Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Siis jaon tsekkaus??
- oikea etupyörä ja sisälokari irti
- muovisuoja koneen päältä pois
- sit venttiilikoppa pois, niin että nokka-akselit näkyy
- jakopään suojamuovi irti niin voi tarkastaa onko kiristin merkissään
- ykköspytystä sytytystulppa irti ja jos ei ole mittakelloa (eli heittokelloa) niin joku pitkä ruuvari tms.tikku sinne reikään. Eihän se likimainkaan ole niin tarkka keino kuin kello, mutta kyllä sillä niin lähelle pääsee tarkkuudessa, että voi todeta jaon olevan ok tai ei.
- pyöritä kampiakselin päästä moottoria myötäpäivään ja katsot sitä keppiä siellä tulpankolossa kun se liikkuu ylös ja alas. Eli pyöritä moottoria niin että ykköspytty on yläkuolokohdassa (En ole varma pitääkö neloskoneissa ottaa apulaitehihnan pyörä eka irti vai onnistuuko pyörittäminen sen kiinni ollessa. Se on kuitenkin neljällä ruuvilla kiinni jos pitää irroittaa).
- Nyt pitäisi lukkopalojen sopia paikoilleen sinne nokka-akseleiden laakeripukkien tilalle. Eli lukkopalat pitää löytyä.
Tiedän että on vähän vaikeaselkoista jos ei ole aiemmin tehnyt, mutta kyllä se aika helposti käy.
- oikea etupyörä ja sisälokari irti
- muovisuoja koneen päältä pois
- sit venttiilikoppa pois, niin että nokka-akselit näkyy
- jakopään suojamuovi irti niin voi tarkastaa onko kiristin merkissään
- ykköspytystä sytytystulppa irti ja jos ei ole mittakelloa (eli heittokelloa) niin joku pitkä ruuvari tms.tikku sinne reikään. Eihän se likimainkaan ole niin tarkka keino kuin kello, mutta kyllä sillä niin lähelle pääsee tarkkuudessa, että voi todeta jaon olevan ok tai ei.
- pyöritä kampiakselin päästä moottoria myötäpäivään ja katsot sitä keppiä siellä tulpankolossa kun se liikkuu ylös ja alas. Eli pyöritä moottoria niin että ykköspytty on yläkuolokohdassa (En ole varma pitääkö neloskoneissa ottaa apulaitehihnan pyörä eka irti vai onnistuuko pyörittäminen sen kiinni ollessa. Se on kuitenkin neljällä ruuvilla kiinni jos pitää irroittaa).
- Nyt pitäisi lukkopalojen sopia paikoilleen sinne nokka-akseleiden laakeripukkien tilalle. Eli lukkopalat pitää löytyä.
Tiedän että on vähän vaikeaselkoista jos ei ole aiemmin tehnyt, mutta kyllä se aika helposti käy.
Abarth 500 Esseesse
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
kuuluuko tuo ääni tyhjäkäynnilläkin, vai mistä alueelta alkaa? kun jonain kauniina päivänä alfat tässä pihassa on ehjiä, hankintalistalla on stetoskooppi. hyvä sellainen. työmatkat aloitetaan kuunnellen kulkineen sykettä, kolinoita ja pihinöitä.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- wileythecoyote
- Viestit: 617
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuuluu mietona, mutta jossain parin tonnin kieppeillä ääntää kunnolla. Kuulostaa kyllä mielestäni veivinlaakereiden hajoamisesta johtuvalta klapilta. Onneksi autolla ei ajettu kuin reilu kilsa ennen ku hokasin et nyt on jotain isosti vialla.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- alfa 156 v6
- Viestit: 5415
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alakertavaurio äänestä päätellen. Syyllisen pytyn löydät avaamalla öljypohjan ja heiluttelemalla niitä kiertokangen alapäitä. Tuskin menee pelkkien liuskojen vaihdolla... ==> kone pois.wileythecoyote kirjoitti:Silläpä juuri jos joku tunnistaa äänen. Jos on hihna pompannu, niin kone on joka tapauksessa menny, mut jos veivilaakeri, niin syyllisen pytyn kait löytää, kun irrottelee tulppia yksitellen ja kuuntelee, milloin kolina vaimenee. Käsittääkseni veivinlaakerin voi vaihtaa vieläpä alakautta, joten ei olis mahton homma.
Ainakaan ei kannata käytellä konetta ennen kuin avaat että on edes teoriassa mahdollisuus päästä liuskoilla pelkästään.
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
meillä on melkein sama ääni korjattavassa koneessa. ei tosin äännä kuin 2000 rpm alkaen eikä oo noin paha. toi kuulostaa munkin korvaan alapäältä, kun taas omasta ei oo niin selkeä käsitys. meidän 156sesta on imunokka akseli kaputt. kannattaa sekin kurkata onko nokat saaneet tarpeekseen. en omasta huomannut ensin mitään, mutta kun muutaman kierroksen pyöritti niin imun 1s pytty 2s. nokka kulunut ihan hemmetin lyhyeksi. ääni syntyi kuin sormia napsauttamalla. siis sekunnissa. tosin rallatteli miedosti jo pidempään. tyhjäkäynnnillä raksutus kierroksilla ei--> tyhjäkäynnillä hiljainen kierroksilla naputus.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko tuossa moottorissa sitä ajoituksenmuunninta joka voi alkaa kolisemaan?
Yksi harvinaisempi vaihtoehto on se että männänrenkaat on pikeentyneet ja lepäävät uran pohjalla, mäntä pääsee heilumaan.
Tuo ei taida olla kovinkaan yleistä bensakoneissa mutta parissa dieselissä näin on käynyt. Selviää puristuspaineita mittaamalla.
Yksi harvinaisempi vaihtoehto on se että männänrenkaat on pikeentyneet ja lepäävät uran pohjalla, mäntä pääsee heilumaan.
Tuo ei taida olla kovinkaan yleistä bensakoneissa mutta parissa dieselissä näin on käynyt. Selviää puristuspaineita mittaamalla.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kellariosastolta tuo kuulostaa, kuten moni muukin kertonut. Siinä voi venttilitkin osua mäntään ja ääntää.
Öljypohja pois ja tseikkeilemaan.
Öljypohja pois ja tseikkeilemaan.
-
- Viestit: 1474
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT
Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä. - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ahvenisto lähestyy ja nyt sitten kuoleentui luistoneston tapponappi. Miten tuon kytkimen saa esiin? Nappi lienee täysin mekaaninen ja korjattavissa? Villi veikkaus että avokki on juottanut sille Batteryä...
Viimeksi muokannut JaRoDD, 15 Touko 2015, 15:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- wileythecoyote
- Viestit: 617
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Saako tästä muuten öljypohjan pois pelkän pohjapanssarin poiston jälkeen?
Käsittääkseni, pitää nyt löytää viallinen laakeri, purkaa se pois ja tarkistaa kampuran kunto. Sen pitää käsittääkseni säilyä melko neitseellisenä, tai uus laakeri jauhaantuu paskaks jo pikku kauppareissulla?
Kannattaako ottaa tulpatkin irti samalla, että konetta on helpompi pyöritellä?
Käsittääkseni, pitää nyt löytää viallinen laakeri, purkaa se pois ja tarkistaa kampuran kunto. Sen pitää käsittääkseni säilyä melko neitseellisenä, tai uus laakeri jauhaantuu paskaks jo pikku kauppareissulla?
Kannattaako ottaa tulpatkin irti samalla, että konetta on helpompi pyöritellä?
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^pakoputken etuosa pitää ottaa pois että saa öpohjan
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
öljypohjassa on 2 "piiloruuvia" siellä vauhtipyörän päässä. näkyy kun alta katsoo. se imujalka kanitti niin, ettei pohja päässyt putoamaan muuten kuin irrottamalla jalan 10mm kannalla olevat pultit (siis löysäämällä) öljypohjan ja lohkon välisestä raosta. öljypohjan takareuna jäi vähän apurungon kulman taakse. eli apurungon raottaminen helpottaa asiaa. ainakin kasaamista. jos tiivistekittiä käytät, niin kannattaa laittaa kumihanskat kasaukseen.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikös se kansi missä tämä nappi + sumareiden napit ovat lähde ihan nostamalla pois. Nämä em.kolme nappia taitaa olla samaa pakettia. Vähän hölmöt mikrokytkimet, joilla ei ole edes kunnon liikerataa. Mulla tais muinoin GTAssa temppuilla myös. Mutta en alkanut nappipakettia purkamaan, kun ei ollut uutta osaa tiedossa siihen hätään.JaRoDD kirjoitti:Ahvenisto lähestyy ja nyt sitten kuoleentui luistoneston tapponappi. Miten tuon kytkimen saa esiin? Nappi lienee täysin mekaaninen ja korjattavissa? Villi veikkaus että avokki on juottanut sille Batteryä...
Abarth 500 Esseesse
- wileythecoyote
- Viestit: 617
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pari kyssäriä vielä tähän liittyen:alfa 156 v6 kirjoitti: Alakertavaurio äänestä päätellen. Syyllisen pytyn löydät avaamalla öljypohjan ja heiluttelemalla niitä kiertokangen alapäitä. Tuskin menee pelkkien liuskojen vaihdolla... ==> kone pois.
Ainakaan ei kannata käytellä konetta ennen kuin avaat että on edes teoriassa mahdollisuus päästä liuskoilla pelkästään.
Onko näissä ö-pohja tiivisteellä vai massattu kiinni?
Jos tiivistekitillä laitetaan takas, niin käsittääkseni laitetaan ensin löyhälle kiinni ja kiristellään jahka massat on kuivahtanu?
Jos nyt kammessa ei ole näkyviä lommoja/syviä naarmuja, eikä kone ole täynnä laakerisilppua, niin uskaltaako olettaa, että liuskat vaihtamalla koneella ajelee vielä hetken?
Laakereita on lukemani perusteella 6:tta eri kokoa, mistä tiedän oikean koon ja mistä noita liuskoja tampereen seudulta sais? Löytyykö ihan laakeriliikkeestä?
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
-
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Renko
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lue nyt vaikka tuo minun projektikertomus, jossa selvittiin laakerien vaihdolla. alakerta lienee tuossa suht sama kuin 1,8 tessussakin. Josko sieltä selviäisi jotain. On siellä joku kuvakin.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4&t=28843
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4&t=28843
Fiat ja Lancia varaosat. https://www.saminosat.net/tuotteet.html
-
- Viestit: 1474
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT
Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä. - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Näin ajattelin että se koko paketti nousisi. Yritin vähän varovasti nyppiä, muttei siitä ilman plektraa oikein tullut mitään. Sen verran hyvin istuu. Samalla nappi lähti pelaamaan, eli annetaan toistaiseksi olla.m.sa kirjoitti:Eikös se kansi missä tämä nappi + sumareiden napit ovat lähde ihan nostamalla pois. Nämä em.kolme nappia taitaa olla samaa pakettia. Vähän hölmöt mikrokytkimet, joilla ei ole edes kunnon liikerataa. Mulla tais muinoin GTAssa temppuilla myös. Mutta en alkanut nappipakettia purkamaan, kun ei ollut uutta osaa tiedossa siihen hätään.JaRoDD kirjoitti:Ahvenisto lähestyy ja nyt sitten kuoleentui luistoneston tapponappi. Miten tuon kytkimen saa esiin? Nappi lienee täysin mekaaninen ja korjattavissa? Villi veikkaus että avokki on juottanut sille Batteryä...
Sama kuin ajoneston kanssa. Kerran tilttas ja sen jälkeen toiminut ihan täysin mihinkään koskematta. Tää on vähän tätä, kun auto seisoo ison osan vuodesta... Autot tykkää kun niillä ajetaan.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tiivistemassoilla on tuote/valmistajakohtaisia ohjeita kiristykseen.wileythecoyote kirjoitti:Pari kyssäriä vielä tähän liittyen:alfa 156 v6 kirjoitti: Alakertavaurio äänestä päätellen. Syyllisen pytyn löydät avaamalla öljypohjan ja heiluttelemalla niitä kiertokangen alapäitä. Tuskin menee pelkkien liuskojen vaihdolla... ==> kone pois.
Ainakaan ei kannata käytellä konetta ennen kuin avaat että on edes teoriassa mahdollisuus päästä liuskoilla pelkästään.
Onko näissä ö-pohja tiivisteellä vai massattu kiinni?
Jos tiivistekitillä laitetaan takas, niin käsittääkseni laitetaan ensin löyhälle kiinni ja kiristellään jahka massat on kuivahtanu?
Jos nyt kammessa ei ole näkyviä lommoja/syviä naarmuja, eikä kone ole täynnä laakerisilppua, niin uskaltaako olettaa, että liuskat vaihtamalla koneella ajelee vielä hetken?
Laakereita on lukemani perusteella 6:tta eri kokoa, mistä tiedän oikean koon ja mistä noita liuskoja tampereen seudulta sais? Löytyykö ihan laakeriliikkeestä?
Laita tänne kuvaa, eiköhän joku asiantuntija osaa kertoa onko kaula tarpeeksi siisti.
Mikrometrillä saat kaulan halkaisijan mitattua. Myös kammessa voi olla värikoodit.
STD kokoa saanee monestakin paikasta, muita voi joutua etsimään enemmän. Lonkalta heitettynä ja seudun toimijoita tuntematta, kysyisin vaikka Tammer Dieselistä.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6, 159 sw 2,4 jtdm Q4, 159 2,4jtdm qtronic. Ajossa 166 3.2 V6 ja Stelvio 2.2
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Apua!! Ahmo sammu lyhyen ajan sisällä useasti ilmoittaen ettei moottorin paine riitä ja väläyttäen mulle laturin ja öljynpaine valoa, kivasti sillee vauhdista vetää ratinki jäykäks.... öljyä on, vikavaloja ei palanu ennen tätä mutta nyt ei oo obd lähettyvillä... öljyn seassa tuoksuu vahvasti bensa... Ideoita kellään mikä mahtaa min Ahmoa nyt kiukuttaa?? Suutin, puola, lambda.... vai jotakin muuta ja mikä tärkeintä, voinko ajaa yövuoroihin? Torstaina pääsen tallille näyttää.
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sammuu vauhdissa?EmmiMaria kirjoitti:ilmoittaen ettei moottorin paine riitä ja väläyttäen mulle laturin ja öljynpaine valoa, kivasti sillee vauhdista vetää ratinki jäykäks....
En tyytynyt tavanomaiseen.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6, 159 sw 2,4 jtdm Q4, 159 2,4jtdm qtronic. Ajossa 166 3.2 V6 ja Stelvio 2.2
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
siis juu, liikkeellä ollessa, pari läheltäpiti tilannetta kun menee ohjaus... en tiedä mikä sitä vaivaa ko nyt töihin sit uskalsin (oli pakko) tulla niin ei mitään ongelmia
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
- Aquatica
- Viestit: 15116
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mahtokos tämä olla niin fiksu laite, että se huutaa kadonneesta öljynpaineesta ym. heti, kun moottori sammuu ajossa? Muistelen '03 TS:n ainakin moista tehneen jos onnistui koneen sammuttelemaan liikkeessä (kerran tai kaksi ajatuksissa tuli yritettyä liian isolla vaihteella jatkaa matkaa risteyksestä parkkialueelle......)
Mutta sammuu siis ajossa suoraan kuin seinään? Vai häviääkö pelkkä ohjaustehostin vai häh?
Mutta sammuu siis ajossa suoraan kuin seinään? Vai häviääkö pelkkä ohjaustehostin vai häh?
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6, 159 sw 2,4 jtdm Q4, 159 2,4jtdm qtronic. Ajossa 166 3.2 V6 ja Stelvio 2.2
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
sammuu sammuu koska uudelleen se tarvi käynnistää ja luulenpa et ohjaus menis siinä... öljynpaine valo ja laturin valohan tosiaan syttyy sen sammumisen ja uudelleen starttailun takia aivan aivan
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
- Aquatica
- Viestit: 15116
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt luin uudestaan tuon hieman sekavan alkuviestin... Eli bensa haisee öljyn seassa? Se ei omaan nenääni hyvältä kuulosta.
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
virtalukon pohja? Joku muu sähkövika joka katkaisee sytkävirran hetkeksi? edit: eipä taida olla sähkövika.
Viimeksi muokannut Hepa, 19 Touko 2015, 23:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6, 159 sw 2,4 jtdm Q4, 159 2,4jtdm qtronic. Ajossa 166 3.2 V6 ja Stelvio 2.2
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
juu haisee ja päiväkodin pihal huomasin et merkkailee
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
- hagger16
- Viestit: 3081
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mistä olette tilanneet oven rajoittimia/tuulihakasia?
Senza cuore saremmo solo macchine
- Aquatica
- Viestit: 15116
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja varmaan Autofilarolta saanee myös... Heikaltahan niitä tais saaha ~50euron kappalehintaan niin kaippa Filarolla samaa tasoa?
-
- Viestit: 1474
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT
Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä. - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hyvällä onnella tuo Emmimarian autosta tuleva haju vois johtua tulvimisesta jos koko ajan pa-paineet pomppii starttailun takia. Mutta eikös tuo merkkailu ja sammuilu voisi viitata vuotavaan pa-linjaan?
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Samaa mieltä ja kyllähän se auto sammuu "kuin seinään" jos pa-paineet katoaa.JaRoDD kirjoitti:Hyvällä onnella tuo Emmimarian autosta tuleva haju vois johtua tulvimisesta jos koko ajan pa-paineet pomppii starttailun takia. Mutta eikös tuo merkkailu ja sammuilu voisi viitata vuotavaan pa-linjaan?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Terve!
Ihan kuin pikkubussoni olisi alkanut vähän empimään kierrosluvuilla 2500-3000rpm. Käy tyhjäkäyntiä ihan nätisti ja vedot tuntuisi olevan tallella, mutta mainitulla kierrosalueella tuntuu, varsinkin kylmänä, sellaista pientä nykimistä kaasupolkimen asentoa muutellessa. Liekö kyseessä ihan vain ominaisuus, vai tuleeko jollekin mieleen jotain tämän kuvauksen perusteella?
Ihan kuin pikkubussoni olisi alkanut vähän empimään kierrosluvuilla 2500-3000rpm. Käy tyhjäkäyntiä ihan nätisti ja vedot tuntuisi olevan tallella, mutta mainitulla kierrosalueella tuntuu, varsinkin kylmänä, sellaista pientä nykimistä kaasupolkimen asentoa muutellessa. Liekö kyseessä ihan vain ominaisuus, vai tuleeko jollekin mieleen jotain tämän kuvauksen perusteella?
-
- Viestit: 1474
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT
Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä. - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla tekee GTA samaa. Ihan minuutin, kaksi startista ja sen jälkeen toimii ihan täysin. Eikä ole väliä, onko kylmäkäynnistyksessä lämpötila -5 tai +10.Novviisi kirjoitti:Terve!
