The Old Skool Stuff
Valvoja: Moderators
Re: The Old Skool Stuff
- - - - - -
Viimeksi muokannut Tuomon, 12 Marras 2024, 00:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- jyrkip
- Viestit: 842
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: The Old Skool Stuff
Kaverilla oli sitikan AX sport uudesta vuosina 88-91, armottoman hauska laite silloin. 1300 tuplakaasarikone ja painoa hyvin vähän, 95 hevosen teho riitti mainiosti. Aina välillä koittanut löytää tuollaista itselle, vaan jos on osunut kohdalle ei lompakko ole antanut myöten. Nyt ei enää moista hevin löydä.

Tommoinen, ei sama kappale.
Tommoinen, ei sama kappale.
Viimeksi muokannut jyrkip, 06 Huhti 2016, 21:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72
Re: The Old Skool Stuff
Mulla on 1998 Rellu Megane 2,0 16v. Heppoja n. 147, kulkee kiihkeämmin kuin 2,0 JTS. Ajossa on kuin mikroauto.
- Isola
- Viestit: 2106
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル, una macchina razionale ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: The Old Skool Stuff
Kevyt auto, mikroautomaiseksi sanottu hävyttömän tarkka ohjaus, tehoa sillä tavalla sopivan pirteästi mutta ei liikaa... kuulostaa kolmossukupolven Civiciltä (tuttavallisemmin "lasiperä-Civic"). Viimeisten vuosien 100 hv moottorilla tuolla 850-kiloisella kapineella ei jäänyt pahasti jalkoihin. Aikanaan noihin pultattiin turboja vähän siellä sun täällä ja tuloksena oli toisinaan aika häiriintyneitä laitoksia. Harva noita arvosti sillonkaan ja mitä pidemmälle nykyaikaa kohti tullaan, sen enemmän Pösö 205:n paikka tuon aikakauden GTi-kippojen ykkösenä tuntuu selvältä.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8 x 2. Etu-, taka- ja neliveto x 2. Puuttuu kaasuturbiini ja yliveto.
Re: The Old Skool Stuff
Clio Williams on Classikko!!!!
Viimeeksi näin sellasen noin 2 vuotta sitten Tapiolassa......
Ja Clio V6 tuli nähtyä viimeeksi noin 3 vuotta sitten Jumbon parkkihallissa.
Viimeeksi näin sellasen noin 2 vuotta sitten Tapiolassa......
Ja Clio V6 tuli nähtyä viimeeksi noin 3 vuotta sitten Jumbon parkkihallissa.
- Jakke
- Viestit: 3373
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: The Old Skool Stuff
Lieneekö lasiperä-Civicin karvahattumalleissa sitten jotenkin erilaista kaikki, mutta omat muistikuvani kyseisestä laitteesta 90-luvulta ovat jotain kauhun ja hirvityksen väliltä. Yhden Helsingin reissun (yht. n. 800km) jouduin sellaisella ajamaan ja päätin, etten koskaan enää suostu Civicin puikkoihin. Mikroautomaisuus kaukana, ei houkuttanut paljon yli 80km/h ajamaan.Isola kirjoitti:Kevyt auto, mikroautomaiseksi sanottu hävyttömän tarkka ohjaus, tehoa sillä tavalla sopivan pirteästi mutta ei liikaa... kuulostaa kolmossukupolven Civiciltä (tuttavallisemmin "lasiperä-Civic"). Viimeisten vuosien 100 hv moottorilla tuolla 850-kiloisella kapineella ei jäänyt pahasti jalkoihin. Aikanaan noihin pultattiin turboja vähän siellä sun täällä ja tuloksena oli toisinaan aika häiriintyneitä laitoksia. Harva noita arvosti sillonkaan ja mitä pidemmälle nykyaikaa kohti tullaan, sen enemmän Pösö 205:n paikka tuon aikakauden GTi-kippojen ykkösenä tuntuu selvältä.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo
ooo--v--ooo
- Portti
- Viestit: 1186
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Alpine A110 '22 ja Megane RS 280 '21
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy) - Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Re: The Old Skool Stuff
Hinnatkin näyttää jo heijastelevan klassikko-statusta jos tuo mobile.de:n 18 teur pyyntö alkuperäisestä yksilöstä antaa osviittaa hintatasosta yleisimminkin. Vastaavassa kunnossa olevan normi-Clio 16V:n saisi oletettavasti murto-osalla tuosta hinnasta. Sinällään autona Williamsin ja 16V:n erot ovat aika pieniä. Williamsissa samasta koneesta n. 15 hv tehokkaampi versio ja pientä säätöä siellä täällä plus hieman kosmeettisia eroja. Olikohan Williamissa kuitenkin esim. jotkut enempi hipo-iskarit tms., en muista enää?S_A kirjoitti:Clio Williams on Classikko!!!!...
Joo, tuollainen Clio V6 on kyllä hieno. Itselläkin jäänyt elävästi mieleen kylmätyypit moisesta silloin kun nuo olivat uusia. Ajamaan ei valitettavasti päässyt. Oli muuten näytillä ihan suomalaisessa Rellu-liikkeessä.S_A kirjoitti:...Ja Clio V6 tuli nähtyä viimeeksi noin 3 vuotta sitten Jumbon parkkihallissa.
-
- Viestit: 2575
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Renko
Re: The Old Skool Stuff
Systerillä oli sellainen kanttimalli lasiperä Civic ja ohjaustuntuma oli munkin mielestä aika huikea, tosiaan mikroautomainen. Eturenkaiden pito vaan märällä tuppas irtoamaan mutkissa aika helposti, joten kauhean tasapainoinen tuo ei ollut. Seuraava vähän pyöreämpimuotoinen lasiperä oli joten tylsempi ja tavallisempi. Mutta ihan hyvät muistot siitä civicistä jäi.
Fiat ja Lancia varaosat. https://www.saminosat.net/tuotteet.html
- Aquatica
- Viestit: 15160
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: The Old Skool Stuff
^^
Pari vuotta sitten käytiin ihmettelemässä Sulan alueella Tuusulassa Clio V6:sta o_O
Oli just sen näkönen, että se vehje on taskuraketti. Hintaakin oli ihan kivasti... En muista paljon, mut oli vähän silleen et "aika kallis kuitenkin"-fiilis.
Pari vuotta sitten käytiin ihmettelemässä Sulan alueella Tuusulassa Clio V6:sta o_O
Oli just sen näkönen, että se vehje on taskuraketti. Hintaakin oli ihan kivasti... En muista paljon, mut oli vähän silleen et "aika kallis kuitenkin"-fiilis.
- Isola
- Viestit: 2106
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル, una macchina razionale ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: The Old Skool Stuff
Kuten sanottu, ne Civicit eivät ikinä yltäneet eivätkä yllä arvostuksessa muiden tasolle
Etupään vääntösauvajousitus oli aika jäpäkkä ja edesauttoi tosiaan puskemista. Mielestäni etupään rakenne oli kaikissa malleissa sama, peräpäässä saattoi sitten ollakin eroja korimallin mukaan. Minusta se oli moottoritiellä (silloisella mittapuulla!) ihan miellyttävä kulkine muuten, mutta tiheähkön välityksen takia meteliä oli aika lailla.

Järkiautoilija. H4, I5 ja V8 x 2. Etu-, taka- ja neliveto x 2. Puuttuu kaasuturbiini ja yliveto.
Re: The Old Skool Stuff
Oijoi. On hienoa.S_A kirjoitti:Aiheesta vähän sivuun ; kuullostaa kyllä käsittämättömän hienolta tällänen pikku lohko kasi.
Nää kuullosti jo Goodwoodissa huikeilta, ja nyt tämä Alan Mann Racingin #003:nen SPA:sta kuunneltuna, ai että sentään. Voisin harrastukseni kierrellä tollasella autolla historiikki kisoja....![]()
https://www.youtube.com/watch?v=WCMvXpG ... X2Fb1YViCQ
Tässä on petroliciouksen mustääng:
http://petrolicious.com/this-ford-musta ... -racehorse
Hienot on äänet tässäkin autossa. Ja hieno yhteinen historia tällä autolla tuon juipin kanssa.
Re: The Old Skool Stuff
Itseasiassa joku ysäri-civikki on kovassa suosiossa japanissa. Pääasiassa hyvän ajettavuuden ja hyvän tehopainosuhteen takia ne on oikeasti ripeitä katuautoja. Joku tietty porukka ei muuta käytäkkään kuin noita civikkejä, ne ajaa jotain laittomia katukisoja niillä ja uunottaa poliiseja. Japanissa on edelleen voimissaan undeground autokulttuurit. Ne autot kerää arvostusta joista saa tehtyä entistä nopeampia värkkejä järkevällä rahalla omassa autotallissa--->siksi japanilainen sporttiauto on yleensä "vähän" ylirakennettu tehtaalta lähtiessään.Isola kirjoitti:Kuten sanottu, ne Civicit eivät ikinä yltäneet eivätkä yllä arvostuksessa muiden tasolleEtupään vääntösauvajousitus oli aika jäpäkkä ja edesauttoi tosiaan puskemista. Mielestäni etupään rakenne oli kaikissa malleissa sama, peräpäässä saattoi sitten ollakin eroja korimallin mukaan. Minusta se oli moottoritiellä (silloisella mittapuulla!) ihan miellyttävä kulkine muuten, mutta tiheähkön välityksen takia meteliä oli aika lailla.
Henkilökohtaisesti meh auto tuo kivikki.

Re: The Old Skool Stuff
^Hyvä kun palautit keskusteluun rotia! Täällä jo juteltiin jostain Hjundai Kivikeistä. Jestas.
- Tazio
- Viestit: 3407
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: The Old Skool Stuff
Perus Megane tuolta aikakaudelta kuin mikroauto? Ajoin joskus noihin aikoihin sattuneesta syystä toistuvasti parillakin Megane Coupella - molemmat 1.6 padalla - enkä kyllä moista ollut aistivinani. Lähinnä mieleen jäi, että saman aikakauden Bravo oli ihan eri tasolla ajattevuudeltaan.Timbal kirjoitti:Mulla on 1998 Rellu Megane 2,0 16v. Heppoja n. 147, kulkee kiihkeämmin kuin 2,0 JTS. Ajossa on kuin mikroauto.
-Tazio
Re: The Old Skool Stuff
Parilitraisella Meganella viimevuosituhannella ajanut. Jos on pirteämpi kuin JTS, silloin pitää korjata JTS.
Re: The Old Skool Stuff
Minusta ei ole lainkaan kummallista pitää neljännen sukupolven (1987-1991) Civicciä old skoolina vuonna 2016. Wikipedian mukaan tässä mallissa oli muuten tarjolla ensimmäistä kertaa B16A kone. Kuka muistaa nähneensä moisen vehkeen liikenteessä viimeisen vuoden sisään?

Vtec just kicked in yo!

Vtec just kicked in yo!
Tein itse - säästin
- glideslope
- Viestit: 1484
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: The Old Skool Stuff
Itse ajoin opetusluvin ajokortin lasiperä-Civicillä, - perheemme tuolloisella kakkosautolla.
Meidän viha-rakkaussuhde jatkui tämän jälkeen vielä 7 vuoden ajan, viimeiset 5 vuotta omassa omistuksessani.
1,5 l moottori sopi kevyeen autoon kuin nenä päähän ja tämä oli vaihteensiirron ja mikroautomaisen ohjauksen ohella tämän panomiehen liikuttimen niitä plussapuolia. Harmi, ettei vetelä, mutta muuten kovin kova alusta oikein jaksanut aina vauhdissa mukana. Nopean ohjausliikkeen piti olla hyvin rajattu, jotta pystyi välttämään massiivisen aliohjautumisen, eikä nopean ajon pahaa vaappumista voinut pitää mitenkään suunniteltuna ominaisuutena.
Mutta kuitenkin tuota pikkuautoa on välillä jopa ikävä, ja muistot ovat vähän kuin intistä, -vain ne mukavat asiat jäävät mieleen.
edit: myin tämän eteenpäin jollekin opiskelijatytölle hyvin palvelleena ja 347000 km ajettuna vuonna -98. Tulihan tuolla tahkottua.
Meidän viha-rakkaussuhde jatkui tämän jälkeen vielä 7 vuoden ajan, viimeiset 5 vuotta omassa omistuksessani.
1,5 l moottori sopi kevyeen autoon kuin nenä päähän ja tämä oli vaihteensiirron ja mikroautomaisen ohjauksen ohella tämän panomiehen liikuttimen niitä plussapuolia. Harmi, ettei vetelä, mutta muuten kovin kova alusta oikein jaksanut aina vauhdissa mukana. Nopean ohjausliikkeen piti olla hyvin rajattu, jotta pystyi välttämään massiivisen aliohjautumisen, eikä nopean ajon pahaa vaappumista voinut pitää mitenkään suunniteltuna ominaisuutena.
Mutta kuitenkin tuota pikkuautoa on välillä jopa ikävä, ja muistot ovat vähän kuin intistä, -vain ne mukavat asiat jäävät mieleen.
edit: myin tämän eteenpäin jollekin opiskelijatytölle hyvin palvelleena ja 347000 km ajettuna vuonna -98. Tulihan tuolla tahkottua.
-
- Viestit: 627
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
tilattu: Alfa Romeo Junior Ibrida Edizione
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02 - Paikkakunta: Helsinki
Re: The Old Skool Stuff
Tällaisella "sporttisella perheautolla" meillä ajellaan kesäisin.
Tällä saa hyvin peukutuksia ja juttukavereita
.
Tällä saa hyvin peukutuksia ja juttukavereita

- Liitteet
-
- P1070320 (2).JPG (262.9 KiB) Katsottu 14204 kertaa
- alamajy
- Viestit: 2052
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
- Paikkakunta: Imatra
Re: The Old Skool Stuff
^Tuossa lähipellolla on tuollainen, osin palanut. Tuo sinun on kyllä hieno!
- tsav
- Viestit: 674
- Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
- Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR) - Paikkakunta: Vantaa
Re: The Old Skool Stuff
Minulla oli ensimmäinen auto tällainen, kullan värinen beessillä sisustalla. Tuli sitten heikolla hetkellä myytyä 18 vuoden jälkeen. Hienoja muistoja jäi paljon. Eräskin joulu lähdettiin tapaninpäivänä Kajaanista Oulua kohden. Pakkasta sellaiset rapiat -25C. Paltamon katuvaloissa appari kaivoi keskikonsolista lämpömittarin ja totesi, ettei ole enää kuin -10C, sisällä.peksu kirjoitti:Tällaisella "sporttisella perheautolla" meillä ajellaan kesäisin.
Tällä saa hyvin peukutuksia ja juttukavereita.

-
- Viestit: 627
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
tilattu: Alfa Romeo Junior Ibrida Edizione
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02 - Paikkakunta: Helsinki
Re: The Old Skool Stuff
Testattiin meidän Mantan talviominaisuudet nyt loppiaisena. Kankaanpäässä aamulla -29 ja auto seissyt yön yli ulkona juhlapaikan pihassa. Kolmen sekunnin starttauksella käyntiin ihan normaalisti. Paikalliselle huoltoasemalle ajettiin tankkaamaan, niin "Esson baari-jengi" nurkkapöydässä hiljeni kun menin kassalle maksamaan. Oikein piti päästää leveä hymy heille
; piha kun oli täynnä tyhjäkäynnillä rouskuttavia vanhoja Toyotia ym.
Lämpöä riitti oikein hyvin; nollan pysähdyksen taktiikalla ajettiin Helsinkiin. Etupenkeillä tarkeni puolen tunnin ajon jälkeen oikein hyvin ja lämpö otettiin vain patopaineella jalkatilaan suunnattuna. Takapenkin tavarat kyllä oli aika viileitä vielä perille päästyämmekin...
Kuvassa Manta kotona pakkasella ajon jälkeen
.
Huomatkaa muuten läpivirtaustuuletuksen toimivuus; takaikkunakin lähes täysin kirkas sisäpuolelta
.

Lämpöä riitti oikein hyvin; nollan pysähdyksen taktiikalla ajettiin Helsinkiin. Etupenkeillä tarkeni puolen tunnin ajon jälkeen oikein hyvin ja lämpö otettiin vain patopaineella jalkatilaan suunnattuna. Takapenkin tavarat kyllä oli aika viileitä vielä perille päästyämmekin...
Kuvassa Manta kotona pakkasella ajon jälkeen

Huomatkaa muuten läpivirtaustuuletuksen toimivuus; takaikkunakin lähes täysin kirkas sisäpuolelta

- Liitteet
-
- Manta Kankaanpäästä tulon jälkeen loppiaisena 2016 pakkasta 29 astetta 003.jpg (267.77 KiB) Katsottu 14135 kertaa
Re: The Old Skool Stuff
Joo tuo on kyllä nätti. En ihmettele yhtään.peksu kirjoitti:Tällaisella "sporttisella perheautolla" meillä ajellaan kesäisin.
Tällä saa hyvin peukutuksia ja juttukavereita.

Re: The Old Skool Stuff
Tuossapa on bemaria parhaimmillaan:
http://petrolicious.com/this-bmw-2002-i ... ed-pumpkin
4 sylinterinen, KEVYT, hauska ja nätti. Kuulostaa makealta! Näitä saisi vielä ihan järkirahalla
http://petrolicious.com/this-bmw-2002-i ... ed-pumpkin
4 sylinterinen, KEVYT, hauska ja nätti. Kuulostaa makealta! Näitä saisi vielä ihan järkirahalla

Re: The Old Skool Stuff
kaverilla oli lainassa tommonen kun tulivat suomeen, olin pari kertaa kyydissä, puksun essolla joku lippishemmo olis halunnu heti skabaamaan, hieno yksityiskohta oli sivulla olevat flektit jotka jäivät hyvin pauhaamaan kun jätti sen parkkiin.Portti kirjoitti:
Joo, tuollainen Clio V6 on kyllä hieno. Itselläkin jäänyt elävästi mieleen kylmätyypit moisesta silloin kun nuo olivat uusia. Ajamaan ei valitettavasti päässyt. Oli muuten näytillä ihan suomalaisessa Rellu-liikkeessä.
Re: The Old Skool Stuff
"Perus Megane tuolta aikakaudelta kuin mikroauto? Ajoin joskus noihin aikoihin sattuneesta syystä toistuvasti parillakin Megane Coupella - molemmat 1.6 padalla - enkä kyllä moista ollut aistivinani. Lähinnä mieleen jäi, että saman aikakauden Bravo oli ihan eri tasolla ajattevuudeltaan."
-Tazio"
Kyse siis ei ole mistään perus-Meganesta vaan 2.0 16v -mallista. Vähän eri asia, tule kokeilemaan.
-Tazio"
Kyse siis ei ole mistään perus-Meganesta vaan 2.0 16v -mallista. Vähän eri asia, tule kokeilemaan.
Re: The Old Skool Stuff
Joo ite oon nähnyt näitä pari kappaletta, hopeisia olleet aina. Varmaan sama auto jopa mistä näistä tietää.V6 kirjoitti:kaverilla oli lainassa tommonen kun tulivat suomeen, olin pari kertaa kyydissä, puksun essolla joku lippishemmo olis halunnu heti skabaamaan, hieno yksityiskohta oli sivulla olevat flektit jotka jäivät hyvin pauhaamaan kun jätti sen parkkiin.Portti kirjoitti:
Joo, tuollainen Clio V6 on kyllä hieno. Itselläkin jäänyt elävästi mieleen kylmätyypit moisesta silloin kun nuo olivat uusia. Ajamaan ei valitettavasti päässyt. Oli muuten näytillä ihan suomalaisessa Rellu-liikkeessä.
Kuuluu sarjaan Renault Sport Spider.
Kuuluvat sarjaan Tahtoo.
Re: The Old Skool Stuff
Olen tehnyt karmean virheen ja unohtanut tästä Topikista tämän auton!
Porsche Carrera GT:n!
Kaveri eilen tekstaili Tukholmasta, että "oho FCK....Carrera GT!".
Hetki ja tuli kuva puhelimeen, on se punasena ihan NÄTTI. Keltasena Perfecto.!
Siinä vasta lajinsa viiminen edustaja, voi sanoa aika pitkälti näin!
Kevyt, manuaali, vapari Veekymppi, jossa Le Mans tausta. Voisi melkeen sanoa, että "kadulle kesytetty pata" ja siinä on riittävästi ruutia eikä avustimia. Hitto. Loistavaa.

CGT on kiva kyllä. Mutta ehkä mä silti tahtoisin tämän. 993 Carrera Club Sport RS:n. Aina ollut 993 Fani. Siron kauniit muodot hivelee silmää ihan perus versiossakin. Saati sitten tällänen racespeck katuversio!
Onhan tästä GT2:nenkin, mutta siinä on muistaakseni ahdettu kattila.

Porsche Carrera GT:n!
Kaveri eilen tekstaili Tukholmasta, että "oho FCK....Carrera GT!".
Hetki ja tuli kuva puhelimeen, on se punasena ihan NÄTTI. Keltasena Perfecto.!
Siinä vasta lajinsa viiminen edustaja, voi sanoa aika pitkälti näin!
Kevyt, manuaali, vapari Veekymppi, jossa Le Mans tausta. Voisi melkeen sanoa, että "kadulle kesytetty pata" ja siinä on riittävästi ruutia eikä avustimia. Hitto. Loistavaa.

CGT on kiva kyllä. Mutta ehkä mä silti tahtoisin tämän. 993 Carrera Club Sport RS:n. Aina ollut 993 Fani. Siron kauniit muodot hivelee silmää ihan perus versiossakin. Saati sitten tällänen racespeck katuversio!
Onhan tästä GT2:nenkin, mutta siinä on muistaakseni ahdettu kattila.

- Tazio
- Viestit: 3407
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: The Old Skool Stuff
Sivistä miestä? Miten tuo siis eroaa samanikäisestä 1.6 coupesta? Muuta kuin voimansiirron osalta?Timbal kirjoitti:
Kyse siis ei ole mistään perus-Meganesta vaan 2.0 16v -mallista. Vähän eri asia, tule kokeilemaan.
-Tazio
Re: The Old Skool Stuff
Tehoa on n. 147 hv ja jäykkä matalampi alusta.
Re: The Old Skool Stuff
Eikä tästä tämän pitempää laulua. Roger.
Re: The Old Skool Stuff
"Mikroautomainen ajaa" on yhtä yleisesti väärinkäytetty termi kuin "Grand Touring". "Kaikkihan ne tuntuu mikroautoilta jos ei ole kuin perhevessoilla ajanut" totesi yksi MR2-kuski.
Eilen tein kevään luontoteon, käynnistin old skoolin talven jäljiltä ja ajoin pienen lenkin tossa omalla tiellä. Joutsenten pesintä varmaan häiriintyi tossa järvellä, sen verran oli meteliä kun ei tahtonut aluksi tasaisesti käydä... Vitsit. Enpä muistanutkaan miltä hyvä kaasunvaste tuntuu
Oijoi!
Eilen tein kevään luontoteon, käynnistin old skoolin talven jäljiltä ja ajoin pienen lenkin tossa omalla tiellä. Joutsenten pesintä varmaan häiriintyi tossa järvellä, sen verran oli meteliä kun ei tahtonut aluksi tasaisesti käydä... Vitsit. Enpä muistanutkaan miltä hyvä kaasunvaste tuntuu

- -TTY-
- Viestit: 1532
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
Seal '24
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: The Old Skool Stuff
Samaa mieltä tästä, yleisellä tasolla ottamatta kantaa 16V Meganeen ku en oo moista koskaan koittanut. En nyt tuota omaakaan kesälaitetta tuolla adjektiivilla luonnehtisi, vaikka suhteellisen tarkka ja nopea liikkeissään onkin.LVA kirjoitti:"Mikroautomainen ajaa" on yhtä yleisesti väärinkäytetty termi kuin "Grand Touring".
^Onko sulla joku möly-putki siinä? pääsiäisenä kun kuuntelin kaverin MkIV:tä niin enpä pikku matkan päästä olisi tiennyt mokoman edes käynnissä olevankaan, jos ei olisi putken päästä höyryä puskenut. Melko kuiskaava kutonen joutokäynnillä...

Mikä piru sieltä taas on rikki?
Re: The Old Skool Stuff
Ei ole, pitäisi olla yksi hiljaisimmista putkista mitä jälkiasenteisena saa. Mutta kauan seissyt ja huono bensa+kylmä kone niin ei meinannut tyhjäkäynnillä pysyä käynnissä--->jonkin aikaa kierroksia ja melua jotta homma alkaa pelaa. Sitten kun kone lämpenee niin melutaso rauhoittuu normaaliksi. Joutokäynti lämpimällä koneella on kyllä melko hiljainen. "Himpun" verran harmittaa kun nämä kutvoset on käytännössä kuollut pois uudemmista autoista-TTY- kirjoitti:Samaa mieltä tästä, yleisellä tasolla ottamatta kantaa 16V Meganeen ku en oo moista koskaan koittanut. En nyt tuota omaakaan kesälaitetta tuolla adjektiivilla luonnehtisi, vaikka suhteellisen tarkka ja nopea liikkeissään onkin.LVA kirjoitti:"Mikroautomainen ajaa" on yhtä yleisesti väärinkäytetty termi kuin "Grand Touring".
^Onko sulla joku möly-putki siinä? pääsiäisenä kun kuuntelin kaverin MkIV:tä niin enpä pikku matkan päästä olisi tiennyt mokoman edes käynnissä olevankaan, jos ei olisi putken päästä höyryä puskenut. Melko kuiskaava kutonen joutokäynnillä...

-
- Viestit: 130
- Liittynyt: 04 Touko 2009, 13:09
- Car(s): VW Golf mk1 cabrio, Ford Fiesta ST
Ex Alfat: 156 V6, Giulietta, -88 Spider - Paikkakunta: Helsinki
Re: The Old Skool Stuff
Goodwoodista oli puhetta, mut onko kukaan käyny kattomassa vanhoja ralliautoja esim Eifel Rallye Festivalilla, Legends Boucles de Spassa tai Italiassa? Mietin vain että olisko suosituksia mihin tuollaseen "fiilistelyralliin" kannattas menna katsomaan, jos meinaa mennä? Ollaan mietitty että joku tuommonen olis kiva keski-ikästen virkistymisreissuna
Tälle vuodelle alkaa kaikilla kalenteri olla aika loppuunmyyty, mutta ens vuodelle olis hyvin aikaa alkaa suunnittelemaan.

- tsav
- Viestit: 674
- Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
- Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR) - Paikkakunta: Vantaa
Re: The Old Skool Stuff
Eiköhän nuo kaikki ole Suomesta päin katsottuna hienoja tapahtumia. Mille Miglia voisi olla myös yksi vaihtoehto.Pavunlaskija kirjoitti:Goodwoodista oli puhetta, mut onko kukaan käyny kattomassa vanhoja ralliautoja esim Eifel Rallye Festivalilla, Legends Boucles de Spassa tai Italiassa? Mietin vain että olisko suosituksia mihin tuollaseen "fiilistelyralliin" kannattas menna katsomaan, jos meinaa mennä? Ollaan mietitty että joku tuommonen olis kiva keski-ikästen virkistymisreissunaTälle vuodelle alkaa kaikilla kalenteri olla aika loppuunmyyty, mutta ens vuodelle olis hyvin aikaa alkaa suunnittelemaan.
Ei muutakuin valitsee itse kiinnostavimman ja lippuja ja lentoja varaamaan. Ja sitten reissun jälkeen kokemuksia esille. Itsellä oli tälle vuodelle vaihtoehtoina LeMans classic tai Goodwood. Tuo LeMans olisi varmaan hieno kokemus, mutta ei enää tällä iällä pysy hereillä koko viikonloppua yötä päivää. Goodwoodin eduksi vaakakupissa kallistui yötauot tapahtumassa ja että rata on sen verran lyhyt, että autot näkyy miltei koko kierroksen yhdeltä katselupaikalta toisin kuin LeMansissa. Ensi vuonna harkinnassa Silverstone classic.
Re: The Old Skool Stuff
Ainoa huoli le manssissa on se, että miten saa kaljat pysymään kylmänätsav kirjoitti:Eiköhän nuo kaikki ole Suomesta päin katsottuna hienoja tapahtumia. Mille Miglia voisi olla myös yksi vaihtoehto.Pavunlaskija kirjoitti:Goodwoodista oli puhetta, mut onko kukaan käyny kattomassa vanhoja ralliautoja esim Eifel Rallye Festivalilla, Legends Boucles de Spassa tai Italiassa? Mietin vain että olisko suosituksia mihin tuollaseen "fiilistelyralliin" kannattas menna katsomaan, jos meinaa mennä? Ollaan mietitty että joku tuommonen olis kiva keski-ikästen virkistymisreissunaTälle vuodelle alkaa kaikilla kalenteri olla aika loppuunmyyty, mutta ens vuodelle olis hyvin aikaa alkaa suunnittelemaan.
Ei muutakuin valitsee itse kiinnostavimman ja lippuja ja lentoja varaamaan. Ja sitten reissun jälkeen kokemuksia esille. Itsellä oli tälle vuodelle vaihtoehtoina LeMans classic tai Goodwood. Tuo LeMans olisi varmaan hieno kokemus, mutta ei enää tällä iällä pysy hereillä koko viikonloppua yötä päivää. Goodwoodin eduksi vaakakupissa kallistui yötauot tapahtumassa ja että rata on sen verran lyhyt, että autot näkyy miltei koko kierroksen yhdeltä katselupaikalta toisin kuin LeMansissa. Ensi vuonna harkinnassa Silverstone classic.

Lunta on tullu jonkin verran pitkin viikkoa, joten kesäauto on vielä telakalla. Vähän masentaa

-
- Viestit: 130
- Liittynyt: 04 Touko 2009, 13:09
- Car(s): VW Golf mk1 cabrio, Ford Fiesta ST
Ex Alfat: 156 V6, Giulietta, -88 Spider - Paikkakunta: Helsinki
Re: The Old Skool Stuff
Meidän poppoolle ralli on lähempänä sydäntä. Onhan nuo klassikkorata-autot hienoja, mutta ensin pitäisi päästä rallia katsomaan. Ratakisoista on joskus pohdittu Nurnburgringin 24h kisoja ja isoa kasaa kaljaa.tsav kirjoitti:Eiköhän nuo kaikki ole Suomesta päin katsottuna hienoja tapahtumia. Mille Miglia voisi olla myös yksi vaihtoehto.Pavunlaskija kirjoitti:Goodwoodista oli puhetta, mut onko kukaan käyny kattomassa vanhoja ralliautoja esim Eifel Rallye Festivalilla, Legends Boucles de Spassa tai Italiassa? Mietin vain että olisko suosituksia mihin tuollaseen "fiilistelyralliin" kannattas menna katsomaan, jos meinaa mennä? Ollaan mietitty että joku tuommonen olis kiva keski-ikästen virkistymisreissunaTälle vuodelle alkaa kaikilla kalenteri olla aika loppuunmyyty, mutta ens vuodelle olis hyvin aikaa alkaa suunnittelemaan.
Ei muutakuin valitsee itse kiinnostavimman ja lippuja ja lentoja varaamaan. Ja sitten reissun jälkeen kokemuksia esille. Itsellä oli tälle vuodelle vaihtoehtoina LeMans classic tai Goodwood. Tuo LeMans olisi varmaan hieno kokemus, mutta ei enää tällä iällä pysy hereillä koko viikonloppua yötä päivää. Goodwoodin eduksi vaakakupissa kallistui yötauot tapahtumassa ja että rata on sen verran lyhyt, että autot näkyy miltei koko kierroksen yhdeltä katselupaikalta toisin kuin LeMansissa. Ensi vuonna harkinnassa Silverstone classic.
Re: The Old Skool Stuff
Joo Goodwood on kyllä sellanen mekka, että oksat pois. Se mitä esim. Le Mans Classic on, on varmasti yhtälailla iso mekka.
Goodwood ainakin Members Meeting ja Revival hienois on mun mielestä siinä, että ne autot ajaa 10-20min pätkiä, saat nauttia
vanhan ajan menosta ja näät ja kuulet ne autot monta kertaa yhden harjotuksen, aika-ajon tai kisan aikana.
FOS on varmasti petrollipäiden mega juhla. MUTTA ne ajaa vaan yhden kerran nenän edestä.
Itse diggaan tästä vanhan ajan kilpailu meiningistä, kun niillä oikeasti ajetaan lujaa ja sladissa.
Tässä muuten pieni raapasu GT40:sistä Members Meetingistä.
http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/AUTOTAPAH ... 20.3.2016/


Goodwood ainakin Members Meeting ja Revival hienois on mun mielestä siinä, että ne autot ajaa 10-20min pätkiä, saat nauttia
vanhan ajan menosta ja näät ja kuulet ne autot monta kertaa yhden harjotuksen, aika-ajon tai kisan aikana.
FOS on varmasti petrollipäiden mega juhla. MUTTA ne ajaa vaan yhden kerran nenän edestä.
Itse diggaan tästä vanhan ajan kilpailu meiningistä, kun niillä oikeasti ajetaan lujaa ja sladissa.
Tässä muuten pieni raapasu GT40:sistä Members Meetingistä.
http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/AUTOTAPAH ... 20.3.2016/


Re: The Old Skool Stuff
Ja tuola Goodwoodissa kyllä ihan oikeasti tuli sellanen fiilis, että yhtäkkiä Miura näyttää tylsältä. Jotain puuttuu.....
Paitsi se hieno V12.
Ja olen edelleen samaa mieltä. GT40 MKI:sessä on kaikki kohallaan. Ihan kaikki.
1965 GT40 MKI chassis P/1022

1967-1969 Lamborghini Miura P400 (S)

Noh nämä on näitä mielipide kymysyksiä....
Paitsi se hieno V12.
Ja olen edelleen samaa mieltä. GT40 MKI:sessä on kaikki kohallaan. Ihan kaikki.
1965 GT40 MKI chassis P/1022

1967-1969 Lamborghini Miura P400 (S)

Noh nämä on näitä mielipide kymysyksiä....
-
- Viestit: 130
- Liittynyt: 04 Touko 2009, 13:09
- Car(s): VW Golf mk1 cabrio, Ford Fiesta ST
Ex Alfat: 156 V6, Giulietta, -88 Spider - Paikkakunta: Helsinki
Re: The Old Skool Stuff
Berliinissä jos tulee ikinä pyörittyä, niin kannattaa käydä Meilenwerkin "automuseossa". Ulkoa päin sellainen rumannäköinen teollisuushallia muistuttava iso tiilikasa. Museohan on väärä sana, koska säilytysakvaarioissa ja käytävillä on autoja eikä paikka ole varsinainen museo. Kesäviikonloppuisin omistajat saattavat hakea autoja ajoon jolloin niitä näkee liikenteessäkin.
Meilenwerkissä on myös pieniä autokorjaamoja ja autokauppiaita. Sellaisia kohtuulliseen kalliisiin autoihin keskittyneitä
Vuonna 2010 kun kävin niin yhdessä kaupassa oli vain kaksi autoa myynnissä. Aito GT40 ja joku 20-30 luvun kilpuri. Kun kysyin saako GT:n luona ottaa kuvia, niin liikkeen vanhan omistajan vastaus oli että "Joo tottakai. Kattele autoo vaan ihan oman mielen mukaan."
Paikkana Meilenwerk oli sellainen, että jopa emäntäkin tykkäsi kierrellä siellä.
Meilenwerkissä on myös pieniä autokorjaamoja ja autokauppiaita. Sellaisia kohtuulliseen kalliisiin autoihin keskittyneitä


Paikkana Meilenwerk oli sellainen, että jopa emäntäkin tykkäsi kierrellä siellä.
Re: The Old Skool Stuff
Jooh jos on kiinnostuneita, niin tässä ois Members Meetingistä parit Group vitoset. Lisää on tulossa kuvia kyllä vähän detailimmin...
Anyway ; oli kyllä suuri kunnia nähdä nämä autot. Todellisia kilpa-autoja, jotka muuttivat kaiken tulevaisuutta ajatellen.
http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/AUTOTAPAH ... rts+Cars+/
Anyway ; oli kyllä suuri kunnia nähdä nämä autot. Todellisia kilpa-autoja, jotka muuttivat kaiken tulevaisuutta ajatellen.
http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/AUTOTAPAH ... rts+Cars+/
-
- Viestit: 2575
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Renko
Re: The Old Skool Stuff
Mikäs tuon tilanne nyt on? Olikos niillä jokin jättihanke, sen myötä jonkun yritysosan konkurssi ja toiminnan tila nyt epävarma?? Kannattaa varmaan varmistaa ennen kuin lähtee.Pavunlaskija kirjoitti:Berliinissä jos tulee ikinä pyörittyä, niin kannattaa käydä Meilenwerkin "automuseossa". Ulkoa päin sellainen rumannäköinen teollisuushallia muistuttava iso tiilikasa. Museohan on väärä sana, koska säilytysakvaarioissa ja käytävillä on autoja eikä paikka ole varsinainen museo. Kesäviikonloppuisin omistajat saattavat hakea autoja ajoon jolloin niitä näkee liikenteessäkin.
Meilenwerkissä on myös pieniä autokorjaamoja ja autokauppiaita. Sellaisia kohtuulliseen kalliisiin autoihin keskittyneitäVuonna 2010 kun kävin niin yhdessä kaupassa oli vain kaksi autoa myynnissä. Aito GT40 ja joku 20-30 luvun kilpuri. Kun kysyin saako GT:n luona ottaa kuvia, niin liikkeen vanhan omistajan vastaus oli että "Joo tottakai. Kattele autoo vaan ihan oman mielen mukaan."
![]()
Paikkana Meilenwerk oli sellainen, että jopa emäntäkin tykkäsi kierrellä siellä.
Fiat ja Lancia varaosat. https://www.saminosat.net/tuotteet.html
Re: The Old Skool Stuff
Peukkua tälle. Eikös se lö määns leffa tehty juurikin näillä autoilla? Oli kyllä varsin nautinnollinen elokuvakokemus.S_A kirjoitti:Jooh jos on kiinnostuneita, niin tässä ois Members Meetingistä parit Group vitoset. Lisää on tulossa kuvia kyllä vähän detailimmin...
Anyway ; oli kyllä suuri kunnia nähdä nämä autot. Todellisia kilpa-autoja, jotka muuttivat kaiken tulevaisuutta ajatellen.
http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/AUTOTAPAH ... rts+Cars+/
Re: The Old Skool Stuff
Kyllä tehtiin! Useampi eri yksilö oli mukana, niin Ferrareista kuin Porsseistakin.LVA kirjoitti:Peukkua tälle. Eikös se lö määns leffa tehty juurikin näillä autoilla? Oli kyllä varsin nautinnollinen elokuvakokemus.S_A kirjoitti:Jooh jos on kiinnostuneita, niin tässä ois Members Meetingistä parit Group vitoset. Lisää on tulossa kuvia kyllä vähän detailimmin...
Anyway ; oli kyllä suuri kunnia nähdä nämä autot. Todellisia kilpa-autoja, jotka muuttivat kaiken tulevaisuutta ajatellen.
http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/AUTOTAPAH ... rts+Cars+/
Huikeita autoja.
Voi vaan kysyä, ajaisitko sinä tällä autolla Le Mansiissa yöllä 350kmh+....

Tässä muuten IWC Track Moment. JOka oli itselleni kyllä aika uniikki hetki.
http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/AUTOTAPAH ... ck+Moment/

- tsav
- Viestit: 674
- Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
- Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR) - Paikkakunta: Vantaa
Re: The Old Skool Stuff
Noita hopeanuolia oli 2012 paljon Revivalissa. Ja perjantaina ajoivat aika rivakastikin. Sunnuntaina oli jo sitten ohjeistettu rauhallisuuteen.
- tsav
- Viestit: 674
- Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
- Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR) - Paikkakunta: Vantaa
Re: The Old Skool Stuff
Tässä vielä pari muistelukuvaa 2012 vuodelta.
Fefen 250 oli 24 kpl yhtäaikaa radalla. vanhat formulat Ja jos lentokoneet ovat lähellä sydäntä, niin tässä laskeutuminen yleisön yli, tietenkin.
Fefen 250 oli 24 kpl yhtäaikaa radalla. vanhat formulat Ja jos lentokoneet ovat lähellä sydäntä, niin tässä laskeutuminen yleisön yli, tietenkin.
Re: The Old Skool Stuff
Goodwood..... 
"You have to experience it - at least once in the life time. It's not just the cars..it's all these People..Drivers...Teams..Cars...Atmosphere......."....

"You have to experience it - at least once in the life time. It's not just the cars..it's all these People..Drivers...Teams..Cars...Atmosphere......."....
Re: The Old Skool Stuff
Goodwoodista lisää vanhan liiton tavaraa. 80-luvun alun Maaefekti autot!
Näissä oli ääntä kyllä. Loistavaa.
http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/AUTOTAPAH ... from+80's/
Ainiin, ajaisitko SINÄ tällä esimerkiksi Spa:ssa lujaa, hakien kymmenyksiä pois kierroksista....?
(I don't think so....?)
Kuvissa on siis Keken MM auto 1982. Tai siis yksi niistä sen vuoden rungoista...




Näissä oli ääntä kyllä. Loistavaa.
http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/AUTOTAPAH ... from+80's/
Ainiin, ajaisitko SINÄ tällä esimerkiksi Spa:ssa lujaa, hakien kymmenyksiä pois kierroksista....?
(I don't think so....?)

Kuvissa on siis Keken MM auto 1982. Tai siis yksi niistä sen vuoden rungoista...




Re: The Old Skool Stuff
^Hyvä numero autossa. Seuraavana vuonna olikin Ykkönen.
https://www.youtube.com/watch?v=wkgV-CgOc-k
Startti ja 1.17. Menoa meininkiä!
https://www.youtube.com/watch?v=wkgV-CgOc-k
Startti ja 1.17. Menoa meininkiä!

Ride on!