Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:No tuota. Taidan olla pahasti alfavammautunut, mutta minusta Alfojen lisäksi ainoat jonkin verran kiinnostavat vehkeet ovat ne Bemarit. Ehkä voisi mieli muuttua jos kävisin koeajamassa kaikki, mutta jotenkin joku Celica tuntuu fiilispohjalta tosi laimealta vaikka GTV 3.2:een verrattuna.
Totta, mutta Celica on hyvä ajaa ja hinta pysyy ja huolto-organisaatio on Suomen paras. No, ei se minullekaan ole ykkösvaihtoehto, mutta tuo Diesel Jaguar on t.o.d.e.l.l.a lähellä myös siksi, että Delta ei ole saanut aikaiseksi Diesel Alfojen tuontia.
No Coupé on Coupé, mutta... GT on itse asiassa 2 ovinen 156. Mersun C coupé on halvempi kuin sedan, BMW compact on halvempi kuin sedan, Citroenin... jne. AR 156 V6 on tuhansia halvempi kuin GT JTS !
Mersu on mielestäni aina ollut törkeän ylihintainen. Alfa taas on ollut ominaisuuksiinsa nähden aliarvostettu ja siksi edullinen. Nyt jossain kuvitellaan, että nostamalla hinta Mersun tasolle päästäisiin eroon aliarvostuksesta. Minusta sillä ei aikaansaada mitään muuta kuin, että GT pysyy Suomessa erittäin harvinaisena. Noh, arvo se on sekin, mutta ei todellakaan tehtaan tarkoitus. He haluavat myydä GT:tä niin paljon kuin mahdolista, eikä ylihinnoittelu ole sen mukaista.
Minusta idioottimainen virhearviointi maahantuojalta. Ei noudata tehtaan markkinointistrategiaa, hinnoittelupolitiikkaa, mallipolitiikkaa. Se noudattaa vain suljettujen Suomalaisten automarkkinoiden logiikkaa: pyydetään sen mitä ikinä voi/kehtaa kun asiakkaat eivät kerran mistään muualta voi ostaa.
edit: Tämä on vain oma subjektiivinen mielipiteeni, mitä mieltä olette itse?