Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
insinörtti
Viestit: 2648
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^eksä on ihan eri juttu. Lähi- ja kaukovalo samasta umpiosta, mutta poltin taitaa olla jokin muu kuin iänikuinen H4.

Ja näissä on sitten xenonit laihialaismallia (25 W), kuten Giuliassakin. Eikä apukaukovaloja.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

jmi
Viestit: 1586
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

Eikö Giulietan xenonit ole 35-wattiset? Ainakin motonet myy näitä:
http://www.motonet.fi/fi/varaosat/1285/ ... -polttimot

Avatar
Josef Matula
Viestit: 149
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

insinörtti kirjoitti:Ja näissä on sitten xenonit laihialaismallia (25 W), kuten Giuliassakin. Eikä apukaukovaloja.
Milloin tämä on muuttunut? Tekniikan maailmassa kehuttiin juuri (20/16) että Giulietassa on markkinoiden parhaat xenonit. 35w, apukaukovalot ja kaikki.

jmi
Viestit: 1586
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

Giuliassa on 25W/35W, Giulietassa aina 35W.

Avatar
walla
Viestit: 19
Liittynyt: 12 Touko 2015, 15:31
Car(s): Giulietta (940)

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja walla »

puuha kirjoitti:
walla kirjoitti:Vaihdetangon nuppi nyt kolmatta kertaa laitettu kiinni pikaliimalla.
Siis ihan koko nuppi? Vaiko vaan se päälysosa jossa kaavio?
Sikaflex tms massa pitää kohtuuhyvin kiinni :-D
Juu - nimenomaan se päällysosa. Tuli kuitenkin toinen nuppi tilattua, joten mennee vaihtoon tuo alkuperäinen. Katsotaan miten hyvin pikaliima kestää kun nyt sais kerrankin irrota ihan luvalla.

Kuomun alla vissiin 10-millinen pultti kuvista päätellen. Katsotaan miten onnistuu

Avatar
Numb
Viestit: 31
Liittynyt: 08 Elo 2016, 11:14
Car(s): Giulietta MA -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Numb »

Numb kirjoitti:Jaha, takaluukku mykistyi. Ei aukea avaimests, ei aukea luukun painikkeesta.
Luukku korjattu, mekanismi meni uusiksi. Kolme sataa jotain työt ja osat yhteensä. Takaluukun johtosarja korjattu kuulemma liittimillä joskus aikaisemmin jo.
Kun itte tekee saa sellaisen kuin tulee.

insinörtti
Viestit: 2648
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

jmi kirjoitti:Giuliassa on 25W/35W, Giulietassa aina 35W.
Plus Giulietassa on halogeeniapukaukovalot ja pesurit. Nämä 25 W xenonithan on keksitty sitä varten, että voidaan säästää automaagisen tasonsäädön ja pesurien hinta.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Josef Matula
Viestit: 149
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

^
insinörtti kirjoitti:Ja näissä on sitten xenonit laihialaismallia (25 W), kuten Giuliassakin. Eikä apukaukovaloja.
Jäi kyllä vähän epäselväksi mitä autoa tuossa ylemmässä viestissä tarkoitat?

Giuliankin lisävarustexenonit ovat 35w pesureilla ja Velocessa on vakiona 25w xenonit jotka saa lisähintaan tehokkaammiksi.

insinörtti
Viestit: 2648
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Lähinnä 500X:n lisävarustexenoneita. Giulian osalta olikin menny ohi, että siihen saa lisävarusteena "oikeat" xenonit...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1540
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Käytin autoa korjaamolla tutkittavana liittyen siihen huonoon käyntiin, mutta mitään vikaa ei löytynyt. Eikä tosin nyt parin viikon aikana ole ollut ongelmia vaikka tuossa oli yksi ajamaton pakkaspäivä välissä. Ajellaan ja katellaan miten tilanne kehittyy.

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Onko kukaan poistanut ajovalopesureita käytöstä? Rupeaa pikkuhiljaa nyppimään tuo keksintö koska a) ainetta kuluu melkein yhtä paljon kuin dieseliä ja b) ovat aivan turhat kun eivät suoriudu tehtävästään ja c) jatkuva pesurin liike lisää riskiä pesurin kansien irtoamiselle, joilla taas grammahinta on kohdillaan ollessa n. 70 eur / 10 grammaa / kpl. Ilman maalausta. Eli löytyykö noille oma sulake / pumppu jonka voi irrottaa niin että vain ajovalopesureita lakkaa toimimasta?

jmi
Viestit: 1586
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

Pumpusta vaan sähköjohto irti. Niin ajattelin tehdä omallekin Giulietalle kun sen joskus tammikuussa saan.
GT:stäkin otin johdon irti.

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

jmi kirjoitti:Pumpusta vaan sähköjohto irti. Niin ajattelin tehdä omallekin Giulietalle kun sen joskus tammikuussa saan.
GT:stäkin otin johdon irti.
Jaa, näin täytyy varmaan tehdä. Onko giuliettassa ajovaloille oma pumppu ja missä mahtaa sijaita?

jmi
Viestit: 1586
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

Uskoisin että on oma pumppu ja pumppu on jossain pesunestesäiliössä.

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

Uutta moitittavaa löytyi Giulietasta. Autoa ei pysty ajamaan vasemmanjalanjarrulla lainkaan... katkaisee syötön ja vaikka pidät jarrun päällä ja käytät kaasun pois ja takas päälle niin heti pätkäisee...
Kaikki ilo talviajamisesta pois.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

^^googlettelun ja tutkimisen jälkeen, näyttää siltä, että pumppu on "dual" pumppu, eli näköjään yksi pumppu ruokkii koko systeemiä...

E: hmm, lisä googlettelun jälkeen, tuolla näyttäis kuitenkin olevan sulake vain ajovalopesureita varten, täytyypä kokeilla.

http://www.autogenius.info/alfa-romeo-g ... x-diagram/

insinörtti
Viestit: 2648
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ dualismi taitaa tarkoittaa, että sama pumppu ruokkii sekä tuuli- että takalasia.

Lapunpesureilla lie omansa, koska kusipojan nesteen vähyys ilmaistaan kätsysti sillai, että lampunpesurit lakkaavat toimimasta. Toisin tämäkin toimii vain lähivalojen ollessa päällä. Pelkillä päiväajovaloilla ei lampuille ruikita.

Ehkä just tuosta syystä olen pitänyt G:n nesteen kulutuksia kohtuullisena. Esim. Stilo tuntui paljon juopommalta. Plus olen joskus omistanut vehkeen, missä oli lasinpesureille "normaali" 3-4 l tankki ja sen kaverina melkein 10 l pönttö lampunpesureille. Kyllä se litkun kulutuskin meni samassa suhteessa...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ratkaisin ongelman nyppäsemmällä tuon ajovalopesureiden Sulakkeen pois. Sulakejuttuja tutkiessani huomasin että start &Stop systeemin akkuvaraussysteemille on myös oma sulake takakontissa, mitähän käy jos sen irrottaa? Pääsisiköhän eroon tilapäisesti ss järjestelmistä ilman herjoja vai meneekö neiti aivan sekaisin jos sörkkii tolleen herkistä paikoista? :mrgreen:

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

jkk kirjoitti:^ratkaisin ongelman nyppäsemmällä tuon ajovalopesureiden Sulakkeen pois. Sulakejuttuja tutkiessani huomasin että start &Stop systeemin akkuvaraussysteemille on myös oma sulake takakontissa, mitähän käy jos sen irrottaa? Pääsisiköhän eroon tilapäisesti ss järjestelmistä ilman herjoja vai meneekö neiti aivan sekaisin jos sörkkii tolleen herkistä paikoista? :mrgreen:
Eikö Giueliettassa saa S&S -toimintoa kokonaan pois päältä jotain nappia painamalla tms.? Vai onko se sellainen että se "unohtaa" sen aina uuden käynnistyksen jälkeen? Ja 159:ssä oli muuten sama, pesunestettä meni aina viis litraa kerralla kun se pesi ne kuusi ajovaloa edestä, sulakkeella sekin ongelma "korjaantui".

