3.0 V6 24V, misfire cylinder 3, P0300 ja P0303
Valvoja: Moderators
- JT Newman
- Viestit: 370
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
3.0 V6 24V, misfire cylinder 3, P0300 ja P0303
Alkoipa auto kiukkuamaan.
Kylmänä käyntiin ihan nätisti, mutta jonkin ajan jälkeen alkaa veto hiipumaan ja lyöntejä jää välistä.
Motorsteuerung Defekt ja vikakoodeiksi muodostuvat P0300 ja P0303, eli 3.pytty jää välistä. Eikös se siis ole takimmainen ja kauimmainen jakopäästä, eli suoraan edestä katsottuna oikea ylänurkka (tai "oikein" katsottuna kuskin nilkkojen päällä)?
Ensin näytti, että suuttimen lukitusklipsun parempi kiinnitys (oli vinossa) auttoi, mutta homma jatkui edelleen. Kellotin noita multiecuscanilla, mitään muuta ei näkynyt.
Jakopäärempasta on yli puoli vuotta, tähän mennessä on toiminut mielestäni ongelmitta. Ehkä lievää tärähtelyä tyhjäkäynnillä, mutta kiekui hienosti ylärekisteriin ja veti mainiosti.
Helposti tehtäviä? Suuttimen voinee vaihtaa kenttäolosuhteissa vaikka viereiseen pyttyyn nopeastikin, mutta puolaan ei taida päästä käsiksi, kiitos poikittaismoottorikonstruktion ja imusarjan, purkamatta tavaroita kovasti edestä?
Nyt taisin tietää, miksi firma maksoi bonuksia. Se aavisti tämän
Kylmänä käyntiin ihan nätisti, mutta jonkin ajan jälkeen alkaa veto hiipumaan ja lyöntejä jää välistä.
Motorsteuerung Defekt ja vikakoodeiksi muodostuvat P0300 ja P0303, eli 3.pytty jää välistä. Eikös se siis ole takimmainen ja kauimmainen jakopäästä, eli suoraan edestä katsottuna oikea ylänurkka (tai "oikein" katsottuna kuskin nilkkojen päällä)?
Ensin näytti, että suuttimen lukitusklipsun parempi kiinnitys (oli vinossa) auttoi, mutta homma jatkui edelleen. Kellotin noita multiecuscanilla, mitään muuta ei näkynyt.
Jakopäärempasta on yli puoli vuotta, tähän mennessä on toiminut mielestäni ongelmitta. Ehkä lievää tärähtelyä tyhjäkäynnillä, mutta kiekui hienosti ylärekisteriin ja veti mainiosti.
Helposti tehtäviä? Suuttimen voinee vaihtaa kenttäolosuhteissa vaikka viereiseen pyttyyn nopeastikin, mutta puolaan ei taida päästä käsiksi, kiitos poikittaismoottorikonstruktion ja imusarjan, purkamatta tavaroita kovasti edestä?
Nyt taisin tietää, miksi firma maksoi bonuksia. Se aavisti tämän
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- JT Newman
- Viestit: 370
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: 3.0 V6 24V, misfire cylinder 3, P0300 ja P0303
Parkkihallin kenttäolosuhteet: otin imusarjan irti. Siirsin puolan 4. pyttyyn ja suuttimen 5. pyttyyn. Yksi suuttimen o-rengas lensi hukkapiilojemmaan, joten jatketaan lähipäivinä. Katsotaan myöhemmin, siirtyykö vika
Eihän tuo nyt vielä ollut kovin pelottavaa.
Eihän tuo nyt vielä ollut kovin pelottavaa.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- SP
- Viestit: 958
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
- Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D - Paikkakunta: Tampere
Re: 3.0 V6 24V, misfire cylinder 3, P0300 ja P0303
Nuo edellä mainitut ominaisuudet viittaavat juurikin jakopäähän, vaikka jakopään vaihto tehdäänkin lukkopalojen kanssa niin myös nokkapyörät pitää löysätä että jako on kohdallaan, näiden kanssa on työn puolesta tullut ihan riittävästi touhuttua, joka kerta kun on ollut pientä tärinää alakierroksilla ja pahimmillaan tullut koodeja liittyen sytytyshäriöihin niin vika on ollut jakopäässä
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...
