Sekalainen koeajoketju
Valvoja: Moderators
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Re: Sekalainen koeajoketju
Minäkin kävin koeajamassa DS5:en heti kun se tuli, olin kuvien perusteella odottanut sitä jonkinlaisella jännityksellä ajatellen juuri että tässäpä omaperäinen auto. Koeajosta on jo aikaa mutta muistan ainakin että olin pettynyt, olihan siinä jänniä juttuja mutta kokonaisuus ei kuitenkaan minulle toiminut käytännössä. Pahinta oli että kyyti oli jotensakin epämukavaa, citikalta odottais jotain muuta.
- Farina
- Viestit: 1498
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Sekalainen koeajoketju
DS5:n koeajo itselläkin tekemättä, vaikka auto kyllä kiinnostaisi. Pari kertaa ottanut kylmät tyypit sisältä, mutta jäänyt tosi outo fiilis etunäkymästä. Aiemmin mainittu taustapeili peitti jo itsessään paljon näkymästä, mutta todella loivat A-pilarit vielä enemmän. Näkeekö tällä ajaa, on käynyt mielessä. Ajaessa tietysti katse keskittyy eteenpäin, mutta risteyksissä saanee olla aika tarkkana. Vai mitä mieltä koeajaneet ovat? Häiritsivätkö noi A-pilarit?
- lerppu
- Viestit: 6155
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Kokeillaan se 500X ny enste... Olivat saaneet vihdoin Espooseen nelikkoversion, kuulemma 9vaihteinen loota on erityisen hyvä. Huomiselle varattu koeajo, sittenpä selviää onko tuote hyvä! Aritan asiakaspalvelu saa toistaiseksi kyllä korkeat pisteet, voin tällä kokemuksella suositella!Albertolli kirjoitti:^Kumpaa meinasit tyrkyttää vaihdossa?
Ei tiedä vaikka jäsen Albertollin kohtalotoveriksi heittäytyisin ja hankkisin Fiiun!
- Shuttle
- Viestit: 2257
- Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
- Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii
Re: Sekalainen koeajoketju
^Tervetuloa kerhoon mikäli 500X:ään päädyt. Oma tulee vasta tuossa huhtikuussa, Cross Plussana, joten mikäs tässä kun ei Alfakaan tarjoa niin yhtään mitään. Se on hauska ja pirteä auto - järjellähän olisin ottanu Vitara S:n .
- glideslope
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Sekalainen koeajoketju
Olitkin ehkä jo tietoinen, että ysivaihteinen nelikko-fiiu oli viimeisimmässä TM:n talvivertailussa mukana ja menestyikin ihan mukavasti. Italiaanolta neljä tähteä ja yleisarvosana 8,5 on hieno suoritus!lerppu kirjoitti:Kokeillaan se 500X ny enste... Olivat saaneet vihdoin Espooseen nelikkoversion, kuulemma 9vaihteinen loota on erityisen hyvä. Huomiselle varattu koeajo, sittenpä selviää onko tuote hyvä! Aritan asiakaspalvelu saa toistaiseksi kyllä korkeat pisteet, voin tällä kokemuksella suositella!Albertolli kirjoitti:^Kumpaa meinasit tyrkyttää vaihdossa?
Ei tiedä vaikka jäsen Albertollin kohtalotoveriksi heittäytyisin ja hankkisin Fiiun!
Tässä yhteenveto loppuarvostelu-osiosta:
- lerppu
- Viestit: 6155
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
^Ah, en tiennytkään. Ei tule Vagniikan Maailma kotiin eikä ole onneksi ollut asiaa lekurin, yms. vastaanotolle, että olis lehtiä päässyt plaraamaan...
Kiitoksia tiedosta! Voi olla Bimmerin päivät luetut.
Kiitoksia tiedosta! Voi olla Bimmerin päivät luetut.
- alamajy
- Viestit: 2050
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
- Paikkakunta: Imatra
Re: Sekalainen koeajoketju
^^Ja lopussa pakollinen maininta Italian sähköistä.
Paikalla
- mattijus
- Viestit: 5287
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Kalukylä
Re: Sekalainen koeajoketju
Itse mietin, että mitä tuo peilinlämmitinmaininta tarkoittaa. Sivulasit eivät sulaneet?
VMP
- Isola
- Viestit: 2067
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
Osui puolivahingossa samainen lehti käsiin. Katsoin vain lopputuloksia ja aavistuksen - mutta vain aavistuksen - hymyilytti, kun talviautovertailun voittajasta todettiin "Hangessa sillä pärjää, jos lunta ei ole kovin syvälti."
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.
- glideslope
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Sekalainen koeajoketju
Tulee kato jo selkäytimestä.alamajy kirjoitti:^^Ja lopussa pakollinen maininta Italian sähköistä.
Hauskaa kuitenkin huomata, että kehitystä viimeisen 30 vuoden aikana on jopa tapahtunut.
Vuonna 1986 meidän italialaisen sijoitus oli se Euroviisuista tuttu.
- Macela
- Viestit: 2659
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: Sekalainen koeajoketju
^
Itseltä löytyy vaan
Itseltä löytyy vaan
- Shuttle
- Viestit: 2257
- Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
- Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii
Re: Sekalainen koeajoketju
Nyt on ihan pakko... tulevana 500X omistajana "sähköjä voisi vielä kehittää"? Mitä helvettiä se nyt oikeasti tarkoittaa? Mä en ole Puntossa (vm00, vm02, vm06, Grande vm09), Alfassa tm. törmännyt oikeasti mihinkään sähkövikaan ja ne on toimineet kaikki talvellakin. Olisi ihan hienoa tietää, että mikä tuossa mätti.
Asiasta täysin viidenteen, tänään kävin tyyppaamassa Vitara S:ää ja onhan se makea peli. Alta 30 kiloeuron nelikkoa täysillä varusteilla. Ainoa huonompi puoli 500X nähden oli paljon muovisempi sisusta. Autohan kulkee hiton hyvin ja on ihan näppärä sekä sisätiloiltaan väljä - nelikkona ei pahan hintainen ja ominaisuuslista on pitkä kuin synti.
Asiasta täysin viidenteen, tänään kävin tyyppaamassa Vitara S:ää ja onhan se makea peli. Alta 30 kiloeuron nelikkoa täysillä varusteilla. Ainoa huonompi puoli 500X nähden oli paljon muovisempi sisusta. Autohan kulkee hiton hyvin ja on ihan näppärä sekä sisätiloiltaan väljä - nelikkona ei pahan hintainen ja ominaisuuslista on pitkä kuin synti.
- Aquatica
- Viestit: 15113
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Sekalainen koeajoketju
Varmaan sähkövikaan kuului joku valoautomatiikka, pyyhkijälogiikka tai ilmastoinnin automaagi-äly.
Eivät vaan halunneet loppukaneetissa kertoa, ettei siinä mitään vikaa ollut - mutta kun ei vaan istu Saksalaiseen autoon......
Eivät vaan halunneet loppukaneetissa kertoa, ettei siinä mitään vikaa ollut - mutta kun ei vaan istu Saksalaiseen autoon......