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ymmärtääkseni s&s:än saa näissä uusimmissa giuliettoissa joko jatkuvasti päälle tai pois. Oma on vm 2011 loppupuolelta ja siinä se juurikin "unohtaa" aina.

Avatar
Josef Matula
Viestit: 149
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

^

Näin on. Napista päälle tai pois ja muistiin jää asetus. Mahtoiko tulla tuossa 2014 faceliftissä tuo ominaisuus?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2491
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Aiemmin tässä ketjussa Jarsan kirjoitti:...softapäivitykset pariin ohjainlaitteeseen. Korjaa muunmuassa muutamia S&S:n poiskytkentäperusteita ja muitakin parametrejä. Päivityksen jälkeen järjestelmä myöskin muistaa S&S-kytkimen asennon, eikä sitä tarvi joka käynnistyksen jälkeen itse kytkeä pois.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... t=#p485832

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Jarsan kirjoitti:
Aiemmin tässä ketjussa Jarsan kirjoitti:...softapäivitykset pariin ohjainlaitteeseen. Korjaa muunmuassa muutamia S&S:n poiskytkentäperusteita ja muitakin parametrejä. Päivityksen jälkeen järjestelmä myöskin muistaa S&S-kytkimen asennon, eikä sitä tarvi joka käynnistyksen jälkeen itse kytkeä pois.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... t=#p485832
Kiitos, eipä päivitetty viime huollossa näköjään. Täytyy seuraavan kerran pyytää vielä erikseen

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^^^kyllä

Avatar
_rico
Viestit: 1355
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

Mitäs multiair yksikön vaihto on Giuliettan omistajilla maksanut?

Auto Milanossa kävin tänään lukemassa koodit ja muistelivat hinnan olevan noin 1300€...

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1540
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Giulietta näyttää ulkolämpötilaa hieman yläkanttiin, mikä heittää todellisesta lämpötilasta noin 4-8 astetta. Eikös se anturi ole vänkärin peilin alapinnassa? Käytin oven liittimen irti, mutta ei vaikutusta. Samoin kokeilin lämmittää sitä anturia, mutta lukema ei muuttunut mihinkään. Onko näissä vielä joku muu liitin, jota kannattaa käyttää irti?

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

_rico kirjoitti:Mitäs multiair yksikön vaihto on Giuliettan omistajilla maksanut?
Hinnasta en osaa sanoa, mutta jos löytyy mutterin vääntäjän vikaa, niin sen voinee vaihtaa itsekin tai jopa korjata (vaurioista riippuen). Asiaa käsitteleviä ketjuja löytyy muun muassa Alfaownerista, tuossa on linkki yhteen keskusteluketjuun.

Avatar
_rico
Viestit: 1355
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

JiiPee kirjoitti:
_rico kirjoitti:Mitäs multiair yksikön vaihto on Giuliettan omistajilla maksanut?
Hinnasta en osaa sanoa, mutta jos löytyy mutterin vääntäjän vikaa, niin sen voinee vaihtaa itsekin tai jopa korjata (vaurioista riippuen). Asiaa käsitteleviä ketjuja löytyy muun muassa Alfaownerista, tuossa on linkki yhteen keskusteluketjuun.
Ei ole tiloja enää, joten pakko teettää jossain..

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Miten olisi Virossa? Samalla hoituisi varmaan muutakin .... :silly:

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

_rico kirjoitti:
JiiPee kirjoitti:
_rico kirjoitti:Mitäs multiair yksikön vaihto on Giuliettan omistajilla maksanut?
Hinnasta en osaa sanoa, mutta jos löytyy mutterin vääntäjän vikaa, niin sen voinee vaihtaa itsekin tai jopa korjata (vaurioista riippuen). Asiaa käsitteleviä ketjuja löytyy muun muassa Alfaownerista, tuossa on linkki yhteen keskusteluketjuun.
Ei ole tiloja enää, joten pakko teettää jossain..
maahantuoja / virhevastuu? onko mahiksia noiden suhteen? Virhevastuunhan pitäisi olla voimassa koko auton odotetun elinkaaren ajan...toki sulkien pois normaalin kulumisen...

Avatar
_rico
Viestit: 1355
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

jkk kirjoitti:
JiiPee kirjoitti:
_rico kirjoitti:Mitäs multiair yksikön vaihto on Giuliettan omistajilla maksanut?
Hinnasta en osaa sanoa, mutta jos löytyy mutterin vääntäjän vikaa, niin sen voinee vaihtaa itsekin tai jopa korjata (vaurioista riippuen). Asiaa käsitteleviä ketjuja löytyy muun muassa Alfaownerista, tuossa on linkki yhteen keskusteluketjuun.
Ei ole tiloja enää, joten pakko teettää jossain..
maahantuoja / virhevastuu? onko mahiksia noiden suhteen? Virhevastuunhan pitäisi olla voimassa koko auton odotetun elinkaaren ajan...toki sulkien pois normaalin kulumisen...[/quote]


Tuskin menee läpi.. Melkein viisi vuotias auto ja mittarissa 127000. Multiair yksikköhän on niin sanottu kuluva osa, siinä missä esim. laturikin.
Toi Virossa teettäminen vois olla ihan hyvä vaihtoehto. Hertsikan Arita pyytää pelkästä osasta tiivisteineen 1400€ + työt päälle. Ebaystä saisi noin kuudellasadalla.
Katotaan nyt.... Auto-Milano nollasi vikakoodit ja sen jälkeen on taas toiminut normaalisti (kop kop)...

Avatar
_rico
Viestit: 1355
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

Otan nyt kuitenkin ensin juttutuokion auton myyjän kanssa, kunhan hän palaa maanantaina lomalta töihin. PP-Autolla on kuintenkin oma huolto, niin ehkä he haluavat hoitaa homman itse ilman turhaa vääntöä..

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^Kun MA yksikkö vaihdettiin takuun piikkiin Autokeskuksella, muistelisin että olisi ollut noin 1000 euron paukku töineen. Nyt en kyllä muista oliko kyseessä koko yksikkö vai korjaussarja.

Kuulemma sitten pitäisi kestää auton loppuajan.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1540
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Onko tuosta osanumerosta parempaa tietoa kellään? Puolan ePER palvelun kautta sain ongittua, että itse osassa on tapahtunut seuraavaa evoluutiota:

04.03.2011 osa 55228221 on korvattu osalla 55236341
04.10.2012 osa 55236341 on korvattu osalla 55249566
28.10.2013 osa 55249566 on korvattu osalla 55257643

Mutta sitten jos katsoo osien yhteensopivuutta, niin tuo uusin versio ei sopisi vanhempaan moottoriin?

X7 Giulietta 2010-2013: 55228221 ja 55236341
Y5 Giulietta 2013-> 55257643

Sopiiko tuo uusin koodi myös vanhempaan moottoriin ja onko tuo ..643 viimeisin saatavilla oleva versio Multiairista?

oon_joo
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Joulu 2013, 06:05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja oon_joo »

tänään tuli varattua huolto nokialle F40 huoltoon.
- 60 tkm/ 4 vuotta
- hihnan vaihto
- jarrujen avaus ja puhdistukset
- multiair yksikön putsaus ja puunaus.

Tasarahaan homma pistettiin kasaan, joulun välipäivinä tehdään. Aikalailla samaan hintaan tarjoukset tulivat autokeskuksesta ja levorannasta, mutta jotenkin tuon F40 huollosta tuli "hyvä tunne". onko täällä ihmisillä tuosta kokemuksia? :drinking:

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

Mitähän tuo MA yksikön putsaus sisältää??? Irroitus ja ultraäänipesu vai jotain muuta?


Sent from my iPhone using Tapatalk

oon_joo
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Joulu 2013, 06:05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja oon_joo »

AVe kirjoitti:Mitähän tuo MA yksikön putsaus sisältää??? Irroitus ja ultraäänipesu vai jotain muuta?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Irrotetaan ja sitten putsaillaan ylimääräiset pois...tunnin työn siihen arpoivat...

Avatar
Aquatica
Viestit: 15114
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
En tiiä muutaku sen, et kehuja saanut.
Ja eikös joku voorumilainen siellä nurkilla hommissakin lie? :silly:

oon_joo
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Joulu 2013, 06:05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja oon_joo »

Aquatica kirjoitti:^^
En tiiä muutaku sen, et kehuja saanut.
Ja eikös joku voorumilainen siellä nurkilla hommissakin lie? :silly:

miiiissssäääs ne mun alennukset on? : :drinking:

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2864
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

oon_joo kirjoitti:tänään tuli varattua huolto nokialle F40 huoltoon.
- 60 tkm/ 4 vuotta
- hihnan vaihto
- jarrujen avaus ja puhdistukset
- multiair yksikön putsaus ja puunaus.

Tasarahaan homma pistettiin kasaan, joulun välipäivinä tehdään. Aikalailla samaan hintaan tarjoukset tulivat autokeskuksesta ja levorannasta, mutta jotenkin tuon F40 huollosta tuli "hyvä tunne". onko täällä ihmisillä tuosta kokemuksia? :drinking:
Siis iso huolto (60tkm/4v) 1000€? Oliko tuossa huolto-ohjelmaan verrattuna lisätöitä? Oliko siis tarjoushinta eikä ns. hinnastonmukainen, kellotettu suoritus? Omassa Giuliettassa sama edessä ihan kohta.....Mega-Autoon Lahteen meinaan viedä, kun Autosalpa ei ehkä ole kilpailukykyinen hinnaltaan eikä enää virallinen merkkihuoltokaan.
Muiden yleiskorjaamojen tehtäväksi ei viitsi tuollaista työtä luovuttaa.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

insinörtti
Viestit: 2648
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^kyllä tuo ihan OK hinnalta kuulostaa. 4 v vuotta = kuminauhan yms. aikarajat täynnä, joten tämä on käytännössä 120 tkm huolto. Viime kesänä virallisen maahantuojan tarjous muutaman kympin yli touhutonni + (lähes pakollinen) jarrujen herkistely 200 € tähän päälle.

Teetin omani (90 tkm/4 vuotta) ei merkkihuollossa (automilano) eikä ihan kauheasti kaduta. Pääsin halvemmalla, monellakin tapaa; halvempi hinta ja vähemmän huollon rikkomia osia...

Isoin haitta oli, ettei tuolla ollut kykyä ohjelmistopäivityksiin tai TCT:n kalibrointiin. Sellainen pitäisi joskus käydä marmorilla teettämässä, kun nykii kylmänä (varmaankin kytkimien kulumisesta johtuen).

Edit: TCT:n kanssa lisäisin listalle myös öljyjen vaihdon (160 € tjsp.) 3-4 v välein.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

oon_joo
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Joulu 2013, 06:05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja oon_joo »

AlfaTom kirjoitti:
oon_joo kirjoitti:tänään tuli varattua huolto nokialle F40 huoltoon.
- 60 tkm/ 4 vuotta
- hihnan vaihto
- jarrujen avaus ja puhdistukset
- multiair yksikön putsaus ja puunaus.

Tasarahaan homma pistettiin kasaan, joulun välipäivinä tehdään. Aikalailla samaan hintaan tarjoukset tulivat autokeskuksesta ja levorannasta, mutta jotenkin tuon F40 huollosta tuli "hyvä tunne". onko täällä ihmisillä tuosta kokemuksia? :drinking:
Siis iso huolto (60tkm/4v) 1000€? Oliko tuossa huolto-ohjelmaan verrattuna lisätöitä? Oliko siis tarjoushinta eikä ns. hinnastonmukainen, kellotettu suoritus? Omassa Giuliettassa sama edessä ihan kohta.....Mega-Autoon Lahteen meinaan viedä, kun Autosalpa ei ehkä ole kilpailukykyinen hinnaltaan eikä enää virallinen merkkihuoltokaan.
Muiden yleiskorjaamojen tehtäväksi ei viitsi tuollaista työtä luovuttaa.

lisänä oli siis jarrujen avaus ja putsaukset ja tuon multiairin siivous. niiden kustannus tuosta ~ parisen satkua, "pakollisten" huoltojen osuus on luokkaa 800€(4v/60tkm ja hihnan vaihto)