- JT Newman
- Viestit: 370
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: 3.0 V6 24V, misfire cylinder 3, P0300 ja P0303
Noo, jos ei uudella puolalla ja suuttimella tilanne muutu, niin viedäänpä takaisin tekijälle. Kaikkien taiteen sääntöjen mukaisesti tuo on teetetty.
Hiukan ulkonäköeroa kolmosen ja nelosen kesken. Lämpimänähän tuo vasta alkaa oireilemaan.
Hiukan ulkonäköeroa kolmosen ja nelosen kesken. Lämpimänähän tuo vasta alkaa oireilemaan.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- Tiige
- Viestit: 2898
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: 3.0 V6 24V, misfire cylinder 3, P0300 ja P0303
Kyllähän näistä puolia menee välillä joten veikataan sitä. Suuttimissa harvemmin on vikaa.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- JT Newman
- Viestit: 370
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: 3.0 V6 24V, misfire cylinder 3, P0300 ja P0303
Kädet kyynärpäitä myöten ristissä... hittolainen kun hukkasin sen o-renkaan ja muoviprikan suuttimesta, niin ei voi käyttää lämpimäksi ja katsoa, siirtyykö misfire-vika toiseen pyttyyn, varsinkin kun ei viitsi testata mitään yleissarjan o-renkuloita. Osien kanssa menee varmaankin ensi viikkoon, joten kerätään nyt ahdistusta ja pelkotilojaTiige kirjoitti:Kyllähän näistä puolia menee välillä joten veikataan sitä. Suuttimissa harvemmin on vikaa.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1210
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: 3.0 V6 24V, misfire cylinder 3, P0300 ja P0303
Kaikki nokkapyörät oli irti ja peilillä kattelin että on nokat varmasti kohdillaan paloissa (cf3 tuntuu olevan todella tarkka jaosta). Samoilla paloilla tehty toinen 3.0 Thesis eikä siinä ainakaan tullut mitään ongelmia. Toki jos ongelma ei poistu niin voidaan uudestaan jakoa kurkata.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- JT Newman
- Viestit: 370
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: 3.0 V6 24V, misfire cylinder 3, P0300 ja P0303
Olen psyykannut itseni tuon puolan syyttämiseen. Ehkä se o-rengas löytyykin männän päältäCaijo-Romeo kirjoitti:Kaikki nokkapyörät oli irti ja peilillä kattelin että on nokat varmasti kohdillaan paloissa (cf3 tuntuu olevan todella tarkka jaosta). Samoilla paloilla tehty toinen 3.0 Thesis eikä siinä ainakaan tullut mitään ongelmia. Toki jos ongelma ei poistu niin voidaan uudestaan jakoa kurkata.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1210
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: 3.0 V6 24V, misfire cylinder 3, P0300 ja P0303
Eiköhän se puolalla tokene. Olis sieltä koodia tullut heti jos olis jako pielessä+antaisi myös 1 ja 2 pyttyihin misfiree.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- JT Newman
- Viestit: 370
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: 3.0 V6 24V, misfire cylinder 3, P0300 ja P0303
Noni, osia saatu (1x puola ja 1x suutin). Paitsi että edelleen sama juttu. Kylmänä menee, mutta heti kun alkaa lämpenemään, alkaa valoshow 3. pytystä.
Tietenkin viksu ihminen olisi HETI tarkistanut myös tulpan, tai edes sen kireyden... nythän siellä 3. pytyllä on etummaisesta sylinteriryhmästä rosvotut osat, jotta sain vehkeen niputettua.
Eli purkaminen jatkuu joskus ensi viikolla.
