Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
259
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 453

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Itse Velocea koeajaneena Raisiossa kun sellainen tarjolla oli, sanoisin et kyllä se nyt aika salliva oli. Vertailukohtana on 200hp bensamalli ja sehän menee kyllä kuin kiskoilla (ja hyvin menee, ajettavaksihan nämä on tehty eikä pelleilyä varten), mutta tuo Q4 oli astetta "dynaamisempi" ja reagoin ainakin pienellä loskatilalla hiton hienosti. Kertaakaan en sillä saanut ajonvakautusta aktivoitua, vaikka testimielessä otin parit tiukat kurvit. Kokonaisuudessaan Giulia on nelivetona ihan hiton lähellä Stelviota fiiliksenä ja tämä on pelkkä positiivinen asia. Stelvio kun on aina neliveto ja olen ihannoinut sen ajofiilistä ekasta koeajosta lähtien. Neliveto Giulia on hauska, herkkä, suorituskykyinen ja hiton mukava auto.

Avatar
lerppu
Viestit: 6155
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Tuo on kyllä luonnehdinta joka ei ainakaan vähennä nelikko-Giulian haluttavuutta. Hintaa on toki melkolailla. Mutta kalliitahan nää on vain köyhille! Tässä on oltu Alfatta nyt niin pitkään että jompi kumpi PNV pitää laittaa kiertoon. Pitää tarjota Giuliaa päällikölle uudestaan. Pidättäkää hengitystänne! ;)

MetroAlfa
Viestit: 130
Liittynyt: 28 Syys 2016, 21:28
Car(s): Giulietta 170hv 2011
Paikkakunta: Naantali

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja MetroAlfa »

V6 kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:Eikös tuo takaveto ole niin, että siitä on kiskottu ABS:n sulake pois? Kommenttikentästä bongattua...
oli, tai siis toisella kikalla ei sulakkeella
Kiinnostuneena kyselen, mikä tämä kikka on? :)

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

olisko tämä, toisessa videossa kaveri selittää että sulake pois ja toisessa että mitään ei ole kytketty irti, tiedä sitten

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... start=4950
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

MetroAlfa
Viestit: 130
Liittynyt: 28 Syys 2016, 21:28
Car(s): Giulietta 170hv 2011
Paikkakunta: Naantali

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja MetroAlfa »

V6 kirjoitti:olisko tämä, toisessa videossa kaveri selittää että sulake pois ja toisessa että mitään ei ole kytketty irti, tiedä sitten

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... start=4950
Hmm, alright. Ite sain kuulla Italiassa Alfa/Ferrari testikuskilta Stelvion suhteen että nappaa akunkengän pois hetkeks, sit pitäis mukamas olla pois. En ite ole testannut vielä mut who knows :D

Mutta hyvänä uutisena olen monesta paikasta kuullut että muutosta tulossa: "How exceptionally yobbish of you. But the Giulia is rear wheel drive after all, the perfect recipe for having some fun and letting your hair down every now and then. But what’s this? Traction control? Ah yes, my old nemesis, be gone with you at the touch of a button. Hang on a tick, where’s the button? Only a madman would make a car that looks this good, put enough power under the hood to have some fun, make it rear wheel drive and then slam the nanny state down on you. Well this is exactly what they’ve done and it’s a flat out mistake. In fact Alfa Romeo have unofficially admitted the mistake and reliable sources say the next iteration will have a button to turn off the traction control."

- https://www.biznews.com/motoring/2018/0 ... a-germans/

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

vuoden vanha juttu

https://www.automoto.it/news/alfa-stelv ... riore.html


ja paska google translate:

ESP voidaan poistaa käytöstä? Vaikea valinta, mutta muutoksia ei suljeta pois

Nyt kun monet mosaiikkikompleksin laatat alkavat pudota paikalleen, se on viimeinen vastaamaton kysymys, joka edelleen kiehuu niin monien fanien mielissä. Ja että uuden, niin mekaanisen näkökulmasta puhdistetun Alfa Romeon kaltainen hanke ei olisi ansainnut mahdollisuutta ottaa täysin tyhjäksi vakauden valvonta ? Kuten tiedämme, itse asiassa ESP ei ole sidottu Giuliaan, ei edes Veloceen, ei edes Stelvioon. Myös tässä tapauksessa Fedeli yllättää meidät vastauksella, joka on jotain selvää. " Päätös olla sallimatta vakauden valvonnan täydellistä irtautumista oli päätös, jossa kirjaimellisesti Alfa Romeon insinöörit jakautuivat enemmän tai vähemmän puoleen. Kun tulin, Giulia-hanke oli jo pitkälle edistynyt ja päätös oli jo tehty. Mutta vielä on paljon, myös minä, niitä, jotka ajattelevat, että tätä valintaa voitaisiin tarkistaa. Joten tulevaisuudessa en täysin sulje pois mahdollisuutta ottaa Esp kokonaan vammaiset. Nähdään, vaikka olisin edelleen vakuuttunut siitä, että alfamme on ennen kaikkea oltava turvallinen "
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

MetroAlfa
Viestit: 130
Liittynyt: 28 Syys 2016, 21:28
Car(s): Giulietta 170hv 2011
Paikkakunta: Naantali

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja MetroAlfa »

Loistavaa, kyl se vaan niin menee et jos kilpailija tarjoaa niin kyllä myös heidän on tarjottava. Mutta se on fakta että Giulian TRC ja ESP on ihan huippu luokkaa ja tekee työnsä täydellisesti... jopa niin hyvin että välillä on liian turvallinen olo :D

MikaT
Viestit: 182
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
Car(s): MB C 300e -22
Ex:Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Ex:Peugeot 206 -06
Ex:Peugeot 406 Sport -00,
Ex: Mazda 626 GLX
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja MikaT »

Käykö Giuliassa samat pyöränpultit 17" ja 18" vanteisiin?

Julli
Viestit: 238
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 19:15
Car(s): Alfa Spider 2000 Veloce -77
Tesla Model 3
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Julli »

Minulla on tuollaiset yhdistelmät ja alfa kaupasta ostetut, ja samoilla pulteilla mennään.
Eli talvella on ne perinteisen näköiset 17" hevosenkenkävanteet.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5414
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Julli kirjoitti:Minulla on tuollaiset yhdistelmät ja alfa kaupasta ostetut, ja samoilla pulteilla mennään.
Eli talvella on ne perinteisen näköiset 17" hevosenkenkävanteet.
sama täällä, samoilla pulteilla mennään sekä 17" että 18".

Teemuv
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

Miten tän kanssa on muuten toimittu tuon rengaspainevalvonnan kanssa, kun renkaat ja vanteet on vaihdettu toisiin? Koko järjestelmäähän ei ilmeisesti ole mahdollista sammuttaa (?), mutta suostuuko joku yleismallin paineanturi toimimaan auton kanssa yhteen ilman ongelmia ja onko alkuperäiset anturit toisiin vanteisiin merkkiliikkeestä ihan jäätävän kalliit, saati sopivatko muihin kun ihan Alfan alkuperäisiin vanteisiin?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5414
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Omassa on Brockin valmistamat tarvikevanteet talvikiekoissa ja painevahti ainakin toimii, en tosin tiedä millä antureilla on toteutettu...

Unique
Viestit: 331
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Teemuv kirjoitti:Miten tän kanssa on muuten toimittu tuon rengaspainevalvonnan kanssa, kun renkaat ja vanteet on vaihdettu toisiin? Koko järjestelmäähän ei ilmeisesti ole mahdollista sammuttaa (?), mutta suostuuko joku yleismallin paineanturi toimimaan auton kanssa yhteen ilman ongelmia ja onko alkuperäiset anturit toisiin vanteisiin merkkiliikkeestä ihan jäätävän kalliit, saati sopivatko muihin kun ihan Alfan alkuperäisiin vanteisiin?
Itse tilasin tällaiset:
https://www.ebay.de/itm/Set-04-sensori- ... SwMvtZURPV

Anturit ovat käytössä tällaisten Giulian alkuperäisten 18" vanteiden kanssa:
https://www.ebay.de/itm/F903-AD-KIT-4-C ... Sw03lY541r

... ja hyvin toimivat (ovat talvivanteina Continentalin kitkojen kanssa). Järjestelmää ei voi sammuttaa - testattu on.

