Giulietta 940
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 2648
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^lie syytä testata jollain toisella luurilla, jotta saa suljettua pois sen, ettei Sininen&mä vaan sulata jotain tiettyä merkkiä/mallia. Vrt. tuntematon puhe-elinvalmistaja No Kia ei ollut lainkaan TomTomin tuettujen laitteiden listalla -> HF toimi joko huonosti tai hyvin huonosti (3-4 erilaista Nuukiaa testattu).
Eilen tuli bongattua Olarin AK:n pihalla 2 upouutta Giuliettaa eli on näitä vielä myyty kevään mittaan (lue: joku ostanut väkisin, myyjien estelystä huolimatta). Punainen oli 170 hv, mustasta en saanut tolkkua, kun ei ollut mitään lappuja ikkunoissa ja sisustakin oli vielä suojamuovien peitossa.
Eilen tuli bongattua Olarin AK:n pihalla 2 upouutta Giuliettaa eli on näitä vielä myyty kevään mittaan (lue: joku ostanut väkisin, myyjien estelystä huolimatta). Punainen oli 170 hv, mustasta en saanut tolkkua, kun ei ollut mitään lappuja ikkunoissa ja sisustakin oli vielä suojamuovien peitossa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Farina
- Viestit: 1498
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Giulietta 940
Hattua pitää nostaa uusille omistajille! Hienoa, että Suomen teille saadaan uusia italo-autojakin liikenteeseen. Kovin suuria odotuksia ei voi laittaa tulevan maahantuojan edesottamuksiin, ennen kuin mallistoon saadaan jotain järkevää myytävää.insinörtti kirjoitti:Eilen tuli bongattua Olarin AK:n pihalla 2 upouutta Giuliettaa eli on näitä vielä myyty kevään mittaan (lue: joku ostanut väkisin, myyjien estelystä huolimatta.)..
Re: Giulietta 940
Mulla ainakin Noksun luuri juttelee sujuvasti Blue&Me:n kanssa.insinörtti kirjoitti:^lie syytä testata jollain toisella luurilla, jotta saa suljettua pois sen, ettei Sininen&mä vaan sulata jotain tiettyä merkkiä/mallia. Vrt. tuntematon puhe-elinvalmistaja No Kia ei ollut lainkaan TomTomin tuettujen laitteiden listalla -> HF toimi joko huonosti tai hyvin huonosti (3-4 erilaista Nuukiaa testattu).
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): Ford Fiesta ST -21
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Olikohan ihan aitoja vm. 2014 vai edelleen jotain vm. 2013 varastontyhjennystä?Farina kirjoitti:Hattua pitää nostaa uusille omistajille! Hienoa, että Suomen teille saadaan uusia italo-autojakin liikenteeseen. Kovin suuria odotuksia ei voi laittaa tulevan maahantuojan edesottamuksiin, ennen kuin mallistoon saadaan jotain järkevää myytävää.insinörtti kirjoitti:Eilen tuli bongattua Olarin AK:n pihalla 2 upouutta Giuliettaa eli on näitä vielä myyty kevään mittaan (lue: joku ostanut väkisin, myyjien estelystä huolimatta.)..
-
- Viestit: 2648
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Kojelauta oli vanhaa mallia eli saattoivat olla jäännöserääkin. Tuli kanssa mieleen, että maakuntien liikkeistä on palautettu vm 2011 esittelyautot, jotka on pidetty visusti piilossa takahuoneessa. Olihan täällä jo esillä se yksi tapaus, missä näin vanhassa autossa vasta pari tkm mittarissa
Ja sitten vähän tätä toista sarjaa omasta kehonsiirtimestä. Nyt on auto viettänyt sivuvilkun yms. pikkujuttujen tiimoilta 3 päivää ja yhden yön huollon hellässä huomassa, muttei vielä piisaa. 1. kierroksella teetin öljynvaihdon + silloin katsottiin läpi toimittamani vikalista + korjattiin kaiuttimen suojaverkon pärinä. Tämä korjaus toimi viikon ajan.