Tietenkin viksu ihminen olisi HETI tarkistanut myös tulpan, tai edes sen kireyden... nythän siellä 3. pytyllä on etummaisesta sylinteriryhmästä rosvotut osat, jotta sain vehkeen niputettua.
Eli purkaminen jatkuu joskus ensi viikolla.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- JT Newman
- Viestit: 370
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: 3.0 V6 24V, misfire cylinder 3, P0300 ja P0303
Ja taas Busso kiekuu iloisesti.
Tulppahan se. Hyvä muistutus siitä, että perusasiat pitäisi katsoa kuntoon alusta lähtien, eikä lukea "liikaa" diagnoosikuvauksia foorumeilta.
Tosin, tulpat oli uusittu viime syksynä, joten sen takia en uskonut sen menemiseen, joten loogisesti -> puola. Tosin, ruskean värikerroksen puolan pinnalla olisi pitänyt jo vähän indikoida tulevaa...
Kun imusarja oli onnistuneesti siirretty pois tieltä ja puola irrotettu, pieni töhäys paineilmaa tulpan poteroon nosti kivan ruskean pilven. Pientä putsausta vielä ja tulppa irti.
Jep.
Sitten muistin, että talvella ajoin moottoritiellä helevetin isoon rapakkoon, jonka ansiosta mm. meni kuskin etusisälokari palasiksi. Liekö kunnon aalto huuhtonut konetilaa, tahi sitten konetilan pesu pariin otteeseen on päästänyt vettä kopan päälle. Lasken tämän oman toiminnan piikkiin.
Kävin samalla läpi kaikki tulpat. 1- ja 3-pytyn tulpat molemmat samassa kunnossa, 2-pytyn tulppa kovasti öljyssä. Onneksi ostin suosiolla 2 kpl.
Tulppahan se. Hyvä muistutus siitä, että perusasiat pitäisi katsoa kuntoon alusta lähtien, eikä lukea "liikaa" diagnoosikuvauksia foorumeilta.
Tosin, tulpat oli uusittu viime syksynä, joten sen takia en uskonut sen menemiseen, joten loogisesti -> puola. Tosin, ruskean värikerroksen puolan pinnalla olisi pitänyt jo vähän indikoida tulevaa...
Kun imusarja oli onnistuneesti siirretty pois tieltä ja puola irrotettu, pieni töhäys paineilmaa tulpan poteroon nosti kivan ruskean pilven. Pientä putsausta vielä ja tulppa irti.
Jep.
Sitten muistin, että talvella ajoin moottoritiellä helevetin isoon rapakkoon, jonka ansiosta mm. meni kuskin etusisälokari palasiksi. Liekö kunnon aalto huuhtonut konetilaa, tahi sitten konetilan pesu pariin otteeseen on päästänyt vettä kopan päälle. Lasken tämän oman toiminnan piikkiin.
Kävin samalla läpi kaikki tulpat. 1- ja 3-pytyn tulpat molemmat samassa kunnossa, 2-pytyn tulppa kovasti öljyssä. Onneksi ostin suosiolla 2 kpl.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1210
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: 3.0 V6 24V, misfire cylinder 3, P0300 ja P0303
Omiin kokemuksiin perustuen, Busson konehuonetta ei voi pestä,jollei pura sen jälkeen tulppia esiin ja kuivaa niiden poteroita. Aina menee vettä. Hyvä että tuli kuntoon. Nyt kelpaa laulattaa ku kelitkin suosii
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- JT Newman
- Viestit: 370
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: 3.0 V6 24V, misfire cylinder 3, P0300 ja P0303
Jjjjjjep, kyllähän tuon NYT tajuaa kun on muutamaan kertaan tehnyt. Vaikka sen etupellinkin on joutunut joskus irrottamaan, ei aiemmin käynyt mielessäkään. Kait luotti tietämättömyyttään joihinkin käsitteisiin kuten "tiiviste" tahi jotain muuta, mutta eihän siellä sellaisia
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines