Mi.To
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 15111
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mi.To
^
-5c ja MiTo lämpenee jo kilometrin ajon jälkeen.
JTD ei 10km jälkeen jaksanut puskea lämmintä sisälle - siinä on eroa
Tässähän on jakohihna vaihdettu ensimmäisen kerran 60tkm kohdalla, toisen kerran 120tkm kohdalla - eli selvästi menty 60tkm vaihtovälillä. 3 tai 4v taisi olla keskimääräinen aika hihnalle?
Eipä tuohon turbotettuun Fireen maksa jakopää melkein mitään - muistaakseni Deltalla vapariversioon, joka näytti tilaltaan olevan täysin identtinen, marmorihintanakin oli joku 500eur kaikkinensa (sis vesipumppu) tässä muutama vuosi sitten. Jos vie ei-marmorille, olettaisin hinnan olevan aika kohtuullinen...
No, pitää kaivella vähäsen. Nyt tuli sitten öljynsuodattimen kohdalla seuraava tönö vastaan, kun tarjolla on kahta versiota patruunalle. On vaan niin, et taitaa joutua patruunan olevan oikeasti oikeen kokonen, tai muuten voipi käydä hupsista :p 85mm vastaan 81mm. No, selvitellään eperistä jne...
-5c ja MiTo lämpenee jo kilometrin ajon jälkeen.
JTD ei 10km jälkeen jaksanut puskea lämmintä sisälle - siinä on eroa
Tässähän on jakohihna vaihdettu ensimmäisen kerran 60tkm kohdalla, toisen kerran 120tkm kohdalla - eli selvästi menty 60tkm vaihtovälillä. 3 tai 4v taisi olla keskimääräinen aika hihnalle?
Eipä tuohon turbotettuun Fireen maksa jakopää melkein mitään - muistaakseni Deltalla vapariversioon, joka näytti tilaltaan olevan täysin identtinen, marmorihintanakin oli joku 500eur kaikkinensa (sis vesipumppu) tässä muutama vuosi sitten. Jos vie ei-marmorille, olettaisin hinnan olevan aika kohtuullinen...
No, pitää kaivella vähäsen. Nyt tuli sitten öljynsuodattimen kohdalla seuraava tönö vastaan, kun tarjolla on kahta versiota patruunalle. On vaan niin, et taitaa joutua patruunan olevan oikeasti oikeen kokonen, tai muuten voipi käydä hupsista :p 85mm vastaan 81mm. No, selvitellään eperistä jne...
- GiuliaSuper
- Viestit: 1111
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
^
Jakopää remppaa vesipumppuineen oli Automilanossa noin 400 satkua, enkä viitsinyt itse alkaa tekemään. Briteissä suositeltiin jakopään vaihtoväliksi 90tkm/4vuotta - Autokeskuksessa 120tkm/4 vuotta tai tarvittaessa.
Miton Autokeskuksen huoltoohjelma
Tämä on ensimmäinen auto mihin en ole öljyjä itse vaihdellut :O Ilmeisesti samanlaista leikkiä, kun edellisen 156 jts:n kohdalla, siihen meni ainoastaan pienempi malli.
Jakopää remppaa vesipumppuineen oli Automilanossa noin 400 satkua, enkä viitsinyt itse alkaa tekemään. Briteissä suositeltiin jakopään vaihtoväliksi 90tkm/4vuotta - Autokeskuksessa 120tkm/4 vuotta tai tarvittaessa.
Miton Autokeskuksen huoltoohjelma
Tämä on ensimmäinen auto mihin en ole öljyjä itse vaihdellut :O Ilmeisesti samanlaista leikkiä, kun edellisen 156 jts:n kohdalla, siihen meni ainoastaan pienempi malli.
- Aquatica
- Viestit: 15111
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mi.To
^
Nyt on ölpät vaihdeltu. Ja kiitos noista spekseistä myös.
Ei ole ihan joka paikassa tehtävä työ, jos haluaa pohjapanssarin pitää paikallaan. Tässä järjestyksessä kuitenkin öljynvaihto tuohon T-jettiin onnistuu (monin kiroiluin ) nosturilla;
1) Suojamuovi huohotinputkineen pois, ns. kuikkaan - suojamuovi parilla 10mm pultilla
2) Ilmanputsarilta tuleva letku irti putsarista, klemmarit auki turbon puolelta, joku huohotinletku kokonaan irti tästä paketista. Osa klemmareista Click-R:ää, mutta pari ahtaassa kolossa jo perinteisiä letkuklemmareita (liekkö vaihdettu joskus aiemmin?)
3) Tarvittaessa vähän lisää purkua suodattimen päältä (tarvinnee ehkä poistaa imuilman rööri, jos öljynsuodattimen lämpökilven kaikki pultit kiinni)
4) Öljysuodattimen lämpökilven pultit pois, lämpökilpi irti - tässä oli joku oudon kokoinen torxi - suht pieni. T10?
5) Öljynsutikotelo auki. 27mm avaimella, kunhan sopivassa asennossa jostain saa tungettua paikallensa joko hylsyn tai lenkin - tehtiin räikällä hylsyä hyödyntäen, suodatin pois kunhan valunut ensin öljypohjaan ryönä
6) Pohjapanssari ja pohjapanssarin päällä oleva tukirauta pois. Pohjapanssari ristipäillä, tukirauta tais olla M10 pulteilla. Ja sitten öljyt pihalle - ala kautta saanee myös suodattimen pois, jos se on avattu ensin. Mutta ahdasta on, kuin missäkin.
Eli ei ole ihan yksinkertaisin keissi, lisäongelmaa tuo matala korkeus ja tuo pohjapanssarin kiinnitys ristipäillä "keskeltä autoa", eikä korkealta kuten 156:ssa esimerkiksi. Eli jos pohjapanssarin saa irti (vois onnistua ihan maasta käsin, jos on kuivaa...), tuon voi tehdä hyvin kyllä rasvamontullakin - tosin suosittelen ihan oikeasti nosturia, inhottava kulkea auton keulan editse rasvamontulla...
Nyt on ölpät vaihdeltu. Ja kiitos noista spekseistä myös.
Ei ole ihan joka paikassa tehtävä työ, jos haluaa pohjapanssarin pitää paikallaan. Tässä järjestyksessä kuitenkin öljynvaihto tuohon T-jettiin onnistuu (monin kiroiluin ) nosturilla;
1) Suojamuovi huohotinputkineen pois, ns. kuikkaan - suojamuovi parilla 10mm pultilla
2) Ilmanputsarilta tuleva letku irti putsarista, klemmarit auki turbon puolelta, joku huohotinletku kokonaan irti tästä paketista. Osa klemmareista Click-R:ää, mutta pari ahtaassa kolossa jo perinteisiä letkuklemmareita (liekkö vaihdettu joskus aiemmin?)
3) Tarvittaessa vähän lisää purkua suodattimen päältä (tarvinnee ehkä poistaa imuilman rööri, jos öljynsuodattimen lämpökilven kaikki pultit kiinni)
4) Öljysuodattimen lämpökilven pultit pois, lämpökilpi irti - tässä oli joku oudon kokoinen torxi - suht pieni. T10?
5) Öljynsutikotelo auki. 27mm avaimella, kunhan sopivassa asennossa jostain saa tungettua paikallensa joko hylsyn tai lenkin - tehtiin räikällä hylsyä hyödyntäen, suodatin pois kunhan valunut ensin öljypohjaan ryönä
6) Pohjapanssari ja pohjapanssarin päällä oleva tukirauta pois. Pohjapanssari ristipäillä, tukirauta tais olla M10 pulteilla. Ja sitten öljyt pihalle - ala kautta saanee myös suodattimen pois, jos se on avattu ensin. Mutta ahdasta on, kuin missäkin.
Eli ei ole ihan yksinkertaisin keissi, lisäongelmaa tuo matala korkeus ja tuo pohjapanssarin kiinnitys ristipäillä "keskeltä autoa", eikä korkealta kuten 156:ssa esimerkiksi. Eli jos pohjapanssarin saa irti (vois onnistua ihan maasta käsin, jos on kuivaa...), tuon voi tehdä hyvin kyllä rasvamontullakin - tosin suosittelen ihan oikeasti nosturia, inhottava kulkea auton keulan editse rasvamontulla...
- Aquatica
- Viestit: 15111
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mi.To
Täällä kun on tuota juttua antenninvahvistimesta ollut...
Onko kukaan tietoinen, onko tuo vahvistin erillisellä johdolla toimiva vai kuinka?
Orggisradiossa on persuksissa 2 liitäntää - toinen antennille, toinen joku vähän samannäköinen. Menee samassa nipussa antennijohdon kanssa, mutta erillinen piuha.
Kysyn, koska tuo tarvike-pioneer (tuli auton mukana) ei kunnolla kuulu. Huomenissa kokeilen, jos kerkeän, tuota orggisradiota ja testaan kuuluvuuden - mutta jos joku tietää, ei tarvitse testailla
Tällainen on orggiksen karvalakin persus;
Onko kukaan tietoinen, onko tuo vahvistin erillisellä johdolla toimiva vai kuinka?
Orggisradiossa on persuksissa 2 liitäntää - toinen antennille, toinen joku vähän samannäköinen. Menee samassa nipussa antennijohdon kanssa, mutta erillinen piuha.
Kysyn, koska tuo tarvike-pioneer (tuli auton mukana) ei kunnolla kuulu. Huomenissa kokeilen, jos kerkeän, tuota orggisradiota ja testaan kuuluvuuden - mutta jos joku tietää, ei tarvitse testailla
Tällainen on orggiksen karvalakin persus;
- JiiPee
- Viestit: 2494
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
^ Oman MiTo:n radion kuuluvuus heikkeni viime syksynä yhdessä yössä merkittävästi - ikään kuin kanavat eivät olisi olleet paikallaan. Tutkimisen ja antennikaapelin mittauksen jälkeen syyksi paljastui antennijalka. Sen sisällä oleva piirilevy (antennivahvistin) oli saanut kosteutta ja hapettunut. Hankin uuden kapistuksen Autokeskukselta alle 50euron ja radio kuuluu erittäin hyvin. Ulkomaisten nettikauppojen kautta se olisi tullut huomattavasti arvokkaammaksi. Minun autossa on normaali originaali perusradio ilman navia. Sen taakse menee vain ISO-liittimet ja toiseen laitaan taakse vain yksi koaksaalikaapeli. Antennijalkaankin menee vain koaksaalikaapeli. Lähettämässäsi kuvassa näkyvä toinen liitin on minulle täysi arvoitus.
- Aquatica
- Viestit: 15111
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mi.To
^
No pahus. Minä kun aattelin, että tuo olis just sitä. Varustukseen kun ei kuulu mitään muuta kuin karvalakkimallin ratio ilman rattinappeja ym...
Kai tuo pitää tökkästä kiinni ja ihmetellä, mikä muuttuu?
Ajattelin, että olis ollut erillinen antenninvahvistin mut eihän se tarpeeks helppoa voi olla. Ja tuo antennijalka on tiedossa kyllä, mutta kun en tiennyt kuinka se on rakennettu ration päässä.
No pahus. Minä kun aattelin, että tuo olis just sitä. Varustukseen kun ei kuulu mitään muuta kuin karvalakkimallin ratio ilman rattinappeja ym...
Kai tuo pitää tökkästä kiinni ja ihmetellä, mikä muuttuu?
Ajattelin, että olis ollut erillinen antenninvahvistin mut eihän se tarpeeks helppoa voi olla. Ja tuo antennijalka on tiedossa kyllä, mutta kun en tiennyt kuinka se on rakennettu ration päässä.
- JiiPee
- Viestit: 2494
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Tervehdys,
Kävin muutama viikko sitten vaihdattamassa autooni originaalit takaiskunvaimentajat ja otin vanhat osat mukaan. Toinen vaimennin on ehjä ja toinen vuoti jo öljyä ulos. Se verran rikkinäistä iskaria tutkin, että sen alaosassa näyttäisi olevan jonkinlainen solenoidiventtiili ilman mitään muuta elektroniikkaa. Käsittääkseni näitä venttiilejä ohjataan alustan eculla ja kiihtyvyysantureilla. Ehkä alustan ecu on vielä yhteydessä auton muihinkin järjestelmiin – mene ja tiedä. Tuossa pari kuvaa solenoidista.
Ulkomaisia palstoja lukiessani olen huomannut, että jotkut ovat iskunvaimennusta uusiessaan laittaneet autoonsa normaalit iskunvaimentimet tai säädettävän alustan. Nämä ovat hinnaltaan noin puolet alkuperäisten Magneti Marellin aktiivisien iskunvaimentimien hinnoista. Tuolloin alustan ecu ei tunnista solenoideja, kun niitä ei enää ole. Tästä aiheutuu jatkuvat vikailmoitukset, ja eri ajomoodit eivät ole enää käytössä. Tätä voidaan kiertää jonkinlaisilla deaktivointipalikoilla, jotka kytketään jokaisen iskunvaimentimen johtosarjaan kiinni. Palikkasarja näyttäisi kustantavan netti-ilmoitusten perusteella noin 250 puntaa/4 kpl. Arvokasta tavaraa. Tuossa esimerkki.
Mitä nämä deaktivointipalikat sisältävät? Onko se vain jonkinlainen solenoidi/pelkkä kela, joka tuottaa saman resistanssin kuin alkuperäinenkin? Mitä tuollaisen palikan rakentaminen edellyttää niin, että se ei aiheuta vikailmoituksia ja eri ajomoodit ovat käytettävissä edelleen?
Kysymykseni kumpuaa vain pelkästä mielenkiinnosta aihetta kohtaan ja halusta kokeilla rakentaa toimivat palikat. Autossa on tällä hetkellä toimivat iskunvaimentimet, mutta entä sitten kun etuvaimentimien elinkaari tulee tiensä päähän muutaman vuoden päästä? Haluanko siinä yhteydessä hankkia autoon kokonaan uuden säädettävän alustan, vai vaihdanko vain etuiskarit uusiin originaaleihin. Hintaero on tällä hetkellä melkoinen esimerkiksi KW:n alustan eduksi.
Itse en tunne sähkötekniikkaa kuin välttävästi ja siksi rakentavat ehdotukset/kommentit ovat tervetulleita.
Kävin muutama viikko sitten vaihdattamassa autooni originaalit takaiskunvaimentajat ja otin vanhat osat mukaan. Toinen vaimennin on ehjä ja toinen vuoti jo öljyä ulos. Se verran rikkinäistä iskaria tutkin, että sen alaosassa näyttäisi olevan jonkinlainen solenoidiventtiili ilman mitään muuta elektroniikkaa. Käsittääkseni näitä venttiilejä ohjataan alustan eculla ja kiihtyvyysantureilla. Ehkä alustan ecu on vielä yhteydessä auton muihinkin järjestelmiin – mene ja tiedä. Tuossa pari kuvaa solenoidista.
Ulkomaisia palstoja lukiessani olen huomannut, että jotkut ovat iskunvaimennusta uusiessaan laittaneet autoonsa normaalit iskunvaimentimet tai säädettävän alustan. Nämä ovat hinnaltaan noin puolet alkuperäisten Magneti Marellin aktiivisien iskunvaimentimien hinnoista. Tuolloin alustan ecu ei tunnista solenoideja, kun niitä ei enää ole. Tästä aiheutuu jatkuvat vikailmoitukset, ja eri ajomoodit eivät ole enää käytössä. Tätä voidaan kiertää jonkinlaisilla deaktivointipalikoilla, jotka kytketään jokaisen iskunvaimentimen johtosarjaan kiinni. Palikkasarja näyttäisi kustantavan netti-ilmoitusten perusteella noin 250 puntaa/4 kpl. Arvokasta tavaraa. Tuossa esimerkki.
Mitä nämä deaktivointipalikat sisältävät? Onko se vain jonkinlainen solenoidi/pelkkä kela, joka tuottaa saman resistanssin kuin alkuperäinenkin? Mitä tuollaisen palikan rakentaminen edellyttää niin, että se ei aiheuta vikailmoituksia ja eri ajomoodit ovat käytettävissä edelleen?
Kysymykseni kumpuaa vain pelkästä mielenkiinnosta aihetta kohtaan ja halusta kokeilla rakentaa toimivat palikat. Autossa on tällä hetkellä toimivat iskunvaimentimet, mutta entä sitten kun etuvaimentimien elinkaari tulee tiensä päähän muutaman vuoden päästä? Haluanko siinä yhteydessä hankkia autoon kokonaan uuden säädettävän alustan, vai vaihdanko vain etuiskarit uusiin originaaleihin. Hintaero on tällä hetkellä melkoinen esimerkiksi KW:n alustan eduksi.
Itse en tunne sähkötekniikkaa kuin välttävästi ja siksi rakentavat ehdotukset/kommentit ovat tervetulleita.
- Polforea
- Viestit: 11521
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mi.To
Hyvällä säkällä sieltä kuikuillaan vaan lepoimpedanssia, jolloin sopiva kela/resistori voisi riittää. Vaan on hyvin mahdollista, että sieltä kuikuillaan myös virran muutoksia ja sitä kautta solenoidin fyysistä vastusta/liikettä, jolloin pitää saada tehtyä sopiva "vastaus" ECUa varten.
Mittailee solenoidista induktanssin, kapasitanssin ja resistanssin, niin voi tehdä sopivan dummypurkin ja kokeilla mitä auto sanoo.
Mittailee solenoidista induktanssin, kapasitanssin ja resistanssin, niin voi tehdä sopivan dummypurkin ja kokeilla mitä auto sanoo.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Mi.To
Olen uusi forumilla ja ajatuksissa kutkuttelee Miton hankinta. Kävin katsomassa kahta eri vaihtoehtoa PK-Seudulla. Vaunulan auto on yleisilmeeltään siisti lukuunottamatta maalipintaa. Luinkin että varsinkin punaisissa autoissa tätä ongelmaa on ollut läsnä. Kamuxin auto oli vähän sinnepäin mutta väri oli aika hauska. Onko lukijoilla ajatuksia tai tietoa näistä kahdesta autosta?
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/mito/8582444
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/mito/8636274
Sitten taas mietin että kelpaisi minulle tehottomampikin versio:
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/mito/8638720
Kävin ajamassa Vaunulan autoa ja nosti hymyn huulille. Onko QV:ssä ja SCC:n autossa niin paljon eroa että jonkun tuhannen ylimääräinen hinta on perusteltavissa?
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/mito/8582444
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/mito/8636274
Sitten taas mietin että kelpaisi minulle tehottomampikin versio:
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/mito/8638720
Kävin ajamassa Vaunulan autoa ja nosti hymyn huulille. Onko QV:ssä ja SCC:n autossa niin paljon eroa että jonkun tuhannen ylimääräinen hinta on perusteltavissa?
- Aquatica
- Viestit: 15111
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mi.To
^
Tuota täysmanuaalista ilmastointia (SCC) en suosittele kenellekään.
Puoliautomaagi ja automaatti (Vaunula, Kamux) taas voisi olla hyvä.
Tuo manuaalinen on 100% manuaalinen mekaanisella säädöllä, siis sieltä lähtee vaijerit läpille niin lämmön kuin suuntauksen osalta.
Ja sen vikaherkkyys sellaista tasoa, etten voi suositella. Itselläni nyt kaikki taustavalot siitä pimeänä ja vaihtohomma ei ole ihan viiden minuutin temppu tehdä... Automaattinen/täysautomaattinen taas on sähköllä ohjattu, joten irrottaminen ainakin teoriatasolla helpompaa. Ja brittifoorumin perusteella niissä on myös vähempi ongelmia yleisesti.
Multiairin ongelma on MA-yksikkö, joka tulee hajoamaan jossakin vaiheessa. Tästä on jonkin verran juttua ainakin Giulietta-ketjussa. Muuten sanoisin, että käy kiinni siihen mihin tykästyt eniten?
Tuota täysmanuaalista ilmastointia (SCC) en suosittele kenellekään.
Puoliautomaagi ja automaatti (Vaunula, Kamux) taas voisi olla hyvä.
Tuo manuaalinen on 100% manuaalinen mekaanisella säädöllä, siis sieltä lähtee vaijerit läpille niin lämmön kuin suuntauksen osalta.
Ja sen vikaherkkyys sellaista tasoa, etten voi suositella. Itselläni nyt kaikki taustavalot siitä pimeänä ja vaihtohomma ei ole ihan viiden minuutin temppu tehdä... Automaattinen/täysautomaattinen taas on sähköllä ohjattu, joten irrottaminen ainakin teoriatasolla helpompaa. Ja brittifoorumin perusteella niissä on myös vähempi ongelmia yleisesti.
Multiairin ongelma on MA-yksikkö, joka tulee hajoamaan jossakin vaiheessa. Tästä on jonkin verran juttua ainakin Giulietta-ketjussa. Muuten sanoisin, että käy kiinni siihen mihin tykästyt eniten?
-
- Viestit: 2648
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Säätyvä alusta, josta edellisissä viesteissä haastellaan?Roots kirjoitti:Onko QV:ssä ja SCC:n autossa niin paljon eroa että jonkun tuhannen ylimääräinen hinta on perusteltavissa?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- JiiPee
- Viestit: 2494
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Moikka,
SCC:llä oleva keltainen MiTo on oikeastaan aika hyvän näköinen. Keltainen väri sopii siihen paremmin kuin olin kuvitellut. Ulkonäöllisesti tuohon tarvitsee enää vaihtaa madallusjouset niin alkaa olla jo normaalin auton näköinen . Ajokilometrejä on niin vähän, että mielestäni kannattaisi ainakin koeajaa, mikäli manuaalinen ilmastointi ei häiritse. Ja eihän tuossa ole juurikaan vähemmän tehoja kuin QV:ssä (155 vs 170). Btw, sumarit taitavat puuttua tuosta. Kamuxin QV näyttää kuvien perusteella olevan tsekkaamisen arvoinen, mutta yllättävän edullinen vuosimalliin nähden ja siistihän se tuo Vaunulan QV:kin on . Autojen omistus- ja kolarihistoria kannattaa tarkistaa. Niin kuin edellä olevassa viestissä mainittu, niin valinta oman maun mukaan.
QV:ssä on aktiivinen alusta. Vanhemmiten siihenkin tulee vikoja kulumisen myötä (johtimet napsahtelee poikki, vaimentimet vuotaa). Kaikki on korjattavissa, mutta osa niistä kustantaa hunajata. Johtimet on helppo korjata itsekin, mutta esimerkiksi moneen autoon saa koko kierroksen iskareita yhden QV:n takaiskarin hinnalla. Yhden pyytämäni tarjouksen perusteella hinta suomessa on noin 670e/kpl. Tuskin etuiskarit sen halvempia on. Alusta on todella hyvä, mutta jos sen vikaantuminen pelottaa, niin kannattaa jättää väliin. QV:ssä taitaa muuten olla eri vaihteisto kuin 155 T-jetissä. Niin ja onhan QV:ssä ne neliapilalätkät lokareissa .
SCC:llä oleva keltainen MiTo on oikeastaan aika hyvän näköinen. Keltainen väri sopii siihen paremmin kuin olin kuvitellut. Ulkonäöllisesti tuohon tarvitsee enää vaihtaa madallusjouset niin alkaa olla jo normaalin auton näköinen . Ajokilometrejä on niin vähän, että mielestäni kannattaisi ainakin koeajaa, mikäli manuaalinen ilmastointi ei häiritse. Ja eihän tuossa ole juurikaan vähemmän tehoja kuin QV:ssä (155 vs 170). Btw, sumarit taitavat puuttua tuosta. Kamuxin QV näyttää kuvien perusteella olevan tsekkaamisen arvoinen, mutta yllättävän edullinen vuosimalliin nähden ja siistihän se tuo Vaunulan QV:kin on . Autojen omistus- ja kolarihistoria kannattaa tarkistaa. Niin kuin edellä olevassa viestissä mainittu, niin valinta oman maun mukaan.
QV:ssä on aktiivinen alusta. Vanhemmiten siihenkin tulee vikoja kulumisen myötä (johtimet napsahtelee poikki, vaimentimet vuotaa). Kaikki on korjattavissa, mutta osa niistä kustantaa hunajata. Johtimet on helppo korjata itsekin, mutta esimerkiksi moneen autoon saa koko kierroksen iskareita yhden QV:n takaiskarin hinnalla. Yhden pyytämäni tarjouksen perusteella hinta suomessa on noin 670e/kpl. Tuskin etuiskarit sen halvempia on. Alusta on todella hyvä, mutta jos sen vikaantuminen pelottaa, niin kannattaa jättää väliin. QV:ssä taitaa muuten olla eri vaihteisto kuin 155 T-jetissä. Niin ja onhan QV:ssä ne neliapilalätkät lokareissa .
- JiiPee
- Viestit: 2494
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Kiitos Polforea, pidän vinkin mielessä ja tutustun asiaan tuonnempana .Polforea kirjoitti:Mittailee solenoidista induktanssin, kapasitanssin ja resistanssin, niin voi tehdä sopivan dummypurkin ja kokeilla mitä auto sanoo.
Re: Mi.To
Kiitos vastauksista. Kamuxin auton yleisilme oli aika kulahtanut ja huoltokirja ei vakuuttanut. Vaunulan auto on ykkösenä listalla mutta alusta ja multiair tietenkin mietityttää. Tässä kohtaa kun ei olisi juuri muuhun rahnaa kuin auton hankkimiseen. Ajellaan nyt muutama päivä vielä Puntolla ja koetetaan saada järki mukaan tähän touhuun.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1111
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Eipä mulla ole manuaalisessa ilmastoinnissa mitenkään ihmeellisesti vikaa olevan. Manuaali on aina manuaali. Kerran olen ottanut flektin irti, kun oli lehtiä pitämässä meteliä ja sen lisäksi vaihdoin taustavalot.Aquatica kirjoitti:^
Tuota täysmanuaalista ilmastointia (SCC) en suosittele kenellekään.
Puoliautomaagi ja automaatti (Vaunula, Kamux) taas voisi olla hyvä.
Tuo manuaalinen on 100% manuaalinen mekaanisella säädöllä, siis sieltä lähtee vaijerit läpille niin lämmön kuin suuntauksen osalta.
Ja sen vikaherkkyys sellaista tasoa, etten voi suositella. Itselläni nyt kaikki taustavalot siitä pimeänä ja vaihtohomma ei ole ihan viiden minuutin temppu tehdä... Automaattinen/täysautomaattinen taas on sähköllä ohjattu, joten irrottaminen ainakin teoriatasolla helpompaa. Ja brittifoorumin perusteella niissä on myös vähempi ongelmia yleisesti.
Multiairin ongelma on MA-yksikkö, joka tulee hajoamaan jossakin vaiheessa. Tästä on jonkin verran juttua ainakin Giulietta-ketjussa. Muuten sanoisin, että käy kiinni siihen mihin tykästyt eniten?
Kuvittelin itsekin, että manuaalisen ilmastoinnin taustavalojen vaihto olisi samanmoinen urakka kuin 156:ssa, mutta tuossa polttimoihin pääsee käsiksi hanskalokeron kautta ja alaluukun kautta. Eipä se vaihto ole kuin 30 minuutin homma, kun ei tartte koko kojetaulua purkaa.
Aikoinaan Italian reissulla ihastelin tuollaista keltaista Mitoa. Väri sopii enemmän kun hyvin! Mito antaa aika erilaiset kyydit Punton jälkeen! Valitse paraas ja jätä vähän pelivaraa, jos tulee yllättäviä kuluja.
- Aquatica
- Viestit: 15111
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mi.To
^
Tosiaanko polttimot vaihtuu paneelia irrottamatta? Missähän siellä ne on, kun mulla oli etummainen sivupaneeli irti lämppäriä asennettaessa, katsoin ja näytti siltä ettei tehtävissä ole...
Vai pitääkö esim hanskalokero irrottaa? Vinkit olis nyt tervetulleita...
Tosiaanko polttimot vaihtuu paneelia irrottamatta? Missähän siellä ne on, kun mulla oli etummainen sivupaneeli irti lämppäriä asennettaessa, katsoin ja näytti siltä ettei tehtävissä ole...
Vai pitääkö esim hanskalokero irrottaa? Vinkit olis nyt tervetulleita...
- GiuliaSuper
- Viestit: 1111
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
^
Onnea uudelle Mitoilijalle!
^^
Hanskalokeron purulla alkaa prokkis - sieltä kautta pääsee käsiksi lämppärinsäätimen taakse.
Sain aikoinaan Alfait:ltä hyvän videon aiheesta - pääsee samalla opettelee Italiaa. Seillä piti olla 3 polttimoa, mutta minulla oli vain 2 kappaletta, joten ei kannata ihmetellä. Polttimot on kaikenlisäksi ihan yleismallisia, joita saa jokaisesta tarvikeliikkeeestä.
Onnea uudelle Mitoilijalle!
^^
Hanskalokeron purulla alkaa prokkis - sieltä kautta pääsee käsiksi lämppärinsäätimen taakse.
Sain aikoinaan Alfait:ltä hyvän videon aiheesta - pääsee samalla opettelee Italiaa. Seillä piti olla 3 polttimoa, mutta minulla oli vain 2 kappaletta, joten ei kannata ihmetellä. Polttimot on kaikenlisäksi ihan yleismallisia, joita saa jokaisesta tarvikeliikkeeestä.
-
- Viestit: 265
- Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
- Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01
ex. 911 '08 & Fiat 500 '10 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Mi.To
Nyt tuli melkoisen hyvä knoppi En ole ikinä edes osannut arvata, että yhteen ja samaan automalliin on ollut kolmenlaista ilmastointikonetta tarjollaAquatica kirjoitti:^
Tuota täysmanuaalista ilmastointia (SCC) en suosittele kenellekään.
Puoliautomaagi ja automaatti (Vaunula, Kamux) taas voisi olla hyvä.
Tuo manuaalinen on 100% manuaalinen mekaanisella säädöllä, siis sieltä lähtee vaijerit läpille niin lämmön kuin suuntauksen osalta.
Mi.To
^^^
Onnea hankinnasta.
Melkein veikkaan että tuo Multiair yksikkökin pelaa varmemmin jos öljyjä vaihtelee viimeistään 15tkm välein ja välillä myös putsaa sen MA yksikön suodattimen sieltä sylinterikannen päästä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Onnea hankinnasta.
Melkein veikkaan että tuo Multiair yksikkökin pelaa varmemmin jos öljyjä vaihtelee viimeistään 15tkm välein ja välillä myös putsaa sen MA yksikön suodattimen sieltä sylinterikannen päästä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- JiiPee
- Viestit: 2494
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Meinasin jo kirjoitella, että ei tässä järjellä mitään tekemistä ole. Aika nopeasti ne "pari" päivää sitten meni . Onnittelut uudelle MiToilijalle. Kiva ja hauska auto ajella. Erottuu massasta aika hyvin, eikö ?Roots kirjoitti:... Ajellaan nyt muutama päivä vielä Puntolla ja koetetaan saada järki mukaan tähän touhuun.
Re: Mi.To
Pari päivää hurahtaa yllättävän nopeasti kun on sopivat housut (osto) jalassa. Parin päivän kokemuksen perusteella voi sanoa että kyseessä on hauska pikkuauto. Äkkiä ei tule mieleen että mitä DNA-katkaisijalla tekee muuta kuin aktivoi D:n. Minun puolesta muut moodit voisivat olla maksullinen lisävaruste:).
Rupattelin Automilanon kaverin kanssa RA-yksiköstä ja iskareista. RA:n elämää jatketaan jos öljyt vaihdetaan riittävän useasti. Iskareiden uusiminen hänen mukaan on harvinaista.
Eiköhän tuon kanssa pärjäillä ja jos jotain korjattavaa tulee niin korjataan. Aikaisemmassa elämässä käyttiksenä oli Audi RS6. Turbojen vaihto kustansi n. 10 000€. Epäilen että tämän kirpun kanssa ei päästä vastaaviin korjauskuluihin.
Rupattelin Automilanon kaverin kanssa RA-yksiköstä ja iskareista. RA:n elämää jatketaan jos öljyt vaihdetaan riittävän useasti. Iskareiden uusiminen hänen mukaan on harvinaista.
Eiköhän tuon kanssa pärjäillä ja jos jotain korjattavaa tulee niin korjataan. Aikaisemmassa elämässä käyttiksenä oli Audi RS6. Turbojen vaihto kustansi n. 10 000€. Epäilen että tämän kirpun kanssa ei päästä vastaaviin korjauskuluihin.
Re: Mi.To
Tuota Rootsin ostamaa yksilöä taisimme mekin käydä perheen kanssa ajelemassa pari viikkoa sitten. Hieno peli oli ja ajoltaankin mahtava, kaupanteko meidän kohdalla vaan tyssäsi kangassisustaan, eikä vaihtohyvitys nykyisestä autostanikaan ollut aivan niin hyvä kuin olisin toivonut. Vähävaraisena täytyy yrittää saada suoralla kaupalla vanha kulkine ensin myytyä alta pois.
Yksi kysymys olisi vielä yleisellä tasolla, onko näihin ollut saatavilla bi-xenon -valoja? Ainakin tuossa Vaunulan punaisessa oli xenon-valot vain lyhyissä, ja pitkä oli sitten halogeenilla toteutettu. Kaivelin tästä ketjusta vuosien takaa jonkinlaisen lisävarustelistan, jossa kyllä oli bi-xenonit mainittu lisävarusteena. Oliko sitten niin, että QV-malliin tuli 'puolixenonit' vakiona, ja lisää maksamalla sai myös pitkiin kaasuvaloa?
Yksi kysymys olisi vielä yleisellä tasolla, onko näihin ollut saatavilla bi-xenon -valoja? Ainakin tuossa Vaunulan punaisessa oli xenon-valot vain lyhyissä, ja pitkä oli sitten halogeenilla toteutettu. Kaivelin tästä ketjusta vuosien takaa jonkinlaisen lisävarustelistan, jossa kyllä oli bi-xenonit mainittu lisävarusteena. Oliko sitten niin, että QV-malliin tuli 'puolixenonit' vakiona, ja lisää maksamalla sai myös pitkiin kaasuvaloa?
-
- Viestit: 2648
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
^ Jospa MiTossakin rasti ruutuun ”bi-xenon” => halogeenilähivalo mallia projektori vaihtuu bi-xenon projektoriin? Mutta premiumvaunuista poiketen halogeeniumpiota ei kuohita, vaan se jää toimintaan apukaukovalon roolissa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Mi.To
Meillä vaihtokeskustelut käytiin näin:Pentti kirjoitti:eikä vaihtohyvitys nykyisestä autostanikaan ollut aivan niin hyvä kuin olisin toivonut. Vähävaraisena täytyy yrittää saada suoralla kaupalla vanha kulkine ensin myytyä alta pois.
-Mikä olisi väliraha jos antaisin Fiatin vaihdossa?
-Auton pyynti on 12800 ja väliraha Fiatin kanssa 11500 ja toimistokulu 200 eli väliraha 11700
-Hyvitys Fiatista n. tonni...kuulostaa ihan asialliselta. Mitä jos pitäisin Fiuden ja antaisin käteistä?
-Väliraha 11500
-Niin ja varmaan toimistokulu?
-Ei kun 11500
-Jaa-a. Voisiko hinta olla 11000?
-Siihen en pysty mutta anna 11200 niin auto on sinun.
-Tehdään näin!
Fiatin arvo automyyjän silmissä oli siis -500€. Auton negatiiviseen arvoon nähden olen ajellut sillä tyytyväisen tietämättömänä n. 10 000km
- Bird
- Viestit: 121
- Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
- Car(s): Alfa MiTo QV, BMW 530xd Touring (F11)
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Mi.To
Kaikissa MiToissa oli vakiona halogeenit, mutta saatavilla oli kaksoisksenonit halogeeniapupitkien kera noin tuhannen euron lisähintaan.Pentti kirjoitti:Yksi kysymys olisi vielä yleisellä tasolla, onko näihin ollut saatavilla bi-xenon -valoja?
Itse ruksin nuo autoa tilatessani lisävarustelistalta, eikä ole todellakaan tarvinnut katua. Kaukovalot ovat todella hyvät, ja eipä ole Tekniikan Maailman testeissäkään kovin montaa kertaa taidettu mitata vastaavia yli 200 metriin kantavia kaukovaloja.
Jos siis tapaa ajella paljon pimeän aikaan, niin käytettyä MiToa etsiessä kannattaa ehdottomasti preferoida ksenoneilla varustettua yksilöä. Siihen vielä päälle Bosen systeemit ja vakkari (kuten siis omassa yksilössäni on), niin MiTo on suhteellisen pienestä koostaan huolimatta yllättävän mukava peli pidemmillekin taipaleille.
Re: Mi.To
Erikoista, tuota punaista ajaessani nimittäin kävin erikseen seinää vasten kokeilemassa pitkiä. Projektorin yläpuolella oleva halogeeni kyllä syttyi, mutta xenonin kuvio ei muuttunut ollenkaan. Eli tuossa yksilössä xenonit vain lyhyissä. Voisiko näissä olla mallivuosikohtaisia eroja?
Bi-xenonit olisi itselläkin toivelistalla kyllä, niihin on nykyisen auton kanssa niin tottunut. Lisäksi jos xenon-polttimo vain lyhyessä, niin pitkän ja lyhyen väriero hieman häiritsee, halogeeni kuitenkin huomattavasti keltaisempi sävyltään.
Bi-xenonit olisi itselläkin toivelistalla kyllä, niihin on nykyisen auton kanssa niin tottunut. Lisäksi jos xenon-polttimo vain lyhyessä, niin pitkän ja lyhyen väriero hieman häiritsee, halogeeni kuitenkin huomattavasti keltaisempi sävyltään.
-
- Viestit: 2648
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Yleensä yksinkertaisin selitys on toimivin: halogeenivaloinen auto + muunnossarja.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- JiiPee
- Viestit: 2494
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
^ Meinasin vastata samalla tavalla. Mun auton halogeenit eivät ole mikään valaistuksen riemuvoitto, itse asiassa teholtaan lähinnä naurettavat. Asiaa ei tietenkään auta, että vasemman lyhdyn valojen korkeudensäätö ei toimi.
- Aquatica
- Viestit: 15111
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mi.To
^
Minä taas pidän MiTon halogeeneja ihan helkkarin hyvinä
Joo, ei voita vanhoja kunnon ranskattaria ym, mutta kyllä nuo nyt nykyauton mittapuulla on hyvät halogeeniksi.
Sen sijaan toivoisin, ettei tuota turvavyöhälytintä olisi kukaan koskaan keskinyt.
*KELE se on ärsyttävä!!!
Joo, rahalla selviäis, mut nyt ei ole sitä rahaa. Eikä kukaan tunnu löytävän mitään kytkentäkaaviota tuolle edes.
Minä taas pidän MiTon halogeeneja ihan helkkarin hyvinä
Joo, ei voita vanhoja kunnon ranskattaria ym, mutta kyllä nuo nyt nykyauton mittapuulla on hyvät halogeeniksi.
Sen sijaan toivoisin, ettei tuota turvavyöhälytintä olisi kukaan koskaan keskinyt.
*KELE se on ärsyttävä!!!
Joo, rahalla selviäis, mut nyt ei ole sitä rahaa. Eikä kukaan tunnu löytävän mitään kytkentäkaaviota tuolle edes.
- Polforea
- Viestit: 11521
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mi.To
Tämä selvinnee helpoiten katsomalla, löytyykö autosta ajovaloille korkeussäätöä vai onko se automaattinen. Tietääkseni (saa korjata, jos olen väärässä) MiToa ei ole koskaan saanut tehtaalta alitehoisilla säästöxenoneilla, joiden valovoima olisi tarpeeksi alhainen vapauttamaan automaattisen korkeudensäädön ikeestä, joten automaattisäätö = xenonit tehtaalta, manuaali säätö = halogenit tehtaalta.insinörtti kirjoitti:Yleensä yksinkertaisin selitys on toimivin: halogeenivaloinen auto + muunnossarja.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- JiiPee
- Viestit: 2494
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
^ Teretulemast MiTo-kerhoon
Vaihdoin kesärenkaat alle eilen. Talvirenkailla en huomannut alustan käytöksessä mitään kummallista, mutta kesärenkailla hakee kyllä hanakasti uria. Tasaisella urattomalla tiellä meno on niin miellyttävää MiTolla, kuin se voi tuollaisella murokupilla olla. Uraisella tiellä on oikeasti ohjastettava.
Vaihdoin kesärenkaat alle eilen. Talvirenkailla en huomannut alustan käytöksessä mitään kummallista, mutta kesärenkailla hakee kyllä hanakasti uria. Tasaisella urattomalla tiellä meno on niin miellyttävää MiTolla, kuin se voi tuollaisella murokupilla olla. Uraisella tiellä on oikeasti ohjastettava.
- Aquatica
- Viestit: 15111
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mi.To
^
Minäpä bongasin omastani kuluneet sisäsyrjät kesänakeista ja noista kitkoista kans.... Aurauskulmat pitänee laittaa kuosiin... Liekkö vaihteistoremontin yhteydessä koskettukaan
Minäpä bongasin omastani kuluneet sisäsyrjät kesänakeista ja noista kitkoista kans.... Aurauskulmat pitänee laittaa kuosiin... Liekkö vaihteistoremontin yhteydessä koskettukaan
- JiiPee
- Viestit: 2494
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
^ Mun MiTo:ssa on pyörät suunnattu kahdesti menneen vuoden aikana: vaihteistoremontin yhteydessä ja sitten toisen kerran kun jouset vaihdettiin. Molemmissa pyysin sitä erikseen. En tiedä, olisiko sitä tehty pyytämättä. Minusta vain tuntui, että se on ao. töiden yhteydessä aiheellinen toimenpide.
- Polforea
- Viestit: 11521
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mi.To
Mikkä gummid? Jos on jotkut teräväolkaiset jäykkärunkorenkaat, niin auto kuin auto hakee uria.JiiPee kirjoitti:Vaihdoin kesärenkaat alle eilen. Talvirenkailla en huomannut alustan käytöksessä mitään kummallista, mutta kesärenkailla hakee kyllä hanakasti uria. Tasaisella urattomalla tiellä meno on niin miellyttävää MiTolla, kuin se voi tuollaisella murokupilla olla. Uraisella tiellä on oikeasti ohjastettava.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- JiiPee
- Viestit: 2494
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Noh, totta vieköön. Näinhän se taitaa ollakin . Eturenkaat, jotka edelliskesänä olivat takana, ovat teräväkanttisemmat kuin nyt takana olevat gummit. Edessä Misukan Pilot Exaltot ja takana misukan Primacy HP:t. Eturenkaat menevät joka tapauksessa vaihtoon kuntonsa puolesta heti, kun vain saan sen aikaiseksi.
- palkus
- Viestit: 5517
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Mi.To
exalto on/oli sporttisempi malli kuin primacy. Etupäähän ei kannata laittaa "kovempaa" rengasta, kuin mitä takana on. Samantapainen uratutka tulee helposti, jos laittaa eteen 3 kehää ilmaa ja taakse 2 (noin karrikoiden). Eli taakse aina se "tehokkaampi" rengas, eikä mielellään ainakaan pienempiä paineita, mitä edessä on.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Aquatica
- Viestit: 15111
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mi.To
^
T-JEtissä ainakin se täytyy laittaa oikeaan asentoon ja kulmaan, että reunat menee kotelon muotojen kanssa kohdilleen...
T-JEtissä ainakin se täytyy laittaa oikeaan asentoon ja kulmaan, että reunat menee kotelon muotojen kanssa kohdilleen...
- GiuliaSuper
- Viestit: 1111
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
^^
Ensimmäiseksi laittaa lokrissa kiinni olean reunan, niin sitten sen saa ujutettua paikoilleen. Pariin otteeseen tullut vaihdettua itse. AK vaihtoi ilmansuodattimen kertaalleen ennen omia vaihtoja, niin eipä se heidän korjaajalta ehjänä ollut mennyt paikoilleen, joten en ihmettele, jos sulla ollut sen vaihdossa vaikeuksia.
Ensimmäiseksi laittaa lokrissa kiinni olean reunan, niin sitten sen saa ujutettua paikoilleen. Pariin otteeseen tullut vaihdettua itse. AK vaihtoi ilmansuodattimen kertaalleen ennen omia vaihtoja, niin eipä se heidän korjaajalta ehjänä ollut mennyt paikoilleen, joten en ihmettele, jos sulla ollut sen vaihdossa vaikeuksia.
Re: Mi.To
Mito QV.llä nyt eka talvi ajettu ja tyytyväinen olen ollut. Sitä ennen 5 vuotta Grande Puntolla, joka oli sekin ihan hyvä pikkuauto, mutta ajaminen sillä oli vain eleetöntä siirtymistä paikasta toiseen. Alfalla tuntee taas pitkästä aikaa sitä aitoa ajamisen iloa.
Vetelyä uraisella tiellä ei ole tuntunut 205-leveillä talvirenkailla, mutta 215-leveillä kesärenkailla hieman tuntuu..
Vielä kun saisi tuon suhinan kuskin ikkunasta pois, niin ei valittamista. Taitaa suhina olla pokattomien ovien ominaisuus..
Vetelyä uraisella tiellä ei ole tuntunut 205-leveillä talvirenkailla, mutta 215-leveillä kesärenkailla hieman tuntuu..
Vielä kun saisi tuon suhinan kuskin ikkunasta pois, niin ei valittamista. Taitaa suhina olla pokattomien ovien ominaisuus..
-
- Viestit: 634
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Kannattaa katsoa että kaikki tiivisteet on kunnossa ja paikoillaan oikein. Mullakin suhisi alkuun, mutta pienellä tuunaamisella helpotti selvästi.
932 937 955 955
Mi.To
Nyt on edellinen auto saatu (vihdoin) hukattua pois, joten voi suunnata kaiken energian sopivan MiTon etsimiseen. Hieman polttelisi päästä jo kaupoille Ostoilmoituksenkin jo raapaisin tuonne kaupankäyntipuolelle. Olisin iloinen jos kävisitte omianne tarjoamassa, mikä löytyy luopumisaikeita.
Sattuuko tämä olemaan foorumilaisia, tai jollekin muuten tuttu? https://m.nettiauto.com/alfa-romeo/mito/8692318
Sattuuko tämä olemaan foorumilaisia, tai jollekin muuten tuttu? https://m.nettiauto.com/alfa-romeo/mito/8692318
Tuon aiemmin linkkaamani yksilön kävin sitten tänään pois hakemassa. Kaupanteon jälkeen suoraan konttorille, vuosi tuli ajoaikaa ilman moitteita. Siitä sitten kaverin tallille hieman puuhastelemaan, moottorin puhdistusaine hetkeksi vanhojen öljyjen sekaan pyörimään ja sitten uudet öljyt sisään, tietysti uuden suodattimen kera.
