Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko 156:lla mitään tyypillistä vikaa joka purkaa akkua? Nyt on kaksi kertaa ollut aamulla akku tyhjä ilman mitään selkeää syytä. Yleensä toimii kuten pitääkin.
Auto on '00 156sw 1.8ts
Auto on '00 156sw 1.8ts
Tein itse - säästin
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Perinteinen lähes kaikissa autoissa tuossa tapauksessa on jos peräluukun valo ei sammu tai väärin kytketty radio.
Abarth 500 Esseesse
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos vinkeistä! Radio on toiminut ihan normaalisti ja sammuu samalla kuin autokin. Peräluukun valoa täytyykin tarkkailla. Ainakin jälkimmäistä kertaa ennen kävin nimittäin takakontilla...
Tein itse - säästin
- palkus
- Viestit: 5529
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^no sitten virrankatkaisu ei toimi, jos tavaratilan valo päällä. Vai onko farkuissa eri toiminto tai onko vanhemmissa erilainen systeemi?
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ainakin sedanissa on autom.katkaisu, mutta onkos kontti siinä mukana, kun ei sytytä sisävaloja, vaan pelkän kontin tuikun.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Renko
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ainakin mun farkussa kontinkin valo sammuu, mutta aika on huomattavasti pidempi kuin sisävalolla. Luokkaa puoli tuntia tms.
Saisikohan laturin johtoa mitenkään irrotettua yön ajaksi testin vuoksi. Tai sitten vaan mittailemaan. Pakko näissä vaan aina veikata laturia, kun sillä arvalla useimmiten voittaa.
Saisikohan laturin johtoa mitenkään irrotettua yön ajaksi testin vuoksi. Tai sitten vaan mittailemaan. Pakko näissä vaan aina veikata laturia, kun sillä arvalla useimmiten voittaa.
Fiat ja Lancia varaosat. https://www.saminosat.net/tuotteet.html
- palkus
- Viestit: 5529
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
On se kontinkin valo mukana. On muuten kyllä hieno toiminto tuo katkaisu, jääny useasti auto kaikki luukut auki (sisävalo erikseen vielä kytkettynä) ja ratio päällänsä nostimelle huilaamaan Olikos se nyt tunti vai mitä, kun pimenee ja hiljenee. Radion aikakatkaisu tais hoitua itse soittimesta?
Jos laturijumppa iskee päällensä, niin suosittelen marellia. Ainakin itellä ensiasennus possi oli huomattavan pullea, joten sirompi marelli meni erittäin kivasti paikoilleen.
Jos laturijumppa iskee päällensä, niin suosittelen marellia. Ainakin itellä ensiasennus possi oli huomattavan pullea, joten sirompi marelli meni erittäin kivasti paikoilleen.
- Aquatica
- Viestit: 15113
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja Delco Remyn laturi oli halpa B-) toistaiseksi toimii vielä, että kai se aika ok on?
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kytkinpolkimen palautusjousi ja sen tappi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Aquatica
- Viestit: 15113
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Äh.
Tuli ostettua uusi soitin viiskutoseen, mut nyt ois ongelma: en löydäkään tietoa siitä, että mikähän originaalista ISO-liittimestä on herätevirta? Ideana ois, että mankka kytkeytyis oletuksena päälle virrat avaimesta kääntäen ja sammuisi sammuttaessa. Nythän pitää mankasta itse pistää virrat päälle ja sammuttaa. Originaalisoittimella on 15min viive, jolloinka sammuu itsestään (kun virrat pois), joten jostakin se herätetiedon sai - nyt tuohon Pioneerin MVH-170UI:hin pitäisi saada tuo herätetieto tai heräte.
Joku joskus täällä sen k.o johdon on selvittänyt, mutten vaan millään taaskaan löydä mitään. Tietty, voisihan sen ryöstää vaikka tupakansytyttimeltä...
Tuli ostettua uusi soitin viiskutoseen, mut nyt ois ongelma: en löydäkään tietoa siitä, että mikähän originaalista ISO-liittimestä on herätevirta? Ideana ois, että mankka kytkeytyis oletuksena päälle virrat avaimesta kääntäen ja sammuisi sammuttaessa. Nythän pitää mankasta itse pistää virrat päälle ja sammuttaa. Originaalisoittimella on 15min viive, jolloinka sammuu itsestään (kun virrat pois), joten jostakin se herätetiedon sai - nyt tuohon Pioneerin MVH-170UI:hin pitäisi saada tuo herätetieto tai heräte.
Joku joskus täällä sen k.o johdon on selvittänyt, mutten vaan millään taaskaan löydä mitään. Tietty, voisihan sen ryöstää vaikka tupakansytyttimeltä...
- JMC
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Helppohan tuo on mitata.. En itsekkään sitä johdon väriä muista mutta kyllä se mittaamalla löytyy.
- Aquatica
- Viestit: 15113
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tietty, mut sit pitää se mittari ostaa...
- Polforea
- Viestit: 11550
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Laita autoon virrat päälle, ota polttimo ja töki sitä maan ja radion tökkeleiden väliin. Katso mistä liittimistä syttyy. Pistä autosta virrat pois, käy uudestaan läpi nämä liittimet ja katso mistä ei enää syty.
Jos et halua etsiä lamppua, voit tehdä saman tempun sen radion herätevirtapiuhalla, mutta muista aina odottaa hetki että se ehtii varmasti herätä.
Jos et halua etsiä lamppua, voit tehdä saman tempun sen radion herätevirtapiuhalla, mutta muista aina odottaa hetki että se ehtii varmasti herätä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- palkus
- Viestit: 5529
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kait siinä pioneerissa/ohjekirjassa/netissä on merkitty päävirta ja heräte/ohjaus, tai sitten katot siitä vanhasta grammarista. Ilmeisest wanha orggis (kytkentäjärjestys orggis) ? joten siirrät liittimessä ne virtapiuhat ristiin. En nyt muista, mutta siinä auton liittimessä saattaa olla sellainen pikavaihto toiminto. Tutki sitä liitintä tarkaan, omassa ainakin oli joku jutska. Kellosepän mejsselillä onnistuu kuitenkin ja on siihen sellainen pieni työkalukin olemassa. "Herätevirralla" en kovasti huudattais, sitä ei ole tarkoitettu niin suurille virroille. Päävirran piuha on siis paksumpaa, samanlaista kuin maa.
- Aquatica
- Viestit: 15113
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Joo, siis tuonnehan tulee suoraan akulta +12V.
Nyt haluan vaan herätevirran radion herätteelle, jolloinka radio automaattisesti elää virta-avaimen mukaan (jos sitä ei käsin sammuta, esim.) - tai siis, se palaa siihen asentoon, jossa se on oletuksena viimeksi ollut ja pitäisi sammua myös oletuksena suoraan.
Tuo alkuperäinen Alfan kasettisoitinhan ei elänyt tuon mukaan. Mutta se tunnisti kuitenkin herätteen, koska herätteen saadessaan (eli avain ACC tai pidemmällä) se ei sammunut 15min ajanjakson jälkeen.
Alkuperäisissä liittimissä tai johdoissa ei missään lue mitään. On vaan kasa värejä. Lisäksi alkuperäisessä soittimessa on seuraavat. Näistä epäilin ACC:tä oikeaksi ja Polforea on samaa mieltä irkissä, joten kaiketi löytyi kuitenkin silmät avaamalla
Järjestyksessä 3 liitintä läpi, joista yksi on takakontissa olevalle CD-vaihtajalle, 2 autosta tulevaa ISO-liitintä.
1: Cd-vaihtaja? Miksi Telephone MUTE? NC on...?
R+ | AUDIO-. | REMOTE | BUS | NC
L+ | BATT......| BUS-.....| NC.. | TELMUTE
2: audiolähdöt, selkeästi - neljä lähtöä, plusmiinus, joten tästä olen varma...
