156 akun/laturin- ja öljyvalo
Valvoja: Moderators
156 akun/laturin- ja öljyvalo
Ihan samanmoisia oireita en ollut löytäväni olemassa olevista keskusteluista, joten teinpä uuden.
Mutta niin, mikähän olisi vikana kun normaaliajossa (vauhti ~85km/h) auto "nykii". Tai enemmänkin tuntuu vähän samalta kun tekisi moottorijarrutusta, mutta edelleen kuitenkin itse painat kaasua ? Ja sitten kun painat vähän lisää kaasua, niin nykiminen loppuu.
Plus sitten kun lähestyin vastaavanlaisessa tilanteessa risteystä, niin en painanutkaan lisää kaasua, vaan tietysti moottorijarrutin ja sitten syttyi tauluun tosiaan akkuvalo ja öljyvalo. Hävisi kuitenkin kun käynnisti uudelleen ja toimi hyvin perille saakka töihin...
Öljyn määrää en vielä katsonut, mutta oletan että ne ovat kunnossa, kun vaihto oli reilu viikko sitten.
Mutta niin, mikähän olisi vikana kun normaaliajossa (vauhti ~85km/h) auto "nykii". Tai enemmänkin tuntuu vähän samalta kun tekisi moottorijarrutusta, mutta edelleen kuitenkin itse painat kaasua ? Ja sitten kun painat vähän lisää kaasua, niin nykiminen loppuu.
Plus sitten kun lähestyin vastaavanlaisessa tilanteessa risteystä, niin en painanutkaan lisää kaasua, vaan tietysti moottorijarrutin ja sitten syttyi tauluun tosiaan akkuvalo ja öljyvalo. Hävisi kuitenkin kun käynnisti uudelleen ja toimi hyvin perille saakka töihin...
Öljyn määrää en vielä katsonut, mutta oletan että ne ovat kunnossa, kun vaihto oli reilu viikko sitten.
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 156 akun/laturin- ja öljyvalo
Tää on selvästi joku sensori vika, jolloin katoaa virta tai tieto kesken ja yrittää lyödö vikatilaan mutta kummiskin anturit vielä toimii jotenkin..
Re: 156 akun/laturin- ja öljyvalo
Eli vois uskaltaa ajella töistä kotiinkin mahdollisesti 

- Polforea
- Viestit: 11923
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): XF
159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 156 akun/laturin- ja öljyvalo
Tarjoan anturivian vaihtoehdoksi maavikaa. Ne saa kanssa joskus jänniä asioita aikaan.
Ei varmaan olisi huono idea laittaa MES pörräämään läppärillä repsikan syliin ja katsella anturiarvoja samalla kun auto nyppii.
Ei varmaan olisi huono idea laittaa MES pörräämään läppärillä repsikan syliin ja katsella anturiarvoja samalla kun auto nyppii.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: 156 akun/laturin- ja öljyvalo
Tässä nykimisessä kun ei oo ns. varmoja päiviä. Joskus tolla 100km työmatkalla nykii, ja joskus ei.
Kaupunkiajoa kun suorittaa niin toimii mallikkaasti
Kaupunkiajoa kun suorittaa niin toimii mallikkaasti

- Alfissimo
- Viestit: 8707
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 156 akun/laturin- ja öljyvalo
Moottorijarrulla oikeasti vai kytkimen kanssa? Nuo kyseiset valot syttyy kun auto sammuu, vaikka vaan itsestäänkin. Eli siis sammuiko itsestään, vai sammutitko itse ja käynnistit uudestaan?Lare kirjoitti:lähestyin vastaavanlaisessa tilanteessa risteystä, niin en painanutkaan lisää kaasua, vaan tietysti moottorijarrutin ja sitten syttyi tauluun tosiaan akkuvalo ja öljyvalo. Hävisi kuitenkin kun käynnisti uudelleen ja toimi hyvin perille saakka töihin...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: 156 akun/laturin- ja öljyvalo
Ei kytkimellä, ihan vaan jalka ylös kaasulta. Ja sammutin siis itse auton ja sitten käynnistin uudelleen, ja sitten ei syttynyt enää mitään ylimääräistä.
- Alfissimo
- Viestit: 8707
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 156 akun/laturin- ja öljyvalo
Ok. Maapisteet voi tehdä kummallisia jekkuja, kuten jo todettu. JTD:ssä ovat helposti tarkistettavissa. Sytyttääkö ajon aikana missään vaiheessa ruiskunvaloa? Kampiakselin asentotunnistimia JTD:stä on mennyt ja voisiko sieltä tuleva signaali kuolla & hävitä niin, että moottori vaan luulee pysähtyneensä, jos samaan aikaan ei tule tietoa kaasupolkimelta. Hakuammuntaa sano... 

