Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Valvoja: Moderators
- ragazza
- Viestit: 304
- Liittynyt: 24 Heinä 2009, 21:06
- Car(s): Stelvio 2.0 280hp '19, 159 2.4 JTDm '06, 147 2.0 T.S. '08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^^ mä hankin Saksasta italy motorsilta alfan alkuperäsen maali&lakkatikun jollain 15 eurolla, kun tuli sopivasti muiden ostosten kanssa..
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Itse hommasin alfastumperilta muiden rojujen ohessa.Marutei kirjoitti:Mistä kannattaisi hommata paikkamaalia? Tarvitseeko sen päälle lakkaa?
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Samoin. Ihan laadukkaan olonen sarja ja värikin tosi hyvä kuivuttua
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mistäs muuten tuon koodin löytää? Onko se oikeasti takaluukun panelien alla piilossa vai onko se jotenkin muuten helposti saatavissa selville ilman purkuoperaatiota?jkk kirjoitti:^mä tilasin stirwelliltä paikkamaali pullon ja lakan. makso lakka jotain 6 e ja paikkamaali vissiin 7 e ja se tehdään auton värikoodin mukaan jonka ilmoitat. .
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^ avaa takaluukku niin se kooditarra on siinä luukun sivussa oikealla
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ostin joskus 56:een perus Nero paikkamaalin Alkuperäistuonnista. Sävy oli todella kaukana alkuperäisestä vaikka maalasin haalistumatonta kohtaa. Jos siis ostaa näitä koodin perusteella tehtyjä niin kannattaa testata huomaamattomaan paikkaan ensin. Noissa alkup. tuotteissa on siis maali ja lakka samassa.jkk kirjoitti:^mä tilasin stirwelliltä paikkamaali pullon ja lakan. makso lakka jotain 6 e ja paikkamaali vissiin 7 e ja se tehdään auton värikoodin mukaan jonka ilmoitat. itellä osu sävy taydellisesti!!
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^nojuu, onhan nois valmistajien värikartoissa eroja. esim, ostat mastonin maalia mustaan autoon niin purkista tulee vihreetä
toi mitä mä tilasin oli MIPA merkkinen maali ja duplicolorin lakka, toimi mulla.
toi mitä mä tilasin oli MIPA merkkinen maali ja duplicolorin lakka, toimi mulla.
- routasydän
- Viestit: 1558
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
No niin, 159 leiriin paluu taas suoritettu tuolla diesel nelikolla. Ajo maistuu, mutta yksi piirre hieman häiritsee. Eli kone ujeltaa kiihdytyksissä melko selvästi, ehkä voimakkaimmin kuuluu alle 100kmh nopeuksissa. Tehot tallella ja laatikko toimii hyvin. Jakopää vaihdettu tänä vuonna ja muutoinkin huollot tehty erittäin asiallisesti ja ajallaan. Pitääkö olla huolissaan turbosta? Ujellus alkaa siis heti kaasua painettaessa ja ahtopaineiden mittarin mukaan noustessa ja loppuu kaasu vapautettaessa. Reilu 1000km tuolla nyt tullut pöristeltyä ja seurattua vasta.
- Jiitee
- Viestit: 4456
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^Garrett ujeltaa jonkin aikaa kylmänä, mutta lämpimänä ääntä ei sitten kuulu. Jos menee noin, on aika normaalikuntoinen turbo silloin.
Jt
Jt
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^Mistähän moinen johtuu? Itsellä ujeltaa kans kylmänä parissa ekassa kiihdytyksessä.
Lisäksi 2000 kierroksen kohdalla tuntuu pieni nykäisy eikä vedot ehkä ole ihan tallella alle tuon. Tosin itsellä oli jo autoa ostettaessa ne imusarjan juuttuvat läpät laitettu pysyvästi auki asentoon ja poistettu niiden ohjaustanko, joten olen ajatellut johtuvan siitä. Tai sitten pitäisi egr:ää ropata. Kulutuskin on mielestäni vähän yläkanttiin. Mietiskelin myös että johtuuko vihellys + em jutut juuttuvasta egr:stä, mutta tuo turbojuttu oli uusi.
