Joo, nyt on taas kesäkausi aikaa varustella kalustoa ens talvikauden haasteisiinPele kirjoitti:Giulietta topic rauhoittui kun pakkaset hellitti.

Valvoja: Moderators
Joo, nyt on taas kesäkausi aikaa varustella kalustoa ens talvikauden haasteisiinPele kirjoitti:Giulietta topic rauhoittui kun pakkaset hellitti.
Koko peilikö vai heijastava pinta? Mun Giuliettaan vaihdettiin se heijastinosa kun peilin lämmitin ei toiminut. Huollossa ne kampesi sen sieltä pois ja katsoin että joku muovipala kaksipuoleisella teipillä heijastinpinnassa ja se kiinnittyy jollain rautalankarinkulalla peilin kiinnikkeeseen. Koittanut sormilla työntää sitä molemmilta sivuilta? Ei sen paljoa tarvitsene liikkua että alkaa väpättämään. Jos koko peili, en osaa sanoa kun en ollut sen vaihtoa katsomassa.Cloverleaf kirjoitti:Giuliettan kuskinpuoleinen sivupeili tärisee ja heiluu aika kovaa ajettaessa moottoritiellä. Apukuskin puolella pysyy stabiilina. Onko muilla ollut vastaavia pulmia? Huono kiinnitys vai jotain rikki peilin sisällä?
Eli sama systeemi kun 159 , josta aemmin mainitsin.Dam kirjoitti:Huollossa ne kampesi sen sieltä pois ja katsoin että joku muovipala kaksipuoleisella teipillä heijastinpinnassa ja se kiinnittyy jollain rautalankarinkulalla peilin kiinnikkeeseen.
Heijastava pinta heiluu. Aika jäykältä se käsin heiluttaessa tuntuu, mutta heiluu se vähän käsillä. Uusi peilipinta ei hirveästi maksa, mutta en tiedä osaanko vaihtaa sitä itse uuteen.Dam kirjoitti:Koko peilikö vai heijastava pinta? Mun Giuliettaan vaihdettiin se heijastinosa kun peilin lämmitin ei toiminut. Huollossa ne kampesi sen sieltä pois ja katsoin että joku muovipala kaksipuoleisella teipillä heijastinpinnassa ja se kiinnittyy jollain rautalankarinkulalla peilin kiinnikkeeseen. Koittanut sormilla työntää sitä molemmilta sivuilta? Ei sen paljoa tarvitsene liikkua että alkaa väpättämään. Jos koko peili, en osaa sanoa kun en ollut sen vaihtoa katsomassa.Cloverleaf kirjoitti:Giuliettan kuskinpuoleinen sivupeili tärisee ja heiluu aika kovaa ajettaessa moottoritiellä. Apukuskin puolella pysyy stabiilina. Onko muilla ollut vastaavia pulmia? Huono kiinnitys vai jotain rikki peilin sisällä?
Tästä videosta näkee jotenkuten millainen kiinnitys peilissä on, joskin Giulietassa ei aivan identtinen tuon 159:n kanssa muistaaksein ollut.Cloverleaf kirjoitti: Heijastava pinta heiluu. Aika jäykältä se käsin heiluttaessa tuntuu, mutta heiluu se vähän käsillä. Uusi peilipinta ei hirveästi maksa, mutta en tiedä osaanko vaihtaa sitä itse uuteen.
Tänään uskalsin purkaa nuo vaipat pois haisemasta. Jospa se nyt menee ilman jäätymistä tällä kelillä. Varauduin henkisesti tuntikausien siivousurakkaan konehuoneessa talven jäljiltä, mutta iloisena yllätyksenä konehuone on ihan jees kunnossa parin tunnin puunaamisella. Suurin kiitos on tuolla kuvassa näkyvällä rätillä, miten hyvin se on öljyt keränny talteen. Öljykorkin osalta pientä haastetta, kun sitä ei saanu kylmästä moottorista auki. Räikkämekanismi raksuttaa myös avauksen suuntaan. Testilenkin jälkeen lämmin korkki kuitenkin lopulta aukesi.matti_vuorio kirjoitti:Tuleva talvi kokeillaan kuvan mukaisella setillä konehuoneessa.
