Car(s): Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4 Jtdm Qtronic -09 Fiat Punto 60 S 3d 1.2 -00 Ex: Fiat Stilo 1.8 Dynamic 3d -03, Alfa Romeo 156 1.8 Ts -98, Fiat Stilo 1.6 3d -02, Fiat uno 1.1 Ies -93
Hyvältähän tuo vaikuttaa. Kokonaisuudesta saa paremman kuvan, jos katsoo noita Alvolanten julkaisemia kuvia. Nuo kaksi kuvaa on varmaankin otettu puhelimella ja linssi on selvästikin laajakulmalla.
Tuota kuvaa kun katsellut, niin tulee kyllä mieleen joku M3 kopio (ainakin perä ellei kamera vääristä mittasuhteita).
Toivottavasti tällä ei nyt ole lähdetty hakemaan potentiaalisiksi ostajiksi mopopoikia ja amis janareita sillä heiltä tuskin löytyy sitä 50 tonttua laittaa autoon.
En usko, että kyseessä mikään "pila" mutta aika tavis VIRITYKSELTÄ vaikuttaa...
Todella mitäänsanomaton. Ruma kopioklooni jos tuollaisen kehtaavat julkaista. Maseratin komerosta löydetyt takavalot. Ei mitään uutta eikä säväyttävää. Vielä Miton sammakkosilmät keulalle niin turha on enää mainita "italialaisesta muotoilusta". Ei ainakaan C-, A5- eikä 3/4-sarjan ostajia tuolla muotoilulla saada kauppaan.
Viimeisin tyyliä ja eleganssia hehkuva Alfa oli alkuperäinen 166, näyttää pysyvän edelleen parempana vaihtoehtona.
Onhan toi nyt jo noiden kuvien perusteella helvetin hieno. Takaa paljon nätimpi kuin Maserati Ghibli joka ei sekään ole hassumpi. Nyt vaan odotetaan miltä keula näyttää.
Jes, uutta Alfaa pukkaa, tää on hieno päivä. Toivottavasti "Amerikan Löytäminen" saa pajat tuottamaan uutta kiesiä liukuhihnat punaisina, tän palstan otanta on jo koko laitteen tuominnut!
Tämän päivän puolella saamme virallista vahvistusta. Ei oikein tiedä, mitä mieltä olla, mutta sitten ottaa jo sytämmestä, jos keulalle on lyöty jotain rinkelikopiota valoyksikköön.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Kuten aikasemmin sanottiin, suomenaikaa klo 17:00 olis julkistus olevinaan.
Ja edelleen:
Jos halutaan sporttisuutta, ei vaihtoehtoja ihan oikeasti ole montaa. BMW-kopio on vaihtoehto 1, Skoda-kopio taitaa sitten olla vaihtoehto 2.
Edelleen nykypäivänä valtaosa ulkonäöstä muotoutuu puhtaasti erinäköisten pakollisten asioiden summana (jalankulkijaturvallisuus, aerodynaamisuus (päästöt) yms. schaiba), varsinkin siihen nähden tuo näyttää oikein hyvältä.
Aquatica kirjoitti:
Kuten aikasemmin sanottiin, suomenaikaa klo 17:00 olis julkistus olevinaan.
Oorrati, missannut tuon siis.
Aquatica kirjoitti:
Ja edelleen:
Jos halutaan sporttisuutta, ei vaihtoehtoja ihan oikeasti ole montaa. BMW-kopio on vaihtoehto 1, Skoda-kopio taitaa sitten olla vaihtoehto 2.
Edelleen nykypäivänä valtaosa ulkonäöstä muotoutuu puhtaasti erinäköisten pakollisten asioiden summana (jalankulkijaturvallisuus, aerodynaamisuus (päästöt) yms. schaiba), varsinkin siihen nähden tuo näyttää oikein hyvältä.
Kyllä tuohon kylkimuotoiluun silti muutama muukin vaihtoehto löytyy kuin lähes identtinen BMW tai ske.. Skoda. Toisaalta saman tempun teki kyllä Jaguar XE:llä... Ellei tosiaan täysin tarkotuksenmukaista.
Hyvältähän se nyt muuten imo näyttää, ja huomenna (tänään) tuomitaan sitte vasta kun nähdään virallista jutskaa.
^
Toisaalta, "jos muutkin, miksei mekin"? Jos muilla toimii ni hyvähän se on. Ei erotuta ulkonäöllisesti -> turvallinen asiakkaan kannalta, asiakas ottaa sitten muiden perustelujen vuoksi. Tylsäähän se on, mutta bisneksenä parempi ratkasu.
Yksi syy miksi ostaisin Alfaa olisi juuri se että se erottuu muista autoista.. toisaalta jos tuolla tehdään rahaa niin ei kai siinä sitten muuta tarvita. Voihan toi olla se tuleva massa-alfa 156:n tapaan ja muut mallit sitten erikoisemmalla muotoilulla.
Toki on tuota samannäkösyyttä ennenkin harrastettu, mm: Scirocco & Sprint
Edit: Kunhan nyt ei mitään Jettan keulaa oo hitsattu tuohon sitten
Edit 2: Lisää ihmeteltävää
CGI:tä, täsmää ainakin korin osalta vuotaneisiin kuviin.
Kahvat olisi ainakin voinut tehdä 156/giulietta-tyylillä, tuollaiset kahvat on nykyään kaikissa autoissa. Jossain sivustolla oli maininta, että nuo esitellyt punaisen Alfan kuvat olisivat ensimmäisestä protosta, mutta kovin vaikuttaa samalta kuin peitelty versio.
Alfan suunnittelupalaverissa päällikön päiväkäsky:
- "Jätkät hei, täs on tää Bemarin kolmossarjalaisen kuva ja ominaisuudet. Meidän olis nyt tarkoitus tehdä omasta samanlainen ja vähän parempi, mutta älkää kopioiko liikaa, ettei jäädä kiinni."
Miten noin niinku meni omasta mielestänne...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Nää viimehetken vuodot on aivan mainion oloisesta laitteesta! Ottasin heti. Takavetoinen uusi Alfa! Terävät on pokkaukset joo, vaan nyt ei ole leppoisten tuulien fanittamisen aika, bandwagoniin vaan - banneri korkeella! Jes!
(Oikeesti matalan oloinen ja painopisteeltään pitkähkön keulan takana majaileva ohjaamo, suht agressiivinen stanssi - kokonaisuutena eri jees. Ei fontit nyt kyllä mua haittaa!)
...mitä siihen tulee, että haiseeko muotokieli bradarille ja vetoaako tuulipukuun, hmm, ehkä. Mutta kai se on näitä kilkkeitä ajatus myydäkin? Liian kultivoitunut kulkine ei tavoita massoja. Ja kun kohdeyleisö on Ameriikan yhdysvalloissa, niin liiallinen hienostuneisuus laittaa auton heti marginaaliin.
Ei jaksaisi uskoa että tuo on ihan tuotantomalli, nuo takaovien kahvat näyttäisivät siltä että niille olisi tila tuossa ikkunan karmissa eivätkä jäisi tuohon missä nyt ovat.
No saapa nähdä, kyllä tuo joka tapauksessa ihan positiiviselta vaikuttaa, pakkohankinta sitten kun joskus Suomeen asti saadaan
Ei se nyt mikään maailmaa mullistava laite välttämättä ulkoisesti ole, mutta näen itseni kyllä muutaman kuukauden päästä kuolaamassa Youtube videota jossa Chris Harris syvä hymy naamalla sudittelee takarenkaat loppuun jollain moottoriradalla. Ja sen videon nähtyäni viimeistään tiedän mihin ekat rahat mahdollisesta lottovoitosta tulee menemään.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
Nukutun yön jälkeen on pakko vetää vähän henkeä ja vain odotella rauhassa virallisia kuvia. Jotenkin en vaan lämpene tuolle kuvan autolle, olipa se sitte räyhä-malli tai ei. Sisätilat ei varmasti ole järin tilavat, mutta tarviiko toisaalta ollakaan.
