Giulietta 940
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 2648
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^eksä on ihan eri juttu. Lähi- ja kaukovalo samasta umpiosta, mutta poltin taitaa olla jokin muu kuin iänikuinen H4.
Ja näissä on sitten xenonit laihialaismallia (25 W), kuten Giuliassakin. Eikä apukaukovaloja.
Ja näissä on sitten xenonit laihialaismallia (25 W), kuten Giuliassakin. Eikä apukaukovaloja.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 1586
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Giulietta 940
Eikö Giulietan xenonit ole 35-wattiset? Ainakin motonet myy näitä:
http://www.motonet.fi/fi/varaosat/1285/ ... -polttimot
http://www.motonet.fi/fi/varaosat/1285/ ... -polttimot
- Josef Matula
- Viestit: 149
- Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
- Paikkakunta: Tampere
Re: Giulietta 940
Milloin tämä on muuttunut? Tekniikan maailmassa kehuttiin juuri (20/16) että Giulietassa on markkinoiden parhaat xenonit. 35w, apukaukovalot ja kaikki.insinörtti kirjoitti:Ja näissä on sitten xenonit laihialaismallia (25 W), kuten Giuliassakin. Eikä apukaukovaloja.
-
- Viestit: 1586
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Giulietta 940
Giuliassa on 25W/35W, Giulietassa aina 35W.
Re: Giulietta 940
Juu - nimenomaan se päällysosa. Tuli kuitenkin toinen nuppi tilattua, joten mennee vaihtoon tuo alkuperäinen. Katsotaan miten hyvin pikaliima kestää kun nyt sais kerrankin irrota ihan luvalla.puuha kirjoitti:Siis ihan koko nuppi? Vaiko vaan se päälysosa jossa kaavio?walla kirjoitti:Vaihdetangon nuppi nyt kolmatta kertaa laitettu kiinni pikaliimalla.
Sikaflex tms massa pitää kohtuuhyvin kiinni
Kuomun alla vissiin 10-millinen pultti kuvista päätellen. Katsotaan miten onnistuu
Re: Giulietta 940
Luukku korjattu, mekanismi meni uusiksi. Kolme sataa jotain työt ja osat yhteensä. Takaluukun johtosarja korjattu kuulemma liittimillä joskus aikaisemmin jo.Numb kirjoitti:Jaha, takaluukku mykistyi. Ei aukea avaimests, ei aukea luukun painikkeesta.
Kun itte tekee saa sellaisen kuin tulee.
-
- Viestit: 2648
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Plus Giulietassa on halogeeniapukaukovalot ja pesurit. Nämä 25 W xenonithan on keksitty sitä varten, että voidaan säästää automaagisen tasonsäädön ja pesurien hinta.jmi kirjoitti:Giuliassa on 25W/35W, Giulietassa aina 35W.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Josef Matula
- Viestit: 149
- Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
- Paikkakunta: Tampere
Re: Giulietta 940
^
Giuliankin lisävarustexenonit ovat 35w pesureilla ja Velocessa on vakiona 25w xenonit jotka saa lisähintaan tehokkaammiksi.
Jäi kyllä vähän epäselväksi mitä autoa tuossa ylemmässä viestissä tarkoitat?insinörtti kirjoitti:Ja näissä on sitten xenonit laihialaismallia (25 W), kuten Giuliassakin. Eikä apukaukovaloja.
Giuliankin lisävarustexenonit ovat 35w pesureilla ja Velocessa on vakiona 25w xenonit jotka saa lisähintaan tehokkaammiksi.
-
- Viestit: 2648
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Lähinnä 500X:n lisävarustexenoneita. Giulian osalta olikin menny ohi, että siihen saa lisävarusteena "oikeat" xenonit...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- matti_vuorio
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Käytin autoa korjaamolla tutkittavana liittyen siihen huonoon käyntiin, mutta mitään vikaa ei löytynyt. Eikä tosin nyt parin viikon aikana ole ollut ongelmia vaikka tuossa oli yksi ajamaton pakkaspäivä välissä. Ajellaan ja katellaan miten tilanne kehittyy.
