159 JTD:n lastutus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

v-max kirjoitti:pitää koittaa vielä jossain vaiheesa 6 vaihteella-

ensiksi minunkin piti laittaa softa, mutta softan tekijä ilmoitti että vaikea auto tehdä jos siitä meinaa saada kunnollisen.
eli vaihe vaiheelta penkissä homma olisi kestänyt koko päivän ja en raaskinut antaa toisten revitellä autoani raivolla :crazyeyes: ja olisi luonnollisesti keventänyt kukkaroa oikein mukavasti :(

onnea vaan 147 lastutukseen--
http://www.turbotec.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolla tehty softa oli omassa autossani ja pelasi moitteetta. Penkitetyt arvot oli 245hp ja 460nm. Samalla toi softa sulkee egr:n pienimmälle mahdolliselle tasolle, olisko ollu 3% auki, eli sen verran ettei vikavalo syty. Tuolta sivuilta löytyy paikat missä tuota softaa tehdään. Eli periaatteessa homma etenee niin että menet paikkaan joka noita tekee, koneella vakiosofta koneelle, sähköpostilla Karalalle, Karala tekee muutokset ja lähettää muutetun softan takaisin ja se törkätään koneella takaisin autoon.
Life is too short to drive boring cars.

v-max
Viestit: 30
Liittynyt: 22 Syys 2013, 21:36
Car(s): Alfa Romeo 159

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja v-max »

tere taas..

Kyllä tuli alapäähän lisää jerkkua mukavasti.

edellin 159 2006 jtd, softattiin, ei vaan saatu toimimaan, tuli valtavia ahtopiikkejä.

No se auto oli muutenkin murheellinen.. :oops:

mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Racechip pro2 kotiutui eilen.

Tavara liikahti ripeästi saksasta parissa päivässä, jonka jälkeen se teki 5 päivää "pesää" Itellalla. Jonkun verran tavaraa tulee saksan suunnasta liikuteltua fillariharrastuksen tiimoilta ja tämä on ainaki 7 kerta , kun Itellan jakelija käy kerrostalon alaovella toteamassa, että on koodilukko, pakkaa tavaran autoon ja palauttaa postitoimipaikkaan mutta EI SOITA vastaanottajalle! Tätä on monesti ihmetelty DHL:n kanssa, jonka toimesta tavara monesti Saksan suunnasta lähtee kohti Suomea Sieltä ovat myös palautetta laittaneet tästä kotiinjakelun toiminnasta. Netistä voi siis näppärästi seurata paketin kulkua myös Itellan päässä muta kun ei vielä meedion kykyjä ole, niin on paha mennä sanomaan milloin lähetti on oven takana, jos se ei soita siinä paketissa selkeästi olevaan vastaanottajan numeroon. Ups yms. tuppaa soittamaan aamupäivästä tai viimeistään läheltä vastaanottajaa, ja tiedustella mihin paketti tiputetaan Upsi:n kanssa on myös vaihdettu toimitusosoitetta lennosta, esim.työpaikalle ilman lisäkuluja. Nyt näen Itellan paketinseurannasta, että lähetys toimituksessa ja seuraavassa kohdassa lukee, että vastaanottajaa ei tavoitettu, lähetys palautettu postitoimipaikkaan mutta EI SOITTOA alaovelta. Jossain fillarifoorumilla Itellan toimintatapaa ihmetellyt henkilö tiedusteli asiaa päämajasta ja meriselitys oli, että vastaanottajille soitteleminen lisää työtä ja vie aikaa. No kiva se on varmaan pakata jakeluauto aamulla, lähtee ajelee virka-aikaan ja tavoittaa todennäköisesti melko huonolla prosentilla vastaanottajat, jos niille ei tule soitettua esim.alaovelta.??? Tee työtä jolla on tarkoitus sanois lähetti.

Mutta asiaan.

Muuten racechip.de yrityksenä on antanut jo tähän asti vakuuttavan kuvan. Duunin puolesta tulee oltua tekemisissä pakkausten, markkinoinnin/asiakaspalvelun yms. kysymysten parissa. Sanoisin ym.puulaakin toiminnan hioutuneen hyvälle tasolle

+ Hyvät, selkeät nettisivut referensseineen.
+Nopeat vastaukset teknisen puolen asiakaspalvelusta selkokielellä.
+Hyvin pakattu lähetys, näkee, että tavaraa liikkuu maailmalle paljon
+Hieno vakuuttava pakkaus, jossa asiat ja sisältö hyvin mietitty->laatuvaikutelma Made in Germany toteutuu sekä pakkauksessa, että tuotteessa, ei tunnu kiinan kikkareelta.
+Laatutarkastajan omakätinen signeeraus, jossa tuote on testattu ja mitattu toimivaksi ja käyntikortti, jossa kaikki lisäkysymykset toivotettiin tervetulleeksi.
+Hyvät manuaalit ja videotuki.

Itse on tarkoitus ajella tuolla peruskartalla. Lisäsäätöjä tuossa on runsaasti eri performance leveleille. Perusasetusten tuoma tehonlisäys optimitapauksessa riittää toistaiseksi ja tarkoitus on seurata polttoainetaloutta jo pitkään käyttämällä äpillä. Laitan tästä tietoa jahka saan muutaman tankin alle. Mun ajo on aika pitkälti matkaa ja pyrin pitämään ajotavan samana.