Meitsi on aina tykännyt Alfassa siitä että jo suoraan kaupasta ostettu hinnat alkaen malli näyttää klassisen hyvältä ja ajattomalta - ilman mitään päresarjoja tai härpäkkeitä. Toivon että perusmalli ois edelleen samalla linjalla eli paljon korin väristä muotoilua...mahdollisimman vähän mustaa muovia yms.
Kahvoihin liittyvät asiat ovat vakavia asioita Alfa osaa piilottaa tarvittaessa takaoven kahvan pilariin jotta autosta saadaan enemmän kaksiovisen näköinen. Jos tuota ei kuitenkaan tehdä, siinä on todennäköisesti sellaiset muotoilulliset asiat kyseessä, mitä allekirjoittanut ei ymmärrä. Esimerkiksi kahva on voitu pistää keventämään ja tuomaan jonkinlaista linjaa sivuprofiiliin, kun tuolla kohdalla ei ole minkäänlaista pokkausta olemassa. Toisaalta kromiset kahvat voivat tuoda liikaa esiin linjaa, jota pyritään perässä häivyttämään... jne...
Eli odotan myös jännityksellä parempia kuvia & videoita...
Mun korvaan tuo sivuikkuna-kattolinja haisee samalta kuin viisysissä. Tosin olen juonut makuaistini jo ammoin saatuani mittani täytenä. Katkeraa kalkkia tosin eikä mitään single maltia.
Keulassa "nenäkkyys" tulee todennäköisesti olemaan se juttu mitä seuraavaksi kauhistellaan Oman tihrustelun perusteella keulan keskiosa on huomattavasti etuvaloja edempänä, toisin kuin ylläolevassa rendatussa mallissa.
Myös minä uskon FCA:n vuotavan näitä kuvia tarkoituksella jättäen kuitenkin esittelyynkin uutta ihmeteltävää.
Desmoquattromaschio kirjoitti:Väärin. Mikään ei ole typerämpi kuin ihminen joka tuhlaa ainoan elämänsä Nissanin ratissa
Mä niin vihaan sitä reklaamia, jossa äijä roikkuu rekissä pitkin kaupunkia ja ääni hehkuttaa, että "tältä ajamisen pitääkin tuntua". Musta taitais nissanin ratissa tuntua siltä kuin olisin löyhässä hirressä. Nimittäin, jos nissanilla ajaminen on oikeasti sellaista, että käsissä vetää eikä tassut tunnu olevan maassa, niin ei ihme, että jengi kolaroi välillä ihan psykona.
Jos tuo ylläoleva sattuu olemaan iltapäivän stara, niin kyllä kai tuohon silmä tottuu ja oppii pitämäänkin. Hofmeister kinkin olisin jättänyt kopioimatta kyllä, jotenkin sattuu silmään liiallisena kopiointi-innon merkkinä. Muutenkin hahmossa on ihan liiaksi 3-sarjalaista. Muistan kyllä miten 156 nostatti kuolan suupieliin kun sellaisen ensimmäisen kerran näki. Sama toistui 159:n kohdalla ja parempaa keulaa ei ole tehty vieläkään. Ja se harteikkuus siinä autossa on jotenkin härkämäistä, kuin päälle olisi karkaamassa.. Harmi kun siitä ei ole oikein ammennettu mitään tuohon uutukaiseen. No, antaas kattoo ny ensin mikä sieltä lopulta esitellään..
Helevetin rumat vanteet noissa hopeisessa sekä punaisessa pirssissä. Sekö vielä luo jotenkin minulle tätä vaisua fiilistä?
Nuo on niinku jonkun korealaisen tusinakotteron tai 5-satasen penarin talvivalssit. Come on, nyt vähän meisseliä touhuun!