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: 156 akun/laturin- ja öljyvalo
Mitään muita valoja ei oo syttynyt tässä vuoden omistuksen aikana, kun palaneiden valojen merkkivalo ja polttoainevalo 
Ja nyt tänä aamuna mystisesti nämä kaksi. Kaippa se pitää ajella jonkun pajan pihaan ihmeteltäväksi

Ja nyt tänä aamuna mystisesti nämä kaksi. Kaippa se pitää ajella jonkun pajan pihaan ihmeteltäväksi

- Jiitee
- Viestit: 4692
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. VW Typ1 1964 DeLuxe. Projektina 116-Giulietta 2.0 TC `81 ( 2. sarja )
ex-Giulia 2,0 TB ´17, `81 Giulietta 2.0 TC( 1. sarja) , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: 156 akun/laturin- ja öljyvalo
EGR tukossa ? Ainakin MJet 16:ssa oli samoja oireita itselläni ....
helppo homma DIY ---> ohjeita :http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... tions.html
helppo homma DIY ---> ohjeita :http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... tions.html

Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Aquatica
- Viestit: 15175
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 156 akun/laturin- ja öljyvalo
Lare, mulla on vähän juttua sähköongelmista JTD:ssä 
Itselläni oli mystisiä ongelmia. Alkoi toki pari vuotta sitten jo erinäisten sähköosien hajoamisella hiljalleen (todennäköisimmin vanhuuttaan, mutta ei sitä koskaan tierä).
Nyt on toistaiseksi kaikki viat pysynyt poissa, kun rakensin uudet johdot ja liittimet akku-startti, startti-laturi, akku-runko, akku-vaihteisto...
Nykimiseen tuolla ei pitäisi olla vaikutusta, ellei sitten maavian takia jokin anturidata ole epäloogista.
Vikakoodinluku vois olla jees.
Sähköjen mekaanisilta osilta omat vinkkini vieläpä tässä järjestyksessä;
1) Päävirtakaapeli akun plus-navan päällä olevassa kotelossa, jos k.o kotelo on olemassa. Voi olla murtunut/katkennut aivan mutterin juuresta, jolloinka pääosin on kontaktia, mutta se hukkuu toisinaan
2) Maadoitus akulta runkoon ja vaihteistoon (hapettuu kaikista kohdistaan herkästi)
3) Maadoitus/lisämaadoitus syylärin oikeassa kulmassa/jalassa (eli paisarin puolella) - on ahdas kolo ja piilossa, mutta pääsee käsiksi purkamatta
4) Päävirtakaapeli akun plus-navalta startille, veemäinen tehdä, mutta pystyy tekemään purkamatta juuri mitään
5) Päävirtakaapeli startin ja laturin välillä - todella veemäinen vaihtaa, mutta yläkautta onnistuu... jos tähän ryhtyy, kannattaa varata useampi senttimetri ylimääräistä johtoa - puhun kokemuksesta

Itselläni oli mystisiä ongelmia. Alkoi toki pari vuotta sitten jo erinäisten sähköosien hajoamisella hiljalleen (todennäköisimmin vanhuuttaan, mutta ei sitä koskaan tierä).
Nyt on toistaiseksi kaikki viat pysynyt poissa, kun rakensin uudet johdot ja liittimet akku-startti, startti-laturi, akku-runko, akku-vaihteisto...
Nykimiseen tuolla ei pitäisi olla vaikutusta, ellei sitten maavian takia jokin anturidata ole epäloogista.
Vikakoodinluku vois olla jees.
Sähköjen mekaanisilta osilta omat vinkkini vieläpä tässä järjestyksessä;
1) Päävirtakaapeli akun plus-navan päällä olevassa kotelossa, jos k.o kotelo on olemassa. Voi olla murtunut/katkennut aivan mutterin juuresta, jolloinka pääosin on kontaktia, mutta se hukkuu toisinaan
2) Maadoitus akulta runkoon ja vaihteistoon (hapettuu kaikista kohdistaan herkästi)
3) Maadoitus/lisämaadoitus syylärin oikeassa kulmassa/jalassa (eli paisarin puolella) - on ahdas kolo ja piilossa, mutta pääsee käsiksi purkamatta
4) Päävirtakaapeli akun plus-navalta startille, veemäinen tehdä, mutta pystyy tekemään purkamatta juuri mitään
5) Päävirtakaapeli startin ja laturin välillä - todella veemäinen vaihtaa, mutta yläkautta onnistuu... jos tähän ryhtyy, kannattaa varata useampi senttimetri ylimääräistä johtoa - puhun kokemuksesta
Re: 156 akun/laturin- ja öljyvalo

katotaan mitä kaikkee "kivaa" löytyy