- glideslope
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Sekalainen koeajoketju
Joo siis tarkennus vielä sanalle "meidän". En omista 33:sta, vaan tarkoitin noin yleisesti "meidän" Alfabbs-palstan autoja tässä.Macela kirjoitti: ^
Itseltä löytyy vaan
Tuo linkkaamasi millenium-vertailu oli jo silloin yksi useimpaan kertaan läpi kahlattu painotuote. -ja jäihän siinä Lexus ja Ford taakse..
- lerppu
- Viestit: 6155
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Näytti olevan hinta kivunnut yli neljänkympin. Se tarkoittaa että on ruksittu kaikki mahdolliset optiot. Sieltä tulee mukaan kaikki mahdolliset ja mahdottomat kilkkeet. Veikkaan että niiden käyttöominaisuuksia kritisoidaan? Eihän vertailussa kai millään saa aikaan luotettavuudesta dataa...Shuttle kirjoitti:Nyt on ihan pakko... tulevana 500X omistajana "sähköjä voisi vielä kehittää"? Mitä helvettiä se nyt oikeasti tarkoittaa? Mä en ole Puntossa (vm00, vm02, vm06, Grande vm09), Alfassa tm. törmännyt oikeasti mihinkään sähkövikaan ja ne on toimineet kaikki talvellakin. Olisi ihan hienoa tietää, että mikä tuossa mätti.
Asiasta täysin viidenteen, tänään kävin tyyppaamassa Vitara S:ää ja onhan se makea peli. Alta 30 kiloeuron nelikkoa täysillä varusteilla. Ainoa huonompi puoli 500X nähden oli paljon muovisempi sisusta. Autohan kulkee hiton hyvin ja on ihan näppärä sekä sisätiloiltaan väljä - nelikkona ei pahan hintainen ja ominaisuuslista on pitkä kuin synti.
Koskapa näissä on julkean pitkät toimitusajat, valitsin omaa kaupantekokohdetta varusteiden osalta toimitusaika edellä. Jos kaupat tulee, saisin nelikkoyksilön valkeana winter- sekä visibilitypackillä höystettynä. Alunperin oli sähköjakkaraa sekä Hifipakettia ruksittuna, mutta sitten toimitus venyis juhannukseen...
Mutta ei vielä nuolaista! Jäitä hatussa ja vaimo mukana koeajolla.
Re: Sekalainen koeajoketju
Joskus sinisilmäisenä luotinkin näihin talvitesteihin. Nykyään en påtkääkään, enkä paljo muihinkaan ns. testeihin. En tiedä tulkitsenko oikein/väärin, mutta Audiin saatiin jarrujen loppuarvostelussa kiitettävä 9. Arvosteltiinko tässä vain sitten poljintuntumaa ja kaarrejarrutusta? Jotenkin tuollainen kuva tästä jää, koska ne oli Audissa hyvällä tasolla. Jarrutus lumella: Audi oli toiseksi viimeinen Mersun jälkeen ja kitkaerojarrutuksessakin puolen välin huonommalla puolella -> oliko kiitettävä suoritus. Ei oikein oikeuttaisi kiitettävään arvosanaan. Scheisseahan tämä on.
Sanallisessa osiossa lopussa ei mainintaakaan Audin jarruista? Hyvää/Huonoa osiossa lyhyesti kyllä. Mersun huonot jarrut kuitataan massan hitaudella. Massa ei kuitenkaan näytä vaikuttaneen Mersun kiihtyvyyteen...
Sanallisessa osiossa lopussa ei mainintaakaan Audin jarruista? Hyvää/Huonoa osiossa lyhyesti kyllä. Mersun huonot jarrut kuitataan massan hitaudella. Massa ei kuitenkaan näytä vaikuttaneen Mersun kiihtyvyyteen...
Paikalla
- mattijus
- Viestit: 5287
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Kalukylä
Re: Sekalainen koeajoketju
Subaru oli joskus muinoin huono talviauto koska sillä pääsi kauemmaksi penkkaan. (lämpisi nopeasti eikä jäänyt kiinni "mihinkään")
VMP
- glideslope
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Sekalainen koeajoketju
Hyviä pointteja Wernerillä.
Audin jarruarvosanaa ihmettelen itsekin. Pelkän tuntuman perusteella on annettu kiitettävä, vaikka fyysinen suoritus on alle keskiarvon. Mitä hittoa?
Ja onko tänä päivänä oikeasti niin kovin vaikeaa valita vertailuryhmään jotakuinkin tasavarusteiset yksilöt? -ettei sitten synny tilannetta, jossa esim. mersun huimaa hintaa AMG-pakettineen + ilmajousineen pitää jotenkin perustella tai hakea saman auton vajavaisen suoritustuloksen syytä em. paketin tuomista liian isoista pyöristä?
Audin jarruarvosanaa ihmettelen itsekin. Pelkän tuntuman perusteella on annettu kiitettävä, vaikka fyysinen suoritus on alle keskiarvon. Mitä hittoa?
Ja onko tänä päivänä oikeasti niin kovin vaikeaa valita vertailuryhmään jotakuinkin tasavarusteiset yksilöt? -ettei sitten synny tilannetta, jossa esim. mersun huimaa hintaa AMG-pakettineen + ilmajousineen pitää jotenkin perustella tai hakea saman auton vajavaisen suoritustuloksen syytä em. paketin tuomista liian isoista pyöristä?
Viimeksi muokannut glideslope, 13 Helmi 2016, 00:21. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- Macela
- Viestit: 2659
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: Sekalainen koeajoketju
Juu, itsekin tuolla "itseltä löytyy vaan" tarkoitin tuota TM-vertailua Alfalla enkä itse 156:sta autona . Juu niihnän siinä jäi.. Lexus vielä kahden tähden päähän.glideslope kirjoitti:Joo siis tarkennus vielä sanalle "meidän". En omista 33:sta, vaan tarkoitin noin yleisesti "meidän" Alfabbs-palstan autoja tässä.Macela kirjoitti: ^
Itseltä löytyy vaan
Tuo linkkaamasi millenium-vertailu oli jo silloin yksi useimpaan kertaan läpi kahlattu painotuote. -ja jäihän siinä Lexus ja Ford taakse..
- lerppu
- Viestit: 6155
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
^E84 tuohon varusteiden poispudottamiseen tänä talvena tutustutti. Ensin meni takalasinlämmitin. Sitten puhallin (paitsi täysiä ikkunalle). Ja akunvaihto ei ihan suoraviivaista... Lisäksi sähkövarusteiden käyttökytkimet - pari vuotta sitten totesin vaimolle "kyllä näihin tottuu". Ei oo vielä tottunut. Mutta pirun hyvä voimalinja ja laadukas fit&finish! Bemarikaupassa oltais jos ne ei ois niin järjettömän hintaisia...
Koeajorapska jokatapauksessa tuloillaan, nyt unta palloon.
Koeajorapska jokatapauksessa tuloillaan, nyt unta palloon.
- Polforea
- Viestit: 11551
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Joku näköjään ehti jo vastata. Tuo Lerpun viesti on siis vastaus viestiin, jossa luettelin nipun saksalaisia sähkö-/softavikoja. Luin sen itse uudestaan ja totesin sävyni olleen turhan pilkkaava asialliselle autofoorumille. BMW:n akkuongelmat oli siis yksi kohta listalla.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- hjpp
- Viestit: 1967
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Sekalainen koeajoketju
Eikös TM:n talvivertailun voittanut kerran auto, joka oli lämmityslaitteeltaan tasaväkinen tuon 33:n kanssa?
