Tuo harmaa kuva hyväksytään Alfaksi mutta tuo punainen kyllä aika mitäänsanomaton. Liikennevaloissa nopealla vilkaisulla "perus Mazda" ja seuraavaksi katse kohti tiukempaa persettä ja hölskyviä tissejä
Just kun meinasin kommentoida että toi punanen on paremman näköinen kuin QV (vanteet toki kaameat), onneksi en kommentoinut kun olisin ollut väärässä.
Eli hiilikuituviipottimilla, reikäisellä konepellillä + kyljillä, ja vanteilla mazdastakin tulee ah niin ihana alfa. Niin ja alusta tietysti niin matalaksi että pikkupikku kumpuihin jää kiinni.
Tuo uusi Giulia näyttää etuviistokuvissa aina jotenkin muotopuolelta. Joka vihjaisi mielestäni siihen, että livenä voi olla melkoisestikkin eri oloinen. Tuo skudetton alue varsinkin vaikuttaa mielenkiintoiselta.
Olisi kyllä kiva nähdä livenä! Kuvissa yksityiskohdat paistaa helposti liikaa esille ja varsinkin näissä virallisissa promokuvissa. Luonnossa auto asettuu suhteessa ympäristöön ja muihin autoihin. Auton korkeus/mataluus on aika vaikeaa hahmottaa, kun pääosin kuvat ihanteellisesti kylkilinjan korkeudelta. Toinen auton yleinen sirous/möhköys, joka avautuu varmasti tarkemmin livenä.
Toi Giulia kyllä huutaa min. 17" vannesta alle korkeahkolla kumilla. 159 menee vielä ihan "nätisti" 16" kun se on sellainen lulla muodoltaankin, mutta tuo BM.. siis Lex.. anteeksi Jag.. niin siis Alfa kaipaisi kunnon rengastusta. Nyt niitä Suomen hintoja voisi hiljalleen ruveta tuomaan esille!
uniiq kirjoitti:Ok, parempi olla hiljaa ja onhan ton maski ihan helvetin ruma, mutta kokonaisuus on sporttinen ja omanlainen.
Ei se mikään ruma ole, rohkea ja räyhäkkä sanoisin. Joo, Giuliankin keula on hyvä, perinteiseen alfamaiseen tapaan.
Livenä nähtävä ja luultavasti Giulian muotoilu tällöin paranee.
Toi keula ON jotain ihan hirveää! Juuri kun luuli että maskin suurennus talkoot on ohi (ala audi) niin joku keksii että voi se olla vielä suurempi Mitä seuraavaksi? Pelkkää ritilää jossa valot?
^Ledit saa kätevästi sinne ritilän reikiin, ei tartte tehdä ees erikseen tilaa.
Mitä rengastukseen tulee, niin aika matala ja "kunnossa" se on mielestäni ollut Giuliankin promokuvissa ja ständillä. Tuo pullapalloinenhan on bongattu kadunvarresta eli on ilmeisesti käytössä ja käyttöauton rengastuksessa korkeamman profiilin valitsemiseen on myös aika monta syytä, vaikkei ne kaikille osukaan.
Polforean kassa samaa mieltä. Aika moni haluaa paksumpaa kumia. Auton alusta kun on kunnossa, niin silti jämäkkä. Tuollainen rengas antaa myös tyypillisesti enemmän kilometrejä ja antaa hienostuneenpaa kyytiä esim. Suomen teillä. Ja saahan sitä auton sitten tilattua isommilakin vanteilla. Ulkonäkö ei myöskään mene monessakaan tapauksessa pilalle, joistain autoista tulee ihan hullun näköisiä isoilla vanteilla. Kuvat on sitten kuvia, eli luonnossa pitää nähdä. Hiukan vaikuttais siltä, että olisi kapiahko 7" vanne noissa, menee kylki ehkä vähän turhan pyöriäksi. Muutenkin tuo rengas näyttäisi olevan jotain extra-donitsi mallia.
^ kai tässä vaikuttaa minulla mielipiteeseen myös se näkökulma, että tykkään kyllä yleensä Lexuksista ... joo, ja ajan partaani pääosin sen etusäleiköllä ...
Sekä Giulian Scudetto että Lexuksen X -style vaikuttavat omaan makuun koko ajan paremmilta , mitä enemmän niitä katselee. Mutta Giulian sivuprofiili ei vieläkään näytä alfamaisen rohkean tyylikkäältä ... se on pliisu.
^^ Nuo videon sinisessä Quadrifogliossa olevat vanteet on mun mielestä aika hirveät. Nuo teledialintapaiset taas on ihan hyvät. Jos olisi rahaa niin ei tarvitsisi miettiä kummat valitsisin.
Wile E. Coyote kirjoitti:Toi keula ON jotain ihan hirveää! Juuri kun luuli että maskin suurennus talkoot on ohi (ala audi) niin joku keksii että voi se olla vielä suurempi Mitä seuraavaksi? Pelkkää ritilää jossa valot?
jep, ja samaa ihme keulamuotoilua näkyy normi tojotoissakin nykyään , mutta joo jos pidetää tämä ketju Giulialle, muutenkin pahan verrata Coupeta sedan auton muotoiluun
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama
^^^^ Soundi on todella upea, kun puhutaan vuonna 2016 (todennäköisesti) myyntiin tulevasta henkilösedanista. Videon vanteella ja erikoisen punasävyinen harmaa sieltä konfiguraattorista kelpaisi tänne heti. Myös korkeammalle renkaan profiilille on paikkansa. Mielestäni on vain vahvuus, että aiheuttaa keskustelua, ja auton perus olemus taipuu näin ollen myös hyvin moneen tarvittaessa.
Tässä "yövuorossa" palaan vielä tuohon Giulian muotoon. Ajaton kokonaisuus jo näin uutena. Ennustan että tulee kestämään aikaa ainakin omaan silmään ihan siinä missä 156/159 eli todella hyvin. Perusmuodon ulkopuolella tässä ei ole yksityiskohdissa mitään ylimääräistä "sälää", vaan puhutaan varsin hyvästä tasapainosta. QV saadaan kansanmallista erotettua sopivan pienin muskelein. Silti myös kansanmallin kokonaisuudessa on särmää. "Mazdamainen" perä ei massasta erotu, mutta 156/159 kuvaan liitettynä jatkaa mallin kaavaa onnistuneesti. Jagge XE useasti mainittu kokoluokan puolesta kilpailijana, mutta kokonaisuus siinä on ehkä jopa tylsä = vahvasti varman päälle, jotta kelpaa laajalle kansalle. Saksalaisia kilpailijoita en keskusteluun nostaisi, koska muotokieli alppien pohjoispuolella on mitä on.
^Mielenkiintoista! Tosin olis ollut ihan hyvä veto Alfalta tulla suoraan markkinoille sedanin ja farkun kanssa... But no - that's just what the customers would be expecting...
joku autolööppi oli hiljan ja siinä trendeistä:
berlinat out, myydään lähinnä itäblokissa ja vähän Suomessakin. Parempaan kyytiin tarvitaan sitten kuitenkin, joten eivät häviä mihinkään paitsi pienet.
farkut out, myydään vain Suomessa.
tila-autot out, ainostaan scenic pitää pintansa.
kaikenlaiset leikkimaasturit ja crossovert in.
Eli Stelvioon varmaan panostetaan ja farkkua ei tule.
Mielenkiintoinen vuosi 2017 on tulossa jenkkimarkkinoilla, jos kaksi elämästään eri tavoin taistelevaa automerkkiä tuovat uusia malleja markkinoille. Alfalta Giulia ja Teslalta (toivottavasti) eilen esitelty Model 3 (perushinta 35 000,00 dollaria), jotka molemmat tulevat kilpailemaan D-segmenttiin. Mehukas asetelma ainakin näin itsestäni, joka toivoo Alfalle kaikkea hyvää, mutta kaipaa eroon bensavehkeistä.
Mielenkiintoinen vuosi 2017 on tulossa jenkkimarkkinoilla, jos kaksi elämästään eri tavoin taistelevaa automerkkiä tuovat uusia malleja markkinoille. Alfalta Giulia ja Teslalta (toivottavasti) eilen esitelty Model 3 (perushinta 35 000,00 dollaria), jotka molemmat tulevat kilpailemaan D-segmenttiin. Mehukas asetelma ainakin näin itsestäni, joka toivoo Alfalle kaikkea hyvää, mutta kaipaa eroon bensavehkeistä.
Teslan model 3 , on erittäin kiinnostava ja osaratkaisu ympäristöpulmiin, mutta hinta arvio suomessa 40000-60000 €.
Mielenkiintoinen vuosi 2017 on tulossa jenkkimarkkinoilla, jos kaksi elämästään eri tavoin taistelevaa automerkkiä tuovat uusia malleja markkinoille. Alfalta Giulia ja Teslalta (toivottavasti) eilen esitelty Model 3 (perushinta 35 000,00 dollaria), jotka molemmat tulevat kilpailemaan D-segmenttiin. Mehukas asetelma ainakin näin itsestäni, joka toivoo Alfalle kaikkea hyvää, mutta kaipaa eroon bensavehkeistä.
Teslan model 3 , on erittäin kiinnostava ja osaratkaisu ympäristöpulmiin, mutta hinta arvio suomessa 40000-60000 €.
Teslan ympärille on saatu semmoinen hypetys, että kaikki muut valmistajat saavat olla varpaillaan ja todella tehostaa toimintaansa sähköautojen suunnittelun suhteen. Käsittämättömät 115 000 ennakkotilausta vuorokaudessa. Alfa ei saanut myytyä vuodessakaan näin montaa autoa. Vaikka Teslan tarina on suurimmalta osin hattaraa ja brändäystä, se ei poista sitä, että hyvin muotoilluille sähköautoille on ottajia.
Samanlainen uskonto kuin Apple. Ehkä tuosta voisi täälläkin oppia jotain, miten brändi rakennetaan.
