarissa on 22, se haluaa jäähdyttää 18celciusta. Jne. Eihän moottorin lämpötilalla ole mihinkään mitään merkitystä (paitsi flektin toiminnan osalta? Sitähän hoitaa kuitenkin ECU, oli ilmastointia tai ei), kun kompurakin lähtee plussa-asteilla pyörimään ja eikös se saa varsinaisen tiedon ulkolämpötilanmittarista, sitten vielä siihen on rakennettu oma lämpötunnistimensa jottei vahingossakaan pakkasella käynnisty?

Opastakaa nyt täällä minä-tyhmääkin, kun minä en tajua. :roll:

Avatar
Tiige
Viestit: 2935
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Ainakin vanhemman mallin tomaattikylmästöinti on kiinnostunut moottorin lämmöistä. Ei puhalla kylmällä koneella kylmää ilmaa kabiiniin jos pyynti on lämmintä. Moottorin hieman lämmettyä alkaa hönkimään. Näin siis auto asetuksella.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
toolman
Viestit: 1488
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja toolman »

hagger16 kirjoitti:Viisastele vaan. Sinulta voisi löytyä tietoa.. :wink:

Oman ymmärryksen mukaan anturi ei näyttäisi asteita, mikäli siltä on yhteys poikki. Nyt asialla ei tuntunut olevan mitään eroa. Moottori on antanut ihan järkeviä lämpötiloja, vaikka ilmastointi onkin lukenut jostain väärin moottorin lämpötilan.

Pointti oli se että jos lukema ei muutu kun liittimen irrottaa ei se takaa että anturi on ehjä! Toimivasta autosta vois tietty kokeilla mitä tapahtuu kun piuhan irrottaa? Tai onko kyseinen lukema edes tuolta anturilta?

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

toolman kirjoitti:Tai onko kyseinen lukema edes tuolta anturilta?
Sepä se. Epäilen, että ei ole vaan ilmastoinnille on oma anturi vielä jossain.
Senza cuore saremmo solo macchine

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja stinger »

Tiige kirjoitti:Ainakin vanhemman mallin tomaattikylmästöinti on kiinnostunut moottorin lämmöistä. Ei puhalla kylmällä koneella kylmää ilmaa kabiiniin jos pyynti on lämmintä. Moottorin hieman lämmettyä alkaa hönkimään. Näin siis auto asetuksella.
Boseliftissäkin puhallin käynnistyy vasta kun jäähdytysnesteen lämpötila on 50 astetta.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15114
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Hyvä huomio tuo autoiomastoinyi, eihån se lämmitä kylmällä koneella.

Yritin faktaa löytää myös 10v 2.4JTDn jakohihnan vaihtovälistä... Onko se oikeasti 5v/120tkm? Tuohan lienee helppo vaihtaakin? Kyseessä siis vanha 100kW versio, olisi kiva tietää äkkiä kun huomenna tarkoitus käydä moista katsomassa ja nyt on jo 90tkm ajettu hihnallla... Ajasta ei tietoa

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja masaboy »

Mikä mahtoi nyt mennä kun havahduin ajellessa takapään kolinaan. Ajelin kotiin ja pyysin emännän renkuttamaan auton perää, samalla kun itse tarkastelin kolinan lähdettä. Vika paikantui oikeaan takapyörään joka kolisee ihan kiitettävästi ja sisälokari on ihan märkänä kamalalta haisevaa litkua??? :crazyeyes:

Tuossa vielä videota aiheesta: http://www.youtube.com/watch?v=2WEyf609 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Millä eväin tästä eteenpäin? Autossa on KauGohin aikoinaan hankkima Koni Sport jäykkyyssäädettävä alustasarja.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15114
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Näyttääpi vähän siltä, että iskari onpi saanut kipeätä. Vaihtoehtona on myös jousilautasen pettäminen, tosin jousi näytti olevan hyvin paikoillaan tuossa. Jääkö auto heilumaan renkutuksesta, eli ei lopeta huojumista nopeasti? Jos jää, niin iskari taitanee olla ainoa vaihtoehto. Öljyt tullut pihalle kenties? (eipä tuolla hirveästi muuta jousitukseen liittyvää öljymömmöjuttuja olekaan)

A Bart
Viestit: 1869
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

^ ^
Aika vetelä alustasarja koniksi :lol:
Multa saa ehjän tolpan lainaan, kun lähettää tuon iskarin konille korjattavaksi.
Eikös tuo keltainen ole jo korjattavaa versiota ?

