Puleerausketju.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9693
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kevät tulee, päivät pitenevät ja Vittoriokin alkaa suunnittelemaan auton perusteellista puhdistamista. Talvella tuppaa tuo homma jäämään hieman vähäiseksi, vaikka juuri suolakeleillä Alfaa pitäisi erityisesti helliä.

Tähän ketjuun voisimme kerätä kokemuksia erilaisista autonhoitotuotteista ja alan palveluista. Onko Vaha I hyvää ja miksi? Antoiko maalipinnan kestokäsittely vastinetta rahoille?

Jakakaamme kokemuksia ja vinkkejä. Itseäni kiinnostaisi tietää, kuinka saan kotikonstein maalipintaan ilmaantuneet naarmut hävitettyä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
KJS
Viestit: 4671
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Hiukan asiaa sivuten. Tampereen seudulla jos ei halua käyttää autoa konepesussa, niin Nokian Nesteellä pääsee pesemään ihan perinteisesti TI-Hallissa, eli käytössä on hana ja letku ja itse vie ämpärin, harjan/sienen ja pesuaineet ja eikun pesemään. Hinta on 0,25 € / minuutti, mutta kuitenkin vähintään 5€, eli vartti kannatta ainakin käyttää. Onko muuten muita vastaavia?
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Carlake autoshampoolla ei lähde talvipaska irti. Jättää karkean pinnan. En suosittele.
Kun taas sama sonta irtoaa AutoGlymin shampoolla kädenkäänteessä.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

itte parhaan tuloksen saan ku ekana punasella glymillä(yleispuhdistava) glymillä vetäsen ja sitten kultasta ektra glossia(täydellisyyteen pyrkivälle) :mrgreen: kunnolla päälle ja huom antaa sen vaikuttaa vähintään 2h niin gyl giiltää...ja puhtaat rätit(mikroliina omastamielestä paras) :wink:

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Juu. Tein lisäksi vahauksen sellaisella halvalla kiilloituskoneella, tuntui että vaha meni "syvemmälle" pintaan. Kiilto/liukkaus pysyi huomattavasti kauemmin kuin käsin hingattuna.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Käytin omani myllytettävänä kuukausi sitten. Tuntui että maalipinnassa oli sellaista himmeyttä pesemisestä ja vahaamisesta huolimatta. Nyt kiiltää komeasti. Oletan/odotan että auto on myös helpompi pestä ja vahata nyt jälkikäteen kun maalipinta on sileämpi?

Meinas unohtua:Pesin sisustan autoglymin tuotteella. Mikähän shampoo lie ollut mutta kuitenkin verhoilulle tarkoitettu niin lähti todella hyvin puhtaaksi. Musta vesi tuli penkeistä joita luulin melko puhtaiksi :shock: ja raikkaampi tuoksukin tuli.

Tietääkö kukaan muuten käsinpesu paikkaa Kouvola/Kuusankoski seudulla?
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8323
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

KJS kirjoitti:Onko muuten muita vastaavia?
Itse käyn Lahdessa kivistönmäen Nesteen TI-hallissa. 5 euroa ensimmäinen 20min ja sen jälkeen 0,20e minuutti (muistaakseni), painepesupaikka hieman kalliimpi.

Sarjassamme veemäistä:
Valkoisen auton vahaaminen hieman kostean ilman omaavassa pesuhallissa. Kosteus tiivistyi pinnoille ja valkoisesta ei sitten erottunut tippaakaan, missä sitä vahaa jo oli :twisted: , kyllä se siitä :wink: .
Pakko oli silti eilen Pösö vahata.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

V.Jano kirjoitti:Itseäni kiinnostaisi tietää, kuinka saan kotikonstein maalipintaan ilmaantuneet naarmut hävitettyä.
Kiillottamalla. Kannattaa jättää ammattilaiselle, ettei mene vituiksi.