Ihan kuin pikkubussoni olisi alkanut vähän empimään kierrosluvuilla 2500-3000rpm. Käy tyhjäkäyntiä ihan nätisti ja vedot tuntuisi olevan tallella, mutta mainitulla kierrosalueella tuntuu, varsinkin kylmänä, sellaista pientä nykimistä kaasupolkimen asentoa muutellessa. Liekö kyseessä ihan vain ominaisuus, vai tuleeko jollekin mieleen jotain tämän kuvauksen perusteella?
Vois johtua ehkä heikosta lämpötila-anturista (matkustajan peilissä). Siitä ainakin aloitan (kun jaksan).
-
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Renko
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt kun on etupään ylätukivarret ynnä niitten kiinnitys"rauta" irti korista, niin kannattaisiko niille ennakoiden tehdä jotain, vaikka ehjät ja narinattomat ovatkin?
Fiat ja Lancia varaosat. https://www.saminosat.net/tuotteet.html
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^santsiannosnrasvaa ei niille tukivarsille ainakaan pahaa tee:)
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mikähän olisi järkevin tapa saada 156 -03 Boselliseen autoon uusi aux-in -radio? Olen kuullut huhua, että Blaupunktin soittimet asentuisivat ilman johtohässäkkää. Voisiko siis esim. http://www.autoviihde.com/helsinki220bt.html vain upottaa paikoilleen? Vai pitääkö jotain http://www.hifitalo.fi/alfa_romeo_147-1 ... viadapteri -johtosarjoja ostaa?
Minkälainen homma olisi saada vaikka http://www.autoviihde.com/kenwood-kdc-bt53u.html pelittämään?
Minkälainen homma olisi saada vaikka http://www.autoviihde.com/kenwood-kdc-bt53u.html pelittämään?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tai sitten ostaa siihen alkuperäiseen radioon aux in liittimen bluespotista?Lennon kirjoitti:Mikähän olisi järkevin tapa saada 156 -03 Boselliseen autoon uusi aux-in -radio? Olen kuullut huhua, että Blaupunktin soittimet asentuisivat ilman johtohässäkkää. Voisiko siis esim. http://www.autoviihde.com/helsinki220bt.html vain upottaa paikoilleen? Vai pitääkö jotain http://www.hifitalo.fi/alfa_romeo_147-1 ... viadapteri -johtosarjoja ostaa?
Minkälainen homma olisi saada vaikka http://www.autoviihde.com/kenwood-kdc-bt53u.html pelittämään?
Näin meillä ainakin spotify soi alkuperäisestä radiosta tarvittaessa.
- jyrkip
- Viestit: 832
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Ei tarvinnut kuin kytkeä yksi hyppyjohto liittimeen. Ihanperus JVC alkoi soimaan bosen kautta. Haulla löytynee.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72
-
- Viestit: 1474
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT
Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä. - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei kai noihin mitään adapteria tarvitse uuden soittimen yhteydessä, ellei autossa ole rattinappeja?
- jyrkip
- Viestit: 832
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei tarvi, rattinapit tarvinnee adapterin. En vaan ole keksinyt noille rattinapeille perheen muissa autoissa muuta funktiota kuin rivi varustelistalla.
Tuolla oli tieto mihin väliin Bosen heräte laitettiin.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=27467
Ja uudesta poppikoneesta riippuen voi joutua vaihtamaan jatkuvan ja virtalukon takaisen virran johdot keskenään, JVC ainakin muistaakseni vaati tuon.
Tuolla oli tieto mihin väliin Bosen heräte laitettiin.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=27467
Ja uudesta poppikoneesta riippuen voi joutua vaihtamaan jatkuvan ja virtalukon takaisen virran johdot keskenään, JVC ainakin muistaakseni vaati tuon.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Keskuslukko mykistyi -99 156sta. Onkohan jotain tyypillisintä vikapaikkaa mikä sen hiljentää?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mjaaa.... tänään se taas toimi.
- mattijus
- Viestit: 5287
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Kalukylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ex TS:ssä (1999) keskuslukko lopetti toimintansa pari kertaa. Virrat pois ja takaisin päälle (ihan virta-avaimella) riitti "korjaamaan". Tarkempaa analyysiä en koskaan asiasta tehnyt.
VMP
-
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Renko
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tietääkö joku takakontin "subbarin" kytkennöistä? Voisi tehdä kytkimen, jolla sen saisi halutessaan pois päältä kun on eläimiä takakontissa. Eli vahvistimen piuhoihin liitos ja kytkin piiloon vaikka sivun rojulaatikkoon.jyrkip kirjoitti:Ei tarvi, rattinapit tarvinnee adapterin. En vaan ole keksinyt noille rattinapeille perheen muissa autoissa muuta funktiota kuin rivi varustelistalla.
Tuolla oli tieto mihin väliin Bosen heräte laitettiin.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=27467
Ja uudesta poppikoneesta riippuen voi joutua vaihtamaan jatkuvan ja virtalukon takaisen virran johdot keskenään, JVC ainakin muistaakseni vaati tuon.
Fiat ja Lancia varaosat. https://www.saminosat.net/tuotteet.html
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
wekkuli kirjoitti:Keskuslukko mykistyi -99 156sta. Onkohan jotain tyypillisintä vikapaikkaa mikä sen hiljentää?
Saman ikäisissä Fiateissa oli keskuslukossa ainakin joku "turvatoiminto". Eli jos pari kertaa laittoi ovet peräjälkeen ovet kiinni ja auki niin keskuslukko sanoi muutamaksi minuutiksi itsensä irti. Tästä oli ihan manuaalissakin ohje. Olisko 156:ssa sama?
Abarth 500 Esseesse
- Aquatica
- Viestit: 15116
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
On.
Aiheutuu toki itseaiheutetusti avausnappia tai avainta rutkuttaessa tarpeeksi lukossa. Tarinahan ei kerro, sattuiko olla tämä kyseessä?
Itselläni tuo kaukosäätöinen lukitus toisinaan temppuaa, toisinaan ei. Yleensä toimii ihan OK, joskus joutuu vaan etsimään sen "maagisen kolon", missä kohtaa ottaa kaukosäätimen. Hyvänä päivänä ottaa 50m päästä ongelmitta....
On.
Aiheutuu toki itseaiheutetusti avausnappia tai avainta rutkuttaessa tarpeeksi lukossa. Tarinahan ei kerro, sattuiko olla tämä kyseessä?
Itselläni tuo kaukosäätöinen lukitus toisinaan temppuaa, toisinaan ei. Yleensä toimii ihan OK, joskus joutuu vaan etsimään sen "maagisen kolon", missä kohtaa ottaa kaukosäätimen. Hyvänä päivänä ottaa 50m päästä ongelmitta....
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kaukosäätöä mulla ei olekaan ja ovien rämppäämistä nyt tapahtuu miten tapahtuu. Lukossakaan en välttämättä aina kauhean säntillisesti edes pidä, kun ei tuolla ole mitään vietävää. Jotta enpä tiedä, seuraillaan.
Kauheeta ressiä en nyt tuosta revi vaikkei lukkoon saisikaan. Asun maalla.
Kauheeta ressiä en nyt tuosta revi vaikkei lukkoon saisikaan. Asun maalla.
- h_lauri
- Viestit: 6715
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kaveri tapasi aina laittaa luukut lukkoon, ei varkaiden varalta, vaan jottei kukaan käyttäisi autoa roska-astianaan.wekkuli kirjoitti:Kaukosäätöä mulla ei olekaan ja ovien rämppäämistä nyt tapahtuu miten tapahtuu. Lukossakaan en välttämättä aina kauhean säntillisesti edes pidä, kun ei tuolla ole mitään vietävää. Jotta enpä tiedä, seuraillaan.