- Aquatica
- Viestit: 15113
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Sekalainen koeajoketju
^
Jos se oli VW niin varmasti?
Jos se oli VW niin varmasti?
-
- Viestit: 2648
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Sekalainen koeajoketju
Tarvitseeko tätä edes kysyä, kun kyseessä on VAGniikan maailma. Lehti, jossa televisiotestin voittajaksi väännettiin aina Finlux/Salora, vaikka kuvanlaatu olisi ollut testiryhmän toiseksi huonoin. Sehän on televisiossa vähemmän oleellinen seikka kuin helppo käyttöönotto ja hyvä käyttäohjekirja...Werneri kirjoitti:JArvosteltiinko tässä vain sitten poljintuntumaa ja kaarrejarrutusta? Jotenkin tuollainen kuva tästä jää, koska ne oli Audissa hyvällä tasolla.
Ja muihinkin ketjun viesteihin liittyen... juu, mieleen on kyllä jäänyt, miten yhdessä talvitestissä voittajaksi väännettiin joku VAGina, vaikka taisi olla hitain lämpenemään. Ja joku 10 vuotta sitten, kun ESP/ECS oli uusi tuttavuus, VAGina sai lisävarusteESCistä ämpärikaupalla pisteitä. Toki luonnollista, onhan tämä VAGinan innovaatio siinä missä peruutettaessa automaattisesti käynnistyvä takalasin pyyhinkin...
Todella härskisti siis muuttelevat painotuksia siten, että "oikea" merkki saadaan, jos ei voittajaksi, niin ainakin mitalisijalle. Plus ennalta valitut häviäjät sinne häntäpäähän. Aina ei tahdo tämäkään onnistua ja sekös aiheuttaa pahaa mieltä. Jossain talvitestissä Renault nousi melkein mitalisijoille -> loppuarvosteluun kirjoitettiin vuodatus surkeasta laatumaineesta.
BTW, ne Fiatin runsaat sähköviat olivat siis tehoton peilien lämmitys ynnä se, että auto tarvitsi testin alussa apuvirtaa käynnistykseen. Ei näille tekniikan neroille tullut mieleen, että jos/kun akku on ollut heikossa hapessa, tällä voisi olla yhteyttä sähkölämmittimien toimintaan. Myös Subarun peilien lämmitys temppuili...
Noista peileista jaksetiinkin rutista. Vähemmällä sivuutettiin Volvon "fiksu" käynnistysautomatiikka, joka tyhjensi akun kahteen kertaan saamatta autoa käyntiin ja Toyotan "runsas äänimaailma". Jos tämä tarkoittaa sitä, että ESC pillittää varoitusta koko ajan (kuten iso T jossain Huulilasin testissä), niin ainakin allekirjoittaneella karkaisi käämistä savut melko nopeasti.
PS Lerppu, ei sinulla enää ole vaihtoehtoja, ehdottoman objektiivisten TM mittausten mukaan 500X on enemmän kuin yksi X.
PS2: Ja nyt todellakin Rasvis, lerppu & co koeponnistamaan 500X. Hitusen enemmän on luottoa teidän sanaanne. Mielellään sekä 4-veto että bensaturbo. Maailmaltahan on kuulunut selaistakin, että ajoltaan MA olisi paras. Taitaa olla dieselpata + mehumaija vähän raskas tähän koppaan. Autohan oli koko testiryhmän "nenäpainoisin" lukemin 63/47.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Kivijärvi
- Viestit: 962
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Sekalainen koeajoketju
Fiat 500X:n voi ostaa koeajamatta, on se sen verran laatuisa kulkine. Oma maku ratkaisee ainakin omassa valinnassa, eikä toimivat peilinlämmittimet mitään vaikuttaisi. Alfa 156:ssa oli loistava istuin. Sen lämmittimien toimivuutta en edes muista. Nappikin eksoottisesti kiskon päässä penkin alla. Silti istuin ratkaisisi. Käynnistyminen paukkupakkasissa ei ole dieselin laji, merkistä riippumatta, mutta polttoainetta ei viitsitty tuoda esille TM-testissä. 500X on saanut yhtä monta koeajotuomiota kuin on ollut ajajia. Mielestäni luonnetta siis on, autoon ei voi sen vuoksi suhtautua kuin leivänpaahtimeen ja Windows-kannettavaan. Viva Italia!
- lerppu
- Viestit: 6155
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Fiat 500X 2,0 MultiJet Cross Plus AT 4x4
Renkaidenpotkintaa:
Helmikuinen Tapaninvainio heräsi lauantaina räntäsateiseen aamuun.
Ilmastoa sadatellen otin esiin autonosto-housuni, olettaen niille tulevan käyttöä tuotapikaa.
Tuhdin kahvikupillisen avittamana suunnistinkin kohti Espoon rajamuodollisuuksia, komentaen Baijerilaisen potentiaalivaihdokin kulkemaan pitkin kameravalvottua väylää Fiat-myymälän suuntaan. Käymättömien korpimaiden takaa löytyikin Arita ja siellä odottava 500X. Punainen nelikko oli hiukan surullisesti lumen peittämä, mutta avulias myyjä harjasi (TM) hirmuisella luutimisella auton lumettomaksi tuossa tuokiossa!
Ensivaikutelma:
Luonnossa ensikertaa Fiiua ihastellessa huomio kiinnittyi ulkomittojen todelliseen suuruuteen, jotka muotoilu kuvia katsoessa pienentää. Laatuvaikutelma ulkoa, hmm, riittävä. Pari kulmakarvankohotusta - ei ajovalopesureita ja takavalot vanhankoulun heijastimilla. Makukysymyksiä, kai. Sisällä sama jatkuu - ihan jees! Ei "wow", mutta riittävää. Suoraan Giuliettan varaosalaatikosta paljon tavaraa. Odotukseni 38teur autoon oli ehkä epärealistisen korkealla, mutta sisälaatu on myös riittävä - ei dealbrakereita vielä! Penkit on enemmän kauniit kuin hyvät, ei toki huonotkaan. Tilaa pienelle perheelle hyvin, lastenistuin sujahtaa isofixiin heittämällä ja kakara istuimeen tappelulla - kaikki siis "normaalisti". Pelkääjän jakkaraa ei tarvitse siirtää - poika mahtuisi 183 cm kuskinkin taakse tarvittaessa. Kaikki kytkimet ja käyttölogiikka tasan sama kuin Giuliettassa, tässähän on kuin kotonaan! Toki ensikertaa hiipii mieleen, että mainitusta "kodista" maksoin 6kk sitten (kolmevuotiaana 40tkm ajettuna) 23teur 500X:ää vähemmän...
Hyvä ajoasento löytyy huomiotaherättävän helposti ja ajoasema on komentava - asiallista!