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Onko kukaan poistanut ajovalopesureita käytöstä? Rupeaa pikkuhiljaa nyppimään tuo keksintö koska a) ainetta kuluu melkein yhtä paljon kuin dieseliä ja b) ovat aivan turhat kun eivät suoriudu tehtävästään ja c) jatkuva pesurin liike lisää riskiä pesurin kansien irtoamiselle, joilla taas grammahinta on kohdillaan ollessa n. 70 eur / 10 grammaa / kpl. Ilman maalausta. Eli löytyykö noille oma sulake / pumppu jonka voi irrottaa niin että vain ajovalopesureita lakkaa toimimasta?
-
- Viestit: 1586
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Giulietta 940
Pumpusta vaan sähköjohto irti. Niin ajattelin tehdä omallekin Giulietalle kun sen joskus tammikuussa saan.
GT:stäkin otin johdon irti.
GT:stäkin otin johdon irti.
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Jaa, näin täytyy varmaan tehdä. Onko giuliettassa ajovaloille oma pumppu ja missä mahtaa sijaita?jmi kirjoitti:Pumpusta vaan sähköjohto irti. Niin ajattelin tehdä omallekin Giulietalle kun sen joskus tammikuussa saan.
GT:stäkin otin johdon irti.
-
- Viestit: 1586
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Giulietta 940
Uskoisin että on oma pumppu ja pumppu on jossain pesunestesäiliössä.
Giulietta 940
Uutta moitittavaa löytyi Giulietasta. Autoa ei pysty ajamaan vasemmanjalanjarrulla lainkaan... katkaisee syötön ja vaikka pidät jarrun päällä ja käytät kaasun pois ja takas päälle niin heti pätkäisee...
Kaikki ilo talviajamisesta pois.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kaikki ilo talviajamisesta pois.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
^^googlettelun ja tutkimisen jälkeen, näyttää siltä, että pumppu on "dual" pumppu, eli näköjään yksi pumppu ruokkii koko systeemiä...
E: hmm, lisä googlettelun jälkeen, tuolla näyttäis kuitenkin olevan sulake vain ajovalopesureita varten, täytyypä kokeilla.
http://www.autogenius.info/alfa-romeo-g ... x-diagram/
E: hmm, lisä googlettelun jälkeen, tuolla näyttäis kuitenkin olevan sulake vain ajovalopesureita varten, täytyypä kokeilla.
http://www.autogenius.info/alfa-romeo-g ... x-diagram/
-
- Viestit: 2648
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^ dualismi taitaa tarkoittaa, että sama pumppu ruokkii sekä tuuli- että takalasia.
Lapunpesureilla lie omansa, koska kusipojan nesteen vähyys ilmaistaan kätsysti sillai, että lampunpesurit lakkaavat toimimasta. Toisin tämäkin toimii vain lähivalojen ollessa päällä. Pelkillä päiväajovaloilla ei lampuille ruikita.
Ehkä just tuosta syystä olen pitänyt G:n nesteen kulutuksia kohtuullisena. Esim. Stilo tuntui paljon juopommalta. Plus olen joskus omistanut vehkeen, missä oli lasinpesureille "normaali" 3-4 l tankki ja sen kaverina melkein 10 l pönttö lampunpesureille. Kyllä se litkun kulutuskin meni samassa suhteessa...
Lapunpesureilla lie omansa, koska kusipojan nesteen vähyys ilmaistaan kätsysti sillai, että lampunpesurit lakkaavat toimimasta. Toisin tämäkin toimii vain lähivalojen ollessa päällä. Pelkillä päiväajovaloilla ei lampuille ruikita.