RR+ | FR+ | FL+ | RL+
RR- | FR- | FL- | RL-
3: kaiketi sähköä, kun ei muutakaan jäljellä?
REMOTE ........| ACC ..| PWR ANT | BATT
REMOTE (gnd) | BATT | DIMMER ..| Päämaa
Oikeastaan ihmettelen Remotea ja PWR ANT-palikkaa. Myöskin sitä, miksikö tulee 2kpl +12V:tä rätinälle yhteen liittimeen ja toiseen liittimeen 1kpl +12V? No, kai tuossa joku idea on olevinaan... Ehkä?
Pioneerin ohjeesta vilkasen toki tuon kytkennän, että menee oikein. Nyt vaan pitää ottaa vanha mankka mukaan, katsoa sopiva liitin ja sitten se johto kaivaa siitä...
Kiitoksia vaan jeesistä ja taas ne silmät kun avaa, alkaa jotain tapahtumaan. Huokaus... Otanpas lonkeron.
Joo, siis tuonnehan tulee suoraan akulta +12V.
Nyt haluan vaan herätevirran radion herätteelle, jolloinka radio automaattisesti elää virta-avaimen mukaan (jos sitä ei käsin sammuta, esim.) - tai siis, se palaa siihen asentoon, jossa se on oletuksena viimeksi ollut ja pitäisi sammua myös oletuksena suoraan.
Tuo alkuperäinen Alfan kasettisoitinhan ei elänyt tuon mukaan. Mutta se tunnisti kuitenkin herätteen, koska herätteen saadessaan (eli avain ACC tai pidemmällä) se ei sammunut 15min ajanjakson jälkeen.
Alkuperäisissä liittimissä tai johdoissa ei missään lue mitään. On vaan kasa värejä. Lisäksi alkuperäisessä soittimessa on seuraavat. Näistä epäilin ACC:tä oikeaksi ja Polforea on samaa mieltä irkissä, joten kaiketi löytyi kuitenkin silmät avaamalla
Järjestyksessä 3 liitintä läpi, joista yksi on takakontissa olevalle CD-vaihtajalle, 2 autosta tulevaa ISO-liitintä.
1: Cd-vaihtaja? Miksi Telephone MUTE? NC on...?
R+ | AUDIO-. | REMOTE | BUS | NC
L+ | BATT......| BUS-.....| NC.. | TELMUTE
2: audiolähdöt, selkeästi - neljä lähtöä, plusmiinus, joten tästä olen varma...
RR+ | FR+ | FL+ | RL+
RR- | FR- | FL- | RL-
3: kaiketi sähköä, kun ei muutakaan jäljellä?
REMOTE ........| ACC ..| PWR ANT | BATT
REMOTE (gnd) | BATT | DIMMER ..| Päämaa
Oikeastaan ihmettelen Remotea ja PWR ANT-palikkaa. Myöskin sitä, miksikö tulee 2kpl +12V:tä rätinälle yhteen liittimeen ja toiseen liittimeen 1kpl +12V? No, kai tuossa joku idea on olevinaan... Ehkä?
Pioneerin ohjeesta vilkasen toki tuon kytkennän, että menee oikein. Nyt vaan pitää ottaa vanha mankka mukaan, katsoa sopiva liitin ja sitten se johto kaivaa siitä...
Kiitoksia vaan jeesistä ja taas ne silmät kun avaa, alkaa jotain tapahtumaan. Huokaus... Otanpas lonkeron.
- Polforea
- Viestit: 11550
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No, jos Alfan ISO-tökkelit on stanut, niin se herätevirta löytyy ilmeisesti pinnistä A7.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 24 Heinä 2012, 14:26
- Car(s): EX 159 SW 2.4JTDm Q4 -08
Ex 147 1.6 TS -01
Ex 156 1.8 TS -00
Ex 147 V1600 -01 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minkä värinen Aqulla (tai jollakin muulla) on tuo PWR ANT piuha? Omassa ei enää ollut alkuperäisiä liittimiä paikallaan, kun radion vaihdoin niin en sitten oikein osannut päättää mikä se olisi.