Jos virheetöntä jälkeä haluatte autofiksauksissa, niin kannattaa eksyä Poriin. Autopesula K.Varis, Paanakedonkatu 12. :wink:

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Cuore Sportivo kirjoitti: Jos virheetöntä jälkeä haluatte autofiksauksissa, niin kannattaa eksyä Poriin. Autopesula K.Varis, Paanakedonkatu 12. :wink:
Kokemuksella kerrot? Vai onko oma lehmä ojassa... :)
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9693
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Löytyisiköhän tuollaista varista Hki-Tre-akselilta? Vai tarjoaako Scuore ylöspidon puleerauksen ajaksi?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

puuha kirjoitti:Kokemuksella kerrot? Vai onko oma lehmä ojassa...
Olen ollut fiksaajana kyseisessä firmassa.
Kaverit tietää mitä tehdä, osaa hommansa ja tekevät viimisen päälle.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Eli oma lehmä :mrgreen:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

puuha kirjoitti:Juu. Tein lisäksi vahauksen sellaisella halvalla kiilloituskoneella, tuntui että vaha meni "syvemmälle" pintaan. Kiilto/liukkaus pysyi huomattavasti kauemmin kuin käsin hingattuna.
silloon on hyvä ku oluttölkki ei pysy paikallaan ees tasasella :mrgreen: :drinking:

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

jarski kirjoitti:itte parhaan tuloksen saan ku ekana punasella glymillä(yleispuhdistava) glymillä vetäsen ja sitten kultasta ektra glossia(täydellisyyteen pyrkivälle) :mrgreen: kunnolla päälle ja huom antaa sen vaikuttaa vähintään 2h niin gyl giiltää...ja puhtaat rätit(mikroliina omastamielestä paras) :wink:
Yhdyn Jarskiin eikun siiss samalla systeemillä pinnanhoito.

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Tämän käsittelyn ajattelin laittaa toukokuussa KLIK
Tallissa Alfan mentävä aukko

Milkman
Viestit: 71
Liittynyt: 05 Helmi 2005, 21:54

Viesti Kirjoittaja Milkman »

Kuulostaa hieman liian hyvältä, ollakseen totta..

Onko jollain kokemuksia ko. tuotteesta tai firmasta?? Paljonko maksaa, onko vastannut odotuksia jne.?

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Milkman kirjoitti:Onko jollain kokemuksia ko. tuotteesta tai firmasta?? Paljonko maksaa, onko vastannut odotuksia jne.?
Faijan Celicoihin on tuo tehty. Jälki oli todella hyvä ja pikku naarmut katosivat siinä samalla. Hinta ei tosiaan ollu paha, en nyt kyllä yhtään muista paljon. Itsekkin jotain vastaavaa ajattelin nyt keväällä, kun on noita kiveniskemiä kertynyt kehä I ajelussa todella paljon! :shock: :crazyeyes:
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Itse voin myös suositella auto glymin tuotteita. Saa taatusti rahalleen vastinetta. Vanhaa autoa vahailin noilla tuotteilla ja epäkesko hiomakoneella, jossa joku sellainen kangas/karva "laikka".

Sen sijaan en suosittele värivahoja. En voi sanoa omaavani paljoa kokemusta, mutta ainakin kaksi viimeistä yritystä eivät tuottaneet toivottua tulosta ja lisäksi homma on turhan tarkkaa ja suttaavaa. Edellinen värivaha taisi olla turtlewaxin purnukka jossa tuli sellainen huulipuna mukana naarmujen piiloittamiseen. Myöskään tämä ei mielestäni toiminut ainakaan niin hyvin mitä odotin. Poikkeuksena mainittakoon Korrekin mustille muoviosille tarkoitettu "värivaha". Tämä toimi erittäin hyvin, vaikkakin sama ongelma tarkkuuden ja suttauksen kanssa olikin.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9693
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Itselläni on ollut tuota AG:n punaista. On helppo levittää ja pyyhkiä, mutta vaatii päälleen kerroksen kiilloketta. Kulutuskestävyys ei mielestäni ollut mitenkään kotimaisia merkkejä parempi.

Värivahoista kokemukset ovat samansuuntaisia kuin Antijapella. Naapureidenkin pihat taisivat olla vihreässä mömmössä viimekesäisen värivahaussession jäljiltä - sottaista puuhaa. Naarmut menivät kohtuullisesti piiloon, mutta ilmestyivät takaisin jo parin pesukerran jälkeen. Väripuikosta ei minullekaan ollut mitään iloa - vihreänä se ei kelvannut edes vaimolle.

Ensi kesänähän me alfistit puleeraamme autojamme yläosattomissa Teuvoa kuunnellen...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8323
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Vittorio Jano kirjoitti:puleeraamme autojamme yläosattomissa Teuvoa kuunnellen...
:puke:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Onko jollain kokemuksia ko. tuotteesta tai firmasta?? Paljonko maksaa, onko vastannut odotuksia jne.?
Omaan autooni tuo käsittely on tehty. Itse sitä en ole tehnyt, mutta auton hanskikaslokerosta löytyi lappunen kyseisestä menettelystä.
Tällä haavaa en nyt muista hintaa, mutta ei se muistaakseni hirveitä ollut..

Auton pesemiseen/korin kiiltoon riittää hyvin pelkkä liukkari+painepesu.
Konepesua en ollenkaan käytä, koska pesun jälkeen saattaa löytyä "ylläreitä" maalipinnasta.

Avatar
ttt
Viestit: 27
Liittynyt: 30 Heinä 2004, 22:57
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ttt »

hamppi kirjoitti:
Onko jollain kokemuksia ko. tuotteesta tai firmasta?? Paljonko maksaa, onko vastannut odotuksia jne.?
Omaan autooni tuo käsittely on tehty. Itse sitä en ole tehnyt, mutta auton hanskikaslokerosta löytyi lappunen kyseisestä menettelystä.
Tällä haavaa en nyt muista hintaa, mutta ei se muistaakseni hirveitä ollut..

Auton pesemiseen/korin kiiltoon riittää hyvin pelkkä liukkari+painepesu.
Konepesua en ollenkaan käytä, koska pesun jälkeen saattaa löytyä "ylläreitä" maalipinnasta.
Käytin noin vuosi sitten omani juuri tuolla Sixgearin esittelemässä paikassa. Tulos oli ihan hyvä, lika on lähtenyt sen jälkeen aika "kevyillä" aineilla ja vesipesulla hyvin irti. Homma maksoi muistaakseni n. 200 egeä. En ole pitänyt hintaa pahana.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Kyllä, keväällä pääsee pihalle puleeraamaan alfaa nahkahousut jalassa yläkroppa paljaana Teuvo sterkoista soiden! Mikäs sen kivempaa, kesä tulee käki kuksii ja teukka soittaa.. :D

Itsellä tuli just alfa maalaamosta ja myllytyksestä joten tällänen parin viikon välein suoritettava operaatio on : Pesen auton autoshamppoolla ja vanteet vannekliinerillä, kuivaan sen ja sitten ensin Motip Kliinerivaha ja lopuksi Motip metallivaha.. Ostin noi motipin purkit ihan kokeiluksi ja ihan hyvää tavaraa olevinaan on.. Kiiltää kyllä :P
Turtle waxin värivahoistakin on kokemusta ja ei se nyt niin huonoa ole jos sävy on oikea (kirkkaanpunainen kirkkaanpunaiselle autolle)
Mutta vähänkin perinteistä poikkeava väri niin jo näyttää tyhmältä jos on jokunen kiveniskemä. Pitäisi varmaan ostaa tuollainen iso kiillotuskone keväällä :D Saattaisi helpottaa hommaa entisestään, vahauksessa kun menee se tunti pari poikineen jos hyvin tekee.