Ehkä just tuosta syystä olen pitänyt G:n nesteen kulutuksia kohtuullisena. Esim. Stilo tuntui paljon juopommalta. Plus olen joskus omistanut vehkeen, missä oli lasinpesureille "normaali" 3-4 l tankki ja sen kaverina melkein 10 l pönttö lampunpesureille. Kyllä se litkun kulutuskin meni samassa suhteessa...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
^ratkaisin ongelman nyppäsemmällä tuon ajovalopesureiden Sulakkeen pois. Sulakejuttuja tutkiessani huomasin että start &Stop systeemin akkuvaraussysteemille on myös oma sulake takakontissa, mitähän käy jos sen irrottaa? Pääsisiköhän eroon tilapäisesti ss järjestelmistä ilman herjoja vai meneekö neiti aivan sekaisin jos sörkkii tolleen herkistä paikoista?
- Shuttle
- Viestit: 2257
- Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
- Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii
Re: Giulietta 940
Eikö Giueliettassa saa S&S -toimintoa kokonaan pois päältä jotain nappia painamalla tms.? Vai onko se sellainen että se "unohtaa" sen aina uuden käynnistyksen jälkeen? Ja 159:ssä oli muuten sama, pesunestettä meni aina viis litraa kerralla kun se pesi ne kuusi ajovaloa edestä, sulakkeella sekin ongelma "korjaantui".jkk kirjoitti:^ratkaisin ongelman nyppäsemmällä tuon ajovalopesureiden Sulakkeen pois. Sulakejuttuja tutkiessani huomasin että start &Stop systeemin akkuvaraussysteemille on myös oma sulake takakontissa, mitähän käy jos sen irrottaa? Pääsisiköhän eroon tilapäisesti ss järjestelmistä ilman herjoja vai meneekö neiti aivan sekaisin jos sörkkii tolleen herkistä paikoista?
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
^ymmärtääkseni s&s:än saa näissä uusimmissa giuliettoissa joko jatkuvasti päälle tai pois. Oma on vm 2011 loppupuolelta ja siinä se juurikin "unohtaa" aina.
- Josef Matula
- Viestit: 149
- Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
- Paikkakunta: Tampere
Re: Giulietta 940
^
Näin on. Napista päälle tai pois ja muistiin jää asetus. Mahtoiko tulla tuossa 2014 faceliftissä tuo ominaisuus?
Näin on. Napista päälle tai pois ja muistiin jää asetus. Mahtoiko tulla tuossa 2014 faceliftissä tuo ominaisuus?
Re: Giulietta 940
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... t=#p485832Aiemmin tässä ketjussa Jarsan kirjoitti:...softapäivitykset pariin ohjainlaitteeseen. Korjaa muunmuassa muutamia S&S:n poiskytkentäperusteita ja muitakin parametrejä. Päivityksen jälkeen järjestelmä myöskin muistaa S&S-kytkimen asennon, eikä sitä tarvi joka käynnistyksen jälkeen itse kytkeä pois.
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Kiitos, eipä päivitetty viime huollossa näköjään. Täytyy seuraavan kerran pyytää vielä erikseenJarsan kirjoitti:http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... t=#p485832Aiemmin tässä ketjussa Jarsan kirjoitti:...softapäivitykset pariin ohjainlaitteeseen. Korjaa muunmuassa muutamia S&S:n poiskytkentäperusteita ja muitakin parametrejä. Päivityksen jälkeen järjestelmä myöskin muistaa S&S-kytkimen asennon, eikä sitä tarvi joka käynnistyksen jälkeen itse kytkeä pois.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
^^^kyllä
- _rico
- Viestit: 1355
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Mitäs multiair yksikön vaihto on Giuliettan omistajilla maksanut?
Auto Milanossa kävin tänään lukemassa koodit ja muistelivat hinnan olevan noin 1300€...
Auto Milanossa kävin tänään lukemassa koodit ja muistelivat hinnan olevan noin 1300€...
- matti_vuorio
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Giulietta näyttää ulkolämpötilaa hieman yläkanttiin, mikä heittää todellisesta lämpötilasta noin 4-8 astetta. Eikös se anturi ole vänkärin peilin alapinnassa? Käytin oven liittimen irti, mutta ei vaikutusta. Samoin kokeilin lämmittää sitä anturia, mutta lukema ei muuttunut mihinkään. Onko näissä vielä joku muu liitin, jota kannattaa käyttää irti?