Ensituntuman perusteella odotan tuotteen teknisen puolen laadun yltävän yllä mainitulle tasolle.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15113
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kantaaottaen tuohon Itellaan: soita sinne. Jakelijan velvollisuus on yrittää ottaa yhteys ja piste. Se on niin yksinkertaista. Vetoavat aina kiireisiin ja varsinkin nyt ylityökieltoon, mutta sillä ei ole tasan mitään merkitystä - Itellan johdostahan on sen facebook-ninjakeskustelun jälkeen sanottu suoraan, että näin ei saa toimia ja että asiaan tehdään korjaus.
Lisäksi tuo Itellan jakelija tietää aivan 100varmasti sen ovikoodin, mikäli taloon tulee _yhtään mitään_ postia Itellan kautta, eli siis normaali posti + varhaisjakelu, tai vahitoehtoisesti reitillä on avain rappuun. Eli tuokaan ei voi auttaa selitykseksi. Hyvin monesti eivät ota koko pakettia mukaan, vaan jättävät sen ja sitten selittelevät, että "ei tavoitettu". Jepjep.

Mielenkiinnolla tuloksia odottelen itse asiasta jos puhutaan :)

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

"Jonkin verran" Postin prosesseja tuntevana pari kommenttia.
"Jakelija" ei tiedä ovikoodia, sillä hän ei todennäköisesti ole postinkantaja vaan autonkuljettaja. Postissa päätettiin aikoinaan soittaa tiedossa oleviin numeroihin, jotta lähetysten toimittamista ei käytäisi turhaan yrittämässä. Nykyisin siellä on uudet johtajat ja sitä myötä uudet tuulet, jotka eivät tämänkään esimerkin mukaan ole ainakaan asiakkaiden (niin lähettäjien kuin heidän asiakkaidensakaan) palvelua parantaneet.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15113
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Kaveri töissä itellalla, missä itsekin olen työskennellyt. Myös kuljettajille kerrotaan nuo / ovat tiedossa. Kaveri kertonut, että suurinosa porukasta ei jaksa edes yrittää, mentaliteetilla "ei se oo kuitenkaan kotona vaan töissä". Ymmärtäähän sen, että on turhauttavaa yrittää viedä pakettia jonnekin, jossa ei ketään ole paikalla. Helpompi kuljettaa lappu "ei tavoitettu, hae postista", kuin monta pienempääkin pakettia muun postin ohessa.

mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Persedynotuntumaa..

Vaivaton asennus ja muutama testikilometri takana. Perusasetuksella voimaa tuli lisää kivasti. Auto on paljon herkempi ja vastaa polkimen liikkeeseen sähäkästi. Myös minua hieman alusta asti vaivannut kyykkäys alakierroksilla poistui ja veto on vaivatonta alle 1800rpm alueella. Myös ajotietokone näytti vakkarilla lukemia maantienopuksissa, joihin en aikaisemmin ole päässyt. Mutta kulutuksesta ei vielä sen enempää, ennen kuin on kilometrejä ja raakaa matematiikkaa takana.

Tässä vaiheessa olen erittäin tyytyväinen. Tällainen tämän koneen olis pitänyt olla jo tehtaalta lähtiessä .
Viimeksi muokannut mlatva, 02 Marras 2013, 23:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

supa---
Viestit: 17
Liittynyt: 08 Maalis 2012, 11:34
Car(s): 159 2,4 JTDM Q4 SW vm. 08
Ex159 2,2JTS Sedan vm. 07

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja supa--- »

Hieno homma, kun tulee kokemuksia näistä lastuista 2,4 dieseliin. Olen myös pähkäillyt tätä racechip vaihtoehtoa. Nyt kun ilmat alkavat kylmenemään niin olisi myös hyvä kuulla, että onko näillä lastuilla merkitystä kylmän kelin ominaisuuksiin.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Hmm, nyt kun tuohon Racechippiin hieman tarkemmin tutustuin niin hyvältähän tuo vaikuttaa. Jopa tuo hienosäätö on toteutettu näemmä fiksusti. Tilaukseen lähtee!
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Jyväskylä-Suolahti n.50km suunta. Ajoa vakkarilla nopeusrajoitusten mukaan(tai perus 10% yläkanttiin)~ 90 ja 110km/h.
Muutama ripeä risteys/liittymä kiihdytys ja noin 5km kaupunkiajoksi laskettavaa matelua. Nollasin trip a:n ja mennessä keskikulutus 6,1. Paluumatkaan mahtui DPF:n regenerointi joka vaikuttanee tulomatkan hieman nousseeseen kulutukseen. Koko matkan keskikulutus 6,3 Alfan ajotieturin mukaan. Ei paha. En ole tällä kulkineella päässyt alle 7 keskikulutuksiin koko reippaan 10tkm:n aikana, joka auto on mulla ollut. Yleensä se on huidellut maltillisena ajolla tuolla 7,3-7,5l tuntumassa. No edelleenkin aika näyttää todelliset lukemat mutta tässä vaiheessa täytyy olla tyytyväinen.

supa---
Viestit: 17
Liittynyt: 08 Maalis 2012, 11:34
Car(s): 159 2,4 JTDM Q4 SW vm. 08
Ex159 2,2JTS Sedan vm. 07

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja supa--- »

Olen lukenut erilaisia infoja liittyen ilmansuodattimeen. Moni virityslastuja myyvä sivusto suosittetelee, että lastun kanssa käytettäisiin sporttisempaa ilmansuodatinta, kuten K&N: http://www.racechip.com/kn-airfilter/

Mitä kokemuksia näistä on Suomen olosuhteissa?

mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Tuon tarpeellisuutta kysyin ystävältäni, joka työstää virityksen "vakavammalla" osastolla. Hän totesi puhtaan,hyvin virtaavan suodattimen (yleensä alkuperäinen) riittävän mainiosti. Sit kun kone on viimeistä palikkaa myöden äärimmilleen muokattu ns. All-in :-D , niin voidaan vielä ilmanputsarilla vaikuttaa jonkun lisähevon verran.

