Auto Milano ja 120tkm huolto
Valvoja: Moderators
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Auto Milano ja 120tkm huolto
Todii! Auto tänään huollosta ja hintaa paketille tuli 1085€. Normaalihuollon lisänä tehtiin vaihteistoöljyn vaihto ja Airbagin valonkuittaus. Aika karmea hinta pelkästä huoltamisesta. Lisäksi korjauslistalle tulivat etupään ylätuet, takaa puslia, iskarit, takapönttö kohta puhki ja käsijarrun vaijerit. Korjausarvio noin 800€ (ilman pönttöä), halpaa kuin saippua!
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Giri
- Viestit: 526
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
No huh huh, sielläkin tollaset hinnat nykyään. Heti kun Selestä takuu on ohi niin siirryn käyttämään K-huoltopistettä täällä Punkalaitumella kaikkeen muuhun huoltoon paitsi jakohihnan vaihtoon. Ovat ennenkin huoltaneet menestyksekkäästi Alfoja, 164:sta 33:sta ja Sportcamionia. Ei tiedä vaikka jakohihnahommatkin onnistuisi. Sijaisautokin järjestyy aina, tosin ei yhtä laadukas kuin Paavilaisella kun siellä on saanut pari kertaa GTA:n
- 90
- Viestit: 8053
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
ei tietoa koska oma kalusto suht vanhaa, siispä korjailen omat alfat itse, tämä ihan harrastuksen vuoksi ja kaiken lisäksi säästyy vielä helvetin pitkä penni...
taitaa olla tuo muukkosen taksa samaa luokkaa kuin muillakin eli kuudenkympin molemmin puolin...
nyrkkipajoilla tuntitaksa liikkunee 40-50 euron välimaastossa..
taitaa olla tuo muukkosen taksa samaa luokkaa kuin muillakin eli kuudenkympin molemmin puolin...
nyrkkipajoilla tuntitaksa liikkunee 40-50 euron välimaastossa..
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Ihanan kallista!
Itse tekeminen kannattaa, se lähentää kuskin ja auton välejä entisestään
Minä suosin huoltoa vain jos pitää tehdä koneelle jotain, vaihtaa remmi, säätää venat.jne mutta muuten teen itse jos pystyn, ja jos en niin sitten vasta pajalle.
Kysyin deltalta itselleni kilometrihuoltoa ja se oli 680 euroa
Käsijarruvaijerin tarkastus ja kiristys, polttimoiden tarkastus, ilmansuodattimen vaihto ja öljynsyodattimen vaihto+öljyt ja jotain muuta
Imekööt kiveä, öljyt vaihdan itse kuten filtterit, polttimot, jarrupalat.jne
Juuri joutu vaihtamaan takapyörän napalaakerin tänä keväänä ja itse sen onneksi tein... Tuli taas sellanen fiilis että onpa kiva osata homma itse (epäonnistumisista johtuvasta vitutuksesta huolimatta)
Jostain syystä en luota yhteenkään huoltofirmaan enää kunnolla, kaikki on jotain kusettajia tai muuten vaan ryssii hommat ja huolella.
Tämän lisäksi, kukaan ei osaa huoltaa autoani (Milano ehkä osaa) Deltan mekaanikko ei ollut koskaan nähnytkään tällä koneella olevaa autoa, arvatkaa tuliko fiilis että kannattaa jättää auto sinne
Muukkonen vaikuttaa todella asialliselta putiikilta, sinne voisin viedä autoni koneremonttiin kun se tulee aiheelliseksi.. Säätää venat ja vaihtaa jakohihna.jne kaikki kerralla, kannattaa ajaa pidemmältäkin sinne varmasti..
Itse tekeminen kannattaa, se lähentää kuskin ja auton välejä entisestään
Minä suosin huoltoa vain jos pitää tehdä koneelle jotain, vaihtaa remmi, säätää venat.jne mutta muuten teen itse jos pystyn, ja jos en niin sitten vasta pajalle.
Kysyin deltalta itselleni kilometrihuoltoa ja se oli 680 euroa
Käsijarruvaijerin tarkastus ja kiristys, polttimoiden tarkastus, ilmansuodattimen vaihto ja öljynsyodattimen vaihto+öljyt ja jotain muuta
Imekööt kiveä, öljyt vaihdan itse kuten filtterit, polttimot, jarrupalat.jne
Juuri joutu vaihtamaan takapyörän napalaakerin tänä keväänä ja itse sen onneksi tein... Tuli taas sellanen fiilis että onpa kiva osata homma itse (epäonnistumisista johtuvasta vitutuksesta huolimatta)
Jostain syystä en luota yhteenkään huoltofirmaan enää kunnolla, kaikki on jotain kusettajia tai muuten vaan ryssii hommat ja huolella.