Ajaminen:
Vamonos rapidos! Paitsi että - mitäs helkuttia?! Lähdinkö liikkeelle pakettiautolla? Tämähän ei kulje mihinkään... Meinasi koeajo loppua ennen naapurirakennuksen McDonaldsia. Mutta - haa, menonvalitsinhan on economy-asennossa! Korjataan *sport* ja vamonos! Mutta ei kyllä rapidos... Tästä ei vältsisti hyvä heilu.
Muutoin ajaminen vakuuttaa, ei heilu - ei huoju. Räntäpolanteille saa nauraa ja ohjaus on toki konsernin nykytuotteille tyypillisesti keinotekoisen oloinen, mutta jotenkin kuitenkin tunnokas. Keskialueella tosin omalaatuisesti tyhjää... 18" kitkoissa todella hyvin pitoa, alustan ominaisuudet erinomaiset. Profiilin vuoksi tosin ajaa saa aktiivisesti. Ajettavuus positiivinen kokemus, mutta - Kulkua ei ole!
Pieni vertailu nykyisiin laitteisiin:
X1 menee hyvin, sopii vauhdikkuus tarpeisiini. Ilmoitettu vähän päälle 8s 0-100. Uskottava lukema. T-Jet tuntuu numeroitaan nopeammalle, sille taitaa olla ilmoitettu 9.2s 0-100. Vähintäänkin näin, melkein yhtä nopsa kuin Bimmeri. 500X ilmoitettu 9.8s 0-100 km/h. Pitäisi siis olla kulkemisessa sama ero kuin BMW vs. Giulietta. Yksiselitteisesti - ei ole. Fiiu ei herätä luottamusta kulkupuolella.
Palanen realismiä:
500X 4x4 suorituskyky riittää kotimaiseen liikenteeseen. Se on "ihan ok". Mutta omat mieltymykset vellovat vikkelämpien autojen luona, varsinkin jos pitää tipauttaa tuhti tukko rahaa auton saadakseen. Monelle muulle Fiiun tarjoama vauhti voisi olla enemmän kuin tarpeeksi, jopa ripeän puolella. Tämä on makukysymys.
Neliveto:
Yllättävän toimiva! Jäisenkostealla tiellä meni hienosti, tarjosi jopa vähän kylkeä. Räppääminen ei kyllä houkuta, ennenkaikkea jatkuvasti koko repertuaariaan käyttävän ysipykäläisen mehumaijan vuoksi. Laatikosta enemmän myöhemmin. Koska nyt maininnan ansaitsee - ei vain alustan kanssa hyvin toimiva neliveto - vaan myös auton ajonestot. Jotka ensikertaa koskaan (and I meen EVER) istuvat auton luonteeseen ja todella edistävät ajoa. Vakauttaen ja auttaen eteenpäin. Bravo! Hieno suoritus. - Samaan hengenvetoon tosin myönnettävä että luonteeltaan 500X ohjaa herrasmiesmäiseen liikehdintään, johon mokomat elektroniikka-aivot hyvin sopivatkin.
Laatikosta:
9 pykäläinen Range Rover Evoquesta tuttu laatikko vaihtaa hienosti. Ja usein. Aivan kuin muistuttaakseen teknisestä hienoudestaan. Osa kiihtyvyyden ongelmista voi liittyä laatikkoon. M-Jetissä tuntuisi olevan vääntöä. Mutta juuri kun huomaat istuimen olevan myös selkänojalla varustettu, kierrokset punaviivalle ja laatikko esittelee tiheää valikoimaansa... Hieno loota, mutta ei ihan istu tähän voimalinjaan.
Summaten:
500X on erittäin pystyvä auto luokassaan. Jos on saatava uusi 4x4 automaattivaihteinen auto tästä luokasta, 500X on alle 40keur hintaluokassa lyömätön!
Omaan ostopäätöseen vaikuttaa mieltymysteni lisäksi oma tilanteeni. 6 vuotias vajaan satkun maailmaa nähnyt X1 on parempi autona kuin 500X, tai ehkä oikeammin itselleni sopivampi...
Mutta uusi X1 samoilla spekseillä on julkean kallis, joten jatkan elinkaaren venyttämistä nykyiselle yksilölle.
Olin unohtanut vanhan opetuksen, jonka sain aikoinaan Ameriikan vuosina:
- Silloin tuli koeajettua kaikenlaisia kulkineita, joidenkin Suomi-hinnat kuusinumeroisia. Autoja nekin vain oli.
Menin koeajamaan 500X:ää aivan epärealistisin odotuksin, 38keur auton piti oleman ylimaallisen hyvä!
Eihän se huono ole, vaan oikeasti helppo suositella ja vaikkapa ainoaksi autoksi Giuliettaa parempi. Mutta ei vastannut tarpeitani - syystä että odotukseni eivät olleet reaalimaalmasta.
Renkaidenpotkintaa:
Helmikuinen Tapaninvainio heräsi lauantaina räntäsateiseen aamuun.
Ilmastoa sadatellen otin esiin autonosto-housuni, olettaen niille tulevan käyttöä tuotapikaa.
Tuhdin kahvikupillisen avittamana suunnistinkin kohti Espoon rajamuodollisuuksia, komentaen Baijerilaisen potentiaalivaihdokin kulkemaan pitkin kameravalvottua väylää Fiat-myymälän suuntaan. Käymättömien korpimaiden takaa löytyikin Arita ja siellä odottava 500X. Punainen nelikko oli hiukan surullisesti lumen peittämä, mutta avulias myyjä harjasi (TM) hirmuisella luutimisella auton lumettomaksi tuossa tuokiossa!
Ensivaikutelma:
Luonnossa ensikertaa Fiiua ihastellessa huomio kiinnittyi ulkomittojen todelliseen suuruuteen, jotka muotoilu kuvia katsoessa pienentää. Laatuvaikutelma ulkoa, hmm, riittävä. Pari kulmakarvankohotusta - ei ajovalopesureita ja takavalot vanhankoulun heijastimilla. Makukysymyksiä, kai. Sisällä sama jatkuu - ihan jees! Ei "wow", mutta riittävää. Suoraan Giuliettan varaosalaatikosta paljon tavaraa. Odotukseni 38teur autoon oli ehkä epärealistisen korkealla, mutta sisälaatu on myös riittävä - ei dealbrakereita vielä! Penkit on enemmän kauniit kuin hyvät, ei toki huonotkaan. Tilaa pienelle perheelle hyvin, lastenistuin sujahtaa isofixiin heittämällä ja kakara istuimeen tappelulla - kaikki siis "normaalisti". Pelkääjän jakkaraa ei tarvitse siirtää - poika mahtuisi 183 cm kuskinkin taakse tarvittaessa. Kaikki kytkimet ja käyttölogiikka tasan sama kuin Giuliettassa, tässähän on kuin kotonaan! Toki ensikertaa hiipii mieleen, että mainitusta "kodista" maksoin 6kk sitten (kolmevuotiaana 40tkm ajettuna) 23teur 500X:ää vähemmän...
Hyvä ajoasento löytyy huomiotaherättävän helposti ja ajoasema on komentava - asiallista!
Ajaminen:
Vamonos rapidos! Paitsi että - mitäs helkuttia?! Lähdinkö liikkeelle pakettiautolla? Tämähän ei kulje mihinkään... Meinasi koeajo loppua ennen naapurirakennuksen McDonaldsia. Mutta - haa, menonvalitsinhan on economy-asennossa! Korjataan *sport* ja vamonos! Mutta ei kyllä rapidos... Tästä ei vältsisti hyvä heilu.
