Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- Macela
- Viestit: 2657
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^^^^^^^
Oorrait.. kiitokset, kattellaan mitä tapahtuu seuraavaks.
Oorrait.. kiitokset, kattellaan mitä tapahtuu seuraavaks.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Omassa -03 valmistetussa Superissa oli Denso-merkkinen kompura ja dualzone.Aquatica kirjoitti:Juu, itselläni tosiaan oli 1.8 Super ('01/'02/'03 riippuen, keneltä kysyy. Valmistettu '02 joten oletan oikeasti olleen '02 ), dualzonella varustettuna ja oli ihan alkuperäiskrääsää... Taisi olla ihan Magneti Marelli?
Ja onko sillä kompuralla mitään väliä, jos speksit ja kiinnitys vaan täsmää?
- palkus
- Viestit: 5511
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ja kun mä olen luullut, että sanden olisi pensoissa. Densoa sitten taas tupaöljyissä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^voit luulla oikein ja minä muistelen saabin kompuraa . Voipi olla että 156:een käy varaosana useamman valmistajan malli. OT: Kun aikoinaan vaihdoin -83 Unoon virranjakajan kantta niin varaosatiskillä kysyivät minkä näistä seitsemästä (!) eri mallista haluan. Mukana oli toki kaikki moottorivaihtoehdot ja mutta valinnan varaa jäi silti.
- miaksu
- Viestit: 316
- Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
- Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Jämsä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Missähä vois olla vika, tai no startissa varmaa mut onko sille mitää tehtävissä muuta ku vaihtaa se kokonaan? Eli siis startti on kauhee ärhäkkä, auto käynnistyy tosi nopeesti ku avaimesta kääntää mut se vingahtaa sillei oudosti ??
- Macela
- Viestit: 2657
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kysäsen täsä pikaseen ennen kun alan penkoon foorumia enempi.
Keskikonsolin yhdestä säätimestä (se mikä määrittää mihkä suuntaan ilmaa ohjataan) on valo(t) pimeenä, aluks sai takas vähä kopauttamalla mutta nyt ei enää sillainkaan.
Joku lamppu hajalla vaiko liitäntähäikkää?
Taidampa avata ton täsä joku päivä jahka saan inspistä enempi.
Jos joku ledi/lamppu hajalla, nii mistähä löytäis uuden?
E: no Google -haulla saiki vähä enempi tuloksia kuin tuolla "etsi" -keksinnöllä.
Joten vastatekseni ittelleni
Keskikonsolin valot
Keskikonsolin yhdestä säätimestä (se mikä määrittää mihkä suuntaan ilmaa ohjataan) on valo(t) pimeenä, aluks sai takas vähä kopauttamalla mutta nyt ei enää sillainkaan.
Joku lamppu hajalla vaiko liitäntähäikkää?
Taidampa avata ton täsä joku päivä jahka saan inspistä enempi.
Jos joku ledi/lamppu hajalla, nii mistähä löytäis uuden?
E: no Google -haulla saiki vähä enempi tuloksia kuin tuolla "etsi" -keksinnöllä.
Joten vastatekseni ittelleni
Keskikonsolin valot
- willez
- Viestit: 5247
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Jep. Ja kun vaihdat polttimot (muistaakseni 1,2w lasikanta) niin muista herkistää pohjan nastat. Pieni mikromillin välys niin ei pala. Itse vaihdoin kaikki polttimot aikoinaan ja en muistanut kiristää polttimon pohjia niin homma kahteen kertaan.
- Garmund
- Viestit: 2138
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tais puola hajota ja toivottavasti ei ottanut katti kauheasti itteensä, kun tuli tylysti mcsf kiljuntaa kuunnellen ajettua kotia mitä oli matkaa muutamia kilometrejä jäljellä. Ajessa en huomannut mitään ihmeellistä, mutta tyhjäkäynnillä kyllä rötäs välillä.
Olisi pitänyt vaan uskoa ja ostaa ajoissa uus, kun silloin tällöin piippas (noin 50-60km/h vauhdissa tasakaasulla ajettaessa tosin) ja ilmoitti sytytyshäiriöstä. Nyt alko kiihdytyksen jälkeen huutaa ja lopetti hetkeks, sitten loppumatka kuunneltiinkin kokoaika piippausta.
Saa nähdä rikkoiko laiskuuteni katin. Ei vaan yhtään napannut näin illalla alkaa hinuria metsästään ja kun matkaakaan ei enää paljoa ollut.
Taidan kyllä ensin uuden puolan ostoa testata puolan vaihtamalla sen paikkaa toiseen sylinteriin.
Niin ja sitten se itse kysymys: Alkaako sylinterien numerot jakohihnan puolelta? Eli ensimmäinen sylinteri olisi menosuuntaan katsottuna oikeanpuoleinen, eli jakohihnan viereinen.
Olisi pitänyt vaan uskoa ja ostaa ajoissa uus, kun silloin tällöin piippas (noin 50-60km/h vauhdissa tasakaasulla ajettaessa tosin) ja ilmoitti sytytyshäiriöstä. Nyt alko kiihdytyksen jälkeen huutaa ja lopetti hetkeks, sitten loppumatka kuunneltiinkin kokoaika piippausta.
Saa nähdä rikkoiko laiskuuteni katin. Ei vaan yhtään napannut näin illalla alkaa hinuria metsästään ja kun matkaakaan ei enää paljoa ollut.
Taidan kyllä ensin uuden puolan ostoa testata puolan vaihtamalla sen paikkaa toiseen sylinteriin.
Niin ja sitten se itse kysymys: Alkaako sylinterien numerot jakohihnan puolelta? Eli ensimmäinen sylinteri olisi menosuuntaan katsottuna oikeanpuoleinen, eli jakohihnan viereinen.
Suoraan vaan suoraa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
JTS siis kyseessä? Ohjekirjassa taitaa olla järjestys ja ei tainnut mennä ne järjestyksessä mut jos muistan oikein niin 1. pytyn taitaa olla just se jakohihnanpuoleinen.Garmund kirjoitti:Tais puola hajota ja toivottavasti ei ottanut katti kauheasti itteensä, kun tuli tylysti mcsf kiljuntaa kuunnellen ajettua kotia mitä oli matkaa muutamia kilometrejä jäljellä. Ajessa en huomannut mitään ihmeellistä, mutta tyhjäkäynnillä kyllä rötäs välillä.
Olisi pitänyt vaan uskoa ja ostaa ajoissa uus, kun silloin tällöin piippas (noin 50-60km/h vauhdissa tasakaasulla ajettaessa tosin) ja ilmoitti sytytyshäiriöstä. Nyt alko kiihdytyksen jälkeen huutaa ja lopetti hetkeks, sitten loppumatka kuunneltiinkin kokoaika piippausta.
Saa nähdä rikkoiko laiskuuteni katin. Ei vaan yhtään napannut näin illalla alkaa hinuria metsästään ja kun matkaakaan ei enää paljoa ollut.
Taidan kyllä ensin uuden puolan ostoa testata puolan vaihtamalla sen paikkaa toiseen sylinteriin.
Niin ja sitten se itse kysymys: Alkaako sylinterien numerot jakohihnan puolelta? Eli ensimmäinen sylinteri olisi menosuuntaan katsottuna oikeanpuoleinen, eli jakohihnan viereinen.
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford
- palkus
- Viestit: 5511
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
joo, jakoremmin puolelta lähdetään järjestyksessä.
Bank1 kattipönttö on se, mihin ykköspytty ulostaa. Tässä tapauksessa siis se jakoremmin puoleinen. bank1 siis 1ja4, bank2 tietysti 2ja3
Mikäli moottorin vikavalo vilkkunut, niin suuri riski katin puoliskon vaurioitumiselle on. p0420 tai p0430 (riippuen sylinteristä) vikakoodia jos alkaa pukkaamaan, niin katti saanut siipeensä.
