Jos sitä pätäkkää ei olekaan huoltoihin ollenkaan varattu, vaan kaikki menee lainan lyhennyksiin...sämpy kirjoitti:Tuossa kun olen katsellut työkaluksi vähän uudempaa kulkinetta, olen järkyttynyt kuinka huonolla huollolla noita pidetään. Ihan normaalia että huoltoväli on 30-40tkm, eli ei riitä edes se maksimi 30tkm long-life joka sekin on aika huolestuttava. Käytännössä jos vuodessa tulee 50tkm niin sitten huoltoväli on sen, muihin öljynvaihtoihin ei tuhlata. Tai jos tulee vähemmän niin ajetaan sitten 2-3v samoilla öljyillä, että saadaan se 30tkm täyteen. Ja nyt puhutaan ihan useamman kympin uutena maksavista, eikä mistään puntosta. Tuossa paljon isompi huolenaihe ostajalle kuin onko ollut lohkista vai ei. Kaikessa sitä jaksetaan säästää. Tai sitten siihen on syy, miksi nämä autot on nettiautossa.. Oman Alfankin huoltovihosta löytyy muistaakseni 5w-30 öljyt jossain kohtaa, siinä toinen kohta mitä tarkistaa.
Miksi kallis hankinta pitää huollattaa mahdollisimman halvalla?
Pikkasen hämmästyin kun Seinäjoella Alfoja myyvän liikkeen myyntipäällikkö kertoi, että
30-40 k€:n autoja ostetaan pelkällä lainalla varsin yleisesti, ja ostajalla ei ole tarkoitustakaan maksaa koko lainaa pois....
sitten 2-3 vuoden päästä ostataan uusi kinneri ja taas otetaan uutta lainaa....
Ei tätä tämä pappa ymmärrä... oma periaate on aina ollut, että max. 20 % uuden auton hankintahinnasta lainaa ja max. 3 vuoden takaisinmaksuaika....
ja jos rahaa ei ole vielä säästössä niin uutta ei vaan osteta.