Giulietta 940
Valvoja: Moderators
Re: Giulietta 940
millaisnen homma on muuten ottaa sivuvilkku irti, taitaapi olla vasen pimeenä..muuten kaikki vilkuttelee mutta se pysyy pimeänä :/
- matti_vuorio
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Konepelti auki ja siellä sivulla lokasuojassa näkyy ne vilkun kiinnikkeet. Vilkun kiinnikkeen etureunassa on sellainen musta klipsi, josta painamalla vilkku kääntyy etureunastaan irti. Toinen taktiikka on ilmeisesti irroittaa se vilkku ulkopuolelta työntämällä koko vilkkua eteenpäin, jolloin sen voi puolestaan kääntää takareunastaan irti. Mutta tosiaan, älä käytä mitään meisseleitä tms työkaluja koska niitä ei tarvita.
- AlfaTom
- Viestit: 2864
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Giulietta 940
Ei mitään mainittavaa, normaalia nahkeutta kuten missä tahansa autossa kun lähdetään liikkeelle pakkasesta ilman lämmitystä, lämmityksen kanssa ei mitään ongelmaa. Alkusyksystä havaittu vedon lievä nykiminen ihan välittömästi kylmällä koneella ajoon lähtiessä on sekin pois.Nelli kirjoitti:Kertokaapa tytöt ja pojat kokemuksia TCT-vaihteistosta. Varsinkin toiminta kovilla pakkasilla arveluttaa. Vähän kiinnostaisi vaihtaa toi nykyinen peli TCT Giuliettaan.
TCT sopii Suomen talveen mainiosti, tämä siis kahden talvikauden kokemuksella.
Pakkasilla ajoon lähtiessä vaihdan manuaalipuolelle kunnes kone lämpiää, kun automaatti tuppaa ajattamaan liian pienillä kierroksilla kylmällä koneella.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S
La vita è
La vita è
- AlfaTom
- Viestit: 2864
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Giulietta 940
Kysyin autolle huoltoa tilatessa vaihteistoöljyjen vaihdosta. Ei kuulemma kuulu huolto-ohjelmaan ainakaan 60tkm huollossa. Ei siis vaihdeta ainakaan vielä.Ipi kirjoitti:TCT toimii erittäin hyvin, kun vain muistaa öljyt vaihdella useammin kuin huolto sen tekisi. Nyt menty jo 111tkm Giulietta + TCT:llä ja joku saa pian tämänkin hienosti toimineen yksilön Tampereen levorannasta omakseen.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S
La vita è
La vita è
- AlfaTom
- Viestit: 2864
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Giulietta 940
matti_vuorio kirjoitti:Tuo avaimen kanssa kikkailu on ajoittaista. Hyvänä päivänä se nappaa signaalin 20m päästä ja huonona päivänä saa kiertää ja pyöriä autoa tovin ympäri. Tyypillisesti niin päin, että heti ajon jälkeen ei saa millään ovia lukkoon.
Oudosti oikuttelee tosiaan välillä, joskus taas monta päivää ilman ongelmia
Vaihdoin pariston, ei juuri vaikutusta. Kaukoavain jäi loppukesällä märälle pihanurmelle pudottuaan taskusta, löysin sen onneksi illalla kun kaipailin avainta Olisko päässyt kontaktipinnat hapettumaan pikkuisen avaimen sisältä?
Sattui hauska sattumus, kun olin reissussa. Alfa parkissa kadun varressa Helsingissä ja autolle palatessa kävelin Alfan vierelle ja yritin avata kaukoavaimella ovia, ei onnistu. Aikani yritettyäni päätin avata llukon lukkopesästä avaimella.
Ei onnistu, avain ei käänny mihinkään! Ei edes paljoa pakkasta, mitä hittoa?? Sitten vilkaisin takana olevaa muutaman metrin päässä olevaan valkoista Giuliettaa, ja tajusin olevani väärän auton kimpussa
Olisi ollut lystikästä kun toisen saman näköisen Giuliettan omistaja olisi tullut paikalle, olisi saattanut mennä minun auton ovia availemaan
Naurettiin vaimon kanssa sattumukselle, kun ei noita Alfoja näe kuitenkaan joka kadunkulmassa
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S
La vita è
La vita è
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
Giulietta ollut tulevana maanantaina merkkihuollossa 2 viikkoa, vikaa ei ole saatu vielä korjattua.
sytytti moottorin vikavalon ja sen jälkeen öljynpainevalon. Vaihdettu öljynpaineventtiilin säädin? eikä toimi vieläkään. Korjaamo ollut yhteydessä maahantuojaan eikä vika ole selvinnyt, odottelen tässä väliaikatietoja. Autollahan on ajettu alle 10tkm, saiskohan kohta jo uuden auton valita maahantuojan varastosta
sytytti moottorin vikavalon ja sen jälkeen öljynpainevalon. Vaihdettu öljynpaineventtiilin säädin? eikä toimi vieläkään. Korjaamo ollut yhteydessä maahantuojaan eikä vika ole selvinnyt, odottelen tässä väliaikatietoja. Autollahan on ajettu alle 10tkm, saiskohan kohta jo uuden auton valita maahantuojan varastosta
Giulietta 940
Tänään vaihdoin taas autoon uudet ajovalopolttimot.
Laitoin Osramin peruspolttimot Night Breaker Laserien tilalle kun toinen otti ja paloi jo. Olihan ne muutaman kuukauden.
Yllättäen valoteho parani tuntuvasti.
Noissa NB Lasereissa on lasissa jonkinlaiset varjostimet jotka ilmeisesti ei toimineet kunnolla Giuliettassa koska siinä polttimon ohjainnasta ei ole suoraan ylöspäin.
Tarvinnee koittaa löytää ledipolttimot joissa voi säätää polttimon asennon ja etäisyyden jos sillä saisi kunnon valot.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Laitoin Osramin peruspolttimot Night Breaker Laserien tilalle kun toinen otti ja paloi jo. Olihan ne muutaman kuukauden.
Yllättäen valoteho parani tuntuvasti.
Noissa NB Lasereissa on lasissa jonkinlaiset varjostimet jotka ilmeisesti ei toimineet kunnolla Giuliettassa koska siinä polttimon ohjainnasta ei ole suoraan ylöspäin.
Tarvinnee koittaa löytää ledipolttimot joissa voi säätää polttimon asennon ja etäisyyden jos sillä saisi kunnon valot.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- AlfaTom
- Viestit: 2864
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Giulietta 940
Giulietta oli "päivähoidossa" Mega-autossa ja huollon toimintaan olen tyytyväinen. Soittivat kesken huollon luvan takajarrupalojen uusintaan ja lopuksi ilmoituksen, kun huolto oli tehty. Erinomaista ja asiallista palvelua.
Huollossa tehtii ohjelman mukaisten töiden lisäksi jarruhuolto ja moottorin huohottimen puhdistus. Jarrupalat olivat mielestäni aika hinnakkaat, 180€. En kuitenkaan viitsinyt jättää epätasaisesti kuluneita paloja vaihtamatta, kun itse vaihtaminen pihaoloissa ei oikein talvella houkuta. Moottorin huohottimen puhdistuksesta ei tullut ilmeisesti lisäveloitusta. Kattoikkunan verhon korjaus olisi vaatinut kattoverhoilun purkamista, jätettiin tekemättä, tästäkin keskusteltiin eikä tehty mitään kysymättä. Lokasuojan sivuvilkun uusiminen on vielä tehtävä, tilasin Mega-autosta uuden hintaan noin 20€. Ei paha merkkiosasta, vaikka ei se kummoinen kapistus olekaan. Sitä en tiedä, varmistettiinko, ettei kyse ole virran saannin puutteesta eli liittimestä. Ilmeisesti vilkku vaan on rikki.
Hintaa huollolle tuli kaikkiaan 1180€ jos vilkkua ei lasketa mukaan. Jarrupalojen osuuden pois jättämällä olisi oltu aivan tarkkaan hinta-arviossa, joka annettiin ennen huoltoa. Kokonaisuutena Mega-auton suorituksesta jäi laadukas vaikutelma ja palvelu oli ensiluokkaista. Mega-autossa on Alfojen myyntikin hyvissä käsissä, nyt oli Toivosen Antti lomilla. Citikkamyyjä tuurasi ja antoi Giulian päiväksi veloituksetta käyttöön Sijaisautosta, joka ei olisi ollut välttämättä edes Alfa, olisi pitänyt maksaa erikseen. Nyt tuli samalla tehtyä myyntityötä, kun ajelin Lahden seudulla päivän mainosteipatulla Giulialla
Huollossa tehtii ohjelman mukaisten töiden lisäksi jarruhuolto ja moottorin huohottimen puhdistus. Jarrupalat olivat mielestäni aika hinnakkaat, 180€. En kuitenkaan viitsinyt jättää epätasaisesti kuluneita paloja vaihtamatta, kun itse vaihtaminen pihaoloissa ei oikein talvella houkuta. Moottorin huohottimen puhdistuksesta ei tullut ilmeisesti lisäveloitusta. Kattoikkunan verhon korjaus olisi vaatinut kattoverhoilun purkamista, jätettiin tekemättä, tästäkin keskusteltiin eikä tehty mitään kysymättä. Lokasuojan sivuvilkun uusiminen on vielä tehtävä, tilasin Mega-autosta uuden hintaan noin 20€. Ei paha merkkiosasta, vaikka ei se kummoinen kapistus olekaan. Sitä en tiedä, varmistettiinko, ettei kyse ole virran saannin puutteesta eli liittimestä. Ilmeisesti vilkku vaan on rikki.
Hintaa huollolle tuli kaikkiaan 1180€ jos vilkkua ei lasketa mukaan. Jarrupalojen osuuden pois jättämällä olisi oltu aivan tarkkaan hinta-arviossa, joka annettiin ennen huoltoa. Kokonaisuutena Mega-auton suorituksesta jäi laadukas vaikutelma ja palvelu oli ensiluokkaista. Mega-autossa on Alfojen myyntikin hyvissä käsissä, nyt oli Toivosen Antti lomilla. Citikkamyyjä tuurasi ja antoi Giulian päiväksi veloituksetta käyttöön Sijaisautosta, joka ei olisi ollut välttämättä edes Alfa, olisi pitänyt maksaa erikseen. Nyt tuli samalla tehtyä myyntityötä, kun ajelin Lahden seudulla päivän mainosteipatulla Giulialla
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S
La vita è
La vita è
Re: Giulietta 940
AlfaTom kirjoitti: Huollossa tehtii ohjelman mukaisten töiden lisäksi jarruhuolto ja moottorin huohottimen puhdistus. Jarrupalat olivat mielestäni aika hinnakkaat, 180€. En kuitenkaan viitsinyt jättää epätasaisesti kuluneita paloja vaihtamatta, kun itse vaihtaminen pihaoloissa ei oikein talvella houkuta.
JÖSSES; mikä hinta paloille...itelläni makso pariviikkoo sitten palat 60€, levyt 70€ kahdelta pyörältä, eli palat + levyt 130 taakse.....
edit:
eteen palat olisivat olleet olleet 55€, kaikkiin neljään pyörään palat 115€...
- Janne
- Viestit: 2132
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 2x75, Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 940
Oli tänään työautona europcarin vuokra-auto bensa Giulietta automaattivaihteistolla varustettuna. Ajelin maantiellä 500km pätkän ja sitten kaupunkipyörittelyä. Muutoin oli hyvä auto ja ajettavuus, mutta renkaina jotkut aivan hirveät firestonet ja en tykännyt vaihteistosta yhtään. Tuntui että vaihde ei vaihdu millään. Konetta sai huudattaa helvetisti että lopulta pykälsi. Maantiellä toimi ok mutta kaupunkiajossa rasittava. Hyvä puoli oli se että kun liikennevaloissa pidätti autoa jarrulla ja nosti jalan, niin liikkeellelähtö sujui jouhevasti. Kierrokset nousi juuri sopivasti eikä auto jäänyt paikalleen suttaamaan. Mikä lie kone siinä oli, ei vaikuttanut että olisi ollut 170 heppainen. Penkit oli kyllä erittäin hyvät, yleinen laatu ja jämäkkyys muutenkin bueno. Bensapihiksikin tohtii sanoa.
Alfa Romeo 155 V6 1992
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Giulietta 940
^mulla oli viis päivää Europcarin Leon 1.2 FSI. Aivan paska. Aika kevyt aasinsilta sun postaukseen, mut oli silti pakko
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- Janne
- Viestit: 2132
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 2x75, Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 940
Tuli juuri kuittaus antamaani palautteeseen autosta. Autoon oli tehty huolto vastikään ja jonkin ohjelmistopäivityksen kanssa on ryssitty huolella. Pitää nähtävästi jotain sportmoodia päällä koko ajan
Alfa Romeo 155 V6 1992
- Shuttle
- Viestit: 2257
- Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
- Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii
Re: Giulietta 940
Niin... oisko tätä kerrottu ilman antamaasi palautetta? Vai pitikö itse havaita kokonaisuudessaan huollon tekemät viat?Janne kirjoitti:Tuli juuri kuittaus antamaani palautteeseen autosta. Autoon oli tehty huolto vastikään ja jonkin ohjelmistopäivityksen kanssa on ryssitty huolella. Pitää nähtävästi jotain sportmoodia päällä koko ajan
- AlfaTom
- Viestit: 2864
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Giulietta 940
Missä asennossa oli Dna-kytkin? Olen itse ajellut joko A tai N-asetuksilla kaupungissa, maantiellä sitten välillä D-asetuksella. Kaupungissa D on liian levoton ajella mielestäni. Lisäksi D jättää kierrokset ylös pidemmäksi aikaa jos ei ole tarkoitus vaihtaa ripeästi.Janne kirjoitti:Oli tänään työautona europcarin vuokra-auto bensa Giulietta automaattivaihteistolla varustettuna - - - en tykännyt vaihteistosta yhtään. Tuntui että vaihde ei vaihdu millään. Konetta sai huudattaa helvetisti että lopulta pykälsi. Maantiellä toimi ok mutta kaupunkiajossa rasittava. Hyvä puoli oli se että kun liikennevaloissa pidätti autoa jarrulla ja nosti jalan, niin liikkeellelähtö sujui jouhevasti. Kierrokset nousi juuri sopivasti eikä auto jäänyt paikalleen suttaamaan. Mikä lie kone siinä oli, ei vaikuttanut että olisi ollut 170 heppainen. Penkit oli kyllä erittäin hyvät, yleinen laatu ja jämäkkyys muutenkin bueno. Bensapihiksikin tohtii sanoa.
Edit. Tulikin selitys tuohon kuvailemaasi käytökseen
Viimeksi muokannut AlfaTom, 04 Helmi 2017, 00:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S
La vita è
La vita è
- AlfaTom
- Viestit: 2864
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Giulietta 940
En ole ajanut juuri mitään uusia autoja Alfan lisäksi, vuokralla ollut 15-mallinen bensa-Golf oli aivan kummallinen ajettava. Kuin olisi ollut se kuuluisa kenguru tankissaKaalipata kirjoitti:^mulla oli viis päivää Europcarin Leon 1.2 FSI. Aivan paska. Aika kevyt aasinsilta sun postaukseen, mut oli silti pakko
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S
La vita è
La vita è
- Albertolli
- Viestit: 4205
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Giulietta 940
Jos siinä oli dsg laatikossa, eikä kengurua tankissa?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- AlfaTom
- Viestit: 2864
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Giulietta 940
Näin taisi ollaAlbertolli kirjoitti:Jos siinä oli dsg laatikossa, eikä kengurua tankissa?
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S
La vita è
La vita è
- AlfaTom
- Viestit: 2864
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Giulietta 940
En tiedä nykyautoista, mutta aikoinaan ensimmäisessä Accordissa huohotinletku oli täynnä räkää heti ekana talvena.lagotto kirjoitti:Luulisi valmistajan tekevän jonkun anturin, jolleivät osaa korjata. Ei kai tuo ihan normaalia ainakaan muilla merkeillä ole?matti_vuorio kirjoitti:Joku 3D-tulostaa koko boxin läpinäkyvästä muovista, niin ei tarvi purkaa tuota kuin aiheesta?
Pösöistä hajosi 90-luvulla koneita huottimen jäätymisen vuoksi. Ehkä jotkin valmistajat tuon jo osaavat valmistaa?
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S
La vita è
La vita è
- AlfaTom
- Viestit: 2864
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Giulietta 940
Vasen sivuvilkku minunkin Giuliettassa pimeänä, huollossa tilasin uuden, mutta pitää ottaa tuo vanha talteen, tiedä vaikka olisi kosketushäiriö ja itse vilkku ehjä.oon_joo kirjoitti:millaisnen homma on muuten ottaa sivuvilkku irti, taitaapi olla vasen pimeenä..muuten kaikki vilkuttelee mutta se pysyy pimeänä :/
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S
La vita è
La vita è
Re: Giulietta 940
Näin on. En vaan pidä Alfaa ja pösöä samalla tasolla, Alfa kun maksaa tuplasti enemmän. Omassa Giuliettassa ei muuten ole tammikuussa ollut jäätymisongelmia, ei tosin ole ollut pakkasiakaan.AlfaTom kirjoitti:En tiedä nykyautoista, mutta aikoinaan ensimmäisessä Accordissa huohotinletku oli täynnä räkää heti ekana talvena.lagotto kirjoitti:Luulisi valmistajan tekevän jonkun anturin, jolleivät osaa korjata. Ei kai tuo ihan normaalia ainakaan muilla merkeillä ole?matti_vuorio kirjoitti:Joku 3D-tulostaa koko boxin läpinäkyvästä muovista, niin ei tarvi purkaa tuota kuin aiheesta?
Pösöistä hajosi 90-luvulla koneita huottimen jäätymisen vuoksi. Ehkä jotkin valmistajat tuon jo osaavat valmistaa?
- Aquatica
- Viestit: 15114
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
^
Huohotinongelmia tulee merkistä ja mallista riippuen aina jokaisessa valmistusvuodessa jotain.
Toisilla osataan korjata se (HDi-pösöihin tarjottiin mm. puolikasta maskia keulalle helpottamaan tilannetta, sitten oli lämmitetty huohotin, eristetty huohotin tai kaikki kolme kimpassa), toislla ongelmaa vähätellään (joku mursu, C-kaiketi ja joku tietty moottoriversio? Olisko ollut niin, ettei ollut alun perin tarkoitettu pohjoiseen?), kieltäen (VW-konsernilta löytyy tällaista) ja niin edelleen.
Fakta kuitenkin on se, että auton valmistamisessa pyritään nollaamaan kaikki mahdolliset ja osin mahdottomatkin kulut. Jotta se olisi pari euroa kappale halvempi valmistaa = profit.
Sitten on pohjolan markkinat, missä myydään vuodessa yhtä paljon autoja mitä Saksassa Münchenissa viikossa. Voi miettiä, että kuinka suuri kriteeri joku vain pohjolaa koskeva asia oikeasti on?
Toki fiksummat tarjoaa sen mahdollisuuden, että pohjosessa ostelevat saa sitten "talvipaketin", missä on eristettyä huohotusta ja lisälämmitystä yms.
Huohotinongelmia tulee merkistä ja mallista riippuen aina jokaisessa valmistusvuodessa jotain.
Toisilla osataan korjata se (HDi-pösöihin tarjottiin mm. puolikasta maskia keulalle helpottamaan tilannetta, sitten oli lämmitetty huohotin, eristetty huohotin tai kaikki kolme kimpassa), toislla ongelmaa vähätellään (joku mursu, C-kaiketi ja joku tietty moottoriversio? Olisko ollut niin, ettei ollut alun perin tarkoitettu pohjoiseen?), kieltäen (VW-konsernilta löytyy tällaista) ja niin edelleen.
Fakta kuitenkin on se, että auton valmistamisessa pyritään nollaamaan kaikki mahdolliset ja osin mahdottomatkin kulut. Jotta se olisi pari euroa kappale halvempi valmistaa = profit.
Sitten on pohjolan markkinat, missä myydään vuodessa yhtä paljon autoja mitä Saksassa Münchenissa viikossa. Voi miettiä, että kuinka suuri kriteeri joku vain pohjolaa koskeva asia oikeasti on?
Toki fiksummat tarjoaa sen mahdollisuuden, että pohjosessa ostelevat saa sitten "talvipaketin", missä on eristettyä huohotusta ja lisälämmitystä yms.
Re: Giulietta 940
Jep, ja kuten jo aiemmin kerroin, ei huohotinongelmia ole minulla ollut muissa merkeissä.Aquatica kirjoitti:^
Huohotinongelmia tulee merkistä ja mallista riippuen aina jokaisessa valmistusvuodessa jotain.
Toisilla osataan korjata se (HDi-pösöihin tarjottiin mm. puolikasta maskia keulalle helpottamaan tilannetta, sitten oli lämmitetty huohotin, eristetty huohotin tai kaikki kolme kimpassa), toislla ongelmaa vähätellään (joku mursu, C-kaiketi ja joku tietty moottoriversio? Olisko ollut niin, ettei ollut alun perin tarkoitettu pohjoiseen?), kieltäen (VW-konsernilta löytyy tällaista) ja niin edelleen.
Fakta kuitenkin on se, että auton valmistamisessa pyritään nollaamaan kaikki mahdolliset ja osin mahdottomatkin kulut. Jotta se olisi pari euroa kappale halvempi valmistaa = profit.
Sitten on pohjolan markkinat, missä myydään vuodessa yhtä paljon autoja mitä Saksassa Münchenissa viikossa. Voi miettiä, että kuinka suuri kriteeri joku vain pohjolaa koskeva asia oikeasti on?
Toki fiksummat tarjoaa sen mahdollisuuden, että pohjosessa ostelevat saa sitten "talvipaketin", missä on eristettyä huohotusta ja lisälämmitystä yms.
- AlfaTom
- Viestit: 2864
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Giulietta 940
Pitää itse askarrellapaskarrella tuo kattoluukun verho kondikseen, korjaamon tuntiveloituksilla se ei kannata. Onko muilla vastaavaa ollut, että verhon alkupäästä se verhoa kiinnipitävä panta irtoaa siitä rullasta, jonka ympärille verho rullautuu?
Sinne on hankala nähdä, varsinkin kattoluukun ollessa kiinni, mutta sormin tunnustelemalla siellä on pienet nastat siinä klipsissä, joka pitää verhoa kiinni siellä. Pitäisi ePeristä kaivaa varaosakuva niin saisi paremman käsityksen tuosta mekanismista.
Sinne on hankala nähdä, varsinkin kattoluukun ollessa kiinni, mutta sormin tunnustelemalla siellä on pienet nastat siinä klipsissä, joka pitää verhoa kiinni siellä. Pitäisi ePeristä kaivaa varaosakuva niin saisi paremman käsityksen tuosta mekanismista.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S
La vita è
La vita è
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 03 Huhti 2016, 19:25
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm TCT 2012
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Ihmettelin kun takalasille ei tule vettä.
Nyt akun ja pissapojan säiliön välissä olisi letku vailla reikäänsä. Kovasti sieltä vettä lentää kun koittaa takalasia kastella.
Osaako joku kertoa mihin tuo letku saattaisi mennä?
Nyt akun ja pissapojan säiliön välissä olisi letku vailla reikäänsä. Kovasti sieltä vettä lentää kun koittaa takalasia kastella.
Osaako joku kertoa mihin tuo letku saattaisi mennä?
- Pujazuba
- Viestit: 2366
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Haha. Näin on.Aquatica kirjoitti: Sitten on pohjolan markkinat, missä myydään vuodessa yhtä paljon autoja mitä Saksassa Münchenissa viikossa. Voi miettiä, että kuinka suuri kriteeri joku vain pohjolaa koskeva asia oikeasti on?
Re: Giulietta 940
Näinhän se on joka merkillä. Osalla homma toimii ja osalla ei.Pujazuba kirjoitti:Haha. Näin on.Aquatica kirjoitti: Sitten on pohjolan markkinat, missä myydään vuodessa yhtä paljon autoja mitä Saksassa Münchenissa viikossa. Voi miettiä, että kuinka suuri kriteeri joku vain pohjolaa koskeva asia oikeasti on?
Re: Giulietta 940
Jep, tähän toki Alfan osalta vaikuttaa se, että on olemassa vain kaksi eri mallia, ja siksi sitä ei muuallakaan myydä paljoa. Pösö on muuten myös yksi merkki, jota myydään hämmästyttävän vähän Suomessa verrattuna muuhun Eurooppaan.Pujazuba kirjoitti:^Lisäksi italialaisilla on suhteellisen pieni markkinaosuus pohjolassa.
Re: Giulietta 940
No niin...Viikossa meni taas keskuslukon patteri loppuun.
Onko forumilaiset vaihdelleet omiinsa paristoja?
Kuulin että joihinkin autoihin kaukosäädin pitää ohjelmoida uudelleen pariston vaihtuessa.
Vaatiiko Giulietta myös ko. toimenpiteen? Ohjekirjassa ei ainakaan mainita mitään sellaisesta.
Outoa tässä on se että vika ilmaantui, kun alkuperäinen paristo päätettiin vaihtaa varmuuden vuoksi ennen kuin loppuu.
Alkuperäinen ei siis mennyt tyhjiin.
Vaihdon jälkeen paristot on kestäneet n. 1,5 viikkoa..
Viimeisimmän vaihtaessa puhdistin kaikki mahdolliset pinnatkin.
Kaukosäätö toimii moitteettomasti niin kauan kuin virtaa riittää...
Onko forumilaiset vaihdelleet omiinsa paristoja?
Kuulin että joihinkin autoihin kaukosäädin pitää ohjelmoida uudelleen pariston vaihtuessa.
Vaatiiko Giulietta myös ko. toimenpiteen? Ohjekirjassa ei ainakaan mainita mitään sellaisesta.
Outoa tässä on se että vika ilmaantui, kun alkuperäinen paristo päätettiin vaihtaa varmuuden vuoksi ennen kuin loppuu.
Alkuperäinen ei siis mennyt tyhjiin.
Vaihdon jälkeen paristot on kestäneet n. 1,5 viikkoa..
Viimeisimmän vaihtaessa puhdistin kaikki mahdolliset pinnatkin.
Kaukosäätö toimii moitteettomasti niin kauan kuin virtaa riittää...
- AlfaTom
- Viestit: 2864
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Giulietta 940
Syynä ei kai liene heikkolaatuiset paristot? Olen huomannut, että kaukoavaimen napit ei aina toimi kun painaa niitä tasaisesti, mutta kun painaa kynnellä eli paine kohdistuu pienemmälle alueelle, toimii aina.Pele kirjoitti:No niin...Viikossa meni taas keskuslukon patteri loppuun.
Onko forumilaiset vaihdelleet omiinsa paristoja?
Kuulin että joihinkin autoihin kaukosäädin pitää ohjelmoida uudelleen pariston vaihtuessa.
Vaatiiko Giulietta myös ko. toimenpiteen? Ohjekirjassa ei ainakaan mainita mitään sellaisesta.
Outoa tässä on se että vika ilmaantui, kun alkuperäinen paristo päätettiin vaihtaa varmuuden vuoksi ennen kuin loppuu.
Alkuperäinen ei siis mennyt tyhjiin.
Vaihdon jälkeen paristot on kestäneet n. 1,5 viikkoa..
Viimeisimmän vaihtaessa puhdistin kaikki mahdolliset pinnatkin.
Kaukosäätö toimii moitteettomasti niin kauan kuin virtaa riittää...
Epäilen vahvasti kaukoavaimen saaneen kosteutta ja kontaktit hapettuneet. Onko kukaan purkanut tuollaista kaukoavainta? Ei ehkä ole "user friendly" homma? Taitaa olla niitä palikoita, jotka vikaantuessaan heitetään SER-lavalle ja marmoritiskiltä uusi hintaan 300€ + koodaus?
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S
La vita è
La vita è
Re: Giulietta 940
^ Vartan paristoja ostin levyllisen, ja sitten Lidl:n paristoja toisen levyllisen. Ei eroa kestossa.
Avain ei kyllä ole ollut missään niin että olisi kosteutta saanut.
Ja toimii tosiaankin moitteettomasti sekä hyvän kantaman päästä niin kauan kuin patteri on ok.
No onpahan tullut varmistettua ja voideltua oven lukkopatruuna...
Avain ei kyllä ole ollut missään niin että olisi kosteutta saanut.
Ja toimii tosiaankin moitteettomasti sekä hyvän kantaman päästä niin kauan kuin patteri on ok.
No onpahan tullut varmistettua ja voideltua oven lukkopatruuna...
- Polforea
- Viestit: 11551
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Lukkomekanismin jumitteluhan ei sinällään vaikuttane kaukosäätimen patterin elämään, kun ei avaimelta vaadita voimaa mekanismin kääntöön.
Onko useampaa avainta? Hukkaako kaikki avaimet patterienergiansa samaan tapaan vai vain yksi yksilö? Jos se on käytössä oleva yksilö, niin vaikuttaako patterin kestoon jos sen jättää keittiön kaappiin piiloon ja käyttää toista avainta?
Enstemmäisenä tulee mulle mieleen, että avaimen radiolähetin huutelee omiaan kun syö patterin nopeasti, mutta että tekeekö se sitä ihan itsekseen, jääkö lähetys "päälle" käytön yhteydessä vai pääseekö joku nappi painumaan esim. taskussa pohjaan. Jos se tekee sitä ihan itsekseen, se syö patterinsa myös siellä kaapissa ja jos joku nappi pääsee painumaan taskussa pohjaan, siirtyy ongelma todennäköisesti toiseen avaimeen jonka ottaa käyttöön. Jos taas lähetys jää päälle käytön yhteydessä, ei kumpaakaan noista efekteistä tapahdu.
Jos Giuliettassa on ikkunoilla convenience open -toiminto (eli avaa ikkunat kun pitää kapulan nappia pitkään pohjassa), se todennäköisesti tapahtuisi jos avausnappi jäisi pohjaan. Sen sijaan jos lukitusnappi jää pohjaan, niin huomaako sitä millään tavoin auton käytöksestä? Se voisi olla potentiaalinen vikapaikka.
Onko useampaa avainta? Hukkaako kaikki avaimet patterienergiansa samaan tapaan vai vain yksi yksilö? Jos se on käytössä oleva yksilö, niin vaikuttaako patterin kestoon jos sen jättää keittiön kaappiin piiloon ja käyttää toista avainta?
Enstemmäisenä tulee mulle mieleen, että avaimen radiolähetin huutelee omiaan kun syö patterin nopeasti, mutta että tekeekö se sitä ihan itsekseen, jääkö lähetys "päälle" käytön yhteydessä vai pääseekö joku nappi painumaan esim. taskussa pohjaan. Jos se tekee sitä ihan itsekseen, se syö patterinsa myös siellä kaapissa ja jos joku nappi pääsee painumaan taskussa pohjaan, siirtyy ongelma todennäköisesti toiseen avaimeen jonka ottaa käyttöön. Jos taas lähetys jää päälle käytön yhteydessä, ei kumpaakaan noista efekteistä tapahdu.