- JiiPee
- Viestit: 2494
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Hinnasta en osaa sanoa, mutta jos löytyy mutterin vääntäjän vikaa, niin sen voinee vaihtaa itsekin tai jopa korjata (vaurioista riippuen). Asiaa käsitteleviä ketjuja löytyy muun muassa Alfaownerista, tuossa on linkki yhteen keskusteluketjuun._rico kirjoitti:Mitäs multiair yksikön vaihto on Giuliettan omistajilla maksanut?
- _rico
- Viestit: 1355
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Ei ole tiloja enää, joten pakko teettää jossain..JiiPee kirjoitti:Hinnasta en osaa sanoa, mutta jos löytyy mutterin vääntäjän vikaa, niin sen voinee vaihtaa itsekin tai jopa korjata (vaurioista riippuen). Asiaa käsitteleviä ketjuja löytyy muun muassa Alfaownerista, tuossa on linkki yhteen keskusteluketjuun._rico kirjoitti:Mitäs multiair yksikön vaihto on Giuliettan omistajilla maksanut?
- JiiPee
- Viestit: 2494
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Miten olisi Virossa? Samalla hoituisi varmaan muutakin ....
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
maahantuoja / virhevastuu? onko mahiksia noiden suhteen? Virhevastuunhan pitäisi olla voimassa koko auton odotetun elinkaaren ajan...toki sulkien pois normaalin kulumisen..._rico kirjoitti:Ei ole tiloja enää, joten pakko teettää jossain..JiiPee kirjoitti:Hinnasta en osaa sanoa, mutta jos löytyy mutterin vääntäjän vikaa, niin sen voinee vaihtaa itsekin tai jopa korjata (vaurioista riippuen). Asiaa käsitteleviä ketjuja löytyy muun muassa Alfaownerista, tuossa on linkki yhteen keskusteluketjuun._rico kirjoitti:Mitäs multiair yksikön vaihto on Giuliettan omistajilla maksanut?
- _rico
- Viestit: 1355
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
maahantuoja / virhevastuu? onko mahiksia noiden suhteen? Virhevastuunhan pitäisi olla voimassa koko auton odotetun elinkaaren ajan...toki sulkien pois normaalin kulumisen...[/quote]jkk kirjoitti:Ei ole tiloja enää, joten pakko teettää jossain..JiiPee kirjoitti:Hinnasta en osaa sanoa, mutta jos löytyy mutterin vääntäjän vikaa, niin sen voinee vaihtaa itsekin tai jopa korjata (vaurioista riippuen). Asiaa käsitteleviä ketjuja löytyy muun muassa Alfaownerista, tuossa on linkki yhteen keskusteluketjuun._rico kirjoitti:Mitäs multiair yksikön vaihto on Giuliettan omistajilla maksanut?
Tuskin menee läpi.. Melkein viisi vuotias auto ja mittarissa 127000. Multiair yksikköhän on niin sanottu kuluva osa, siinä missä esim. laturikin.
Toi Virossa teettäminen vois olla ihan hyvä vaihtoehto. Hertsikan Arita pyytää pelkästä osasta tiivisteineen 1400€ + työt päälle. Ebaystä saisi noin kuudellasadalla.
Katotaan nyt.... Auto-Milano nollasi vikakoodit ja sen jälkeen on taas toiminut normaalisti (kop kop)...
- _rico
- Viestit: 1355
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Otan nyt kuitenkin ensin juttutuokion auton myyjän kanssa, kunhan hän palaa maanantaina lomalta töihin. PP-Autolla on kuintenkin oma huolto, niin ehkä he haluavat hoitaa homman itse ilman turhaa vääntöä..
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
^Kun MA yksikkö vaihdettiin takuun piikkiin Autokeskuksella, muistelisin että olisi ollut noin 1000 euron paukku töineen. Nyt en kyllä muista oliko kyseessä koko yksikkö vai korjaussarja.