Ehdin asentamaan tuon tenan jo kuukausi takaperin, mutta se piti vaihtaa tänään puhtaaseen. Ajelin nuo ensimmäiset -20C -pakkaset ilman yläviimasuojaa ja heti nakkasi tikun ylös. Tällä virityksellä se öljy ei vaan pääse sotkemaan paikkoja. Uutena tälle talvelle on tuo huohotinputken eristäminen ajoviimalta.
Tästäkin muuten paukahti tuon öljykorkin räikkämekanismi viime huollossa rikki, joten se lienee mekaanisesti aika heikko esitys. Sain uuden korkin tilalle.
Ei sitä vanha juoppokaan voi viinoja vaihtaa toisenväriseen kesken putken. Normi homma tuo kolmella käynti öljynvaihdon jälkeen jos vanha ja uusi öljy poikkeaa jotenkin merkittävästi niin laadullisesti tai likaisuuden suhteen.4LF4 kirjoitti:Käynnistyy aamulla aivan kun kävisi kolmella pytyllä, käy hyvin epätasaiseen.
Liittynee siihen, että on seissyt yön? Töistä lähtiessä ei ole koskaan tehnyt tätä.
Palautuu muutaman sekunnin jälkeen ja käy normaalisti.
Nyt on parina päivänä syttynyt moottorivalo kesken ajon. Tehot lähtee hetkeksi, mutta palautuu pian ja toimii taas normaalisti.
Tosin S&S ja DNA pois pelistä, kunnes nollaa koodit.
Koodia tulee P1063-71 Cylinder 3 UniAir actuation electrovalve signal - Actuator stuck
Ongelma alkoi öljynvaihdossa.
Olen käyttänyt Castrol Magnatec 5W-40 ongelmitta 35tkm. Nyt Liquimoly Toptec 4100 5W-40.
Öljynsuodattimia kokeiltu nyt kahta eri merkkiä. Seuraavaksi vaihdan varmaan Castrolit takaisin koneeseen.
Seleniaa tähän suositellaan?
Niin, kuten me jo tiedämme, on se antennin kierreosa 1-2mm liian pitkä. Sen kun kiertää loppuun asti niin oikein tuntee miten antennijalassa pohja napsahtaa jolloin vesi pääsee jalkaan sisälle suoraan piirikortille.MikaT kirjoitti:Antennia EI saa pyörittää liian tiukalle. Toisen vaihdoin itse, ja yritin laittaa jotain tiivistettä väliin ettei kosteus pääse väliin.
Mitkä oireet olivat, tai miten diagnoosi tehtiin?Pele kirjoitti: Aiemmin tuossa diagnosoitiinkin että pakosarjan tiiviste supattaa hiukan
Kiitos paljon vastauksesta!Pele kirjoitti:Oireena oli säksättävä ääni joka kuului parhaiten kun paikallaan paineli kaasua ja kuunteli ovi auki.
(kuuluu siinä vaiheessa kun kierrokset nousevat)
Kylmänä voimakkaampi, sillä kuumetessaan välykset varmaan hiukan pienenivät ja ei päässyt niin paljoa puhaltamaan.
Tuosta kuvauksesta tulee mieleen että siitä välistä puuttuisi joku tiiviste tms pala jota varten nuo lisämillit on, mutta voihan se olla myös virhe suunnittelussa.puuha kirjoitti:Niin, kuten me jo tiedämme, on se antennin kierreosa 1-2mm liian pitkä. Sen kun kiertää loppuun asti niin oikein tuntee miten antennijalassa pohja napsahtaa jolloin vesi pääsee jalkaan sisälle suoraan piirikortille.