Normi siviilikäytössä on joskus itselläkin noita ns.vapaavirtaussuodattimia ollut. Siinä ne toimii missä muutkin, kunhan puhtaana pitää. Lisätehosta en niin tiedä mutta saahan noilla erilaista saundia aikaan. Itse en laita. Setämiehelle riittää perus murinat 8)

supa---
Viestit: 17
Liittynyt: 08 Maalis 2012, 11:34
Car(s): 159 2,4 JTDM Q4 SW vm. 08
Ex159 2,2JTS Sedan vm. 07

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja supa--- »

Kiitokset kommenteista. Autoni oli juuri huollossa, jossa vaihdettiin suodattimet. Näin ollen ei oikein mielellään uuttaa ilmansuodatinta heti perään vaihtaisi.

Vähän mietityttää kyllä tuo EGR ja DPF toiminta tuolla Racechip lastulla. Tukkiiko se pitemmän päälle näitä laitteita. Auto on kuitenkin päivittäisessä ajossa ja toimintavarmuus on tietysti tosi tärkeää.

Rohkaisevaa kyllä, että polttoaineenkulutus laskisi ja tulisi lisää menoa konehuoneeseen. Olen todella lähellä tilaamista :)

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Sinänsä huimia nämä nykydieselit, kun miettii että noin 200e sijoituksella saa noin 50hp ja 100mn pellin alle ylimääräistä :crazyeyes: Eteenkin kun näin jälkeenpäin vertaan vapari bensan kutittelua kaikenlaisilla mahdollisilla pikku jutuilla... :mrgreen:
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Jossain tuo Racechip:in teknisillä sivuilla luki, että ei häiritse DPF:n tai EGR:n toimintaa. Miksi toisaalta häiritsisi?

Referenssinä talvi-/arkikäytössä toimikoon kaverin Volvo S60 D5 2002 (Mulla oli tismalleen samanlainen mutta ilman lastua.) Tämä auto sai uutena lastun ja palveli kaverilla 2-3vuotta luotettavana työsuhdeautona. Sittemmin auto jäi saman firman käyttöautoksi. Auton mittarissa oli 450 tkm tuossa muutama kuukausi sitten, kun tavattiin. Auto oli palvellut ilman teknisiä murheita ja sama Boxi on ollut kiinni koko tämän ajan. Räjähtänyt Webasto vei kerran auton lavetille mutta muuten ei matkalle ole sattunut mitään suurempia ongelmia. Oli vielä oikein ryhdikkäässä kunnossa.

mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Smacket kirjoitti:Sinänsä huimia nämä nykydieselit, kun miettii että noin 200e sijoituksella saa noin 50hp ja 100mn pellin alle ylimääräistä :crazyeyes: Eteenkin kun näin jälkeenpäin vertaan vapari bensan kutittelua kaikenlaisilla mahdollisilla pikku jutuilla... :mrgreen:
Tuo bensa vaparin kutittelu on rahamiesten hommaa :mrgreen:

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja Smacket »

mlatva kirjoitti:
Smacket kirjoitti:Sinänsä huimia nämä nykydieselit, kun miettii että noin 200e sijoituksella saa noin 50hp ja 100mn pellin alle ylimääräistä :crazyeyes: Eteenkin kun näin jälkeenpäin vertaan vapari bensan kutittelua kaikenlaisilla mahdollisilla pikku jutuilla... :mrgreen:
Tuo bensa vaparin kutittelu on rahamiesten hommaa :mrgreen:
No ilmankos ei siitä oikein mitään meinannut tullakkaan... :lol:
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Tiphookki
Viestit: 504
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
Paikkakunta: Espoo/Karstula

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja Tiphookki »

147:n laitettu uusi ohjelma sisään mutta nyt herjailee välillä koodia P0606. Pitänee pistää infoa eteenpäin mikäli ECU:n nollaus ei auta tuohon.

Mitä kulkupuoleen tulee, niin alavääntö on paljon parempi kuin vakiona.
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2

Avatar
Polforea
Viestit: 11551
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Smacket kirjoitti:Sinänsä huimia nämä nykydieselit, kun miettii että noin 200e sijoituksella saa noin 50hp ja 100mn pellin alle ylimääräistä :crazyeyes: Eteenkin kun näin jälkeenpäin vertaan vapari bensan kutittelua kaikenlaisilla mahdollisilla pikku jutuilla... :mrgreen:
Toisaalta 80-luvun bensaturboon sai n. 50e panostuksella aika hyvää hyötysuhdetta euroille. Ikinä ei dynotettua tullut, mutta kehtaan väittää että ainakaan alle 25hp/50Nm ei jäänyt se lisä, mikä ysitonniseen ilmestyi tuohon hintaan saadulla lastulla ja yhdellä potikalla - suorituskyvystä päätellen aika reippaasti enemmänkin...
mlatva kirjoitti:Jossain tuo Racechip:in teknisillä sivuilla luki, että ei häiritse DPF:n tai EGR:n toimintaa. Miksi toisaalta häiritsisi?
EGR:n? Ei varmastikaan, mutta tuskin sitä täysin poistaakaan (v-max oli vissiin tulpannut EGR:n - oliko täysin umpinainen levy ja jos oli, pysyykö vikavalo poissa?).