2. päivänä, varaosien saavuttua, piti niitä lätkiä kiinni. Tässä kohtaa munasin itsekin, kun vasta autoa viedessä lisäsin listalle jarrunesteen vaihdon, joka kuuluu tehdä 2 vuoden kohdalla ja oli (asiasta kysymättä) jätetty 1½ v. kohdalle osuneessa määräaikaishuollossa tekemättä. Seuraava määräaikaishuolto tulee puolestaan eteen vasta ensi keväänä/alkukesällä, johon asti en sitä viitsinyt pitkittää - pakko testata, auttaako huolto jarrujen ulinaan (V: auttaa). Tämä + (AK:n mukaan "pakollinen") jarrujen herkistely kustansi taas jonkun 170 € eli olisi se 30 tkm huolto ollutkin n. 600 € keikka tällä ryyditettynä... No, ehkä tästä munauksesta johtuen autoa ei saatu valmiiksi samana päivänä, vaan se jäi "yölainaan".
Eilen sain auton huollosta ja tänään huomasin parkkihallissa, että ajovalot sojottaa suoraan taivaalle. Ne tekevät käynnistyksen jälkeen normaalit jumppaliikkeet eli on kait vaan jousituksen asentoa haistelevat tangot irti tai nyrjähtäneet. Taka-akseli lienee hyvä kandidatti, koska taakse vaihdettiin kallistuksenvakaaja...
Jotain kivaa/uuttakin tuli asian tiimoilta opittua. Illalla satoi reippaasti, joten auton persuksiin piti saada valoa aikaiseksi, mutta mieluummin ilman, että pitää paahtaa ajovaloilla päin vastaantulijoiden näköelimiä. -> Valokytkin nollille ja sumuvalot päälle -> automatiikka sytyttää niiden kaveriksi myös "parkit". Olen siis minäkin liittynyt sporttisten Varis- ja Kasvainkuskien laajaan joukkoon
Ja sitten vähän tätä toista sarjaa omasta kehonsiirtimestä. Nyt on auto viettänyt sivuvilkun yms. pikkujuttujen tiimoilta 3 päivää ja yhden yön huollon hellässä huomassa, muttei vielä piisaa. 1. kierroksella teetin öljynvaihdon + silloin katsottiin läpi toimittamani vikalista + korjattiin kaiuttimen suojaverkon pärinä. Tämä korjaus toimi viikon ajan.
2. päivänä, varaosien saavuttua, piti niitä lätkiä kiinni. Tässä kohtaa munasin itsekin, kun vasta autoa viedessä lisäsin listalle jarrunesteen vaihdon, joka kuuluu tehdä 2 vuoden kohdalla ja oli (asiasta kysymättä) jätetty 1½ v. kohdalle osuneessa määräaikaishuollossa tekemättä. Seuraava määräaikaishuolto tulee puolestaan eteen vasta ensi keväänä/alkukesällä, johon asti en sitä viitsinyt pitkittää - pakko testata, auttaako huolto jarrujen ulinaan (V: auttaa). Tämä + (AK:n mukaan "pakollinen") jarrujen herkistely kustansi taas jonkun 170 € eli olisi se 30 tkm huolto ollutkin n. 600 € keikka tällä ryyditettynä... No, ehkä tästä munauksesta johtuen autoa ei saatu valmiiksi samana päivänä, vaan se jäi "yölainaan".
Eilen sain auton huollosta ja tänään huomasin parkkihallissa, että ajovalot sojottaa suoraan taivaalle. Ne tekevät käynnistyksen jälkeen normaalit jumppaliikkeet eli on kait vaan jousituksen asentoa haistelevat tangot irti tai nyrjähtäneet. Taka-akseli lienee hyvä kandidatti, koska taakse vaihdettiin kallistuksenvakaaja...
Jotain kivaa/uuttakin tuli asian tiimoilta opittua. Illalla satoi reippaasti, joten auton persuksiin piti saada valoa aikaiseksi, mutta mieluummin ilman, että pitää paahtaa ajovaloilla päin vastaantulijoiden näköelimiä. -> Valokytkin nollille ja sumuvalot päälle -> automatiikka sytyttää niiden kaveriksi myös "parkit". Olen siis minäkin liittynyt sporttisten Varis- ja Kasvainkuskien laajaan joukkoon
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- matti_vuorio
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Pari kertaa sattunut sellainen, että ilmastointilaitteessa vilkkuu lämpötila-numerot noin kolme kertaa ja sitten ne jää palamaan normaalisti. Ilmastointi vaikuttaa kuitenkin toimivan, vaikka sitä ei ole koskaan huollettu. Tämä vilkutus tapahtuu lämpimän auton käynnistyksessä tai jos kesken ajon pitää ilmastointia pois päältä. Mitä tuo morsetus yrittää kertoa?
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 17 Maalis 2008, 18:52
- Car(s): ex. Giulietta QV -12
ex. Giulietta MultiAir -11
ex. 156 2.0 JTS -04 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Giulietta 940
Ainakin silloin, kun ilmastointi on pois päältä, vilkutus tarkoittaa sitä, että säädettyä lämpötilaa ei voi saavuttaa (säädetty kylmemmälle, mitä ilman ilmastointia voi saada aikaan).matti_vuorio kirjoitti:Pari kertaa sattunut sellainen, että ilmastointilaitteessa vilkkuu lämpötila-numerot noin kolme kertaa ja sitten ne jää palamaan normaalisti. Ilmastointi vaikuttaa kuitenkin toimivan, vaikka sitä ei ole koskaan huollettu. Tämä vilkutus tapahtuu lämpimän auton käynnistyksessä tai jos kesken ajon pitää ilmastointia pois päältä. Mitä tuo morsetus yrittää kertoa?
- Pujazuba
- Viestit: 2366
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Tuo vilkkuminen ilmenee omassa 156:ssa kun laittaa kierton päälle esim. ennen kuin ajaa tunneliin. Yleensä sitä seuraa sisäilman viileneminen. Eli kuulostaa tässäkin tapauksessa siltä että viesti on sama.
Re: Giulietta 940
Nonii, senverran Giuliettaan siirtyminen polttelee jo että kyselenpä hiukan kulutuslukemia.
Puntarissa siis on kumpi: 170hp bensa, vaiko 170hp. diesel...
Eli minkälaisia kulutuslukemia maantieajossa?
Voi sitten tehdä arviota onko dieselissä järkeä vai ei meidän kilometreillä...
Puntarissa siis on kumpi: 170hp bensa, vaiko 170hp. diesel...
Eli minkälaisia kulutuslukemia maantieajossa?
Voi sitten tehdä arviota onko dieselissä järkeä vai ei meidän kilometreillä...
-
- Viestit: 624
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Kulutuskysymykseen löytyy vastauksia "kuinka paljon teidän Alfat kuluttaa"-keskustelusta.
Mittaamiani kulutuksia löytyy sieltä, mutta yleensä maantiellä olen ajellut alle 6l/100 km, pienin mittaamani pitkän matkan kulutus oli 4,96l/100 km, mutta sen ajoinkin oikeasti säästellen. Moottoritieajo 120 nopeuksilla nostaa kulutuksen 7l paikkeille. Ja voiman käyttö on suoraan suhteessa kulutuslukemiin .
Tämä siis 170 hp MultiAir-bensakoneella.
Dieselillä varmaan nopeudenvaihtelut ja kaupunkiajo lisäävät vähemmän kulutusta kuin bensakoneella; luulisin .
Mittaamiani kulutuksia löytyy sieltä, mutta yleensä maantiellä olen ajellut alle 6l/100 km, pienin mittaamani pitkän matkan kulutus oli 4,96l/100 km, mutta sen ajoinkin oikeasti säästellen. Moottoritieajo 120 nopeuksilla nostaa kulutuksen 7l paikkeille. Ja voiman käyttö on suoraan suhteessa kulutuslukemiin .
Tämä siis 170 hp MultiAir-bensakoneella.
Dieselillä varmaan nopeudenvaihtelut ja kaupunkiajo lisäävät vähemmän kulutusta kuin bensakoneella; luulisin .
-
- Viestit: 182
- Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
- Car(s): MB C 300e -22
Ex:Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Ex:Peugeot 206 -06
Ex:Peugeot 406 Sport -00,
Ex: Mazda 626 GLX - Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
Himmenevätkö teillä Giuliettan mittariston valot hetkeksi kun kytkee Dynamic-tilan päälle?