Kuulemma sitten pitäisi kestää auton loppuajan.
Kuulemma sitten pitäisi kestää auton loppuajan.
- matti_vuorio
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Onko tuosta osanumerosta parempaa tietoa kellään? Puolan ePER palvelun kautta sain ongittua, että itse osassa on tapahtunut seuraavaa evoluutiota:
04.03.2011 osa 55228221 on korvattu osalla 55236341
04.10.2012 osa 55236341 on korvattu osalla 55249566
28.10.2013 osa 55249566 on korvattu osalla 55257643
Mutta sitten jos katsoo osien yhteensopivuutta, niin tuo uusin versio ei sopisi vanhempaan moottoriin?
X7 Giulietta 2010-2013: 55228221 ja 55236341
Y5 Giulietta 2013-> 55257643
Sopiiko tuo uusin koodi myös vanhempaan moottoriin ja onko tuo ..643 viimeisin saatavilla oleva versio Multiairista?
04.03.2011 osa 55228221 on korvattu osalla 55236341
04.10.2012 osa 55236341 on korvattu osalla 55249566
28.10.2013 osa 55249566 on korvattu osalla 55257643
Mutta sitten jos katsoo osien yhteensopivuutta, niin tuo uusin versio ei sopisi vanhempaan moottoriin?
X7 Giulietta 2010-2013: 55228221 ja 55236341
Y5 Giulietta 2013-> 55257643
Sopiiko tuo uusin koodi myös vanhempaan moottoriin ja onko tuo ..643 viimeisin saatavilla oleva versio Multiairista?
Re: Giulietta 940
tänään tuli varattua huolto nokialle F40 huoltoon.
- 60 tkm/ 4 vuotta
- hihnan vaihto
- jarrujen avaus ja puhdistukset
- multiair yksikön putsaus ja puunaus.
Tasarahaan homma pistettiin kasaan, joulun välipäivinä tehdään. Aikalailla samaan hintaan tarjoukset tulivat autokeskuksesta ja levorannasta, mutta jotenkin tuon F40 huollosta tuli "hyvä tunne". onko täällä ihmisillä tuosta kokemuksia?
- 60 tkm/ 4 vuotta
- hihnan vaihto
- jarrujen avaus ja puhdistukset
- multiair yksikön putsaus ja puunaus.
Tasarahaan homma pistettiin kasaan, joulun välipäivinä tehdään. Aikalailla samaan hintaan tarjoukset tulivat autokeskuksesta ja levorannasta, mutta jotenkin tuon F40 huollosta tuli "hyvä tunne". onko täällä ihmisillä tuosta kokemuksia?
Giulietta 940
Mitähän tuo MA yksikön putsaus sisältää??? Irroitus ja ultraäänipesu vai jotain muuta?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Giulietta 940
AVe kirjoitti:Mitähän tuo MA yksikön putsaus sisältää??? Irroitus ja ultraäänipesu vai jotain muuta?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Irrotetaan ja sitten putsaillaan ylimääräiset pois...tunnin työn siihen arpoivat...
- Aquatica
- Viestit: 15114
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
^^
En tiiä muutaku sen, et kehuja saanut.
Ja eikös joku voorumilainen siellä nurkilla hommissakin lie?
En tiiä muutaku sen, et kehuja saanut.
Ja eikös joku voorumilainen siellä nurkilla hommissakin lie?
Re: Giulietta 940
Aquatica kirjoitti:^^
En tiiä muutaku sen, et kehuja saanut.
Ja eikös joku voorumilainen siellä nurkilla hommissakin lie?
miiiissssäääs ne mun alennukset on? :
- AlfaTom
- Viestit: 2864
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Giulietta 940
Siis iso huolto (60tkm/4v) 1000€? Oliko tuossa huolto-ohjelmaan verrattuna lisätöitä? Oliko siis tarjoushinta eikä ns. hinnastonmukainen, kellotettu suoritus? Omassa Giuliettassa sama edessä ihan kohta.....Mega-Autoon Lahteen meinaan viedä, kun Autosalpa ei ehkä ole kilpailukykyinen hinnaltaan eikä enää virallinen merkkihuoltokaan.oon_joo kirjoitti:tänään tuli varattua huolto nokialle F40 huoltoon.