DPF:n? Mahdollisesti, etenkin jos tykkää paljon buustailla. Pääsääntöisesti mitä enemmän koneesta ajetaan naftaa läpi, sitä enemmän DPF tukkeutuu, sitä enemmän joudutaan polttelemaan puhtaaksi ja sitä aikaisemmin vaihtamaan. Lisäksi jos turboviivettä pienennetään ns. herätyssavulla vakiohenkisen ahtojen odottelun sijaan (vakioauto nostaa ruiskutusmääriä maltillisesti odotellen ahtopaineiden nousua, että savu pysyy vähäisenä ja DPF virtaavana), on se luonnollisesti DPF:ää vähitellen tukkiva tekijä. Buustailuhenkinen kaupunkipätkyttely on pahinta myrkkyä DPF:lle, etenkin viritetyllä autolla.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Voin yhtyä täysin ylläolevaan kommenttin. Saabin bensaturboista tehoa sai pikkurahalla. Vaparit taas vaatii aikamoista harrastuneisuutta ja myös rahaa.

Pakokaasun takaisinkierrätysongelmilla peloteltiin myös volvoissa ja noita jengi innolla torppaili. Mulla ei ollu ikinä mitään ongelmia. Pätkäajo tuhoaa tunnetusti muutenkin autoa.Tolla volyymillä mitä noita virichippejä Euroopassa myydään, uskoisin, että jos tuo DPF: n porsiminen olisi välitön ongelma ei noita firmoja juurikaan olisi. Ainakaan tuolla "tasolla" , jolla Racechip toimii. Ja varmaan ihan asiallisia toimijoita löytyy monia muitakin. Yllämainittu ei suinkaan ole se halvin mutta olemassaolevien speksien varjossa vaikuttaa ihan edistykselliseltä, eikä miltään tee se itse juotosboxilta. Uskallan väittää, että autobaanoja suihkii parhaillaan uusia ja uudehkoja autoja chipeillä (pätee myös suomiautoihin.) Osa autoista päätyy uusien omistajien käsiin ilman lastua ja tietoa siitä, että siinä ikinä mitään on kiinni ollutkaan.Ajaja ja ajotyyli taitaa kuitenkin tuhota autoa enemmän, kuin ohjelman optimointi.

Avatar
Polforea
Viestit: 11551
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo, eiköhän DPF:n säilyminen ole otettu huomioon noihin softaa tehdessä, joten ei siitä huolehtia tarvitse. Tuo savun lisääminen ja sillä DPF:n tukkiminen kuitenkin on se, mitä virisoftalla/-boksilla voi tehdä, jos asiaa ei ole otettu huomioon softaa tehdessä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Ja eikös autolla-ajo tai auton omistaminen ole aina pientä riskipeliä. Autoja tulee ja autoja menee mutta maatalous, se se vasta on onnen kauppaa 8)

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja Smacket »

DPF:n oikea paikka on autotallin hyllyllä. Samassa hyllyssä paikkansa voisi löytää myös katalysaattori... :P
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
hjpp
Viestit: 1967
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Smacket kirjoitti:Sinänsä huimia nämä nykydieselit, kun miettii että noin 200e sijoituksella saa noin 50hp ja 100mn pellin alle ylimääräistä :crazyeyes: Eteenkin kun näin jälkeenpäin vertaan vapari bensan kutittelua kaikenlaisilla mahdollisilla pikku jutuilla... :mrgreen:
Nooh... Vastineeksi ainoastaan vaihteisto on enää porsimatta. Alkusijoitus voi toki olla edullinen. :wink:

Avatar
Polforea
Viestit: 11551
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Smacket kirjoitti:DPF:n oikea paikka on autotallin hyllyllä. Samassa hyllyssä paikkansa voisi löytää myös katalysaattori... :P
No, ne on aika usein samassa pöntössä (näin myös ainakin toinen 159:n versioista), joten molempien hyllylle nostaminen samalla kädenojennuksella on aika usein aika helppoa :D.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Tiphookki
Viestit: 504
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
Paikkakunta: Espoo/Karstula

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja Tiphookki »

147:ssa näytti olevan samanlainen loota kuin Fiuden pakussa, joten luulis kestävän vähän paremmin rasitusta. Tosin ei koneesta otettu 100Nm lisää irti.
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2

v-max
Viestit: 30
Liittynyt: 22 Syys 2013, 21:36
Car(s): Alfa Romeo 159

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja v-max »

Morot.
En ole tulpannut kokonaan egr:ää vaan se on se tehtaan oma malli neljällä reijällä...
Tuli testattua vielä kutos vaihteella, Paimion pitkässä mäessä, alapäässä vauhti 80kmh ja lähes mäen päällä 190kmh sitten loppu luonto kun oli talvirenkaat alla ja lamellit rupesi huojuttamaan autoa.

ei ollut mitään ongelmia tai hiipumisia vedätyksen aikana.

vaihteistossa aina sporttipuoli päällä, vaikuttaa kulutukseen noin puli litraa negatiivisesti, mutta ei nokitu paikat niin helpsti.

En ole revitellyt enkä tiedä 0-100 aikoja, se on mennyttä aikaa mutta reippaasti ajelen enkä ole tukkona liikenteessä. :crazyeyes:

Eli edelleen ollaan tyytyväisiä race chippiin.. :lol:

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Tänään RC tilaukseen, enemmän kokemuksia tähän sekä projektiketjuun jahka paketti saapuu :)
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Smacket kirjoitti:Tänään RC tilaukseen, enemmän kokemuksia tähän sekä projektiketjuun jahka paketti saapuu :)
Vaihdetaan kuulumiset, kunhan saat paketin ajoon :wink:

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Mielenkiinnolla olen seurannut tätä ketjua :)

Kertokaapa minulle tyhmälle, mihin tuo "kalikka" asennetaan..? (Tarkoitus olisi jossain vaiheessa hiukan viritellä vaimon TT:tä).
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

samu_m
Viestit: 75
Liittynyt: 30 Tammi 2012, 18:53
Car(s): Giulia Super 2.0 -16
ex Giulietta 2.0 JTDm TCT -13
ex 159 2.4 JTDm Qtronic -07
Paikkakunta: Orimattila

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja samu_m »

Näyttäsi tuo Racechip Pro menevän ecun ja commonrail-paineanturin väliin. Toimintahan on semmoinen että boksi huijaa ecua nostamaan commonrail painetta määrän x.
Tehoa ja vääntöä tulee toki lisää mutta kannattaa huomioida pari asiaa.
Ecun laskema vääntöarvo ei pidä paikkaansa, tällä voi olla merkitystä automaattilootan kanssa joka saa vääntötiedon moottorinohjauksesta. Väännön rajoitus vaihtohetkellä ei toimi oikein.
Kulutusta tuo ei vähennä vaikka ajotietokone niin väittää, ecu vaan laskee kulutusta väärällä rail paineella.

mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja mlatva »

samu_m kirjoitti:Näyttäsi tuo Racechip Pro menevän ecun ja commonrail-paineanturin väliin. Toimintahan on semmoinen että boksi huijaa ecua nostamaan commonrail painetta määrän x.
Tehoa ja vääntöä tulee toki lisää mutta kannattaa huomioida pari asiaa.
Ecun laskema vääntöarvo ei pidä paikkaansa, tällä voi olla merkitystä automaattilootan kanssa joka saa vääntötiedon moottorinohjauksesta. Väännön rajoitus vaihtohetkellä ei toimi oikein.
Kulutusta tuo ei vähennä vaikka ajotietokone niin väittää, ecu vaan laskee kulutusta väärällä rail paineella.
Näin varmaan alkeellisimmissa tehobokseissa. Kannattaa tutustua rc:n nettisivuun ja tekninen palvelu antaa hyvin lisätietoa aiheesta. En itse usko tuohon suureen "huijaukseen." sen verran on historiaa ja referenssejä taustalla.

supa---
Viestit: 17
Liittynyt: 08 Maalis 2012, 11:34
Car(s): 159 2,4 JTDM Q4 SW vm. 08
Ex159 2,2JTS Sedan vm. 07

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja supa--- »

Hei,

Pistin myös Racechip 2 pron tilaukseen.

Oma autoni on siis manuaalivaihteinen ja 210 hp versio Q4 nelivedolla. Huomasin RC:n sivuilta, että 200 hp ja 210 hp mallien teholisäyksissä on merkittävä ero.

258 hp ja 272 hp. Nämä arvot ovat siis ilmeisesti maksimiarvoja, kun lastu laitetaan ääriasentoon. Itseäni kiinnostaisi kovasti, että mitkä ovat nämä niin sanotut default asetukset, joilla lastu toimitetaan.

Haen omassa käytössäni mielummin maltillista teholisäystä ja luotettavuutta kuin maksimiarvoja. Lisäksi madaltunut kulutus olisi plussaa.

samu_m
Viestit: 75
Liittynyt: 30 Tammi 2012, 18:53
Car(s): Giulia Super 2.0 -16
ex Giulietta 2.0 JTDm TCT -13
ex 159 2.4 JTDm Qtronic -07
Paikkakunta: Orimattila

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja samu_m »

Juu, en tarkoita sitä että kyseinen tuote olisi huono tai huijausta tms. Luvatut tehot ja väännöt pitänevät paikkaansa. Eri anturien väliin tulevien boksien toimintatapa nyt vaan on tuo ecun "huijaaminen". Tarkoituksenahan on saada lisää kakkua sylinteriin poltettavaksi --> lisää tehoa ja vääntöä joka onnistuu tässä tapuksessa juuri tuolla rail paineen nostolla. Kyseissä Racechip Prossa voi olla erilaisia karttoja siitä kuinka paljon painetta nostetaan milläkin anturiarvolla. Alkeellisemmissa tehobokseissa on pelkkä vastus/säätövastus suorittamassa paineen nostoa joillon paine nousee saman verran joka tilanteessa.

Lopputilanne on kuitenkin se että rail paine on eri kuin mitä ecu luulee koska eculle annetaan väärää anturitietoa ja siitä johtuu nuo aiemmin mainitut huonot puolet. Noilla ei välttämättä ole mitään merkitystä mutta huonolla tuurilla tuo väärä vääntötieto voi aiheuttaa ongelmia automaattilaatikon kanssa. Valmistaja kun ilmoittaa lootan kestävän 440nm/6500rpm. Hyvänä puolena se että diesel ei kierrä noin paljon ja vääntöhuippu on aiemmin niin loota voi kestää vaikkapa sen 490nm/3000rpm.

mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja mlatva »

supa--- kirjoitti:Hei,

Pistin myös Racechip 2 pron tilaukseen.

Oma autoni on siis manuaalivaihteinen ja 210 hp versio Q4 nelivedolla. Huomasin RC:n sivuilta, että 200 hp ja 210 hp mallien teholisäyksissä on merkittävä ero.

258 hp ja 272 hp. Nämä arvot ovat siis ilmeisesti maksimiarvoja, kun lastu laitetaan ääriasentoon. Itseäni kiinnostaisi kovasti, että mitkä ovat nämä niin sanotut default asetukset, joilla lastu toimitetaan.

Haen omassa käytössäni mielummin maltillista teholisäystä ja luotettavuutta kuin maksimiarvoja. Lisäksi madaltunut kulutus olisi plussaa.
Laite toimitetaan perusasetuksella (tehtaan suositus.) Käsitin, että perusarvot ovat nuo ilmoitetut. Sen jälkeen löytyy performane level 1 j 2. Tämän jälkeisistä lisäsäädöistä pyydettiin ottamaan yhteyttä tekniseen tukeen. Kukin pykälä nostaa manuaalin mukaa suorituskykyä 1,5% . Tehdasasetuksella saadaan paras polttoainetalous.

RC:n tekninen tuki vakuutti tuotteen olevan täysin turvallinen myös Alfan automaattilaatikolle.

Avatar
Tiphookki
Viestit: 504
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
Paikkakunta: Espoo/Karstula

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja Tiphookki »

P0606 ei häviä, joten joutuu pistää orkkisohjelman takasin. Jatketaan tutkimuksia myöhemmin tällä viikolla...
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2

Avatar
MKT
Viestit: 685
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja MKT »

mlatva kirjoitti:
supa--- kirjoitti:Hei,

Pistin myös Racechip 2 pron tilaukseen.

Oma autoni on siis manuaalivaihteinen ja 210 hp versio Q4 nelivedolla. Huomasin RC:n sivuilta, että 200 hp ja 210 hp mallien teholisäyksissä on merkittävä ero.

258 hp ja 272 hp. Nämä arvot ovat siis ilmeisesti maksimiarvoja, kun lastu laitetaan ääriasentoon. Itseäni kiinnostaisi kovasti, että mitkä ovat nämä niin sanotut default asetukset, joilla lastu toimitetaan.

Haen omassa käytössäni mielummin maltillista teholisäystä ja luotettavuutta kuin maksimiarvoja. Lisäksi madaltunut kulutus olisi plussaa.
Laite toimitetaan perusasetuksella (tehtaan suositus.) Käsitin, että perusarvot ovat nuo ilmoitetut. Sen jälkeen löytyy performane level 1 j 2. Tämän jälkeisistä lisäsäädöistä pyydettiin ottamaan yhteyttä tekniseen tukeen. Kukin pykälä nostaa manuaalin mukaa suorituskykyä 1,5% . Tehdasasetuksella saadaan paras polttoainetalous.
No huhhuh, melkoisia teholukemia mainosmiehillä. Mikähän mahtaisi tuossa olla ruiskutuspaine jos autoon ei mekaanisia muutoksia tehdä? Veikkaan että ainakin 1800bar.

Viitaten vain siihen että minulla on EGR ja DPF poistettu, autoon tarkkaan usean päivän ja usena käynnin aikana modattu softa ja paineet jossain reilun 1700barin tasossa enkä minä eikä softan tekijä mainostaisi että on 272hp. Ennemminkin jotain 260hp. Tosin en lähtenyt hakemaan maksimitehoja vaan poistamaan noiden ylimääräisten rikkuloiden ongelmia sekä parantamaan moottorin käytöstä ja pienentämään polttoaineen kulutusta. Paikatkin kestävät loistavasti kun softan tekijä tietää mitä tekee.

Yli 80tkm takana muutoksen jälkeen, alkuperäinen kytkin ja DMF, puoli litraa vähemmän lamppuöljyä palaa satasella ja teho kuittaa jatkuvan nelivedon häviöt :-D

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Tiphookki kirjoitti:P0606 ei häviä, joten joutuu pistää orkkisohjelman takasin. Jatketaan tutkimuksia myöhemmin tällä viikolla...
Mikäs softa sulla oli käytössä?