Mitä tulee vanteen merkkiin, niin miksi ostaisit muita kuin alkuperäisvanteita, kun alkuperäisiäkin saa tuohon hintaan? Samasta paikasta saa monia eri vannemalleja - esimerkiksi nämä:
https://www.ebay.de/itm/F905-AO-KIT-4-C ... 2cbfe349d9
https://www.ebay.de/itm/F902-A-KIT-4-CE ... 2830afbc1c

Avatar
JVI
Viestit: 15
Liittynyt: 02 Elo 2017, 12:23
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2,0 AT8 Super, GT 2,0 JTS, ex- Giulietta 1,4 Multiair
Paikkakunta: Tampere

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JVI »

Talven aikana kahteen kertaan on syttynyt moottorin häiriövalo, Ensimmäisellä kerralla oli 18 vikakoodia, jotka vaan kuitattiin pois ja pyydettiin seuraamaan tilannetta ja jos tilanne toistuu, niin tehdään tarkempi vianmäärätys. Toisella kerralla oli 12 koodia ja silloin moottorinohjaus päivitettiin. Tuttu ongelma ilmeisesti muillekin. Tällä viikolla säädettiin takaluukkua, koska toinen sarana piti ääntä ja toinen oli rikkonut luukun tiivisteen. Samalla uusittiin bensatankin irvistellyt kansi. Se oli ollut ihan kiero ja uusi kansi istuu hienosti paikalleen. Myös tämä on ilmeisesti varsin yleinen ongelma. Kannattaa korjauttaa. Korjaukset teki Autokeskus Tampereella ja hommat hoitui hienosti. Ainoa miinus oli, että sijaisauton jouduin itse maksamaan yhdeltä päivältä, koska maahantuoja ei sellaisen kuluja hyväksy. Muutenkin maahantuojan toiminta (toimimattomuus) on kyllä hyvin asiakasvastaista. Ei ihme, että myynti on pientä ja jälleenmyyjät lopettavat. Markkinointi ja asiakkaista huolehtiminen on ihan nollatasoa. Onneksi sentään huolto toimii vielä.

Unique
Viestit: 331
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

JVI kirjoitti:Talven aikana kahteen kertaan on syttynyt moottorin häiriövalo, Ensimmäisellä kerralla oli 18 vikakoodia, jotka vaan kuitattiin pois ja pyydettiin seuraamaan tilannetta ja jos tilanne toistuu, niin tehdään tarkempi vianmäärätys. Toisella kerralla oli 12 koodia ja silloin moottorinohjaus päivitettiin.
Osaatko sanoa mikä ECUn softaversio sinulla oli ennen päivitystä ja mikä on nyt? Milloin autosi on koottu?

Oma auto on valmistunut lokakuussa 2017 ja siinä on ECUn ohjelmistoversio G503AA7A suoraan tehtaalta. Tämä vaikuttaa varsin ongelmattomalta versiolta ja käsittääkseni ensimmäinen, jossa kaikki merkittävät ongelmat on korjattu.

Tehtaalla oli jäänyt omassa autossa Infotainment päivittämättä ja autossa oli ihan niitä ensimmäisiä tunnetusti ongelmallisia versioita. Kun pyysin jälleenmyyjää päivittämään tämän sekä tarkistamaan onko muutakin jäänyt päivittämättä, oli maahantuohan asenne, että mitään ei päivitetä, jos ei ole raportoida vikaa. Mielestäni tuollainen asenne on vastuuton etenkin kun esimerkiksi ECUsta on olemassa jo ainakin 5-6 softaversiota, joiden alkupäässä oli jos jonkinlaisia ongelmia. Luulisi olevan maahantuojan intressissä hoitaa tehdastoimitetut auto viimeisille softaversioille toimittaessa ja muutenkin päivityttää huollon yhteydessä tunnetusti ongelmia aiheuttaneita ohjelmistoja ihan automaattisesti uusiin ennen kuin autojen omistajat törmäävät niihin.

Onneksi oma jälleenmyyjä (PP-Auto) hoiti homman asiallisesti omaan piikkiinsä ja tarkisti ohjelmistoversiot. Kävi ilmi, että vain Infotainment oli jäänyt tehtaalla päivittämättä - kaikki muut olivat tuon ajanhetken uusimmat saatavilla olevat.

Niitä alkupään ECU-ohjelmistoversioiden vikoja on listattuna esimerkiksi täällä:
http://www.giuliaforums.com/forum/311617-post2.html

Avatar
Rauta
Viestit: 432
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Hyundai Kona Electric ja Peugeot e2008 (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Rauta »

JVI kirjoitti:Ainoa miinus oli, että sijaisauton jouduin itse maksamaan yhdeltä päivältä, koska maahantuoja ei sellaisen kuluja hyväksy.
Tämäpäs mielenkiintoista, kun tuolta Lohjan PP-autosta sijaisauto on kivuttomasti hoitunut ilman kuluja takuukorjausten ajaksi. Ja ymmärtääkseni juurikin maahantuojan piikkiin.

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Tulipa koodeja tai versioita mitä tahansa, niin voisi olla hyvä idea ottaa ne talteen ja vielä kivempi jos niitä numeroita näkyisi myös esim täällä. Saattaa syntyä jotain parempaa kuin sillä että kukin vuorollaan postaa "nollattiin n koodia ja jotain puhuttiin päivityksestä". :wink:
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Rauta kirjoitti:
JVI kirjoitti:Ainoa miinus oli, että sijaisauton jouduin itse maksamaan yhdeltä päivältä, koska maahantuoja ei sellaisen kuluja hyväksy.
Tämäpäs mielenkiintoista, kun tuolta Lohjan PP-autosta sijaisauto on kivuttomasti hoitunut ilman kuluja takuukorjausten ajaksi. Ja ymmärtääkseni juurikin maahantuojan piikkiin.
Giulian ja Stelvion osalta pitäisi saada sijaisauto kaikissa takuukorjauksissa tehtaan piikkiin. Toki kannattaa tarve ilmaista jo aikaa varatessa eikä vasta tiskillä ihmetellä kun autoja ei olekkaan vapaana.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
JVI
Viestit: 15
Liittynyt: 02 Elo 2017, 12:23
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2,0 AT8 Super, GT 2,0 JTS, ex- Giulietta 1,4 Multiair
Paikkakunta: Tampere

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JVI »

Nuo vikakoodit olivat lähes kaikkia sähköisiä asioita koskevia (mm. peruutuskamera, ilmastointi, start/stop, tutkat yms) Niitä en muistanut kirjauttaa ylös paremmin. Auto on rekisteröity 3/17 ja moottorinohajus oli siltä ajalta samoin kuin infotainment ( ei ole päivitetty ja korjaamo ilmoittaa, että ei päivitetäkään jos ei ole kampanjaa). Ja tuohon sijaisautoon. Kysyin sitä etukäteen ja ilmoitus oli, että maahantuoja ei maksa. Samoin yritin vielä autoa vastaanottaessa sitä saada takuuseen ja vastaus oli että ei käy. Autokeskuksella ei ollut huollon puolella autoa antaa.

Avatar
JPeltola
Viestit: 1189
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

QV:ssa vesi valuu ECUn liittimiin ja siihen on pari päivitystä sen takia tullutkin. Mitenhän näissä tavallisissa Giulioissa?

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

eiks toi vesihomma ole vain Q:n rhd malleissa? vai onko se kaikissa?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
JPeltola
Viestit: 1189
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

En tiedä, voi olla, britit sitä on esitellyt.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

joo mielestäni se on brittien ongelma, tai en ole muualta siitä lukenut, ja liittyisi juuri tohon rhd konversioon.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

JVI kirjoitti: Tällä viikolla säädettiin takaluukkua, koska toinen sarana piti ääntä ja toinen oli rikkonut luukun tiivisteen. Samalla uusittiin bensatankin irvistellyt kansi. Se oli ollut ihan kiero ja uusi kansi istuu hienosti paikalleen. Myös tämä on ilmeisesti varsin yleinen ongelma. Kannattaa korjauttaa.
Omassakin "ilokseni" pitkästä aikaa autoa pestessä havaitsin että luukun kulmasta maalit pois ja puskurissa jälki -> vieläkin osuu luukku puskuriin suljettaessa, tuntuu olevan hankala asia saada kuntoon :evil:
Tuo luukun "korjauskamppanja" oli hyvä tieto, omassani luukun ollessa kiinni mahtuu pikkurilli koskettamaan diesel-korkkia tuosta välistä kun on niin käyrä. Jollain "lämpöilmapuhaltimella" suoristelivat viime kesänä tuota läppää ja ikäänkuin sen kierous kuitattiin ominaisuudeksi. Täytyy ottaa asia esille.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5414
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

No nyt kaikki jotka on himmailleet Giulian hankintaa sen takia ettei siitä saa luistonestoa pois päältä niin ei muuta kuin kaupoille, Autolussolla on lienee ratkaisu ongelmaan!
Traction Control & Start Stop
The Start / Stop function is a very marmite feature on newer cars, some people seem to like the idea of the car being smart enough to turn itself off where as others find the function a bit pointless. If you are in the group who don't like this then you will be disappointed to know you can not automatically turn this feature off, fortunately we have the equipment to adjust the software and do this for you.
Although the Giulia is easily tuned you are unable to go on the rolling road with the traction control switched on and there is no button to turn off inside the car, which is why we have developed a 'cheat' which allows you to switch the traction control on and off as you wish
Nyt Alfan myyntiluvut Suomessakin kuntoon kun kerran näilläkin pystyy sudittamaan :wink:

http://www.autolusso.co.uk/giulia.html

juri
Viestit: 634
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

Pistin Lusson ukoille kyselyä että minkäslaisesta operaatiosta on kyse, ohjelmointia vai vasarointia, ja pystyykö tekemään itse. Katsotaan suostuvatko kertomaan. Kovin moni tuskin lähtee autonsa takuuta nollaamaan päästäkseen sudittelemaan...?
932 937 955 955

juri
Viestit: 634
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

Ja vastaus kyselyyni:
This is something we are still working on as we have not been able to turn it off completely.
So far we have only been able to turn it off briefly whilst on the rolling road
Eli ei.
932 937 955 955

MikaT
Viestit: 182
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
Car(s): MB C 300e -22
Ex:Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Ex:Peugeot 206 -06
Ex:Peugeot 406 Sport -00,
Ex: Mazda 626 GLX
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja MikaT »

Mitä paineita laittaisitte Giuliaan?
Manuaalissa lukemat eteen 225/45 R18 2,0 bar ja taakse 255/40 R18 2,2 bar, normaalilla kuormalla ja kylmänä. No, takana mulla on vaan 245/40 R18.
Rengasliikkeessä suosittelivat 2,5 bar, mutta laittoivat kaikkiin 3.0 bar.

Mikäs kiristysmomentti? Rengasliikkeessä suosittelivat 120 nm. Ja ovat kyllä tiukemmassa.

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Streider »

MikaT kirjoitti:Mitä paineita laittaisitte Giuliaan?
Manuaalissa lukemat eteen 225/45 R18 2,0 bar ja taakse 255/40 R18 2,2 bar, normaalilla kuormalla ja kylmänä. No, takana mulla on vaan 245/40 R18.
Rengasliikkeessä suosittelivat 2,5 bar, mutta laittoivat kaikkiin 3.0 bar.

Mikäs kiristysmomentti? Rengasliikkeessä suosittelivat 120 nm. Ja ovat kyllä tiukemmassa.
225/45/18 & 255/40/18- yhdistelmä alla, paineet kylmänä normikuormalla 2.7 bar, talven jäljiltä kaikissa 3.0, kun laitoin säilytyskaudeksi pikkusen lisää ilmakehää. Siinä 2.5-3.0 on tullut pidettyä kuormasta riippuen. Kiristysmomenttina valveutunut käsituntuma, joka on aikalailla 105-110nm pitkäaikaisen empiirisen tutkimuksen tuloksena, ja ainakin jokaisessa autossa on pultit pysynyt paikoillaan ja lähtee tarvittaessa irti helposti ilman voimaharjoittelua.

Tänään tulikin laitettua kesäkiekot Giuliaan ja uudet kumit tilattua jo valmiiksi. Veikkaan että Nürburgringillä, kuumalla kesällä ja kovilla nopeuksilla keski-euroopassa on oma tekonsa Pirellien kuluneisuuteen :lol: ajetaan noilla vielä tämä kevään karkean asfaltin aika ja heitetään sitten Nokian Hakka Black 2- setti pyörimään alle. On se kyllä taas entistä huikeampi laite viedä kitkarengastelun jälkeen suvikumeilla. Kiva nähdä miten noiden Pirelli Cinturato P7 run flatien jälkeen ei run flat Nokialaiset pelittää, odotan ainakin hiljaisempaa ja kevyempää lättyä.

jalittam
Viestit: 1861
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Black 2, kerro lisää.

Avatar
palkus
Viestit: 5529
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja palkus »

^jumalasta seuraava.

T. Takavasemmalta huutelija.
"puhun niin totta kuin osaan"

Unique
Viestit: 331
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Streider kirjoitti: Tänään tulikin laitettua kesäkiekot Giuliaan ja uudet kumit tilattua jo valmiiksi. Veikkaan että Nürburgringillä, kuumalla kesällä ja kovilla nopeuksilla keski-euroopassa on oma tekonsa Pirellien kuluneisuuteen :lol: ajetaan noilla vielä tämä kevään karkean asfaltin aika ja heitetään sitten Nokian Hakka Black 2- setti pyörimään alle. On se kyllä taas entistä huikeampi laite viedä kitkarengastelun jälkeen suvikumeilla. Kiva nähdä miten noiden Pirelli Cinturato P7 run flatien jälkeen ei run flat Nokialaiset pelittää, odotan ainakin hiljaisempaa ja kevyempää lättyä.
Täällä myös vaihdettiin kesäkumit alle. Talvella oli alla Continentalin kitkat ja nyt kesärenkaina nuo esiasennus-Pirellit. Pirellit ovat äänekkäämmät ja jotenkin Continentalit olivat yllättävän hyvät noihin Pirelleihin verrattuna.

Jotain muuta kuin Pirellit tulevat alle seuraavaksi.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5414
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Unique kirjoitti:
Streider kirjoitti: Tänään tulikin laitettua kesäkiekot Giuliaan ja uudet kumit tilattua jo valmiiksi. Veikkaan että Nürburgringillä, kuumalla kesällä ja kovilla nopeuksilla keski-euroopassa on oma tekonsa Pirellien kuluneisuuteen :lol: ajetaan noilla vielä tämä kevään karkean asfaltin aika ja heitetään sitten Nokian Hakka Black 2- setti pyörimään alle. On se kyllä taas entistä huikeampi laite viedä kitkarengastelun jälkeen suvikumeilla. Kiva nähdä miten noiden Pirelli Cinturato P7 run flatien jälkeen ei run flat Nokialaiset pelittää, odotan ainakin hiljaisempaa ja kevyempää lättyä.
Täällä myös vaihdettiin kesäkumit alle. Talvella oli alla Continentalin kitkat ja nyt kesärenkaina nuo esiasennus-Pirellit. Pirellit ovat äänekkäämmät ja jotenkin Continentalit olivat yllättävän hyvät noihin Pirelleihin verrattuna.

Jotain muuta kuin Pirellit tulevat alle seuraavaksi.
Täsmälleen samat fiilikset oli kun ensiasennus Pirellit meni alle torstaina... Tuumaa isompi Contin talvikumi oli hiljaisempi ja tarkempi ajolleen :P

Unique
Viestit: 331
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

alfa 156 v6 kirjoitti: Täsmälleen samat fiilikset oli kun ensiasennus Pirellit meni alle torstaina... Tuumaa isompi Contin talvikumi oli hiljaisempi ja tarkempi ajolleen :P
Omassa autossa sekä kesä- että talvirenkaat ovat 18-tuumaiset, joten renkaita on helppo verrata.

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Check Engine. :lol:

Ei kadonnut startissa, muttei oireillut mitenkään niin ajelin kotiin, katoin ja poistin koodin P2172.
Ei syttynyt uudella startilla eikä kaasuttelulla.

Ilmeisesti siis "P2172 Throttle Actuator Control System Sudden High Air Flow Detected."
Saisi muistaa kattoa versionumerot jos ne jostain löytyisi.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
Mokomakin
Viestit: 722
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

QV bongattu Salon keskustassa hinurin lavalla :( Olikohan oikeasti särki vai siirrossa paikalliseen hiivattiliikkeeseen :roll:

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Check engine toistui muttei kuulunut nollauksen jälkeen takaisin. Saa varmaan käydä katsottavana.

Tällä kertaa huomasi kun pidin jossain valoissa jarrulla että kierrokset sahasi pari ihan pientä ylös-alas kertaa ja sitten valo.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Unique
Viestit: 331
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

flapjack kirjoitti:Check Engine. :lol:

Ei kadonnut startissa, muttei oireillut mitenkään niin ajelin kotiin, katoin ja poistin koodin P2172.
Ei syttynyt uudella startilla eikä kaasuttelulla.

Ilmeisesti siis "P2172 Throttle Actuator Control System Sudden High Air Flow Detected."
Saisi muistaa kattoa versionumerot jos ne jostain löytyisi.
Milloin autosi on valmistunut? Onko ECU-päivitys tehty milloin?

Näyttää kovasti tältä:
http://www.giuliaforums.com/forum/1009- ... tsb-s.html

Unique
Viestit: 331
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Unique kirjoitti:
flapjack kirjoitti:Check Engine. :lol:

Ei kadonnut startissa, muttei oireillut mitenkään niin ajelin kotiin, katoin ja poistin koodin P2172.
Ei syttynyt uudella startilla eikä kaasuttelulla.

Ilmeisesti siis "P2172 Throttle Actuator Control System Sudden High Air Flow Detected."
Saisi muistaa kattoa versionumerot jos ne jostain löytyisi.
Milloin autosi on valmistunut? Onko ECU-päivitys tehty milloin?

Näyttää kovasti tältä:
http://www.giuliaforums.com/forum/1009- ... tsb-s.html
2.0l bensakoneelle on ilmeisesti tullut uusi ohjelmistopäivityspaketti:

http://www.giuliaforums.com/forum/289-a ... post604097

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Unique kirjoitti:
flapjack kirjoitti:Check Engine. :lol:
Ilmeisesti siis "P2172 Throttle Actuator Control System Sudden High Air Flow Detected."
Milloin autosi on valmistunut? Onko ECU-päivitys tehty milloin?

Näyttää kovasti tältä:
http://www.giuliaforums.com/forum/1009- ... tsb-s.html
Enpä tiedä päiväyksestä. Toimitus oli olikohan viime elokuussa.
Nyt haettiin huollosta kuulemma oli juuri joku ECU päivitys tehty (ei muuta tietoa järjestelmässä tuttuun Wetteri tyyliin) eikä ainakaan kotimatkalla tullut valoa.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Teemuv
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

Kuinkas kauan muilla on suunnilleen mennyt ennen kuin auto on tehtaalta lähdettyään saapunut Suomeen ja autoliikkeeseen? Oma on reilut pari viikkoa sitten lähtenyt Italiasta ja vielä odotellaan. Hiukan alkaa olla jo pähkinöinä ja sormet syyhytä... :lol:

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Tänään ilmestyi taas sama koodi. Uusi aika bookattu. Ei siis ilmeisesti ollut pelkästään päivityksen korjaama ongelma.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
Brahe
Viestit: 344
Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
Paikkakunta: Pennala
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Brahe »