Muutoin ajaminen vakuuttaa, ei heilu - ei huoju. Räntäpolanteille saa nauraa ja ohjaus on toki konsernin nykytuotteille tyypillisesti keinotekoisen oloinen, mutta jotenkin kuitenkin tunnokas. Keskialueella tosin omalaatuisesti tyhjää... 18" kitkoissa todella hyvin pitoa, alustan ominaisuudet erinomaiset. Profiilin vuoksi tosin ajaa saa aktiivisesti. Ajettavuus positiivinen kokemus, mutta - Kulkua ei ole!
Pieni vertailu nykyisiin laitteisiin:
X1 menee hyvin, sopii vauhdikkuus tarpeisiini. Ilmoitettu vähän päälle 8s 0-100. Uskottava lukema. T-Jet tuntuu numeroitaan nopeammalle, sille taitaa olla ilmoitettu 9.2s 0-100. Vähintäänkin näin, melkein yhtä nopsa kuin Bimmeri. 500X ilmoitettu 9.8s 0-100 km/h. Pitäisi siis olla kulkemisessa sama ero kuin BMW vs. Giulietta. Yksiselitteisesti - ei ole. Fiiu ei herätä luottamusta kulkupuolella.
Palanen realismiä:
500X 4x4 suorituskyky riittää kotimaiseen liikenteeseen. Se on "ihan ok". Mutta omat mieltymykset vellovat vikkelämpien autojen luona, varsinkin jos pitää tipauttaa tuhti tukko rahaa auton saadakseen. Monelle muulle Fiiun tarjoama vauhti voisi olla enemmän kuin tarpeeksi, jopa ripeän puolella. Tämä on makukysymys.
Neliveto:
Yllättävän toimiva! Jäisenkostealla tiellä meni hienosti, tarjosi jopa vähän kylkeä. Räppääminen ei kyllä houkuta, ennenkaikkea jatkuvasti koko repertuaariaan käyttävän ysipykäläisen mehumaijan vuoksi. Laatikosta enemmän myöhemmin. Koska nyt maininnan ansaitsee - ei vain alustan kanssa hyvin toimiva neliveto - vaan myös auton ajonestot. Jotka ensikertaa koskaan (and I meen EVER) istuvat auton luonteeseen ja todella edistävät ajoa. Vakauttaen ja auttaen eteenpäin. Bravo! Hieno suoritus. - Samaan hengenvetoon tosin myönnettävä että luonteeltaan 500X ohjaa herrasmiesmäiseen liikehdintään, johon mokomat elektroniikka-aivot hyvin sopivatkin.
Laatikosta:
9 pykäläinen Range Rover Evoquesta tuttu laatikko vaihtaa hienosti. Ja usein. Aivan kuin muistuttaakseen teknisestä hienoudestaan. Osa kiihtyvyyden ongelmista voi liittyä laatikkoon. M-Jetissä tuntuisi olevan vääntöä. Mutta juuri kun huomaat istuimen olevan myös selkänojalla varustettu, kierrokset punaviivalle ja laatikko esittelee tiheää valikoimaansa... Hieno loota, mutta ei ihan istu tähän voimalinjaan.
Summaten:
500X on erittäin pystyvä auto luokassaan. Jos on saatava uusi 4x4 automaattivaihteinen auto tästä luokasta, 500X on alle 40keur hintaluokassa lyömätön!
Omaan ostopäätöseen vaikuttaa mieltymysteni lisäksi oma tilanteeni. 6 vuotias vajaan satkun maailmaa nähnyt X1 on parempi autona kuin 500X, tai ehkä oikeammin itselleni sopivampi...
Mutta uusi X1 samoilla spekseillä on julkean kallis, joten jatkan elinkaaren venyttämistä nykyiselle yksilölle.
Olin unohtanut vanhan opetuksen, jonka sain aikoinaan Ameriikan vuosina:
- Silloin tuli koeajettua kaikenlaisia kulkineita, joidenkin Suomi-hinnat kuusinumeroisia. Autoja nekin vain oli.
Menin koeajamaan 500X:ää aivan epärealistisin odotuksin, 38keur auton piti oleman ylimaallisen hyvä!
Eihän se huono ole, vaan oikeasti helppo suositella ja vaikkapa ainoaksi autoksi Giuliettaa parempi. Mutta ei vastannut tarpeitani - syystä että odotukseni eivät olleet reaalimaalmasta.
- Liitteet
-
- 500X näyttää tältä oikeassa elämässä.jpg (138.7 KiB) Katsottu 7748 kertaa
-
- 500X vs. 1gen RAV4, kookas on Fiiu.jpg (126.27 KiB) Katsottu 7748 kertaa
-
- 2 vuotias mahtuu kyytiin.jpg (103.07 KiB) Katsottu 7748 kertaa
Re: Sekalainen koeajoketju
Mites Mini Clubman? Mallistossa myös tehokkaita diesel että bensakoneita. Keväällä tulee vielä nelivetoisena saataville. Ton uuden Clubmanin muotoilukin näyttää hyvältä, ainakin omaan silmään.
- lerppu
- Viestit: 6155
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
^2-sarjaan perustuva, mutta kauniimpi Mini kiinnostaa kyllä. Miksiköhän noin paljon Bimmeria edukkaampi? Forumistien iloksi poiminta virallisilta esittelysivuilta:"Kohokohtien huippuna on katon valaistu haineväantenni, joka kerää katseet puoleensa."
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4910
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Sekalainen koeajoketju
Salossa oleva Fiat Croma dsl. YOR-879
Nyt tiedän miten M32 ääntää ja keppi heiluu kun vaihteisto sökönä. Talvirenkaatkaan ei peitä ulinaa 5.vaihteella. Infosin kauppiastakin asiasta.
Nyt tiedän miten M32 ääntää ja keppi heiluu kun vaihteisto sökönä. Talvirenkaatkaan ei peitä ulinaa 5.vaihteella. Infosin kauppiastakin asiasta.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- lerppu
- Viestit: 6155
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Ei tule ainakaan minulta Klubimiehen koeajorapskaa. Olin yhteydessä Herttoniemen Laakkoseen ja jäätiin ennen kättelyä nuin kauas toisistamme, että ei ollut realistista jatkaa kaupantekoa. Sanoinko jo että Arita Espoossa asiat sujuivat hyvin? No - nyt sanoin!Virtsu kirjoitti:Mites Mini Clubman? Mallistossa myös tehokkaita diesel että bensakoneita. Keväällä tulee vielä nelivetoisena saataville. Ton uuden Clubmanin muotoilukin näyttää hyvältä, ainakin omaan silmään.
Vielä lisää pohdintoja: 500X periaatteessa vakuutti. Renegade lienee aika sama asia. Ja siihen saa 170 hepoisen koneen. Ilmoittavat 8,9s 0-100 km/h. Jos edes lähellä totuutta, tuo riittäisi... Katsotaan josko taas saisi kirjoitella "Jeeppimiehet heiluttaa" -ketjuun...