- Aquatica
- Viestit: 15113
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kahtelen huomenna, jos muistan jne.
Ja mitä sen on tarkotus tehdä? Toimia antennin pihallesylkäsijänä?
Ja mitä sen on tarkotus tehdä? Toimia antennin pihallesylkäsijänä?
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ainakin Boseliftissä on melko stanut isot. Heräte ja jatkuva on päinvastoin kuin useimmissa soittimissa kaupasta ostettuna, mutta niissä soittimissa on yleensä johtosarjassa valmiina liittimet joista ne jatkuva ja heräte saadaan käännettyä ristiin.Polforea kirjoitti:No, jos Alfan ISO-tökkelit on stanut, niin se herätevirta löytyy ilmeisesti pinnistä A7.
Eli todennäköisesti toimii oikein kun vaan kääntää jatkuvan ja herätteen soittimen johtosarjasta ristiin.
- palkus
- Viestit: 5529
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kun ratio on päällä, siis iskelmää pukkaa, niin tuo pinni on virrallinen. Kun taas heavyä levyltä, niin ei virtaa tuossa. 156 ratio kuuluupi huonosti, jos johto irti, koska antenninvahvistin ei silloin toimi.Aquatica kirjoitti:Kahtelen huomenna, jos muistan jne.
Ja mitä sen on tarkotus tehdä? Toimia antennin pihallesylkäsijänä?
- Aquatica
- Viestit: 15113
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Eli se on nimenomaan antennivahvistimelle virtaa.
Missäs 156:ssa sellainen on, kun kahdessa edellisessä se oli tuossa ration pään piuhassa ihan, mutta tässä vetänyt piuhaa ulos puolisen metriä eikä ole tullut vastaan... Eli oisko nyt mallia, missä ei edes ole ja siksi kuuluukin heikosti?
Eli se on nimenomaan antennivahvistimelle virtaa.
Missäs 156:ssa sellainen on, kun kahdessa edellisessä se oli tuossa ration pään piuhassa ihan, mutta tässä vetänyt piuhaa ulos puolisen metriä eikä ole tullut vastaan... Eli oisko nyt mallia, missä ei edes ole ja siksi kuuluukin heikosti?
- palkus
- Viestit: 5529
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^se taitaa olla siellä oikealla c-pilarissa.
- Jarkki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
- Paikkakunta: Raahe
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Bose -johtosarjassahan ol heräte accessory väylässä(auton). Eli kojelautahan välkyy kuin joulukuusi, jos samasta piuhasta jatkuvaa virtaa ajaa. Toisin sanottuna, johtosarjan heräteliitin(lisävaruste) vain vaihtaa liittimessä booster väylän kohdalle liittimeen(auton). Jouduin halkaiseen auton liittimen, jotta johtosarja saa kunnolla kontaktin. Lisäksi vahvistimen herätepiuha piti liittää apikoliittimellä(soittimesta johtosarjaan) ja radioantenni liittimeen tappi -adapteri. Muut piuhat on oikeilla paikoillaan. Rattikauko puuttuu, joskin lisävarusteena saanee.
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa
- Aquatica
- Viestit: 15113
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuo Bosehan tosiaan monimutkaistaisi asiaa paljonkin. Onneksi sitä ei ole
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hyvin vähän se sitä monimutkaistaa. Minimissään riittää että sille bosen vahvistimelle kytkee herätteen.
- Albertolli
- Viestit: 4205
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuten Tuomas K sen sanoikin, Bosellisessa piti vain mankan johtosarjassa vaihtaa jatkuva ja heräte ristiin. Tai sitten se oli niin, että mankka laitettiin ottamaan jatkuva ja heräte auton jatkuvalta virralta. Ei voi muistaa niin tarkasti enää.
Mutta tosiaan mitään johtoja tai liittimiä ei tarvinnut alkaa katkomaan tai modaamaan.