Re: Giulietta 940
mittariston valot "välähtää" juu kun kytkee dynamic
- Flying Elmer
- Viestit: 26
- Liittynyt: 16 Joulu 2013, 08:30
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Onko kellään antaa vinkkiä hyvästä iPhone telineestä joka olisi Giuliettan arvoinen? Muuten ei tarvitsisi mutta navigointi puhelimella on hankalaa jos se on alhaalla keskikonsolissa. Kiitos kaunis jo etukäteen!
Re: Giulietta 940
^Eipä ole vielä kokemuksia noista, mutta sama homma edessä meilläkin. Brodit Pro-Clip tarjoaa tällaisia vaihtoehtoja:
http://www.brodit.com/productList.html? ... 12&pn=prod
http://www.brodit.com/productList.html? ... 12&pn=prod
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.
- Albertolli
- Viestit: 4205
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Giulietta 940
Jos siinä ei tarvitse olla omenan kuvaa niin miten olisi tämä:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... autoteline
Hyväksi havaittu kaikissa perheen autoissa ja kaikilla käytössä olevilla puhelimilla.
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... autoteline
Hyväksi havaittu kaikissa perheen autoissa ja kaikilla käytössä olevilla puhelimilla.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Giulietta 940
Monenlaista telinettä tullu vastaan mutta paras on ollu tuo Kenu Airframe, aivan loistava less is more tyylinen ratkaisu. Sopii iPhone 4/5:sta ainakin Galaxy S5:een asti.
http://www.expert.fi/Tuotteet/Puhelimet ... autoteline
http://www.expert.fi/Tuotteet/Puhelimet ... autoteline
Re: Giulietta 940
Noniin, nyt kun tuommoinen Giulietta tuli taloon, niin siihen liittyen kysymys:
Mitä bensaa olette tankkailleet? Kyseessä siis 170hp Multiair.
Ohjekirjan mukaan oktaani vähintään 95, mutta oletteko huomannut eroa käyttääkö 95:sta vai 98/V-Poweria?
Kulutuksessa? Muussa moottorin käyttäytymisessä?
Mitä bensaa olette tankkailleet? Kyseessä siis 170hp Multiair.
Ohjekirjan mukaan oktaani vähintään 95, mutta oletteko huomannut eroa käyttääkö 95:sta vai 98/V-Poweria?
Kulutuksessa? Muussa moottorin käyttäytymisessä?
- matti_vuorio
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Ei oo suurta eroa tai en tiedä hoksaisinko sokkotestissä kumpi bensa on tankissa. V-Power-bensalla ajettuna käy paremmin ja vetää tasaisemmin kylmällä moottorilla. Lämpimällä moottorilla ei juurikaan eroa. Kulutuksessa noin 0,2-0,5L V-Powerin eduksi.
Re: Giulietta 940
Jos jotain kiinnostaa, niin päivitys jakopäätilanteesta josta aikasemmin kertoilin.
Eli nyt on käynyt Alfan omistajalla keskimääräistä parempi tuuri... Vian aiheuttajaksi selvisi vesipumppu, jota jakopää pyörittää.
Vesipumpusta oli meneet laakerit sököksi, jolloin jakohihna oli päässyt luistamaan toiseen reunaan. Tämä taasen olis aiheuttanut jakohihnan kiristysrullan kulumisen/pettämisen ja hihnan löystymisen. Tuuri tässä oli se, ettei jako ollut mennyt pieleen Korjaustoimina oli siis jakopään huolto, jossa normaalistikin vaihdetaan vesipumppu ja kiristin.
Auto ollut ajossa parisen viikkoa ja ai että tuntuu hyvälle
Eli nyt on käynyt Alfan omistajalla keskimääräistä parempi tuuri... Vian aiheuttajaksi selvisi vesipumppu, jota jakopää pyörittää.
Vesipumpusta oli meneet laakerit sököksi, jolloin jakohihna oli päässyt luistamaan toiseen reunaan. Tämä taasen olis aiheuttanut jakohihnan kiristysrullan kulumisen/pettämisen ja hihnan löystymisen. Tuuri tässä oli se, ettei jako ollut mennyt pieleen Korjaustoimina oli siis jakopään huolto, jossa normaalistikin vaihdetaan vesipumppu ja kiristin.
Auto ollut ajossa parisen viikkoa ja ai että tuntuu hyvälle
- Aquatica
- Viestit: 15114
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
^^
Ei taida kannata lotota! Huh, mikä mäihä ollut...
Ei taida kannata lotota! Huh, mikä mäihä ollut...
Re: Giulietta 940
Onkos joku löytänyt jostain järkevän näköisiä roiskeläppiä Giuliettaan? Etupää nyt ainakin vaatii, ennen kuin rapa syö lokasuojan kulmista maalit.
No joo, eipä ne takanakaan pahaa tekisi. Kummasti säästyisi puskuri.
Tavaratilan orkkis kumimatto hankittu tänään ja sisällekin kumimattosarja tulonpäällä.
No joo, eipä ne takanakaan pahaa tekisi. Kummasti säästyisi puskuri.
Tavaratilan orkkis kumimatto hankittu tänään ja sisällekin kumimattosarja tulonpäällä.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): Ford Fiesta ST -21
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Takaläppiä saa Autokeskuksestakin, hinta tosin voi vähän heikompaa huimata.
http://www.autokeskus.fi/alfaromeo/lisa ... ALFA+ROMEO
http://www.autokeskus.fi/alfaromeo/lisa ... ALFA+ROMEO
Re: Giulietta 940
^No joo, niitä jo katsoinkin, ja oli kyllä senverran järkyn näköiset että huhhuh! Ja ennemmin ne eteen tarvittaisiin kuin taakse, mutta ei näytä tuotevalikoimasta löytyvän semmoisia lainkaan.
Muutenkin noi hinnat..Tavaratilan kaukalomatto 212€...jaa mutta se olikin asennettuna...Paha homma.
Itse maksoin tänään samanlaisesta uudesta 65€.
Muutenkin noi hinnat..Tavaratilan kaukalomatto 212€...jaa mutta se olikin asennettuna...Paha homma.
Itse maksoin tänään samanlaisesta uudesta 65€.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): Ford Fiesta ST -21
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Joo, Autokeskus ei oo mikään Tarjoustalo.
Re: Giulietta 940
Kiitosta vaan!Pujazuba kirjoitti:^Hyvä kuulla että pahimmilta vältyttiin ja olette taas tiellä.
Niin antoivat huollossakin ymmärtää. Varmaan tuuri käytetty vähäksi aikaaAquatica kirjoitti:^^
Ei taida kannata lotota! Huh, mikä mäihä ollut...
-
- Viestit: 1587
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Giulietta 940
Vaihdoin ilmansuodattimen ja huomasin että kotelon pohjassa oli muutama tippa öljyä?
Mistä mahtanut tulla, turbosta vai mahdollisesti huohotin ollut joskus hieman jäätyneenä?
Mistä mahtanut tulla, turbosta vai mahdollisesti huohotin ollut joskus hieman jäätyneenä?
Re: Giulietta 940
huohottimesta luultavasti tullut ölppää sinne
-
- Viestit: 1587
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Giulietta 940
Onko kuinkakin yleistä että huohottaisi tuonne ilmansuodattimen koteloon, imee ilmaa kuitenkin sieltä poispäin eikä sinne?
- Aquatica
- Viestit: 15114
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
Öljy on aika raskasta. Öljysumu voisi hyvinkin laskeutua putsariin jäähtyessään esim. Mitään faktatietoa ei ole
- flapjack
- Viestit: 474
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 940
Kolmas vuosihuolto ja päästömittaus tehty ja katsastus käyty. Kuitti ja lista on jossain, mutta ainakin suodattimet (myös raitis) ja erinäisiä valohoitoja siihen kuului.
Oikean oven kaiutin tuntui pätkivän jossain vaiheessa. Liittimen irroituksen (nosta ympäröivä salpa ylös asti, liitin irtoaa) ja kiinnityksen jälkeen ei ole toistunut.