- 60 tkm/ 4 vuotta
- hihnan vaihto
- jarrujen avaus ja puhdistukset
- multiair yksikön putsaus ja puunaus.
Tasarahaan homma pistettiin kasaan, joulun välipäivinä tehdään. Aikalailla samaan hintaan tarjoukset tulivat autokeskuksesta ja levorannasta, mutta jotenkin tuon F40 huollosta tuli "hyvä tunne". onko täällä ihmisillä tuosta kokemuksia?
Muiden yleiskorjaamojen tehtäväksi ei viitsi tuollaista työtä luovuttaa.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S
La vita è
La vita è
-
- Viestit: 2648
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^kyllä tuo ihan OK hinnalta kuulostaa. 4 v vuotta = kuminauhan yms. aikarajat täynnä, joten tämä on käytännössä 120 tkm huolto. Viime kesänä virallisen maahantuojan tarjous muutaman kympin yli touhutonni + (lähes pakollinen) jarrujen herkistely 200 € tähän päälle.
Teetin omani (90 tkm/4 vuotta) ei merkkihuollossa (automilano) eikä ihan kauheasti kaduta. Pääsin halvemmalla, monellakin tapaa; halvempi hinta ja vähemmän huollon rikkomia osia...
Isoin haitta oli, ettei tuolla ollut kykyä ohjelmistopäivityksiin tai TCT:n kalibrointiin. Sellainen pitäisi joskus käydä marmorilla teettämässä, kun nykii kylmänä (varmaankin kytkimien kulumisesta johtuen).
Edit: TCT:n kanssa lisäisin listalle myös öljyjen vaihdon (160 € tjsp.) 3-4 v välein.
Teetin omani (90 tkm/4 vuotta) ei merkkihuollossa (automilano) eikä ihan kauheasti kaduta. Pääsin halvemmalla, monellakin tapaa; halvempi hinta ja vähemmän huollon rikkomia osia...
Isoin haitta oli, ettei tuolla ollut kykyä ohjelmistopäivityksiin tai TCT:n kalibrointiin. Sellainen pitäisi joskus käydä marmorilla teettämässä, kun nykii kylmänä (varmaankin kytkimien kulumisesta johtuen).
Edit: TCT:n kanssa lisäisin listalle myös öljyjen vaihdon (160 € tjsp.) 3-4 v välein.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Giulietta 940
AlfaTom kirjoitti:Siis iso huolto (60tkm/4v) 1000€? Oliko tuossa huolto-ohjelmaan verrattuna lisätöitä? Oliko siis tarjoushinta eikä ns. hinnastonmukainen, kellotettu suoritus? Omassa Giuliettassa sama edessä ihan kohta.....Mega-Autoon Lahteen meinaan viedä, kun Autosalpa ei ehkä ole kilpailukykyinen hinnaltaan eikä enää virallinen merkkihuoltokaan.oon_joo kirjoitti:tänään tuli varattua huolto nokialle F40 huoltoon.
- 60 tkm/ 4 vuotta
- hihnan vaihto
- jarrujen avaus ja puhdistukset
- multiair yksikön putsaus ja puunaus.
Tasarahaan homma pistettiin kasaan, joulun välipäivinä tehdään. Aikalailla samaan hintaan tarjoukset tulivat autokeskuksesta ja levorannasta, mutta jotenkin tuon F40 huollosta tuli "hyvä tunne". onko täällä ihmisillä tuosta kokemuksia?