Bank1 kattipönttö on se, mihin ykköspytty ulostaa. Tässä tapauksessa siis se jakoremmin puoleinen. bank1 siis 1ja4, bank2 tietysti 2ja3
Mikäli moottorin vikavalo vilkkunut, niin suuri riski katin puoliskon vaurioitumiselle on. p0420 tai p0430 (riippuen sylinteristä) vikakoodia jos alkaa pukkaamaan, niin katti saanut siipeensä.
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos jollain muullakin täällä palaa käpy JTS:n lambdaliittimiin niin tiedoksi että niitä saa Suomesta Mamasanilta, hintaan 22 euroa kappale. Tuotenumero AEM 35-2613. Juuri tilasin kaksi kappaletta
- Garmund
- Viestit: 2138
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Athrez kirjoitti:JTS siis kyseessä? Ohjekirjassa taitaa olla järjestys ja ei tainnut mennä ne järjestyksessä mut jos muistan oikein niin 1. pytyn taitaa olla just se jakohihnanpuoleinen.Garmund kirjoitti:Tais puola hajota ja toivottavasti ei ottanut katti kauheasti itteensä, kun tuli tylysti mcsf kiljuntaa kuunnellen ajettua kotia mitä oli matkaa muutamia kilometrejä jäljellä. Ajessa en huomannut mitään ihmeellistä, mutta tyhjäkäynnillä kyllä rötäs välillä.
Olisi pitänyt vaan uskoa ja ostaa ajoissa uus, kun silloin tällöin piippas (noin 50-60km/h vauhdissa tasakaasulla ajettaessa tosin) ja ilmoitti sytytyshäiriöstä. Nyt alko kiihdytyksen jälkeen huutaa ja lopetti hetkeks, sitten loppumatka kuunneltiinkin kokoaika piippausta.
Saa nähdä rikkoiko laiskuuteni katin. Ei vaan yhtään napannut näin illalla alkaa hinuria metsästään ja kun matkaakaan ei enää paljoa ollut.
Taidan kyllä ensin uuden puolan ostoa testata puolan vaihtamalla sen paikkaa toiseen sylinteriin.
Niin ja sitten se itse kysymys: Alkaako sylinterien numerot jakohihnan puolelta? Eli ensimmäinen sylinteri olisi menosuuntaan katsottuna oikeanpuoleinen, eli jakohihnan viereinen.
Taitavat ihan järjestyksessä mennä, tai ainakin 3. sylinteristä herjas sytytyskatkosta ja tulpasta päätellen se oli suoraan järjestyksessä kolmas sylinteri jakohihnasta.
Edit: Sytytysjärjestys on sitten varmaan omansa. Voihan sitä olla että näyttää vaan noi vikakoodit käyttäjäystävällisesti suorassa järjestyksessä
Suoraan vaan suoraa
- palkus
- Viestit: 5511
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
sytytysjärjestys on 1-3-4-2 mutta se ei tietenkään vaikuta sylinterien fyysiseen järjestykseen.
-
- Viestit: 360
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): Ar 159 1.9 Jts
Fiat Barchetta
EX AR 147 2.0 TS (pojalla)
EX. AR 156 V6
EX AR 159 2.4 jtdm - Paikkakunta: Kouvola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hei muistaako kukaan kumpi vastus on se FAN 1 pikkubussossa. Ylempi vai alempi? Havahduin että mullahan pyörii flektit vain aina täysillä. Pienenpää nopeutta en ole havainnu kertaakaan. Relekkään ei naksahda. Ilmastoinnin kanssa lähtee kyl heti puhaltamaan...mutta täysillä. Kiitos paljon...taas..
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Oletko varma, ettei toimi kuin kakkosnopeus?
Samaa luulin itsekin, mutta kyllä se kakkosnopeuskin sieltä myös löytyi kun irrotti jäähd.nesteen lämpötila-anturin johdon.
Samaa luulin itsekin, mutta kyllä se kakkosnopeuskin sieltä myös löytyi kun irrotti jäähd.nesteen lämpötila-anturin johdon.
-
- Viestit: 360
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): Ar 159 1.9 Jts
Fiat Barchetta
EX AR 147 2.0 TS (pojalla)
EX. AR 156 V6
EX AR 159 2.4 jtdm - Paikkakunta: Kouvola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aika varma. Kun ei mitään eloa löydy Fan 1 releestä... Kun puhaltimet lähtee päälle niin ne molemmat Fan2 releet napsahtaa. Kun lämmöt mittarin mukaan on karvan yli 90 astetta niin puhaltimet rupee hönkimään tai niinku sanoin sama juttu kun ilmastoinnin laittaa päälle,,,molemmat ja kakkosreleet napsuu. Olen kokeillu releitä vaihtaa keskenään joten niissä ei liene vikaa.stinger kirjoitti:^ Oletko varma, ettei toimi kuin kakkosnopeus?
Samaa luulin itsekin, mutta kyllä se kakkosnopeuskin sieltä myös löytyi kun irrotti jäähd.nesteen lämpötila-anturin johdon.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- Aquatica
- Viestit: 15107
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Testerillä kiinni. JTD:ssä luulin tekevän niin myös. Ehei. Ykkösvaihe = kovaääni. Kakkosvaihe = suihkuturbiini x10. Helppo vetästä MultiEcuScanilla esim. testaten...
- Garmund
- Viestit: 2138
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jaahas mistä lähteä etsimään seuraavaksi vikaa, kun ei tunnu sytyshäiriö korjaantuvan uudella(käytetyllä) puolalla ja uudella tulpalla. Ei kai risa puola heti särje tulppaa? Kun kokeilin ensiksi vaihtaa tulppaa, ennen kuin hommasin uuden puolan. Näin jälkiviisaana olisi pitänyt vielä kyllä kokeilla vaihtaa risaksi epäilemäni puola johonkin toiseen sylinteriin ja katsoa muuttuuko sytytyskatkosherjauksen kohde. Noh pitää se tehdä huomenna.
Unohdin ottaa vikakoodien numerot ylös, mutta olivat ignition failures general + ignition failures cylinder 3.
Unohdin ottaa vikakoodien numerot ylös, mutta olivat ignition failures general + ignition failures cylinder 3.
Suoraan vaan suoraa
- Garmund
- Viestit: 2138
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tyhjäkäynti parani mielestäni puolan vaihdon jälkeen(heti käynnistyksen jälkeen tosin kävi noin 5-10s huonosti), joskin ei ehkä ihan entisenlainen ollut silloinkaan. Kokeilin ajaa pienen testilenkin, taisi alkaa uudestaan mcsf piippaamaan samoilla koodeilla, kun kierrokset nousi yli 2k. Multiecuscannilla luettuna vikakoodi näytti tulleen noin 2300 rpm kohdalla.
Mitään nykimistä ei kyllä esiintynyt kierroksilla. Äänestä ja tehoista en osaa sanoa, kun en uskaltanut kunnolla kaasua painaa.
Siis mcsf jäi piippaamaan koko parinsadanmetrin testilenkin ajaksi ja piippasi vielä auton pysäköityänikin.
Mitään nykimistä ei kyllä esiintynyt kierroksilla. Äänestä ja tehoista en osaa sanoa, kun en uskaltanut kunnolla kaasua painaa.
Siis mcsf jäi piippaamaan koko parinsadanmetrin testilenkin ajaksi ja piippasi vielä auton pysäköityänikin.
Suoraan vaan suoraa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tsekkaapas Garmund veippaako kampiakselin hihnapyörä?
-
- Viestit: 360
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): Ar 159 1.9 Jts
Fiat Barchetta
EX AR 147 2.0 TS (pojalla)
EX. AR 156 V6
EX AR 159 2.4 jtdm - Paikkakunta: Kouvola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No juu ehkäpä se on juurikin noin... Suihkuturbiinia en ole vielä kokenut/kuullut kertaakaan.. ihmetyttää vaan se 1 Releen napsahtamattomuus.Aquatica kirjoitti:Testerillä kiinni. JTD:ssä luulin tekevän niin myös. Ehei. Ykkösvaihe = kovaääni. Kakkosvaihe = suihkuturbiini x10. Helppo vetästä MultiEcuScanilla esim. testaten...
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Käykö kaikkien vuosimallien takaovet ja etulokasuojat keskenään 156 mallissa.vai onko vain hommattava 1999 vuoden osia?
ja missä sijaitsee lämmönsäätömoottori 1999 vuoden 156 2.5 24v mallissa.
ja missä sijaitsee lämmönsäätömoottori 1999 vuoden 156 2.5 24v mallissa.
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ota huomioon facelift, 2004. siihen saakka ainakin pitäs käydä? sportwagonin takaovet ei käy sedaniiin
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ovet käy päikseen, ainakin porrasperien kesken. Vaihdoin '04 malliin (facelift) '99 mallin ovet ja hyvin kävi paikoilleen. Ovien johtosarjat olivat erilaiset, mutta ovi itsessään samanlainen.
Tein itse - säästin
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
eikös faceliftin lokkarit oo erilaiset kuin siinä vanhassa, siis valoumpion kohdalta?
- palkus
- Viestit: 5511
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
noin muistista erilaisia ovat: etulokarit, etu- ja takapuskurit, nokkapelti, takakansi, my04 helmapeltirakenne jotenkin erilainen, takana pyöränkaarien sisäpellit, pohjapelti takana, eroja muutenkin pohjapelleissä. Noissa pultattavissa on myös harmittavasti kiinnityskohta-tapa eroja.
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ok.tarvii siis etsiä 98-03 etulokareita ja repsikan takaovea.mut missähän sijaitsee 2.5 24v 156:sessa lämmönsäätö moottori?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Moro, pikkunen ongelma. 156 avain hävisi Ruotsissa, ja auto on Suomessa parin tunnin päästä vara-avaimesta.
Mistä pääsis hankkimaan uuden avaimen 2004 vuoden 156:een. Mielluusti pitäis olla kauko-ohjattu, sillä nykyinen vara-avain on ilman kauko-ohjauksia.
kyseessä siis musta 'flip-key'
Mistä pääsis hankkimaan uuden avaimen 2004 vuoden 156:een. Mielluusti pitäis olla kauko-ohjattu, sillä nykyinen vara-avain on ilman kauko-ohjauksia.
kyseessä siis musta 'flip-key'
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!
- Pujazuba
- Viestit: 2358
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Periaatteessa pelkästään maahantuojalta. Auton paperit ja auton turvakortti jossa lukee mm. Mechanical Code & Electronic Code tiedot kannattaa ottaa myös mukaan muuten tulee kalliimmaksi.
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Suomessa se avain maksaa ilman kaukosäätöä 360 €, kaukosäätimellisen hinta lakkasi tuossa kohtaa kiinnostamasta. Jonkinlainen toimitusaikakin sillä on, eli odottaessa tuskin saa.
- Pujazuba
- Viestit: 2358
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jonkin aikaa sitten löysin muistaakseni Hollannista orkki-avaimen (kauko-ohjaimella varustettu) toimittajan hintaan 300€ mutta siihen pitaa lisata ohjelmointi johon tarvitaan heidan mukaan Bosch tai Snap On laitteet.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onni onnettomuudessa.
Soitto respaan, siivoja kävi katsomassa huoneen jossa olin sunnuntai-tiistai yöt, siellä avain oli edelleen kahvitarjottimella johon sen olin jättänyt.
Kuulostaapa kalliilta nuo avaimet. Saisiko ulkomailta jotenkin halvemmalla?
Soitto respaan, siivoja kävi katsomassa huoneen jossa olin sunnuntai-tiistai yöt, siellä avain oli edelleen kahvitarjottimella johon sen olin jättänyt.
Kuulostaapa kalliilta nuo avaimet. Saisiko ulkomailta jotenkin halvemmalla?
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!
- Garmund
- Viestit: 2138
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vaihtelin tulppia ja puolia sylinteristä toiseen, samat vikakoodit antaa hetken tyhjäkäynnin jälkeen ja sylinteri kolmosen tulppa märkä...Garmund kirjoitti:Jaahas mistä lähteä etsimään seuraavaksi vikaa, kun ei tunnu sytyshäiriö korjaantuvan uudella(käytetyllä) puolalla ja uudella tulpalla. Ei kai risa puola heti särje tulppaa? Kun kokeilin ensiksi vaihtaa tulppaa, ennen kuin hommasin uuden puolan. Näin jälkiviisaana olisi pitänyt vielä kyllä kokeilla vaihtaa risaksi epäilemäni puola johonkin toiseen sylinteriin ja katsoa muuttuuko sytytyskatkosherjauksen kohde. Noh pitää se tehdä huomenna.
Unohdin ottaa vikakoodien numerot ylös, mutta olivat ignition failures general + ignition failures cylinder 3.
Katsoin 1. ja 4. sylinterien tulpat, ne eivät olleet märät.
Vikakoodit:
Mielenkiintoinen koneen lämpötila, muka, max parin min tyhjäkäynnin jälkeen ekassa kuvassa...
(Tabletti näköjään elää menneisyydessä )
Suoraan vaan suoraa
- Pujazuba
- Viestit: 2358
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Millä se oli märkä? Vesi/jäähdytinneste/öljy?
Puhdistitko/kuivasitko jälleenasennuksen yhteydessä? Kastuuko se uudestaan?
Puhdistitko/kuivasitko jälleenasennuksen yhteydessä? Kastuuko se uudestaan?
- Garmund
- Viestit: 2138
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Siis tulpan kärki oli märkä
Edit: Ja haisi bensalle.
Edit: Ja haisi bensalle.
Suoraan vaan suoraa
- Pujazuba
- Viestit: 2358
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Koska paukkua ei tapahdu kammiossa mutta suutin toimittaa bensaa. Suuttimen vaihto toisen sylinterin suuttimen kanssa tulee ensimmäisenä mieleen. Homma vie kyllä aikaansa ja muut täällä voisivat tarkentaa urakan luonnetta.
- Garmund
- Viestit: 2138
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Luulis sen sytyttävän, jos se ainetta saa. Vai voiko risa suutin päästää sitten liikaa polttoainetta läpi? Mitä muuta tuli mieleen: Voikohan sitä olla sitten esim nokka niin kulunut, ettei nosta imuventtiiliä?/venttiili rikki. Eikös ne ollu pakonokat, mitkä kuluvat herkemmin, vai muistanko omiani? Tietenkin johdot puolalle voi olla rikki tai jotain muuta sähköissä..
Suoraan vaan suoraa
- Polforea
- Viestit: 11492
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voi. Mutta luulis näkyvän lambdassa ja/tai viereisen pytyn käyvän laihalla jos näin olisi.Garmund kirjoitti:Luulis sen sytyttävän, jos se ainetta saa. Vai voiko risa suutin päästää sitten liikaa polttoainetta läpi?
Ehkä. Mittaa varuiksi puristuspaineet.Garmund kirjoitti: Mitä muuta tuli mieleen: Voikohan sitä olla sitten esim nokka niin kulunut, ettei nosta imuventtiiliä?/venttiili rikki. Eikös ne ollu pakonokat, mitkä kuluvat herkemmin, vai muistanko omiani?
Sytkäpääte tai kaapelointi sytkäpäätteen ja puolan välissä ovat ainakin potentiaalisia vikapaikkoja.Garmund kirjoitti:Tietenkin johdot puolalle voi olla rikki tai jotain muuta sähköissä..
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Jakke
- Viestit: 3373
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Keskikonsolin kyljessä, vänkärin puolen jalkatilasta pääsee siihen käsiksi. Sehän ohjaa läppää, joka säätää lämpimän ja kylmän ilman suhdetta. Siellä on saman näköisiä moottoreita muistaakseni kolme. Säätimiä kääntelemällä ja tunnustelemalla kädellä mikä yksilö tärisee, löytyy se oikea. Joskus vuosia sitten kirjoitin tänne jutun moottorin korjaamisesta, linkitän sen tähän jos löydän.banditbusa kirjoitti: ja missä sijaitsee lämmönsäätömoottori 1999 vuoden 156 2.5 24v mallissa.
Edit: Tuollapa ketju omasta lämmönsäätömoottorin korjauksestani vuosien takaa: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=18073
Ja varsin hyvä selostus systeemin toiminnasta: http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... ?TID=35117
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo
ooo--v--ooo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Morjensta pöytään! Täällä olisi yksi, jolla haluja ostaa elämänsä ensimmäinen Alfa(2004). Katsellut köyhyys tilanteen vuoksi vain 156 koppasta, 2 litran JTS koneella. Tyrkyllä olisi yksi edullinen sedan, kohtuukilometreillä. Mittarissa 150tkm, mutta caarassa on vaihtokone jolla ajettu vain 70tkm. Itseäni vain ihmetyttää, miksi vain 80tkm ajettu kone on aikoinaan vaihdettu? Taattua Alfa laatua vai maanantai kappale? Miten paljon Alfoissa on yleensä sähkövikoja? Entä miten herkkä ruostumaan, kannattaako tuon ikäinen jopa ruostesuojata?
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Morjesta vaan. 156 on hyvä valinta. Osat halpoja ja ihan yhtä luotettava kuin muutkin vastaavan ikäiset. Kaikissa toki on ollut omat metkunsa. Lueskele tätä "kaikkea alfasta"-osiota, niin oot muutaman tunnin jälkeen viisaampi.. Jts voi olla hyvä, mutta perus ts eli 156 kohdalla ennen n.2002 valmistetut ovat himpun verran parempia. Jos ajoa ei tule paljoa, niin ehdottomasti V6. Paljon luotettavampi kuin neloskoneet... Neloskoneita eli ts ja uudemmat jts on paljon pilattu väärillä öljyillä. Ja jts menee nopeasti pilalle jollain esim. neste oil 5w40, jota jopa merkkiliike eli Delta käytti niissä...
Näitä esittämiäsi kysymyksiä on foorumi pullollaan siksi ei oikein jaksaisi kauheasti runoilla kun joka viikko joku kysyy samoja asioita. Siis ei etteikö haluaisi auttaa mut ei jaksa näpyttää.. Kyllähän noissa ruoste alkaa monesti olla oikea ongelma. Päälle päin ekana näkyy katon etureuna tuulilasin kohdalta ja takaoven kohdalla helman pystysauma. Pohja voi olla sitten ihan mitä tahansa. Vanhassa luultavimmin aika laho. Yleensä lähtee pohjan etureunasta pyöränkotelon takaa ruostumaan taakse päin. Maksa ennemmin edes vähän enemmän ja ostat joltain aktiiviharrastajalta tältä foorumilta. Maksaa pian itsensä takaisin. Oikeasti. 156 voi jo olla ihan pommi tai sitten jopa oikeasti hyvä. Eriasia jos osaa ja tykkää hitsata niin sitten voi halvallakin saada muuten hyvän.
Näitä esittämiäsi kysymyksiä on foorumi pullollaan siksi ei oikein jaksaisi kauheasti runoilla kun joka viikko joku kysyy samoja asioita. Siis ei etteikö haluaisi auttaa mut ei jaksa näpyttää.. Kyllähän noissa ruoste alkaa monesti olla oikea ongelma. Päälle päin ekana näkyy katon etureuna tuulilasin kohdalta ja takaoven kohdalla helman pystysauma. Pohja voi olla sitten ihan mitä tahansa. Vanhassa luultavimmin aika laho. Yleensä lähtee pohjan etureunasta pyöränkotelon takaa ruostumaan taakse päin. Maksa ennemmin edes vähän enemmän ja ostat joltain aktiiviharrastajalta tältä foorumilta. Maksaa pian itsensä takaisin. Oikeasti. 156 voi jo olla ihan pommi tai sitten jopa oikeasti hyvä. Eriasia jos osaa ja tykkää hitsata niin sitten voi halvallakin saada muuten hyvän.
Abarth 500 Esseesse
- Pujazuba
- Viestit: 2358
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tervetuloa.Janes kirjoitti:Morjensta pöytään! Täällä olisi yksi, jolla haluja ostaa elämänsä ensimmäinen Alfa(2004). Katsellut köyhyys tilanteen vuoksi vain 156 koppasta, 2 litran JTS koneella. Tyrkyllä olisi yksi edullinen sedan, kohtuukilometreillä. Mittarissa 150tkm, mutta caarassa on vaihtokone jolla ajettu vain 70tkm. Itseäni vain ihmetyttää, miksi vain 80tkm ajettu kone on aikoinaan vaihdettu? Taattua Alfa laatua vai maanantai kappale? Miten paljon Alfoissa on yleensä sähkövikoja? Entä miten herkkä ruostumaan, kannattaako tuon ikäinen jopa ruostesuojata?
Itse kyselin samaa aikoinaan ja sain erittäin hyvää palautetta:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=22135
156 tuli alle ja positiivisesti on yllättänyt!
- Garmund
- Viestit: 2138
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ruosteenestosuojata kannattaa. Eli siis höyrypesurilla/vesi&hiekkapesurilla puhtaaksi ja sitten ruostesuojamaali ruostuneisiin/paljaspeltisiin kohtiin. Vasta tämän jälkeen massat ja kotelosuojat. Itse vain ruostesuojautin omani eli painepesurill pesu + massat. Nyt sai sitten taakse helmoihin laittaa pienet paikat ja massat irti pohjasta kohdista, missä pintaruostetta.
Jts koneisessa taitaa suurin/yleisin ongelma olla öljynkulutus ja nokkien kuluminen. Jakohihnan vaihtovälistä kannattaa myös pitää kiinni. Käy myös koeajamassa useampaa yksilöä, jos mahdollista. Iteltäkin ääni v6 selle, harmittaa välillä ettei itse tullut semmoista hommattua. Tosin kilometrejä on tullut noin 20k vuosi, niin olisi se kulutusero tuntunut lompakossa jonkunverran
Jts koneisessa taitaa suurin/yleisin ongelma olla öljynkulutus ja nokkien kuluminen. Jakohihnan vaihtovälistä kannattaa myös pitää kiinni. Käy myös koeajamassa useampaa yksilöä, jos mahdollista. Iteltäkin ääni v6 selle, harmittaa välillä ettei itse tullut semmoista hommattua. Tosin kilometrejä on tullut noin 20k vuosi, niin olisi se kulutusero tuntunut lompakossa jonkunverran
Suoraan vaan suoraa
-
- Viestit: 1474
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT
Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä. - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pussista nyörit kerralla levälleen ja kolmekakkosta pihaan
Onhan se pikkukutonen kuitenkin vähän sellainen välimallin vehje
Onhan se pikkukutonen kuitenkin vähän sellainen välimallin vehje
- hagger16
- Viestit: 3081
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mistäs olette ostaneet etuvakaajan runkopuslia?
Senza cuore saremmo solo macchine
- 90
- Viestit: 8053
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
runkopuslia saa vaikkapa täältä: http://www.strongflex.eu/en/10-alfa-romeo-156-97-06
ja sitten oikeaa asiaakin, 156:sta mykistynyt valot parista keksikonsolin pikkumittarista, kiekkamittariin polttimot kärähtäneet kanssa, samaan syssyyn ajattelin vaihtaa lämmityslaitteensäätimien hehkut myös joten noiden kaikkien polttimoiden tyypit olisi kiva saada ylös ennen purkutoimenpiteitä jotta voisi käydä ostamassa valmiiksi
seuraavissa paikoissa sijaitsevat polttimot siis:
-nopeus ja kierroslukumittari.
-kello, bensa ja lämpömittari.
-lämmityslaitteen säätimet
ja sitten oikeaa asiaakin, 156:sta mykistynyt valot parista keksikonsolin pikkumittarista, kiekkamittariin polttimot kärähtäneet kanssa, samaan syssyyn ajattelin vaihtaa lämmityslaitteensäätimien hehkut myös joten noiden kaikkien polttimoiden tyypit olisi kiva saada ylös ennen purkutoimenpiteitä jotta voisi käydä ostamassa valmiiksi
seuraavissa paikoissa sijaitsevat polttimot siis:
-nopeus ja kierroslukumittari.
-kello, bensa ja lämpömittari.
-lämmityslaitteen säätimet