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

Katselin myös eilen kiillotuskonetta anttilassa. Jäi vielä hyllyyn ja ajattelin, että eiköhän sitä jaksa vielä käsin kiillottaa.
Onko foorumin Oululaisilla jäsenillä tietoa jostain edullisesta TI-hallista lähimain? Kyselin hintaa eräältä Nesteen asemalta ja hintaa olisi tullut tunnin keikalle reippaasti yli 20e, joten sangen kallista on hallin käyttö.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7741
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

MarcusV kirjoitti:ensin Motip Kliinerivaha
Eikös tuo ole hiovaa tavaraa :shock:

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Lauantaina olisi tarkoitus auto hakea ja sitten suoritetaan tietenkin perusteellinen pesu ja kiillotus. Nyt kiinnostaisi tietää että mitenkäs tuo konehuone olisi viisainta puhdistaa? Mitä mokkuloita kannattaa varoa ja onko sellaisia kohteita joiden kanssa on oltava erityisen varovainen? Aikaisemmat autot kun ovat olleet sellasia, että on suht surutta saanut päästellä ympäriinsä (poislukien virranajakaja) vaikka painepesurilla, eikä nyt viitsis heti minulle uutta autoa pestä hajalle. Entäpä mitä aineita suosittelette käytettäväksi?

edit: ja auton malli näkyypi sigusta

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Antijape kirjoitti: edit: ja auton malli näkyypi sigusta
näkyy, öö, mistä? En jummarra.

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Anthon kirjoitti: näkyy, öö, mistä? En jummarra.
Elikäs tuossa allekirjoituksessa. Kyseessä siis -01 147 2.0TS.

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Antijape kirjoitti: Nyt kiinnostaisi tietää että mitenkäs tuo konehuone olisi viisainta puhdistaa?
Mulle ei ainakaan tullut mitään ongelmia konehuoneen pesettämisestä, ihan perinteisesti liuottimella ja painepesurilla, kuivaus paineilmalla. Sinne tulppien koloihin voi kertyä herkästi vettä ja sitten seuraa käyntihäiriöitä, eli ei kai kannata kauheasti siihen päälle suihkia..

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Rolle kirjoitti:
MarcusV kirjoitti:ensin Motip Kliinerivaha
Eikös tuo ole hiovaa tavaraa :shock:
Kyllä se aavistuksen varmasti hiookin.. Kuoritaanhan sitä ihoakin ihonkuorinta-aineella niin miksei maalipintaa kliinerivahalla :mrgreen:

Ei tuo siis mitään liian karkeaa hiomatahnaa ole vrt.Farecla mutta päälle tietty aina tavallinen vaha.

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Antijape kirjoitti:
Elikäs tuossa allekirjoituksessa. Kyseessä siis -01 147 2.0TS.

Helvatti, mun macintoshi explorereineen ei näytä niitä signeerauksia...

Tarvii päivittää Mozillaan tämä IE.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Hesem kirjoitti:
Antijape kirjoitti: Nyt kiinnostaisi tietää että mitenkäs tuo konehuone olisi viisainta puhdistaa?
Mulle ei ainakaan tullut mitään ongelmia konehuoneen pesettämisestä, ihan perinteisesti liuottimella ja painepesurilla, kuivaus paineilmalla. Sinne tulppien koloihin voi kertyä herkästi vettä ja sitten seuraa käyntihäiriöitä, eli ei kai kannata kauheasti siihen päälle suihkia..
Painepesuria en käyttäisi konehuoneessa, nimenomaan ne tulppien syvennykset kerää vettä.. mun v6 ei suostunut käymään kunnolla ennen kuivausta ja tulppien vaihtoa. TS koneissa ihan samat huolet :wink:
- Alfaholic -

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Tuntuu pahalta ajatuskin kun suihkii vettä konehuoneeseen.. On niin paljon sähkövempeleitä.jne että ei oikein uskalla..

potkuhousu
Viestit: 29
Liittynyt: 11 Loka 2003, 03:53
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Lempi aiheeni :lol:

Mä tasen puhun viimeistelystä jossa putsataan auton maalipinta puhtaaksi kaikesta ylimääräisestä. Toi on kaiken alku ja juuri sillä vahauksen jälkeen vahan ja maalipinnan väliin ei saa jäädä mitään törkyä muhimaan. Puhtaaksi saa käyttämällä ClayBar vahapuikkoa. Sillä putsataan pinnasta kaikki lika, jarrupöly, metallihiukkaset, piki, ym...