Oikean oven kaiutin tuntui pätkivän jossain vaiheessa. Liittimen irroituksen (nosta ympäröivä salpa ylös asti, liitin irtoaa) ja kiinnityksen jälkeen ei ole toistunut.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
- matti_vuorio
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Tuossa yksi halpa ratkaisu. Läppä on 30x30cm ja 3mm muovia. Ihan toimivat ja suojaavat myös auton pohjaa. Kolmantena kuvana paljonko maalia on kulunut 110tkm matkalla takapuskurista.Pele kirjoitti:Onkos joku löytänyt jostain järkevän näköisiä roiskeläppiä Giuliettaan? Etupää nyt ainakin vaatii, ennen kuin rapa syö lokasuojan kulmista maalit.
No joo, eipä ne takanakaan pahaa tekisi. Kummasti säästyisi puskuri.
Tavaratilan orkkis kumimatto hankittu tänään ja sisällekin kumimattosarja tulonpäällä.
- Liitteet
-
- 2014-07-10 16.58.50.jpg (122.28 KiB) Katsottu 11178 kertaa
-
- 2014-07-10 16.58.32.jpg (117.57 KiB) Katsottu 11178 kertaa
-
- 2014-07-10 16.59.28.jpg (116.08 KiB) Katsottu 11178 kertaa
Re: Giulietta 940
^Ihan siistin ja asiallisen näköinen läppä.
Jotain vastaavaa myös täytyy koittaa kehittää pikapuoliin. Käyn ensin tsekkaamassa minkälaista yleismalli läppää tarjoavat esim. Motonet,tai Biltema. Löytyykö sieltä sopivaa, tai muokkauskelpoista aihiota.
Jotain vastaavaa myös täytyy koittaa kehittää pikapuoliin. Käyn ensin tsekkaamassa minkälaista yleismalli läppää tarjoavat esim. Motonet,tai Biltema. Löytyykö sieltä sopivaa, tai muokkauskelpoista aihiota.
Re: Giulietta 940
Oma Kiulu oli tänään vuosihuollossa Mäkelän Koneessa järvenpäässä ja loppulasku on 320€.Tulokas kirjoitti:Missä hintaluokassa nuo vuosihuollot pyörivät? Sekä nuo 60k ja 120k että halvemmat välihuollot?
Kyseessä siis ensihuolto 2v. käyttöönotosta.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.
Re: Giulietta 940
Senverran kun topicia selasin läpi,niin ilmeisesti autosta on unohtunut sellainen käytännön toiminto, kuin miten saada pyyhkimet jäämään yläasentoon? Esim. talvella tai vaikkapa lasin ja pyyhkijän sulkien puhdistusta varten.
Eli onko vaan kikkailtava virta avaimen kanssa?
Kysymys numero 2.:
Onko takavalot aina pimeänä jos haluaa poltella edessä vain ledejä, vai pystyykö sen jostain valikosta muuttamaan? En kyllä löytänyt
Eli onko vaan kikkailtava virta avaimen kanssa?
Kysymys numero 2.:
Onko takavalot aina pimeänä jos haluaa poltella edessä vain ledejä, vai pystyykö sen jostain valikosta muuttamaan? En kyllä löytänyt
Re: Giulietta 940
Taisi vaatia testerin tuon muuttaminen, jos en nyt ihan väärin muista.Pele kirjoitti:Kysymys numero 2.:
Onko takavalot aina pimeänä jos haluaa poltella edessä vain ledejä, vai pystyykö sen jostain valikosta muuttamaan? En kyllä löytänyt
- Aquatica
- Viestit: 15114
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
^^
Missä autossa on oletuksena pyyhkimien yläasentoon jättö? Äkkiseltään ei tule mieleen tasan yhtäkään (paitsi se joku Seatti, jossa ne tulee A-pilarista alas...)
Missä autossa on oletuksena pyyhkimien yläasentoon jättö? Äkkiseltään ei tule mieleen tasan yhtäkään (paitsi se joku Seatti, jossa ne tulee A-pilarista alas...)
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Giulietta 940
^^^Perinteinen kertapyyhkäisy virtojen sammutuksen jälkeen kokeiltu?
e: yhtäkkiä tuli sellainen oli, että tätä olisin joskus aiemminkin ehdottanut
e: yhtäkkiä tuli sellainen oli, että tätä olisin joskus aiemminkin ehdottanut
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Giulietta 940
Oletan että jossain muussakin ranskalaisessa kuin naapurin Peugeot 307:ssa. Ja varmaan niissä sakemanneissa joissa on juurikin sama ongelma, eli varret jää konepellin reunan alle.Aquatica kirjoitti:^^
Missä autossa on oletuksena pyyhkimien yläasentoon jättö? Äkkiseltään ei tule mieleen tasan yhtäkään (paitsi se joku Seatti, jossa ne tulee A-pilarista alas...)
Joo kertapyyhkäisy virtojen sammutuksen jälkeen on jo kokeiltu. Niin se muistaakseni meni juurikin tuossa pösössä, kun naapuri sitä ensilumien sataessa tuskaili että miten saa sulat yöksi ylös..
- Polforea
- Viestit: 11552
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Sakemanneihin viitaten, B8 -korisessa A4:ssa pyyhkimille löytyy ajotieturista huoltoasento, jolloin nousevat tarpeeksi esille, että varren saa taitettua auki konepeittoon osumatta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Giulietta 940
VAG:ssa ainakin jää ylös kertapyyhkäisyllä virtojen katkaisemisen jälkeen ja muutoin menee aina piiloon, vaikka katkaisisi virrat yläasennossa.
Tuota takavalojen palamattomuutta kyselin huollon yhteydessä, mutta asentaja ei löytänyt testeristä valikkoa millä ne saisi palamaan päivävalojen kanssa.
Tuota takavalojen palamattomuutta kyselin huollon yhteydessä, mutta asentaja ei löytänyt testeristä valikkoa millä ne saisi palamaan päivävalojen kanssa.
Re: Giulietta 940
Okei, mielestäni Witechistä pitäisi tuollainen valinta löytyä. Voi olla, että muistan valinnan jostain toisesta merkistä/mallista. Täytyy tarkastaa, kun seuraavan kerran on Giulietta piuhan päässä.ORBITA kirjoitti:Tuota takavalojen palamattomuutta kyselin huollon yhteydessä, mutta asentaja ei löytänyt testeristä valikkoa millä ne saisi palamaan päivävalojen kanssa.
Edit: Sellanen ajatus tuli myös mieleen, että auton omasta valikostahan löytyy myös päivävaloihin liittyvä kohta. Mutta kun ei ole itellä moista, niin ei ole tullut tsekattua mitä sen alta palajastuu, vai paljastuuko mitään?
Re: Giulietta 940
Täytyypi tutkia vielä mikä sen vaikutus on...Jarsan kirjoitti:Okei, mielestäni Witechistä pitäisi tuollainen valinta löytyä. Voi olla, että muistan valinnan jostain toisesta merkistä/mallista. Täytyy tarkastaa, kun seuraavan kerran on Giulietta piuhan päässä.ORBITA kirjoitti:Tuota takavalojen palamattomuutta kyselin huollon yhteydessä, mutta asentaja ei löytänyt testeristä valikkoa millä ne saisi palamaan päivävalojen kanssa.
Edit: Sellanen ajatus tuli myös mieleen, että auton omasta valikostahan löytyy myös päivävaloihin liittyvä kohta. Mutta kun ei ole itellä moista, niin ei ole tullut tsekattua mitä sen alta palajastuu, vai paljastuuko mitään?
Re: Giulietta 940
^ Vakaasti väittäisin, että vaikutus on keulan ledit päälle/pois.
Re: Giulietta 940
En osaa sanoa kuinka tarmokkaasti ko. ominaisuutta testeristä etsittiin, mutta olisin kiinnostunut jos jollain kikalla takavalot saisi palamaan.
Jos jollain on tietoa tai kikkaa, millä navigaattorin näytön nousu joka startin yhteydessä saisi estettyä, niin ottaisin tiedon mielellään vastaan.