Hieman puuhattavaa on vielä, talvirenkaat alkuperäisvanteilta pois, toisilta mukana seuranneista vanteista kesärenkaat pois ja sitten ne kesärenkaat noille alkuperäisvanteille. Sitten aikomuksena vielä katsella saisiko laseista tummennukset pois. Lisäksi haaveissa olisi apilalogot lokareihin, tässä kun niitä ei ole. Onko ne kiinnitetty ihan vaan liimalla vai onko lokareissa oikein reiät noita merkkejä varten?
Hieman puuhattavaa on vielä, talvirenkaat alkuperäisvanteilta pois, toisilta mukana seuranneista vanteista kesärenkaat pois ja sitten ne kesärenkaat noille alkuperäisvanteille. Sitten aikomuksena vielä katsella saisiko laseista tummennukset pois. Lisäksi haaveissa olisi apilalogot lokareihin, tässä kun niitä ei ole. Onko ne kiinnitetty ihan vaan liimalla vai onko lokareissa oikein reiät noita merkkejä varten?
-
- Viestit: 265
- Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
- Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01
ex. 911 '08 & Fiat 500 '10 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re:
Hieno auto, ainakin kuvien perusteella! Kysyitkö myyjältä miten myi autoa aivan kuin autoliikkeen (tms.) "studiossa" otetuilla valokuvilla? Siinä ainakin olit oikeassa, että nuo antrasiitin väriset orggisvanteet ovat paljon hienommat kuin aftermarket vastaavat.Pentti kirjoitti:Tuon aiemmin linkkaamani yksilön kävin sitten tänään pois hakemassa. Kaupanteon jälkeen suoraan konttorille, vuosi tuli ajoaikaa ilman moitteita. Siitä sitten kaverin tallille hieman puuhastelemaan, moottorin puhdistusaine hetkeksi vanhojen öljyjen sekaan pyörimään ja sitten uudet öljyt sisään, tietysti uuden suodattimen kera.
Hieman puuhattavaa on vielä, talvirenkaat alkuperäisvanteilta pois, toisilta mukana seuranneista vanteista kesärenkaat pois ja sitten ne kesärenkaat noille alkuperäisvanteille. Sitten aikomuksena vielä katsella saisiko laseista tummennukset pois. Lisäksi haaveissa olisi apilalogot lokareihin, tässä kun niitä ei ole. Onko ne kiinnitetty ihan vaan liimalla vai onko lokareissa oikein reiät noita merkkejä varten?
En tiedä kuinka tarkasti olet lukenut tämän ketjun, mutta yksi tyyppivioistahan on takajarrujen jumittaminen (tms.) eli niitä kannattaa herkistellä jos on tippaakaan DIY -asennetta.
Veikkaan että vanhoilla kuvilla myi.
Tuohon on jarruja tehty huoltokirjan ja kuittien perusteella marraskuussa 2015, ja ainakin katsastuksessa tosiaan tänään ihan moitteitta menivät läpi. Toki kyllähän niistä tarvitsee huolta pitää kuitenkin.
Ketju on kyllä kertaalleen kahlattu läpi, mutta siitä on aikaa jo pari kuukautta.
Tuo start-stop -järjestelmä varmaankin tarkkailee ulkolämpötilaa, nesteiden ja öljyjen lämpötilaa sekä akun varausta toimiessaan? Pari kertaa on risteykseen saapuessa moottori sammunut, mutta käynnistynyt sitten saman tien uudelleen. Muuten polttelee näytössä tekstiä "start-stop unavailable". Jotenkin ensimmäisenä veikkaisin että akku ei olisi ihan parhaimmillaan, edellisellä omistajalla auto nimittäin oli kuulemma satunnaisessa pätkäajossa.
Tuohon on jarruja tehty huoltokirjan ja kuittien perusteella marraskuussa 2015, ja ainakin katsastuksessa tosiaan tänään ihan moitteitta menivät läpi. Toki kyllähän niistä tarvitsee huolta pitää kuitenkin.
Ketju on kyllä kertaalleen kahlattu läpi, mutta siitä on aikaa jo pari kuukautta.
Tuo start-stop -järjestelmä varmaankin tarkkailee ulkolämpötilaa, nesteiden ja öljyjen lämpötilaa sekä akun varausta toimiessaan? Pari kertaa on risteykseen saapuessa moottori sammunut, mutta käynnistynyt sitten saman tien uudelleen. Muuten polttelee näytössä tekstiä "start-stop unavailable". Jotenkin ensimmäisenä veikkaisin että akku ei olisi ihan parhaimmillaan, edellisellä omistajalla auto nimittäin oli kuulemma satunnaisessa pätkäajossa.
-
- Viestit: 634
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Vaikuttaisi aika väkevästi siltä että akku on vähän väsynyt.
Apilalätkät on QV:ssä ihan vaan kaksipuoleisella teipillä kiinni.
Apilalätkät on QV:ssä ihan vaan kaksipuoleisella teipillä kiinni.
932 937 955 955
-
- Viestit: 265
- Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
- Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01
ex. 911 '08 & Fiat 500 '10 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re:
Omassa oli ihan sama homma aikanaan kun auton ostin. Latasin yön ylitse akun Ctekillä ja sen jälkeen en ole koko S&S -systeemiä käyttänyt mielummin kuin olisin hankkinut uuden, ~100e akun.Pentti kirjoitti: Tuo start-stop -järjestelmä varmaankin tarkkailee ulkolämpötilaa, nesteiden ja öljyjen lämpötilaa sekä akun varausta toimiessaan? Pari kertaa on risteykseen saapuessa moottori sammunut, mutta käynnistynyt sitten saman tien uudelleen. Muuten polttelee näytössä tekstiä "start-stop unavailable". Jotenkin ensimmäisenä veikkaisin että akku ei olisi ihan parhaimmillaan, edellisellä omistajalla auto nimittäin oli kuulemma satunnaisessa pätkäajossa.
- JiiPee
- Viestit: 2494
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
^ ja ^^, Hankin menneellä viikolla uuden akun Motonetista (Exide EFB akku 115€) ja nyt S&S systeemi toimii hyvin erinomaisesti. Vanhalla ja ilmeisimmin alkuperäisellä akulla se piti autoa sammuksissa 1-7 sekuntia korkeintaan. Vanha akku kyllä käynnisti auton hyvin myös talvella, eikä siinä muutakaan vikaa tuntunut olevan. Jännitteetkin olivat välillä 12.4 - 12.7 V jatkuvasti. Siksi oletin "vian" olevan muualla. Oletukseni oli väärä.