Kandee pestä auto Fairy originaalilla millä saa vanhan vahan ja rasvan maalipinnasta pois. Tämä vain silloin kun haluaa vahat pois. sitten ClayBar käsittely. Pesu ja vahaus.

Tässä mun ClayBar kun oli putsannut ovet. Mun auto on aina pesty viikottain ja vahattu kerran kuukaudessa mutta silti tulee tällästä jälkeä.

ClayBar
ennen vahausta
Zainon jälkeen

Muista Zainon tuotteista mä laitan tarjouksen omaan osioon pääsisäisen jälkeen ja myyntihän alkaa sitten hutikuun alussa
Potkuhousu AKA Jyrki

Zaino Show Car Polish

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Jaahas, nyt on 4 päivää hyvää aikaa ryömiä tallissa vahapurkin kanssa. Elikkäs kunnon kevät siivous tiedossa. Glymiä pintaan ja sisälle myös.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9693
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tuosta potkuhousun Zainosta luinkin jo Carfreaksin foorumilta. Tulevatko olemaan paljon esim. AutoGlymin mömmöjä tyyriimpiä?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

potkuhousu
Viestit: 29
Liittynyt: 11 Loka 2003, 03:53
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

http://www.carwaxzaino.fi/index.php?sivu=tuote1

tuolla on hinnat ja vielä en ole kerennyt laittamaan teille myynti-ilmoa mutta AlfaBBSjäsenet tulevat saamaan rabattia hinnoista.
Potkuhousu AKA Jyrki

Zaino Show Car Polish

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

ei si mitään itkettäviä viispojosia :wink:

potkuhousu
Viestit: 29
Liittynyt: 11 Loka 2003, 03:53
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

jarski kirjoitti:ei si mitään itkettäviä viispojosia :wink:
No rohkeesti tuplataan se 10% :wink: eli tolasta alennusta kaavailin teille.
Potkuhousu AKA Jyrki

Zaino Show Car Polish

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

no jos seon niin tiukkaa niin voin maksaa +15% edellyttäen et on parempaa kuin glymi :wink: :wink: 8)

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9693
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tänne yksi puteli vahaa, joka
a. Antaa hienon kiillon
b. Ei vaadi viittä käsittelykerrosta
c. On helposti käsiteltävää
d. Kestää pinnassa vuoden

Paljonko maksaa?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Noilla ominaisuuksilla kaivaisin kyllä lompsan esiin ilman kyselyä :mrgreen:
- Alfaholic -

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Mikä tuo Zaino juttu oikeen on..
Haistaako nenäni kusetuksen??
Vai väitättekö tosiaan ettei tässä ole muka photoshoppia oikeen huolella, väitän että on?

"Zaino on koettava sitä ei voi kertoa sanoin. "
Kuva


On muuten tuo Motipin kliinerivaha todella suositeltavaa tavaraa.. Emäntä nosti palvilaatikon paskaiseen autoon juuri muutamia viikkoja sitten maalattuun pintaan ja naarmuthan siitä jäi kylkeen.. Lampaanvillalaikkaa ja motippia niin pinta on kuin uusi :) Kaikki naarmut katosi.. Enkä kuseta, saatika sitten myy Motippia ja saa provikoita sieltä :)

