Mi.To

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Tommi kirjoitti:Hieman alkanut autonvaihto mietityttämään. Mito voisi olla hyvä vaihtoehto kakkosautoksi.
.
Tähän ehkä vielä kommenttina, sikäli mikäli tarve on pitäytyä kakkosauton osalta AR:ssa, tarjoaa MiTo kuitenkin
luonnetta ja tunnetta vahvasti omalla tavallaan.
Ei ehkä se nopein ja kiihottavin menopeli, mutta vahva Milanon haamu on kuitenkin läsnä.

Meillä oli tuossa viime kesänä mahdollisuus autovuokraamo Sixstin upgraden toimesta ajaa Alppien yli mennen-tullen uudella Mesen SLK:lla reteästi katto auki ja luu ulkona. Suomen hinnastossa värkki kustantaa näköjään 70k€. Minusta tuntui koko matkan ajan kuin olisin istunut kyydissä. Yritin kuitenkin ajaa aktiivisesti.
Helsinki-Vantaan parkkihallissa odotti 50k€ halvempi MiTo. Ensimmäiset metrit riittivät kertomaan, että alla on aito Alfa. Hyvässä ja pahassa.

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

Tulipas tilattua vaihdeväli lyhennin mitoon. 8) katotaanpas mites kepin toiminta muuttuu

Avatar
lerppu
Viestit: 6157
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Ja lisää kuvia uudesta QV:stä. Ei tarvii vaihdekepin lyhentimiä.
Liitteet
Uusi MiTo QV.jpg
Uusi MiTo QV.jpg (53.16 KiB) Katsottu 9858 kertaa

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

katotaan sitten kun on pappa natsaako automaatti

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Onkohan QV:ssa saatu MiTon pyörien "orkkispulttien" (pinta)ruostuminen kierteitä myöten jo kuriin. Suht haperoa tavaraa tuntuivat olevan ainakin tuossa vanhemmassa 135:ssa, eikä erään parkkiksen QV:kään paremmalta näyttänyt, mitä pulttien kuntoon tulee.

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

^ maalaa ne? :D

asiasta kukkaruukkuu, tulipas asennettua vaihteensiirron lyhennin ja aika napakaksi meni vaihtaminen 8) haittapuolena ehkäpä tuo että vaatii enemmän voimaa vaihtaa vaihdetta. itseä ei haittaa mutta muija voi ehkäpä mainita asiasta :drinking:

Avatar
Wernester
Viestit: 6
Liittynyt: 11 Helmi 2014, 12:40
Car(s): Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde 1.4 MultiAir 170hv

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Wernester »

Mistä löytyy MiTo:n lattiamattoja? Meinasin jo englannista tilata, mutta tajusin, että nehän on 'nurinkurin'. Joko uudet kangasmatot kulahteneiden tilalle tai kumimatot voisi talveksi laittaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 6157
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Multa löytyy "ylimääräiset" orkkis kangasmatot. En talven jäljiltä vaihtanut kumimattoja pois lainkaan... Laiskaa. Joten kangasmatot löytyy Tapaninvainiosta, yv:llä voi tarjota!

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Semisti offtopic ilmoituksena, multa löytys exän jäljiltä vielä takakonttiin kaukalomatto jos joku kaipailee ja vähän käytetty ricambi original BCM vakiopaikalle menevä ilmansuodatinkin.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
Bird
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
Car(s): Alfa MiTo QV, BMW 530xd Touring (F11)
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

MiTon huoltohinnoista

Viesti Kirjoittaja Bird »

Tartuin muutama viikko sitten Deltan 59 euron tarjoukseen ilmastointihuollosta, ja se oli varmasti tarpeen se. MiTo on nyt ajossa neljättä kesää, eikä ilmastointilaitteelle ollut sitä ennen tehty mitään. Teho oli selkeästi jo heikentynyt, eikä huollon mukaan kovin kaukana ollut se hetki, kun ilmastointilaite olisi lakannut toimimasta kokonaan: kylmäainetta tuli ulos vain 280 grammaa. Ja täyttö siis maksimit 500 grammaa. Eron ennen ja jälkeen huollon huomaa todella selvästi!

Nyt sitten syksyllä olisi edessä MiTo QV:lle ensimmäinen isompi määräaikaishuolto eli 60 000 km huolto. Lisäksi kun auto alkaa lähestyä neljän vuoden käyttöikää, niin huolto-ohjelman mukaan edessä olisi myös joukko suositeltavia lisätöitä. Jos nyt oikein tuota pari vuotta sitten paikalliselta liikkeeltä saamaani hinnastoa tutkin, niin kyseessä olisi helposti noin tonnin paukku: 60 tkm huolto 532 € + suositeltava jarruhuolto 76 € + jäähytinnesteen vaihto 96 € + jakohihnan vaihto 263 €.

Nyt siis kyselen, että kun joku muukin on varmaan jo vastaavassa tilanteessa ollut, niin paljonko tämä lopulta mahtaa tulla oikeasti maksamaan? Jakohihan vaihdon hintahan on toisaalta jopa varsin edullinen eli mitä tuo valtakunnallisessa hinnastossa ilmoitettu 263 euroa mahtaa pitää sisällään? Selviääköhän tästä lopulta edes sillä tonnilla ollenkaan?

Pitänee joka tapauksessa pian kysellä tarjousta paikallisesta merkkihuollosta näille töille. Muitakaan kovin hyviä vaihtoehtoja tuskin täällä Joensuun seudulla on, vai uskaltaisikos näitä hommia jossain vaiheessa jo teettää jossain ei-marmoritiskillä, kun auton takuuaika on kulunut umpeen?

Ja toki varmaan ei muutenkaan haittaa, jos tässä ketjussa olisi myös aiempaa enemmän keskustelua huolloista ja niiden hinnoittelusta. Kiinnostavat taatusti niitäkin ihmisiä, jotka tätä foorumia selailevat käytetyn MiTon ostoa harkitessaan!

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Kannattaa huomioida että yleensä noissa ei huomioida jakohihnan vaihtamisen lisäksi mitään muuta, eli niitä apulaitehihnoja ja vesipumppua, jotka tietty maksaa vähän ekstraa. Kannattaa olla varovainen "liian halvan" hinnoittelun kanssa ja kysyä että kai tämä tai tämä kuuluu hintaan.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2366
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Ei-marmorilla tehdyt huollot eivät vaikuta takuihin kuitenkaan.
Kuva

Avatar
sataviisysi
Viestit: 213
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

Voin paiskata tänne vähän hintatietoa kun jo minulta poistuneeseen qv mitoon tehtiin filarossa kattava huolto. Määräaikaishuolto sis seleniat raittarin, ilmansuodatin, jakohihna ja vesipumppu, jarrunesteet, sekä kaikki palat ja taakse uudet levyt - kaikki osat bremboa. Hintaa tuolle setille tuli n. 1ke josta jarrityöt oli muistaakseni 280€. Palvelu hyvää eli voin suositella petrellin aria filarosta.
Ja vielä poistumisen johdosta orig. Miton kattotelineet tallissa tarjoa jotain edes semijärkevää ja ne on sun(yv).

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja TommiS »

FiLaRoa on monissa yhteyksissä kovasti hehkutettu edullisena ja osaavana huoltopaikkana.
Omaani on marraskuussa tulossa 2v-huolto, ja ajattelin pyytää tarjouksen FiLaRosta.
Villi veikkaukseni on, että huolto Raisiossa, ajaminen PK-seudulta edes-takaisin sekä vielä mahdollinen hotelliyöpyminen Turussa tulee yhteensä halvemmaksi kuin AK:n tarjoama hinta.
Ja kuten tässä ketjussa aikaisemminkin olen jo todennut; Olarin AK, vaikka lähimpänä onkin, on täysin poissuljettu vaihtoehto autoni huollon tekijänä.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

^Tämä. Filarossa voi aina luottaa siihen, että hommat tehdään oikeasti kunnolla eikä mitään "ylläreitä" tipu sitten jälkikäteen. Omat Fiatini ja nyt tämä Alfa ovat aina järjestäen käyneet Filarossa ja ei ole tarvinnut hirveästi valittaa. Hyvästä työstä maksaa ilomielin.

Avatar
lerppu
Viestit: 6157
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Näinkö oikeasti on vaihtoehto ajaa kauppakassiluokan auto Stadista huoltoon länsirannikolle? Nyt en kyllä yhtään ymmärrä. AR on ihan yhtä paljon auto kuin kaikki muutkin autot. Eikai sitä nyt tarvii viedä monta sataa kilsaa (ja jäädä yöksi jonnekin) vain huoltoa varten? Siis tehkää mitä haluatte ja varmaan Raision taloudelle hyväksi yms. Vien jatkossakin lähimpään Fiksukseen (tahi muuhun vastaavaan), kuten ennenkin, öljyt vaihtoon tai hihna vaihtoon - tai mikä vaan alustan osa/jarrut. Sama oli GT:n kanssa ja ihan hyvä tuli. Pätevä rasvanahka vaan totesi, että Alfan ympärillä pyörii mystiikan verho, mutta ihan samaa tavaraa sieltä löytyy kuin muistakin autoista. Ja aina tuli ehjänä takaisin, joten en oikein huoltoa varten näe sitä pointtia, että pitäisi matkustaa eestaas pitkin tätä soista ja sääskistä niemeä! Eikä oo tarvinnut rikkinäisellä autolla ajella, vaikka näin oonkin toiminut... (Ei ole tarkoitus olla tuomitseva, olen vain hämmentynyt moisista toimenpiteistä!)
- Mutta mukavia ajeluja Turggusen suuntaan, kai sitä voi samalla käydä kulttuurimatkalla!

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Kone näyttää Kirkkonummi - Raisio 169km. Joten tuosta kun päästelee Ykköstietä niin eihän siinä mene kuin 1,5...2t.

