Olin huhtikuussa itsekkin aikeissa ostaa ko.auton. Päädyin kuitenkin toiseen ratkaisuun. Mitään sen kummempaa syytä ei omalla kohdallani ollut, miksi en olisi kyseistä autoa ottanut. Tuo nykyinen vaan sattui eteen ja halusin vaihteeksi muutaman mustan kiesin jälkeen vaihtaa väriäTestiEero kirjoitti:Jatkan nyt vielä tähän ketjuun, kun olen täällä muutenkin kysellyt tyhmiä.
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/5463441
Ensinnä maininta, että mikäli auton omistaja on myös tämän palstan jäsen ja tämän viestin löytää niin haluaisin ilmaista että kyseessä ei ole yhtään epäluottamusta myyjää kohtaan, mutta enemmänkin haluaisin kuulla muiden Alfa-omistajien mielipiteitä kyseiseisestä yksilöstä.
Eli, tuollaista yksilöä olen katsellut. Vaihdossa kelpaisi oma Focus ja välirahalla ~6000e. Samankaltaisia tarjouksia olen saanut automyyjiltä, eli Focuksesta siis 6-7t€ vaihdossa. Omistajalla on vain yhdet vanteet (kuvissa olevat Alfan 17" alkuperäisvanteet) ja itseäni kiinnostaa, että mihin hintaan muita Alfa Romeon alkuperäisvainteita saa tuossa kokoluokassa?
Omistajan oma kommentin "Auto on ollut minulla vajaat kaksi vuotta. Normi huoltojen lisäksi olen joutunut vaihdatuttamaan pari hehkutulppaa. Lisäksi juuri oston jälkeen ilmeni pieni öljyvuoto, jonka takia joku pieni letkun pätkä piti vaihtaa. Eli ei mitään suurempia murheita ole ollut ja huoltovapaita kilometrejä pitäisi ainakin puoleksi vuodeksi olla, koska viimeisin huolto oli tosiaan vastikään." mukaan pitäisi olla siis varsin hyvä ja remonttivapaa yksilö kyseessä.
Tulisiko kellään mieleen, mitä vielä kannattaisi tiedustella kyseisestä yksilöstä? Auto olisi varmaan hyvä vielä katsastaa ennen omistajan vaihdosta (jos vuoden välein katsastus)? Itse en pääse autoa tarkastamaan koska välimatkaa noin 250km, joten ostosta pitäisi olla aika varma ennen matkaan ryhtymistä.
Juttelin myyjän kanssa ja kyselin aika lailla autosta ja ihan asialliselta vaikutti. Myyjä vastaili todella asiallisesti ja vaikutti muutenkin rehelliseltä. Nuo samat "Viat" kertoi myös mulle. Ainut miinus oli nuo puuttuvat vanteet mutta noita 17" kiekkoja on liikkunut tälläkin foorumilla ihan kelpo kunnossa alkaen 300€ tuntumassa parhaillaan ja vielä originaaleja.
Ihmettelenkin, kuina auto on ollut noin kauan myynnissä. Tuossahan oli jonkun aikaa IF autoturva otettuna. Jos kiinnostaa, pyydä myyjää ottamaan vakuutus voimaan ennen kauppoja.Saat lisäturvaa fataalien vikojen varalle. Oli tosiaan vähällä, etten tuota aikanaan ostanut