Jos Giuliettassa on ikkunoilla convenience open -toiminto (eli avaa ikkunat kun pitää kapulan nappia pitkään pohjassa), se todennäköisesti tapahtuisi jos avausnappi jäisi pohjaan. Sen sijaan jos lukitusnappi jää pohjaan, niin huomaako sitä millään tavoin auton käytöksestä? Se voisi olla potentiaalinen vikapaikka.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- AlfaTom
- Viestit: 2864
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Giulietta 940
Vakiona Giuliettan mukana tuli vain yksi kaukoavain, toinen on mekaaninen tavallinen avain.
Mulla paristot kyllä kestää, ongelmana on vain tuo nappien satunnainen toimimattomuus, mutta takapaksi aukeaa joka kerta joten ongelma koskee vain ovien avausta/lukitusta.
Mulla paristot kyllä kestää, ongelmana on vain tuo nappien satunnainen toimimattomuus, mutta takapaksi aukeaa joka kerta joten ongelma koskee vain ovien avausta/lukitusta.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S
La vita è
La vita è
Re: Giulietta 940
Joo alkuperäisesti tulee yksi kauko-avain, ja yksi tavallinen avain ilman kaukoa.
Ei varmasti ole mekaanisen lukon tominnalla tämän kanssa mitään tekemistä.
Tarkoitin vain, että tulipahan tuonkin toiminta varmistettua kun pelkän kaukosäädön kanssa on vuosia lukkoja käytellyt, niin ei voi olla varma että avain kääntyy lukossa jos patteri yllättäin loppuukin..
Vähän oudolta tuntuisi nappien jumittaminenkin, koska ne toimivat ihan hyvin silloin kun virtaa on.
Tosiaan jos auki- nappi jäisi jumiin, niin ikkunat aukeaisivat.
Toisaalta jos lukitus- nappi jäisi jumiin, niin aukeaisivatko ovet avaus napista?
Outo homma.
Ei varmasti ole mekaanisen lukon tominnalla tämän kanssa mitään tekemistä.
Tarkoitin vain, että tulipahan tuonkin toiminta varmistettua kun pelkän kaukosäädön kanssa on vuosia lukkoja käytellyt, niin ei voi olla varma että avain kääntyy lukossa jos patteri yllättäin loppuukin..
Vähän oudolta tuntuisi nappien jumittaminenkin, koska ne toimivat ihan hyvin silloin kun virtaa on.
Tosiaan jos auki- nappi jäisi jumiin, niin ikkunat aukeaisivat.
Toisaalta jos lukitus- nappi jäisi jumiin, niin aukeaisivatko ovet avaus napista?
Outo homma.
- matti_vuorio
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Siellä ei tarvitse olla suurtakaan roskaa nappien kontaktipinnoilla, että se vuotaa virtaa läpi silti tekemättä mitään toimintoa. Ehdotan, että pistät avaimen palasiksi ja puhdistat ne pinnat. Katso samalla, ettei se näppäimistömatto ole jotenkin vioittunut. Veikkaan, että Alfan avaimessa se ruuvi on sen logon alla.
https://www.youtube.com/watch?v=RFeJ5oa4TR4
Edit: Unohda tuo video, koska tämä avain on erilainen. Siinä avaimen päällä on se näppäimistömatto ja sitä kiertää se harmaa kehys. Tökkäsin kynnen harmaan ja mustan muovin saumaan ja väänsin. Matto nousi reunasta pari milliä ylöspäin, joten kenties se on vain painamalla siinä kiinni?
https://www.youtube.com/watch?v=RFeJ5oa4TR4
Edit: Unohda tuo video, koska tämä avain on erilainen. Siinä avaimen päällä on se näppäimistömatto ja sitä kiertää se harmaa kehys. Tökkäsin kynnen harmaan ja mustan muovin saumaan ja väänsin. Matto nousi reunasta pari milliä ylöspäin, joten kenties se on vain painamalla siinä kiinni?
Viimeksi muokannut matti_vuorio, 05 Helmi 2017, 12:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Kappas, tämä vastasikin yhteen ihmetyksen aiheeseen...luulin että toinen kaukkari oli hävinnyt edellisellä omistajalla...AlfaTom kirjoitti:Vakiona Giuliettan mukana tuli vain yksi kaukoavain, toinen on mekaaninen tavallinen avain.
- Polforea
- Viestit: 11551
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Ahh, aivan. Eikä se tietty huono idea muutenkaan ole niitä lukkoja voidella ja varmistella.Pele kirjoitti:Tarkoitin vain, että tulipahan tuonkin toiminta varmistettua kun pelkän kaukosäädön kanssa on vuosia lukkoja käytellyt, niin ei voi olla varma että avain kääntyy lukossa jos patteri yllättäin loppuukin..
Ei sen tarvitse jäädä ikiajoiksi jumiin, riittää jos irtoaminen takkuaa ja nappi hyppää ylös ajan kuluessa. Matin pointti on kyllä hyvä, voi tosiaan helposti olla myös sellainen vuotovirta joka ei tee funktionaalista efektiä mutta syö patterin.Pele kirjoitti: Toisaalta jos lukitus- nappi jäisi jumiin, niin aukeaisivatko ovet avaus napista?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Giulietta 940
Kiitos vinkistä. Näppäinmatto lähti helposti pois, ja sen alta paljastui pieni tähtipää ruuvi.matti_vuorio kirjoitti:Siellä ei tarvitse olla suurtakaan roskaa nappien kontaktipinnoilla, että se vuotaa virtaa läpi silti tekemättä mitään toimintoa. Ehdotan, että pistät avaimen palasiksi ja puhdistat ne pinnat. Katso samalla, ettei se näppäimistömatto ole jotenkin vioittunut. Veikkaan, että Alfan avaimessa se ruuvi on sen logon alla.
https://www.youtube.com/watch?v=RFeJ5oa4TR4
Edit: Unohda tuo video, koska tämä avain on erilainen. Siinä avaimen päällä on se näppäimistömatto ja sitä kiertää se harmaa kehys. Tökkäsin kynnen harmaan ja mustan muovin saumaan ja väänsin. Matto nousi reunasta pari milliä ylöspäin, joten kenties se on vain painamalla siinä kiinni?