Muiden yleiskorjaamojen tehtäväksi ei viitsi tuollaista työtä luovuttaa.
lisänä oli siis jarrujen avaus ja putsaukset ja tuon multiairin siivous. niiden kustannus tuosta ~ parisen satkua, "pakollisten" huoltojen osuus on luokkaa 800€(4v/60tkm ja hihnan vaihto)
- JiiPee
- Viestit: 2494
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Tutkitutin MiTon vaihteiston rohinoita siellä. Homma hoitui odottaessa ja minut pidettiin kokoajan tietoisena missä mennään. Vaihteiston laakeroinnin olisin sittemmin heillä teettänyt, mutta en uskaltanut sinne enää myöhemmin rohinoiden vuoksi ajaa, kun matkakin on meiltä noin 180km. Teetin työn sittemmin toisaalla. F40:stä jäi kyllä hyvä mieli ja uskallan tällä yhdellä asiakaskokemuksella suositella. Vantaalta sinne on tosin liian reipas matka.oon_joo kirjoitti:tänään tuli varattua huolto nokialle F40 huoltoon.... onko täällä ihmisillä tuosta kokemuksia?
Miksi se multiair unit puretaan ja puhdistetaan? Mitkä oireet tätä edellyttävät?
Re: Giulietta 940
En osaa sanoa onko oireita vielä ollut, mutta täälähän sitä jäätymistä on pelätty jota toivottavasti toi ehkäisee. Ja tietty tuolla huollossa suositeltiin ja sanoi että on useammallekkin alfalle tehty moinen huolto...tiedä mikä sitten on totuus?JiiPee kirjoitti:Tutkitutin MiTon vaihteiston rohinoita siellä. Homma hoitui odottaessa ja minut pidettiin kokoajan tietoisena missä mennään. Vaihteiston laakeroinnin olisin sittemmin heillä teettänyt, mutta en uskaltanut sinne enää myöhemmin rohinoiden vuoksi ajaa, kun matkakin on meiltä noin 180km. Teetin työn sittemmin toisaalla. F40:stä jäi kyllä hyvä mieli ja uskallan tällä yhdellä asiakaskokemuksella suositella. Vantaalta sinne on tosin liian reipas matka.oon_joo kirjoitti:tänään tuli varattua huolto nokialle F40 huoltoon.... onko täällä ihmisillä tuosta kokemuksia?
Miksi se multiair unit puretaan ja puhdistetaan? Mitkä oireet tätä edellyttävät?
-
- Viestit: 2648
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^huohotinkotelo <> MultiAir
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Giulietta 940
insinörtti kirjoitti:^huohotinkotelo <> MultiAir
siis juurikin näin. eli siis huohotinkotelon putsaus
- matti_vuorio
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Liekkö Alfasta tullu vanha vai tuleeko kaikista Alfoista jossain vaiheessa seiskavitosia? Kaikenlaista pikkuvikaa on ollu syksyn aikana, mutta jotenkin mystisesti aina tapahtuu self-healing ja vika menee pois. Käyntihäiriöt oli ja meni. Viimeksi lämpöanturista valittelin, niin se alkoi toimimaan muutaman päivän päästä. Tällä viikolla sitten lakkasi parkkitutka ja peruutusvalo toimimasta. Kumpikaan ei käynnisty eikä auto herjaa mitään. Laatikon kuppeessa olevan pakki-anturin johdolla voisi soittaa biisejä. Kenties johto menny poikki. Yläkautta tuonne ei tosin ole mitään asiaa, joten ei voi itse tehdä sen kummempia testejä.
- JiiPee
- Viestit: 2494
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Tuo onkin jo järkeenkäypää .oon_joo kirjoitti:..eli siis huohotinkotelon putsaus ...
Re: Giulietta 940
Tuo onkin jo järkeenkäypää .[/quoteJiiPee kirjoitti:oon_joo kirjoitti:..eli siis huohotinkotelon putsaus ...
....tartte ny iha kaikesta pikkutypoista alkaa viilaileen
Re: Giulietta 940
Emännällä jäi kuskin oven sisäpuoleinen avauskahva käteen eli kahva katki poikki. Onkos muilla ollu saamaa ongelmaa ja mistä on uusi osa löytynyt. Meinaan äkkiseltään en oikein löytänyt mistään.
One life, live it!