Tule Aqu iltasella (tai huomenna) käymään niin laitetaan rokki soimaan 156:ssa.
Mutta tosiaan mitään johtoja tai liittimiä ei tarvinnut alkaa katkomaan tai modaamaan.
Tule Aqu iltasella (tai huomenna) käymään niin laitetaan rokki soimaan 156:ssa.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Aquatica
- Viestit: 15113
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Rokki soi koko ajan Pitää vaan jaksaa vääntää noita piuhoja sen verta, että soi vaan sillon ku virrat o päällä...
Rokki soi koko ajan Pitää vaan jaksaa vääntää noita piuhoja sen verta, että soi vaan sillon ku virrat o päällä...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156 sw -00 ilmastointi ei toimi, eikä myös flekti lähde pyörimään koneen kuumetessa.
Liittyykö viat toisiinsa ja mistä alkaisin vikaa hakea?
Liittyykö viat toisiinsa ja mistä alkaisin vikaa hakea?
Alfa-uros...tojota-naaras
- Albertolli
- Viestit: 4205
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No ei tässä sellasta luxusvarustetta ole...Albertolli kirjoitti:Näyttääkö ulkolämpötilan oikein?
Alfa-uros...tojota-naaras
- Albertolli
- Viestit: 4205
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kokeilepa laittaa multiecuscannilla flektiä päälle niin näkee onko flekti sökö.
Eikös se mene niin, että flektin 1-nopeus pärähtää käyntiin kun kytkee ilmastoinnin päälle. Voisi kuvitella, ettei kylmästöinti toimi jos ei flektiäkään saa pyörimään.
Eikös se mene niin, että flektin 1-nopeus pärähtää käyntiin kun kytkee ilmastoinnin päälle. Voisi kuvitella, ettei kylmästöinti toimi jos ei flektiäkään saa pyörimään.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Aquatica
- Viestit: 15113
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ilmastoidussa on aina ulkolämpötilan mittari ja näyttö. Karvalakissa se löytyy tripin takaa,eli näpäyttämällä km-nappia.
Pwr ant -piuha itselläni on punavihreä, sikäli kun A5 on kyseessä
Pwr ant -piuha itselläni on punavihreä, sikäli kun A5 on kyseessä
- Naamapalmu
- Viestit: 349
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nhoniin taas kerran tulee kysymyksiä foorumin tyhmimmästä päästä.
1 Kuulostaa siltä kuin pikkuorava sirkkelöisi jakopään tienoilla. Viallinen hihna? Vesipumppu? Ääni sen verran kova että en uskalla ajaa enää.
2 Jakopää remppa kuitenkin lähiaikoina edessä joten mitä kaikkea kannattaa pistää uusiksi hihnan, kiristimen ja vesipumpun lisäksi?
3 2.0 TS kyseessä mutta kuinka välttämätön tuo tasapainohässäkkä on? 1.8 tessussahan ei ole tasapainohihnaa.
1 Kuulostaa siltä kuin pikkuorava sirkkelöisi jakopään tienoilla. Viallinen hihna? Vesipumppu? Ääni sen verran kova että en uskalla ajaa enää.
2 Jakopää remppa kuitenkin lähiaikoina edessä joten mitä kaikkea kannattaa pistää uusiksi hihnan, kiristimen ja vesipumpun lisäksi?
3 2.0 TS kyseessä mutta kuinka välttämätön tuo tasapainohässäkkä on? 1.8 tessussahan ei ole tasapainohihnaa.
Through difficulties to defeat
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
ookkos ihan varma? sehän näkyy trippimittarissa ainoastaan jos painat km-nappulaa ratin vasemmalta puolelta kojelautaa.ollikuhta kirjoitti:No ei tässä sellasta luxusvarustetta ole...Albertolli kirjoitti:Näyttääkö ulkolämpötilan oikein?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En osaa sanoa mistä ääni tulee, mutta poistamalla apulaitehihnan selviää tuleeko ääni jakopäästä vai muualta. Samalla voi pyöritellä käsin apulaitteita ja tunnustella pyöriikö joku huonommin.Naamapalmu kirjoitti:1 Kuulostaa siltä kuin pikkuorava sirkkelöisi jakopään tienoilla. Viallinen hihna? Vesipumppu? Ääni sen verran kova että en uskalla ajaa enää.
Apulaitehihna kannattaa uusia samalla vaivalla kun se on kuitenkin irti.Naamapalmu kirjoitti:2 Jakopää remppa kuitenkin lähiaikoina edessä joten mitä kaikkea kannattaa pistää uusiksi hihnan, kiristimen ja vesipumpun lisäksi?
Käsittääkseni osa on poistanut ja osa asentanut uusiksi. Kommentteja varmasti sekä puolesta että vastaan. Joka tapauksessa pärjäät varmasti ilman tasapainoakselin hihnaakin mutta joitain värinöitä voi johtua enemmän koriin.Naamapalmu kirjoitti:3 2.0 TS kyseessä mutta kuinka välttämätön tuo tasapainohässäkkä on? 1.8 tessussahan ei ole tasapainohihnaa.
Tein itse - säästin
- hagger16
- Viestit: 3081
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olen ajanut vuosia ilman..Naamapalmu kirjoitti:2.0 TS kyseessä mutta kuinka välttämätön tuo tasapainohässäkkä on? 1.8 tessussahan ei ole tasapainohihnaa.
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En onnistu, kuin nollaamaan tripin, vaik kuinka erityyleillä näpyttelee.jaacco kirjoitti:ookkos ihan varma? sehän näkyy trippimittarissa ainoastaan jos painat km-nappulaa ratin vasemmalta puolelta kojelautaa.ollikuhta kirjoitti:No ei tässä sellasta luxusvarustetta ole...Albertolli kirjoitti:Näyttääkö ulkolämpötilan oikein?
Flektin kakkosnopeuden ja kompuran releen saa toimimaan mes:llä. Sisäpuhallin menee ykköselle, kun ilmastoinnin napin painaa päälle. Taitaa siis olla aineet loppu.
Missä lämpötilassa noin suurinpiirtein flektin pitäisi herätä?
Alfa-uros...tojota-naaras
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä kaikissa autoilmastoiduissa pitäisi lämpötilanäyttö olla. Ne manuilmastoinnit onkin sitten asia erikseen ja todennäköisesti ei ole.
Yhdellä kertapainalluksella vaihtuu kilometreistä lämpötilaan ja päinvastoin. Onko pelkääjän peilin alareunassa lämpöanturin näppylää? Ettei olisi joskus vaihdettu ilmastoimattoman peili
Yhdellä kertapainalluksella vaihtuu kilometreistä lämpötilaan ja päinvastoin. Onko pelkääjän peilin alareunassa lämpöanturin näppylää? Ettei olisi joskus vaihdettu ilmastoimattoman peili
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Yritetty useampaan kertaan, mutta ei juttele. Aloitetaanpas sitten ihan perusvarmistuksella kysyen, johon en ainakaan itse osannut netistä ohjetta löytää. Kuinka päin paristot kuuluu olla pyöreässä kauko-ohjaimessa?Alfissimo kirjoitti:Nonni, tarvitseeko alkup. Meta-ohjain jotenkin opettaa autolle paristo- yms. vaihdon jälkeen? Jos tarvitsee, niin kuinka?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- VMTD
- Viestit: 3367
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikö ole toiminnasta kertovaa merkkivaloa kakessa? Jos yksi metallikieleke laittaisin plussan sille puolelle ja jos useampi paristo +-+-
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei ole merkkivaloa. Kaksi paristoa tulee päällekkäin metallisillan väliin/sisään ja piirilevyssä on + -merkki. Itse tulkkaisin tuon niin, että + sinne levyyn päin, vaikka jotenkin maalaisjärki nimenomaan sanoisi plussan tuota metallisiltaa vasten.