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja TommiS »

lerppu kirjoitti: Ja aina tuli ehjänä takaisin...
Sepä se. Olarissa tuo ei ole toteutunut kahden edellisen auton kohdalla, ja tähän kauppakassiinkin tehtiin viimeksi väärä huolto.

Avatar
lerppu
Viestit: 6157
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Se on tietenkin hyvä asia että puskaradio toimii! AK:n ovet ei omakohtaisten kokemuksienkaan jäljiltä ihan helpolla aukene. Harmi on, jos auto tulee pajalta takaisin huonompana kuin sinne mennessä. Eihän sellaiseen tietenkään halua alistua.
- Mutta toivoa Pääkaupungin suunnallakin on. Esimerkiksi Fixus-huolto Sinisalo & Hyytiäinen Tapanilassa on sekä huoltanut että korjannut kahta Alfaa (noh, tätä jälkimmäistä ei ole tarvinnut korjata) ihan menestyksellä. Alustasarjan asentaminen ja säätäminenkin onnistui ihan kipuilematta. Ovat myös tehneet ihan hyvää työtä Hondan kanssa (joka autona oli kyllä melkoinen pettymys, ainakin sen vuoksi, että joku joutui sen kanssa tekemään töitä "hieman" merkin mainetta enemmän) ja sittemmin Jeepin kanssa.
Mutta tämä vain infona, hyvä kun mieleinen paja on löytynyt ja matka ei ole este/ongelma.
Eikä ollut tarkoitus MiToa dissata maininnalla autotyypin kansanomaisesta luokituksesta; ajatuksena oli lähinnä se, että jotain eksoottista ja erikoista voisi ymmärrettävästi pitkälläkin käyttää hoitoa saamassa, mutta ei ehkä käyttöautoa niinkään...

Avatar
lerppu
Viestit: 6157
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

http://www.alfaromeo.com/com/models/qua ... verde/mito
Uuden QV:n speksit. Ei päivitystä koneeseen, ainoastaan tuo tuplakytkinloota nipputettuna vanhan koneen jatkeeksi.
Ja uusi sisusta & vähän erilainen keula scudetton ympäriltä. Olisivat nyt tuikanneet keulalle 200+ hp voimanlähteen, niin olisi kiinnostanut aivan eritavalla!
Liekö tämä jo vanha uutinen muille, bongasin kumminkin ite vasta nyt, joten jaetaan tämäkin kasvojenkorotus...

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Onko muiden Mitoilijoiden mielestä hitain tihku riittävän hidas? Tuntuu vain, että toiminta on huomattavasti nopeampaa, kun 156:ssa ja tarttee suht reilun sateen, jopa se hitain nopeus. Ehkäpä pitää uusia pyyhkijät, jotta ei pitäis meteliä pienillä vesimäärillä. Muuten olen kyllä tykännyt todella paljon Mitostani.

Toinen kysymys:
Ootteko peitelly keulaa talvella? Ainakin kesäkeleillä nostaa nopeasti lämmöt, mutta talvea varten lähinnä kyselen.

E:
Kyllä pk-seudultakin löytyy hyviä korjaamoja. Osa korjaamoista tuntuu vaan karttavan Alfaa, vaikka siihen ei olisi syytä. Enpä kuitenkaan haluaisi antaa korjaamolle autoani harjoitustyöksi, jos eivät tiedä mitä tekevät, niin ehkä näin parempi. Aina Alfa ei ole ollut edes ehjempi korjaamon jälkeen.. Foorumilla on ollut puhettä öljynvaihdoista ja monista muistakin huolloista, jotka eivät ole aina menneet ihan putkeen. Koitetaan kestää ja jakaa tietoa, jotta kaikki ei joutuisi kokemaan niitä huonoja korjaamoja :D

Avatar
lerppu
Viestit: 6157
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^En tiedä tihkusta. Ainakin toi sadehaistelija ohjaa sulkien toimintaa moitteetta. Julmetusti paremmin kuin GT:n variantti aikanaan, jossa pyyhkijänsulat olivat paholaisen riivaamat.

Pahveja sun muuta en ole ikinä auton nokalle tunkenut, joten huono vastaamaan siihenkään aiheeseen. Vastaan silti! Ei ole tarvinnut, lämpeää yhtä hitaasti kuin muutkin autot, joita mulla on ollut. Paitsi yksi diesel-pannulla ollut. Se ei lämmennyt lainkaan.