Kun ajattelee, että jenkeissä kuluttajajärjestön testiauto ynnä 1400 omistajan haastattelut molemmat antaa autolle alle keskiarvon olevan luotettavuusluokituksen eikä autoa edes suositella vikojen takia, niin silti kuluttaja-arvosteluissa autolla on parhaat pisteet ikinä. Ja välistä huhutaan että koko putiikki on kohta konkurssissa.
Niin silti tuollainen väkijoukko rientää rahatukko ojossa maksamaan etumaksua autosta jonka saa ehkä vuoden-parin päästä.
Todellakin pitäisi opiskella, miten tuollainen temppu tehdään. Mitä ihmiset oikeastaan haluaa, tuotteen vikaisuus tuntuu olevan melko sivuseikka monissa muissakin asioissa. Toivotaan samaa hypetystä Alfan uudelle tulemiselle, mutta juuri nyt tuntuu olevan enemmän muoti kuin käytännön syistä johtuva asia, hyljeksiä perinteistä polttomoottoria, niin..
Vaikka huomenna uutisoitaisiin, että Litiumin jalostus tuhoaa planeetan öljyä pahemmin, niin asiat on ehtineet sellaiselle uskonnon asteelle että koko uutinen unohdettaisiiin tai kiistettäisiin kuten ilmastonmuutos.. Kaikki pitää liikkua akuilla ja olla älykästä, ihan sama mistä se sähkö tulee. Edes polttokenno ei kelpaa, kun siinä poltetaan jotain. Mielummin täysin päästötöntä hiilisähköä töpselistä.
^OT jatketaan, mutta tuo on totta. Kaikki sähköllä kulkeva pelastaa maailman, vaikka hiilivoimalat sitä sähköä tuottaa enemmän kuin koskaan aikaisemmin historiassa. Eipä sillä, itse tykkäsin kovasti Model S:stä mitä sellaista kävin koeajamassa ja hyvinhän Tesla on tuota markkinoinut ja saanut ensimmäisenä valmistajana läpi sähköauton, jossa on ominaisuuksia ja joka ei näytä eiliseltä juustosämpylältä.
OT jatkuu, vaikka nää vois siirtää ehkä jonnekin sähköautoilu/uusia automalleja -ketjuun.
Sähköautoilun osalta niin Teslan kuin kaiketi vähän kaikkien muidenkin ongelmana on edelleen muiden ongelmien ohella mm. toi litiumin käyttö akuissa. Lisäksi koska kyseessä on edelleen auto an sich, ympäristöystävällisyydestä ja autoteollisuudesta ei liene syytä puhua samassa yhteydessä kuin korkeintaan niissä saduissa, joissa sähkö tulee pistorasiasta ja pienet ja puuhakkaat hahmot täyttävät ikuisesti maailman fossiilisten polttoaineiden lähteitä.
Se mikä on hassua liittyen sähköautoilun kritisointiin, on se, että noin periaatteessa sähköllä kulkevan auton lataamiseen liittyy se piirre, että sähköä on helpompi tuottaa pienyksiköissä kotona kuin vaikka raakaöljyä ja bensan jalostamistamista. Tällaista potentiaalia irrottautua perinteisistä jakelukanavista ja lisätä energiaomavaraisuutta luulisi kiinnostavan ihmisiä. Jos ajattelee Suomea, jota on aina pidetty stereotyyppisesti hyvänä insinöörivaltiona, täällä voisi kuvitella löytyvän hemmetisti kiinnostusta sähköllä liikkumiseen liittyvien teknisten ongelmien ratkomiseen. Varsinkin kun maailmalla on menossa nyt sitä hyvää pöhinää sähköautoilun ympärillä.
Mutta kaikesta huolimatta nautin ajatuksesta, jossa messiaanisia piirteitä omaavan henkilön johtama pieni elektroniikkayhtiö saa suuret autonvalmistajat aidosti *askomaan ja *usemaan housuihinsa ns. täysillä.
Mielenkiintoinen vuosi 2017 on tulossa jenkkimarkkinoilla, jos kaksi elämästään eri tavoin taistelevaa automerkkiä tuovat uusia malleja markkinoille. Alfalta Giulia ja Teslalta (toivottavasti) eilen esitelty Model 3 (perushinta 35 000,00 dollaria), jotka molemmat tulevat kilpailemaan D-segmenttiin. Mehukas asetelma ainakin näin itsestäni, joka toivoo Alfalle kaikkea hyvää, mutta kaipaa eroon bensavehkeistä.
Teslan model 3 , on erittäin kiinnostava ja osaratkaisu ympäristöpulmiin, mutta hinta arvio suomessa 40000-60000 €.
toi tesla 3 on on ainakin ennakkokuvien perusteella aika ruman näköinen IMO
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama
ei kyllä varppina ole yli 500hp kutosturbo tuo äänen perusteella. luulisi tuo 260km/h mittarinpäätykin tulevan vastaan äkkiä jos Giulia QV:stä on kyse oikeasti? Fake?
ei kyllä varppina ole yli 500hp kutosturbo tuo äänen perusteella. luulisi tuo 260km/h mittarinpäätykin tulevan vastaan äkkiä jos Giulia QV:stä on kyse oikeasti? Fake?