Ostin MES 4.0 ja kaapelin. Saan tehtyä sillä Oil Changen ja Self-adaption parameters resetin.matti_vuorio kirjoitti:Dispersion correction kalibroi Multiairin uudelle öljylle ja parametrien nollaus aloittaa tutustumisen uuteen öljyyn puhtaalta pöydältä. Ne tuossa nyt kannattaa ensin kokeilla ennenkuin lähtee yksikköä vaihtamaan.
-Oil Change
-Replacement of Uniair Module
-Uniair actuator dispersion correction
-Self-adaption parameters reset
4LF4 kirjoitti:Auto on 2012, valmistettu 2011 loppuvuodesta.
https://www.ebay.com/itm/OFFICIAL-WORKS ... 2749.l2649
Tämä löytyy, on vaan vähän vaikeaselkoinen kun Dutch..
Vika on nyt päivittäistä, yleensä (ei aina) aamulla kylmänä startatessa käy kolmella kunnes hetken tyhjäkäynnin jälkeen korjaa itsensä.
Joskus ei korjaa ennen kun auton sammuttaa ja starttaa. Myös koodin nollaamalla loppuu vika.
Töihin ajaessa vika alkaa aina samassa kohdassa motaria n. 10km ajon jälkeen kun kone jo suht lämmin. 3.pytty ei ole mukana kunnolla, tehot katoaa hetkeksi..
Nyt olen ajellut koko illan testaillessa ilman mitään ongelmia.
Multiair suodatin putsattiin bensalla uudelleen, öljynsuodatin vaihdettiin erimerkkiseen ja Castrolit takaisin koneeseen tuossa 350km sitten.
Kuuluuko sen suodattimen pyöriä siellä "pultin" sisällä? Meinaan pyörii. Pitää varmaan tilata uusi, se O-rengas on myös aika lättänä verrattuna kuviin netistä uusista.
50€ osa..
Vika alkoi tosiaan öljynvaihdossa, jossa myös tuo suti puhdistettiin myös. Ei ole ollut aiemmin irti.
Auto oli muuten talvella valohoidossa HML Autokeskuksessa, jossa katsottiin, että softapäivityksiä ei ole.
Siellä oli kuulemma koodi P0101, jonka sanoi viittaavan imuvuotoon. Vuotoa ei ole löytynyt, eikä tuota koodia ole koskaan tullut kun itse niitä lukenut.
Vaihdoitko itse vai jossain pajalla, merkkihuollossa? Maksoiko miljuunia? Nämä osat olis 700€ +rahti.._rico kirjoitti:4LF4 kirjoitti: Samat oireet oli mullakin ja poistuivat kun koko yksikkö vaihdettiin uuteen. Ainoa eroavuus oli, että kolmospytty tippui pois pelistä yleensä noin kilometrin ajon jälkeen. Auto tien sivuun, sammutus, uudelleen käynnistys ja kolmos pytty oli taas pelissä mukana.
4LF4 kirjoitti:Vaihdoitko itse vai jossain pajalla, merkkihuollossa? Maksoiko miljuunia? Nämä osat olis 700€ +rahti.._rico kirjoitti:4LF4 kirjoitti: Samat oireet oli mullakin ja poistuivat kun koko yksikkö vaihdettiin uuteen. Ainoa eroavuus oli, että kolmospytty tippui pois pelistä yleensä noin kilometrin ajon jälkeen. Auto tien sivuun, sammutus, uudelleen käynnistys ja kolmos pytty oli taas pelissä mukana.
Näkikö siitä yksiköstä, mikä siitä oli rikki? Varmaan puretaan tuo ja vilkastaan, ennenkun lähtee kalliita osia tilaileen.
Pitikö purkaa katon verhoiluja vai saako sen vaihdettua tuosta takapenkin kattovalon kohdalta?puuha kirjoitti:Uusi antennijalka saapui ja pitihän se heti asentaa. Nyt toimii radio ja gps.