Teemuv kirjoitti:Kuinkas kauan muilla on suunnilleen mennyt ennen kuin auto on tehtaalta lähdettyään saapunut Suomeen ja autoliikkeeseen? Oma on reilut pari viikkoa sitten lähtenyt Italiasta ja vielä odotellaan. Hiukan alkaa olla jo pähkinöinä ja sormet syyhytä... :lol:
Well, olen odottanut omaa q2 bensa giuluani kohta 7kk. Nyt ollut tehtaan lainaama diesel giulia pari kuukautta alla kompensaationa. Auto käväisi Suomessa pari kk sitten ja lähti about rantauduttuaan takaisin italiaan, ei selityksiä miksi. Auto palasi suomeen reilu kaksi viikkoa sitten, ja odottaa yhä jonkin sortin luovutuslupaa, vaikka rekisterinroa myöten järjestelyt hoidettu jo viime visiitillä. Huolettaa kyllä onko jokin taas vialla vai jokohan sen kohta saisi itselle.

Reissu italiasta tänne, siltä pohjalta että kaks kertaa sen nyt olen odotellut, kestää ilmeisesti noin 1,5-2kk.

T:Henkka
Youtube -kanavani Video Alfa Finlandesi: https://youtube.com/channel/UCQ1xVs4L5DgXsz6JV5_0j2g

Avatar
lerppu
Viestit: 6155
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^ :shock:

Valehtelematta tuon odotusajan puitteissa olen ehtinyt itse muutamankin kerran sekä ostaa auton että vaihtaa sen pois.
- Toivottavasti saat Giulian *pian* ja on sitten odotuksen arvoinen!

Avatar
Brahe
Viestit: 344
Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
Paikkakunta: Pennala
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Brahe »

Sain juuri tiedon, että on siirretty autokuljetusliikkeen listoille... maksimissa reilu viikko odotusta enää siis eikä jatkojumitusten/tehtaalle palautusten vaaraa enää pitäisi mitenkään olla :.)
Youtube -kanavani Video Alfa Finlandesi: https://youtube.com/channel/UCQ1xVs4L5DgXsz6JV5_0j2g

Teemuv
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

Johan kuulostaa vaikealta... Toivottavasti itsellä menee nopeammin ja helpommin, kun kyse on omalla kohdalla kuitenkin melko karvalakki bensamallista... :D

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5414
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

No, hyvää kannattaa odottaa 8)

Ei se toimitus putkeen mennyt omankaan kanssa mutta ei ole harmittanut sen koommin. 40tkm mittarissa ja matka jatkuu :)

Teemuv
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

Piti piruuttaan vähän tiedustella äsken ja sain selville, että oma Giulia on jo Hangossa ja lisätietoa on luvassa ensi viikolla. Nyt vaan kädet kyynärpäitä myöten ristiin ettei auto lähde takaisin Italiaan tai satu mitään muutakaan kommellusta. :-D

Avatar
Brahe
Viestit: 344
Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
Paikkakunta: Pennala
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Brahe »

Teemuv kirjoitti:Piti piruuttaan vähän tiedustella äsken ja sain selville, että oma Giulia on jo Hangossa ja lisätietoa on luvassa ensi viikolla. Nyt vaan kädet kyynärpäitä myöten ristiin ettei auto lähde takaisin Italiaan tai satu mitään muutakaan kommellusta. :-D
Älä ny sano et se on musta bensa giulu aktiivijousilla... mul oli sellai varatilauksena tulossa tän korjatun lisäks ;)
Youtube -kanavani Video Alfa Finlandesi: https://youtube.com/channel/UCQ1xVs4L5DgXsz6JV5_0j2g

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

No johan on säätöä. Olisiko varusteissa ollut jotain puutoksia sitten, mitkä huomattu Hangossa :roll:

Oma tupaöljy-karvalakki-Kiulu tuli luovutettavaksi n. 3kk siitä kun nimet oli papereissä. Varusteissa virheitä, tosin ostajan hyväksi joten en niistä reklamoinnut :roll: Nopea toimitus ja hyvin informoitiin että missä mennään.

Edellistä kulkinetta taas sai odotella melkein 10kk ("luvattu" 7kk kun jonot olivat tiedossa), lisäksi myyjäliikettä ei nimien raapaisun jälkeen kiinnostanut v*ttuakaan informoida tilanteesta tai yleensä olla yhteydessä / tavoitettavissa.

Vastaa Viestiin