Jotta, muut eivät astuisi samaan sudenkuoppaan.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

samu_m kirjoitti:...ongelmia automaattilaatikon kanssa. Valmistaja kun ilmoittaa lootan kestävän 440nm/6500rpm. Hyvänä puolena se että diesel ei kierrä noin paljon ja vääntöhuippu on aiemmin niin loota voi kestää vaikkapa sen 490nm/3000rpm.
Itsellä on aukko tietämyksessä automaattilootien kohdalla, mutta manuaalilaatikoita on tullut laskettuakin opiskeluaikana. Homman nimihän on että hammaspyörävälitys kestää momenttia paremmin isoilla kierroksilla. Tästä tulee se nyrkkisääntö että autollakaan ei saisi vedättää turhaan pienillä kierroksilla, tai hinata raskaita kuormia isoimmalla vaihteella.
Jos homma toimii toisinpäin automaatilla niin joku voisi kertoa miksi. Toki 2.4JTDm manuaalikin kestää paperilla vain 400Nm eikä hajoa kuitenkaan heti lastutettuna, mutta varmasti loppuu nopeammin jos kaasua ei käytä ajatuksella.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

supa---
Viestit: 17
Liittynyt: 08 Maalis 2012, 11:34
Car(s): 159 2,4 JTDM Q4 SW vm. 08
Ex159 2,2JTS Sedan vm. 07

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja supa--- »

Hei,

Kyselin Racechipilta kysymystä tästä lastun tehoasiasta ja optimaalisista asetuksista:

"Hi,

I just made order for you chip. It is arriving to me in few days.

I have question about the optimal settings for my car.

Which are the default setting for my car? How much it should improve performance and what are the new performance figures assumed to my car?
There are some figures in your web page (272hp) Is this for the default setting or maximum settings?

My car is model 2008, manual gears and 4 wheel drive.

I want to make sure that my car will work without problems. Especially I want to avoid EGR and PDF related problems.

There fore I want to make sure to have optimal setting before installation."

"Dear Sir,
The values given on our website are the calculated maximum values. Not every vehicle reaches this value because it also depends on the tolerance range of the vehicle.

Our chip is mainly active in the acceleration and pulling phase. The work area is about 1500-3500 rpm. Normally, the top speed is the same before.

We supply the chip with a basic setting for your vehicle. With this basic setting, you have a power increase about 20%. This is the best compromise between fuel economy and performance.

We do not avoid any security systems on your car. So when the power is too much, your car will be shut down to the safety mode. Therefore your car is still protected.
With other questions we are available to you with pleasure. Please don't delete the old messages, just because we can answer you faster then.

We hope this information was helpful for you.

Kind regards
Lunis Ait"

mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja mlatva »

supa--- kirjoitti:Hei,

Kyselin Racechipilta kysymystä tästä lastun tehoasiasta ja optimaalisista asetuksista:

"Hi,

I just made order for you chip. It is arriving to me in few days.

I have question about the optimal settings for my car.

Which are the default setting for my car? How much it should improve performance and what are the new performance figures assumed to my car?
There are some figures in your web page (272hp) Is this for the default setting or maximum settings?

My car is model 2008, manual gears and 4 wheel drive.

I want to make sure that my car will work without problems. Especially I want to avoid EGR and PDF related problems.

There fore I want to make sure to have optimal setting before installation."

"Dear Sir,
The values given on our website are the calculated maximum values. Not every vehicle reaches this value because it also depends on the tolerance range of the vehicle.

Our chip is mainly active in the acceleration and pulling phase. The work area is about 1500-3500 rpm. Normally, the top speed is the same before.

We supply the chip with a basic setting for your vehicle. With this basic setting, you have a power increase about 20%. This is the best compromise between fuel economy and performance.

We do not avoid any security systems on your car. So when the power is too much, your car will be shut down to the safety mode. Therefore your car is still protected.
With other questions we are available to you with pleasure. Please don't delete the old messages, just because we can answer you faster then.

We hope this information was helpful for you.

Kind regards
Lunis Ait"

Okei! Oli teholukemat mitä vaan niin perusasetuksellakin auto toimii mukavan jouhevasti. Itsellä ei ole tarvetta lisäsäätöihin. Ajellaan ja katellaan :-D

supa---
Viestit: 17
Liittynyt: 08 Maalis 2012, 11:34
Car(s): 159 2,4 JTDM Q4 SW vm. 08
Ex159 2,2JTS Sedan vm. 07

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja supa--- »

Hei,

Tänään tehtiin Racechipin asennus. Kävin testiajolla autolla. Kyydissä oli pari raavasta miestä, työkaverit, ja meno oli selkeästi pirteämpää suuresta massasta huolimatta. Koneen "sporttisuus" kasvoi entisestään ja tuntuu, että kone vetää hanakammin kohti suuria kierroksia. Kun lähden töistä ajamaan kotia kohti niin sitten saan normaalin ajotilanteen mukaisen kokemuksen, kun pääasiassa ajan autoa ilman ylimääräisiä kyytiläisiä.

Tähän asti siis varsin positiiviset kokemukset. Kunhan vaan ei ala kojetaulun valot vilkkumaan niin hyvin menee... :)

mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja mlatva »

supa--- kirjoitti:Hei,

Tänään tehtiin Racechipin asennus. Kävin testiajolla autolla. Kyydissä oli pari raavasta miestä, työkaverit, ja meno oli selkeästi pirteämpää suuresta massasta huolimatta. Koneen "sporttisuus" kasvoi entisestään ja tuntuu, että kone vetää hanakammin kohti suuria kierroksia. Kun lähden töistä ajamaan kotia kohti niin sitten saan normaalin ajotilanteen mukaisen kokemuksen, kun pääasiassa ajan autoa ilman ylimääräisiä kyytiläisiä.