Pääasia että pelaa lappu lattiassa ja riittävästi muuten
Lisäksi 2000 kierroksen kohdalla tuntuu pieni nykäisy eikä vedot ehkä ole ihan tallella alle tuon. Tosin itsellä oli jo autoa ostettaessa ne imusarjan juuttuvat läpät laitettu pysyvästi auki asentoon ja poistettu niiden ohjaustanko, joten olen ajatellut johtuvan siitä. Tai sitten pitäisi egr:ää ropata. Kulutuskin on mielestäni vähän yläkanttiin. Mietiskelin myös että johtuuko vihellys + em jutut juuttuvasta egr:stä, mutta tuo turbojuttu oli uusi.
Pääasia että pelaa lappu lattiassa ja riittävästi muuten
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Polforea
- Viestit: 11492
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Pyörreläppien käytöstäpoisto voi hyvinkin aiheuttaa ponnettomuutta alakierroksilla. Ne on varmaan poistettu käytöstä kun alkavat takkuamaan EGR:n karstoitettua tarpeeksi imusarjaa, eli tuo operaatio on todennäköisesti lähinnä oireen harakirikorjaus varsinaisen ongelman (se karsta) poistamisen sijasta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Olisi kiikarissa näteillä alfan vanteilla käytetyt Hakkapeliitta R:t, mutta koko on 225/45-17. Onkohan noiden kantavuus ongelma kun orkkishan on 225/50-17?
Ja vaikuttaako tuo kokoero mihin suuntaan kitkarenkailla ajettavuudessa?
Ja vaikuttaako tuo kokoero mihin suuntaan kitkarenkailla ajettavuudessa?
Il nero era bellissimo
- palkus
- Viestit: 5511
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mullon kyllä päässä vikaa, mutta jostain syystä sieppaa nuot vääränkokoset renkaat. Tolla vääränkokosella tarkoitan halkaisijaa/vierintäkehää.
- Polforea
- Viestit: 11492
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Hakkis R näyttäisi Nokianin sivuilta luntattuna olevan tuossa koossa kantavuusluokalla 94 (670kg), eli sinällään riittää just ja just viisysin 1300kg etuakselimassalle. Muina vaikutuksina nopeusmittari ja matkamittari näyttää vähän yläkanttiin, saattaa näyttää vähän hassulta ja tärähdykset, railut, asfaltin reunat yms tuntuu vähän kovemmin. Ja äkkiähän ne siitä vaihtokuntoon kuluu, niin pääsee vaihtamaan oikean kokoisiin.
http://www.nokianrenkaat.fi/rengas?id=1 ... peliitta+R" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.goodyear.eu/fi_fi/tire-advic ... -index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
EDIT: näköjään runflat -versio onkin vain 91 (615kg), eli kannattanee katsoa kummista on kyse.
http://www.nokianrenkaat.fi/rengas?id=1 ... peliitta+R" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.goodyear.eu/fi_fi/tire-advic ... -index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
EDIT: näköjään runflat -versio onkin vain 91 (615kg), eli kannattanee katsoa kummista on kyse.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Shuttle
- Viestit: 2257
- Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
- Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tällä hetkellä kesärenkaina on 225/45 - 17 ja ei voi kyllä kehua ajettavuutta mitenkään. Kumit on ihan jees, ContiSport Contact, mutta auton käytös on levotonta ja muut Polforean mainitsemat ominaisuudet tulevat esille turhan herkästi.Jame kirjoitti:Olisi kiikarissa näteillä alfan vanteilla käytetyt Hakkapeliitta R:t, mutta koko on 225/45-17. Onkohan noiden kantavuus ongelma kun orkkishan on 225/50-17?
Ja vaikuttaako tuo kokoero mihin suuntaan kitkarenkailla ajettavuudessa?
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
paljonko laitetaan öljyä 2,2 jts:ään ja mitä suosittelette laitettavaks? ja pitääkö suodatin panos vaihtaa ennen kun valutaa öljyt koneesta. pohjapanssaria ei vissiin tarvi irrottaa kun propun kohdalla lovi panssaris.
-
- Viestit: 354
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Niin tuo profiilin erohan meinaa 23 mm pyörän läpimitassa, eli en laittais..
- Pasi
- Viestit: 6786
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^^ Öljyt pois > suodatin vaihtoon > öljyt sisään.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Oli olleet nuo pyörät Giuliettan alla, mutta löysin sitten toiset samanlaiset vanteet joissa kumit oikealla profiililla. Renkaat kylläkin vanhemmat mutta täytyy sitten etsiä noihin uudet kumit jos ei pärjää tätä talvea.harde kirjoitti:Niin tuo profiilin erohan meinaa 23 mm pyörän läpimitassa, eli en laittais..
Il nero era bellissimo
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Suodatin pois > öljyt vaihtoon, niin vanhasta suodattimesta ei valu mitään uuden öljyn sekaan.Pasi kirjoitti:^^ Öljyt pois > suodatin vaihtoon > öljyt sisään.
5w-40 A3 ja n~5,5l
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^ok. eli castrol magnatec lienee hyvää. tarviiko hommata muuta kuin suodatinpanos ja öljyt?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jahas kiitoksia tiedosta. Mitenköhän olen ollut niin puusilmä etten sitä ole huomannut. Täytyypä ottaa silmä tänään käteen ja vilaista uudelleen.jkk kirjoitti:^ avaa takaluukku niin se kooditarra on siinä luukun sivussa oikealla
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onkos tietoa kuinka hyvin 159 jarrut riittää radalla ajoon? Siis ihan reippaaseen ajoon.
Kävin tuossa testaamassa yhtä 159 2.4 dieseliä ja muutaman reippaasta vauhdista tehdyn jarrutuksen jälkeen tuntui hidastuvuus katoavan täysin, mikä kyllä yllätti hieman. Käsittääkseni noissa isoissa dieseleissä on vielä suuremmat jarrut kuin 2.2 bensassa, jollaista olen vähän katsellut. Korjatkaa jos väärässä olen. Kysymys lähinnä siksi, jos tuota GTAta olen vaihtamassa niin tällänen voisi olla yks mahollisuus.
Onkos TBi:ssä samanlaiset jarrut 2.4/2.2 kanssa?
Muutoin tuo koeajettu tuntui olevan ruodussaan ihan hyvin. Vetoa tuntui olevan, vaikka se ei sisälle tuntunutkaan muuten kuin mittarista katsomalla. Löpöä tuo 2.4 tuntuu käyttävän ainakin ajotietokoneen perusteella kohtalaisesti, vaikka ei kait tuota ole säästöpossuksi väitettykään.
Kävin tuossa testaamassa yhtä 159 2.4 dieseliä ja muutaman reippaasta vauhdista tehdyn jarrutuksen jälkeen tuntui hidastuvuus katoavan täysin, mikä kyllä yllätti hieman. Käsittääkseni noissa isoissa dieseleissä on vielä suuremmat jarrut kuin 2.2 bensassa, jollaista olen vähän katsellut. Korjatkaa jos väärässä olen. Kysymys lähinnä siksi, jos tuota GTAta olen vaihtamassa niin tällänen voisi olla yks mahollisuus.
Onkos TBi:ssä samanlaiset jarrut 2.4/2.2 kanssa?