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

oon_joo kirjoitti:tänään tuli varattua huolto nokialle F40 huoltoon.... onko täällä ihmisillä tuosta kokemuksia?
Tutkitutin MiTon vaihteiston rohinoita siellä. Homma hoitui odottaessa ja minut pidettiin kokoajan tietoisena missä mennään. Vaihteiston laakeroinnin olisin sittemmin heillä teettänyt, mutta en uskaltanut sinne enää myöhemmin rohinoiden vuoksi ajaa, kun matkakin on meiltä noin 180km. Teetin työn sittemmin toisaalla. F40:stä jäi kyllä hyvä mieli ja uskallan tällä yhdellä asiakaskokemuksella suositella. Vantaalta sinne on tosin liian reipas matka.

Miksi se multiair unit puretaan ja puhdistetaan? Mitkä oireet tätä edellyttävät?

oon_joo
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Joulu 2013, 06:05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja oon_joo »

JiiPee kirjoitti:
oon_joo kirjoitti:tänään tuli varattua huolto nokialle F40 huoltoon.... onko täällä ihmisillä tuosta kokemuksia?
Tutkitutin MiTon vaihteiston rohinoita siellä. Homma hoitui odottaessa ja minut pidettiin kokoajan tietoisena missä mennään. Vaihteiston laakeroinnin olisin sittemmin heillä teettänyt, mutta en uskaltanut sinne enää myöhemmin rohinoiden vuoksi ajaa, kun matkakin on meiltä noin 180km. Teetin työn sittemmin toisaalla. F40:stä jäi kyllä hyvä mieli ja uskallan tällä yhdellä asiakaskokemuksella suositella. Vantaalta sinne on tosin liian reipas matka.

Miksi se multiair unit puretaan ja puhdistetaan? Mitkä oireet tätä edellyttävät?
En osaa sanoa onko oireita vielä ollut, mutta täälähän sitä jäätymistä on pelätty jota toivottavasti toi ehkäisee. Ja tietty tuolla huollossa suositeltiin ja sanoi että on useammallekkin alfalle tehty moinen huolto...tiedä mikä sitten on totuus?

insinörtti
Viestit: 2648
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^huohotinkotelo <> MultiAir
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

oon_joo
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Joulu 2013, 06:05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja oon_joo »

insinörtti kirjoitti:^huohotinkotelo <> MultiAir

siis juurikin näin. eli siis huohotinkotelon putsaus :silly:

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1540
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Liekkö Alfasta tullu vanha vai tuleeko kaikista Alfoista jossain vaiheessa seiskavitosia? Kaikenlaista pikkuvikaa on ollu syksyn aikana, mutta jotenkin mystisesti aina tapahtuu self-healing ja vika menee pois. Käyntihäiriöt oli ja meni. Viimeksi lämpöanturista valittelin, niin se alkoi toimimaan muutaman päivän päästä. Tällä viikolla sitten lakkasi parkkitutka ja peruutusvalo toimimasta. Kumpikaan ei käynnisty eikä auto herjaa mitään. Laatikon kuppeessa olevan pakki-anturin johdolla voisi soittaa biisejä. Kenties johto menny poikki. Yläkautta tuonne ei tosin ole mitään asiaa, joten ei voi itse tehdä sen kummempia testejä.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

oon_joo kirjoitti:..eli siis huohotinkotelon putsaus ...
Tuo onkin jo järkeenkäypää :-D .

oon_joo
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Joulu 2013, 06:05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja oon_joo »

JiiPee kirjoitti:
oon_joo kirjoitti:..eli siis huohotinkotelon putsaus ...
Tuo onkin jo järkeenkäypää :-D .[/quote


....tartte ny iha kaikesta pikkutypoista alkaa viilaileen :drinking:

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Suba »

Emännällä jäi kuskin oven sisäpuoleinen avauskahva käteen eli kahva katki poikki. Onkos muilla ollu saamaa ongelmaa ja mistä on uusi osa löytynyt. Meinaan äkkiseltään en oikein löytänyt mistään.
One life, live it!

Vastaa Viestiin