EDIT: Enpäs koeajakaan enää mitään hetkeen. Keskityn lukemaan muiden rapskoja ja pysyn etäällä autoliikkeistä. Kun ei oikeen meinaa joko tulla hyviä ehtoja tai polttelevia malleja. (Käytän 1gen Mustangin suunnittelutiimin jäsenen mantraa: "haluaisitko pestä tämän auton?" - jos vastaus on ei, tunnetta hankinnassa ei ole mukana.) Palataan asiaan ehkä sitten joskus, nykyiset kulkineeni ovat ihan hyviä vehkeitä. Eipä rimpuilla niiden kanssa!
- Kivijärvi
- Viestit: 962
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Sekalainen koeajoketju
Toyota Aygo X-shift -rättikatto/2016:
+ sopivanvärisenä ihan ok näköinen ulkoa, ja Fiat 500 tyyliin ulkoväriin matsatut muovit kojelaudassa piristävät tätäkin autoa kummasti sisältä
+ "lottovoittajan" Toyo-penkit, eli puolinahat, toivat myös piristettä tyyliin. Ranskismainen pehmeä istuin ei tukea juuri tarjonnut nahkoillakaan.
+ käsiläpsyttimin ohjattava puoliautomaatti. Helpottaa ihmisen oloa kummasti kaupungissa! Noilla läpsyttimillä vaihtoajat ovat mielestäni paljon nopeammat ja itsevalittuina aina oikea-aikaiset. Automaattina aika kehno muuten ja verrattavissa smart fortwon vastaavaan. Ajatti oudon isoilla kierroksillakin. Nyökkii ja keinuu kun pitäisi ehtiä ripeämpää. Ei ehkä heikkohermoisille, ymmärtäväisille kylläkin sopiva vaihteisto
+ ajettavuus yllättävän tukeva maantiellä satasta päästeltäessä. Ohjauskin tarkimpia hetkeen vastaan tulleita. Tunto tässä autoyksilössä oli parempi kuin taannoin ajetussa Peugeot 108:ssa - eiköhän nämä muuten samoja autoja ole ajaa. Varmaan rengastuskysymys tai sitten Pösöä oli tarjottu rotvallin reunaan sopivasti.. Hakkapeliitta 8 on hyvä ajaa tuossa, hyvä se on meillä toisessakin autossa.
+ riittävä kulku 1.0/69hp kaikissa olosuhteissa. Twingon ahdistus ja puutuneisuus maantienopeuksissa tuosta puuttui kokonaan. Moottorissa kiusattuna pyrkivä äänimaailma.
- rättikattoisessa meteli maantiellä lähinnä järkyttävä. Mutta oma valintahan se on, että pistää nastat alle tuollaiseen. Tuuli ei humissut tuossa kuten Twingossa, joten siltä osin parempi eristys. Moottorin äänetkin kuuluvat kuin 1980-luvun autoissa yleisesti. Tekisi mieli todeta oma 500 kuitenkin hiljaiseksi noihin verrattuna.
- etäisyyssäädön puute ratin säädöistä. Jää nyt vähän kauas, tai vaihtoehtoisesti mentävä polvet suussa.
- umpisurkea takanäkyvyys. Kirjaimellisesti sillä takaovien nouseva linja umpinaisuudessaan jätättää valtavan pimeän kulman. Vähän kuin 159:ssä..
Tiedä häntä... Toyota Joustolla "omaksi" kohtuuhintaan. Huolettomuus, varmuus, hyvät merkkiorganisaatio, huoltosoppari, pitkä takuu... Saapa nähdä kutitteleeko järkiperusteet tarpeeksi hankkimispäätökseen.
+ sopivanvärisenä ihan ok näköinen ulkoa, ja Fiat 500 tyyliin ulkoväriin matsatut muovit kojelaudassa piristävät tätäkin autoa kummasti sisältä
+ "lottovoittajan" Toyo-penkit, eli puolinahat, toivat myös piristettä tyyliin. Ranskismainen pehmeä istuin ei tukea juuri tarjonnut nahkoillakaan.
+ käsiläpsyttimin ohjattava puoliautomaatti. Helpottaa ihmisen oloa kummasti kaupungissa! Noilla läpsyttimillä vaihtoajat ovat mielestäni paljon nopeammat ja itsevalittuina aina oikea-aikaiset. Automaattina aika kehno muuten ja verrattavissa smart fortwon vastaavaan. Ajatti oudon isoilla kierroksillakin. Nyökkii ja keinuu kun pitäisi ehtiä ripeämpää. Ei ehkä heikkohermoisille, ymmärtäväisille kylläkin sopiva vaihteisto
+ ajettavuus yllättävän tukeva maantiellä satasta päästeltäessä. Ohjauskin tarkimpia hetkeen vastaan tulleita. Tunto tässä autoyksilössä oli parempi kuin taannoin ajetussa Peugeot 108:ssa - eiköhän nämä muuten samoja autoja ole ajaa. Varmaan rengastuskysymys tai sitten Pösöä oli tarjottu rotvallin reunaan sopivasti.. Hakkapeliitta 8 on hyvä ajaa tuossa, hyvä se on meillä toisessakin autossa.
+ riittävä kulku 1.0/69hp kaikissa olosuhteissa. Twingon ahdistus ja puutuneisuus maantienopeuksissa tuosta puuttui kokonaan. Moottorissa kiusattuna pyrkivä äänimaailma.
- rättikattoisessa meteli maantiellä lähinnä järkyttävä. Mutta oma valintahan se on, että pistää nastat alle tuollaiseen. Tuuli ei humissut tuossa kuten Twingossa, joten siltä osin parempi eristys. Moottorin äänetkin kuuluvat kuin 1980-luvun autoissa yleisesti. Tekisi mieli todeta oma 500 kuitenkin hiljaiseksi noihin verrattuna.
- etäisyyssäädön puute ratin säädöistä. Jää nyt vähän kauas, tai vaihtoehtoisesti mentävä polvet suussa.
- umpisurkea takanäkyvyys. Kirjaimellisesti sillä takaovien nouseva linja umpinaisuudessaan jätättää valtavan pimeän kulman. Vähän kuin 159:ssä..
Tiedä häntä... Toyota Joustolla "omaksi" kohtuuhintaan. Huolettomuus, varmuus, hyvät merkkiorganisaatio, huoltosoppari, pitkä takuu... Saapa nähdä kutitteleeko järkiperusteet tarpeeksi hankkimispäätökseen.
- Aquatica
- Viestit: 15113
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Sekalainen koeajoketju
^
Mites Korean ihmeet? En nyt huomannut, oliko niistä jo puhetta ollut... Kia Picanto/Rio? Omasta mielestäni molemmat on naurettavan pieniä kippoja, mutta jos pikkukippoa kaipaa niin...
Mites Korean ihmeet? En nyt huomannut, oliko niistä jo puhetta ollut... Kia Picanto/Rio? Omasta mielestäni molemmat on naurettavan pieniä kippoja, mutta jos pikkukippoa kaipaa niin...
- Kivijärvi
- Viestit: 962
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Sekalainen koeajoketju
^ yritin tyyppejä Picantosta. Periaatteessa ihan ok näköinen ulkoa, mutta 'aikuismainen' sisusta ei nappaa. Kun ei lehtien mukaan ole edes erityisen hyvä ajaa luokassaan, jätin koeajon väliin. Sama pätee Hyundaihin. Chevy Spark oli persoonallinen, mutta muuten kait keskiverto ja uutena ei toki enää saakaan. Tarkkasilmäinen havaitsee Opel Karlin Sparkin laajaksi lärväleikkaukseksi. Mitsubishin kirppua vaivaa sama design by Stevie Wonder kuin Picantoa - sisältä. Ulkoa ihan kohtuullinen oikeassa värissä. Isomman luokan autoja en katsele, joku kipeys kai tämäkin on kun halvinta ja pienintä etsii.
- Hillhouse
- Viestit: 367
- Liittynyt: 23 Maalis 2011, 18:43
- Car(s): 147 GTA Q2, -03
Fiat 128 3P tbo, -78
MB ML300 (W164), -11 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Sekalainen koeajoketju
Tänään tuli vuokrattua alihankkijalle kiva auto Kansasissa kevään ajaksi. Firmamme alennuksilla lähes puoli-ilmaiseksi (=normaalin perheauton hinnalla) Dodge Challenger 6.4l Hemi V8, 485hv, MANUAALIASKILLA Mittarissa huimat 420 mailia eli aika tuore kärry.
Olihan sitä itsekin pakko tyypätä lounaalle mennessä ja ihan kivasti puhui Moiseksi jenkkihärpäkkeeksi yllättävän jämäkkä alusta ja hyvät jarrut Painoahan koslassa on ihan liikaa, mutta kuutiotuumat kyllä avittivat liikettä. Sen enempää ei lyhyeltä koeajolenkiltä ole kerrottavaa ominaisuuksista. Launch controlkin jäi kokeilematta...
Huvittavinta koko päivässä oli, kun haimme auton vuokraamosta niin kaveri oli ajanut perässäni about 10 mailia niin jo poliisit pysäyttivät - perä eksyi rinnalle liikennevaloista lähdettäessä Hyvin alkoi! Ei kyllä tullut sakkoja. Katotaas miten on kesäkuuhun mennessä, kunnes kaveri lähtee takaisin Suomeen
Vuokraamossa sanoivat, että auto on sisäänajossa eli pitäisi säästellä - arvaa vaan! Kaveri varmaan vie sen parin viikon pasta takaisin ja pyytää vaihtamaan kaljut takarenkaat
Olihan sitä itsekin pakko tyypätä lounaalle mennessä ja ihan kivasti puhui Moiseksi jenkkihärpäkkeeksi yllättävän jämäkkä alusta ja hyvät jarrut Painoahan koslassa on ihan liikaa, mutta kuutiotuumat kyllä avittivat liikettä. Sen enempää ei lyhyeltä koeajolenkiltä ole kerrottavaa ominaisuuksista. Launch controlkin jäi kokeilematta...
Huvittavinta koko päivässä oli, kun haimme auton vuokraamosta niin kaveri oli ajanut perässäni about 10 mailia niin jo poliisit pysäyttivät - perä eksyi rinnalle liikennevaloista lähdettäessä Hyvin alkoi! Ei kyllä tullut sakkoja. Katotaas miten on kesäkuuhun mennessä, kunnes kaveri lähtee takaisin Suomeen
Vuokraamossa sanoivat, että auto on sisäänajossa eli pitäisi säästellä - arvaa vaan! Kaveri varmaan vie sen parin viikon pasta takaisin ja pyytää vaihtamaan kaljut takarenkaat
Viimeksi muokannut Hillhouse, 09 Maalis 2016, 15:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- lerppu
- Viestit: 6155
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
^
Deuchebaggery...
Deuchebaggery...
- Tazio
- Viestit: 3401
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Sekalainen koeajoketju
Hyvä valinta Hillhouselta!
Itse jouduin olosuhteiden pakosta Östersund/Åre akselilla istumaan 28 kiloa ajetun Volvo S80 ruorin taakse.
+ bensaturbo ja kova-aski
+ lämmin
+ kulkee 70 km/h - 120 km/h välillä eleettömästi ja paimentamatta
+ ajoasento ja yleinen hallintalaitteiden layout
- Yllättävän kova ja kapea penkki
- Rengasmelu, en huomannut katsoa mitkä nastat alla, mutta jyrinää oli aikas paljon
- Suhteellisesta äänettömyydestä ja natisemattomuudesta huolimatta ei varsinaisesti syntynyt vaikutelmaa laatuvaunusta
- Ei synnytä juuri mitään tunteita, puoleen eikä toiseen
Varmaan kelpo peli Volle-miehille, mutta ketterämpiä, sielukkaampia on maailma täynnä. Samoin pitkän siivun luotettavia matkakumppaneita joiden pukilla viihtyisi pidempään löytyy, vaikkapa Kuolontähti Corp:n listoilta
-Tazio
Itse jouduin olosuhteiden pakosta Östersund/Åre akselilla istumaan 28 kiloa ajetun Volvo S80 ruorin taakse.
+ bensaturbo ja kova-aski
+ lämmin
+ kulkee 70 km/h - 120 km/h välillä eleettömästi ja paimentamatta
+ ajoasento ja yleinen hallintalaitteiden layout
- Yllättävän kova ja kapea penkki
- Rengasmelu, en huomannut katsoa mitkä nastat alla, mutta jyrinää oli aikas paljon
- Suhteellisesta äänettömyydestä ja natisemattomuudesta huolimatta ei varsinaisesti syntynyt vaikutelmaa laatuvaunusta
- Ei synnytä juuri mitään tunteita, puoleen eikä toiseen
Varmaan kelpo peli Volle-miehille, mutta ketterämpiä, sielukkaampia on maailma täynnä. Samoin pitkän siivun luotettavia matkakumppaneita joiden pukilla viihtyisi pidempään löytyy, vaikkapa Kuolontähti Corp:n listoilta
-Tazio
- Hillhouse
- Viestit: 367
- Liittynyt: 23 Maalis 2011, 18:43
- Car(s): 147 GTA Q2, -03
Fiat 128 3P tbo, -78
MB ML300 (W164), -11 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Sekalainen koeajoketju
Tuli kirjoitusmoka. Kyseessä siis Challenger, ei Charger. Editoitu.
- lerppu
- Viestit: 6155
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
R/T Chargeria ajanut, mutta modernia Challengeria en oo päässyt kokeilemaan. Vissiin hyvä?
- Hillhouse
- Viestit: 367
- Liittynyt: 23 Maalis 2011, 18:43
- Car(s): 147 GTA Q2, -03
Fiat 128 3P tbo, -78
MB ML300 (W164), -11 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Sekalainen koeajoketju
Onhan se ihan OK, mutta Challenger painaa noin 2000kg? Charger varmaan saman tai karvan enemmän. 55% painosta etuakselilla. Syö hauskuutta melkoisesti...lerppu kirjoitti:R/T Chargeria ajanut, mutta modernia Challengeria en oo päässyt kokeilemaan. Vissiin hyvä?