Tätäkään ei kuulemma testerillä pysty muokkaamaan. Melko rasittavaa joka kerta painaa näytön vierestä napista se alas kun käynnistää auton, kun paras olisi nostaa se silloin kun sitä tarvitsee. Toki se ei ihan aina nouse - on kai näitä alfamaisuuksia...
Jos jollain on tietoa tai kikkaa, millä navigaattorin näytön nousu joka startin yhteydessä saisi estettyä, niin ottaisin tiedon mielellään vastaan.
Tätäkään ei kuulemma testerillä pysty muokkaamaan. Melko rasittavaa joka kerta painaa näytön vierestä napista se alas kun käynnistää auton, kun paras olisi nostaa se silloin kun sitä tarvitsee. Toki se ei ihan aina nouse - on kai näitä alfamaisuuksia...
Re: Giulietta 940
Noinhan se juuri oliphnts kirjoitti:^ Vakaasti väittäisin, että vaikutus on keulan ledit päälle/pois.
Täytyy koittaa tiedustella "sähköexperteiltä" löytyykö lääkettä tuohon ledit+takavalot- toimintoon.
-
- Viestit: 2648
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Molskis!
Eilen illalla tuli vettä 2-3 h kuin esterin p:stä ja tänä aamuna tarjoili takaluukku ennen kokematonta "kosken kohinaa" ääniefektiä. Joka kyllä loppui, kun irrotin kumitulpan luukun alareunasta, minkä jälkeen litran verran vettä lähti omille teilleen...
Mikäs juttu tää nyt on? Lisäjarruvalo on ollut huurteessa suunnilleen päivästä nolla lähtien, mutta näin tehokasta veden kertymistä luukkuun en ole ennen havainnut. Mikä paikka tuolla edes voi vuotaa noin paljon?
Aiemmin jurputtamani takaoven vesivuoto sentään oli väärä hälytys; ovea avattaessa onnistuu yläreunan tiiviste lirauttamaan just alareunan sisemmän tiivisteen päälle ja ovea kiinni paiskattaessa vesi pärskähtää kynnykselle...
Eilen illalla tuli vettä 2-3 h kuin esterin p:stä ja tänä aamuna tarjoili takaluukku ennen kokematonta "kosken kohinaa" ääniefektiä. Joka kyllä loppui, kun irrotin kumitulpan luukun alareunasta, minkä jälkeen litran verran vettä lähti omille teilleen...
Mikäs juttu tää nyt on? Lisäjarruvalo on ollut huurteessa suunnilleen päivästä nolla lähtien, mutta näin tehokasta veden kertymistä luukkuun en ole ennen havainnut. Mikä paikka tuolla edes voi vuotaa noin paljon?
Aiemmin jurputtamani takaoven vesivuoto sentään oli väärä hälytys; ovea avattaessa onnistuu yläreunan tiiviste lirauttamaan just alareunan sisemmän tiivisteen päälle ja ovea kiinni paiskattaessa vesi pärskähtää kynnykselle...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- matti_vuorio
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Vuotopaikka on sivulla 35. Ota ne kumitulpat pois kokonaan siitä peräkontin kannesta.
- juhani
- Viestit: 138
- Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
- Car(s): Stelvio 2.2 -21 ja GTV6 -83
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Takalasin pyyhkijän läpiviennin korjaukseen/tiivistämiseen on ainakin Autokeskuksella maahantuojalta/tehtaalta tulleet korjausohjeet. Selvisi kun olin muutaman kerran asiaa ihmetellyt ja kysellyt. Eli ainakin jos takuu on vielä voimassa niin kannattaa ottaa yhteyttä esim. Konalan Autokeskukseen, siellä sain ainakin omani vihdoin kuntoon eikä takalasin sisäpuolella ole enää näkynyt vettä. Toinen asia on sitten se em. loiske luukun sisällä - mun kokemuksen mukaan se tapahtuu vain, jos auto on reilumman sateen sattuessa pysäköity vinoon eli silloin se luukun keskellä oleva vedenpoisto ei riitä/toimi ja vettä pääsee luukun alempana olevaan kulmaan. Tätyy kai taas kysellä, että onko siihenkin tullut korjauskirje - Autokeskukselta pitää näköjään osata niitä itse kysellä.