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Onhan se. Motoral taitaa fiksata noita.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja masaboy »

A Bart kirjoitti:^ ^
Aika vetelä alustasarja koniksi :lol:
Multa saa ehjän tolpan lainaan, kun lähettää tuon iskarin konille korjattavaksi.
Eikös tuo keltainen ole jo korjattavaa versiota ?
Kyllä Motoralin sivuilla näyttäisi lukevan että KONI iskunvaimentimet ovat huollettavissa
Tarvitsee selvitellä nyt ensinalkuun jotakuta joka haluaisi/pystyisi tuon purkamaan ja vaihtamaan autotallissani käsitunkin varassa.
Minä itse en ole kyllä harrastanut niin paljoa jotta rohkenen tuohon kajota :?

Avatar
palkus
Viestit: 5529
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

hagger16 kirjoitti:
toolman kirjoitti:Tai onko kyseinen lukema edes tuolta anturilta?
Sepä se. Epäilen, että ei ole vaan ilmastoinnille on oma anturi vielä jossain.
Ei kait bose-kutosessa muita antureita ole moottorin lämmölle. Ilmastointi-tsydeemi tarttee sen lämpötiedon, tuonne kylmäänpäähän sekä myös ylikuumentumisen lähestyessä->kompura pois päältä rasittamasta. Noin niin kuin yleensäkin moottorin toiminnan tarttis olla "ehjää", se oli jonkummoinen lista tilanteista, milloin kompura kytketään pois käytöstä varoiksi/rasittamasta. Eikö se anturi ole 4 pinninen, eli siinä on 2 termistoria yhdessä paketissa. Toisesta menee tieto kajuutan lämpömittarille ja toisesta eculle+ilmastoinnille. Mitä mes näyttää moottorin lämmöksi moottorin-ohjauksen puolella verrattuna ilmoitettuun lämpöön ilmastoinnin puolella?

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja masaboy »

Aquatica kirjoitti:Jääkö auto heilumaan renkutuksesta, eli ei lopeta huojumista nopeasti?
Jää heilumaan.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

stoichiometric kirjoitti:
hagger16 kirjoitti:
toolman kirjoitti:Tai onko kyseinen lukema edes tuolta anturilta?
Sepä se. Epäilen, että ei ole vaan ilmastoinnille on oma anturi vielä jossain.
Ei kait bose-kutosessa muita antureita ole moottorin lämmölle. Ilmastointi-tsydeemi tarttee sen lämpötiedon, tuonne kylmäänpäähän sekä myös ylikuumentumisen lähestyessä->kompura pois päältä rasittamasta. Noin niin kuin yleensäkin moottorin toiminnan tarttis olla "ehjää", se oli jonkummoinen lista tilanteista, milloin kompura kytketään pois käytöstä varoiksi/rasittamasta. Eikö se anturi ole 4 pinninen, eli siinä on 2 termistoria yhdessä paketissa. Toisesta menee tieto kajuutan lämpömittarille ja toisesta eculle+ilmastoinnille. Mitä mes näyttää moottorin lämmöksi moottorin-ohjauksen puolella verrattuna ilmoitettuun lämpöön ilmastoinnin puolella?

No sepä. Moottorin tietoja tarkastellessa kaikki on ihan ok. Sekin jo mielestäni kertoo, että ilmastointi ottaa tiedon eri paikasta. Luin Alfaownerilta, että ainakin dieselistä tuo anturi on moottorin takaosassa, lähellä tulipeltiä, vaihdelaatikon yläpuolella.. Ei ole vielä löytynyt.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Tämmönen tieto löytyi eLearnista.

Ilmeisesti siinä on kaks anturia vierekkäin.

1 on se joka lähettää tiedon ilmastoinnille ja 2 eculle

Toisaalta voiko tohon eLearniin luottaa?
Liitteet
TempSensors.jpg
TempSensors.jpg (103.51 KiB) Katsottu 5735 kertaa

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Kyllä ne on toinen ECUlle ja toinen kellolle,itse juuri vaihdoin nuo 2.5 CF1...

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Jaaha, taitaa olla helpompi vaihtaa poikkivarret taakse jos tiputtaa koko kelkan alas ja vaihtaa pöydällä.
Puslat lujaa kiinni pulteissa ja bensatankki ahdistaa ja mutteri juntturassa ja... :roll:
Seuraava hankinta onkin varmaan pieni puhalluslamppu, jotta saa lämpöä jumipaikkoihin.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15114
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Induktiolämmitin on äärettömän kätevä. Ei toki ilmainen, mutta pitkäaikainen ja äärettömän kätevä.

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

Finest kirjoitti:Jaaha, taitaa olla helpompi vaihtaa poikkivarret taakse jos tiputtaa koko kelkan alas ja vaihtaa pöydällä.
Puslat lujaa kiinni pulteissa ja bensatankki ahdistaa ja mutteri juntturassa ja... :roll:
Seuraava hankinta onkin varmaan pieni puhalluslamppu, jotta saa lämpöä jumipaikkoihin.
se kelkka on vartissa irti autosta kun avaa tukivarret pohjasta, kelkan pultit ja iskarin lautaset ylhäältä...mutta sit tulee kyllä paljon osaa kerralla irti...niin ja jarrut tietenki auki...

E: tuolla taval tehtiin kun laitetiin auto lihoiks

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

jkk kirjoitti:
Finest kirjoitti:Jaaha, taitaa olla helpompi vaihtaa poikkivarret taakse jos tiputtaa koko kelkan alas ja vaihtaa pöydällä.
Puslat lujaa kiinni pulteissa ja bensatankki ahdistaa ja mutteri juntturassa ja... :roll:
Seuraava hankinta onkin varmaan pieni puhalluslamppu, jotta saa lämpöä jumipaikkoihin.
se kelkka on vartissa irti autosta kun avaa tukivarret pohjasta, kelkan pultit ja iskarin lautaset ylhäältä...mutta sit tulee kyllä paljon osaa kerralla irti...niin ja jarrut tietenki auki...

E: tuolla taval tehtiin kun laitetiin auto lihoiks
Mitä katselin niin ei tarvitse kuin iskarin alapultit pois ja koiranluut irti. +kelkan pultit ainakin 4kpl.
Siten se tulisi tukivarsien ja kallistuksenvakaajan kanssa alas. Samalla vakaajalle maalit + uretaanit.
Vai katsoinko väärin?
Iskarit, navat, jarrut jne. jäisivät paikoilleen.

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^joo kylhän se tulee. riittää kun avaa kelkan pultit ja iskarin alimman pultin muistaakseni.

koiranluita ei tartte avata paitsi jos haluaa siis vakaajalle jotain tehdä...

E: kannattaa varautua että se iskarin alapultti on niin piruntiukassa. samalla tavalla kun edessä, mutteri kyllä aukee ihan nätisti mutta pultti voi olla jämähtänyt.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Myös vaakaja on mielestäni kelkassa kiinni. Toki varmaan saa irroitettua vain puslien kiinnityksen ja jätettyä muuten paikalleen (koiranluihin).

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^muistaakseni vakaaja on kiinni pohjassa kahdesta kohtaa pannoilla, vakaajan päät tulee koiranluuhun ja koiranluun toinen pää tulee iskariin. voi toki olal et muistanväärin tuon vakaajan kiinnityksen...

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Aloin itsekin epäilemään miten sen on kiinni, tuosta varmistuin (kelaa vähän alas päin sivua)
http://www.147gta.com/156_3.0V6.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Alibaba.com:issa olisi myynnissä täälläkin mainittuja etuylätukivarsien säätöpuslia ja pituussäädettäviä takatukivarsia.
Joku noiden puslien saatavuutta yritti selvitää.
Hintoja ei näy, ja em. sivustosta ei ole kokemusta. Vaatinee kimppatilausta..
http://www.alibaba.com/product-free/131 ... 7_2_0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.alibaba.com/product-free/143 ... o_147.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^no juu, kelkkaahan se vakaaja kiinnittyy.

tuosta näkee kyllä hyvin noi poikittais tangot. lähempi lähtee ihan nätisti, mutta se kauempi lähtee vasta kun tuo helvetin pitkä pultti on kokonaan irti...

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja masaboy »

Tuollainen näkymä takapään iskarissa. Soitin Motoralille tuosta ja sanoivat ettei missään nimessä ole rahallisesti kannattavaa huoltaa tuota enää, koska uusi runko itsessään lähentelee uuden tolpan hintaa, jonka ohjehinta ~345e *Auts*

Alfisti.netissä nuot 199e/kpl ja pareittain suositellaan vaihdettavaksi joten taitaa tulla halvemmaksi hankkia halvempi alustasarja tai erimerkkiset iskarit. Jos itselläni olisi vielä mielenkiintoa ja etenkin ymmärrystä tuohon jatkuvasti oikuttelevaan autoon niin voisin vielä parempaan investoida. Hajoaisi edes joskus jotain pientä mutta aina vain isompaa, ajoon vaikuttavaa vikaa.

Sanovat että luku. 13 on epäonnenluku. Tämä vuosi 20(13) onkin ollut sitä, varsinkin auton korjaamisessa. :twisted:
Liitteet
noname (1).jpg
noname (1).jpg (78.95 KiB) Katsottu 5475 kertaa

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja masaboy »

Olisi sellainen kysymys että kun autossani on Sportpack3 varustelutaso, niin onko siinä ollut aikanaan jokin erityinen alustasarja?
KauGoh muistelee että aikoinaan Konin sarjan hankittuaan, on vaihdettu vain pelkät iskarit koska silloiset (luultavammin alkuperäiset jouset) madalsivat enemmän kuin Konin setissä olleiden jousten piti. Alkuperäiset madalsivat -40mm tai -45mm kuin taas Konin setin jouset -35mm

Voisiko tuo olla syynä iskunvaimentimen rikkoontumiseen?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Sportpackiin kuuluu sporttisempi alusta, mutta pitäisin hyvin epätodennäköisenä että vakioalusta rikkoisi iskareita.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^^Voihan ne matalammat jouset rasittaa iskareita enemmän, mutta hei, ne on seitsemän vuotta vanhat. Kyllä ne on jo aikansa palvelleet.

Entäs, jos laitat sinne hyväkuntoiset mitkä tahansa (käytetyt) iskarit. Tulisi edullisimmaksi. Foorumilta varmaan jotkut löytyy.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja masaboy »

hagger16 kirjoitti:^^Voihan ne matalammat jouset rasittaa iskareita enemmän, mutta hei, ne on seitsemän vuotta vanhat. Kyllä ne on jo aikansa palvelleet.

Entäs, jos laitat sinne hyväkuntoiset mitkä tahansa (käytetyt) iskarit. Tulisi edullisimmaksi. Foorumilta varmaan jotkut löytyy.

Eli sinne voisi yhtä hyvin heittää vaikka alkuperäis- laatuiset tolpat tilalle vaikka etupäähän jättää nuot Konit?

Avatar
toolman
Viestit: 1488
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja toolman »

masaboy kirjoitti:
hagger16 kirjoitti:^^Voihan ne matalammat jouset rasittaa iskareita enemmän, mutta hei, ne on seitsemän vuotta vanhat. Kyllä ne on jo aikansa palvelleet.

Entäs, jos laitat sinne hyväkuntoiset mitkä tahansa (käytetyt) iskarit. Tulisi edullisimmaksi. Foorumilta varmaan jotkut löytyy.

Eli sinne voisi yhtä hyvin heittää vaikka alkuperäis- laatuiset tolpat tilalle vaikka etupäähän jättää nuot Konit?
Mulla ois GTA:n takaiskarit, on ne varmaan kohtuullisen jämäkät tavallisiin verrattuna.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^^Kyllä voi. Eiköhän joltain löydy hyväkuntoiset, jotka on jääneet alustasarjan asennuksen takia hyllylle. Nehän voi olla mistä vaan 156 sedanista..

Keskitä nyt vaan tarmosi ja rahasi niihin muihin ongelmiin. :-D
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

hagger16 kirjoitti:Nehän voi olla mistä vaan 156 sedanista..
Sportpack-alustan iskarit on erilaiset kuin vakioiskarit joten parempi se olisi että ne olisi sellaisesta.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15114
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

SportPack-iskareita saanee 120eur kipale Mister-autolta (tai noin tuohon hintaan). Tai ainakin väittävät olevan sporttialustaan...

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Tuomas K kirjoitti:
hagger16 kirjoitti:Nehän voi olla mistä vaan 156 sedanista..
Sportpack-alustan iskarit on erilaiset kuin vakioiskarit joten parempi se olisi että ne olisi sellaisesta.
Tuon Masan auton alusta ei ole sportpack, ainakaan sellainen miksi me se ymmärretään. Se on paljon matalampi. Hyvähän sinne olisi laittaa iskarit, jotka on tarkoitettu matalille jousille, mutta voi sinne laittaa muutakin.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^jep. tärkeintä lienee se että iskarit ovat samanlaiset molemmin puolin samalla akselilla...

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Esimerkkinä minulla on nyt tessussa V6:n iskarit edessä, koska pitäisi käyttää FSD:t huollossa. Itseasiassa nuo toimii yllättävän hyvin. Yläpäähän piti tosin tehdä putkesta holkki, että oli käypäisempi.. Jouset ovat oikeasti 30mm madaltavat TS:n jouset.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Mistäs noista vanhoista muuten tietää, että onko niissä joku SportPack tms. ollut uutena?
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Vanhoissa sportpackeissa (siis ennen boseliftejä) taitaa mittarivalot olla punaiset mustalla pohjalla. Näitä harvemmin kukaan muuttelee. En muista mikä ero oli sp1 ja 2 välillä mut sp3 oli nahkapenkein. Näissäkin oli jotain eroa. Ne paremmat nahat on Momon ja toiset ei ihan niin hyvät penkit oli jälkikäteen maahantuojan toimesta verhoiltu uudestaan jollain alihankkijalla Suomessa. Momon nahkoissa on Alfan logo selkänojassa ja replicoissa lukee "Alfa Romeo". Mulla oli kyseiset jakkarat joskus 156V6ssa ja olihan nekin varsin hyvät mut ei vedä Momoille vertoja.
Abarth 500 Esseesse

Vastaa Viestiin