Muutoin tuo koeajettu tuntui olevan ruodussaan ihan hyvin. Vetoa tuntui olevan, vaikka se ei sisälle tuntunutkaan muuten kuin mittarista katsomalla. Löpöä tuo 2.4 tuntuu käyttävän ainakin ajotietokoneen perusteella kohtalaisesti, vaikka ei kait tuota ole säästöpossuksi väitettykään.
- h_lauri
- Viestit: 6709
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^Mä tosin ajoin viime kesänä apparalla ja Bikerniekessä antireippaasti, mutta TBi:ssä en jarrujen katoamista havainnut.
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Eikös noissa 2,2 koneisissa tullut jarrumuutoksia jossain vuosimallissa? vai olenko ymmärtänyt ihan väärin?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Samat nelimäntäset jarrut kait löytyy tbi sekä 2.4 riisseli. Ainakin kannattaa tark ettei juurikin jarrupalat ole jämähtäny kiinni satulaan, sattuu jämähtää jos ei vuosittain avaa ja putsaa. Sama juttu tappien kanssa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Pääseekös tuosta eroon pelkästään käyttämällä niitä jarruja siihen mihin ne on tarkoitettu pahimmillaan, eli kovaan jarrutukseen niin että rutisoo silloin tällöin vai onko tämä jarrujen jumitus enemmän ominaisuus?Tomlau kirjoitti:Samat nelimäntäset jarrut kait löytyy tbi sekä 2.4 riisseli. Ainakin kannattaa tark ettei juurikin jarrupalat ole jämähtäny kiinni satulaan, sattuu jämähtää jos ei vuosittain avaa ja putsaa. Sama juttu tappien kanssa
Tuota en oikein niele, että juurikin nyt olisivat palat jämähtänyt satulaan kiinni muutaman kovan jarrutuksen jälkeen, kun jäähdyttyään minuutin pari ajossa jarruissa oli taas hidastuvuutta(jos eivät sitten palat/satulat lämmenneet niin, että jumittavat kuumina kiinni, joka on kyllä hengenvaarallinen suunnittelukukkanen??)
- Vainio
- Viestit: 704
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jarrunesteiden vaihdolla todennäköisesti ongelma häviää.guassimo kirjoitti:Pääseekös tuosta eroon pelkästään käyttämällä niitä jarruja siihen mihin ne on tarkoitettu pahimmillaan, eli kovaan jarrutukseen niin että rutisoo silloin tällöin vai onko tämä jarrujen jumitus enemmän ominaisuus?Tomlau kirjoitti:Samat nelimäntäset jarrut kait löytyy tbi sekä 2.4 riisseli. Ainakin kannattaa tark ettei juurikin jarrupalat ole jämähtäny kiinni satulaan, sattuu jämähtää jos ei vuosittain avaa ja putsaa. Sama juttu tappien kanssa
Tuota en oikein niele, että juurikin nyt olisivat palat jämähtänyt satulaan kiinni muutaman kovan jarrutuksen jälkeen, kun jäähdyttyään minuutin pari ajossa jarruissa oli taas hidastuvuutta(jos eivät sitten palat/satulat lämmenneet niin, että jumittavat kuumina kiinni, joka on kyllä hengenvaarallinen suunnittelukukkanen??)
Vettyneet nesteet kiehahtaa yllättävän helposti ja siksi jarrut häipyy.
Ei tullut huomattua moista ominaisuutta Kemorassa vaikka siellä kävi jarrut taatusti kuumana. Renkaiden sulaminen tuntui olevan kyllä hyvin nopeaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Noita nesteitä vähän itsekkin epäilin, ei ollut vaan tuollasesta kokemusta ennen, että todella noin nopeeta voisi jarrut häipyä.Tomlau kirjoitti: Jarrunesteiden vaihdolla todennäköisesti ongelma häviää.
Vettyneet nesteet kiehahtaa yllättävän helposti ja siksi jarrut häipyy.
Ei tullut huomattua moista ominaisuutta Kemorassa vaikka siellä kävi jarrut taatusti kuumana. Renkaiden sulaminen tuntui olevan kyllä hyvin nopeaa
Kuinkas kemoralla muuten pärjäsi? Nopeita mutkia muutama ja muutama hitaampi.. Painava auto ja keula erityisesti isolohkodieselissä ei ainakaan edesauta tuota renkaiden sulamista.
-
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18 Touko 2011, 13:53
- Car(s): Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW - Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Olen funtsannut, että mitä se jarruhuolto autokeskuksella sisältää? Hinta n. 100 eur ja ainakaan renkaita ei oltu irroitettu toimenpiteen ajaksi. Satasella ei kyllä työtäkään paljon saa: vartti per kulma.Tomlau kirjoitti:Samat nelimäntäset jarrut kait löytyy tbi sekä 2.4 riisseli. Ainakin kannattaa tark ettei juurikin jarrupalat ole jämähtäny kiinni satulaan, sattuu jämähtää jos ei vuosittain avaa ja putsaa. Sama juttu tappien kanssa
Kylmänä jarrut eivät vingu, mutta lämmettyään jarrut ovat alkaneet vinkua kevyissä jarrutuksissa, mutta ei kovemmissa jarrutuksissa. Liekö jumittamisen oireita? (Levyjen ja palojen vaihtoon auto kohta menossa.)
- Tommi
- Viestit: 659
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Stelvio QF, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kyllähän tuolla Alfacupissakin on ainakin yksi diesel-159 ihan reippaasti mennyt.
Brerassakin on samat jarrut ja niitäkin on radalla pyörinyt.
Kuulostaisi kyllä yksilövialta.
Brerassakin on samat jarrut ja niitäkin on radalla pyörinyt.
Kuulostaisi kyllä yksilövialta.
Stelvio QF, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2, Giulia 2.0
- Heksi
- Viestit: 128
- Liittynyt: 18 Heinä 2013, 13:46
- Car(s): 300E-24 -92
500 SEC -85
200 quattro 20V -90 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Hei mitähän tarkoittaa huoltokirjassa oleva tarkastuskohteiden 27. kohta, Polttoainejärjestelmän puhdistus (Forté)? Se kuuluisi näköjään tehdä vuosittain, mitä siinä tehdään?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Eikös tuo meinaa vaan sitä että heitetään se Forte diesel fuel conditioner puteli tankkiin. Taisi kustantaa 33,- tuo puteli.Heksi kirjoitti:Hei mitähän tarkoittaa huoltokirjassa oleva tarkastuskohteiden 27. kohta, Polttoainejärjestelmän puhdistus (Forté)? Se kuuluisi näköjään tehdä vuosittain, mitä siinä tehdään?
Il nero era bellissimo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Alkoi häiritsemää kun näin tänään Saab 9-3 Aeron tupla putkiston. Näytti identtisiltä 159:n ulostuloihin verrattuna. Onko GM yhteistyö myös ollut pakoputkessa?
Sitten asiaan: Kauanko teillä on mennyt 2.2 JTS:n kanssa että öljyt on lämmenny näillä keleille? Itellä tuntuu että melko hitaasti lämpenee vai kuvittelenko vain.. Moottori itessään kyllä lämpenee tosi hyvin näillä aamu lämpötiloilla Ja tuntuu että kylmemmällä kelillä pärähtää paremmin tulille ku kesä aamuisin..
Sitten asiaan: Kauanko teillä on mennyt 2.2 JTS:n kanssa että öljyt on lämmenny näillä keleille? Itellä tuntuu että melko hitaasti lämpenee vai kuvittelenko vain.. Moottori itessään kyllä lämpenee tosi hyvin näillä aamu lämpötiloilla Ja tuntuu että kylmemmällä kelillä pärähtää paremmin tulille ku kesä aamuisin..
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Turha sitä öljynlämpötilaa on paljoa seurailla, jos vedet on OK lämmöissä.
Jarruhuolto ilman renkaiden irrotusta on jo melkoinen saavutus, valohoitoa... Mutta tuo 1h koko jarrujärjestelmään riittää helposti, palat ja liukutapit irti: puhdistus ja rasvaus, ehkä pikkusen rasvaa männän ja suojakumin väliin, liukupinnat puhtaiksi ja rasvaa...
Veikkaan, että jarrunesteet on vaihtamatta, aika useasti villillä korjaamolla on jätetty syystä tai toisesta vaihtamatta, eikä kaikkien autojen merkkihuoltokaan tunnu juuri asiasta piittaavan tuntuu oudolta kun sitä itse on tottunnut tuputtamaan järjestelmällisesti jos ei ole kahteen tai kolmeen vuoteen vaihdettu
Jarruhuolto ilman renkaiden irrotusta on jo melkoinen saavutus, valohoitoa... Mutta tuo 1h koko jarrujärjestelmään riittää helposti, palat ja liukutapit irti: puhdistus ja rasvaus, ehkä pikkusen rasvaa männän ja suojakumin väliin, liukupinnat puhtaiksi ja rasvaa...
Veikkaan, että jarrunesteet on vaihtamatta, aika useasti villillä korjaamolla on jätetty syystä tai toisesta vaihtamatta, eikä kaikkien autojen merkkihuoltokaan tunnu juuri asiasta piittaavan tuntuu oudolta kun sitä itse on tottunnut tuputtamaan järjestelmällisesti jos ei ole kahteen tai kolmeen vuoteen vaihdettu
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^tul mieleen, sain tänään autokeskukselta huoltotarjouksen. mulla on bensa 159 ja siinä lehtisessä ollut mitään siihen. toki pissapojan täyttävät kaupan päälle. melkonen vitsi tuo niiden tarjouslippu
- Polforea
- Viestit: 11492
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^On siinä tuulilasi!
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^no hemmetti niin onkin!
- Polforea
- Viestit: 11492
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
On itteasiassa sen verran inhimillisen hintainen (lähtö 334e), että taidan soitella ja varata aikaa. Sen verran hiekkapuhallusta on ikkuna kokenut ja kun pari häränsilmääkin löytyy, niin vaihtoon menee.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^no juu, ei kyllä kallis ole. omaan on juuri vaihdettu tuulilasi, ei ole iskemiä yhtään, toivottavasti ei talvella tuu
- Shuttle
- Viestit: 2257
- Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
- Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Itsekin meinasin josko tuon tuulilasin vaihdon ottaisi. Nykyisessä "ei oo mitään vikaa", mitä nyt ajan tuomaa patinaa havaittavissa. Kohtuuhalvalla vaan saa uuden tuulilasin ja sijaisauton. Hitto.
-
- Viestit: 1861
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kysytääns taas; käytänkö alustansäädössa Ti-alustan arvoja, kun auto tuunattu Eibach:n Prokitillä?
Torstaiaamulla aika säädätykseen...
Lisäksi väkerretty juuri Bilstein B8 iskarit alle ryyditettynä Powerflexin etupään säädettävillä puslilla.
Torstaiaamulla aika säädätykseen...
Lisäksi väkerretty juuri Bilstein B8 iskarit alle ryyditettynä Powerflexin etupään säädettävillä puslilla.
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^^381, 00 e on maksanu tohon mun autoon kesäkuussa lasinvaihto, eli ei paha.
-
- Viestit: 1861
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
...ja kun löytäisi täyden tankin Ti-alusta-arvot. Kaippa noita voisi yrittää päätelläkin.
- MKT
- Viestit: 685
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ti:n säädöilläpä hyvinkin. Normaalisti voisi suositella että etuharitus nollaan mutta jos olet hankkinut nuo säädettävät ylätukivarret niin sitten negatiivinen camber on säädettävissä sellaiseen arvoon että Ti:n haarukasta arvoja voi käyttää. Ja sitten niitä uudempia arvoja, alkuperäisissä taisi olla liikaakin haritusta edessä.jalittam kirjoitti:Kysytääns taas; käytänkö alustansäädössa Ti-alustan arvoja, kun auto tuunattu Eibach:n Prokitillä?