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

MarcusV kirjoitti:Itsellä tuli just alfa maalaamosta ja myllytyksestä..
Hä? Jos autosi on juuri maalattu, niin miksi vitussa se myllytettiin?
Vai väitättekö tosiaan ettei tässä ole muka photoshoppia oikeen huolella, väitän että on?
Tule kurkkaamaan mun 147:aa. :mrgreen:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10721
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Cuore Sportivo kirjoitti:Jos autosi on juuri maalattu, niin miksi vitussa se myllytettiin?
Kyllähän maalauksen jälkeen pinnassa on helposti jonkinlaista "ruiskunjälkeä", jotka sitten hiotaan pois. Eikös uudet autotkin yleensä myllytetä ennen luovutusta?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kyllähän maalauksen jälkeen pinnassa on helposti jonkinlaista "ruiskunjälkeä", jotka sitten hiotaan pois.
Ehkä näin, jos naapurin lasse on kotipihassaan maalaillut. Ammattilainen vetäisee niin moneen kertaan, että pinta on hyvä.
Eikös uudet autotkin yleensä myllytetä ennen luovutusta?
Ei. Tehtaalla saatetaan vetää laikalla pieni alue, jos on jotain nyppyä maalauksessa tullut. Myllytys on myrkkyä tuoreelle (ei mitään herkkua vanhallekaan) maalipinnalle.
Joka kolmannessa tummassa uudessa autossa on kyllä aika ikäviä naarmuja, mutta ne poistetaan käsin hieromalla, ei missään nimessä koneella.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

No vittu taas vain..

Vanhat pinnat vedettiin hiovalla aineella ja laikalla ja uudetkin vedettiin aineilla jos toisilla..

Vittu jos sä vittu maalaat autos vittu pihalla niin sama se mulle on :) Ihan maalaamossa maalautettiin ammattilaisilla ja helvetin hyvää jälkeä tuli ja vittu kun kiiltää niin vitusti vittu :mrgreen:

Ei se nyt niin ihme ole jos jokunen maalihuntu tulee vanhaankin pintaan mutta jos on hyvin suojattu niin sitten ei..
Uskoa täytyy, että VITUN hyvää jälkeä tule jos kliinerillä tai jollain tosi hennolla tahnalla vetää pinnan talven jälkeen.. Mulla ainakin kiiltää ja ihanasti! Aina se lumi ja skeida jotain jälkeä jättää talven jälkeen ja aineilla lähtee.. Ja jos nyppyä tulee niin nekin lähtee myllyllä. Kuka sitä käskee joka päivä myllyttämäänkään vanhaakaan pintaa, ja koneella ei tarvii vetää kovilla kierroksilla ja paskalla laikalla ja jos on hyvä konekin vielä..
Sama se pääasia että kiiltää, voi vaikka muijakin meikkaa siitä pinnasta ja aina näkee että letti on hyvin!

Ei se mitään, uskon cuore sportivo että 147 kiiltää mutta kato nyt noita kiiltopisteitä, saleen on fotoshopattukin tuota kuvaa, ei helvetissä nyt niin erinomainen satsi ole toi mitä tuossa myydään

Herneitä herneitä herneitä, ärter ärter ärter för dig alla!!!!!!!!!!!!!!

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

:shock:
Hieman epäselväksi jäi vastaus.
Kuinka monta kymmentä tuhatta euroa muuten maksoi? :lol:

Ltn
Viestit: 97
Liittynyt: 10 Kesä 2004, 02:16
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Ltn »

Itse menetellyt tätä vakiokaavaa eli autoglymin punainen+kulta metalliin nelisen kertaa vuodessa, ja ihan tyytyväinen ollut lopputulokseen. Pesut useimmiten autoglymin vahashampoolla.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10721
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Cuore Sportivo kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kyllähän maalauksen jälkeen pinnassa on helposti jonkinlaista "ruiskunjälkeä", jotka sitten hiotaan pois.
Ehkä näin, jos naapurin lasse on kotipihassaan maalaillut. Ammattilainen vetäisee niin moneen kertaan, että pinta on hyvä.
Naapurin Lasse, tai vaikka Alfa Romeo -verstaan maalauslinja. Oletkos katsonut joskus vaikka uuden, mustan Sataviiskutosen pintaa kaupassa? Ei oo priimaa ei :?

Emmänäistäoikeastimitääntiedä, satuinpahan vaan kiinnittämään huomiota kun kaupassa katselin. Vähän appelsiinipintaa ja hiukan pölyäkin jossain alla, uusissa autoissa.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin