Käytin 2012 Giulietan normihuollossa, öljynvaihto jne. Sen jälkeen auto on käynnistyksen jälkeen rutkuttanut epätasaisesti noin 1min ajan ja kun auto on lämmennyt käynti on tasoittunut. Jos painoin kaasua moottorin merkkivalo syttyi. Tätä ei tapahtunu joka kerta vaan satunnaisesti.
Huolto tarkisti vikakoodit ja ongelmia oli mm. 2sylinterin kohdalla, selitti jotain imupuolesta. En ymmärtänyt kaikkea. Epäili että Multiair-yksikkö voisi olla hajalla.
 ja että niitä on mennyt kyseisessä huollossa noin 10kpl. Vaihto luokkaa 1k€. Siis autolla ajettu noin 40tkm. Huoltoväli ollut 15tkm, eli siinä ei pitäisi olla ongelmaa.
  ja että niitä on mennyt kyseisessä huollossa noin 10kpl. Vaihto luokkaa 1k€. Siis autolla ajettu noin 40tkm. Huoltoväli ollut 15tkm, eli siinä ei pitäisi olla ongelmaa.Nyt auto sitten teki saman, mutta sillä erotuksella että valo jäi palamaan. Käynti on normaali, mutta hieman epätasainen kun kaasun hellittää. Voiko Alfan ajaa lähimpään huoltoon vaikka tuo valo palaa? Ja en ymmärrä miten MultiAir yksikkö voisi hajota juuri huollossa. Ennen huoltoa mitään ongelmaa ei ollut ja nyt auto temppuilee jatkuvasti. Tarkistin öljyntason useamman kerran ja öljy näyttää olevan ihan maximissa. Voiko se olla syy?
Osaatteko sanoa mitä kannattaisi tehdä? Kiitos kaikesta avusta.

 Aika kiva fiilis jäi huollosta.
 Aika kiva fiilis jäi huollosta.





 Vaihetaanko tuohon öljyt ja suodin aivan perinteiseen malliin? Eikö tuossa imuventtiilit toimi nokka-akselin tekemällä öljynpaineella, mitä säädellään sähköventtiileillä? Tuntuu vain niin kummaliselta, että jos motti toimii kuin junan vessa ja sitten öljynvaihdon jälkeen multiairi paskana. Ja vielä ihan normaali tilanne?
 Vaihetaanko tuohon öljyt ja suodin aivan perinteiseen malliin? Eikö tuossa imuventtiilit toimi nokka-akselin tekemällä öljynpaineella, mitä säädellään sähköventtiileillä? Tuntuu vain niin kummaliselta, että jos motti toimii kuin junan vessa ja sitten öljynvaihdon jälkeen multiairi paskana. Ja vielä ihan normaali tilanne?   Voin siis huokaista helpotuksesta, ei niin paha konkurssi.  Onni oli varmaan siinä että kilsoja on niin vähän about 35tkm. Auto on vm. 2012 eli takuu oli jo umpeutunut. Huollossa laitetut öljyt oli ok, eli laittoivat oikeaa. Epäilen että MultiAirissa on suunnitteluvika. Ulkomaalaisissa forumeissa on juttua siitä miten se on hajonnut heti huollon jälkeen. En tunne moottorin ja tuon yksikön toimintaa juuri yhtään, mutta ehtiikö kone tai jokin pyörähtää ilman öljyä ja hajoittaa jotain?
  Voin siis huokaista helpotuksesta, ei niin paha konkurssi.  Onni oli varmaan siinä että kilsoja on niin vähän about 35tkm. Auto on vm. 2012 eli takuu oli jo umpeutunut. Huollossa laitetut öljyt oli ok, eli laittoivat oikeaa. Epäilen että MultiAirissa on suunnitteluvika. Ulkomaalaisissa forumeissa on juttua siitä miten se on hajonnut heti huollon jälkeen. En tunne moottorin ja tuon yksikön toimintaa juuri yhtään, mutta ehtiikö kone tai jokin pyörähtää ilman öljyä ja hajoittaa jotain?