Ruuvin avauksen jälkeen koitin varovasti vääntää kuorta saumasta auki.
Tuntui niin tiukalta sovitteelta että luovutin...etten vaan riko enempää Putsasin ja puhaltelin nyt ainakin ensihätään näppäimaton ja reijät joista näppäimestä menee tappi kytkimelle.
Tarkkaillaan, josko ois noin pienestä auttanut.
- matti_vuorio
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
On tämä ihmeellinen peli. Ei mitään ongelmia 214-225 kilometrien välillä paitsi nyt kun vaihdettiin perjantaina uudet öljyt moottoriin. Ei siis varsinaisesti määräaikaishuolto, vaan pelkkä öljyhuolto puolessamatkassa. Lauantaina pistin kylmästä (-6) käyntiin ja teki taas tuon 15 sekunnin rynkytyksen. Ei vikavaloja. Minä olen ainakin siinä käsityksessä, että tässä uudemmassa Multiairissa ei tarvitse erikseen kuitata öljyä vaihdetuksi, kuten alkupään tuotannossa on ollu. Tuon pitäisi säätää itse itsensä aina sen mukaan missä kunnossa öljy on. Vai onko tästä parempaa tietoa?matti_vuorio kirjoitti:Öljyvahingon jälkeen ilmeni pientä ongelmaa jos auto on ajamatta yli vuorokauden. Käynnistyy normaalisti, mutta noin 5 sekunnin jälkeen alkaa käymään kolmella sylinterillä. Tätä kestää enintään 15 sekuntia, minkä jälkeen korjaantuu ja auto pelaa loppupäivän ongelmitta. Voiko tulpanreikään päässyt öljy aiheuttaa katkoja sytytykseen? Vikavaloja ei ole.
- _rico
- Viestit: 1355
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Mulla teki tuon saman kolmella käymisen viime öljynvaihdon jälkeen. Sammutin auton ja toisella startilla ei enää mitään ongelmaa.
Olosuhteet olivat suurinpiirtein samat. Reilut 20h ajamatta ja pakkasta pari astetta.
Olosuhteet olivat suurinpiirtein samat. Reilut 20h ajamatta ja pakkasta pari astetta.
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Osaako joku sanoa, että kuuluuko Giuliettaan vakiona varashälytin?
-
- Viestit: 938
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Ei kuulu tai ainakaan omassa ei sellaista ole.jkk kirjoitti:Osaako joku sanoa, että kuuluuko Giuliettaan vakiona varashälytin?
- fahlsjy
- Viestit: 1737
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Giulietta 940
Joo, mullakaan ei ole hälyä eli ei liene vakiovaruste.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
Ensi maanantaina Giulietta saa uuden moottorin Perjantaina oli lähtenyt pikatilaus tehtaalle.
- matti_vuorio
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
^Toivottavasti kiireestä huolimatta Luigi kasaa moottorin tälläkertaa oikein.
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
^^^ ja ^^^^ ok, eli tuskin tässäkään kun en saanut toimimaankaan
Seuraava tyhmä kysymys tämä koskien vaihteiston käyttöä : miten ajatte giulietoillanne, esim. N asennolla näkyy vaihteen vaihto muistutus, noudatatteko sitä vai annatteko mennä "pienemmällä" ? Itsestä tuntuu välillä että tuo haluaa vaihdettavaksi vähän turhan isoa vaihdetta siten että kierrokset pykii jossain 1100-1200 rpm?
Seuraava tyhmä kysymys tämä koskien vaihteiston käyttöä : miten ajatte giulietoillanne, esim. N asennolla näkyy vaihteen vaihto muistutus, noudatatteko sitä vai annatteko mennä "pienemmällä" ? Itsestä tuntuu välillä että tuo haluaa vaihdettavaksi vähän turhan isoa vaihdetta siten että kierrokset pykii jossain 1100-1200 rpm?
- _rico
- Viestit: 1355
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
^En noudata. Mielellään sen ottaisin kokonaan pois näytöstä kun ei dynamicillä jaksa ruuhkassa madella.
- fahlsjy
- Viestit: 1737
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Giulietta 940
^^QV:kin ehdottaa mun makuun liian aikaisin isompaa pykälää, 1500- 2000rpm vähintään tuntuu mukavammalta ajella. Tosin kun kone on lämmennyt normilämpöihin niin yleensä tuikkaan D moodin päälle, silloinhan tuo ei ehdottele mitään ja auton käytös enemmän mun makuun.
Re: Giulietta 940
Jep, auton tehtävähän on toteuttaa kuskin mielihaluja eikä toisinpäin.
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Jep, 1500-2000 rpm tuntuu dieselilläkin just sopivalta. Olen alkanut tottua n asentoon niin sillä olen nyt painellut menemään. D on tosiaan vähän liian hätänen tai "kulmikas"