Kokeiltu molemmin päin pitää nappia pohjassa eri aikoja, mutta ei juttele auton kanssa. Olisi kiva saada talveksi taas toimimaan
Viittiskö joku vakoilla omasta toimivasta paristojen asennon. Kiitos!
Kokeiltu molemmin päin pitää nappia pohjassa eri aikoja, mutta ei juttele auton kanssa. Olisi kiva saada talveksi taas toimimaan
Viittiskö joku vakoilla omasta toimivasta paristojen asennon. Kiitos!
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Macela
- Viestit: 2659
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Omassa on + tuota metallisiltaapäin.
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos! Lähti jopa rokkaamaan. Istuin autossa sisällä ja pidin nappia ensin pohjassa pidemmän aikaa, mutta ei tapahtunut mitään, sitten ihan puolivahingossa napsautin nappia kaksi kertaa peräkkäin ja johan kuului naksuminen releeltä ja seuraava painallus laittoikin sitten ovet lukkoon.
Tuurilla ne laivatkin seilaa, ei siis edelleenkään hajua siitä täysin oikeasta menetelmästä, mutta toimii
Tuurilla ne laivatkin seilaa, ei siis edelleenkään hajua siitä täysin oikeasta menetelmästä, mutta toimii
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Häntsy
- Viestit: 188
- Liittynyt: 17 Kesä 2011, 19:47
- Car(s): 155 2.0 T.Spark 8v & 166 2.0 T.Spark & Fiat Scudo 2.0 JTD
Alfa romeo 166 2.4JTD 100kw
-EX 166 2.0 twinspark & 156 JTS - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuli tuossa kiinnitettyä huomiota, että kuskinpuolella kaiutin ja diskantti ei tahdo soida juuri ollenkaan, mutta kun mankasta kääntää ääntä yli 30 pykälän paikkeille rupeaa soimaan normaalisti. Näistähän ilmeisesti nuo ovien johdot menevät ajansaatossa huonoiksi, mutta onko johdoissa jokin heikko kohta mistä menee poikki vai voisiko vika olla kuitenkin jossain muualla kun kaiutin kuitenkin kovemmilla tehoilla toimii hienosti. Otin suojaritilän irti ja kokeilin herkistellä johtoja, mutta ei ollut vaikutusta. Boset siis kyseessä tässä tapauksessa.
- Aquatica
- Viestit: 15113
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ihan tuosta johdostahan tuo.
Voi olla vika niin läpiviennissä (se haitarikumikohta), läpiviennin töpselissä (noh, siellä on se liitin siinä keskellä oven ja rungon välissä) tai sitten itse kaiuttimen navoissa.
Itse korjaan vastaavan vian lyömällä sisäkahvan etupuolelle kädensyrjällä. Toimii.
Joo, pitäis korjata se vika, ihan oikeasti...
Voi olla vika niin läpiviennissä (se haitarikumikohta), läpiviennin töpselissä (noh, siellä on se liitin siinä keskellä oven ja rungon välissä) tai sitten itse kaiuttimen navoissa.
Itse korjaan vastaavan vian lyömällä sisäkahvan etupuolelle kädensyrjällä. Toimii.
Joo, pitäis korjata se vika, ihan oikeasti...
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikös se nyt ollu niin, ettei Bosessa edes ole diskanttia, vaikka ritilä paikallaan koristeena onkin.Häntsy kirjoitti:...kuskinpuolella kaiutin ja diskantti ei tahdo soida juuri ollenkaan... Boset siis kyseessä...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Albertolli
- Viestit: 4205
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juu, ei ole erillistä diskanttia, vaan löytyy sieltä alhaalta sekin.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Aquatica
- Viestit: 15113
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No eipä siellä tosiaan ole ei.
Joku meni ja jätti sen viimeisen lausahduksen lukemati ...
Haen takkini.
Joku meni ja jätti sen viimeisen lausahduksen lukemati ...
Haen takkini.