Torstaiaamulla aika säädätykseen...
Lisäksi väkerretty juuri Bilstein B8 iskarit alle ryyditettynä Powerflexin etupään säädettävillä puslilla.
Olisi mielenkiintoista kuulla miten tuo Powerflexin setti muuttaa autoa.
- Vainio
- Viestit: 704
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mulla on aika vähän vertailukohtia, kun on niin vähän tullut autoilla ratoja kierrettyä. Enempi moottoripyörällä. Kemoran reissullakin oli prätkä peräkärryssä mut kun sattui olemaan tyhjä rata ja sai luvan kanssa mennä autolla radalle niin tulipahan koitettua. Alfan alusta kyllä toimii hienosti. Tuntuu, että auto yliohjaa aluksi lievästi, mutta heti sen jälkeen lähtee kyllä keulakin mukaan luistamaan eikä mitään yllätyksiä tule vaikka ajonvakautus oli pois.guassimo kirjoitti:Tomlau kirjoitti:
Kuinkas kemoralla muuten pärjäsi? Nopeita mutkia muutama ja muutama hitaampi.. Painava auto ja keula erityisesti isolohkodieselissä ei ainakaan edesauta tuota renkaiden sulamista.
Tosta vois saada ihan hyvän ratavehkeen kun keksis jostain repiä 300-500kg pois painoa. Diisselissä tuntui kyllä kiihtyvyyttä riittävän tasaisesti vielä kovemmassakin vauhdissa.
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Moi,
Missähän vois olla ongelma...
Eli kesällä kun oli lämmintä niin rattia kääntäessä ei kuulunut mitään naksuntaa/klappia mutta nyt syksyllä ilmojen kylmetessä tuntuu että rattia kääntäessä siitä ratista kuuluu pientä naksuntaa ja ohjauskaan ei tunnu niin "tarkalta" kuin kesällä.
Tämä siis oli jo viime syksynä ja sitten kesäksi ongelma hävisi pois. Nyt taas ilmojen kylmetessä muistuttaa tuota probleemasta...
Waverunner
Missähän vois olla ongelma...
Eli kesällä kun oli lämmintä niin rattia kääntäessä ei kuulunut mitään naksuntaa/klappia mutta nyt syksyllä ilmojen kylmetessä tuntuu että rattia kääntäessä siitä ratista kuuluu pientä naksuntaa ja ohjauskaan ei tunnu niin "tarkalta" kuin kesällä.
Tämä siis oli jo viime syksynä ja sitten kesäksi ongelma hävisi pois. Nyt taas ilmojen kylmetessä muistuttaa tuota probleemasta...
Waverunner
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Eka talvi Alfalla ja laitoin moottorilämmittimen testimielessä päälle ja annoin olla n.30min. Ku tulin autolle nii hirvee käry ja avasin konepellin niin kevyt savu leijaili moottorinsuojakuvun etupuolelta. Onkohan tuo normaalia? Auto ollu kesällä turboremontissa niin voiskohan se poltella päälle lentänyttä rasvaa tai vastaavaa? Ilmeisesti säteilylämmitin kyseessä.
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
mistähän mahtaa johtua että kun kylmänä vaihteet tuntuu tahmeelta etenkin 1, ihan kun joku laittas hanttiin siellä. lämpimänä toimii kun unelma eikä mitään ääniä ole?? vaihteistoöljy? kannattaako muuten sitä kepin juurta taikka niveltä voidella rasvalla?
- Aquatica
- Viestit: 15107
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Öljyt vaikuttavat aika kriittisesti vaihteiston toiminnassa, sama kuin nesteet ohjaustehostimessa.