Tähän asti siis varsin positiiviset kokemukset. Kunhan vaan ei ala kojetaulun valot vilkkumaan niin hyvin menee... :)
Ja ilmeisesti perusasetuksilla mennään? Ei ne valot yhtään sen hanakammin ala vilkkumaan mitä yleensä, ainakaan RC:n ansiosta :)

supa---
Viestit: 17
Liittynyt: 08 Maalis 2012, 11:34
Car(s): 159 2,4 JTDM Q4 SW vm. 08
Ex159 2,2JTS Sedan vm. 07

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja supa--- »

Perusasetuksilla mennään. Autoni on pelannut hyvin ja vikavaloja ei ole näkynyt aiemmin.

Jos muillakin tulee näistä lastuista kokemuksia niin mukava lukea niitä täältä.

samu_m
Viestit: 75
Liittynyt: 30 Tammi 2012, 18:53
Car(s): Giulia Super 2.0 -16
ex Giulietta 2.0 JTDm TCT -13
ex 159 2.4 JTDm Qtronic -07
Paikkakunta: Orimattila

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja samu_m »

JiiTeeÄssä kirjoitti:
samu_m kirjoitti:...ongelmia automaattilaatikon kanssa. Valmistaja kun ilmoittaa lootan kestävän 440nm/6500rpm. Hyvänä puolena se että diesel ei kierrä noin paljon ja vääntöhuippu on aiemmin niin loota voi kestää vaikkapa sen 490nm/3000rpm.
Itsellä on aukko tietämyksessä automaattilootien kohdalla, mutta manuaalilaatikoita on tullut laskettuakin opiskeluaikana. Homman nimihän on että hammaspyörävälitys kestää momenttia paremmin isoilla kierroksilla. Tästä tulee se nyrkkisääntö että autollakaan ei saisi vedättää turhaan pienillä kierroksilla, tai hinata raskaita kuormia isoimmalla vaihteella.
Jos homma toimii toisinpäin automaatilla niin joku voisi kertoa miksi. Toki 2.4JTDm manuaalikin kestää paperilla vain 400Nm eikä hajoa kuitenkaan heti lastutettuna, mutta varmasti loppuu nopeammin jos kaasua ei käytä ajatuksella.
Meinasin lähinnä vaihtohetken väännön kestävyyttä jossa jarru/kytkinpannoilla/levyillä vapautetaan planeettapyörästön seuraavan vaihteen osa ja pysäytetään edellinen osa. Tosin tuo 440nm taitaakin olla valmistajan ilmoittama maksimi väännönkesto.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Racechip Pro 2 juuri asennettu ja koeajo lenkit heitetty. Ei voi muuta sanoa kuin että "vaaaaaauu.....!" :drinking:

Kylmäkäynnistyksessä auto käy huomattavasti nätimmin, vastaa ja reagoi kaasuun napakasti, alakierrosten puutumiset katosivat kokonaan, vääntöä ja tehoja löytyy vahvasti joka vaihteella ja painaa kropan penkkiin ihan aikuisten oikeasti kun käsketään. Auton luonne muuttui kyllä makoisaksi! Täytyy kirjoitella tuonne omaan projektiketjuun tarkemmin käyttökokemuksia.

Voin kyllä suositella. Tällä hetkellä boxi on vakioasetuksilla, mutta keskiviikkona täytyy vielä vähän kutitella lisää... :mrgreen:
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Saturnus
Viestit: 140
Liittynyt: 09 Marras 2013, 00:02

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja Saturnus »

Alfaa odotellaan ja ohjaustehostinongelman jälkeen tarkoitus ostaa tämä RaceChipin Pro 2. Mitenkä laatikko 1.9JTDM:ssä kestää? Nyt 150hp/320nm. Uusi ahdin, uusi EGR. Kaksoismassa tuntuu vähän polkimesta, meneekö nopeasti huonoon kuntoon kun alahääntöön tulee valtava kasvu?

Autossa jotkut melko isoilla ulostuloilla olevat Novitecin pöntöt, ei ole erilaiset äänet, mutta komjan näköiset. Eivätpä kyllä tehoakaan tuo :D

Avatar
hjpp
Viestit: 1967
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Silloin kun auto vielä liikkui, oli siinä kiinni tuollainen:

http://de.novitec.nl/webshop/en/alfa-ro ... prodID=122

Sen voi ostaa pois.

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja Capirex »

Saako kysyä miksi päädyitte tuohon Race Chip Prohon? Katselin tuossa että ero Race Chip ja Race Chip Pron välillä tehojen puolesta olisi aika olematon, joten tuo satasen säästö olisi varsin perusteltu. Onko tuossa Pro versiossa jotain erityisiä etuja, joista tuo satanen kannattaisi maksaa?

mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 159 JTD:n lastutus

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Capirex kirjoitti:Saako kysyä miksi päädyitte tuohon Race Chip Prohon? Katselin tuossa että ero Race Chip ja Race Chip Pron välillä tehojen puolesta olisi aika olematon, joten tuo satasen säästö olisi varsin perusteltu. Onko tuossa Pro versiossa jotain erityisiä etuja, joista tuo satanen kannattaisi maksaa?
Kyselin ennen ostopäätöstä samaa ja vastaus oli, että ero on nopeammassa prossessorissa, jolla data voidaan laskea nopeammin. Tästä seurauksena on herkempi reagointi kaasupolkimen asentoon ja parempi ajomukavuus.

Vastaa Viestiin