Tämän lisäksi, kukaan ei osaa huoltaa autoani (Milano ehkä osaa) Deltan mekaanikko ei ollut koskaan nähnytkään tällä koneella olevaa autoa, arvatkaa tuliko fiilis että kannattaa jättää auto sinne
Muukkonen vaikuttaa todella asialliselta putiikilta, sinne voisin viedä autoni koneremonttiin kun se tulee aiheelliseksi.. Säätää venat ja vaihtaa jakohihna.jne kaikki kerralla, kannattaa ajaa pidemmältäkin sinne varmasti..
- Giri
- Viestit: 526
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Joo, itsetekeminen kannattaa. Mulla on vaan ongelmana aika. Kun teen niin auto on pukilla pitkään kun haluan siinä sivussa tutkiskella ja mietiskellä. Joskus menee sormi suuhun ja pitää soittaa Ricambille kysyäkseni neuvoja, sitten taas homma pelittää vähän aikaa. Haluan myös olla perusteellinen ja juoda välillä kaljaa kuten albumissa näkyy. Siksi käyttöauto eli tällä hetkellä Sele pitääkin käyttää muualla jotta on kulkuväline jolla singahdella Tampesteriin, Hesaan ym. joissa pitää käydä alituiseen. Punkiksen K-huoltopisteen taksa on muistaakseni jotain kolmenkympin hujakoilla elleivät ole nostaneet ja homma toimii. Tosin sele vaatii testerin monenn asiaan, joten joutunee turvautumaan joskus myös merkkihuoltoon ellei jostain sais sopivaa softaa..
Viimeksi muokannut Giri, 01 Huhti 2005, 17:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11298
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Lago d'Erba
Häh Filsut maksaa ehkä parikymppiä, maksaako käsijarruvaijerin ja polttimoiden tarkastus siis neljätuhatta mummoa? Mä olen väärällä alalla.MarcusV kirjoitti:Kysyin deltalta itselleni kilometrihuoltoa ja se oli 680 euroa
Käsijarruvaijerin tarkastus ja kiristys, polttimoiden tarkastus, ilmansuodattimen vaihto ja öljynsyodattimen vaihto+öljyt ja jotain muuta
Edit: Eikö turpoon pitäisi säätää venat aika usein, ehkä tuossakin hinnassa oli venttiilien säätö mukana? 12-naulaisen säätö on työlästä, imuvenojen säätöön kun pitää irrottaa nokka-akselit, eli siitä tulee äkkiä hintaakin.
- Epäkelpokeräilijä -
- alfa 156 v6
- Viestit: 5415
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
20 tkm:n välein (joka huollossa), samoin tulpat. Se kai siinä maksaa.Työläin vaihe varmaan irrottaa imusarja, nokatkin saa tarvittaessa pois koskematta jakopäähän Mun käsityksen mukaan imuvenoja ei paljon tartte säädellä? luulis että ne pakovenat on kriittisemmät rakenteen puolesta?Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Edit: Eikö turpoon pitäisi säätää venat aika usein, ehkä tuossakin hinnassa oli venttiilien säätö mukana? 12-naulaisen säätö on työlästä, imuvenojen säätöön kun pitää irrottaa nokka-akselit, eli siitä tulee äkkiä hintaakin.
- azzurro fantasia
- Viestit: 36
- Liittynyt: 06 Helmi 2005, 21:21
- Seiska5mma
- Viestit: 1282
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Car(s): 75 3.0
- Paikkakunta: Vaasa
Vein vierasta merkkiä olevan työautoni Kokkolaan yksityiselle korjaajalle kun täällä Hesassa ei 900 eurolla oltu saatu vaihdelaatikkoa tiiviksi eikä satasella kaasaria toimimaan. Mukaan otin vaihtovaihdelaatikon, kuskinpuoleisen takakaaren ja katsastuslapun, jossa kerrottiin, että päästöt ovat liian korkeat.
Mies vaihtoi laatikon ja siihen öljyt, hitsasi pohjassa olleen reijän, vaihtoi takakaaren, "poisti" ruosteet myös toisen puolen kaaresta, paklasi ja maalasi molemmat takakaaret, korjasi tai sääti kaasarin (kulutus tippui 3 l /100 km), korjasi etuvalojen pissapojan ja etuvalon maadoituksen ja katsasti auton.
Mies kertoi hinnan. Pyysin ja vaadin saada maksaa enemmän. Mies kieltäytyi tiukasti.
130 euroa.
Mies vaihtoi laatikon ja siihen öljyt, hitsasi pohjassa olleen reijän, vaihtoi takakaaren, "poisti" ruosteet myös toisen puolen kaaresta, paklasi ja maalasi molemmat takakaaret, korjasi tai sääti kaasarin (kulutus tippui 3 l /100 km), korjasi etuvalojen pissapojan ja etuvalon maadoituksen ja katsasti auton.
Mies kertoi hinnan. Pyysin ja vaadin saada maksaa enemmän. Mies kieltäytyi tiukasti.
130 euroa.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11298
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Lago d'Erba
Eipä se taida kovin paha homma olla, ainakin 164:stä lähtee suht nopeasti kunhan vaan tietää mitä irrottaa. En tiedä miten GTV:ssä on tilaa nenäkeppien hihnapyörien kohdalla, mutta luulisi ettei ainakaan enempää kuin 164:ssä? Siinä oli melkoisen vähän tilaa irrottaa pyörät nenistä, jonkun korjausmanuaalin mukaan pitäisi nostaa ensin konetta ylöspäin mutta tappelemalla ne saa kyllä pois ilmankin.alfa 156 v6 kirjoitti:Työläin vaihe varmaan irrottaa imusarja, nokatkin saa tarvittaessa pois koskematta jakopäähän.
Venojen säätö sujuu varmaan pajalla suht nopeasti, mutta itse tehden palasäätö on vähän työläs. Ensin mitataan välykset, sitten nokat irti ja säätöpalat mukaan, hommataan jostain mikrometri ja mitataan palat, lasketaan uusien palojen paksuudet ja yritetään löytää putiikki, josta löytyy tuontyyppisiä paloja. Ja koko ajan on auto levällään.
Todennäköisesti joo. En tiedä kuinka paljon turbon lämpökuormat muuttavat tilannetta, mutta ahtamattoman pannun 60tkm:n säätöväliä voi soveltaa vaikka niin, että säätää pakoventtiilit viidenkympin ja imuventtiilit sadan tuhannen välein. Turbostakin voisi varmaan säätää kahdenkympin välein pelkät pakovenat? Helppohan ne imutkin on samalla tarkastusmitata, mutta ei luulisi olevan tarvetta säätää noin tiheään.alfa 156 v6 kirjoitti:Mun käsityksen mukaan imuvenoja ei paljon tartte säädellä? luulis että ne pakovenat on kriittisemmät rakenteen puolesta?
Oho! Eipä ollut kaverilla kummoinen tuntihinta, hommaan kului varmaan pitkä päivä, ainakin?Seiska5mma kirjoitti:130 euroa.
- Epäkelpokeräilijä -
- Seiska5mma
- Viestit: 1282
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Car(s): 75 3.0
- Paikkakunta: Vaasa
Laaksten (Lönkalla, Hki) arveli että kun tuon osat itse, 40 tkm huolto maksaa 50-70 euroa, tosin en ole varma oliko tuossa jarrunestevaihtotyö. Vaikutti ystävälliseltä järkijätkältä, joka on vaihtanut siis ainakin yhden palstalaisen jakohihnan - naureskeli näille maahantuojien valtuuttamien huoltojen rahastuksille Alfan kohdalla. Kaveri firmoineen kannattaisi pitää hengissä, ei vakuttanut hirmu kiireiseltä.
Ostin filtterit Hessumobiilista, Croslandin öljysuotimessa (9 euroa) luki made in Italy ja myyjähemmo väitti sen valmistajan (Filtri tecnocar)olevan ensiasennustoimittaja (olivat vertailleet sarjanumeroon tms. jonkun alkuperäistä alfa-osaa). Ilmasuodin myös italialainen ja 15 euroa.
Huolto vielä edessä, mutta kerron siten miten meni ja paljonko kustansi sekä paljonko olisi ollut Milano ja Delta hinnoittelu.
Ostin filtterit Hessumobiilista, Croslandin öljysuotimessa (9 euroa) luki made in Italy ja myyjähemmo väitti sen valmistajan (Filtri tecnocar)olevan ensiasennustoimittaja (olivat vertailleet sarjanumeroon tms. jonkun alkuperäistä alfa-osaa). Ilmasuodin myös italialainen ja 15 euroa.
Huolto vielä edessä, mutta kerron siten miten meni ja paljonko kustansi sekä paljonko olisi ollut Milano ja Delta hinnoittelu.
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Re: Auto Milano ja 120tkm huolto
Todii... alla Novitecin iskarit, uudet etutukivarret, käsijarruvaijerit ja puslat taakse. Kustannus 1300€. Alusta jäykkeni huomattavasti (jäykkä kuin kivireki), mukava noin 150km/h nopeudessa...
Ei kenelläkään ole ylimääräistä vasenta muovia (kontin pilarimuovia) takakonttiin, jonka alle iskarin yläpää jää? Meni sitten ja halkesi tuo muovi hiukan tuon projektin yhteydessä...
Ei kenelläkään ole ylimääräistä vasenta muovia (kontin pilarimuovia) takakonttiin, jonka alle iskarin yläpää jää? Meni sitten ja halkesi tuo muovi hiukan tuon projektin yhteydessä...
Viimeksi muokannut Kirkinen, 22 Huhti 2005, 23:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- 90
- Viestit: 8053
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
championia olen suosinut öljynsuodattimena ja valittamista ei ole..Giri kirjoitti:Tiippanalta kun aikanaan tilasin osia ja pari filtteriä 164 V6:een niin mainitsi että alkuperäinen on tecnocarin tekemä ja että sen huonompaa filtteriä ei olekaan. Postissa tuli championin filtterit Mitenköhän asia on?late04 kirjoitti: valmistajan (Filtri tecnocar)olevan ensiasennustoimittaja .
paineet on pysynyt jne..
tosin nyt löytyy hyllystä pari ricambi suodatintakin kutoseen ja
kaippa ne pitää käyttää jossain välissä poiskin..
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Todii... alla Novitecin iskarit, uudet etutukivarret, käsijarruvaijerit ja puslat taakse. Kustannus 1300€. Alusta jäykkeni huomattavasti (jäykkä kuin kivireki), mukava noin 150km/h nopeudessa...
Ei kenelläkään ole ylimääräistä vasenta muovia (kontin pilarimuovia) takakonttiin, jonka alle iskarin yläpää jää? Meni sitten ja halkesi tuo muovi hiukan tuon projektin yhteydessä...
Ei kenelläkään ole ylimääräistä vasenta muovia (kontin pilarimuovia) takakonttiin, jonka alle iskarin yläpää jää? Meni sitten ja halkesi tuo muovi hiukan tuon projektin yhteydessä...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
Harri Sinisalo oli heppu joka huolsi autoni ja oli sympaattinen ja osaavan oloinen kaveri. Kandee ehkä neuvotella mitä osia on syytä hankkia itse etukäteen, kuten kai normaalia näissä pajoissa. Firmalla on kai toinen piste Herttoniemessä, jossa jouduin käymään ajotietokoneen huoltoherjauksen nollauksessa (tosin turhaan, kun siihen ei tarvita mitään laitteita - Konalan pikahuollon Rami nollasi sen + - napeilla, maksutta). Pakko kyllä myöntää, että kyllä ne Deltassa paikoin osaa alfa diagnostiikan joskus paremmin.
Mulla löytyy, kuten kojelautaa lukuunottamatta kaikki muukin 147:n sisusta. Pistä viesti jos vielä tarvit.Kirkinen kirjoitti:
Ei kenelläkään ole ylimääräistä vasenta muovia (kontin pilarimuovia) takakonttiin, jonka alle iskarin yläpää jää? Meni sitten ja halkesi tuo muovi hiukan tuon projektin yhteydessä...
Alfaton ainakin hetkellisesti...
Olisikos viimeajan kokemuksia Laakstenista ? Pitäis vaihdattaa tukivarsia ja uusia etujarrulevyjä - eivät ilmeisesti niin ongelmallisia vaihtoja ?
Sitten tietysti osien tilailu eli vaihtoehdot taitavat olla: Delta - Muukonen - Heikka - vai saksan nettivkauppa alfistin sivuilla ? Heikalla näytti tulevan paketti hinta n 100 € huokeammaksi kuin muilla.
Sitten tietysti osien tilailu eli vaihtoehdot taitavat olla: Delta - Muukonen - Heikka - vai saksan nettivkauppa alfistin sivuilla ? Heikalla näytti tulevan paketti hinta n 100 € huokeammaksi kuin muilla.
Tai sitten http://www.alfa-service.deJST kirjoitti:Olisikos viimeajan kokemuksia Laakstenista ? Pitäis vaihdattaa tukivarsia ja uusia etujarrulevyjä - eivät ilmeisesti niin ongelmallisia vaihtoja ?
Sitten tietysti osien tilailu eli vaihtoehdot taitavat olla: Delta - Muukonen - Heikka - vai saksan nettivkauppa alfistin sivuilla ? Heikalla näytti tulevan paketti hinta n 100 € huokeammaksi kuin muilla.
Olen pari kertaa tilaillut osia ja vaikuttaa olevan ihan asiallinen firma.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4143
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski