joo olen kuullut etta öljynvaihdon jälkeen öljynvaroitusmerkki jää palamaan. ja sen voi jotenkin nolata miten ei löydy nappia vai pitääkö
akku repiä irti
Voi se syttyä siitä syystä, että anturi ei "näe" uutta, kirkasta öljyä. Minkään värkin nollaaminen ei tuohon auta, mutta valo kyllä sammuu itsestään kun öljy ehtii vähän nokeentua.
Voihan anturista tietty ottaa liittimen irti, aika lelu vehje muutenkin.
Tokihan tuon anturin voi vaihtaakin uuteen, hintaa alle 40 euroa. Minusta se on hyvä vehje kun alkaa hälyttelemään jo minimin kieppeillä. Kyllä tuo anturi huomioi myös ihan kirkkaan öljyn, ainakin uusi anturi. Voisiko olla niin että sinulla on minimin rajoilla öljynmäärä? Silloin se tuppaa syttymään, erityisesti jos on hieman auto kallellaan. Sen saa sammutettua niin että lähdet ajamaan ja pienen matkan päästä sammutat ja käynnistät uudelleen. Jos vielä palaa niin öljyä on todella vähän tai anturi on rikki.
Ei ainakaan 75:sen määrämittari haistele mitenkään väriä. Siellä on bi-metalli jota vastuslanka pyrkii lämmittämään. Jos aparaatti on öljyssä niin öljy "imee" lämmön itseensä ja bi-metalli ei taivu. Jos taas se on ilmassa niin bi-metalli lämpenee ja kytkee "valot päälle". Tuo on korjattavissa ja vieläpä varmasti alkuperäistä paremmilla komponenteilla.
No jaa, ei mullakaan ole omakohtaista kokemusta siitä öljyn "näkemisestä", perimätieto vaan kertoi asian olevan noin. Omissa 164:sissa tuntuivat nuo anturit olevan melkoisen epäluotettavia, väliin paloivat aiheetta ja väliin sitten eivät edes aiheesta.