...Tästä postauksesta ei tainnut nyt olla mitään hyötyä... :oops:

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Ei ole mullakaan ollut mitään peittoja keulalla talviaikaan. Lämpiää ihan ok.
Tihkuasetusta pyyhkijöistä en ole minäkään kokeillut. Sadetunnistimen ohjaamana toimii kyllä juuri silloin kun pitääkin. Onko kellään muuten tietoa onko sadetunnistin vakiona kaikissa Mitoissa vai onko se lisävaruste?
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
ItALFA
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja ItALFA »

GiuliaSuper kirjoitti:Onko muiden Mitoilijoiden mielestä hitain tihku riittävän hidas? Tuntuu vain, että toiminta on huomattavasti nopeampaa, kun 156:ssa ja tarttee suht reilun sateen, jopa se hitain nopeus. Ehkäpä pitää uusia pyyhkijät, jotta ei pitäis meteliä pienillä vesimäärillä. Muuten olen kyllä tykännyt todella paljon Mitostani.
Mulla sadetunnistin ja toimii hyvin. Meteliä pienilla vesimäärillä loppui kun aloitin käyttää ikkunapintojen käsittelyaine. Vesi helmeilee pois käsitellyltä pinnalta ja pyyhkijät liukkuvat paremmin. Mulla on alkuperäiset pyyhkijät (vuodesta 2010).
GiuliaSuper kirjoitti:Toinen kysymys:
Ootteko peitelly keulaa talvella? Ainakin kesäkeleillä nostaa nopeasti lämmöt, mutta talvea varten lähinnä kyselen.
En. Talvella lämpenee nopeasti, mutta toki mulla on webasto...
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

Itsellä apparin pyyhin on aina pitänyt kovaa meteliä vaikka uudet sulat jos ei paljoa lasi kastu, voisi kokeilla tuota lasinkäsittelyä... Huomasin tuossa kun satoi reippaasti ja piti pyyhkiät tasolla 2 niin ajossa pyyhkiät käy kokoajan, sitten kun valoihin pysähtyy lakaa ne pyyhkimästä jätkuvasti. heti kun lähtee taas liikkeelle aktivoituu jatkuva pyyhintä :-D
Talvella pidin vähän aikaa viimasuojaa keulilla mutta mitään vaikutusta en havainnu lämpenemiseen

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Kiitoksia kaikille vastauksista. Eipä siis tarvitse asennella viimasuojaa talvea varten.

Enpä ole edes varma onko mulla sadetunnistinta, jopa vähän epäilen ettei sellaista olisi mun yksilössä. Paitsi mulla on distinctive varustetaso, joten ehkä pitäisi olla. Nyt täytyy varmaan käydä testaamassa. Lasinkäsittely on todella hyvä idea, voisin hyvinkin kokeilla.

ItAlfa mitä käsittelyainetta olet käyttänyt?

E:
Onko muuten kulutuksessa eroa ajaako Dynamicilla vai Normaali asetuksella? Ajotietokoneen mukaan kulutus on 7,4l/100km ja mulla on ollut dynamic käytänössä kokoajan päällä. Kyseinen lukema on pitänyt sisällään sekä kaupunki pyörittelyä, että maantietä. Ehkä minun pitää vaan oppia moottorin tavoille. Olen ajellut tällä vasta 1500 kilsaa.

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Nelli kirjoitti: Onko kellään muuten tietoa onko sadetunnistin vakiona kaikissa Mitoissa vai onko se lisävaruste?
Taitaa olla lisävaruste. Sisältyy ainakin "Pack Comfort"- pakettiin, jossa sadetunnistimen lisäksi cruise, perätutka, auto a/c ja himmenevä taustapeili (yllättävän toimiva varuste, vaikka kuulostaa lähinnä vitsiltä).

SamiN
Viestit: 38
Liittynyt: 18 Touko 2007, 14:05
Car(s): Fiat grande punto T-jet/ Exät Alfa Romeo 156 2.5 V6,Alfa Romeo 155 2.0ts -94,Alfa Romeo 155 2.0ts -92
Paikkakunta: Tuusula

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja SamiN »

Semmonen tuli mieleen noista miton ja ylipäätään tjet koneiden lämmöistä/lämpiämisestä,itselläni fiuden grande punto tjet alla ja siihen ei vissiinkään saa muuta kuin tuon 80 asteisen termarin,sama kait mitossa. Sitten taas fiat bravoon tuolla tjet koneella saa myös 88 asteista termaria,mikähän kumma näissä on erona,osaako joku tietävä valaista asiassa,saattaisi tehdä kummasti lisäpotkua lämppärin tehoihin talvipakkasilla...

Kernwaffe
Viestit: 1
Liittynyt: 26 Elo 2014, 18:10

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Kernwaffe »

Terve, Onkos kellään kokemuksia Miton 1.6 dieselistä? Ois tuossa yks hyvännäkönen hyvillä varusteilla kaupan ja kiinnostais tietää ,että kannattaako edes harkita :D

Avatar
RSRS
Viestit: 43
Liittynyt: 02 Elo 2013, 12:06
Car(s): 75,155,33,164,166,MiToTwinAir

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja RSRS »

MiTo:n Start&Stop ongelmat ratkesi kesäkuussa ja ohjelmistopäivityksen jälkeen on toiminut moitteetta. Mäkilähtöavustin ei vain toimi ja takuu menee kohta umpeen. Vähän mietityttää mäkilähtöavustimen takia huoltoon vienti ettei Start&Stop vaan sekoa entiselleen.
Yksi asia mikä myös mietityttää on 3 vaihteen lievä "rusahdus" päällelaitettaessa. Ääntä siitä ei kuulu mutta tuntee kepissä ettei mene päälle kuten muut vaihteet vaan yrittää panna vastaan. Ajattelin että laantuu mutta on pysynyt samana 20tkm.

juri
Viestit: 634
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

No jos se mäkilähtöavustimen vika on ilmennyt ja ilmoitettu takuuaikana niin ei sen osalta takuu lopu ennenkuin se on saatu kuntoon.
932 937 955 955

Avatar
Bird
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
Car(s): Alfa MiTo QV, BMW 530xd Touring (F11)
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Bird »

GiuliaSuper kirjoitti:Ootteko peitelly keulaa talvella? Ainakin kesäkeleillä nostaa nopeasti lämmöt, mutta talvea varten lähinnä kyselen.
Taisitkin saada jo pari vastausta, mutta täältä sitten vielä yksi lisää ja vähän erilainen. :) Itse ostin salolaisesta nettikaupasta maskinsuojan, ja ainakin täällä Pohjois-Karjalan talvissa se on ollut uskoakseni ihan hyödyllinen. Koostuu siis kolmesta osasta ja on vaivaton sekä kiinnittää että purkaa. Kovimmilla pakkasilla olen pitänyt suojusta myös keulakolmiossa, muuten käytössä on ollut vain kaksi alakappaletta.

Päädyin hankkimaan suojuksen keulalle, kun heti ekana Alfa-talvenani tuli kerran hieman ongelmia kylmäkäynnistyksen (työpaikalla oli tolppa ilmeisesti rikki sulakkeen hajottua) jälkeen yli 20 asteen pakkasessa. Ehdin ajaa pari kilsaa, kunnes moottori meni vikatilaan. Käynti nykien ja hiljaa kotiin. Seuraavana aamuna kävin näyttämässä autoa pikahuollossa, mutta mitään vikaa ei löytynyt eli vikakoodin nollaus riitti. Epäilivät vikailmoituksen syyksi mahdollisesti jotain jääkuplaa imusarjassa tjsp.

Joka tapauksessa ennen seuraavaa talvea hankin sitten nuo maskinsuojukset. Voi toki olla ihan sattumaa tai sitten niiden ansiota, mutta mitään tällaisia ongelmia ei ole sen jälkeen kolmen talven aikana ilmennyt, vaikka aika kovissakin pakkasissa on välillä tullut ajeltua. Mitä itse olen vähän yrittänyt vertailla pikkupakkasilla, niin ei suojuksilla kieltämättä erityisen selvää vaikutusta siihen ole, kuinka nopeasti lämmöt alkavat nousta. Toisaalta kovilla pakkasilla en ole tätä vertailua tehnyt, ja silloin se mahdollisesti vain pienikin hyöty voi olla ratkaiseva eli mä ainakin aion käyttää jatkossakin MiTon keulalla noita peittoja talvella. :)
Nelli kirjoitti:Onko kellään muuten tietoa onko sadetunnistin vakiona kaikissa Mitoissa vai onko se lisävaruste?
Lisävarustehan se on juu, useimmiten varmaan hankittu Pack Comfortin mukana, kuten yllä todettiin. Samaan Pack Comfortiin kuului sadetunnistimen lisäksi ajovalojen hämärätunnistin, automaattisesti himmenevä taustapeli, vakionopeudensäädin ja automaatti-ilmastointi. Näistä kolme ensimmäistä varustetta olivat sellaisia, ettei niitä olisi voinut edes hankkia yksittäin.

Tilasin oman MiToni loppuvuodesta 2010, ja silloin tuo koko Pack Comfortin setti maksoi QV:ssakin veroineen vain runsaat 800 euroa. Voisin kuvitella, ettei kovin montaa autoa ole tehdastilattu ilman tätä pakettia. Liikkeiden esittelyautoiksi hankituissa kappaleissa tosin sitten taisi olla noita karvalakkimalleja, missä ei ollut mitään ylimääräistä.

Ja kaikki em. varusteet ovat tosiaan varsin hyödyllisiä. Itse tosin opin vasta viime talvena hyödyntämään kunnolla automaatti-ilmastointia. En vain ollut jostain syystä ennen tajunnut käyttää sitä Full Auto -tilassa (jolloin ilmastoinnin suuntia ei siis säädetä itse), mutta tuohan on mitä parhain varsinkin, jos keli on sellainen, että muuten meinaisi olla lasit helposti hieman huurussa. Hauskaa oli huomata, että vielä kolmen vuoden käytön jälkeenkin omasta autosta löytyy uusia hienoja ominaisuuksia. :D

jkf
Viestit: 96
Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
Car(s): Giulia Veloce 2.2 jTDM, ex. Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja jkf »

Kernwaffe kirjoitti:Terve, Onkos kellään kokemuksia Miton 1.6 dieselistä?
On, kohta 140 tkm sellaisella ajellut. Juuri kävi isossa huollossa (neljännessä kaikkiaan), jossa vaihdettiin nokkaremmi, kaikki suotimet ja extrana raidetangon pää ja takapyörän laakeri (+nelipyöräsuuntaus). Koko lysti paikallisessa Fixus-huollossa vähän reippa tonni osineen. Ylläpidon puolesta tämä on ollut hyvä auto, huoltoihin lienee mennyt noin 2600 € neljän vuoden ja 140 tkm aikana. Kesärenkaat kestää reilut 20 tkm, talvirenkaat mulla on vieläkin 205/55/16 originaalihankinnat, lienevät noin 70 tkm ajettu. Noiden talvirenkaiden pidosta en sano mitään, vaikka pintaa on vielä lähes 5 mm... Eli ei tuo kumejakaan älyttömästi syö, vaikka välillä ns. urheilullista ajoa harrastetaan.

MiTossa ei ylimääräsiä vikoja tai harmeja kun akun sai vaihdettua sellaiseen joka kestää Suomen talven ja Eberin aiheuttaman rasituksen. Nyt kun kilometrejä ei tule paljon, EGR huhuilee aika ajoin, mutta häviää siitä kun käy motarilla runttaamassa. 10 € ODB-palikalla sitten poistelee historiatiedon.

Mieli polttelisi vaihtaa vähän isompaan, mutta kun tämä vain toimii ja on kaikinpuolin mukava peli - Vaikka fiiatiksi haukutaankin. Eli en minä ainakaan voi kuin suositella oman kokemuksen pohjalta.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Bird kirjoitti:
GiuliaSuper kirjoitti:Ootteko peitelly keulaa talvella? Ainakin kesäkeleillä nostaa nopeasti lämmöt, mutta talvea varten lähinnä kyselen.
Taisitkin saada jo pari vastausta, mutta täältä sitten vielä yksi lisää ja vähän erilainen. :) Itse ostin salolaisesta nettikaupasta maskinsuojan, ja ainakin täällä Pohjois-Karjalan talvissa se on ollut uskoakseni ihan hyödyllinen. Koostuu siis kolmesta osasta ja on vaivaton sekä kiinnittää että purkaa. Kovimmilla pakkasilla olen pitänyt suojusta myös keulakolmiossa, muuten käytössä on ollut vain kaksi alakappaletta.
Täytyy vähän tunnustella milanen talvi on tulossa. Näytti aika näppärältä. Ite oon yleensä tehnyt suojat metritavarana saatavasta matosta, josta olen leikellyt sopivankokoiset palat ja nippareilla kiinnitys.

Nyt on tuulilasi käsitelty Korrekin viis sateesta aineella. Katsotaan onko sillä vaikutusta pyyhinten kulkuun. Kyllähän tuossa taitaa olla sadetunnistin, tai ainakin reagoi pysähdykseen ja siltoihin myös kovalla sateella. Silti tuntuu, että ei ole aina tilanteen tasalla ihan täysin, tai krstää jonnin aikaa, että ymmärtää tilanteen. Ehkä en vaan osaa käyttää.

E: Mito kävi vuosihuollossa tai lähinnä öljyjen vaihdossa Olarissa. Nyt voi taas hyvillä mielin ajella kohti seuraavaa huoltoa :)

dino
Viestit: 184
Liittynyt: 05 Marras 2003, 03:29

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja dino »

Tuli ensimmäinen Check engine viimeviikolla. Häipyi neljännellä startilla. Ohjainyksikön rele antoi häiriön, releet ei olleet mitenkään löysällä (huollon jäljiltä), ei ole toistunut.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Tänään pyyhkijät eivät toimineet ensimmäisen 15 kilsan aikana, paitsi pissapojan avustamina. Ihan sama mihin asentoon viiksen laittoi. Takapyyhin toimi kuitenkin normaalisti. Onkohan sadetunnistimessa jotain häikkää? Vai miten tässä noita pyyhkimiä ohjataan?

Muuten Mito on kyllä toiminut ihan mukavasti.

Luin Briti foorumilta, että vika voisi olla pyyhkijöiden ecussa tai sieltä ehkä voisi nähdä missä vika, pääseeköhän tähän kiinni MES:llä? Onkos kellään kokemusta?

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Pyyhin ongelma toistui tänään.

Onko muilla ajotietokoneessa Rain sensor valikkoa? Itse en sellaista valikkoa löytänyt.

Rain sensor (Rain sensor sensitivity
adjustment) (where provided)
With this function it is possible to adjust the rain sensor sensitivity
according to 4 levels.
To set the required sensitivity level proceed as follows:
– briefly press MENU ESC: the previously set sensitivity level will
flash on the display;
– press + or – to change the setting;
– briefly press the MENU ESC button to go back to the menu screen
or hold the button down to go back to the standard screen without
storing the new settings.

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja TommiS »

^Tuollainen valikko löytyy, joo.
Pyyhinviiksessä on lisäksi "auto"-asento sadetunnistimen aktivoimiseksi.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2864
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Tänään kun oli joutoaikaa pari tuntia (käyttispassat pajalla) niin kävin paikallisessa Alfa-kaupassa kattelemassa tarjontaa. Oli 159 1,9 JTDm, Giulietta 2,0 JTDm ja MiTo 1,6 JTDm. Tehojärjestyksessä nuo siis tässä.
Jotenkin tuli sellainen fiilis että MiTon ottaisin mieluiten noista. Melkein jo kävin kysymässä koeajoa, kun tulin järkiini tai jotain sellaista....mutta joku tuossa MiTossa viehätti. Ainoa miinus on tuo väri, joka osoitti jo nyt 46tkm jälkeen haalistumisen merkkejä. Joku muu väri kuten sininen, valkoinen tai musta olisi parempi.
Siinä 159:ssä oli parempi metallipunainen väritys. Mutta silti se MiTo oli jotenkin niin passelin oloinen mun käyttöön.
Ehkä pitää käydä sillä ajamassa vielä :wink:
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

^^ Kiitoksia TommiS.

Puhdistin tuon sensorin alueen Turtlen nano puhdistusaineella, katsotaan onko sillä mitään vaikutusta. Tämä ongelma noussut esiin ainoastaan, jos auto seissyt muutamia päiviä käyttämättä ja silloinkin vaan muutamana kerran.

^
Käyppä ihmeessä kokeilemassa kiva auto ajella ja todella yllättävänkin erityyppinen, kun mainitsemasi. Siitä löytyy tiettyä Alfamaista herkkyyttä, josta pidän ja istui mun hanskaan paremmin. Toki kuljetusapasiteetti on rajallinen, mut penkit kun kaataa, niin suht hyvin mahtuu kamaa mukaan tarvittaessa. Eipä tosiaan tarvita isompaa autoa tähän perheeseen, ja vähemmän vika kohteita, kun on vaan kaksi ovea :)

Gusse
Viestit: 938
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Gusse »

TommiS kirjoitti:^Tuollainen valikko löytyy, joo.
Pyyhinviiksessä on lisäksi "auto"-asento sadetunnistimen aktivoimiseksi.
Ja Italialaisissa tuo auto asento pitää laittaa erikseen päälle joka kerta kun lähtee liikkeelle tai ainakin pyöräyttää herkkyyssäädintä, jotta aktivoituu. Tai näin ainakin ollut omassa Deltassa ja GT:ssä. Focuksessa sen sijaan voi jättää auto-asentoon ja toimii myös uusinta startilla ilman aktivointia.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Gusse kirjoitti:
TommiS kirjoitti:^Tuollainen valikko löytyy, joo.
Pyyhinviiksessä on lisäksi "auto"-asento sadetunnistimen aktivoimiseksi.
Ja Italialaisissa tuo auto asento pitää laittaa erikseen päälle joka kerta kun lähtee liikkeelle tai ainakin pyöräyttää herkkyyssäädintä, jotta aktivoituu. Tai näin ainakin ollut omassa Deltassa ja GT:ssä. Focuksessa sen sijaan voi jättää auto-asentoon ja toimii myös uusinta startilla ilman aktivointia.
Joka onkin kiva toiminto kun alat pakkasaamuna skrapaamaan laseja ja saat ne perkuleen pyyhkimet joka kerta sormille. :lol:
Citroenissa oli myös tuollainen auto-toiminto minkä pystyi jättämään päälle.

Edit. Niin ja sitten kun päätät lähteä matkaan ja kytket peruutusvaihteen päälle niin takaa kuuluva rutina muistuttaa myös automaattisesta takalasin pyhkäisystä.
Siinä on kanssa Itsensä saatanan keksintö näihin olosuhteisiin. :evil:

Avatar
Tommi
Viestit: 661
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Stelvio QF, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Gusse kirjoitti:Ja Italialaisissa tuo auto asento pitää laittaa erikseen päälle joka kerta kun lähtee liikkeelle tai ainakin pyöräyttää herkkyyssäädintä, jotta aktivoituu. Tai näin ainakin ollut omassa Deltassa ja GT:ssä. Focuksessa sen sijaan voi jättää auto-asentoon ja toimii myös uusinta startilla ilman aktivointia.
Itselläni tuo tuntuu toimivan myös niin, että kun kerran pyyhkäisee itse (viiksestä ylös), niin tuo atomaatti aktivoituu.
Ei kovin iso vaiva.
Stelvio QF, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2, Giulia 2.0

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja lagotto »

savijo-r kirjoitti:
Joka onkin kiva toiminto kun alat pakkasaamuna skrapaamaan laseja ja saat ne perkuleen pyyhkimet joka kerta sormille. :lol:
Citroenissa oli myös tuollainen auto-toiminto minkä pystyi jättämään päälle.
Ranskalaisissa tosin on tuo pyyhkijöiden huoltoasentoon saaminen (virrankatkaisun jälkeen viiksestä painamalla pyyhkijät nousevat ylös jolloin ne on helpompi puhdistaa/vaihtaa), jolloin pyyhkijät eivät hypi silmille kun autoa skrapaat, vaan vasta kun seuraavan kerran painat viiksestä, jolloin pyyhkijät laskeutuvat normaaliin asentoon. Tätä ei Alfasta löydy.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Tapaus Alfa Romeo Mito, lastenistuin ja rattaat.

Kruisaileeko joku perheellinen sattumalta MiTolla siten, että autossa kulkisi kahden aikuisen ohella A) lastenistuin (+ bebé) ja B) rattaat? Ja jos kruisailee, niin molempien merkki ja mahd. malli kiinnostelis.

Avatar
sataviisysi
Viestit: 213
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

Laitetaan tännekin kun enää ei myydä, myyntiosiosta speksit tarkemmin, mutta hakemalla saa kattotelineet jos on tarve ja vaikka ei ole tarvekaan niin nolla euroa ei ole paljon rahaa -ainakaan meillä päin. SIIS ILMAISEKSI, marmori kai huutelee noista sen 300. Haku mielellään mitolla niin ei tule ainakaan heti jälleenmyynti mieleen.

savuruutana
Viestit: 38
Liittynyt: 19 Helmi 2010, 15:49
Car(s): Ex: Jeep Renegade, 500L, 500 Abarth, Jeep Wrangler, MitoQV, GTV, 159SW 2.4jtdm, 159SW 1750Tbi TI, 159TI 1750Tbi, 2xFiat 500 multijet diesel, 500 Abarth esseesse, Fiat Fiorino, 2xPanda, Punto, 128 Zastava, Uno, Aprilia Dorsoduro ja niin monta muuta, etten kehtaa edes kertoa:)
Paikkakunta: Masku

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja savuruutana »

Iso kiitos nimimerkille sataviisysi taakkatelineistä. Nyt kelpaa kuljetella laskettelusuksia Mitolla:)

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2864
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Muuten tuo 1,6 JTDM kiinnostaa, mutta vaihteistoremontti joskus 70-100tkm kohdilla hiukan arveluttaa.
Tosin minun vuosittaisella ajolla n.7000tkm tuo ei heti olisi ongelmana, mutta parin-kolmen vuoden jälkeen sitten melko varmasti. Ulkomaan foorumeilta luettua: tehoboksi tai muu virittäminen aikaistaa tuon M32 vaihteiston hajoamista.
Eikä siitä kuulemma hajoa kuin yksi tietty laakeri, mutta ilmeisesti sitä ei pystytä tekemään vahvemmaksi.
Maksimi vääntö, jonka tuo M32 laatikko kestää on 320Nm eli juuri 1,6 koneen maksimi vääntömomentin.
Sen yli kaikki on riskin ottamista. DNA-kytkimen N-asennossa vääntöä on 280Nm ja Dynamicilla tuo 320Nm.

Koeajamassani yksilössä olin kuulevinani jatkuvaa ujellusta, mutta auton sisällä oli mahdotonta paikallistaa äänen lähdettä. Se tuntui tulevan takaa ja loppui vasta aivan kävelyvauhdissa. Pyöränlaakeri? Rengasmelua? Renkaathan on tässä 215/45-17.

Harmi, että kiva auto on pilattu paskalla vaihteistolla.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2864
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Yön yli nukuttuani ja nettiä selattuani menin kuitenkin tekemään kaupat Mitosta. Pakko luottaa siihen, että tämä yksilö on kuitenkin pilaamaton ja ehjä :)
Vaihteisto-ongelmat näyttävät liittyvän suurelti ajotapaan. Dynamic päällä valoista kiihdyttely säännöllisesti tai isolla vaihteella väännöllä kiihdyttäminen tien päällä todennäköisimmin vaikuttaa ongelmien syntymiseen.
Kuuntelin erityisen tarkasti 5- ja 6-vaihteella 100km/h vauhdissa vaihtelevalla kaasulla ajaen enkä havainnut muuta kuin takaa kuuluvaa ylimääräistä ääntä, jonka päättelin tulevan matalaprofiilirenkaista. Onhan autolla silti puolen vuoden kuluttajansuojan antama turva moottorin ja voimansiirron rikkoutumiselle.

Totuttelua vaatii vielä tuo sähköinen ohjaustehostin. Kaipaa todella paljon 156:n ja 164:n tunnokasta ohjausta.
Muuten auto tuntuu erittäin käteenkäyvältä.

Nyt pitää opetella eri toimintoja ohjekirjoista. iPhone ja iPad on jo paritettu Alfan Blue&me:n kanssa.
Ilmeisesti bluetoothia ei voi käyttää musiikin soittamiseen esim. kännystä. Tikku vaan piuhan päähän ja homma pelittää, käyhän se niinkin.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Avatar
Polforea
Viestit: 11552
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Muista suunnata säännöllisesti Alfa-tielle nautiskelemaan menosta ja antamaan kenkää. 7tkm/v (oletan että se 7000tkm oli typo :D) dieselillä kuulostaa lähtökohtaisesti tukkoiselta fartikkelisuodattimelta. Se tarttee ajoa pysyäkseen toimintakuntoisena, mutta se ei onneksi Alfalla pahemmin harmita 8)
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Vastaa Viestiin