- routasydän
- Viestit: 1558
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Oon ajanu 2008 vuosimallin srt challengeria ja onhan se mahtava laitos. Ei sitä pidä urheiluautoksi luulla, kyseessähän on massiivinen muskeliauto. Mutta ohjaus oli positiivinen yllätys, samoin ajamisen helppous. Ja äänethän noissa on jostain aivan toiselta planeetalta. Jos olet nautiskelija, joka ei kuluta isoa osaa ajoajasta pienillä mutkateillä tai radalla, vaan se ajamisen nautinto otetaan isommilla teillä ja kiihdytksissä valoista tai motarirampista jne, niin tuo on varmasti mitä mainioin peli, samoin oli SS camaro. Ainut isompi miinus tulee siitä tylsästä/halvasta sisustasta.
- Macela
- Viestit: 2659
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: Sekalainen koeajoketju
Onko täällä Jaguar X-Typellä ajaneita? Kiinostais käydä koeajaas tuollasta, vaihtamassa en ole mutta 156:n jälkeen luokkansa kiinostavin automalli vaikka lieneekin pohimmiltaan Mondeo.
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): Tonale Plug-in Hybrid -23, 147 GTA -03, Maserati Quattroporte -06,
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Sekalainen koeajoketju
Joo, ostin tuollaisen 2.5 nelivetoisen heti kun tulivat myyntiin Suomeen, muistaakseni v. 2001.Tykkäsin kyllä, paitsi silloin ei ollut xenoneja, joten valot eivät olleet tarpeeksi hyvät sen hintaluokan autoon. Neliveto oli mukavan takapainoitteinen, mutta MUISTAAKSENI ei ollut mitään lukkoja tms, joten ei oikein ollut kuitenkaan joka tilanteessa neliveto.
- Polforea
- Viestit: 11551
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Vuosimalliin 2004 asti keskellä on viskolukko. 2004 ESP ja EDL tuli vakioksi ja vuosimallista 2005 tuo viskolukko luiskattiin "turhana" ja vedon hallinta jätettiin kokonaan EDL:n haltuun. Akseliperät ovat avoimia alusta loppuun tehtaan jäljiltä.
Edit: niin joo, olen tuollaisen joskus 2008 tai 2009 koeajanut. Kyseinen yksilö oli melko ruoskassa kunnossa ja siinä tuo viskolukko oli todella väsynyt. Mallina tuo tuntui ainakin silloin ihan kivalta autolta.
Edit: niin joo, olen tuollaisen joskus 2008 tai 2009 koeajanut. Kyseinen yksilö oli melko ruoskassa kunnossa ja siinä tuo viskolukko oli todella väsynyt. Mallina tuo tuntui ainakin silloin ihan kivalta autolta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Macela
- Viestit: 2659
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: Sekalainen koeajoketju
Joo-o, luulin tota nelikkoa etupainotteiseksi mutta onkin tosiaan 60/40 taakse. Näemmä aika reipas osa noista dieseleitä ja bensakoneet onki sitte kaikki ilmeisesti v6:ia kolmella eri koolla.. on se kyllä komee niin sisältä kuin päältäkin, tosin nahat ihan must tossa.
- lerppu
- Viestit: 6155
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Tästäkin historiallisella ajalla tyypit otettu. Muistelen että pidin omituisena mikstuurana onnistuneita asioita sekä selkeitä heikkouksia. Epätasainen paketti. Tää oli jollain suht isohkolla bensakutosella ja mehumaijalla. Jäi kauppaan.
Re: Sekalainen koeajoketju
En oo ajanut, mutta kiinnostaa myös minua. Jos haluat, voin skannata sulle tuon osto-oppaan.Macela kirjoitti:Onko täällä Jaguar X-Typellä ajaneita? Kiinostais käydä koeajaas tuollasta, vaihtamassa en ole mutta 156:n jälkeen luokkansa kiinostavin automalli vaikka lieneekin pohimmiltaan Mondeo.
- Liitteet
-
- X-Type.jpg (66.31 KiB) Katsottu 6506 kertaa
- Polforea
- Viestit: 11551
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Dieselit on nelipyttyisiä etuvetoja. Bensat on tosiaan veekuutosia, minun tietääkseni pikkulohko on etuveto ja 2,5 sekä 3,0 -litraiset nelivetoja.Macela kirjoitti:Näemmä aika reipas osa noista dieseleitä ja bensakoneet onki sitte kaikki ilmeisesti v6:ia kolmella eri koolla..
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- sataviisysi
- Viestit: 213
- Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
- Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.
Re: Sekalainen koeajoketju
x-type 2.1 aut ja 3.0 awd man omistaneena. Suvussa ollut myös 2.2d aut.
+ kivan näköinen omaan silmään sisältä ja ulkoa ikä huomioiden
+ iso kone ihan ok ripeä ja kulutuskin siedettävä
+ ison ääni ainakin ardenin putkilla aika makea
+ edullista osaa kun fordilta voi hakea tai tilailla briteistä, toki voi ostaa jaguarin leimallakin marmorilta esim. jarrupalat muistaakseni n. 4x kalliimmat jaggella kuin fordilla
+ perustekniikkaa, pystyy fiksailemaan itse
+ neliveto ok normiajossa ja takapainotteinen
+ diesel todella vähäruokainen ja hyvä automaagi 6ZF
+hyvä foorumi jagge kuskeilla apua saa kuten täälläkin
- 2.1 man ja varsinkin aut. ei kannata odotella voimantunnetta tai kulkua ja bensaa menee jopa enemmän kuin 3.0
-neliveto ei mikään huippu silloin kun on paha paikka, toki aina vajaavetoisen voittaa - ei kuitenkaan quattro tai x-drive tasoa lähelläkään
-ruosteelle altis ikkunoiden alta karmi, helmat, konepellin alapuoli, rekisterikilven alla
-bensojen automaatit 5v jatco huonoja, hajonnut paljon ja samalla menee jakovaihteisto ja maksaa 5-7x kiloeuroja
-maine, joka on todellisuutta heikompi, omissa ei mitään vikaa
+ kivan näköinen omaan silmään sisältä ja ulkoa ikä huomioiden
+ iso kone ihan ok ripeä ja kulutuskin siedettävä
+ ison ääni ainakin ardenin putkilla aika makea
+ edullista osaa kun fordilta voi hakea tai tilailla briteistä, toki voi ostaa jaguarin leimallakin marmorilta esim. jarrupalat muistaakseni n. 4x kalliimmat jaggella kuin fordilla
+ perustekniikkaa, pystyy fiksailemaan itse
+ neliveto ok normiajossa ja takapainotteinen
+ diesel todella vähäruokainen ja hyvä automaagi 6ZF
+hyvä foorumi jagge kuskeilla apua saa kuten täälläkin
- 2.1 man ja varsinkin aut. ei kannata odotella voimantunnetta tai kulkua ja bensaa menee jopa enemmän kuin 3.0
-neliveto ei mikään huippu silloin kun on paha paikka, toki aina vajaavetoisen voittaa - ei kuitenkaan quattro tai x-drive tasoa lähelläkään
-ruosteelle altis ikkunoiden alta karmi, helmat, konepellin alapuoli, rekisterikilven alla
-bensojen automaatit 5v jatco huonoja, hajonnut paljon ja samalla menee jakovaihteisto ja maksaa 5-7x kiloeuroja
-maine, joka on todellisuutta heikompi, omissa ei mitään vikaa