Kauheeta ressiä en nyt tuosta revi vaikkei lukkoon saisikaan. Asun maalla.
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Puolituttu kaveri pitää vanhassa sitikan räyskässä avaimia virtalukossa kotipihassa ja työpaikan pihassa. Jos avaimet eivät ole virtalukossa, on ne hukassa ja jos joku sen vie, niin menee oikeasti tarpeeseen .wekkuli kirjoitti:Kauheeta ressiä en nyt tuosta revi vaikkei lukkoon saisikaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
kun olin skidi, niin faija piti aina autojansa ei lukittuna pihalla. kerran oli peräkärry autonperässä yön yli, ja kärry täynnä tavaraa. oli joku tullut ja pöllinyt kuomun alta meikäläisen hokkarit...kesällä autolla olis päässy vaivattomammin pidemmälleAlfissimo kirjoitti:Puolituttu kaveri pitää vanhassa sitikan räyskässä avaimia virtalukossa kotipihassa ja työpaikan pihassa. Jos avaimet eivät ole virtalukossa, on ne hukassa ja jos joku sen vie, niin menee oikeasti tarpeeseen .wekkuli kirjoitti:Kauheeta ressiä en nyt tuosta revi vaikkei lukkoon saisikaan.
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tahtoo olla antotaso tavallisella soittimella turhan suuri Bosen vahvistimelle, kun sisäänmeno on linjatasoinen vaikka onki ISO-kaiutinliittimen näköinen. On kyllä käytettävissä.jyrkip kirjoitti:Ei tarvi, rattinapit tarvinnee adapterin. En vaan ole keksinyt noille rattinapeille perheen muissa autoissa muuta funktiota kuin rivi varustelistalla.
Tuolla oli tieto mihin väliin Bosen heräte laitettiin.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=27467
Ja uudesta poppikoneesta riippuen voi joutua vaihtamaan jatkuvan ja virtalukon takaisen virran johdot keskenään, JVC ainakin muistaakseni vaati tuon.
Ei varmaan kannata laittaa sitä kytkintä vahvistimen johtoihin kun samaan lopputulokseen pääset sammuttamalla soittimensämpy kirjoitti:Tietääkö joku takakontin "subbarin" kytkennöistä? Voisi tehdä kytkimen, jolla sen saisi halutessaan pois päältä kun on eläimiä takakontissa. Eli vahvistimen piuhoihin liitos ja kytkin piiloon vaikka sivun rojulaatikkoon.
Eli jos haluat hiljentää pelkän subbarin niin subbarin johtoon se kytkin on laitettava.
-
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Renko
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko tuo elektroniikka mötikkä subbariboksin kyljessä siis myös ovikaiuttimien vahvistin? Bose-Audissa muuten näkyi olevan ihan samanlainen laitos.
Aattelin jos sais jotenkin virrat pois, ettei tarttis kaiuttimen johtoa kytkeä irti, jos se tekee vahvarille hallaa. Mutta niin kai pitää tehdä.
Ei muuten mistään löydy kytkistä, paitsi maksullisista palveluista tai sitten Alfasivuilta, jotka ei näy kuin rekisreröidyille. Ainakaan Googlella en löytänyt.
Aattelin jos sais jotenkin virrat pois, ettei tarttis kaiuttimen johtoa kytkeä irti, jos se tekee vahvarille hallaa. Mutta niin kai pitää tehdä.
Ei muuten mistään löydy kytkistä, paitsi maksullisista palveluista tai sitten Alfasivuilta, jotka ei näy kuin rekisreröidyille. Ainakaan Googlella en löytänyt.
Fiat ja Lancia varaosat. https://www.saminosat.net/tuotteet.html